- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- A Z Fold7, vagy a Magic V5 a vékonyabb valójában?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- iPhone topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
válasz
FeriPRO #1773 üzenetére
A 195+ béták már 3.0.x-es CUDA-kkal jöttek, van már köztük WHQL is.
Physx terén pedig igen, nálam gyorsult pár FPS-nyit a Fluidmark, kár hogy ehhez a driverhez nincs még patch, így csak a 191.07-est tudom használni a Radeon mellé.
De csinálgatnak ezt-azt a physx-el is, pl. az új 9.09.xx-es softwarek már telepítenek x64-es dll-eket is, tehát a 64-bites programok is használhatnak már Physx-et. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FeriPRO #1498 üzenetére
Az infók szerint eredetileg a régi hírek a Bionic Commando GeForce PhysX támogatásáról szóltak. (most linket nem keresek, de beharangozták, hogy gyönyörű folyadékfizika és részecske effektek)
A Capcom viszont a szerződést úgy kötötte meg, hogy egy játék gyorsított PhysX támogatásáért fizet az NV, és ők meg támogatják a GeForce fizikát. Na most elvileg szóban a Bionic Commandora egyeztek meg, de a Capcom lepasszolta a támogatást a Terminator Salvationra. Ez nem tetszett az NV-nek, mert nekik nem ez a játék kellett. Nyilván a PhysX marketinget megtartották a Terminatorral, de egyelőre nincs megegyezés, így a GRIN és a Capcom a zsetont sem kapja meg. Ezzel persze PhysX patch sincs a Terminatorra. Az egész vita anyagi eredetű. Szaros üzlet. A Bionic Commando meg nyilván a PhysX API-t használja, de nem támogat hardveres gyorsítást. A Patchelt terminátort már bemutatták a Computex-en. szóval a PhysX patch kész van. Már csak meg kell egyezni. Bár szerintem megfeneklett az egyeztetés, így nem is lesz PhysX patch. Nemtom. Kénytelenek vagyunk várni. -
Norbesz23455
csendes tag
válasz
FeriPRO #1471 üzenetére
Már megoldodott.. a STEAMESNÉL még kell egy trükk.. nem csak a binaris mappába kell bemásolni azt a DLL-et... hanem még a Physx Local mappából a PhysXLoader.dll-t ki is kell törölni és igy megy..(el ne kopogjam)
THX a segítséget
De még egy kérdés a mostnai gameknál már nem kell ezt csinálni? ien másolgatás ide-oda
Tornados mapp kb 40-45FPS-el megy néha leesik 35-re
HeatRay_Physx mapp 50-60FPS néha 40-45
Lighthause mapp 40-45FPS (nem értem mér mert ez a mapp ami sztem a legkevésbé izzasztja meg...)
Remélem jo eredmények
-
Norbesz23455
csendes tag
válasz
FeriPRO #1471 üzenetére
CSÁ! amit irtál a cikkedben...(és ehhez kellett a frisa physX berzió különben nem X-eli be). hát nem tod de nekem be lehettet X-elni amikor még a normális filelok voltak nem volt felülriva az ujjal.. most hogy az uj rajta van
már el sem indul EXE.hiba
Az lehet baj hogy nekem STEAM-os van? Black Edition -
Qru
MODERÁTOR
válasz
FeriPRO #1463 üzenetére
Inkább csak CF/SLi-nél számít, de ott 4850CF esetén már 5-10FPS-t is hozhat pluszban. (Teszt, ugye itt PCI-E 2.0 8x - 8x sávszélessége ekvivalens a PCI-E 1.1 16x - 16x által nyújtottal, mert igaz, hogy dupla a sávszélesség (2.0 VS 1.1) de csak fele annyi sávom van (8 vs 16)).
Norbesz23455: Az teljesen jó!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
FeriPRO #1455 üzenetére
Jó lenne ha igazad lenne de sajnos a GTX260 közel nem olyan gyors, hogy kihasználja illetve korlátozó lenne számára a PCI-E 1.1 16x által biztosított 0,25GB/sec-nyi sávszélesség.
mod:
Sztem félre értetted a hsz-ét. Arra célzott, hogy eszébe nem jutott volna eme topik nélkül a CF deszkájába két nV karit beletuszmákolni.
-
Norbesz23455
csendes tag
válasz
FeriPRO #1455 üzenetére
9800GT-t nem vettem hanem kaptam
mert a régi 8800GTS 320mb-sem nemrég (4 hónapja) szart be és igy kaptam helyette egy 9800GT-t csak hát a monitorom 1680x1050-es igy muszály volt egy erösebb VGA-ra beujjítani , 49K-ért igy vettem egy 260-as GTX-et..
És hát ha már az alaplapom Crossfires és van rajta 3 PCIE slot akkor mért ne tegyem mellé a 9800GT-t?Sztem most még jobb is let egy kicsit a teljesítménye a gépnek
Ha most nincs ez a forum téma lehet el is adom a 9800-asomat 20K-ért .. de nektek hála ez nem igy lesz
THX -
janos666
nagyúr
válasz
FeriPRO #1443 üzenetére
A Vista és Win7 már DVD-s, ~3Gb-ot foglalnak, én melléjük írom az Office-t is, azzal tele a korong.
De nekem az XP-m is DVD-n van, mert nincs itthon üres CD, boltban 1 darab drágább, mint a DVD, amit 20-assával, 50-essével veszek (a CD képfilet gond nélkül ki lehet írni DVD-re).Hát, akkor ennyi. Ezért jó elsőre is inkább format C-t javasolni, mert így feleslegesen vesződtél annak reményében, hogy hátha nem kell a DVD...
-
FeriPRO
tag
válasz
FeriPRO #1435 üzenetére
Hogy ne legyek ennyire szenilis,ha régen ment akkor most is kell mennie és ha most nem megy akkor legjobb újratenni a Windows-t,én is ma fogom szerintem...mert már minden krák... de ha valami miatt nem akarod újratenni akkor írd meg, összedugjuk itt a fejünket Janos666-tal és Qru-val és megvitatjuk...
Mindenesetre én a formatálást ajánlom,vagy azt hogy szedd le az egész Nvidia drivert (NVDriver uninstall) és rakd föl újra...az megy?
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
FeriPRO #1426 üzenetére
Kérdés meddig érdeke a PhysX-et életben tartani az nV-nek. Egyenlőre leginkább csak egy plusz (ál)érv az ATi ellen mellettük. Én még mindig óvakodnék nagy jövőt jósolni az egésznek.
mod: A multi gpu-s fizikázásnál az a gond, hogy az újabb driverekben már nem te határozod meg, hogy melyik gpu mit csináljon, hanem a driver osztja fel. Mikor megvettem a 8800GTS 512 mellé a 8600GT-t fizikázni akkor én választottam ki listából (vicces volt, mikor a 86GT renderlet a 88GTS meg fizikázott
), most ez leredukálódótt egy PhysX Enabled/Disabled-re a driverben.
janos666: Azt aztán nem lesz egyszerű beszerezni. High-end karikon szokványos a vizes blokk de ezeken a kártyákon...
-
janos666
nagyúr
válasz
FeriPRO #1423 üzenetére
A sorrend kb. SLI-physx (vagyis mindkét GPU renderel is, és fizikát is számol, dinamikusan elosztva), társkártya (két GPU csak renderel, egy 3. számol), bontott felezés (csak 1 GPU renderel, és 1 csak fizikázik).
Illetve a táskártyát válthat helyet az első és 3. megoldással is, attól függően milyen a társkártya. Én most a köztem megoldással, 8600GTS körüli teljesítménnyel saccoltam be középre, de ha ez egy 9600GT lenne, lenyomná a szóló GX2-t SLI-vel, illetve ha valami tuning nélküli, netán DDR2-es 8600GT, főleg ha 8500GT lenne, akkor lecsúszna a 3. helyre is.Ezt vegyes limitnek fogd fel. Akármennyi renderelési erőforrásod lehet, ha a fizikát visszafogja egy kis dedikált GPU, illetve ha eleve szűkös a renderelés teljesítmény, akkor hiába pakolsz mellé bármekkora társkártyát.
Én ma elpasszoltam a passzív 8600GT-t, hogy legyen pénzem vízhűtős cuccokra, de ha összeállt a rendszer, lehet elkezdek majd vadászni egy 8800GTS320 környékű kártyát, amit vizes blokkostól árulnak használtan.
-
-
szuper-t
őstag
válasz
FeriPRO #1382 üzenetére
igen félrenéztem gts250 (ha jól emléxem 216 Sp ) a táppal nincs gond mert egy dual 700W os =1400/- a veszteség/ fogjuk rá h 1200W os tápom van
a hang sem valami befolyásoló mert peltieres hízhűtést fogok használni már csak be kéne szerelni
eddig sajna úgy néz ki nem lesz 40k-m a gts re így marad egy régebbí Galaxy vagy EVGa 8800gs/gt és e mellé megy az Asus 8600GT
Tehát ha csak Gpu-t hazsnál a program (a Physx kártyán) számításokra akkor (ha úgy nézem egy memória hibás kártyát is betehetnék mellé)a memória azaz H ddr2-ddr3 lényegtelen + frekvencia is
/ha tévednék szóljatok mert leszek olyan elvetemült h kipróbálom -
gfefe
őstag
válasz
FeriPRO #1384 üzenetére
hát igen... amik most vannak physx progik azok bőven elmennek még az én ageia karimon is, de a jövőre nézve a minél nagyobb kariké a jövő...
Nem tudom, hogy nevezik nvidiáék a számolót ami a gpu ban van mert én atis vagyok.., de azt tudom, hogy a 8600gt ben 32 van a 9600gt ben 64, de a 8800gts ben 94 talán... és ezért írtam a 8800gts-t mert egy árban van a 9600gt vel és akkor ha már physx akkor érdemesebb azt megvenni... bár tény, hogy sokat esznek és még hangos is némyelyik, de ezek mennek rendesen...
-
szuper-t
őstag
válasz
FeriPRO #1380 üzenetére
a gép: Evga 680i (3x 16 os pcix) nincs integrált vidkari) egy 8600gt ami be szeretnék fogni physxnek és mellé venni akarok egy gtx250 et
am E6320 as proc (később q6600)
geil 2x 1 giga 800 ( bővítés 4 gigára jövő hónapban) ( de szerintem ez lényegtelen)Mod.: ez még csak teszt jellegű ha működik normálisan akk rá áldozok egy 9600gtx re bagy egy 8800gts re fizikai kártyának
-
janos666
nagyúr
válasz
FeriPRO #1377 üzenetére
Az a vicc, hogy szerintem életem eddigi leghűvösebb kártyája volt ez, ami valaha a gépemben járt.
Nem vicc, újrapasztáztam a GPU-t, és így 56 fok körül mászkált húzva, de úgy, hogy mellette pár milliméterre majd leégett a 4870x2, és erre tolta a meleget, azért szorult be közéjük, és nem hűltek a radeon GPU-k.
Igaz, szerintem rengeteget javított a dolgon az alákent Artic MX 2 paszta, gyárilag valami száraz filmréteg volt odahúzva, ami csak acetonnal jött le (tehát csak sima felületet biztosított, nem 100%-os érintkezést). Tényeg, így jobban belegondolva kár ezért a VGA-ért, ha eladom leszarják hogy 300Ft-nyi pasztát rákentem, 1 órát elbasztam, mire megkerestem a legmagasabb stabil órajelet, és visszaírtam BIOS-ba. Főleg hogy elég is lenne a célra, ha nem sülne meg miatta a radeon...Az a baj néztem GTX275 tesztet, és széthúzva sem elég gyors, mégiscsak 1 GPU.
Akkor inkább megvárom a következő radeonokat szeptember körül, abból veszek 1 GPU-st, amire olcsóbb a blokk (addig azért összepakolom majd a radit, pumpát, stb, mert a CPU-m is kívánná a vizet...), illetve kevesebbet bukok rajta, mert tovább lesz nálam, mint ez, és ugyanúgy feleáron menne el a vizes cumója. Bár most épp arra gondoltam ezt a VGA-t tartom meg sokáig, mire nem csak ennek esik le az ára, hanem lesz használt abból, amit kinézek helyette...
-
janos666
nagyúr
válasz
FeriPRO #1361 üzenetére
Legutóbb albiban laktam, most szerintem megint visszamegyek koleszba (fő a változatosság, sehol sem maradok 1 évnél tovább...), amúgy jó kis hely ez az egyetem, jó sokáig lehetsz egyetemista, én eddig érdemben 2 félévet cisnáltam meg a 9-ből 6 alatt, de eszükbe sincs még kitenni, nekem se elmennide ikább mesélek még a Mirror's Edgeről.
Felraktam megint az UT3-at, nagy meglepetésemre rengeteget változott már a menü is a 2.1-es verzióban 1 éven belül, és az új grafikai opciók tényleg visszaköszönnek látványügyileg is.
Mégcsak nem is frissítettem a 2007-es physx dll-eket az ageia mappából, pedig ez a trükk tavaj kellett ahhoz, hogy tűrhetően fusson 8500GT-n is, mégis rezzenéstelenül hasított a húzott 8600GT-vel a tornado_physx és a lighthouse_physx is, akárhogy lövöldöztem a falakat/ablakokat, hiába ugrottam be a tornádó közepébe, stb...
Nem hagyott nyugodni, hogy a Mirrors Edge is UT3 motoros, így szépen át is tettem a Physx-el kapcsolatos dll fileokat az UT3-ból a ME-be, de semmi sem változott sebesség terén.
Aztán elkezdtem babrálni az ini fileban, és találtam 2 opciót, ami physx-el kapcsolatos, de nincs benne az UT3 ini filejában. Kitettem őket kommentnek, ekkor nem indult az exe, aztán próbáltam kissebb értéket megadni, semmi, nagyobbat, és akkor picit jobb lett, de még mindig játszhatatlan, miután a kommandósok kilövik az ablakokat. Mindkettő cache érték, így akár akkor is segíthetett a dolgokon, ha a CPU számol.
Úgy tűnik a dll-ek cseréje nem elég, az exe-be kéne belenyúlni, csak azt nem lehet... -
janos666
nagyúr
válasz
FeriPRO #1359 üzenetére
Persze, az 5.1-es DTS hang meg le van szarva... Egyébként van itthon egy zajkizárós Sennheiser CX-300, 10k körül volt, buszon és zajos szobában (koli/albérlet szobarárssal) zenét hallgatni kiváló, de a filmek és játékok térhangzását nem pótolja a kiváló minőségű stereo se. Egy GTX-275 vizes blokkostól kerülne annyiba, mint ez a VGA, és akkor azt vízzel lazán fel lehetne húzni a GTX-285 fölé is, úgy már nyaldosná a mostani kártyám alját, főleg ott ahol nem olyan frankó a CF hatásfoka).
A DX 10.1-et elveszteném (eddig sehol sem élveztem előnyét), és nyernék Physx-et (azt se sok helyen élvezném, de még mindíg több dolog használja, és a következő generációnál úgyis mindkét gyártó DX 11-es kártyákat dob). -
janos666
nagyúr
válasz
FeriPRO #1357 üzenetére
Nem kell ahhoz kiszedni, ha letiltom a 4870x2 GPU-it, akkor semmi gond a physx-el. Még addig is megy, míg futnak a radeon GPU-k, csak a geforce az elsődleges megjelenítő (tehát az is renderel...) Csak hát nem elég a 8600GT ahhoz, hogy végigtoljam a Mirror's Edget vagy a TS-t 1920x1200, max, 4x AA beállításokkal, akkor eleve soha nem is vettem volna 4870x2-t, nem gondolod?
Azért, mert a VGA gyári hűtésétől halkabb lett, de úgy cakkpakk még mindíg hangos nekem ez a gép. Most, hogy befelé termeli a hőt a VGA, már maxon pörög a CPU hűtője is a quad fölött így meleg időjárási körülmények közt, és fel kellett tekerni a fanmátéval a házventiket is hangosra, mióta quad és dualGPU van a gépben. Sőt, most hogy meleget szív be, és még egy 3. GPU-t is etet, már felpörgött a tápventi is (de szerintem még mindíg az a leghalkabb).
A megoldás a víz lenne, csak egy blokk annyi, mint a kártya árának a fele (mármint erre a VGA-ra, egyGPU-sra feleannyi, vagy akár kevesebből is kijön). -
janos666
nagyúr
válasz
FeriPRO #1355 üzenetére
Elsőre annyi jött le, hogy felcsigázzák a figyelmed a bevezető jelenettel. Utána ingame a játék grafikája visszatér 2008-ból 2004-be (asszem 2006-os, tehát akár hl2 grafika közelében lehetne). Mivel Physx effekteket vadásztam, így nem nagyon törődtem vele, hogy mindenki csak lő rám, néha egy-két mebert fejbelőttem, mert útban volt, akkor azonnal összestek, pislogtam az életcsíkra, nehogy meghaljak, mert akkor ugye nem tudok törhető tárgyakat keresni, de még mindíg 89 HP-m volt, pedig golyózáporban sétálgattam vagy 1 perce.
Aztán meguntam hogy szar a grafika, és nincs physx effekt, így kiléptem.A gond az, hogy szerintem 181.51-el egyáltalában rá sem kapott a fizikára. 181.77-el igen, csak úgy meg bugzott (hibásan, és lassan futott). Szerintem erre nem is lehet megoldást találni, sikeresen elbaszta az nv a játékomat... Lövöldözök majd kicsit UT3 mappackon, megvárom a TS patchet, aztán eladom a kártyát...
(Illetve gondoltam arra is, hogy elcserélem a 4870x2-t vizesblokkos GTX275-re, mert erre méregdrága a blokk, de hangos a gép, kéne bele víz...) -
janos666
nagyúr
válasz
FeriPRO #1351 üzenetére
181.71-be áttettem a 186.07-es driver 2.2-es CUDA filejait. Miután egyszer megfagyott a játék, megint benéztem a menübe, és akkor láttam, hogy tényleg mindent maxra rakott a játék automatikusan, még a 8x AA-t is ráküldte. Levettem 4x-re, és még mindig akadt, aztán 2x-re, és jó lett. -> Mondjuk egy darab 512Mb-os 4870-el is csak 2x AA-t bírt, lehet hogy most a sok VGA driver baszogatás alatt szétesett a Crossfire, és csak 1 mag dolgozik. Ezt alátámasztaná, hogy így is lefagyott 3 perc után a játék, pedig a radeon eddig stabil volt mindenhol, és a geforce kártyán is toltam 20 perc furmarkot, és fél óra fluidmarkot, és mindig mentek még mire visszajöttem ránézni a gépre, tehát az is stabil.
Most dolgozom majd egy olyan driver packon, ami mindenből a lehető legfrissebbet használja, és a lehető legkevesebb filet telepíti. Ha kész, belepakoljuk egy Catalyst installerbe, amivel egy menetben fel lehet rakni mindkettőt. Talán még Vistán is menni fog.
-
janos666
nagyúr
válasz
FeriPRO #1344 üzenetére
Hát nem azért dolgoztam vele, hogy ne használjam. (Illetve nem azért barmoltam el a hűtőt, hogy utána még plusz munkával visszaállítsam az eredetit,) Vagy azt hitted egy cikk kedvéért átszerelem, aztán vissza?
A passzív 8600GT-m BIOS-ába már vissza is írtam a legmagasabb stabil órajeleket: 675/1674/837
Hát kibaszottul ajánlom neki, hogy legyen elég, mert ez kurva passzív fémborda hozzáért a jó öreg Audigy 4 hangkártyám hátához, ami úgy néz ki ettől rögtön le is égett!!!! Pedig festve volt, és úgy nézett ki, hogy standard módon áll egymás mellett a kért kártya, erre bekapcsoltam, és átpattant egy szikra a hangkártya, és a VGA hűtőbordája közt! Nabazdmeg! Beraktam közéjük egy papírdarabot, de most kussol a gép! Köthetem át a hangcuccot alaplapi recsegtetőre, és vehetek egy X-fit (mondjuk annak ideje lett volna már amúgy is, sőt, jópár éve, de szerettem az Audigy 4-emet, hosszú-hosszú éveken keresztül velem volt, miközben minden más cserélődött a gépben...) -
janos666
nagyúr
válasz
FeriPRO #1337 üzenetére
Venti maradjon csak alapon, ha nem fogsz feszt emelni, akkor nem sok esélyed van ilyen lófing ertékről égetően magasra lőni a hőfokot, előbb hal be instabilitás miatt. (G80 pl 80 fokos gyárilag, de 9800GX2-n még melegebb lehet a G92 is, Radeonokról ne is beszéljünk, 4870x2 gyári hűtővel 100 fokot nyaldos, a passzív, de izmosabb VGA-k akár 110-120 nyári kánikulában...)
Mondtam már 3x, de futtass egy ATI-tool artifact scant mellette, és az hamar elkezd szemetelni, ha hibázik a GPU, hamarabb, mint hogy egy 3DMarkon meglátszódna, és melegebb is lesz tőle a GPU 5-10 perc alatt, mint fél óra játék után. Végül a stabilitást Furmarkkal tudod csekkolni, az még durvábban befűt, és lefagyasztja a gépet, ha gond van (csak az nem jelzi az apró hibákat, ami mellett még fagyás nélkül el tudna kocogni, ha nem melegszik fel, csak néha véletlenszerűen mégis meghalna mondjuk 1 óra játék után...). Ha Ha ATI-tool hibátlan, Furmark fut 20 percet fagyés nélkül, és nem megy vele 80 fok fölé a GPU nem lehet gáz.Az eredmények szerintem korrektek, nem várható lineáris javulás a tuningtól, viszont szignifikánsan nőnek az eredményeid, ha kimaxolod mindhárom órajelet addig, amígcsak szemetelni nem kezd az artifact scan, akkor meglehet mondjuk 23 FPS. (nem vágom pontosan milyen GPU van a kártyádon, de ha 55nm-es, akkor könnyen mehet a shader 1790 köré/fölé is...) De ez csak egy benchmark a sok körül, próbálj Vantage CPU test 2-t is, sőt, játékokat érzésre, ugyan ez utóbbi a leg szubjektívebb, de a leg hasznosabb...
-
janos666
nagyúr
válasz
FeriPRO #1331 üzenetére
Nem, csak a grafikonnál valamiért hozzáad valamennyit az órajelhez, de a növekményeket már jól követi az is. Illetve ez csak a monitorozó plugin (ami a rivatuner bővítménye, mint egy új skin firefoxhoz...), az overclok külön kezelendő. Geforce-okon a gyártó féle rendszerdriveren keresztül kezeli az órajeleket a Rivatuner (radeonon hardware szinten a hülye BIOS-ba vésett overdrive limitek miatt), csak a kezelőfelület praktikusabb, mint az ntune, és tetszőlegesen állíthatók a felső korlátok (asszem a G80-as kártyámmal szükségem is volt rá, hogy kitoljam, neked is jól jöhet 9500-ason, azt a poweruser fülön tudod megtenni, de majd külön elmesélem másik topicban ha szükség lesz rá).
Ha rámész a driver level overclock részre, kérdezi most akarsz órajelet kiolvasni, vagy reboot után. Elég rögtön kikérni, ha nem fut már tuningoló program, és akkor látod, hogy hibátlanul kiolvassa az alapórajelet, és a magasabb monitorozott értékek is olyan mértékben ugrálnak majd felfelé, ahogy ezeket emeled)
Arra figyelj, hogy G80 óta nincs Mhz-re pnotos vezérlés, a Core/Shader szorzók végessége miatt a GPU ~25, a shader akár ~120Mhz-es lépcsőkben ugrál, kártyától és Mhz tartománytól függően. Tehát ezért kell nézni a grfikont is, hogy lásd mennyit kell tolni a csúszkán, hogy tényleg ugrojon egy lépcsőt az órajel is.
Szerintem elsőre csak a shader órajelet húzd, de azt izomból, Physx-nek az segít többet, és kevésbé melegszik tőle a GPU, mint ha szinkronban húzod (és abszolut értelemben is sokkal messzebb jutsz így a shader órajellel, ami számít is).Az adatlapom és a Ph! Rangok #1 hozzászólás sokat elárul.
-
janos666
nagyúr
-
janos666
nagyúr
válasz
FeriPRO #1326 üzenetére
Ha már így kéred, hozzászólok
:
Ha Radeonja, vagy S3 videókártyája lenne, akkor is el kéne, hogy induljon a játék. A Physx CPU-n is tud számolni akár a hardware-re tervezett részletetességgel is (csak <1 FPS-el nemfutva).
Nem ismerem a játékot, beírtam googlbe, de csak annyit mondott "Uwi Boll gyöngyszeme", így azt hittem filmről ad csak infót, de most második nekifutásra kiderült, hogy a nagy játékokból filmgyalázatokat gyártó filmrendező most saját játékot csinált. Van élet a földön! -
janos666
nagyúr
válasz
FeriPRO #1320 üzenetére
A 16x slot a P35-ből jön, a 16 hosszú 4x pedig az ICH9-ből, így talán még kevésbé lehetnek hatással egymásra, mint akár osztatlan 16/16x lapon, ahol mindkét slot az MCH-ba megy. (mondjuk ott se szabadna ettől lassulnia, és legalább az FSB-t se tekeri annyit, azt csak LAN és Audio kártyák fogadására találták ki).
-
janos666
nagyúr
válasz
FeriPRO #1317 üzenetére
Ha letolod a 2D-t, és fel a 3D-t, hamar rájössz, mivel vagy lassabb lesz, mint előtte volt, vagy gyorsabb.
Sőt, nézd meg Rivatunerrel, félreméri ugyan az órajeleket, de azt mutatja, ha ugrik egyet. Otthagyod a grafikonját a háttérben, elindítasz valami physx játékot 1 perce, kilépsz, és nézed van-e ugrás a grafikonon. -
zuchy
őstag
válasz
FeriPRO #1312 üzenetére
Én próbáltam 64-biten 2 giga memóriával win7-et. Addig szép és jó, ameddig nem kell telepíteni.
PL egy játékot. Akkor nagyon megeszi a memót, a végére rohadtul belassul.
Amúgy game közbe már jó volt, igaz csak HAWX-el néztem, az nem is eszik sokat.
64-bites OP-redszerhez a 4 giga ajánlott.Ugyanazzal a rendszerrel 32 bites win7-el nem volt semmi belassulás a telepítésnél és máshol sem.
-
janos666
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
FeriPRO #1308 üzenetére
Amit eddig próbáltam az mind ment Win 7 alatt is ami XP-vel (pedig tartottam tőle, főleg, hogy ez az első 64bit-es oprendszerem), van DX10 támogatás is.
Egyáltalán nincs nagy HW igénye és gyorsabb mint az XP. Féltem a driverektől, mert ugye nincs még minden cucc-hoz W7 driver. De kb mindent felismert magától, egyedül a hangkarim nem használta a mélynyomóm meg a de a Vistás driver 100%-ban megoldotta a dolgot. Általánosságban igaz ez, mivel a W7 kvázi egy felpimpelt Vista, a driverek jók hozzá.
nV adott már ki több drivert is W7 alá, ezek is stabilak, PhysX megy tökéletesen igaz csak Warmongerben néztem eddig. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
FeriPRO #1303 üzenetére
Nálam fut a Warmonger Win 7 Ultimate RC 64 bit alatt simán.
Driver cserekor nincs bios flash-elés. A gyártók által beégetett bios marhára nem "csereszabatos". Ha csak azt veszem egy konkrét modellen belül is, mekkora eltérések vannak. Mennyi feszt kap a gpu, ref-től eltérő órajelek, stb + ugye nem csak pl GTX260 van a világon. Ez kb olyan, mintha az Intel chipset driver bios-t is frissítene.
Honnan tudja? Onnan, hogy nincs (SLI) híddal összekötve a két kártya, így közvetlenül a két vga nem kommunikál csak a chipseten (hardveresen) és a driveren (szoftveresen) keresztül, ami meg már magától tudja mi a felállás.
janos666: 8800GTS 512 + 8600GT (P35-ben) nálam is kicsit gyenge volt UT3 PhysX alá, tuninggal már jó volt a helyzet. Konkrét számokra nem emlékszem, csak hogy tuning nélkül szaggatot a tornádós pálya, tuninggal meg nem.
Sáv szél meg nem árt, használta rendesen a P35-ben a délihidat a második PCI-E slot. -
janos666
nagyúr
válasz
FeriPRO #1305 üzenetére
Mint mondtam, a shader órajel a lényeg, azt kezd el húzni, attól nem is lesz sokkal forróbb a GPU, de sokat javulhat. Én vakon nagyon nem szeretek tuningolni, sokkal jobb ha pár percig fut egy artifact-scan a végső órajelen, hogy tényleg hibátlanul dolgozik-e a VGA. Indítsd el az atitoolt, kezd emelni a shader órajelet lépcsőkben és vidd amíg csak hibázni nem kezd (haggy időt hogy felmelegedjen a GPU). Alap szorzóval messze nem aknázod ki a shader órajel potenciáját, csak ha külön húzod, physx-nek meg az a jó.
A legtöbb gyári tuningos kártyán annyi a tuning, hogy BIOS-ban átírják az órajeleket. Nekem volt már olyan, hogy dobozból kibontva hibás volt egy Gainward 8800GTS Golden Sample (elvileg leválogatott GPU-k), azóta végképp nem nagyon hiszek a gyári tuningos, referencianyákos kártyákban. Esetleg ha áttervezik a nyákot, akkor lehet más a helyzet, egyébként csak a BIOS órajeleket babrálják.
Leégni nem nagyon fog, főleg ha csak addig húzod amíg nem kezd hibázni, mert már a túlmelegedéstől is szokott. Ja, és ne nagyon menjen 80 fok főlé a GPU, de 100 alatt abból se lehet nagy gáz. Ha csak a 3D órajeleket babrálod idleben nem változik semmi, ha lassabb ventiforgást akarsz akkor a 2D órajeleket lentebb lehet tekerni, de ehhez valószinűleg a ventivezérlést se árt hangolni, azt is lehet rivatunerből hőfokintervallum-fordulatszám% párokkal. -
janos666
nagyúr
válasz
FeriPRO #1298 üzenetére
Mondtam, hogy hasraütésből mondok számokat. Amúgy is van még abszolute-high-end, ha kreálhatunk enthusias kategóriát, esetleg még absolute-belépő szintet, akkor is megvan a hiányzó 10% helye, de vannnak IGP-k is.
A Rivatuner már évek óta félreméri az órajeleket Gef8/9-en. A monitorozó ablak arra viszont jó, hogy látod, ha 1-2 Mhz-ekkel lépkedsz a csúszkán, akkor mikor vált a kártya is órajelet (mert az csak ilyen 5-10/20-25hz-enként ugrál mag/shader).
Physx szempontból állítólag a shader órajel emelésével lehet érdemben profitálni a tuningból, de próbáld ki, előbb emeld a shadert ameddig megy (én 1 GPU-z mindig ATITool-al teszteltem ki, nagyon hamar jelzni ha nem hibátlan már a kártya, kár hogy multigpu-nál nem használható, és már nem frissítik), futtass Vantage-t, vesd össze a pontokat (elég a physx teszt futtatása, 1 perc), told el a GPU-t is ameddig megy, mérd le, aztán told fel a RAM-ot is, és mérj ismét, szerintem ebben a sorrenben egyre kevesebbet fog javulni az eredmény.
Ugyan így az számít legtöbbet a kártyán, hogy darabra hány SP-s a GPU.Mikor én szórakoztam vele, akkor indult be a külön kártya, ha dugtam rá egy monitor bemenetet, és kiterjesztettem rá az asztalt. Ha erre már nincs szükség, akkor szerintem az alapján következtet a driver hogy van két GPU, az egyik elsődleges videóillesztő, mindenképp azon renderel, és talál mellette egy 2. (SLI-nél 3.-4.) GPU-t, ami nincs SLI-be kötve, de megfelel a kritériumoknak, akkor arra irányítja a Physx számításait.
A vezérlőpultban nem találsz egy különálló Nvidia Physx panelt? Abban volt régen a GPU-választó. Ma ez elvileg eltűnik ha felraksz egy 18x.xx drivert, de jelen van a rendszerben, mert én most látom ezt a legfrissebb physx driverrel, geforce nélkül. Talán csak meg kell keresni a system32 mappában.
Nekem még futott a Warmonger is Win7 alól (igaz az még pre-beta verzió volt, lehet azóta összeveszik punkbusterrel, vagy hasonló...).
Oké, 41FPS végeredményben már játszható, de ha valakinek korábban 60FPS-e is volt nem akarja levágni 40-re csak Physx kedvéért (annak tudatában, hogy 80K-s VGA-n rendereltet, és csak pár 1000rel került volna többe egy erősebb physx-geforce).
Az UT3-as vitátok végre feltárta előttem miért Geforce Physx logós a Mass Effect, ezek szerint az is dolgoztat GPU-t, attól még hogy nincs hozzá nagyobb részletesség (csak gyorsul néhány %-ot, vagy legalább is némileg csökken a CPU kihasználtság).
-
janos666
nagyúr
válasz
FeriPRO #1296 üzenetére
Hány százalékát teszik ki a profitnak a high-end, és hány százalékát a midrange, valamint low-end kártyák eladásai? Előbbi hasraütésből saccolt számokkal szerintem olyan 10 alatt van, aztán 40-40%?
Tudtommal a VGA-n csak egy EPROM BIOS chip van, amit szokás szerint teljes törlés, és újraírás útján lehet cserélgetni (BIOS flash). Én sohasem láttam még flasheléssel kapcsolatos fileokat a driverben. A laptopomra is telepítettem már 185.xx drivert, ott se láttam ilyet (persze lehet hogy csak újabb Gef9-esekhez van ilyen drivercserével egybekötött BIOS update, ha létezik ilyen, és el van rejtve az nvflash, meg a képfileok egy xdf.sd_ fileba...).
Én úgy tudom, a CUDA a windows WDDM/XPDM driver alatt áll, tehát nem olyannyira közvetlen hardwares címzésű, hogy még a windows driver modellt is megkerülné, szerintem a hardware semmit sem tud arról, mi az, hogy CUDA. Ez is olyan, mint a DirectX, az OpenGL, OpenCL, OpenAL, csak egy HAL, amin keresztül a program eléri a hardware-t egy magadott programozói környezetben, de a windows driveren keresztül operál az eszközzel (vagy linux driveren, mielőtt kötözködne valaki...). Úgy tudom, a VGA azt se tudja, hogy ő DX 10-es, csak a GPU megfelel a DX 10 kritériumoknak, a driver pedig DX 10-et ad meg hozzá a windowsnak DDI verzióhoz. Ugyan így vannak OpenGL 3.0 kompatibilis VGA-ink, pedig még csak 2.1-es OpenGL volt kint mikor ezeket vettük, és nem kellett BIOS-t flashelni hozzá, csak drivert frissíteni.
Előző nyáron járt nálam egy DDR3-as 8500GT, 4x 1.1-es foglalatban (ICH9R vezérlőbe drótozva P35-ös lapon). Szerintem inkább a GPU volt kevés, mintsem a foglalat, de végeredményben nem bizonyult elégnek, a warmonger mondjuk szépen ment és a Vantage is sok pontot adott a CPU tesztre, de az UT3 Physx mappack lagolgatott komolyabb effektek alatt, a nurien benchmark is szaggatott, meg nem rémlik mit próbáltam még amihez kevés volt. A nemrég belinkelt Mirrors Edge teszt alapján a 8600GT is épp csak hogy elég hogy simán fusson, de elfér oda egy 9600GT is, ha tényleg biztosra akarunk menni. (és 60 FPS-re hajtunk minden játékban, nem csak játszható akárhányra ami "csak néha lassul meg, amúgy jó" kategória...)
Szerintem tedd fel újra, visszapörgettem, de nem találtam mire keresed a választ. (Így talán másnak se tűnik már fel)
Mondjuk a 4x slot elég-e kérdéshez is ellenkezően állok hozzá, mint te. Amikor renderel a kártya megy odafelé az infó a CPU-tól, a GPU számol, kiírja a RAM-ba, a DAC meg kirajzolja a monitorra (vagy kiküldi a DVI-re). Ellenben itt megy a számítanivaló, a GPU számol, beírja az eredményt a RAM-ba, onnan a CPU kiolvassa, összerakja a végeredményt, és elküldi a másik kártyának, hogy mit kell renderelni. Tehát több adat utazik Physx-el kapcsolatban a PCI sínen át, ha külön kártyát használsz erre a célre (az alatt a kártya alatt ami fizikát számol). Persze ez az össz oda-vissza kommunikáció is eltörpülhet a rendereléshez szükséges, jórészt csak-oda kommunikációhoz képest, de ha egy 8600GT teljesítményét ki lehet aknázni vele, akkor igencsak felemészt legalább 4x-nyi sávszélt, és akár minimális javulást is hozhat helyette 8/16x még 8600GT-vel is, de 9600GT-vel főleg.
-
janos666
nagyúr
válasz
FeriPRO #1294 üzenetére
Na azt nem hiszem el hogy flashelte a VGA BIOS-át a driver telepítője! Ahhoz benne kéne lennie a windows-os nvflash-nek és több100 VGA BIOS képfilenak a telepítőben (külön minden gyártónak, arra is figyelve nem minden azonos kártyatipust lehet keresztbeflashelni bármilyen bios verzóval)! Te arra gondolsz, hogy figyelmeztet, hogy talán villogni fog a monitor a driver telepítése közben. ("The screen may flash during the installation", vagy hasonló, nem?)
Én másképp gondolok erre, ezeket tudom elképzelni:
Véletlen bug volt, hogy nem működött a dolog, és most rejtett featureként hozták vissza.
Véletlen bug volt, és véletlenül hozták vissza (más okból babráltak abban a kódban ami ezt okozta).
Direkt iktatták ki, de meggondolták magukat. (Én eleve nem értettem miért rossz nekik ha legalább így terjed a CUDA, ha valaki így megkedveli lehet legközelebb Geforce kártyát vesz amiatt az első slotba is, hogy egyszerűbb legyen cuda-zni, és gyorsabb legyen a cudás programja is. Meghát kis kártyát veszünk hozzá, de eleve a kis kártyáknak van legnagyobb piaca egyébként is.). -
janos666
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
FeriPRO #1268 üzenetére
CSak azokon a pályákon használ PhysX-et amikbe külön beleírták. Ott pl az balak kitörésének effektje ilyen, ha a falba belelősz, stb.
antikomcsi: A vezérlőpulton belül van egy nV PhysX ikon, ott tudtam állítani melyik gpu fizikázzon. Most egy jó ideje egy vga-m van, nem tudom az újabb driverekben, hogy megy ez.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
FeriPRO #1256 üzenetére
Az általad vázolt 2 eset közül az első esetben hardveres fizikázásról beszélünk ha a második esetben a GPU helyére behelyettesíted a proci egyik magját akkor szoftveres fizikázásról (ilyenkor csak emuláljuk a PPU-t ugye).
Nyilván az első eset sokkal gyorsabb de csak akkor jön ki a valós különbség, ha sokat kell számolni, sok fizikai interakció van.
Mod:
Zotya984: Warmongert, az MKZB bench-et, meg a Nurien Tech demo érdekelne! Össze lehetne vetni a már meglévő két eredményemmel (8800GTS + 8600GT & GTX260 egymagában).
-
janos666
nagyúr
válasz
FeriPRO #1244 üzenetére
Ja, nekem 2.0-16x slotba menne, pár hete még 8800GS-en filóztam, csak most úgy néz ki tápot kell cserélnem miután bedugtam a gépbe az X2-t meg a Quadot, és így nem nagyon maradt rá pénz (iletve el is vitték az orrom elől a glaciátoros asust, amit kinéztem, refhűtőst meg nem akarok, de most az sincs) Vagyis 8800GTS320-at is akartam, csak a képhibás amit 5k-ért vettem nem vált be, meg most hogy az X2 miatt arrébb kellett pakolnom a winyókat, már nem is férne be. Egy kis kártya, mint pl egy 8800GTS, 9500GT még talán ellenne ott anélkül hogy felköltöznek a winyók a DVD rekeszekbe féloldalt csavarozva.
Viszont mivel valószinűleg csak addig lenne bent, amíg végigtolom a terminator játékot, meg esetleg még sórakozok kicsit a Mirror's Edge-el, aztán vagy a szekrényben pihenne új játékra várva, vagy el is adnám, így inkább költöztetném a winyókat, mintsem akadozzon a játék. Még csak az kéne hogy itt a 4870x2, meg a tuningolt quad, és néha beszaggat a játék, mert 5000-ret spóroltam a Physx kártya árán.
Holnap még úgyse rohanok vásárolni, ha felrakod a játékot nézd már meg simán fut-e 9500-al physx-elve. A mediumot direkt azért mondtam, hogy ne VGA limtes legyen...
-
janos666
nagyúr
válasz
FeriPRO #1229 üzenetére
Lehet nem mködik azon a kártyán, de nézd végig a poweruser fülön miket lehet bekapcsolni. Amúgy ha melegszik idlehez képest, akkor valószinűleg használatban van, ha egy egyenes vonalat húz tovább a GPU hőfok, akkor nemigen.
De talán csak GT-200tól kezdve lehet %-ra monitorozni (meg radeont R600-tól, vagy inkább 700-tól?) -
Black-core
aktív tag
válasz
FeriPRO #1185 üzenetére
Én is rengeteget (szórakoztam
) a Cellfactor al de nem sikerült be x elni az enable phyzx beállítást,Pedig próbáltam úgy hogy csak a gtx, meg úgy is hogy gtx+8400gs.Nekem van egy olyan erős gyanúm hogy (aegia kártya kivételével) csak SLI ben lehet bekapcsolni azt az opciót.Legalábbis én eddig csak olyat láttam.Ha valakinek sikerült valami más módszerrel megoldania azt természetesen szívesen hallgatnám vagyis olvasnám hogy,hogy sikerült mert kíváncsi lennék a story módra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FeriPRO #1188 üzenetére
Mert a Maffia 2 sem támogatja a GeForce Physx technikát. Az UT3-on, a Mirror's Edge-en, a Warmongeren és a Star Talesen kívül egyik Unreal Engine 3 alapú játék sem támogatja a GeForce gyorsított fizikai számításokat. A Physx API használata nem jelenti azonnal a GeForce Physx támogatást.
Keldor papa: Ez van, de ettől meg lehet jó játék belőlük.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FeriPRO #1180 üzenetére
Az Unreal Engine 3-ban Physx fizika van beépítve, de ezt nem kötelező megvenni. Az Epic kínál moduláris licenszet is a motornak. Bár ezt a Physx miatt nem érdemes megfontolni, mert a Physx eleve ingyenes. Ettől függetlenül ha nem akarod, akkor nem használod a Physx-et. De ha használod is a Physx motort, akkor sem kell a GeForce-féle fizikai gyorsítást használnod. UE3-as játékból ami használja a fizikai gyorsítást az az UT3, a Mirror's Edge és majd a Star Tales. A többi UE3 is physx, de a processzor számol. Ennek az az egyszerű oka, hogy a célközönség már többségében Radeon grafikus kártyával rendelkezik, így a GeForce Physx támogatás már a kisebbségnek lenne fontos, ami a fejlesztők többségének lényegtelen. Ha lenne Physx OpenCL-re, akkor talán megváltozna a fejlesztők hozzáállása, de amíg CUDA alapú az NV-féle fizikai gyorsítás, addig a Physx haldokló technológiának tekinthető. Ezt az is mutatja, hogy a nagy címek amiket az NV ígért még a múlt évben (Alien: CM, Borderlands, Backbreaker stb.) ... egyszerűen eltűntek. Azóta az NV is az AMD-hez hasonló kusspolitikát folytat, mert a vásárlók számon kérték a cég fórumán az ígéreteket, amiből nem lett semmi. Sokan csak a Physx miatt vettek GeForce-ot, de ennek egyelőre nincs jelentősége.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FeriPRO #1177 üzenetére
A Singularity az nem használ Physx-et. Saját fejlesztésű fizikai motorral dolgozik.
Idén még a Metro 2033, az U-wars, a Shattered Horizon, a Metal Knight Zero és a Star Tales jön GeForce Physx támogatással.
Persze ha OpenCL-es lesz a Physx, akkor mondták a fejlesztők, hogy jobban elgondolkoznak a támogatásán.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- World of Tanks - MMO
- ROG Strix G16 notebook: tökéletes harmónia
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Sorozatok
- Asztalos klub
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Battlefield 1
- Bundle topik
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 . 128GB , Kártyafüggetlen , 100% akku
- Bomba ár! HP Omen - i7-7700HQ I 16GB I 512SSD I 15,6" 4K I Nvidia GTX1050Ti 4GB I Cam I W11 I Gar!
- Bomba ár! Dell Latitude E5550 - i3-5GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" HD I W10 I HDMI I Cam I Gari!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB RAM RX 9060 XT 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 1st - i7-6G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD I HDMI I W10 I CAM I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest