Hirdetés
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- Bemutatta a Pixel 9a-t a Google, ennyibe kerül itthon
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Egy fotó, CMF Phone 2, három kamera
- MWC 2025: Előrendelhető a Nothing Phone (3a)
- Fotók, videók mobillal
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
pn4hvq
senior tag
válasz
milkabrams #50635 üzenetére
Csak a zárbetétet egy (ha jól rémlik) 20-as torx kulccsak ki tudod venni. A csavart csak meglazítani kell, amíg a zárbetét kivehető - sokat kell tekerni. 10 perc az egész kivétel, kimosás valami spray-vel és visszaszerelés. Én is panelban lakok, a parkolóban csináltam meg, szerintem semmi extra tudás nem szükséges hozzá.
Ha az ajtóban lévő zárszerkezetet kell cserélni, az már mókás. Mi komplett ajtóbelsőt tettünk át másik ajtóba (kicseréltük a festékhibás ajtót egy jóra), az mókás volt. Az már időben hosszabb, szívás, ha elsőre csinálnád (ajtókárpit, ablaküveg, ablakemelő mechanika, csatlakozók, stb és utána lehet hozzáférni a zárszerkezethez). Eleve kétemberes a dolog és az már nem 10 perc. Mi zárt kertben megcsináltuk egy délelőtt az ajtócserét és a teljes átszerelést, de nyáron. Hidegben nem ajánlott, ráadásul a műanyag rögzítőfülek törhetnek is a hidegben.
A lényeg az első bekezdés, a videó alapján biztosan meg tudod csinálni, és vesztenivalód sincs. Hajrá.
-
pn4hvq
senior tag
válasz
milkabrams #50613 üzenetére
Mielőtt költekezni kezdenél, egy 10 perces szerelést megér szerintem (idézet magamtól hasonló, de nem ugyanilyen problémára):
"Egy hónapja kezdte nekem is. Volt, mikor normálisan működött, volt, mikor este bezártam, reggelre nyitva volt. A vizuális jel: nem villant záráskor az index. Úgy tűnik, hogy a megoldás nálunk az volt, hogy a bal ajtóban lévő zárbetét (csak a betét!) ki lett véve, ki lett takarítva, mert azóta hibátlanul működik. Fagyban, esőben is. link" -
patomi
őstag
válasz
milkabrams #50613 üzenetére
Zárszerkezet csere. Utángyártott új 20k alatt, bontott kb 20k. Plusz jó pár óra sz@pás. Vagy hívsz szakít. Aszem van aki helyszínen javítja.
-
sparta2
tag
válasz
milkabrams #50040 üzenetére
Szia!
Egyik miatt sem kell aggódnod, de mindenképp odafigyelést igényel!
Feltételezhetően a szinteket mindig vízszintes talajon és hideg motornál ellenőrzöd.
Az olaj specifikációja/márkája ugyanaz, vagy váltogatod? -
gabor9991
őstag
válasz
milkabrams #50040 üzenetére
Az olajfogyasztás miatt biztosan nem jutna eszembe megbontani a motort, és a hűtőfolyadék fogyása miatt se, mert az is szivároghat valahol nem feltétlenül a hengerfej tömítés hibája miatt fogyaszthatja.
-
válasz
milkabrams #46780 üzenetére
Nem, szépen ki lehet húzni előre.
-
válasz
milkabrams #46778 üzenetére
-
kcsa
veterán
válasz
milkabrams #43614 üzenetére
A kérdésedre a választ ugyan nem tudom, de mk3 Mondeo vonószemből is kétféle van (FL előtt és után).
-
subaruwrc
félisten
válasz
milkabrams #43552 üzenetére
lehet döglődő ac hangja
-
ldn218
tag
válasz
milkabrams #43552 üzenetére
Én nem rég cseréltem szivattyút a fiam autóján. Annak a szivattyúnak a hangja városban közlekedve is beszűrödött az utastérbe. Előtte panaszkodott hogy nem forog ki normálisan a motor, 4500 fordulat felett elhal. A csere után megszűnt a hang is és az említett hiba is. Valószinűleg ha egy mérőórát rádobok a gyűjtőcsövére az is igazolta volna a hibát.
-
Zoli-bácsi
senior tag
válasz
milkabrams #43552 üzenetére
Hajtsd fel az ülést és úgy hallgatózz.
-
ReFleXx
addikt
válasz
milkabrams #43519 üzenetére
thats what HE said
-
milkabrams
őstag
válasz
milkabrams #43509 üzenetére
Bocsi ez rossz helyre ment
-
darvinya
titán
válasz
milkabrams #43483 üzenetére
Gázfröccs, mert túl szívta magát, s még ne folyt vissza.
Nálam rövid távnál és klímánál csinál ilyet, sőt fröccs nélkül leáll.
Vagy indítózáskor adok gázfröccsöt, vagy indítózás előtt teljesen kinyomom a gáz pedált.
Utóbbinál 5mp nyitva tartást min. megköveteli, különben ugyanúgy rosszul indul.Amúgy teljes szívósor és egr takarítás kellene, s nem lenne gond a túlszívással.
-
gabor9991
őstag
válasz
milkabrams #43483 üzenetére
A videót megnézve indul rendesen, azt hogy leállás után rögtön indítva többet teker, azt az enyém is csinálja de eddig ezt nem gondoltam hibának.
-
#27070592
törölt tag
válasz
milkabrams #43483 üzenetére
Adnék egy esélyt a Liqui-Moly injektor tisztító adaléknak.
-
subaruwrc
félisten
válasz
milkabrams #43412 üzenetére
test kábeleket nézd át
akku rendesen érintkezik-e. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
milkabrams #43414 üzenetére
Vidd el egy jobb szerelőhöz (pl EssMotor), utána kell járni a hibának. Lehet csak egy csatlakozó csúszott le ami most épp érintkezik.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
milkabrams #43412 üzenetére
Akkor valami helyre rázódott benne az úton...
-
#27070592
törölt tag
válasz
milkabrams #43375 üzenetére
Lehet bármi amit a linkelt cikkben tárgyalnak.
Nem akarok vakon találgatni.
Te tudod (vagy nem tudod) hogy milyen karbantartásokat/alkatrészcseréket kapott az autó a mostani probléma előtti időszakban. -
#27070592
törölt tag
válasz
milkabrams #43371 üzenetére
Bingo. Ha már az autó is közli hogy valami nem kerek akkor ezen a vonalon el lehet indulni.
Mindenféle találgatások helyett én szimplán kicserélném a benzinszűrőt, különösen ha még sosem volt cserélve. Egy új, tiszta szűrő még soha semmit nem rontott el és nem is drága. Persze utcán macerás a csere és általában nincs is az autóban tartalék szűrő nem is garantált hogy ez a gond, de a cserével ezt is letisztázod. -
milkabrams
őstag
válasz
milkabrams #43368 üzenetére
-
#27070592
törölt tag
válasz
milkabrams #43368 üzenetére
Kellene egy segítő, aki a tank mellett figyel amikor gyujtásra rakod.
Elvileg ha "minden", tehát levegő, benzin és szikra is van akkor kb az önindító harmadik köhintésére indulni kellene a motornak (különösen nyáron). -
#27070592
törölt tag
válasz
milkabrams #43365 üzenetére
A video alapján mintha nem kapna elég benzint. Amikor gyújtásra rakod, de nem fordítod tovább a kulcsot, hallasz valamit a tank felől, ami a benzinpumpa működésre utal?
Illetve benzinszűrőt cseréltél már az autón? (vagy lehet hogy még a gyári van rajta?) -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
milkabrams #43365 üzenetére
Ne nyúzzad az önindítóval az akkut. Pár ilyen művelet után már töltőre is kell tenned ha jót akarsz.
-
milkabrams
őstag
válasz
milkabrams #43358 üzenetére
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
milkabrams #43358 üzenetére
Főtengely jeladó szokott ilyesmit. Gép rá és meg lehetne nézni, ad-e jelet.
-
Morales72
csendes tag
válasz
milkabrams #43050 üzenetére
Nekem ugyanezt mondták látatlanba (minden klímás fullon van, ami érthető), mert morgott a kompresszor, utána pedig már el sem indult. Csere lesz, és valszeg telenyomta a rendszert fémreszelékkel, úgyhogy kompresszor, átmosás, új hűtő bele, vagy akár a komplett klímarendszer kuka. Azt mondták, hogy jobb, ha bele se kezdek, mert minimum 100 ezer lesz, de simán 170 is lehet a vége.
Aztán itt ajánlotta egy fórumtárs (akinek utólag is köszönöm szépen), hogy azért töltessek már rá egy csöppet, hátha csak annyi a baja. A rátöltés megtörtént, a klíma szépen indult, és a kompresszor sem morog. Fordulaton (2000 fölött) rendesen hűt, alapjáraton hűvöske, tehát a semminél jobb, de a kompresszor nyilvánvalóan kopott. De még megy, és jelenleg ennyi elég. 8 ezer forintomba került.
Nem mondom, hogy nálad is biztosan ez a helyzet, és nyilván járhattam volna úgy, hogy ellocsolom a 8 ezrest a semmire, de úgy voltam vele, hogy ennyi hazárdírozás belefér. Ha már nem volt egy klímásnak sem ideje rá, hogy rendesen átnézze a rendszert, és megmondja, ténylegesen mi a baja, hol szökik el a gáz stb...
-
subaruwrc
félisten
válasz
milkabrams #43048 üzenetére
ha ledarálta magát a kompresszor akkor tele küldhette fém reszelékkel a rendszert, annak a tisztítása bizony nem olcsó és főleg nem kevés időt igénylő feladat. sajnos
-
robertka
tag
válasz
milkabrams #43048 üzenetére
Fél éve kb én is ilyen árajánlatot kaptam klímahűrő+szárító cserére, mondjuk nekem elvileg jó a kompresszor csak a lamellák miatt kérdeztem rá mennyi a csere.
-
7Sony7
addikt
válasz
milkabrams #42845 üzenetére
Nekem fogalmam sincs, de ez talán segít: 7zap ford
-
pgemil
aktív tag
válasz
milkabrams #42831 üzenetére
Milyen évjárat? Motor?...
-
válasz
milkabrams #42231 üzenetére
Facebook csoportokban próbáltad? Ott mindig van autó amit bontanak.
Én is ott találtam elég sok alkatrészt. -
gabor9991
őstag
válasz
milkabrams #41900 üzenetére
[Valeo 104000] a munkadíj lenne még+100?
-
gabor9991
őstag
válasz
milkabrams #41900 üzenetére
200+ egy focus klímakompresszor javítás?
Hirtelen [őket] találtam budapesti szerviz javítás 50e.
Az mégse 200. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
milkabrams #41900 üzenetére
Nekem új utángyártott került bele ha jól emlékszem - mondjuk az nem tegnap volt. Azóta drágult minden, de a 200+ kicsit soknak tűnik nekem.
Kérdezd meg őket is, én náluk cseréltettem: [link]
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
milkabrams #41898 üzenetére
Gyárit veszel bele?
-
ReFleXx
addikt
válasz
milkabrams #41871 üzenetére
ez bizony föttög
-
gabor9991
őstag
válasz
milkabrams #41871 üzenetére
Sajnos nem mert ebben a motorban nincsenek hidrotőkék.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
milkabrams #41587 üzenetére
Na nekem pl generátor csinált kereplőt a kocsimból minap
-
robertka
tag
válasz
milkabrams #41571 üzenetére
Én nem hallom annyira vészesnek, nekem volt egy Renault 1,9DCI-n ami hajtókar csapágyas lett mag cseréltem na az kopogott rendesen. De ott egyértelműen lehetett hallani hogy allulról az olajteknőtől és melyik oldalról jön a hang, ott is volt a legcsúnyább a csapágy.
-
ReFleXx
addikt
válasz
milkabrams #41567 üzenetére
hat itt most sajnos nem sokat lehetett hallani, de a kabin ventit azt nagyon
ezt a fotelbol amugy is nehez megallapitani, de talan ha legkozelebb kivulrol tudnad felvenni nyitott motorhaztetovel es ott kalimpalsz a kameraval a motorterben talan behatarolhato jobban
de hagyd mara, mar ne menj ki emiatt megy1x -
troll81
addikt
válasz
milkabrams #41567 üzenetére
Egyszerű a matek olajtekno le és mer tudod is a diagnózis t.
Az megmutatja mi van .
Elég zajos sajnos -
troll81
addikt
válasz
milkabrams #41564 üzenetére
Én is hasonló cipőben járok de nekem tuti hajtókar csapágy.
Hidegen nincs hangja ha melegszik akkor jön csak elő.es van csapágy részelek a szűrő Ben minalis de csak az lehet.mk2 focus szintén -
troll81
addikt
válasz
milkabrams #41543 üzenetére
Ha alulról hallod akkor csapágy ne gondold túl.
Ez erősen kopog -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
milkabrams #41560 üzenetére
P-ben és N-ben is ugyanolyan hangja van?
-
subaruwrc
félisten
válasz
milkabrams #41543 üzenetére
kuplungot kinyomod akkor is csinálja ?
-
ReFleXx
addikt
válasz
milkabrams #41554 üzenetére
ugy kb sok.
hidegen hallani csak vagy mindig? van videod ugy hogy kis gazt adsz melle? -
ReFleXx
addikt
válasz
milkabrams #41550 üzenetére
mintha valami csapagy ki lenne, ha makod van nem a fotengely
-
7Sony7
addikt
válasz
milkabrams #41543 üzenetére
Szerintem sem motortartó. Ez még dízelnek is csúnya lenne. Van ebben motorolaj?
Nem értek a benzineshez, de ezt megnézetném valami Ford spec szerelővel. -
ReFleXx
addikt
válasz
milkabrams #41548 üzenetére
akkor baj van
-
ReFleXx
addikt
válasz
milkabrams #41543 üzenetére
normal dízel hang
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
milkabrams #41543 üzenetére
Ez nem motortartó bak. Ha azzal van baj, akkor alapjáraton rázza a kasztnit (érzed bent ülve is).
Diesel motor? -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
milkabrams #41489 üzenetére
Rosszul raktad bele az elemet. A kulcsot nem felejti el az autó elemcsere után.
-
darvinya
titán
válasz
milkabrams #41437 üzenetére
Ajtóknak a jelzőkapcsolója koszolódott el, ami kaszni zárfélnél van.
Azt mozgasd meg kézzel s megjavul. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
milkabrams #40648 üzenetére
Szvsz jóformán hamarabb repedezik be, mint hogy elkopjon, még egy prémium négyévszakos is megfontolandó lehet, ha olyan vidék+téliben sincs már sok km.
-
gabor9991
őstag
válasz
milkabrams #40648 üzenetére
Én most vettem Goodyear nyári gumikat igaz 15-ös méret csak de 18 volt darabja, a laufenn, triangle, black royal és hasonló neves
márkák 14-15 körül voltak így érthető miért nem azokból választottam.
Vettem még 10+ éve én is olcsó gumit a régi kocsira, sose lett jó, nem tudta senki kicentrirozni hogy ne rázzon.
A másik meg a gördülési ellenállás, nem tudom a laufenn erre milyen értékelést ír de 1-2 deci plusz mondjuk az élettartam alatt már lehet el is viszi a mostani árelőnyt a prémiumabb gumihoz képest. -
troll81
addikt
válasz
milkabrams #40639 üzenetére
Szia mire kell? Mennyit fut az autó?
No name gumit semmiképp szerintem -
DeFranco
nagyúr
válasz
milkabrams #40639 üzenetére
bemész a bestbuyba megmondják neked, hogy akinek nem jó a debica az botlábú busztöltelék...
szvsz a felhasználási módtól függ, ha nem feszegeted a határokat, akkor szerintem meg lehet elégedni valamelyik B márkával (neves gyártó almárkája) ami jól teljesít vizen, az alá nem mennék.
-
patomi
őstag
válasz
milkabrams #40438 üzenetére
Nem tudom, de nekem bevált. Soha nem esett le, ja de egyszer a kölcsön golfba, de akkor ráccsal együtt
-
Alemida
tag
válasz
milkabrams #40436 üzenetére
-
patomi
őstag
válasz
milkabrams #40436 üzenetére
Én ilyet használok [kép] , sok éve megvan. Akkoriban még aszem ugreen néven futott. Egyszerű, megbízható és kevés helyet foglal. Alin millió van belőle gombokért.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
milkabrams #39582 üzenetére
“elm327 v1.5 pic18f25k80” + forscan/focccus
-
Balcsix
senior tag
válasz
milkabrams #39573 üzenetére
Elképzelhető, hogy berohadt a kézifék. Ha sokat áll az autó nem érdemes behúzni a kéziféket, inkább hagyd sebességben vagy ha lejtőn állsz ékeld ki a kerekeket...
-
Immy
őstag
válasz
milkabrams #39448 üzenetére
Igen, az új faceliftes focust ezzel a 7 sebességes automatával adják csak egyenlőre nem találok róla sok infót róla neten. Mármint hogy ez most egy teljesen új fejlesztés vagy esetleg egy másik szériában bevetették már?
-
subaruwrc
félisten
válasz
milkabrams #39338 üzenetére
mk2-re az gyári méret szerintem
-
Balcsix
senior tag
válasz
milkabrams #39338 üzenetére
Szerintem azokkal a méretekkel még egész komfortos lenne, normális utakon még szerintem a 225/40 R18-al sem lenne vészesen rossz a komfort, legalább is nekem még tűrhetőnek tűnt mindennapi használatra, amikor kipróbáltam ismerősömét. Bár én a 205/35 R18-at is eléggé élem, tehát lehet nem mérvadó a válaszom.
Az pedig hogy 205 vagy 225 széles legyen a felni szélességétől függ. A gyári váltóméret Mk2 Focushoz 205/50 R17 7J felnihez, azonban általánosan állítható, hogy 7J széles felnire a 205 vagy a 215 szélességű gumi az optimális. 7,5 vagy 8 széles felnire mehet a 225. -
troll81
addikt
válasz
milkabrams #39341 üzenetére
Akkor szerintem a 205.nem tudom mi fogja mozgatni. A nyári 235 nekem pluss 7 deci. Nekem meg nincs más rá. Ahogy neked jó.
-
A Zéé
addikt
válasz
milkabrams #39338 üzenetére
nekem a cégesen a nyári 235/45 R18 után felüdülés a téli 205/55 R16 gumi.
Ennyit én még autóval nem küzdöttem, hogy egyenesen menjen, mint amikor a nagy kerék van rajta. Persze, iszonyat vagány a nagy felni, a ballonos kerekeken a nyári után eléggé csumpinak néz ki, de nem valószínű, hogy visszakerülnek a nagy kerekek (mondjuk ehhez hozzásegít az is, hogy mindkét jobb oldalinak kiszakítottam az oldalfalát egyszerre)
-
válasz
milkabrams #39043 üzenetére
Nézz be a pótkerék alá is, nekem ott volt a meglepi.
-
ReFleXx
addikt
válasz
milkabrams #39043 üzenetére
azok is be tudnak azni, en atneznem nem-e nedves a karpit valahol
minden reggel paras belül? -
darvinya
titán
válasz
milkabrams #39025 üzenetére
Első szélvédő fűtésre gondoltam.
-
subaruwrc
félisten
válasz
milkabrams #39037 üzenetére
ha már annyi van hogy ráfagy belülről a szélvédőre akkor azért csak átnézném hogy tuti nincs-e beázás
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
milkabrams #39037 üzenetére
Vagyis beázik csak nem annyira hogy patakot láss.
-
válasz
milkabrams #39037 üzenetére
Nálam is szokott lenni, ez az üvegház hatás miatt van ilyenkor.
Első ablakra mindent AC-vel.
MK2-ben egy piros gomb van, az kapcsol mindent, direkt erre való. -
subaruwrc
félisten
válasz
milkabrams #39020 üzenetére
beázást szüntesd meg.
-
ReFleXx
addikt
válasz
milkabrams #39025 üzenetére
futheto szélvédő nem megoldas a problemadra
-
darvinya
titán
válasz
milkabrams #39020 üzenetére
Szélvédő fűtés.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
milkabrams #38333 üzenetére
Ez aztán egy lepukkant verda.
-
Drughi
addikt
válasz
milkabrams #37887 üzenetére
Méresd be az akkut, illetve mozgasd meg az akku sarukat
-
#27070592
törölt tag
válasz
milkabrams #37470 üzenetére
Ha két hét alatt (átlagosan) kiürítesz egy-egy tank benzint, akkor nyugodtan tankolhatsz E10 95öt, nem lesz gond.
De azzal sem lősz öngólt ha minden második tankolás E5 100-as benzin. Nem az a 10% árkülönbség fog csődbe vinni, de nyugodtabb lehetsz hogy az autó nem csak etanolos hanem ETBE-s anyagot is kap. Win-win
Egyébként az ETBE kisebb karbonlábnyommal rendelkezik (állítólag), vagyis az öko szemléletű autósok is büszkén használhatják. -
Balcsix
senior tag
válasz
milkabrams #37470 üzenetére
Nem, 2 hét alatt nem "rohad" bele az E10-es sem. Hónapokat, bár inkább éveket álló járművekbe szoktak 100-as benyát rakni ilyen okból kifolyólag, de ezt már előttem leírta camelferr kolléga.
-
#27070592
törölt tag
válasz
milkabrams #37435 üzenetére
Állandó vitatéma mindenhol.
Van néhány pro/kontra érv, például a felhasznált mennyiség/tankolás gyakoriság alapján. Azt nem vitatja senki hogy egy mai átlagos (tehát tizenéves..) benzines autóban nem okoz kárt egy random 95 e10 benzin, ha friss tankolás. Tehát ha hetente teletankolod az autót, tökmindegy melyik benzint tankolod.
A 100-as benzin mellett érvelők épp a tankolás gyakoriságára hivatkoznak, mert a 100-as benzinben nem etanol hanem egy származéka, ETBE van adalékként, aminek több előnye is van a sima etanollal szemben: nem gyorsítja a benzin párolgását és nem szívja magába a levegő páratartalmát (nem higroszkópos).
Viszont a hetekre leállított, ritkán használt autókban épp ez a higroszkóposság jelent problémát és okozhat korróziót. -
DeFranco
nagyúr
válasz
milkabrams #37435 üzenetére
tankolj egy hónapig táltosbenzint aztán egy hónapig rendeset, lehetőleg stabil évszakban (ne olyankor, amikor pl. szeptemberben még 30 fok van, októberben meg 15, mert ez is hatással van a "járáskultúrára") és döntsd el, hogy tapasztalsz-e különbséget.
én megtettem ezt az mk1 fóka 1.6 szívójával is, nem éreztem semmi különbséget, fogyasztásban sem tapasztaltam változást, és megtettem a mostani off autóm "korszerű" motorjával is, ott szintén hibahatáron belül volt a különbség.
szerintem a környezeti levegő hőmérsékletének és a páratartalomnak több hatása van a pillanatnyi teljesítményre mint a táltosbenzinnek.
-
kcsa
veterán
válasz
milkabrams #37433 üzenetére
Szerintem pontosan olyan vallási kérdés mint a "milyen olajat vegyek" és az "osztrák/német/északsvéd benzin sokkal jobb".
Baja nem lesz tőle az biztos, de amit szoktam mondani: a hangadók által lehordott borzalmas auchan benzin, amitől nem megy az autó és kétszer annyit fogyaszt, na azzal hegyvidéki elővárosi ingázós közlekedéssel a legalsó tizedben vagyok fogyasztást nézve spritmonitoron. És nem vagyok hypermiler -
Balcsix
senior tag
válasz
milkabrams #37433 üzenetére
Autó válogatja. Én például azt tapasztaltam, hogy a MOL-os és az OMV-s naftát jobban szereti a gépezet. Kétszer tankoltam például Lukoilnál, és mind a kétszer elég hangos lett tőle a motor. Mások azt mondják, hogy nekik pont fordítva van más autóval...
A motor állapota is sokat számít. Elvileg azokon az autókon tényleg észrevehető a különbség 2-3 telitank 100-as benzin után amelyiket sokat használják városban/sok a hidegindítás, mint azokon amelyikkel csak pályáznak. Bár ez így is lenne logikus.
Ha nyugodtabb leszel tőle, hogy kap a jobb minőségűből, akkor tankold azt, de a 95-östől sem lesz semmi baja (jobb esetben).
-
kcsa
veterán
válasz
milkabrams #37431 üzenetére
jól mondtad, "állítólagos".
-
Balcsix
senior tag
válasz
milkabrams #37410 üzenetére
Gyakorlatilag nincsen. Esetleg néha a tisztító hatása miatt érdemes lehet 1-1 tankkal megkínálni.
Én a Focus-ba 100-asat szoktam tankolni, mert nagyon keveset használom, azt is inkább rövidtávon, így egy kicsit nyugodtabban fekszem le, hogy jót teszek a motornak.
Saját tapasztalatom az, hogy talán kicsit kevesebbet fogyaszt, jobb a gázreakció, illetve lentebbről is jobban húz, de ez is lehet hogy csak placebo. -
subaruwrc
félisten
válasz
milkabrams #37410 üzenetére
Néha nem árt. Főként a tisztító hatás miatt. Teljesítmény szempontjából nem sok. Meg ugye most horror drága.
-
sparta2
tag
válasz
milkabrams #37410 üzenetére
Én azt tankolok. Elvileg nincs benne vagy kevesebb az etanol. Kevesebbet nem fogyaszt, viszont a 95-nél sokszor belefutottam kirívó fogyasztásba. Egy létező előnye (és én ezért tankolom) az alacsony fordulati reakciók. Az elindulási hajlam és a városi araszolgatás dugóban teljesen más, sokkal simább. Sajnos ez súlyosan érint engem. És ott van még az LSPI probléma, ami a központi befecskendezéses, magasabb sürítési aránnyal rendelkező (jellemzően turbós) motorokat érinti.
Sok esetben valóban felesleges. A tőbb tisztítóadalék miatt (pl. OMV) elég minden 3-4 tankolásnál a 100-ast választani. -
válasz
milkabrams #37410 üzenetére
"Van bármi értelme néha 100-as benzint tankolni egy 100 pacis 1.6-ba..."
Néha, teljesen felesleges.
A benzines autók esetében egyszerű a döntés. Ha jobban cs9kken a fogyasztás, mint az üzemanyag árkülönbség aránya. akkor folyamatosan érdemes 100-ast tankolni. Ha a kilométerre vetített üzemanyag költség nem csökken, akkor pénzkidobás.A gázolaj esetében a minőségi üzemanyag DPF élettartamát is növeli. A fogyasztás csökkenés mellett lassabban gyűlik a hamu és más szennyeződés a szűrőben.
-
gabor9991
őstag
válasz
milkabrams #37410 üzenetére
Felesleges pénzkidobás.
-
subaruwrc
félisten
válasz
milkabrams #36577 üzenetére
arra hogy az egy rakás szar és okozhat pont ilyen hibát
-
patomi
őstag
válasz
milkabrams #36581 üzenetére
Automata váltóba pontos mennyiséget kell tölteni olajból. Simán lehet, hogy túl lett töltve, vagy kevesebb lett beletéve.
-
darvinya
titán
válasz
milkabrams #36577 üzenetére
Na…ilyen részletes írással, előbb lehúznám a kábelt, s belenéznék, nem-e porladt szét a csatlalozás, mint Mondeo-nál volt, s írtam is róla. [link]
Ha nem, akkor lehet tovább haladni hiba feltáráshoz.
Nekem Bosch és Denso gyertya vált be.
És még hézagok is stimmeltek. -
DeFranco
nagyúr
válasz
milkabrams #36581 üzenetére
Ha valamire kíváncsi vagy,ami segíthet, kérdezz.
Bocs, én csak itt játszom a kis kavicsaimmal és lehet nem figyeltem eléggé, de nem te vagy aki valamire kíváncsi, ami segíthet?
Semmi feszkó, tényleg, csak kérdezem.
Amúgy az a maszek szaki cserélt olajat a váltóban aki az átugrós vezérlést is feltette?
-
gabor9991
őstag
válasz
milkabrams #36574 üzenetére
Gyertyákon a hézag be lett állítva 1mm-re?
-
kcsa
veterán
válasz
milkabrams #36577 üzenetére
Nem csak vált egyet, csak lassabban ahogy számítasz rá? A hibaleírásaid általában elég hiányosak, ez pedig remek táptalajt adnak az ilyen minden alapot nélkülöző erős tippeknek...
-
#27070592
törölt tag
válasz
milkabrams #36574 üzenetére
Magánvélemény, de ha kapott az autó új gyújtótrafót, én nem raktam volna vissza a régi kábeleket, abból is kapott volna egy új szettet. Az a plusz 10k már a nem-oszt-nem-szoroz kategória költségben, de én nyugodtabb lennék vele.
-
darvinya
titán
válasz
milkabrams #36571 üzenetére
Nem inkább remeg.
Gyújtás problémát erősen megéreznéd, ahogy keményen motorfékezne.
Remegés pedig legtöbbször légtömegmérő miatt van.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- 3D nyomtatás
- Xbox Series X|S
- Viccrovat
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Hegesztés topic
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- További aktív témák...
- Philips EP5444/50
- Xiaomi BW300 Okos Kamera Kültéri ÚJ 12 Hónap Garancia ingyen foxpost!
- Xiaomi Vacuum S20 bontatlan új fekete
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6150 (18c/36t, 2.7/3.7GHz), 512GB RAM,10G, H740p 8GB, áfás
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Gamer PC új 12 hónap jótállás/Áfá-s számlával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest