Hirdetés
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Ez nem futótűz, inkább csak égés
- Kamerában erősíthet a Pixel 10
- Megtollasodik középkategória
- Akciófigyelő: A Banggood adja legolcsóbban a Blitzwolf okos mennyezeti lámpáját
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Yettel topik
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kisza25
félisten
sziasztok, anyós autójára szeretnék gumit rendelni, mert megtkért rá, az autó nincs a közelembe, azt szeretném kideríteni, hogy mi a gyári mérete.
RENAULT Twingo 1.2 16V 2012-es, jelenleg 175/65 r14 van rajta, de amit én találtam ott 165/65 r14 méretet írnak.
Hol tudom ezt megnézni, hogy melyik a rá való méret -
kisza25
félisten
Sziasztok 205/55 r16 méretben melyik a legjobb 4 évszakos gumi mondjuk 25eFt-ig?
Egy 1150kg-os 95 lóerős fiat tipora menne
Korábban használtam maxxis-t azzal nem volt bajom, de csak egy évet használtam nem tudom hogyan öregszik
éves futás 10-12 ekm[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
Sziasztok rég jártam erre!
megosztanék némi tapasztalatot
Maxxis AP2 all season xl-el 215/45 r16 seat ibiza sport ~1000kg
eddig 10 ezer kilométert mentem vele, nyáron hibátlanul tette a dolgát vészfékeztem is vele, nem nyikorgott, nem csikorgott, nem kenődött a 35 fokban sem.
Oldal tartása nyáron jó volt, vizes úton jó volt, mondjuk 9mm a profil, semmi különbséget nem érzékeltem negatív irányba egy normál nyári gumi hoz képest, pedig korábban Michelin, nexen és Continental gumikat használtam.
A nexen blue-hoz képest még jobbnak is éreztem, de az más méretben, másik autón volt használva. (205/55 r16 fiat tipo 1150kg)
Most már van némi téli tapasztalat is, kipróbáltam hóban, meg jeges úton, nem éreztem így sem igazán különbséget, utoljára kleber krisalp hp3 gumit használtam, érzetre nem rosszabb, a Continental ts 830/850 azért sokkal jobbak voktak.
Gyorsítás megállás hóban sima ügy, azért dolgozik az abs/esp, az oldal irányú tartása havas úton korrigálható normál tempónál, de azért csúszik, de forszírozva csúszik oldalra az autó eleje, kis csúszás után megfogható,
A hátulját csak kézifékel tudtam megindítani.[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz
jozsi252 #40633 üzenetére
Ha a hátsó búg, akkor előre rakva még jobban fog búgni, ha keményedik és kagylósra kopik akkor szokott búgni. Ez az miatt is lehet, hogy mindig egyedül ülsz az autóban, nincs terhelve a hátsó futómű és így másképp kopik a gumi. Nekem a pirelli volt így először megcseréltem elsőt hátsóval, de csak rosszabb lett, majd vissza, de aztán végül vettem új gumikat, ezzel megszűnt
-
kisza25
félisten
Maxxis AP2, 34-35 fok volt ma, nem csikorog, nem kenődik, tapad, fogyi sok klímával, meg helyben klímázasal 7,3 a szokásos 7-7,2 helyett, csak az érdekel, hogyan fog öregedni, ha tartja magát így 3 évig, akkor következő is ilyen lesz
-
kisza25
félisten
Nekem az a tapasztalatom, hogy aki kevésbé jól vezet, hóban nem is ül kocsiba, tavasszal és ősszel jobban tapad a négy évszakos, nyáron a nagy forróságban lehet kicsit nyúlósabb, eddig még nem vettem észre, tegnap 29, ma is 29 fok, tegnap mentem Blelle-Bboglár-Blelle-Bszemes-Bllelle-Fonyód-Blelle-Kislak-Blelle, ebben volt pálya is, meg helyben egy csomót, semmit nem vettem észre, pedig próbálgattam.
Amúgy be van akadva az embereknél, hogy a 4 évszakos az sz@r és megveszi a legolcsóbb nyárit, pl Infinity-t, laufent, vagy valami neve sincs gumit és veri a mellét, hogy van téli, meg nyári. Egy jobb 4 évszakos meg lehet télen és nyáron is jobb, mint azok...[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
Ma itt már 29 fok volt, AP2 nem kenődik, pályáról lejöttem megnéztem nem melegedik. Fogyasztás meg bc szerint 6,3 a legutóbbi 3 alkalommal 6,8 volt, klímáztam isszóval fogyasztás se nagyon befolyásolja, eddig jó
-
kisza25
félisten
válasz
Mortein #40067 üzenetére
nekem is 4 évszakos van és itt a fórumon még sokunknak, megyek pályán is, volt nemrég 2db vészfékezésem és simán meg tudtam állni. Egy 6 éves pirelli nyári után került fel és ég és föld a 4 évszakos javára. Szóval inkább egy friss 4 évszakos, mint egy öreg prémium én erre jutottam (eddig). Mivel a 4 évszakos fut télen nyáron kb 3-4 év alatt cserés lesz, így mindig friss gumin szalad a gép, nem kell eldobálni a megöregedett téli+nyári szettet még jó futófelülettel
-
-
kisza25
félisten
válasz
pepe091 #39992 üzenetére
Egy ügyfelem jött mögöttem, megerősítette, hogy nem volt féklámpa, akartam is szólni a golfosnak, de vagy 80-al elszáguldott lakott területen, szóval hagytam, mert mennem kellett a dolgomra.
2ozzmexy: 4,5 méter széles mellékút, kanyar, szembe sávban jöttek, az enyémben meg a biciklis
Mennyi ilyen van a nyáron, ötösével egymás mellett, mert mellék utca[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
múlt héten volt 2db vészfékezésem (AP2) a hajam még mindig tart
mondjuk mindkét esetben 50-60-ról, de nem taknyolódott, fogott rendesen
1., biciklis kisgyerek jött szembe a sávomban
2., féklámpa nélküli 5-ös golf megállt előttem[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
tegnap felhőszakadás, AP2 tette a dolgát, tartottam ettől a számomra ismeretlen márkától, pláne 4 évszakosban, de eddig tetszik, teszi a dolgát, a nyári nagy melegre leszek kíváncsi, mert egyelőre pont átmeneti a hőmérséklet, ami a 4 évszakosnak pont kedvező
-
kisza25
félisten
válasz
Nordik #39809 üzenetére
Nem szokás keresztben, meg a keresztben cserénél a forgásirány sem egyezik meg, és van sok fix forgásirányú gumi. Elsőt hátsóval szokás megcserélni
Azt is csak úgy érdemes, ha minden évben cseréled, mert másképp kopik hátul (kagylós) és előre rakva hangos lehet[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz
kenguru99 #39667 üzenetére
Igen, mostanában a plafon a 7, jellemző inkáb 6,5, de nem ritka a 6 sem, azért is néz ki az enyém traktor guminak a 9-el
Mondjuk fura abban a méretben, ha csak 5,5, mert a nagy peres gumiknál szoktak 5,5-6 mm-t, mert a széles peres gumin állítólag nehezebb a mintázatot vastagra csinálni, hogy egyenletes maradjon[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
2napja használom az AP2-öt, most érzem csak, hogy a pirelli mennyire kuka volt már, nagyon tapad ahhoz képest, végre érzem az utat, meg pirospont a peremvédős megoldásért, eddig tetszik és halkabb, mint a pirelli volt, de az prémium létére nagyon meg volt keményedve 6 évesen, szóval nem teljesen korrekt az összehasonlítás
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz
tboldi #39645 üzenetére
Legalább terepen is elmegy, sport futóművel pont oda való
Amúgy durván néz ki tényleg, lesz mit lekoptatni, kíváncsi vagyok nagyon, a ledobott 6 éves pirellinél már most érzem, hogy jobb és halkabb. Mondta is a gumis, hogy nagyon kemény, meg hogy jellemző a pirellire és nem tartja jó guminak. Sok súlyt kér és hamar öregszik, de legalább drága
Kíváncsian várja, hogy mennyire leszek megelégedve a négyévszakosal különösen nyáron.
-
kisza25
félisten
válasz
tboldi #39600 üzenetére
Felpattintva nem így fog kinézni, mármint elég peres traktorgumi
Amúgy a fűnyíródra való jobb? -
kisza25
félisten
válasz
Kornel #39598 üzenetére
Nexen 4 évszakos sajnos nincs ebben a méretben, ez 22,4eFt/db volt, az AP3 meg 29,1eFt lett volna, le vagyok gatyásodva, nem véletlen adtam el a tipot
De egy sima nyári nexen is 22eFt ebben a méretben és 25eFt egy téli barum.
Mindegy egyelőre örülök, hogy 100eFt alatt tudtam maradni.
Nyomkodva keményebb, mint egy kleber krishalp hp3, de puhább, mint egy nyári. Mondjuk ez érthető is, azért ez a 9mm nem gyenge[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
Nekem is feltűnt, meg is mértem 9mm, de mivel csak 48ekm-t jósolnak neki, gondolom elég gyorsan kopik, nekem az kb 4 év, az úgy ideálisnak is tűnik, hogy 4 évente friss gumi. (Mondjuk 4 év alatt ez az 5. autóm, de ezt most hagyjuk
)
Kornel:
Végül nem az ap3 lett, hanem az ap2, nem hiszem, hogy annyival jobb lenne, hogy megérjen +7eFt/db árat. Az AP3-nak 28500/db-ig ment lefele az ára, de már nem le, hanem feljebb ment 29100-ra a legolcsóbb helyen. Alapból is túlzás a 215/45 (pláne XL, de ez volt) egy 1025kg-os 86 lovas autóra, szerintem ez is meg fogja tartani az úton és hamarabb megállok vele, mintha 15" 185- ös prémium lenne rajta🤔
Remélem jó lesz, mert még így is 95eFt volt szállítással.
Nézegettem teszteket, elég sokban benne van ez a gumi, nem szerepelt annyira rosszul, mondjuk kimagaslót sem hozott, csak ár/értékben hozták többször legjobbnak.[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
Megjöttek a gumik, maxxis lett végül 215/45 r16 méretben, hétfőn fel is rakatom.
-
kisza25
félisten
válasz
MasterMark #39558 üzenetére
Már lemondtam a rendelést, maradok a gyári méretnél
-
kisza25
félisten
válasz
MasterMark #39556 üzenetére
5,3%
-
kisza25
félisten
válasz
MasterMark #39554 üzenetére
Azt hol írja %-ban nem látom
olyat ír, hogy 5% lassabb, arra gondolsz?
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz
MasterMark #39550 üzenetére
Ez szerint ugyanúgy áll, csak nagyobb az átmérő 32 mm-el, meg keskenyebb 10mm-el (milyen meglepő)
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz
MasterMark #39550 üzenetére
Et méretet honnan szedjek?
-
kisza25
félisten
válasz
molnarpeter #39547 üzenetére
-
kisza25
félisten
válasz
rbalint88 #39535 üzenetére
Már megrendeltem, de most beparáztattál, hát megnéztem, elfér, de szűken. Betekertem a kormányt kopra mindkét irányba, a kezem éppenhogy odafér, elől is, meg hátul is, az 30 mm.
Qru: matrica, pipa -
kisza25
félisten
Szerzek egy matricát amin 205/55 r16- van és beragasztom az ajtóba
rbalint88: akkor megy a golfra és eladom annak a két szetjét
Amúgy nem rossz ötlet, de egy oda vissza kerékcsere 14 lepedő, mert nincsenek felnin.
16 mm-el lesz magasabb és 10 mm-el keskenyebb[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
Szerinted hány esetben nézik, hogy milyen gumi van az autón? Amúgy honnan tudják, hogy ennek mi a gyári mérete, ha az autón sehol sem szerepel?
A konszernes autókon meg a 16"- hoz ez a méret van.
Az i30- on sem jó méret volt, mondjuk azt úgy vettem. Meg a golf télije sem az a méret volt ami rá való. ( Most már az)
Szerintem a jelenlegi 215/45 16előbb szúr nekik szemet, mint a 205/55 16 amit rá fogok tenni. -
kisza25
félisten
válasz
F_Zolee #39522 üzenetére
volt 44000 indokom a nem gyári méretre (76eFt vs 120eFt), hiába vártam nem ment lejjebb, sőt elkezdett emelkedni az ára, meg a gumisom meggyőzött, hogy ezt a méretet vegyem, annyi, hogy így kevesebbet mutat majd az óra (95 vs 100 helyett), de jelenleg többet mutat, szóval elvileg nem lesz nagy para (215/45 r16 vs 205/55 r16) meg egy picit komfortosabb lesz, mert most a sport futómű miatt elégé ráz.
Köszönöm mindenkinek a válaszokat
3-3 lett az eredmény én meg a Maxxis felé húztam az + 1, azt rendeltem meg, legalább lesz a topikban egy béta teszter
Elvileg ez a nyáriasabb keverék, ha meg télen hó lesz, a másik autón van friss ropogós kleber krisalp hp3 téli[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
NEXEN NBLUE 4SEASON 91H 4 évszakos
MAXXIS AP3 ALL SEASON 91H 4 évszakos
melyiket vegyem? nyáron megyek többet -
kisza25
félisten
válasz
2ozzmexy #39458 üzenetére
4évszakos, mivel egész évben fent van, fele idő alatt lekopik, de gyorsabban is öregszik. Qru pl. pont az miatt cserél, mert 3-4 évesen megöregszik neki a 4 évszakos és már érezhetően rosszabb.
Nekem a 2011-es konti ts 830 még puha volt tavaly ősszel, pedig akkor már 8+ volt. Szóval számít, hogy a köztes időben nálam pincében pihennek a gumik, sötétben és burkolt az alja, meg rendesen szellőzik, szóval nem túl párás -
kisza25
félisten
válasz
molnarpeter #39331 üzenetére
már megcseréltem tegnap
-
kisza25
félisten
válasz
MasterMark #39322 üzenetére
Amikor friss és puha, sokkal könnyebben sérül.
Én a friss kleberel szedtem össze egy defektet, egy 4-5mm-es vasdarab ami tompa volt állt bele a gumiba -
kisza25
félisten
válasz
grizlisandor #39308 üzenetére
A sport futómű és 215/45 r16 gumikkal már így is túl kemény
-
kisza25
félisten
válasz
MasterMark #39305 üzenetére
Igen, a fék az ekkora, de 1025kg az autó és a golf4 az 1,6 105 lóhoz és 1118kg-hoz pont ugyanekkorát kapott, csak ott a felnitől nem látszik:
Kornel: kicsit még várok, mert most úgyis alig megyek a korlátozások miatt, hátha lejjebb megy az ár, már most 29100Ft-ra lement a maxxis ap3[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz
grizlisandor #39303 üzenetére
-
kisza25
félisten
válasz
MasterMark #39299 üzenetére
-
kisza25
félisten
válasz
MasterMark #39297 üzenetére
De elég zajos, pláne, hogy most felcseréltem a hátsókat az elsővel. Csak mivel 2,5hete van meg az autó nem tudom, hogy ebben ilyen a gördülési zaj, vagy a gumik miatt van, de én is a gumikra gyanakszok
-
kisza25
félisten
válasz
MasterMark #39287 üzenetére
Gumisomnál van 1-2 ereklye a falon teljesen összegyűrt lemezfelnikből.
-
kisza25
félisten
Igen ez is benne van, csak az a bajom, hogy lehet az miatt van fura hangja, hogy hátul másképp kopott és akkor hiába centríroztatom
Amúgy működik a guminyomás szenzor, mert bejelzett miután megcseréltem a kerekeket
Majd rakok fel a gumikról képeket, de most szerelőnél van az autó, mert nem fogott a kézi, a dobba a betét el van kopva, meg a dobot felszabályoztatom, meg a tárcsákat is.[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
Kezd esni a Maxxis AP3 ára, most 116e Ft lenne 215/45 r16 méretben, házhoz 120eFt. (31500/db volt egy hete, most 29100/db)
Ma megcseréltem az elejét meg a hátulját, de most érezhető lett, hogy egy centrír ráfért volna, hallottam valami huppogást eddig is hátulról, de most előre került és jobban hallani, a kormányt nem rázza, legalábbis így helyben nem.
A fene egye meg, most vigyem el ezt a sz@rt és még fizessek a centrírért is, vagy rendeljem meg az új gumit és már vigyem el azzal.
Ti mit csinálnátok?(elmúlt 2hétben 250 km-t mentem, maradj otthon)
A gumi 2014-es és rosszabbik 2mm kopásjelzőig, a jobbik 3-4mm, tehát max nyár végén kuka[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz
newmoonlight #38400 üzenetére
Egy próbát megér
-
kisza25
félisten
válasz
F_Zolee #38987 üzenetére
még az első rendelésem is csak ma jön meg kauffertől a 4 napos ünnep miatt (olaj+ szűrők), komplett hátsó ablaktörlőt akarok cserélni, csak az a bajom, hogy két fajta van és mindkét fajtát látom ezen a típuson és nem vagyok meggyőződve, hogy ami most rajta van az a rávaló, mert ami most rajta van nem jól fekszik fel, szóval még nem rendeltem meg.
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz
Kornel #38959 üzenetére
Most nem igazán lehet jönni menni, de szerintem lesz ez itthon is 30eFt alatt ha majd nem 3 helyen lehet csak kapni.
Nyári az kihúzza ezt a szezont , csak már utána kuka, téli meg nincsen, utána meg nyári is kellene ezért nézem a 4 évszakost
troll81: sajnos nem ebben a méretben[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz
kisza25 #38953 üzenetére
Na itt 32 keresek tovább, de lehet várok, hogy lejjebb megy az euro/ elmúlik az újdonság ereje
Ez ugyanaz, vagy ez másik?
Kornel: azt vágod, hogy most 351 az euro?
95*350=33250[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
Végig nyálaztam az összes 4 évszakos tesztet, de nem lettem igazán okosabb.
Azt látom melyikek a legjobbak télen, de hogy nyáron melyik jobb az nem derült ki számomra
A tesztek alapján simán megveném a Hankook Kinergy 4S -t, de nem tudom nyarat hogy viseli.
Mondjuk kb 3-4 év alatt bármelyiket lejárom.
Lehet hülyeség, de én ragaszkodnék a gyári 215/45 r16 hoz.
1., Mert ez a gyári mérete
2., Mert ezzel mutat valamit az autó
Amúgy 1100kg tele tankolva, szerintem kb bármilyen 215-ös gumival meg tudok vele állni
Írták többen vegyek rá 15" lemezt
Ezért nem szeretnék:[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
az a jó, hogy minden teszt mást mond, itt van amúgy egy 4 évszakos teszt kánikulában, ahol a cc rosszabbul szerepel, mint a más 4 évszakosok
amúgy a hankok mintája nekem nyáriasnak tűnik, csak jobban redőzött
a maxxis szélei nyári, közepe téli, télre jobban fel kell fújmi[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
azért is kérdeztem, mert a A Hankook Kinergy 4S mintája szerintem télies, de tesztek alapján inkább szárazon és vízen teljesít jól
meg a minta se ad igazán választ, mert pl a kleber krisalp hp3 olyasmi, mint a CC mintája, aztán az egyik téli gumi, a másik meg nyárias 4 évszakos[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
A Hankook Kinergy 4S az nyárias gumi, vagy télies?
-
kisza25
félisten
igen, az sem mindegy hova mész, mert pl. Flachau, Wagrain, Alpendorf relatív lent vannak (800-900 méter és körben a hegyek 1800-2000 méter magasak) és majdnem sík úton megközelíthetőek, míg mondjuk Obertauern 1630 méteren van és 2200-2500 méteres a hegy, oda 1-2-3- ban lehet felmenni.
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
Akkor kötelező, ha jelölve van a szakaszon, viszont, ha nincs nálad ilyenkor elég ciki lehet tovább menni.
Nálam a 10év alatt mindig volt, de sose raktam fel, mert nem kellett, pedig a hegyekben voltam 900-2000méter magas hegyek, mondjuk autóval 1300-1400 fölé kevés helyen lehet menni, de hó az van dögivel, viszont takarítják. Mondjuk volt, hogy az autópályán a 3db kotrót kellett követni, mert amíg vásároltunk Salzburgban, eset egy laza 40cm hó, de ott a hólánc is kevés lett volna[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Giant Talon 0 Sport - Hardtail Mountain Bike
- Kona Hei Hei 26"-os szuperkönnyű versenykategóriás összteleszkópos mountain bike eladó
- Eladó Kross Esker 6.0 2021-es model
- Használt Stadler Form hideg párásító ingyenes szállítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest