- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- One mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A36 5G - a középső testvér
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Három Pixel 9 jött Magyarországra
Aktív témák
-
JJános
addikt
Biztos, hogy nem neked címeztem, és nem neked irtam.
Általánosan.
Nézd vissza, hogy mikor irtam valaki kedvencéről rosszat, el fogom ismerni, és bocsánatot fogok kérni, ha tettem ilyet.Csak azt szeretném, hogy ha valakit irritál Hami, egynél többször ne irja le.
Mert rendben, hogy irritál, de miért kell napról-napra ezzel foglalkozni?Másról sem szól a két futam között a hsz.-wk többsége, csak azokról akiket irritál, és azokról, akik szeretik őt, próbálják védeni őt.
Az álláspontok nem közelednek. A front áll.
Kit akarnak meggyőzni azok, akik Hami ellen irkálnak? Csak saját magukat tudják, senki mást nem. Ezért felesleges is!
Hami a hétvégén szenzációs volt.Egyébként meg a házigazda leírta, és én szigorúan tartom magam ehhez, hogy más ph fórumozó kedvencét nem piszkáljuk. Mindenki a saját kedvencével foglalkozzon, és méltassa.
És tartózkodjunk az obszcén beszólásoktól. Ez nem az a topic.
-
JJános
addikt
Érdekes, hogy itt két futam között mindíg megy a balhé. És mindíg Hamiról szólnak a hsz.-ek.
Egyesek sem azt nem bírják, ha Hami hibázik, sem azt hogy ha nem hibázik.
Teljesen mindegy, csak tudják szekálni Hami rajongóit, holott mi nem bántunk senkit, és csak védekezünk. Nem tudom miért nem jön egy moderátor, és bannolja ki őket.
Le le itt irva, hogy egymás kedvenceit nem bántjuk!
Aki nem képes ezt abbahagyni, bannolják. Legalább úgy, ahogy Vettelt D.C. kirakta a pályáról.Ennek a topicnak nem az a címe, hogy a "Hami gyűlölők ide irjatok", hanem a 'Formula 1".
Akinek inge öltözködjön!
-
hunnylander
őstag
Lewisnak a szuksegesnel tobbet tankoltak, jo McLaren szokas szerint. Haug: A boxkiállásnál többet tankoltunk a tervezettnél mégis sikerült Kimi előtt maradni. Ez fontos volt.
De esoben nincs olyan sok jelentosege a benzinmennyisegnek, mint szarazon, sot a plusz suly meg a mechanikai tapadast is novelheti, ami nagyon lenyeges esos aszfalton. Esoben a vezetoi qualitasok kerulnek eloterbe elsodlegesen. Ha Lewis masodik kiallasatol nezzuk a koroket, meg akkor is jobb volt mint Kimi, pedig ot is megtankoltak.
De a perdonto, hogy ki volt jobb esoben, az az is lehetne, hogy ki hibazott kevesebbet. Kimi kettot is hibazott, raadasul olyanokat ami komoly idovesztesegekkel jart. Lewis nem vesztegetett idot hasonlo modon, csak kicsit kihajtott a fure, mikor feluszott a kocsi, meg meg sem pordult, csak par masodpercet veszitett.
-
#70869248
törölt tag
én ahogy számolgatom, a szerint Kimi kb. 4 körben volt gyorsabb mint Hamilton a verseny elején,..a 17-18-19-20. körben.
Mert eleinte (a 10. körig) Hamilton egyre gyorsulva lement 1:33-s időkig, aztán valamiért visszaengedte fél másodpercet, és 1:34-s időket kezdett futni.
Eddig Kimi inkább kapott töle (10-ből 8szor), majd itt hozott rajta 4 körig (Kimi ment 1:33-t, Hamilton 1:34-t), aztán Hamilton fülére szólhattak, és akkor két körig Hamilton visszagyorsult, és Kimi megint kapott.
Aztán jött 4 kör amikor sztem Face to Face volt, és Kimi gyorsabb volt...de ebben sem vagyok 100%-ig biztos. -
deniro2
senior tag
Hagyjad már... Teljesen igazad van, de úgyis beír mindjárt valami nagyon okosat, amiből kiderül, hogy Lewis a világegyetem elsőszámú esőmenője számolgatás és reális összehasonlítás nélkül is, nincs apelláta. Abból a tényből kell kiindulni, hogy Hamilton alapból mindenkinél mindenben jobb és akkor nem teszel fel felesleges kérdéseket...
szerk.: mondom én...
-
hunnylander
őstag
Martin Whitmarsh: "He had tremendous grip. We were trying to slow him up for most of it, and he was driving within himself but he didn't want to slow up any more, otherwise he feared he'd lose concentration, lose temperature in the tyres, but he could have gone a lot quicker if he'd needed to.
"If you get into that zone that drivers can in these conditions, they can just be so far ahead of the rest of the field."
'Majd az egesz futamon lassitgattuk, kepessegei alatt vezetett annyira hogy mar a gumik lehulesetol is tartott es atttol hogy 'elalszik'. Sokkal gyorsabban is tudott volna menni, ha szukseg lett volna ra.'
-
hunnylander
őstag
Kimi szabadterben, uj esogumikkal sem tudott jobb lenni Lewisnal, es ketszer is megforgatta a cuccot. Kovetkezeskeppen felolem nevezheted ot is esomenonek, de ezen a futamon harmatos esomenest produkalt. Ellenben Lewis egyertelmuen esomenohoz melton rotta koreit, es mar nem eloszor az esos futamokat tekintve.
-
hunnylander
őstag
Tessek, okosodjal, ha tudsz angolul: F1 Technical Glossary: M, as Mapping
-
hunnylander
őstag
Ha Lewisnak meg radarszemei meg kopoltyui es uszonyai lettek volna, akkor akkor is o nyerte volna a futamot, ha a palya viz ala kerul es a tobbiek fuldokolnak.
A 10. kor utan mar nem is esett es kezdett szaraz lenni az idealis iv, eppezert Lewis esomeno. Kimi csak szarado es szaraz palyan volt jobb nala ezen a hetvegen. Esoben, vizes aszfalton nem. Lewis tehat esomeno.
-
hunnylander
őstag
Esoben Lewis volt jobb, Kiminek csak szaraz palyan lett volna eselye, ezert is baziroztak arra. De hogy az elso kiallasra egy uj extremet tettek volna fel? Az szep lett volna. De nem tortenhetett volna meg, mert amikor kijottek az elso kiallasaikra, szarado volt a palya allapota es mar egy ideje nem is esett (extrem esogumival nem lehet szarado palyan kozlekedni, csak nehany korig, azten eldurran a tul nagy hotol, Kimi nem varhatta volna meg vele a nagy zuhet amire senki se szamitott), sot a Ferrari geniuszai nem is szamitottak ujabb esore akkor hogy tettek volna fel extreme esogumit amikor meg uj intermediate-et sem akartak? Ilyet meg Ross Brawnek se tudtak volna produkalni, ok is csak akkor tettek fel extrem esogumit, amikor leszakadt az eg. A verseny idojarasa az esomeno Lewisnak kedvezett, kar is tovabb ragozni. Ez mar tenymegallapitas, a sok ha-ha-ha-n meg csak hahahazni lehet. Ha Lewist meg korabban hivjak ki Kinaban kereket cserelni, most o lenne a cimvedo vilagbajnok. Hahaha!
-
End-ru
aktív tag
Ettől függetlenül akkor még voltak igazi sportemberek! Ezt ma nem tudnám elképzelni.
-
#70869248
törölt tag
Nekem mindegy Lenox hogy ezt hogy akarod megmagyarázni, a szélesebb kereket nem az erőkar, az elfordulási ponttól való nagyobb távolság miatt nehezebb elmozdítani,...hanem azért mert surlódik mint malac....ez üt vissza az elfordulási pontodra meg az erőkarra is.
Nem pedig az ,hogy: tök mindegy mekkora a surlódási felület, de viszont az a 'tökmindegy mekkora surlódási felület' most messzebb van az elfordulási ponttól.
Nem ismered el-nem ismered el, nem leszel vele se kisebb se nagyobb, mert mindegy.
Én ezt a várvédést erre értettem, ragaszkodsz valamihez amit nem igazol a gyakorlat, és akkor nem nézed meg a gyakorlati oldal felöl hogy miért is nem, hanem hajtogatod az elméletet buzgón.
Lehet hogy be lehet rettenteni ezzel sokakat, de egy gumist tuti sem (nincs fősulija, csak tudja mi a helyzet), az aki felrakott már túlméretes kereket, az tudja hogy mennyivel később szól bele az abs, és gázadásra mennyivel hamarabb tekeri a kormányt az FWD...ja és mennyivel jobban tapad a kanyarokban.
léptem a témáról, mert megyek bilózni.. -
#70869248
törölt tag
Ezt egyébként sem értem hogy jön ide, hiszen aszfalt-gumiról beszélünk a kerekeknél, legalábbis az f1 kapcsán.
Mert ha aszfalt-aszfalt lenne a dolog lényege, akkor még világos is lenne mit akarsz,..vagy mint a mozdonynál...fém a fémhez.
De itt gumi az aszfalthoz van...egyszerűen nem azonos a két felület. -
#70869248
törölt tag
Na igen, erre lennék én is kiváncsi, ha semmi nem változott meg, csak a tapadási felület nagysága, akkor miért nehezebb eltekerni a kormányt,...pont ezt szeretném tudni én is..hiszen ha tök mindegy...akkor?
Dokar: jöhet link akár a totalcar-ról is:kereső találat,gumidoktor
Sőt adhatok linket gumiforgalmazótol is,..széles gumi előnyei.. -
#70869248
törölt tag
Egy dolog azért fel szokott piszkálni, ha valaki várvédésiből belekapaszkodik abba amit legalább tud, és onnan szemellenző fel. Sztem ez übergáz, de ez sem az én keresztem.
...akkor rakjanak fel széles gumit azért hogy legyen súlya, és legyen hova tágulni a felmelegedett gáznak...hiszen attól lesz a tapadás...
azért én maradok annál hogy ez az egész egy nagy sületlenség.
-
#70869248
törölt tag
-
wildrain
addikt
Most már csak az a problémám, hogy Wéber Gábortól kétszer is hallottam közvetítés alatt azt, hogy a full vizes pályára szánt gumi nemcsak azért előnytelen száraz pályán az átmeneti vagy száraz guminál, mert alacsonyabb hőmérsékleti tartományra van szánva, hanem azért is, mert jobban bordázott, így kisebb a felülete, és ezért nem tapad annyira.
-
Zolee11
senior tag
Hat ezert mondom, hogy fizika, a surlodasi ero nem igazan fugg a felulet meretetol.
Hajaj, ezt nem kellett volna mondanod, mert eddig úgy gondoltam komolyan vágod a témát
Próbáltam keresni egy olyan linket ahol ez szerepel, de sajnos nem találtam. De maradjunk akkor csak az egyszerű bizonyításnál: miért használnak a sportkocsikon széles gumikat és nem "virsli" gumikat? Miért vezették be az F-1-ben azt, hogy sima felületű gumi helyett csíkozott gumiabroncsot kell használni? Mert ez csökkenti a tapadást, tehát minél kisebb a gördülési felület annál kisebb a tapadás! Ez nem az egyszerű száraz súrlódási témakör.
a tapadasi egyutthatotol es az osszenyomo erotol fugg a surlodasi ero
itt tapadásról beszélünk és nem surlódásról, mint tudod a gördülő gumiabroncsnak a fékező ereje nagyobb mint a csúszónak, ezért is jó az ABS, minél kisebb a gördülő felület annál hamarabb megcsúszik, hiába csökken a négyzetcentiméterekre jútó nyomás ez mégis így van.
Én se 250-nél gondoltam 4g-s értékre, hanem olyan kanyarokban ahol mondjuk 100-90 környékén kanyarodnak, ott is simán 1g fölött van az oldal irányú erő. Lehet ha 80-nál nincs 2g talán 1,5g sincs, de a gumi felépítéséből és a jármű súlyából itélve erre tippelek.
Ezt nem egy szimulátorra alapozva mondom, hanem mert nem vagyok analfabéta a fizika terénEzért is tudom a kettőt összehasonlítani
maszat:Mi ebben a no commet? Van benne ráció.
Az benne a no comment, hogy látom a piros lámpát, majd hátra nézek (hisz fel sem merül bennem, hogy meg kéne állni a pirosnál, a többiek is átmennek rajta, nem fognak megállni), mikor előre nézek már allnak előttem. Na ne vicceljünk már. Ezért a jogosítványt is be lehetne vonni, nem elég értelmes ahhoz, hogy közúton közlekedjen, mert közveszélyes, igaz ez verseny.
-
-
Zolee11
senior tag
En nem emlekszem olyanra, ahol 80-nal full feket nyomnak, es nem kanyarodnak, de ha te tudsz, mutass, megnezem szivesen.
Na pont ez a lényeg, hogy nemcsak full fékeznek az autóval, hanem kanyarodnak is, ezt az értéket kell összeadni és megkapod a tapadási tényezőt, és ez sok esetben jóval kisebb, mint a maximum amit elbírna a gumiabroncs hisz ezzel kímélik.
Te saját magad mondod, hogy egy személyautó, is mondjuk közúti spotkocsi is képes 1G-re. Akkor hasonlítsd össze milyen gumiabroncsokat használnak a F-1-ben, (szinte olyan puha mint a radírgumi) mérd össze a jármű súlyát, és a tapadási felület arányát a súlyhoz képest egy közúti sportkocsi arányival összehasonlítva, a gumiabroncs tapadási tényezőjét és akkor gondold végig milyen fékerő keletkezik még 80-nál is ahol elenyésző a leszorító képesség.
Én ezekre alapozva, azt mondom, hogy 2G közeli érték meg kell hogy legyen. És semmit nem számoltam.De mint látom ezeket a játékokat nem is ismered, mert aki játszott normális F-1-es szimulátorral az nem állít ilyet mint te, hogy semmi köze az F-1-hez. A PS-re kiadott sok szutyoknak, mert konzolra soha nem adtak ki normális szimulátort, annak tényleg semmi köze a valódi fizikához, és a kocsik valódi viselkedéséhez. Tehát meg is kérdezem játszottál valaha vele? Mert én igen, és szerintem aki játszott vele az hasonló véleményen van.
-
Zolee11
senior tag
Az lehet, hogy 190-nél a tapadóerő 2x-se az alló helyzethez képest, de itt arról volt szó. hogy 80-nál nem képes 2g-s gyorsulásra (lassításra), akkor javaslom nézz meg pár felvételt, belső nézetből és nézd meg adott tempónál milyen a fékerő nagysága. Néhány helyen van gyorsulás mérő is kirakva a képernyőre...
Nem áll szándékomban téged meggyőzni, ha érdekel nézz utána. a GP3 volt az egyetlen a GP2-vel egyetemben, aminek bármi köze is volt az F1-hez. -
[CS]Blade2
addikt
Ugyugy meg tud álni mint Kimi és Kubica. _ekkora volt ott a féktáv? 3-4méter? És Kubica és Kimi sem olyan bumm belerugott a fékpedálba, hanem fokozatossan lelasitottak és megáltak a vonal elött...tudták hogy ugysem mehetnek sehova, amig a SC a mezőnnyel el nem haladt.....
Ezek szerint, csoda hogy be tud állni a BOX-nál a kijelölt helyre, mert ott is a limitel érkezik, és nem 500m-ről fékez, hogy 80.00Km/h-ról 0,00Km/h-ra lassuljon....
-
Zolee11
senior tag
Az igaz, hiogy nincs leszorítóerő, de az nem olyan sok, szal 80 nál simán fékez az 2G-vel, ha esetleg vitázni szeretnél a leszórítóerő fontosságáról és a futómű beállításáról, akkor előre bocsátom, hogy annó a GP3-ban igencsak profi beállításokat eszközöltem, az annó PC-Guru néven futó ujság által kiadott beállítások szolgáltak alapúl, de azok csak kezdő értékek voltak ahhoz képest amit el lehetett érni. Úgy is fogalmazhatnék, vágom miről van szó...
-
[CS]Blade2
addikt
-
hunnylander
őstag
Te ne erőltesd!
Ezeket a közleményeket már rég elovastam, sőt még a jegyzőkönyveket is átnyálaztam korábban.
The WMSC does not have evidence that any complete Ferrari design was copied
and subsequently wholly incorporated into the McLaren car as a result of
Coughlan passing confidential from Stepney to McLaren. (idézet a szeptemberi ítéletből)the WMSC heard new evidence to suggest that this was not the
case and that Coughlan had, in fact, communicated to at least one McLaren driver
statements from StepneyTövábbi súlyosbító körülmény volt, hogy az olasz rendőrség bizonyítékai szerint, sokkal nagyobb kommunikáció volt Stepney és Coughlan között, annál ami júliusban kiderült.
És most már le is zárhatjuk ezt a marhára érdekes témát.
-
hunnylander
őstag
Elsőkörben azért nem volt büntetés, mert nem volt bizonyíték, hogy Coughlan-en kívül más is tudott a Ferrari-tól származó bizalmas információkról. Aztán a pilóták és az olasz rendőrség hozta a bizonyítékokat, hogy a dolog komolyabb és nem csak Coughlan volt infók birtokában, ezért már jött is a büntetés.
De ez már annyira unalmas téma, ne erőltessük.
-
hunnylander
őstag
Rosszul tudod, a McLaren-t az adatok birtoklásáért meszelték el. (Ami Coughlan magánotthonában volt.) A Renault esetében a McLaren adatok, tervrajzok a Renault számítógépes hálózatán volt. Hoppá!
Egyértelmű, hogy miért nincs büntetés. Elég ha a Renault igazgatója mondott egy mondatot: "Ha megbüntettek és ezzel szégyenbe hoztok bennünket (a Renault márkát), kivonulunk az F1-ből." Márpedig a jelenlegi F1-nek nagyon kell egy erős gyári közép- / élcsapat, több okból is.
-
Integra
titán
nos, ha eszembe jut hogy a bar-t hány körre tiltották el a tankos bizbaszásoscsipcsup miatt, akkor itt minimum lehúznám a rolót a meklárennek a szezon végére, slussz.
de hát ki emlékszik ugye már ilyenre.
az meg egyenesen lárifári, hogy dennisz papa ilyet szól, hogy nem tagadták hogy náluk vannak a ferrari anyagok, de nem bizonyítható hogy felhasználták azokat.
ekkora blődlit talán még a legelvakultabb meklárenesek se vesznek be
Aktív témák
Hirdetés
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- SSD kibeszélő
- Építő/felújító topik
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Energiaital topic
- Kutya topik
- Medence topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- További aktív témák...
- Intel Core i7 6700K / GTX 1660TI / 16GB DDR4 RAM / 500 GB SSD konfig eladó
- Samsung Galaxy S23 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Megkímélt állapotú Xbox Series X 1TB eladó. Kitisztítva és újrapasztázva!
- Gamer PC - i5 13400F, GTX 1080ti és 16gb DDR5
- Prémium! Felsőkategória! Asus Rog Strix Maximus Z790 Hero Wi-fi Alaplap!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! 4TB Samsung 870 EVO SATA SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 13 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Huawei Nova Y90 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest