Hirdetés
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Honor X8c - nem csap nagy cécót
- Vékony készülékházba nem fér a SIM-kártya?
- Volt egy kis félreértés a OnePlus frissítési politikáját illetően
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
No.01
addikt
Hasonlo cipoben jarok... En meg varok egy picit, de Marc elso heteben azert felteszem mar.
xEon1337:
A Michelin meg nagyon uj, tapasztalat meg nemigen van, de ahogy elottem is irjak futasteljesitmenyben valoszinuleg jobb lesz, mint a Conti.
Szerintem egyik inkabb aranykozeput (M) a masik pedig inkabb amolyan "sport-tura" (C) -
No.01
addikt
Szerintem is verlazito ez az egesz. Nincs osszehang meg varoson belul sem holott ennek orszagra kiterjedonek kellene lennie.
Ezert van az is, h meg itt videken is van olyan ahol gond nelkul mennek at a vilagito csekendzsines, rohado vagy epp TPMS-t megsporolni akaro autok, hogy a repedt szelvedorol ne is beszeljek.
Azt meg dontse el mindenki maga, h az vizsgaallomas fele meg mukodo fenyszoro pont a vizsgan nem kapcsol fol (Murphey) akkor az alapbol bukas, de ha kijavitod akkor ujabb vizsgadij utan johetsz ujbol 1 oran belul mennyire mozog egy szinten a fentebb emlitettekkel.
Sajnalom, h itt tartunk. Tudom jol, h itt videken az autoallomany fele siman elhasalna egy szigorubb vizsgan, de ugy meg oda a penz mert ugye kozlekedni csak kell... -
No.01
addikt
/45-t akartam irni...
Egyebkent en nyomtam sokaig 225/40R18-al illetve 225/45R17-el is. Utobbi valoban kenyelmesebb volt, de sajnos nagyon konnyen talaltam olyan utszakaszt ahol lehetett volna akar /60 is az sem lett volna lenyegesen jobb.
Hiaba utalnak erte en ilyenkor lassitok -
No.01
addikt
A gumis meg nyilvan ugyis lebeszel majd rola, hisz nem mesz majd annyit hozza.
Egyebkent a tengelyenkenti csere ~10e km-kent azert ajanlott.
Ja es ahogy BaLee is irta ne valassz alsopolcos 4S-t. En ugyan normal guminal sem tennem soha, de ez negyevszakosnal hatvanyozottan igaz.[ Szerkesztve ]
-
No.01
addikt
válasz
svedmalac #66061 üzenetére
Ezt adom! Aki nem a nyomulos, sportosabb stilusban vezet annak osszesegeben a 4S siman lefedi a normal kozlekedes 90%-at. hegyekbe sielni en sem mennek vele feltetlenul.
...bar ez is lehozhato ha az ember megfontolt es korultekinto.
Ami nekem feltunt az epp a kanukulaban valo autopalyazas. Nem mondom, h nem biztonsagos mert nem igaz (bar ilynekor erezhetoen kenodik kisse) de hogy ilyenkor nagyon kopik az tuti. En elettartam szempontjabol ezt neveznem meg a 4S gumik legfobb ellensegenek. -
No.01
addikt
válasz
dokee78 #66002 üzenetére
Nem leszek nepszeru, de a Lauffen eleve egy erossen alsopolcos termek... Amit linkeltel hasonlo lesz, Tan egy kicsit jobb vagy kicsit rosszabb, de szignifikansan nem lesz mas.
Az, h volt egy olyan teszt ahol jol teljesitett az meg ne vedd feltetlenul szamitasba mert a meret amit linkeltel es amit teszteltek az nem egyezik.
Ha az a lenyeg, h olcso legyen akkor vedd batran azt a ketto kozul amelyik olcsobb. Ezen a szinten nincsennek csodak. -
No.01
addikt
Ha tertem volna at minden autonkon 4evszakosra akkor a Michelint (Primacy 4+) tutira a Conti PC7 kovette volna
Az UC-rol semmit nem tudok, de a sorrendet jol tippeltem volna meg ennek ellenere is.
A kerdes ilyenkor nem a hit hanem, h ki es mire veszi... na meg, h mennyi ra a keret es h a tesztek mit mondasnak mert az, h nekunk adott auton adott meretbe mi es hogy teljesit az azert nem er fol azzal amikor valaki valoban ossze tudja hasonlitani azonos korulmenyek kozott a kulonbozo fajtakat.
Engem tobbsegeben erdekel a gumi temakor igy bujom a teszteket es a szaksajtot, de az meg mindig csak az atlagnal tobb. -
No.01
addikt
-
No.01
addikt
válasz
Tom1939 #65911 üzenetére
Tudom ebben a temakorben nem vagyunk egy hullamhosszon, de nekem meg a Goodyear valt be nagyon (igaz en telikent hasznaltam, dedikalt nyari mellett)
Mikor egyszer Berlinbe mentem es 6 oran keresztul csak az eso intenzitasa valtozott akkor megerkezeskor en nagyon, de nagyon orultem a valasztasomnak.
A villamossin nekem mar nagyon extrem pelda meg akkoris, ha valoban rosszabbul teljesit.
Az ASC2 viszont valoban nagyon-nagyon kiegyensulyozott -
No.01
addikt
válasz
fecke78 #65557 üzenetére
Nem belevau, de korabban SF2-t irtal most meg SF3-at. Utobbi nyilvan ujabb fejlesztes, de szinte az egyetlen negatriv kritika ezzel szemben, h gyorsabban kopik.
(ha lett volna a meretemben 235/55R19) en is ezt veszem, de nem volt, igy Conti ASC2-lett.
Ha en lennek te a felroroltakbol inkabb a CC2 fele billene a merleg. -
No.01
addikt
válasz
F_Zolee #65541 üzenetére
Kisse altalanosit, de a lenyeg az, h szerintuk a gyartastol szamitott elso 6 honapban nem is feltetlenul jo a gumi mert a kulonbozo kemikaliaknak kell egy kis ido mig "osszernek"
Szerintuk egy helyesen tarolt gumi uj 5 eves korig, de semmikep ne legyen 10 evnel regebbi meg ha van is minta rajta.A valosag azert nagyon sokat valtozott az utobbi par evben. Meg a felsokategorianal is megfigyelheto, h valtoznak a gumi tulajdonsagai es nem epp pozitiv iranyba.
-
-
No.01
addikt
A szerkesztes gomb vajon mi???
A Contit ne. (A gen 1 nem a legjobb) es szemely szerint a Hankookot is lehuznam szemrebbenes nelkul. Barum vagy esetleg a Goodyear ha arban belefer. -
No.01
addikt
válasz
eldoble #65501 üzenetére
Nem tartom kizartnak...de nem mindegy mikori gyartas.
(manapsag meg mindig sokan remenykednek - alacsony futas mellett is - hogy adott modell majd majd jo lesz 5-6 netalantan 7 evig... hat nagyon nem! Manapsag a realitas az max 5 ev, de a gyakorlat szerint sokkal inkabb 3-4. Fuggetlenul attol, h valakinek van garazsa vagy sem. Egyszeruen eloregszenek es a tapadas meg szaraz korulmenyek kozott sem hozza az ujkori perfomanszt hiaba van meg 4+mm profilmelyseg... Tetszik vagy sem de ilyen idoket elunk.)[ Szerkesztve ]
-
No.01
addikt
válasz
Flashback #65491 üzenetére
Nem mindegy mi a keret!? (es szerintem a SUV es 4x4 dolgonak sincs akkora letjogosultsaga, mint azt az emberek hiszok, h ezek a SUV-ok nem igazi terepjarok es a z osszekerekhajtasuk sem epp a klasszik vonalat kepviselik.
A Fuldanal kis tulzassal nem lesz nehez jobbat talalni.
[ Szerkesztve ]
-
No.01
addikt
válasz
szőröscica #65473 üzenetére
Azert ne altalanositsunk. Sajna nem mindenhol megy es olyan folyekonyan ahogy annak mennie kellene.
-
No.01
addikt
válasz
tboldi #65432 üzenetére
Nekunk volt 2 szett GY Gen3 (es most van ASC2) Mas az biztos, de mi a GY teli gumi helyett vettuk. Jol vizsgazott, de nalam a havas tulajdonsagok nem annyira szamitottak anno, mintsem, h hidegben es esoben jol teljesitsen. Ezt tudta.
Most viszont az ASC mar frissebb fejlesztes azert is mertem beprobalni. Meglatjuk majd idovel mikent valik be (eddig ~7e km-nel jarunk) -
No.01
addikt
Szia,
Felhasznalastol fugg. Ha nem akarsz tarolassal, szerelessel vacakolni es nem jarsz sielni havonta a hegyekbe akkor siman jo a 4evszakod.
Az emlitett tipus az egyik legjobb. Az egyetlen valodi gyenge pontja, h az atlagnal gyorsabban kopik. (tan 43e km josoltak neki az egyik tesztben, de ez nyilvan sofor, felhasznalas es auto fuggo is) -
No.01
addikt
Ne felejtsuk el, h a gumi is valamilyen szinten hasonlit a motorolajhoz. Ha nem mesz vele csak 1000km egy evben attol meg az az olaj "elfarad" es a 3. evre mar nem lesz olyan, mint amikor beletoltottek akkorsem ha csak 3000km futott.
A 10eves gumi mar felejtos garazs ide garazs oda.
Ez szerintem ar regebben is igy volt, napjainkban meg meginkabb koszonhetoen a szintetikus kaucsuknak. -
No.01
addikt
válasz
kardkovacsi #65297 üzenetére
Valahol teljesen jogos amit irsz, de azzal azert legyunk mar tisztaban, h ilyen meretben sem a gumi sem a felni nem 3 forint.
Igaz O jo ajanlasert jott es ugytunik nem banja, h 20-as telit kell vennie. -
No.01
addikt
6e kedvezmeny az valoban nem sok...
...a csomagolas viszont gany! -
No.01
addikt
válasz
eldoble #65085 üzenetére
A 2 ev talan kicsit tulzas... En 3-4 evvel szamolok mostansag, viszont en ugy vagyok vele, h azalatt hozza az elvartakat maximalisan.
Szamomra itt valik szet az also, kozep es felsokategoria, h azon idon belul mikent teljesit. Az, h 5. evre manapsag a gumik 90% kokazni lehetne a lenyegesne csokkent tulajdonsagaik vegett azon sajnos mar nem lepodom meg.
...bar lehet ezen allaspontommal meg itt is sokan megkerdojelezik... -
No.01
addikt
válasz
Black Dragon #65064 üzenetére
Alpin 7-et nem ismerem csak a 6-ot. Jo.
A Conti TS 870 (nem P) szamomra a megjelenes ota etalon minden szempontbol. -
No.01
addikt
válasz
forumpista #65014 üzenetére
Sajnos vagy sem, de en/mi siman kidobjuk... De a felhasznalok 90% biztosan nem igy tesz... Nalunk sem volt mindenki ennek a hive, de egy baleset utan azert az okosabbaknak megvaltozik a velemenye... Foleg ha ezt az osztrak rendor nem is tul szepen meg is jegyzi.
Mint ahogy a mondas is tartja van az aki mas es van az aki sajta karan tanulja meg.
Faternak ~6e EUR-ba fajt az meg meg mai arfolyamon is k messze van a 200e-hez kepest. -
No.01
addikt
válasz
raziel01 #64998 üzenetére
Tapasztalatbol mondom, h ha birja is (profilmelyseg) 5 esetleg 6 evig a valosagban a tulajdonsagai addigra ugy megvaltoznak, h nem akarod majd hasznalni. Nalunk legalabbis ez a trend rajzolodott ki (Kezdtuk sima CC-vel majd CC+ es most van CC2 is)
El kell fogadni, h ha oreg akkor mar kozel sem tapad ugy, mint ujkoraban.[ Szerkesztve ]
-
No.01
addikt
válasz
kardkovacsi #64993 üzenetére
Tan nem de ahogy irja 5 eves es meg Hankook is. Ez sajna ilyen... es egyre inkabb ilyenek es nem csak a Hankook.
Pont ma reggel tevedtem veletlenul a Totalcarra (mar egy ideje nem olvasom mert szerintem nagyon sokat valtozott es nem a jo iranyba...) es olvastram valami cikket vagy gumi ajanlast ahol legnagyobb meglepodesemre a cikk iroja is azt irta, h az ujabb gumik mar nem mennek el annyit mint regebben hiaba el a koztudatban meg azt is irta, h a 4evszakosok es lenyegesen rosszabbul teljesitenek a 3. ev utan
Ez teljesen egybevag az alltalam is tapasztaltakkal.
...es miota csak szintetikus kaucsuk van ez ennel mar sokkal jobb nem is lesz szerintem. -
No.01
addikt
válasz
szabonagyur #64973 üzenetére
Az ugy mondjuk durva... Nekunk most ASC2 lett, mar van benne tobb, mint 5e km, de nem nez ki hasonloan szerencsere.
Igaz ha jol olvasgattam es amennyire hinni lehet a leirasoknak akkor sok vasarlot vesztett a Conti az elso generaciot megvasarlok korebol.
Szerintem attol, h neha hibaznak meg ok is a top ligaban jatszanak (irtam is korabban, h szemelyes tapasztalatom alapjan az TS870 meg mindig a csucs ha teligumirol van szo)
...bar lehet pont emiatt nem kellene, h hasonlo megtortenjen... -
No.01
addikt
válasz
szabonagyur #64970 üzenetére
NA! Azert az almat a kortevel ne hasonlitsuk mar meg ha mindketto gyumolcs is
Az Eco gumi az nagyon mas kategoria. Leglabbis tapadas es kopas tekinteteben mindenkepp!Egyebkent milyen Formentor ez?
-
No.01
addikt
Ilyen felhasznalas mellett en is rbalint velemenyen vagyok. Szinte te vagy a celcsoport es nem mellesleg nem kell cserelgetni. (na jo ez nem teljesen igaz mert tengelyenkent azert ajanlott 10e km-kent)
Ha megis maradnal az eredeti tervnel akkor szemelyes tapasztalat alapjan azt kell mondanom, h a TS870-nel jobb teligumival meg nem talalkoztam.
-
No.01
addikt
válasz
tasiadam #64943 üzenetére
Valamennyire igaz, de a normal hasznalat soran azert a leginkabb fontos faktort - UV - nem lehet kizarni. Ha ehhez meg hozzatesszuk a durvan felmelegedett aszfaltot akkor onnantol a tarolas mar eleve nem nyom akkora sullyal a latban.
Mellesleg az azert durva lenne, ha mar 2 ev utan gazos lenne... bar lattunk mar olyat is tan meg itt a forumon is volt kep haosnlorol.kardkovacsi:
Az i4 szerintem nagyon mas kavehaz. Nehez es a nyomatek is mashogy es maskor jelentkezik, h finoman fejezzem ki magam. Ott azert sokkal hamarabb valik el a buza az ocsutol. -
No.01
addikt
A hankook nem rossz a teszteken es azokat tudja is. Az erdekesebb resze a storynak szerintem az amirola tesztek nem szolnak. Jelen esetben ar oregedes.
A masodik posztodra reagalva meg csak annyit tudok mondani, h aki eco gmit vesz az ne csodalkozzon. Ott a legtobb szempont teljesen szembemegy egy rendes gumitol elvarttal... Es mindezt csak azert, h az emberfia sporoljon 1 vagy max 2dl benzint.
Nonsense.**U.i.: a Primacy egyaltalan nem eco gumi
[ Szerkesztve ]
-
No.01
addikt
válasz
raziel01 #64931 üzenetére
Sajna manapsag egyre igazabb a mondas: minek ide szakemeber???
Az a baj, h sokan nem jol es nem jo infot veszek at es azt meg ugyis terjesztik, h valos elso kezbol szerzett tapasztalatuk nincs is. ez itt a problema!
...ha meg ehhez meg hozzavesszuk, h a felhasznalasi szokasok es azok modja is jelentosen elter egyenenkent akkro tenyleg nem marad mas csak a nagy altalanositas.
Bar a nagy szamok torvenye alapjan az meg megsem olyan ordogtol valo -
No.01
addikt
válasz
raziel01 #64731 üzenetére
Sajna adom
3 rendelesunk volt az elmult 2 honapban es ebbol csak 1 volt aminel nem allt fent ez a DOT szam keveredes. Az elsonel meg a kommunikacio ment nagyon felre)
Szinte biztos vagyok benne, h direkt csinaljak.
Amig nem nagy az elteres addig annyira nem zavar, de h ennyiszer veletlen legyen az azert mar tobb, mint furcsa.[ Szerkesztve ]
-
No.01
addikt
Ha csak ez akkor Goodyear es Hankook (en utobbit kicsit kevesbbe preferalom - pedig sokan szeretik - a gyorsabb oregedes vegett)
Az Automaxxal viszont csak ugy kezdj bele, h tutira igazoljak vissza, h van a gumi mert en ~1 honapja majdnem elvesztettem a turelmemet a veluk folytatott levelezes kozben...
(A gumi egyebkent friss gyartas volt csak a szereles es a szallitas volt finoman szolva is nyogvenyelos)[ Szerkesztve ]
-
No.01
addikt
válasz
szőröscica #64423 üzenetére
Jogos
Veron:
Ahogy irtak is csekkold, h az adott meretben valoban van-e peremvedo. (igaz nekem anno Michelin nem tuntette fol pedig volt)
Ha valoban szamit es kell, h szeles legyen akkor a Goodyear. Ha jo a minimal is akkor az ujabb fejlesztesu Conti ASC2.
Szerintem -
No.01
addikt
-
No.01
addikt
A 60e az mar a teteje volt. A realitas az eddig is inkabb ~50e km atlagban (nagyobb/nehezebb auton vagy aki sokat palyazik annak ebbol siman lejohet 10-15e km, de ugyanennyi mehet folfele is, de ott meg az oregedes problemakorevel talaljuk szembe magunkat)
Egyebkent - magamat ismetlem - de en pont emiatt vettem teliesebb 4evszakost telre.
Az egyetlen hatranya akkor van, ha valoban leesik tobb cm ho. -
No.01
addikt
válasz
blizzrd #64261 üzenetére
Felfele nem gond az elteres. A gyari eloiras a minimum kovetelmeny.
A magasabb suly/sebessegindex alltalaban magasabb arral is jar. Ha ujat vasarolsz eleg a 94 vagy 95 (utobbi szerintem ritkabb).
Ha nincs mas es nem lenyegesen dragabb akkor mehet a 99 is[ Szerkesztve ]
-
No.01
addikt
Úgy már rendben van. Ráadásul ez egy viszonylag gyakori méret egészen elfogadható árakkal.
-
No.01
addikt
válasz
tboldi #64253 üzenetére
Az én fateromnak hasonló szituból majdnem ügye lett...
De írtam itt korábban, hogy van az ismeretségből olyan akinek a biztosító nem fizetett mert a profilmélység nem volt megfelelő. (na az volt ám csak a k drága gumi...)Ahogy írtam is amíg nincs baj addig nincs baj.
Fr3eWar
Manapság ez teljesen rendben van. Szerintem.
(Persze mondanám, hogy nem, de attól még nem ez a trend látszik kirajzolódni...)[ Szerkesztve ]
-
-
No.01
addikt
Nem, lattam amikro leszedtek. Meg az szerintem lenyegesen hamarabb lekopott volna.
Az is lehet, h belementem valamibe, de ha ugy volt akkor meg a felszerelest kovetoen azonnal. Lehet ott a gumisnal.
A bekoptatas egyebkent is szukseges. Anno a Falkennel is volt hasonlo, igaz az bekoptatas utan sem hozta azt amit vartam/remeltem... -
No.01
addikt
Nem tartott sokaig, de en meglepodtem, h mennyire kenodos erzes volt. Soha mas uj guminal nem talalkoztam hasonloval. Kanyarodasnal es fekezesnel is szembetuno volt.
Mostamar minden rendben, meglatjuk mikent viselkedik idovel. -
No.01
addikt
válasz
nagynorbi #64029 üzenetére
SUV jeloles csak extra. En direkt rakerdeztem otthon is es a nemeteknel is. Mindket helyen azt mondtak, h valoban nagyobb es osszkerekes SUVoknal van csak valodi elonye.
A Conti AllSeasonContact2-t most tetettem fol. ~2000e km van benne. Nem rossz, bar bekoptatas alatt azert tobbszor megijesztett, de felrakas utan par nappal mar minden olyan volt amilyennek lennie kell. Ennyire durva csuszos feelinget meg uj guminal nem tapasztaltam. Szoval az elejen csak ovatosan (235/55R19 es dot 2324 btw)
[ Szerkesztve ]
-
-
-
No.01
addikt
En egyik reszbol teljesen megertem, h mindenki ar ar felol kozeliti meg a kerdest legyen szo szezon vagy 4s gumirol.
Szerintem viszont ott bicsaklik meg a dolog, h ha necces a szitu es a jobb gumi jobban fordul vagy all meg (legyen csak akar fel meter a kulonbseg a fekutban) es azon mulik, h csattansz-e vagy sem akkor a matek 1sec alatt valtozik.
...a baj szerintem, h utolag ezen pont 100bol max 1 ember fog elgondolkozni. Mar ha...Ezt csak azert tudom mert az en fateromat is csunyan leoltotta az osztrak rendor mikor balesetezett (igen ott valoban csekkoltak is a profilmelyseget a helyszineles alatt) es mondta, h ez lehet nem igy vegzodott volna ha a gumi nem ilyen regi (meg pont nem volt 6 eves es a megszokott lozung amit sokan hangoztatnak: minta meg volt rajta boven...)
Megtanulta a sajat karan azota jobban vigyel ra, de ezt lenyegesen jobb lett volan nem sajat karon egy fagyos pentek reggel megtapasztalni.[ Szerkesztve ]
-
No.01
addikt
Az atlag ebernel biztosan jobban ert hozza ez nem is kerdes. (foleg ha csak a kozvetlen kornyezetemben korbenezek az atlag ezzel a kerdessel semmilyen szinten nem akar foglalkozni)
Viszont ebbol kifolyolag en eleg sok gumit veszek aminek a 90%-at latom is hasznalat kozben... es az elmult ~2evben nagyon kirajzolodni latszik az a trend h az uj guik (mindegy, h 4evszakod vagy sem) nem birnak ki nemhogy 8 evet, de legtobbszor meg 5-t sem. (szintetikus kaucsuk...) kemenyednek, repedeznek pedig minta meg lehet van rajtuk boven, de a tapadas az mar fasorban sem lesz az ujkori valtozathoz kepest.
Szoval egy uj de rosszabb gumi meg tan mindig jobb, mint a saen alltal is emlitett jo lesz az meg (nem!) felso kategorias gumi.Egyaltalan nem ertek egyet ezzel (lasd Michelin USA ahol van garancia a futasra... igaz a tavolsagok is kisse masok) de atlag embereknek ez meg tan mindig jobb igy, mint a hamis biztonsag amit a regi rendszerbol hoznak: most mit akarsz van azon meg minta boven!
Ahogy elobb ritam a tobbseg sajnos pont sz@rik bele a gumikerdesbe.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- AliExpress tapasztalatok
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- LED világítás a lakásban
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Windows 11
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Külpolitika
- További aktív témák...
- 2 x Nanoleaf Shapes Triangles Expansion Pack 3 Pack + töltő eladó!
- BASETBL Office Chair eladó Győr-ben! 200 kg teherbirás!
- Új hangfalkábel OFC 2x4 mm2 réz hifi hangszórókábel hangfal vezeték
- Új digitális forrasztó állomás PTC hőfokszabályzós trafó 24V 110W
- Új digitális forrólevegős hőlégfúvó műanyag hegesztő Hotair 959D BGA
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest