Hirdetés
- iPhone topik
- Android szakmai topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Google Pixel topik
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Sony Xperia 1 VI - egyből hat
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Nem marad hely a szupertelepnek a Xiaomi kameraszettje mellett
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Morales72 #53594 üzenetére
A csúszás az erősen annak a jele, hogy a végét járja.
De még jobb indikátor ha konstansan tartod a gázpedálon a lábad és kicsit benyomod a kuplungot:
Ha ilyenkor rögtön megcsúszik, akkor vége a kuplung élettartamának. Ha azért még be tudod úgy nyomni, hogy ne csússzon meg akkor csak közel a csere.Nekem pl amikor cserés volt, akkor az is fennállt mint nálad (felváltottam 2-esbe, 3-asba és padlógáznál csúszott), és ezzel a kicsit benyomom a kuplungot teszttel is az jött ki, hogy cserélni kell.
⭐ Stella
-
bul07
nagyúr
válasz Morales72 #53223 üzenetére
Kompresszor, és töltés, meg nem tudom van e egyéb alkatrész amit cserélni kell (azt hiszem Szárítószűrő a neve amit szoktak ha van)
Hát igen amilyen nyarak vannak klíma nélkül
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz Morales72 #53218 üzenetére
Ha megvagy klíma nélkül, és el akarod kerülni az esetleges szíj szakadást, véletlen bekapcsolás miatt, akkor megnézném hogy ki lehet e hagyni a körből a klíma kompresszort, egy rövidebb szíjjal
Annyi hogy kell venni egy rövidebb szíjat és azt felrakni úgy hogy kimarad a klíma kompresszor, lehet a netten meg is található hogy nem klímás olyan motorhoz milyen szíj való
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
DeFranco
nagyúr
válasz Morales72 #52957 üzenetére
Nekem volt olyan problémám (vagy alapjárati, vagy terhelésre rántás, nem emlékszem) amit egy vékony, talán fojtószelephez menő elérett gumicső okozott, falsot szívott, de csak melegen...
Nem arra célzok, hogy nálad is ez lehet a probléma, csak hogy milyen blőd dolgokra is kellhet gondolni.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Morales72 #52955 üzenetére
Sok ötletem nincs, mindent kizártatok, amit javasoltam volna, esetleg az üzemanyag rendszer táján lenne érdemes szétnézni, pumpa, szűrő rendben?
Alapvetően kell a rendszernek üzemanyag, levegő, szikra, ennyi.
Ha a szikra rendben van, akkor átnézném a csöveket, nem szív-e falsot valahol, és megnézném az üzemanyagrendszert, lehet alapból OK, de terhelésen, vagy melegre (membrán?) már köhög.
-
milkabrams
őstag
válasz Morales72 #43053 üzenetére
Eléggé fémes hangja van, cserélve lesz. Úgy, hogy megvan a kompresszor (autodoc 90k) lesz összesen ~260 ezer ft, ez igen szép összeg, pláne, hogy ez nem egy drága prémium autó.
Ja meg kopogó hang a motortérből, szóval ott is locsolhatom a pénzt.Ó, nagy volt az én lelkemnek bűne,/ és olyan nagy a rá mért kárhozat,/ égi fény rá hiába vetülne/ és enyhülést a sír sem tartogat:/ lent végtelen korokon át ont rá kegyetlen, bús átkokat.
-
#27070592
törölt tag
válasz Morales72 #43044 üzenetére
Háttöö..
"ez az autó ilyen"
Ezt sem lehet így kijelenteni, mert egy benzines autóban több változó tagja van az egyenletnek mint egy nő fejében (pedig azt nehéz felülmúlni )Én legutóbb is 7.24-es fogyasztást csináltam, MM95 benzinnel (hosszú távú átlagom 8.45). De hogy pontosan miért eszik jobban az autó, azt nehéz lenne megmondani. Teljes gyújtáscsere volt, Bosch super4 gyertyák, Bosch kábelek, Bosch trafó.
-
#27070592
törölt tag
válasz Morales72 #42837 üzenetére
Hey, itt egy bárki, Mk1 Focus 1.8benzin
Tíz literes fogyasztás, különösen ha eddig nem volt jellemző, (és nyáron egyébként is soknak számít) az már megérne egy alaposabb utánajárást.
1Aautonál nemrég toltak erről egy videot amiben a szívó oldal esetleges hibáit keresi Sue néni. Mert ha valahol falsot szív a motor, az oda tud b@xni a fogyasztásnak. Kartergázcső tud elfáradni és kilukadni, de máshol is lehet pontatlan illesztés.MaxMotion95 témában nálam jók a tapasztalatok, második tank ilyen benzin után is 7 liter körül fogyaszt, (vegyes használat, no pálya). Egyébként eddig nem is jártam OMV kútra, Shell párti vagyok, de 7 liter az 7 liter..
-
darvinya
titán
válasz Morales72 #42848 üzenetére
„…hogy ha a kipufogó vége nem kormos, akkor valószínűleg a motorban is kevesebb lesz a karbonlerakódás. ”
Ha nem a kipufogó végén van, akkor motorba távozik.
Már én is írtam, hogy MM95-sel sokkal több fogyasztásom, ráadásul sokkal gyengébb is a motor.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Morales72 #42846 üzenetére
Mindig alatt mit értesz? Hatósági áras benya előtt is ezt a prémiumot raktad bele?
Ugyanezt, de feltűnt hogy városban többet eszik, kevesebb lett a hatótáv.
Most már nem sokat használom, szóval annyira nem érdekes a fogyasztása, és a sokáig kitart a tank miatt ezt fogom tankolni amíg olcsó.
Előtte OMV sima 95 vagy MOL sima 95 ment bele.⭐ Stella
-
-
Morales72
csendes tag
válasz Morales72 #42836 üzenetére
Mármint @radi8tor: Teljesen jó lett az a javítás. Én magamnak csináltam meg a sárvédőívet, közel sem lett ilyen szép a végeredmény, de legalább már nem virít rajta a rozsda. Pedig volt csiszolás, rozsdaátalakító, alapozó, szín és lakk is, minden. De ehhez nyilván szakember kell, vagy ügyes kéz és némi gyakorlat.
Kérdés bárkihez. 1.4 benzines Focusnál (MK1) 10 literes városi fogyasztás jött ki a mai tankolásnál. Két hete ugyanennyi volt. Kicsit soknak érzem hirtelen. Inkább olyan 9 liter körül volt még egy bő hónapja. Nekem gyanús. Nem sok ez így nyárvíz idején?
Ami nem változott:
ÖMV MaxxMotiont tankolok bele, mert ezzel a benzinnel közel fémtiszta (tehát rozsdás) a kipufogóm, míg a többi benzinnél azt látom, hogy mintha nem lenne tökéletes az égés, mert a kémény vége kormos. Szerintem ez az autó ezt a benzint szereti. De nyilván tévedhetek is. Nem gondolom, hogy sportosan vezetnék, de az biztos, hogy nem 1200-as fordulatnál váltok, hanem hagyom élni a motort. De eddig is így vezettem a városban.Ami változott:
Kb. egy hónappal ezelőttig nagyjából 1-2 hetente meg volt járatva az autó. Semmi különösre nem kell gondolni, csak 100-150 km-es kirándulások főúton, 4 fővel, előzésekkel, persze csak ésszel a 75 lóeró miatt, de azért időnként megtaposva, hogy forogjon az az 1.4-es motor, ha már azt szereti. Viszont egy hónapja keveset is járok vele, még a városban is.Lehet, hogy csak ki kellene vinni és meghajtani egy kicsit megint?
"I'm too old for this sh.t..."
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Morales72 #42368 üzenetére
Nem cserélhető külön a kuplung. Az előző kompresszoromnál el volt repedve a kuplung forgórészén a mágnes. Cserélni kellett az egész kompot.
Mintha az mondta volna a szaki, hogy ez nem gyári kompresszor volt. Szóval lehet van esély cserélni a kuplungot rajta.
De a szaki majd eldönti. Bízd rá.[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
subaruwrc
félisten
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Morales72 #25875 üzenetére
Kihagyott a gyújtás egy hengerben, aztán kettőben is. Végén már menni nem tudtam a kocsival. Elvontatott a barátom Gödre az Ess Motorhoz.
Sajna ez a mutatvány (kihagyott a gyújtás) azt eredményezte hogy az üzemanyag tovább ment a katalizátorba, ami pár hónappal később megadta magát.Ez 2,5 éve volt, kb 50000 km-el ezelőtt.
Mostanában van megtorpanás nekem is, bár ez a pár hete történt gyertyacsere óta jelentkezett. Szóval lehet a kábel nem százas vagy valami hasonló.
⭐ Stella
-
ReFleXx
addikt
válasz Morales72 #25836 üzenetére
ragado gazpedalnal nekem anno mar az is segitett, hogy a fojtoszelepet kivulrol wd40el megfujkodtam. ki sem kellett szedni, de ha teljesen kiakarod szedni akkor nekem remlik valami urban legend, hogy a szelepen van valami bevonat amit nem szabad letörölni.
alapjarat melegen 750re all be ha jol rémlik.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
#27070592
törölt tag
válasz Morales72 #22521 üzenetére
Talán próbáld meg a kiszerelését. Három kis csillagcsavar tartja alul, jobb oldalt egy műanyag hüvelyben csúszó műanyag rúd van beleakasztva egy kis lukba, ez határolja a mozgást, ezt is könnyen ki lehet pattintani, és kijön az egész kesztyűtartó. Ha tudod hogy pontosan hol nyöszörög, oda lehet rakni pl szigetelőszalagból egy csíkot. Vagy esetleg a három csavar alá kell rezgéselnyelő alátétet szerkeszteni, gumiból vagy bőrből.
Én is kérdeznék: szintén mk1 Focus bal hátsó féknyergén (tárcsafék) a fékhenger tömítése egy helyen be van szakadva, még nem szivárog, de cserés lesz. Csinált már valaki ilyen tömítéscserét otthon? Mennyire macerás munka? Gondolom tömítéscserével levegős lesz a fékkör, így legjobb lenne egy általános fékfolyadék-cserével/légtelenítéssel egybekötni (összerakás után).
-
flymi
addikt
válasz Morales72 #22516 üzenetére
Én azon csodálkozom van még 98-as? Igaz én eléggé vidéken lakok... A környékbeli kutakon csak 95 és 100-as van.
Mennyit kóstál kábé egy bontószökevény majrévas patent helyére berakható napszemüvegtartó? Mert ebayen már régóta mentve van kedvencek közé egy hirdetés ~3k körüli áron pk zéróval, de az ugye új cucc from csájna.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
dssport
tag
válasz Morales72 #21130 üzenetére
Kösz a megerősítést Neked és mindenki másnak is!
Hasznos volt olvasni, hogy más is úgy látja, hogy a 600-as kategória is megérdemelhet egy alapos vizsgálatot. Végső soron átlagfizetéssel számolva is ~2,5 havi munka gyümölcse egy ilyen autó és akkor az még csak a bekerülés. Persze van ennyiért jobb bicikli vagy nagyobb TV de azok utána nem kérik el a vételáruk jelentős részét, és az ,,átb@sztak" feeling sincs meg. Egyszóval ezt az összeget is kár lenne elpocsékolni egy bontószökevényre.
Főleg, hogy volt a családban 0 km-es 2.0 TDCI focus 2007-ből és mindent de mindent megkapott egész ,,életében" de még így is bőven jött ki pl elektronikus hibája... Aztán 485.000km-nél elköszönt egy hangos csattanás kíséretében. -nem baleset- 485.000 alatt kb 4-szer kellett menteni, 1 alkalommal a rutin megmentette. Akkor faterom kuplung nélkül jött haza ausztriából Mondjuk ennyi km-nél is gyári volt minden a motorban... befecskendezők (prémium üzemanyag végig -inkább ne számoljuk ki, hogy megérte-e), gyári turbó (10.000-nél olajcsere összes szűrővel -ezt se számoljuk ki, hogy megérte-e)
Ebből csak azt akarom kihozni, hogy egy autóra akkor is sokat kell költeni, ha csak azokat a dolgokat akarjuk megcsináltatni amik szimplán tönkremennek. Egy elektronikát hogy kímélsz? Nem bikázol éjjel nappal dukátókat? nem építesz be homasita autóríasztót vagy autóhifit? Gyári állapotban is megpurcannak és nyelik a pénzt. Most egy generátor felújítás, most nem megy a rail pumpa szenzora, most a légtömeg , most nem kapcsol le az ablaktörlő mert a vezérlő panel ment ki...És még sorolhatnám...
És akkor a kopó dolgokról nem beszéltem... Mert sajnos egyre kevesebben de akadnak olyanok akik azokat is szeretik rendben tartani. Igen is legyen az autón fiatal gumi (max5-6év), nagy teljesítményű fék (minimum egy ATE Power disc illene mindenre), rendes minőségi szűrők és olaj, ne lógjon ne kopogjon semmi.
-
patomi
őstag
válasz Morales72 #21130 üzenetére
Én is ezt csináltam, és nem bántam meg. Kollégám így vett 2010-11 focus kombit kb. 2 éve. Szerelő(saját) körbe nézte, átvizsgálta, felemelte, megszaglászta és nyalogatta. Megállapította, hogy tökéletes minden ok... Meg is vette.
Két hete a telek előtt neki gurult egy suzuki hátulról. Kívül egy két karc a lökösön semmi gond, de szakszerviz majd átnézi, mert lehet bármi.
Bontás után kiderült, hogy hátul törött volt és valaszeg itthon gányolták(német import) , mert valami merevítők nem "szakszerűen" voltak javítva, hegesztve.
Szóóval lehet bármi.Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
Real_Necro
veterán
válasz Morales72 #21080 üzenetére
Anno a G Astrámat bal hátsó kerék fölött meghúzta egy hölgyemény, aki nem adta meg a jobbost. Ha nem rántom el a kormányt, az egész oldala oda... Megjavították, hazavittem, 2 napra rá önkormányzat odébb pakolta mert "korábban hozták a krumplit"... Persze sérült az ív, de nem vészesen... rá 2 hétre Lidl parkolóban ugyan ott beletolattak... elkövető nem lett meg, mint kiderült a parkolós kamerák is kamuk... ma már asszony "gyilkolja", de inkább azt, mint a Mondeot.
Ja Mondeo... 3 éve átiratás után 2 nappal belém jöttek egy 1-es fókával. Szerencsére semmi nem tört, fújva lett meg kapott új kopólemezt...„Az, ami törvényes, az ugye nem lehet etikátlan. Ez etikátlan, ezért lehetne törvénytelen, de ami nem törvénytelen, az nem is helytelen. Ha helytelen lenne, törvénytelen is lenne.”
-
DeFranco
nagyúr
válasz Morales72 #20892 üzenetére
bontóban lehet esetleg szétnézni, ha találsz, szólj nekem is.
az enyém is foszlik, el is vált az egyik oldalon. nézegettem más fókákat, szinte mindegyiknél porlad az a rész kb. ugyanúgy mint az antenna rugalmas nyaka, megette ezeket már az idő.
a pollenszűrő fedelet a szélvédőhöz vagy a hozzá való viszonylag drága gyurma szerű ragaccsal ragasztod hozzá, vagy oldható sikaflexszel.
-
Morales72
csendes tag
válasz Morales72 #20858 üzenetére
Sziasztok!
Közben kiderítettem, hogy ezt az alkatrészt különböző nevekkel illetik, van, ahol pollenszűrőház fedélnek hívják.
[link]
Az a bosszantó, hogy maga a fedél egyben van, csak a végén lévő gumi porladt el. 32 ezer forint meglehetősen soknak tűnik érte.
Esetleg nincs valakinek egy ilyen?[ Szerkesztve ]
"I'm too old for this sh.t..."
-
gabor9991
őstag
válasz Morales72 #19812 üzenetére
[Normális] minőségű lengéscsillapító 10 körül már van + a munkadíj, itt vidéken ez lehet mondjuk 5-6 ezer forint.
Porvédő meg ütköző még kellhet, ha úgy néz ki az még drágíthatja a dolgot. -
Lefty
addikt
válasz Morales72 #19812 üzenetére
Klima kerdes, tok ugyanez volt nekem is az 1-es fokanal, klimat benyomtam alapjarat visszaesett, illetve ingadozott ahelyett, hogy megemelte volna. Szoval razott a kocsi, mint a diszno alaphelyzetben ha ment a klima. Csak az segitett ha kicsit nyomtam a gazt. Atnezettem tobb helyen, aztan alapjarati motort is csereltettem, nem talaltunk negoldast ra. Aztan a kompresszor is beszart. Az segitett vegul, hogy eladtam a kocsit (na nem ez volt az oka )
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Morales72 #19778 üzenetére
ha szerencséd van akkor stabilizátor összekötő (két kis szaloncukor forma gumibak középtájon) ha nincs akkor szilent. azt nemt udom hogy minden hátsó szilentre igaz, vagy csak a nagyobbakra, de általában csak vágással és lengőkar stb. cserével vállalják a javítást, mert ennyi idő alatt már összerohadnak a csavarok és nem bontható ésszerű munkamennyiséggel.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Filmvilág
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- iPhone topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Építő/felújító topik
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Autós topik
- Asszociációs játék. :)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest