- Digitális detox a Nokiától
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- DIGI Mobil
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Mégse száll ki a Meizu?
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Yettel topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Rövid előzetesen a Lost Records: Bloom & Rage
gp A Don't Nod legújabb kalandjáték valamikor az év folyamán érkezik PC-re és konzolokra.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ngaba
aktív tag
válasz Saccco #40909 üzenetére
Én pont most (tegnap) vettem Conti AllSeasonContact gumit (205/55 R16 XL), és én is tartottam a hangjától, de nekem pozitív csalódás inkább egy Budapest-Szeged pályázás után. Igaz, olyan nagy összehasonlítási alapom nincs: a mostani kocsimon egy 7 éves Michelin téligumit használtam előtte nyáron is (csak most adta oda a kocsi előző tulaja az alufelnit).
Jó aszfalton (M5) 130-as tempónál az én fülemnek kimondottan csendes, a motor egész új zümmögéseit ismertem meg. A Michelinnek volt egy folyamatos sistergő hangja, mintha vízen mennék (lehet, hogy a téli volta miatt, nem tudom), ennek nincs. Városi tempónál is nyilván hangtalan. Rosszabb aszfalton nagyobb sebességnél (M5 Budapest környéki szakasza), viszont érezhetően hangosabb a Conti, olyan mélyebb morajlásszerű a zaja.
A tesztek szerint jó gumi (remélhetőleg nem kerülök olyan szituba, amikor ez számít), nekem a hangja is OK, szóval jelen állás szerint legközelebb is ilyet vennék. Az meg majd kiderül, hogy mennyit bír. :)
-
ngaba
aktív tag
válasz szabonagyur #41121 üzenetére
Ha neked megfelel a nyárias minta (én nem vennék olyat), akkor a Michelinnél nem fogsz jobbat találni, pláne ha a tartósság is szempont.
-
ngaba
aktív tag
válasz tboldi #41124 üzenetére
Igen, ez is érthető: Egy évben többször van szükség nyári gumira, mint télire (ez 30 éve is így volt, most meg pláne), tehát többször használod ki a nyárias minta előnyös tulajdonságait.
Én azonban így gondolkodom: Az én vezetési stílusom mellett nyáron tök mindegy, hogy milyen gumival járok, a legolcsóbb tescos is jó, amíg nem defektes. Ha kanyarban megnyikkan a gumi, akkor legközelebb lassabban veszem be a kanyart. Egy (max 2) kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor kellett akkorát fékeznem, hogy bekapcsolt az ABS. (Ennek egy része télen volt.) Amikor nekem szükségem van a gumira, az a tél: Nem szeretek az autóval korcsonyázni, meg elpörögni a hóban.
Én egyébként kiegyensúlyozott négyévszakost vettem: Contit.
-
ngaba
aktív tag
Egyébként nagyon jó, hogy olvasgatjuk a teszteket a gyárból kijött gumikról, de sokkal informatívabb lenne egy használt gumi teszt...
Csak azt nehéz megoldani, hogy a tesztalanyok ugyanannyira legyenek elhasználva (ugyanolyan körülmények között).
-
ngaba
aktív tag
válasz rbalint88 #41137 üzenetére
Ezzel tökéletesen egyetértek.
De egy átlagosabb klímájú országban még mindig ott van az a szempont a fejemben a nyárias vs kiegyensúlyozott vs télies kérdésben, amit fent írtam, és így foglalható össze:
Melyik rosszabb? Nyáron téli gumival menni, vagy télen nyárival? ...
-
ngaba
aktív tag
válasz rbalint88 #41142 üzenetére
Hát, nem tudom. Én idén 7 éves téligumival mentem nyáron is (nem vagyok rá büszke, a covid miatt nem jutott el hozzám a nyári felnim időben), és mentem akkora felhőszakadásban is a belső sávban, hogy autók álltak ki a pályáról, az autó meg sem rezzent. És egész évben nem volt gumi miatt necces szitu. Egy rendes hóban apám udvaráról is alig tudok kiállni nyári gumival. :) De mint minden kérdésre, erre is valamennyire sofőrfüggő a válasz persze.
De erről eszembe jutott, hogy mivel beszélt rá a szerelőm a négyévszakos gumira: Tavaly decemberben megkérdezte a tizenakárhány fokos esős időben, hogy milyen gumi van az autón. (Téli volt.) Tehát azt akarom mondani, hogy az ember nem fog háromnaponta téli-nyári gumit cserélni, akkor sem, ha kellene... Ezzel szemben ha négyévszakos gumid van, akkor minden körülmény között számíthatsz rá. (Persze nem olyan, mintha az aktuális időjárásra kiszuperált gumi lenne a kocsin, de hoz egy elfogadható szintet.)
-
ngaba
aktív tag
válasz szabonagyur #41166 üzenetére
Milyet veszel végül?
Szerk.: Ti miért nem a gumisnál veszitek a gumit?
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz szabonagyur #41168 üzenetére
Nálam úgy alakult, hogy Budapesten voltam az "új" felnivel, hátul egy 14 éves Pirelli gumival, estére Szegeden kellett lennem. (Előző nap este Somogyból még felutaztam vele Pestre öregurasan...) Így most nem optimalizáltam túl a vásárlást. A 4 Contit 205/55 R16 XL méretben 4 x 25 + 16 ezerért rakták fel centírozással, régi gumi bevétellel úgy, hogy árukeresőn 27.5k a legolcsóbb ár a gumira. Szerintem elmegy.
DOT alapján lehetett volna egy kicsit ropogósabb a gumi, 1 évnél pár héttel fiatalabb. Goodyeart is ennyiért raktak volna fel.
-
ngaba
aktív tag
OK.
Én csak azt mondom, hogy egy telefont megér a gumis is (nyilván valami nagy forgalmú, jó értékeléses hely).
Most megnéztem: az én Contim 29.5k-ért van fenn a honlapjukon, tehát 0 ft munkadíjjal számolva is 2k-val kevesebbet fizettem a honlapon lévő árnál. Pedig nem alkudoztam a telefonban (nem szeretek), csak elmondtam, hogy mit szeretnék. Amúgy Conti gumijuk nem is volt, azt letelefonálták valakivel rugalmasan ("tartsa egy kicsit"...). Itt egy százezres tételről van szó (gazdasági válságos időszakban), szerintem ők is máshogy állnak hozzá, pl. nem egy hét múlvára kapsz időpontot stb. De lehet, hogy csak mázlim volt, ez volt az első gumivásárlásom. :)
-
ngaba
aktív tag
válasz Tompie #41260 üzenetére
Az EU-címkés A-G betűs besorolások komolytalanok:
https://abroncs.blog.hu/2015/08/18/mennyit_ernek_az_osztalyzatok_az_eu-matricanItt a topic-összefoglalóban vannak tesztek, azokat célszerű olvasgatni. De még ezeket a teszteket is úgy érdemes olvasni, hogy egyrészt vattaúj gumikat tesztelnek (ami ugye nem sokáig marad úgy), másrészt az, hogy melyiket hozzák ki győztesnek, nem annyira érdekes, mert lehet, hogy te máshogy súlyozol. A konkrét mért értékeket érdemes nézni, és azok alapján dönteni. Azt is látni fogod, hogy olyan hatalmas különbségek azért nincsenek papíron (az azonos árkategóriájú gumik között).
Inkább fórumokban érdemes utánaolvasni egy adott kiszemelt típusnak, hogy mit írnak róla a tulajdonosok. (Akár itt, vagy nagyobb külföldi fórumokon, vagy vásárlói véleményeket.)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz molnarpeter #41331 üzenetére
Ez azért elég féloldalas teszt...
Én egyébként úgy voltam vele (az autóiparban dolgozó testvérem is ezt javasolta), hogy négyévszakos gumin nem fogok spórolni, maradok egy prémium márkánál, azzal nem lehet nagyon mellényúlni.
Egyrészt feltehetően a négyévszakos gumi gyártásához kell a legtöbb tudás / kutatás, sokáig ugye nem is sikerült normálisat gyártani, másrészt azzal már eleve spóroltam, hogy négyévszakos szettet használok, harmadrészt itt egy-másfél tankolásnyi pénz spórolásáról beszélünk gyakori gumiméret esetén (ami nyilván nem kevés, de az autózás drága dolog, azt akarom ezzel mondani). És ugye amit mindig leírok, hogy ezek a tesztek arról nem mondanak semmit, hogy 3 év múlva betonkemény lesz-e a gumi, vagy nem, ami tulajdonképpen fontosabb, mint ezek a frissen tesztelt értékek.
A gumi biztonság szempontjából elég fontos dolog, és még a motor alkatrészeiből is márkásabb dolgokat próbálok venni, pedig ott max legtöbbször annyi a veszély, hogy megáll az autó...
Persze úgy gondolom, hogy középkategóriás gumival sem életveszély közlekedni, sőt, lehet, hogy inkább csak a PR-ban van különbség. De azért akármit nem mernék bevállalni.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Kornel #41409 üzenetére
"adac tesztből mostanában én még hitelesnek látszót nem láttam"
Autótesztnél is eléggé a német kocsik felé hajlanak szvsz...
De olvastam olyan gumitesztet is (valami autós magazinban), ami a Goodyear tesztpályáján történt, és hogy-hogynem a GY lett az első.
Egyébként még ha teljesen szabályosan tesztelnek is, az egyes eredmények (száraz, víz, hó, zaj, kopás stb.) megfelelő súlyozásával az összesített pontozásban szinte azt hoznak ki győztesnek a nagyok közül, akit akarnak. És a legtöbb ember csak az összesített helyezést nézi.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz tboldi #41511 üzenetére
Én még az ábrákat szeretem (az összes ilyen tesztben)...
Például ha megnézed a Dry Braking és a Dry Handling ábrákat (a referencia téli-nyári gumikat kivéve), akkor a Dry Braking ábrán a legrosszabb érték kb. +10% a legjobbhoz képest, a Dry Handling ábrán ez kábé mindössze +2,5%, de ez valahogy vizuálisan nem jön át.
A legcsalókább mindig a Snow Braking ábra, mert ott a Reference Summer gumi szerepeltetése miatt olyan, mint ha nem lenne érdemi különbség a négy évszakosok között. Pedig ott is van egy 10%. (Jó, azt látjuk, hogy a nyárinál sokkal-sokkal jobb mindegyik.)
-
ngaba
aktív tag
válasz erdey_a #41730 üzenetére
Milyen nyári gumid van?
Milyen városban laksz? (Alföld vagy hegyes?)
Hány km-t mész évente?
Én csak ezek után merném nyugodt szívvel ajánlani, hogy add el a nyárit. A két szett (és a két szett felni! - szép marad a nyári alu) sem akkora hülyeség ám. Bár nyilván drágább... -
ngaba
aktív tag
válasz rothfb #41819 üzenetére
Az azért nagyon sok /db.
Nézőpont kérdése: Másfél tankolás (és 4-5 évig használod), az autó drága dolog.
De egyetértek, a Nexen tényleg elég jónak tűnik ahhoz, hogy az ember elgondolkodjon rajta. De a parkolóban látható sok noname kopott gumit viszont nem értem, amikor a motorolajról meg szinte minden autós meg tudja mondani, hogy szerinte melyik az isten.
-
ngaba
aktív tag
válasz rothfb #41823 üzenetére
Lehet, én is majdnem Nexent vettem (nekem a szerelőm javasolta, sőt azt is, hogy gondolkodjak 4 évszakosban). De olvasgattam az Index gumis fórumokon is, és ott azért vegyesebb volt a kép, pláne a régebbi hozzászólásokban. Aztán úgy voltam vele, hogy egy csecsemővel a gyerekülésben inkább nem kísérletezek "feltörekvő" márkákkal.
Az meg szerintem nem igaz, hogy az emberek annyira nézik, hogy melyik autón milyen gumi van. Leginkább e topik olvasói max.
-
ngaba
aktív tag
válasz Elemental #41825 üzenetére
Igen, a tesztek alapján most a Goodyear Vector 4 season Gen3 tűnik a legjobbnak, ha a pénz nem számít. Mivel friss fejlesztés, tapasztalat nincs arról, hogy hogyan öregedik, de a GY-ban talán meg lehet bízni e téren. (És legalább nem tudsz régi gumit venni ebből.)
Szintén jó még a Conti Allseasoncontact: az régebbi fejlesztés, és sok panaszt nem hallani róla (max annyit, hogy rossz úton nem épp csendes, de a Contik általában ilyenek). Én azt vettem egyébként, de télen még nem volt tesztelve.
A Michelin és a Bridgestone kicsit kakukktojás, mert a 4évszakosaik nem annyira jók télen (a többi prémiumhoz képest). Így ha télen is lenne használva, én kihagynám ezeket.
Ha a pénz nem számít, akkor az első kettőből választanék.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz focvis #41867 üzenetére
Biztos mondták már, de akkor én télit vennék télre is. Azok is fel vannak ám készítve az enyhébb télre is, csak egyszerűen el van tolva hidegebbre az a sáv, amiben még jók. A 4 évszakos tesztekben a referencia téligumi nem szokott érdemben rosszabbul teljesíteni szárazon / vízen a télies 4 évszakosoknál. Hóban - fagyban viszont egyértelműen jobb a téli. Én átbogarásznám a teszteket...
-
ngaba
aktív tag
válasz tboldi #41914 üzenetére
Már csak CC+-t lehet venni, nem? Na, azt nem vennék, pláne annyiért, amennyiért árulják. Az idei tesztekben sem szerepelt valami fényesen. Kevés futásnál a kopásállósága sem annyira érdekes, előbb fog megkeményedni szvsz (nálam az összes Michelin előbb keményedett meg, mint elkopott volna, igaz 4S nem volt).
-
ngaba
aktív tag
válasz Dare2Live #42062 üzenetére
Igen, a tesztek alapján most a Goodyear a legjobb, és friss fejlesztés (csak kevesebb tapasztalat).
A Conti is jó (régebbi fejlesztés, sok rosszat nem lehet olvasni róla, max annyit, hogy hangos, de városban nem lesz az). Az is vállalható, ha épp azt találsz olcsóbban.
Ha a hó és a víz érdekel, akkor CC+ tényleg nem neked való.A Nexent ár/érték-bajnoknak szokták mondani, azért arról lehet itt-ott egy-két negatívumot olvasni. (Normál felhasználásra szerintem teljesen OK.)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
-
ngaba
aktív tag
Én csípőből az Alpin 6-ot mondtam volna, az szinte minden méretben benne van a top 3-ban, de elég drága.
A te méretedben 2019-es Autobild tesztet találtam: [link]
Ez a Contit hozza ki győztesnek pont. De látod, olyan nagy különbségek nincsenek a prémiumok között.Ha neked a vízzel volt problémád, akkor opció lehet a Goodyear is, ott az erősebb. De a + verzió. És olcsóbb is, mint a Michelin.
-
ngaba
aktív tag
válasz rbalint88 #42589 üzenetére
"Goodyear Vector 4seasons gen3 a tutisag most"
Pontosabban: Legalábbis ezen a topicon mindenki fellelkesül, ha pár cm-rel jobb a fékútja valaminek a legfrissebb teszten. Igazából semmi lényegeset nem tudunk erről a gumiról, annyira friss, csak megbízunk a GY-ben.
Szerk.: Én már "bánom", hogy rátaláltam erre a topicra. Azóta folyton azt hallgatom, hogy hangos-e a Conti Allseasoncontactom.
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Nálam az Altea (1.5 tonna) 2.5/2.5. A gumis 2.2-re nyomta fel, azt karcsúnak éreztem. De én is úgy vagyok vele, hogy a franc tudja. Én jobban szeretem, ha nincs "választási lehetőség": Peugeot 306 tabláján az volt, hogy 2.4 bar mindbe, felfújtam annyira, nem gondolkodik, örül. :) Az Altea táblája szerint szinte bármennyire felfújhatnám.
-
ngaba
aktív tag
válasz szabonagyur #43001 üzenetére
Neked mi a tapasztalatod a Conti ASC-tal? Ha jól látom, csak nekünk kettőnknek van. (Igaz, más méret.) Dan-szan kollégát is lebeszélte valami gumis, páriák maradtunk, francba.
-
ngaba
aktív tag
válasz szabonagyur #43003 üzenetére
Köszi. Én se sokat mentem vele a COVID miatt (azért is kérdeztem). Eddig én is elégedett vagyok vele: A határait mondjuk nem teszteltem, de eddig nem okozott kellemetlen meglepetést. Ez nem sok infó, de ennyit tudok csak mondani. A hangja amúgy szerintem is tud morgós lenni pályatempónál durvább aszfalton. Vagy csak túl sokat figyelgetem, az eddigi gumijaimat nem vizslattam ebből a szempontból (a Peugeot-ban mondjuk egymás szavát is alig hallottuk a motorhangtól). :D
-
ngaba
aktív tag
válasz szabonagyur #43009 üzenetére
A "szerintem is" a közvélekedésre vonatkozott. ;) De biztos vagyok benne, hogy a kommented után halkabbnak fogom hallani az enyémet is: Ilyen nehezen számszerűsíthető dolgokban befolyásolható vagyok. :) (Egyébként nemcsak a dB számít, mert pl. hangmagasság függvénye is, hogy egy hang mennyire zavaró.)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
Szó se róla, én is Goodyear gen3-at vennék, ha most vennék 4S gumit, és én is megsüvegeltem az első tesztek után. De... Amikor én először olvasgatni kezdtem a topicot (augusztus környékén), akkor az volt itt a mondás, hogy a Conti egy kiegyensúlyozott, "semmiben se jó igazán" gumi, nyáriasnak CC, téliesnek GY gen2 / Nexen kell. Most, hogy a jelek szerint mindenki a kiegyensúlyozottság irányába mozdul el, tehát egyre contisodnak, hirtelen elavult / télies lett a Conti... Nézd meg pl. a tirereviews-es tesztet, nincs érdemi különbség a Conti és a hirtelen sztár lett GY között. A GY vízen jobb, a Conti viszont aquaplaningban, a többiben meg nagyon hasonlók, illetve a Conti zajosabb, ahogy szokott. Ennyi. (A subjective diagramokat nem néztem, az nem érdekel.)
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz Kornel #43065 üzenetére
Ez az autobildes? Mert az általam emlegetett Tirereviews tesztben a GY száraz fékútja _még rosszabb_, mint a Contié (igaz, elhanyagolható a különbség), és összességében a GY egy elég hasonló guminak rajzolódik ki (az előző hozzászólásomban említett különbségekkel).
Ja, látom már, hogy az Autobild, és hogy száraz fékútban +3,4% a Conti fékútja. Az annyiból érdekesebb, hogy a gyakoribb méretet teszteli.
Ja, és hazudtam az előző kommentben: Szerintem ha most vennék 4S gumit, valószínűleg Quatracot vennék. :) (A prémiumok közül GY-t.)
[ Szerkesztve ]