- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Yettel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- One mobilszolgáltatások
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- iPhone topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android szakmai topik
- Telekom mobilszolgáltatások
Új hozzászólás Aktív témák
-
Úgy látszik, sokan vannak, akik csak néznek, de nem látnak. Nagyon kevés olyan írásom van, ahol nem szó szerint kell venni, amit leírtam - ez most pont olyan volt. Vagyis ha beleköt valaki a mammutba, meg jön a kotyogós kávéfőzővel, akkor gondolkodjon el azon, hogy ugyan hogyan is került ide a hozzászólása? Ugye, hogy mégsem 'a régmúltban' maradt? Hiszen vagy van minimum egy asztali számítógépe (vagy egy tabja, esetleg egy okostelefonja, netán ezek mindegyike még notival is kiegészítve) egy internet nevű lassan közműnek számító valamivel, amiről 40-50 éve még csak álmodni mert bárki is, most meg már....
Szóval ezt értem 'látás' alatt a 'nézéssel' szemben. -
arnyekxxx
veterán
Az önkiszolgáló kassza azért tűnik rövidebbnek mert ott 2 perc alatt végzek, a sorban állva meg 5+ perc alatt.
Tök egyszerű a teszt, látom ki mögé állnék be a sorba, önkikasszánál lerendezem magam, kimegyek és látom, hogy aki mögött álltam volna az előtt még ketten várnak a sorukra. Biztos van olyan ahol nem ez az arány, felénk minden boltban ahova járok minimum ez a helyzet (interspar/lidl/tesco/auchan)
Isten tartsa meg az emberek jó szokást, hogy inkább sorba állnak.
-
Tasunkó
őstag
cikkből nem derült ki, de szerintem ez nem elsősorban az otthonokban található hűtőket érinti. A szupermarketekben távoli elérésre vannak kötve a hűtők, illetve ellenőrzik és jelez ha bármelyik gyanúsan működne. Az otthoni hűtőben ha a szokásához híven kifogy, akkor az emberek elmennek a szupermarket nevű mágikus helyre, ahol az hús meg az étel terem. És a megyeszékhely összes szupermarketében leolvasztják éjjel a hűtőket, egy kiber
támadás akció keretében, akkor ami ott lesz reggel, az az éhezők viadala lesz az utolsó csicseriborsó konzervekért.
Egyébként az önkiszolgáló kassza, azért tűnik rövidebbek, mert jobban telik az idő, mint a sorban meredten állva bámulni. Lényegében egy homokozót rendezett be a Tesco, ahol lehet játszani. Humánusabb is mint kirekeszteni a közösségből egy omegát, aki egész nap csak pikkpikkk, az árut rakja balról jobbra. Lényegében egy közösségépítés folyik. Az autógyártás lehetne a következő, hogy aki vesz annak magának kéne valamilyen kvóta keretében mondjuk 5000 ülés beszerelése feljogosítana egy Porcse Kajen, megvásárlására. Mindenki jól járna, nem olyak raknák össze, akik sosem fognak tudni venni egyet, legalábbis újat. -
carl18
addikt
Simán vennék hibás"Talán javítható termékeket"
Vagy Donornak de ennek valóban nincs hagyománya.
Külföldön láttam hibás Dockin D Fine hangszórót, donornak jó lenne ha az enyémnek valami baja lenne.Jelenleg ez a egy biztos lehetőség van, egy adott modelre rá állni.
És ha abból volna 3 hibás 1 működö darabott csak összeraknál a háromból.
Enyém idén 3 éves, elég jól bírja a évek alatt.
Vigyáztam rá ahogy tudtam, így nem mondhatni karcos stb.
De ha véletlen valami baja lesz akkor nagyon nagy kérdőjel mit fogok vele tudni kezdeni.
Ha a alaplapon megpusztul mondjuk a bluetooth modul akkor keresni kell egy szakít aki cseréli értelmes áron.
Manapság amúgy sincs nagy divatba a javítás.
Ha én megjavítok valamit mert nem működik, jönnek a kérdések miért nem veszel újat?
Dobdjad ki a szemédbe minek-a?
Én ha valamit megjavítok még büszke is vagyok.Arról ne beszéljünk mi a tűzveszélyes, mert szakképesítés nélkül is simán forrasztók olyat mint egy kínai egy olcsó ipari hulladékba.
Volt egy olcsó adapter szét kaptam volt benne pár pupos kondi.
Aztán leforrasztottam a vezetéket találtam egy másik ugyan akkora feszültségüt.
Forrasztottam, és simán versenyképes volt egy kínaival. Ügyeltem nyilván legyen tartása stb.
3 évig ment ez a adapter ameddig a kondi el nem fáradt benne.Azért a sok-sok kínai cucc olcsó fake hamis 18650-es cellával ennyi erőből mindenre rá lehet mondani tűzveszélyes. Ami litium van az is mind az, mint a Note 7-es Samsung széria.
Elég legendás volt a maga idejébeRepülőre nem engednek fel vele, úgy menj nyaralni.
Amit nagy mennyiségbe gyártanak ott igen előfordul a hiba még egy ilyen nagy márkánál is mint a Samsung.
Galaxy Note 7 explosion caught on camera
Ha ilyen nagy cég ekkorát hibázik, milyen bizalommal vásárolsz 20-30E mobilokat? -
Jelenleg az van, hogy kevesen foglalkoznak vele. Ha nagyobb igény lenne, több embert tartana el, többeknek megérné. Nem biztos, hogy a klasszik szabály működne
@benedekco : ". Mi ez ha nem ha nem tervezett elavulás."
Nem, ez nem az, hanem ahogy írod is, idióta tervezte.
Tűzveszély, ja@Sanya : Ugyanolyan impedanciájú, teljesítményű hangszóró csak lett volna bárhonnan...
-
Sanya
nagyúr
Igen, de pont nem.
Amikor vettem a TDK-t, még nem volt annyi pénzem, és a célnak megfelelt.
Most mindenhol Bose hangszóróm van( bose companion 2 series 2 és series 3, valamint soundtouch 300), de annak ellenére, hogy sokak szerint ez csak egy túlárazott vacak, szerintem szépen szól.Sajnos a javíthatósága ennek is csapnivaló, pl nem találtam sehol sem egy bose companion 2 series 3-hoz bal oldali hangszóró vezeték végén lévő csatlakozót, mert nem szabványos és nem gyártja senki sem. Ha sérül (márpedig sérül) akkor az egész kuka (megforrasztható).
Én is azt vártam, hogy a bose jobban szerelhető, de pont a bose nem, vagy alig szerelhető.
-
Pont tegnap javítottam meg egy karácsonyi izzót kollégának.
Csak pár petty forrasztás egy usb dugóban. Na jöttek is a kollégák, hogy tűzveszély meg minden, meg ha majd felgyullad a ház akkor én leszek a hibás. Ennyit a javításról.
Annyi volt a gond, hogy a zsinór közvetlen volt a nyákra forrasztva és ment ki a burkolat alól, csak kellett volna egy kis csomó, vagy valami bogyó rá, hogy ha meghúzod a maddzagot, akkor ne leszakadjon a nyákról. Mi ez ha nem ha nem tervezett elavulás. (még ha nem is a szószoros értelmében mert mondjuk nem feltétlenül tervezett, de nagyon hanyag kivitelezés, nagyon hanyag tervezés)Múltkor vettem egy elemes cateye bringa világítást, AA elemeset (li-ion nem játszik mert akié a lámpa az nem tud rá figyelni és állandóan lemeríti csutkára így az akkuk egy szezont sem bírnak ki, ni-mh elemeket meg pont csurig kell meríteni ) , hát nem gyárilag szar volt, leesett a csatlakozóról. De ahogy elnéztem, volt egy sorozat ahol nem jól jött ki a lépés. Namost vissza is küldhettem volna, de semmi esély rá, hogy a csere darab ne lenne hibás, ráadásul volt már egy ami pont ugyanott eltört előtte 3 év használat után. Hát tettem a rögzítő pöcök alá egy darab gumit, ami feszességet ad neki, remélhetőleg így nem fog tudni letörni sem. Egyszerűen vicc, hogy milyen alacsonyan van manapság a minőség.
-
Sanya
nagyúr
nekem volt egy elég régi, TDK márkájú 2.1-es hangszóróm. Tönkrement benne a tekercs. A hangszóró akkor volt 15 éves. Végigtúrtam az internetet, az alkatrészeket (kiszerelve) hasonlót találni. Írtam a TDK-nak, persze nem a hungarynak, de az a válasz jött, hogy vegyek újat, mert sem alkatrész, de még a rajz sincs meg, hiszen más volt a gyártója, és ők csak a TDK logót raktattaták rá és úgy árulták. Sejtésre kapott egy új tekercset, azóta is működik. Sajnos, egyre kevesebben javítanak és ebben a gyártók egyébként direkt nem segítenek.
-
dabadab
titán
Ha nagyobb igény lenne javításra, lejjebb mennének az árak is.
Igazából az szokott lenni, hogy a kereslet pont árfelhajtóhatású, méretgazdaságossági megfontolásokat meg nem nagyon látok.
Az a baj, hogy a rezsióradíj az közelebb lesz a 20k-hoz, mint a 10-hez, az elektronikai kacatok viszont tényleg olcsók (egyébként az egész eldobhatós kultúra innen fakad: az ipari tömegtermelés tényleg nagyon olcsó tud lenni). -
-
stellaz
veterán
Sokan azért nem javíthatják meg, mert az a tapasztalat, hogy vagy nincs alkatrész, vagy nem gazdaságos beszerezni és nincs is aki megjavítsa elfogadható összegért.
Amúgy nemrégen eladtam a hibás erősítőmet olyan áron, amihez kicsit hozzátéve vettem egy hibátlan használtat, és pont egy erősítők javítássával, eladásával foglalkozó szaki vette meg. -
Pont a fenti példákat kb. semmibe
De még akkor sem nagyon fizetnek javításért a legtöbben, ha amúgy sokkal olcsóbb, mint venni újat. De ez sem lenne baj, csak megy a rinyálás, hogy drága minden
Ha meg megcsinálod, akkor meg hülyének néznek, merhát csak egy ötezres az új. Ja, csak én meg nem fizettem ki 5000-t@Carl18 :
Amúgy igen, az is nagy gond, hogy mindenki mindent kidobál, ahelyett, hogy eladná, vagy ajándékozná. Így ha meg is akarsz oldani valamit, akkor sem találsz donort. De TV-t se, semmit. -
carl18
addikt
Saját példa volt egy hajszárító aminek leégett a motorja, oké cserélhető de hol találok ugyan olyat ami bele is fér a házba. Forrasztottam nem egyszer, hobbiként egy darabig javítgattam amit tudtam. A töltös nem vevő JBL Charge 2 se működött, egyszerűen még ha meg is javítom többre jönni ki mint ha vennék egy most aktuális bestbuy terméket.
24E forint volt nem rég a Anker Motibon Boom. Akkor van Earfun Uboom L is 20E körül, volt sima Earfun Uboom-om is amit 12E-be vettem 2 éve a gyártó oldaláról.
És még jobban szól mint a Charge 2...Most van egy havernek JBL Xtreme 2, nekem Dockin D Fine Plus.
ö fél évvel később vásárolta mint én, az enyém most lett 3 éves.
Arra leszek kíváncsi melyikünknek tart majd tovább.
Szóval nekem vegyesek a tapasztalataim, biztos van pár tárgy ami javítható.
Volt egy Wifi routerem aminek az adaptere tönkre ment, volt pár pupos kondi azt gyerek játék házilag cserélni.
De nem rég egy Bluetooth hangszóró topikba írt egy tag A DOSS SOUND XL tönkre ment és sehol se talál hozzá se alkatrészt se javítási lehetőséget.
Még egy szakszervízbe is elvitte, de valami valami mizéria az alaplap nem javítható.
Én a bluetooth hangszórókba nagyjából otthon vagyok, biztos van olyan mérnők aki hobbi szinten javít. De ha vesze legy bluetooth hangszórót amibe megdögik a 5.0 bluetooth modul, elsőnek is az alkatrész ára is egy tétel meg a javítás.
Így a Motion Boom 24E forint( akció) esetén egy 5.0 Modul cserélése simán belemehetne 10-15E forintba.Még egy jó pár éve írta egy JBL Xtreme 1 tulajdonos, első vásárló volt 90E forintért vette megjelenéskor 90E forintért 2015-2016 táján.
Ment is két évig megadta magát az egyik Woofer, az 30E volt javítás.
Aztán az alaplap adta meg magát az megint 30-35E forint lett volna.
Hagyta a fenébe mert pénz temető, meg hát aku is bekrepált.Így ahogy leszűrtem, ha valami tönkre megy talán találni kell egy donor hangszórót és többet megvenni ár alatt amiből lesz pótalkatrész.
-
"az ember odaállt a pulthoz, elmondta a boltosnak, hogy mit szeretne, a boltos összeszedte neki és a kezébe nyomta"
Mármint azt, ami volt@Carl18 : "Hány-hány olyan termék van ami gyakorlatilag 1-2 év után kuka hajszárító stb."
És hányan javítják meg? Azt kéne látni, hogy egy összeégett érintkező nem nagy dolog. Javítottam kenyérpirítót, idiótán tervezték, megégett az az érintkező, ami a fűtőszálat indítja amikor lehúzod a szeleteket. Pucolás, és jó. De a tulaj ki akarta dobni, mert nem éri megA fejekben nagyobb baj van, mint a gyártásban.
"Az a jó vásárló aki újra és újra megveszi a termékedet.
"
Valójában ez csak zárt piacon igaz. Különben csalódik a termékben, és nem fog tőled vásárolni többet. Kivéve, ha a konkurrencia valójában igazodik hozzád, és ugyanolyan szemét; ezért nem szerették a telekom cégek a Digit pl. -
carl18
addikt
Na nem válaszoltam. Volt itt téma a tervezett elavulás, igazság szerint ez létező jelenség.
Fogyasztói társadalom van, ha egy termék túl tartós lenne nem lenne okod újat venni.
Vagy azért cseréled le mert már nincs a termék divatba stb.Hány-hány olyan termék van ami gyakorlatilag 1-2 év után kuka hajszárító stb.
A kína is hány olcsó egyszer használatos szemetet gyárt, ami gyakorlatilag pénz kidobás.
Most egy cipőn is hiába van rajta a márka jel már nincs garancia tartosságra.
A Nike/Adidas már semmi új ugyan olyan tucat márka.A tervezett elavulás története (magyar szinkronnal)
27:40 a kedvenc részen, olyan harisnya volt hogy autót is vontatott akár.
Most meg akár kézzel is szét tépem.Az a jó vásárló aki újra és újra megveszi a termékedet.
Aki egyszer vesz valamit én örök életre elégedett abbol nem lesz neked pénzed.
Mert a sok nagy cég nem tudja hogy egy terméknél rossz ha sokáig működik.
Van erre komplett csapatuk, akik matematikailag pont ki számolják majd az adott termék adott óra után mikor fog majd tönkre menni.Az Apple is keményen benne van a dologba. 2000-es évek fele jött ki a Ipod, a zene hallgatós ízé, 400-500 dollárért. Aztán mikor az akku kifingott az apple mondta nem cserélhető az akkumulátor vegyél új készüléket.
Gyorsan összejön a 400-500 ciklus, ilyen ez képbe kell lenni mert lehúznak.
iPod's Dirty Secret - from 2003
Még ezt rég látam, de emlékeztem rá. -
dabadab
titán
válasz
forumpista #183 üzenetére
Viszont nagyon olcsón lehet párhuzamosítani: nem baj, ha harmadakkora a per darab throughput, ha simán ki lehet belőle rakni ötször vagy hétszer annyit. Vagy a scan'n'shoppal tulajdonképpen minden vásárlónak saját kasszája lehet.
-
-
Apollyon
Korrektor
Erről eszembe jutott, hogy zsenge tinédzserként amikor az éjszakába mentünk bulizni (2000-es évek eleje) és betértünk a
teszkóbateszkóhoz munícióért, nem engedtek be, hanem az éjszakai műszakosnak kellett mondani, hogy mit kérünk, ő meg pár perc múlva megérkezett a termékekkel és blokkal, és úgy kellett fizetni egy ilyen beadós ablakon át. -
dabadab
titán
válasz
arnyekxxx #180 üzenetére
Igen, nekem is úgy tűnik, hogy az emberek már elfelejtették, hogy tulajdonképpen önkiszolgáló boltokba járnak: régen (vagy nem is olyan nagyon régen: az én gyerekkoromban a falusi bolt pl. még így működött) az ember odaállt a pulthoz, elmondta a boltosnak, hogy mit szeretne, a boltos összeszedte neki és a kezébe nyomta, nem volt bevásárlókocsi meg polcok között bóklászás.
-
arnyekxxx
veterán
Nem még pakoltatni vele a cuccot
Lehet én rossz boltokba járok, de én pakolom be a kocsiba, én pakolom fel a szalagra, én pakolom vissza a kocsiba és tolom ki majd pakolom be az autómba. Melyik bolt az ahol van önkiszolgáló pénztár, de csak ott kell neked pakolászni a cuccokat?
-
ncc1701
veterán
Sosem megyek automata kasszához, inkább beállok a sorba. Simplán elvből, vegyenek fel embert, adjanak munkát embereknek. Nincs ember? Dehogyis, csak maximum gombokért nincs, tessék fizetést is adni.
-
-
-
Pötyi
őstag
-
arnyekxxx
veterán
Valószinűleg. Nekem kényelmesebb egy kocsit tologatni magam előtt és abba pakolni mint egy egyre nehezebb kosarat hurcolni végig. Ennél már csak a húzós kosarak a kényelmetlenebbek mert pont olyan rövid a nyelük, hogy kicsit hajolni kelljen a fogáshoz viszont olyan ormótlanok, hogy vinni is szar. De nem vagyunk egyformák.
-
Degeczi
nagyúr
A kosarakat egyszerű spórolásból vezették ki, mert azokat rendszeresen fertőtleníttetni kell, ill. cserélni a sérült példányokat, mindkettő költség, ill. plusz munkakör, h vki a pénztáraktól rendszeresen vigye át a bejárathoz. Nem is tudom mióta, de nagyon rég, 5-6 éve biztosan van már, h üres kartondobozokat keresgélt az ember a Lidiben emiatt.
A kocsi tologatás hagyján, ha volna odabenn is (de egy trolley boy, aki időnként tolna be, megint plusz költség, és azok sok helyet is elvinnének). A probléma azzal volt, ha beugrasz "csak egy kenyérért", aztán meglátsz még ezt is, azt is, na akkor kocsiért a fene se akar már kimenni, olyankor nagy segítség lett volna legalább a guruló kosár, amit pár hónapja végül ismét vissza is hoztak.Nagybevásárlást, telepakolt kocsit nyilván nem viszel egy kispultos automatához. Mondjuk pl. a Tescoban nincs ezzel gond, ott nagy a pakolófelület (ill. nekik több boltjukban vannak hordoható scannerek, amik végképp egyszerűsítik a folyamatot, csak ott meg persze szúrópróbaszerűen ellenőrizni muszáj)
-
arnyekxxx
veterán
válasz
forumpista #160 üzenetére
4 szalaghoz 4 pénztáros kell
Az én szemszögemből az az érv, hogy hamarabb végzek.
-
stellaz
veterán
A fenti problémára egy sima elválasztó lenne a megoldás, nem az automata pénztár, van olyan aldi, ahol meg is lépték (Lurdy) és működik, ahogy az elmúlt évtizedekben is működött.
A magam tempójában való pakolás azon a picsányi placcon, meg a zöldségek/pékáruk listából való keresgélése szerintem inkább egy eufemisztikus megfogalmazása a lehetetlen szarakodásnak.
Legyen külön szalagja a kézi kosárnak csúcsidőben (ahová nem fér be a nagy kocsi), aztán akkor meg van oldva a gyors haladás a csak keveset vásárlók részére is.Egyébként én magamon már érzem, hogy a megnövekedett sorban állás, meg a kizárólagos automata kasszák miatt kevesebbet járok közértbe, mert háromszor is meggondolom, hogy van-e kedvem egy kenyér (meg ami ilyenkor még óhatatlanul is bepotyog a kosárba) miatt vacakolni ennyit. Most már inkább a kenyeret is megveszem előre a hétre és lefagyasztom.
A Lidl a kézi kosarat is kivezette pár éve, hogy az emberek inkább rakják csak tele a nagy kocsit, aztán persze elkezdtek nagyon sokan egyszerűen csak kézben vásárolni (ki fog egy bazi nagy kocsit tologatni), már amennyit meg tudtak fogni egyszerre. Aztán érdekes módon csak visszakerültek a kézi kosarak, illetve ilyen bazi nagy gurulós formában, hogy azért na.
-
Degeczi
nagyúr
válasz
forumpista #160 üzenetére
Ez ex-catedra kijelentés, noha pusztán a saját véleményed - ami másra már nem feltétlenül áll.
Dehogy nincs érv az automata mellett: a saját időddel rendelkezve a saját tempódban haladva pakolsz mindent, míg egy villámsebes pénztáros mellett gyakran esélyed sincs végiggondolni, azt a terméket tényleg annyiért láttad-e a polcon kirakva mint ami egy pillanatra felvillant a kijelzőn, vagy megkaptad-e a hirdetett kedvezményt, hiszen már ott is a következő tétel. A boltnak ez pont jó, csak a sok pénztáros fizetése ami nem, azon próbálnak spórolni.
A sor messze van, nincs nyomás rajtad, h "haladjál már a vackaiddal", mint egy normál szalag mellett, ahol a következő vevő azért türelmetlen, mert nem tudtad olyan tempóban elrakni a cuccokat mint ahogy a pénztáros dobálta, elválasztó pedig csak kevés helyen van.Igen, időseknek persze valóban szívás - ahogy a sorban utánuk állóknak is.
Az teljesen hibás irány, h full leépítik a normál kasszákat, különösen ahol a bolt jellege miatt nem is várnád (ld. alább a Praktiker), és kézi vásárlásnál az is kellemetlen, ha kifelé blokkot kell scannelni kapunyitáshoz, hiszen tele a kezed. -
stellaz
veterán
válasz
forumpista #160 üzenetére
Teljesen egyetértek.
Pluszban a zöldség és pékáru kiválasztása is tovább tart, mint a pénztárosnak, aki fejből üti a kódot.
A kipakolás pedig már az előtt megtörténhet, hogy sorra kerülnénk, hiszen hosszú a szalag. -
forumpista
aktív tag
válasz
arnyekxxx #158 üzenetére
Hint: 4 szalag gyorsabb mint 4 automata.
Most te arrol ervelsz hogy bezartak a 4 szalagbol harmat, de nyitottak helyette 4 automatat, es akkor a 4 automata gyorssabb mint az egy szalag…
Semmilyen erv nincs az automata mellet vasarlo szemszogbol, azt leszamitva hogy a boltnak olcsobb, neked pedig szarabb lesz (hosszabb tavon)
ez egyszeru fizika, mindkettore fel kell pakolnod az arut, mindkettorol le kell pakolni az arut, itt idot nem nyersz. De mivel nem szalagra pakolsz, maris lassabb sok termek eseten.
Ellenben a szalagon a penztaros gyorsabban huzza el az arut mint ahogy te pakolni tudsz (lidl/aldi) es gyorsabba valaszt fizetesi modot stb, mig az automatanal nagysagrendekkel tovabb tart leolvasni egy egy arucikk vonalkodjat.
plusz a fizetos kivalasztasa stb stb.Szoval ahogy mondtam amint a nagybevasarlok meg az idosek is az automatahoz kenyszerulnek, sokkal lassabb lesz az automata.
Mert azok akik eddig is feltartottak a szalagot a szerencsetlenkedeseikkel, azok most mar a leolvasas soran is szerencsetlenkedni fognak, dupla annyi ideig fognak feltartani. -
arnyekxxx
veterán
válasz
forumpista #152 üzenetére
Az lehet, de most nem ez van és nem az elképzelt jövőről hozunk fel példákat. És nem "érzem" gyorsabbnak, hanem tényszerűen gyorsabban végze az esetek 99.8%-ban
Nyilván ha nyitva lenne a sparban 12szalag az gyorsabb lenne mint 4 automata.
-
dabadab
titán
válasz
forumpista #152 üzenetére
Az irány igazából az, hogy semmilyen kassza ne legyen. Ennek Magyarországon első fecskéje a Tesco féle scan and shop, a cutting edge meg az Amazon pénztár nélküli boltjai: [link]
-
forumpista
aktív tag
válasz
arnyekxxx #149 üzenetére
Csak hallkan szeretnem hozzatenni hogy az irany az hogy egyaltalan nem/alig lesz emberes kassza.
Onnantol meg a felvak mama meg haborura keszulo nagybevasarlok is ott lesznek elotted az onkiszolgalon.A multkor az egyik sparban ahova jarok mar csak egy penztaros kassza volt meg meg 4 onki. A sor meg valahol hatul a hutoknel mindegyik elott…
Szvsz az hogy az onkiszolgalot most (meg) gyorsabbnak erzed csak azert van, mert meg van penztaros, meg valoszinuleg csak par cuccot veszel, azt is vonalkodosat.
De ahogy ez megszunik, sokkal lassabb lesz az egesz.
-
stellaz
veterán
válasz
arnyekxxx #149 üzenetére
Múltkor szomszéd asszony beállt az őnki sorba, előtte kb 4 ember. Én beálltam a végtelen hagyományos sorba. Mikor fizettem,.odanéztem és ő akkor állt éppen oda az egyik megüresedett kasszához, még el sem kezdett kipakolni. Mire végzett, szerintem már otthon voltam..
Szóval ez nem úgy van, hogy az az okos, aki mindig oda áll.
-
arnyekxxx
veterán
van 6 önki, tele.
van a sor, előttem állnak 5en.
Ha az önkiből elmegy az első akkor én jövök.
Ha a sorban az első fizetett akkor még vannak 4-en előttem
szerk. És a szalagra vagy azok pakolnak akiknek sok a cuccuk vagy az öregek akik 5forintosból rakják össze a fizetnivalót, mig az önkibe eleve nem hegynyire megrakott kocsival mennek
-
btprg
senior tag
válasz
tordaitibi #110 üzenetére
+1
#111:
Akkor most tulajdonképpen azon is vitatkozunk, hogy szándékosan csinálnak olyan szart ami tönkremegy, vagy csak nem érdekli őket ha szar lesz és tönkre fog menni, mert olcsóbban gyártható?Jogi szempontból nem lenne mindegy, de a gyakorlatban így is, úgy is az lesz, hogy a pazarlást pörgetik maxon, és az emberek zsebéből húznak ki még több pénzt.
-
Degeczi
nagyúr
Ez is körülményfüggő, nem aranyigazság. Ha tele az önki, olyankor a normál kasszák is telítettek, és nehéz jól haladó sort találni.
Ami dühítő, h már olyan helyeken is leépítették a normál kasszákat, ahol nem is gondolná az ember. Pl legutóbb a Praktikerben egy raktárban kiadásra váró nagy cuccal nem volt opció az ottani self checkout, a normál pénztárak mind zárva (!), csak az ügyfélszolgálatos foglalkozik manuális fizetéssel is. Meg persze a panaszokkal, a céges vevők számláival, így aztán negyedórát várnom kellett, noha csak ketten voltak előttem...
-
arnyekxxx
veterán
felénk az aldikban mindig kisebb a forgalom. Meg egy pénztár, áll ott max 3 ember. Néha torlódik, akkor nyitnak 5 percre másik kasszát. A lidlben amig nem volt automata ment 2-3-4 pénztár. Most van 1 pénztár ahol annyian állnak sorba mint ahányak korábban is álltak és pörögnek az önkasszák. Ha nem nagybevásárolok akkor mindig az automatába megyek, gyorsabb, kényelmesebb.
-
Gargouille
őstag
Ugyanezt tapasztalom én is. Ha nagyobb mennyiséget vásárolsz, akkor halál lassú az önkiszolgáló kassza, kicsi a pakoló felület stb. Mi például hetente szoktunk egyszer bevásárolni, de akkor 4 tagú családra. Ha valamiért önkiszolgáló kasszánál fizetünk, akkor rendszerint 2 turnusban kell felpakolni és fizetni, mert egyszerre nem fér fel. Szóval a hatékonysága az erősen függ a vásárolt árú mennyiségétől.
-
Ez a vásárolt termékek mennyiségétől függ. Nagybevásárlásra pl. a Lidl önkiszolgáló kasszája fel sincs készítve, mivel nem is fér oda sok cucc! Többször belefutottam már ebbe. Ráadásul a beolvasás sebessége jóval lassabb ki-be pakolással együtt. Bizonyos mennyiség fölött az élőerős kassza jóval gyorsabb, még nagy sor esetén is (olyankor az önki is tele van btw).
-
stellaz
veterán
Szerintem az nem jó példa, egyrészt nem is sorrendben hívja az embereket, másrészt szerintem nem is cél, hogy a lehető leggyorsabban sorra kerüljön a következő.
A közös sor inkább látszatra néz ki jobban, meg ahogy dabadab írta, általában lassabb, de egyenletesen kiszámíthatóbb a sorra kerülés ideje.
A közért esetében, aki rendszeresen oda jár, annak a gyakoriságok is ugyanígy kisimítják és összességében jóval kevesebb időt veszít mondjuk egy hónapra vetítve.Az automata pénztárak esetében meg az is van szerintem, hogy eleve szopatják a népet, hogy szokjanak át az önkiszolgálóra maguktól. Lidliben ezt nagyon érzik, kurva nagy sor, másodpercenként nyomogatják a gombot, hogy állj az automata kasszához, de aki ott nyomogatja a gombot, akár kasszázhatna is, illetve mintha parancsba is ki lenne adva, hogy lassabban dolgozzon a pénztáros.
-
dabadab
titán
A valóság az, hogy matematikusok bebizonyították
Ugye, matematikusok egyetlen dolgot tudnak bizonyítani: matematikai tételeket. A konkrét valóságról nem tudnak állításokat tenni, mert nincs hozzá eszközük. Nyilván gondban is lennél, ha alá kellene támasztanod ezt az állításodat
Azt meg sima megfigyelés is alátámasztja, hogy az egysoros rendszer lassabb, pusztán azért, mert a következő vevő/ügyfél lassabban ér oda a közös sor elejéről, mintha eleve ott állna.
Viszont a sornak ugye nem csak ez az egyetlen tulajdonsága van, hanem pl. az is, hogy mekkora a várakozási idő szórása, márpedig a közös sor pont ebben teljesít jól. -
stellaz
veterán
Nem hit kérdése. Közértek esetében vagy egy dokumentált kísérlet, annak közöltem az eredményét.
A metróban a mozgólépcső féloldalas megoldása is sokkal lassabb átlagban -ezért ki is vezették ezt a szabályt a bkk-nál is -, mégis az van elterjedve, mint a kulturáltság referencia pontja.
-
stellaz
veterán
Lehet, de ezt az elméletet az általam ismert kísérlet nem igazolja.
-
stellaz
veterán
Most kérdés, hogy a megérzésedre támaszkodsz-e, vagy vannak adataid is?
Én ez alapján mondom:
https://www.youtube.com/watch?v=91bd4CVkgQQ -
Apollyon
Korrektor
Ez kivitelezés kérdése. Én már mindenhol ahol lehet önkiszolgálóhoz megyek, számomra ezerszer gyorsabb. Nemrég voltam Magyarországon, spárban és ósünben szerintem teljesen jól működik. Itt britben a Lidl és Aldiban áldás az önki, sokkal több van belőlük mint sima kasszából. Már egy másik brit áruházláncban is leszedtek egy rakat kasszát, csak kettő maradt, és több önki lett, sokkal jobban pörög a sor. Tescoban is jobb lett, és itt is, mint mindegyiknél figyeli a lehúzott termékek súlyát. Az angol Tescohoz amúgy magyar szoftverfejlesztő cég csinálta a szoftvert, szóval indokolt lenne otthon is megoldani ezt mindenhol.
És akkor az Amazon boltokat még nem is említettem, ott elég csak a qr kódot beolvasni, és vásárlás után csak levonja az összeget a bankszámládról.
-
Degeczi
nagyúr
Ez általánosságban biztosan nem áll meg, hanem a körülményeken múlik rengeteg. A központi sort két dolog lassíthatja: hogy oda kell battyogni egy kasszához amikor fölszabadult, és akkor kezdeni kipakolni. Ebből következik, h telipakolt kocsihoz (USA-ban nyilván ilyennel tesztelték) kevésbé jó, viszont amikor csak pár dolgot veszel, kézikosárral vagy még azzal sem, akkor jelentősen gyorsabb mint ha egy rossz sorba állsz be (amit még csak az előtted állók kosara sem feltétlenül jelez egyértelműen, hiszen lehet, h vki visszárút is visz, aminek az ügyintézése tart jóval tovább egy normál fizetésnél). Ezért gyakori külföldön az is, h ilyen sorba csak kosárral lehet beállni.
-
Degeczi
nagyúr
Ott még az is nagy pozitívum, h egyetlen sor van mindegyikhez (és így nincs olyan, h Murphy törvénye alapján mindig a leglassabb sorba sikerül beállnod, meg nem kell ugrásra készen várnod a "nyitjuk az ötös kasszát" bemondást), ami a hagyományos kasszáknál helyhiány miatt nem megy (külföldön, akár Szlovákiában vagy Lengyelországban is jártam már több olyan helyen, ahol a normál kasszákhoz is van egyetlen nagy sor, de persze ott is csak nagy területű boltokban oldható meg.
-
stellaz
veterán
Látni kéne a számokat, de mindenesetre nálam és a kolléganőmnél egyértelműen csökkentette a vásárlások számát az, hogy csak automata kassza van a környékbeli boltokban.
-
Degeczi
nagyúr
Az Aldi rossz példa, náluk kb. egyedüliként (még a Penny-kben is van) árellenőrző sincs, sőt, az árurendező alkalmazottaknál sincs olyan készülék amivel meg tudnának nézni, "vidd a kasszához, ott majd megmondják"
Szerintem direkt ilyen (és non-food cuccoknál gyakran nem egyértelmű a polccímke), ott már kisebb eséllyel mondod azt, h nem kell, ha picit drágább annál mint amit rászánnál. Ha lenne masztikassza, ott is könnyebben otthagynál vmit, vagy észrevennéd az elárazást, mint amikor a pénztáros villámgyorsan húzza át a cuccokat. -
Azért szeretem az önkit, mert hetente egyszer kiderül, hogy valami nem jól volt árazva és más van a polcon mint amennyiért a gépben van. Vagy az akció nem indult el, vagy már épp vége van, de még másik ár van a polcon, na ilyenkor hívom a népet és jelzés után megkapom a polcon kiírt árért a motyót. Kasszánál, csak utólag tudom átnézni a blokkon, hogy mi mennyi volt.
"Azért az nem lehet véletlen, hogy pl az aldi még nem vezette be sehol."
Biztos van rá okuk, de az nem jelenti azt, hogy az egy valós ok, vagy megalapozott. -
-
Anyagilag tuti megéri, kevesebb pénztáros kell, az meg ugye mumus. Meg nem is találnak.
Illetve pár pénztár helyén elfér egy csomó automata kassza.Én már csak azért sem állok önkiszolgálóhoz, mert nem üzlet. Elmegy egy csomó időm a boltban, nem számít, ha akár hosszabb vagy rövidebb az önkiszolgáló, de ugyanannyiba kerül. Majd ha nekem is megéri, akkor ott fizetek
-
stellaz
veterán
Az önkiszolgáló kassza a decathlonban működik úgy, ahogy annak működnie kell. Az árut berakod a pénztárgép mélyedésébe, az meg listázza, hogy mit tettél bele, egyből lehet fizetni. Az konkrétan gyorsabb is szerintem, mint az emberes kassza.
Csak ugye az élelmiszer bolt esetén ez nem igazán tud működni. Egyébként anyagilag sem tudom, hogy ez mennyire kifizetődő, mert a bolt áteresztő képessége egész biztosan csökken tőle, ha csak erre támaszkodnak (belvárosban egy rakat közért teljesen kivezette az emberes kasszát). Maximum annak jó, aki csak pár dolgot vesz. Gondolom pont ezért van, hogy a match bevezette, hogy a zöldség mellett a pékárut is címkézni kell még a kassza előtt. Szóval összességében elég macera ott vásárolni. Mióta ezt bevezették a környéken kb 95%-al csökkent a napközbeni bolti vásárlásom (pogácsa, csoki, üdítő, egy alma, ilyesmi), de érzésre a Lidl-ben is nőtt a sorban állás ideje, mióta több automata kassza van és kevesebb hagyományos, ezért oda is inkább csak akkor megyek, ha egyszerre több mindent kell venni és valamelyik áru csak ott van.
(Volt hogy a szomszédasszonyom az önkiszolgáló kasszánál állt, előtte 3-4 emberrel, én meg boomerként a végtelen hosszú hagyományos kasszához álltam be, de amikor én már fizettem, néztem, hogy ő hol tart, és ő még csak akkor került oda a kasszához.)Kedvezményt szerintem tuti nem adnak, mert eleve a költségcsökkentés lenne a céljuk. Bármilyen értelmezhető mértékű kedvezmény többe kerülne szerintem, mint az alkalmazottak fizetése (akik eleve többfunkciósak) és csak ott működne, ahol még van hagyományos kassza is, hogy legyen mihez viszonyítani a kedvezményt. Illetve gyorsan az lehetne a vége, hogy büntetik a magasabb árakkal az időseket a hagyományos kasszánál, stb.
-
Igen, ld. még "MMS"
De vannak nagyon is valid lehetőségek benne.
Az önkiszolgáló kassza is jó lenne, ha pl. adnának kedvezményt. Meg ha nem az lenne, hogy csomó munkanélküli van amúgy. Ilyesminek akkor van értelme, ha azt az emberi munkaerőt nem kidobod, hanem tudod jobban használni.
-
stellaz
veterán
Az online rendelős hűtő nagyjából 10-15 éves gondolat (de lehet, hogy már bő 20 is van), ehhez tulajdonképpen minden rendelkezésre is állna, csak éppen senki le sem szarja, mert nem valós igényre épít.
Ha a tej elfogyott, lehet hogy nem kell több tej, vagy éppen több kéne, mert főzni akarok. A lejárt szavatosságú kaja jó ötlet, de csak ilyen előre csomagolt cuccoknál, és ha van rfid chip rajta, és nincs még kibontva, mert ugye azt nem fogja látni, tehát drágább, de legalább megbízhatatlan a dolog.
Aztán honnan rendel? Az akciós dolgokat figyelembe veszi? Miért egyszerűbb ez? Ha változatosan, friss dolgokat akarok enni, akkor úgyis rendszeresen kell vásárolni, miért lenne akadály egy tej vagy tojás beszerzése?
A kiszállításnak költsége és ideje van. Egy tejet vagy tojást is ki fog szállíttatni? Mennyi idő alatt? Ahhoz eleve otthon is kell lenni, ami egy heti/havi nagybevásárlás esetén nem gond, de napi szinten igazodni a szállításhoz azért necces.
Szóval nem igazán látom azt a társadalmi igényt és bázist, sem a realitását a dolognak, amire építve az egész élelmiszer és kiskereskedelmi láncot átszerveznék, hogy flottul működjön.
Konkrétan még azt sem sikerült meglépni, hogy az önkiszolgáló kasszáknál ne kelljen 3-4x annyi időt eltölteni a kipakolással, beolvasással/kikereséssel, visszarámolással, mint a hagyományos kassza esetén. -
arnyekxxx
veterán
Ti egyébként hány szobányi hűtőket használtok és mikkel vannak feltöltve amihez készletnyilvántartó szoftver kell?
-
elessar
tag
Egy megjegyzés az okoshűtőhöz: 2000-ben jelentek meg az első kamerás mobilok — akkortájt sokan háborogtak, hogy minek egy telefonba kamera.
A tervezett avulásról: A felhasználók többsége a teljesen jó készülékét cseréli le az újabbra, ha az nagyobb/kisebb, gyorsabb, "okosabb". Felesleges a hosszabb élettartam, lehet spórolni az anyaggal.
Én pl. az okoshűtőt úgy képzelem el, hogy futtat vmilyen készletnyilvántartó programot, a QR-kód (amiben benn van a fogyaszthatósági idő is) automatikus leolvasásával a berakott cuccot felveszi a listára, érzékeli, hogy melyik polcra került. Beállítástól függően kapcsolódik a telefonodhoz. Ha kiveszel valamit, törli a készletből. Ha valaminek a mennyisége a beállított minimum alá csökken, hozzáadja a bevásárlólistádhoz. -
" Ehhez külön berendezések kellenek a fiókokhoz, amiket ugyanúgy kézzel is be lehetne állítani egy tekerővel."
Egy mai hűtőben simán van olyan vezérlés, amivel ezt már annyi megoldani, hogy teszel egy hálózati illesztőt."Ha tönkremegy az egész hűtő, akkor már megette a fene a riasztást. "
Javítás meg a mesében. (Előrejelzés?)"Egy hűtőnek mi köze van bármilyen vízszűrőhöz? "
"Nagyon hasznos, főleg ha nem két szem tojás van a hűtőben, hanem jól megtömve, és 5 kamerával se látszana a dolgok fele se. "
Úgy nem, ahogyan a te képességeiddel le lehet azokat rakni...Ne röhögtess már, az, hogy szerinted nem jók ezek, a kutyát nem érdekli
BTW igen, én is szeretnék olyat látni, hogy nem okos TV-t is kapni, meg nem okos hűtőt is, de ez nem zárja ki, hogy legyen olyan is, ami lehet hálózaton. (A 2000-es évek közepén meg azok rinyáltak, akik szerint minek hálózat egy telefonra, azt' azóta majdnem mindnek okostelefonya van, mert mégis kiderült, hogy hasznos.)
"a filléres spórolás miatt a jó helyett szar gyártás mind azok a dolgok, am"ire azt hiszitek, hogy tervezett elavulás
-
Nem folynék bele
de a nyomtatók híres-hírhedt akárhány oldal nyomtatás utáni errorja, amit szoftveresen nullázva még több 1000 oldalt nyomtat.
Játszi könnyedséggel és fillérekből javítható termékek milliói öszehegesztve örökre, roncsolással meg senki nem javít.
Tudatosan elgyengített olyan alkatrész ami ugyan beszerezhető de a termék árával megegyező pénzért--> végy újat.
Ugyanez nem tudatosan de elromolhat, és gazdasági totálkáros egy 340ezer forintos kombicirkó mert a panelcsere 250. Hiba, 1 darab 100 azaz százforintos alkatrész,de javítás nincs, csak cserejavítás van.
Mosó mosogatógépek dettó, egy új gép 130ezer, egy szivattyúegység ami a gép összességének kb. 25%-a, az alkatrészként megvéve 110ezer Ft és még nincs beépítve, +szerelő.
Autók, autóalkatrészek dettó ugyenez.
Ez fogyasztó és környezetbarát...?
Yutubon fennt van, közékatergóriás szgk, koccanásos ráfutás, szinte semmi nem is látszik az autón csak a lökhárító ment tropára, semmi funkció nem károsodott.
A hivatalos márkaszerviz ajánlata 3milla feletti mert a koccanás miatt elvileg mindent ami elöl van a lökhárító környékén és benne, turbóhűtőt, lökhárítót, fényszórót, radart lidart anyámtyúkját cserélni kellene. Egy koccanás 3,2milla. Egy 6,5millás autón. Bravó. Teljesen emberbarát.
Fiam sok évvel ezelőtt hibázott a munkájában, egy vadiúj kiskategóriájú Peugeot első ülésén felborult a forrasztópákája és átégett az ülés.
Nem lehet javítani, sem szétszedni sem kárpitozni, csak cserejavítás.
Az új bal első ülés 570 ezer volt, az autó akkor újan 2,7milla volt.
Érdekes az árarány, nem?
Summázva, senkinek semmi érdeke hogy szervizbarát, kicsit hosszabb élettartamú, gazdaságosan javítható termékeket állítson elő. Ja de, a fogyasztónak érdeke lenne de azt pont lesz@rja a gyártó. -
btprg
senior tag
Valóban sok ilyen érvelési hiba. A kedvencem az izzós összeesküvés elmélet, a tűzoltószertárban 100 éve folyamatosan világító izzóval, és hogy direkt esküdtek össze a gyártók hogy jobban fogyjon a termék, ezért jöttek ki az 1000 órás izzók. A valóságban meg ugye a hatásfok és az élettartam közti optimalizálás eredménye, és nincs semmi összeesküvés
Ettől függetlenül a "tervezett avulás" szerintem minden kétséget kizáróan létezik, amennyi gagyi bóvli szemetet gyártanak gyakran patinás márkák is, az nem magyarázható tervezési hibával. A szar olcsón mindig is kelendőbb volt mint a jó drágán, de hamar rájöttek hogy a szart drágán módszerrel még nagyobb haszon érhető el.
Már 100 éve is tudtak jó csapágyazást, tartós dolgokat gyártani megfelelő anyagokból. A műanyag mindenféle mechanikában, a 10V-os legolcsóbb alu elkó 10V-on hajtva a melegedő trafó mellett, a szándékosan javíthatatlanra gyártás és 0 ideig alkatrészutánpótlás, a filléres spórolás miatt a jó helyett szar gyártás mind azok a dolgok, amik lépten-nyomon tapasztalhatók, és nem véletlenek. -
btprg
senior tag
Ez tök jó, ilyennek örülnék. Ha lehetne olyat kapni, ami nem "okos", és nem olyan gagyi szoft gombokkal kell mindent állítgatni rajta, amik a párás fürdőszobai környezetben pár év után kontakthibásak lesznek, és nincs tele firmware hibával, meg "magát okosan rendező centrifugával", ami a végtelenségig pörgeti a ruhát ha úgy érzi nem tudja elrendezni, és így az 1,5 órás programból 3-4-5 órás is lehet...
Ez a szomorú, hogy az új, jó műszaki megoldások (pl. direct drive motor) csak ezekkel a haszontalan "okos" fos funkciókkal együtt érhetőek el. Nem nagyon van csingilingi szar nélkül csak a hasznos rész.
-
btprg
senior tag
Customize temperature by drawer or compartment.
Minek? És ha mégis, ehhez miért kéne WiFi meg kütyük? Ehhez külön berendezések kellenek a fiókokhoz, amiket ugyanúgy kézzel is be lehetne állítani egy tekerővel.
Use interior cameras while at the store to double-check if you’re low on milk or eggs.
Nagyon hasznos, főleg ha nem két szem tojás van a hűtőben, hanem jól megtömve, és 5 kamerával se látszana a dolgok fele se. A felárból meg évekig veszel plusz egy-két tejet véletlenül, persze ha nem komplett retardált vagy aki randomra vásárol mindent és még listát se készít ennek ellenére magának.
Alert you when the water filter needs to be changed
Egy hűtőnek mi köze van bármilyen vízszűrőhöz? Ha valamelyikben van beépített ilyen tisztítós kis víztároló, mint amiket külön is lehet kapni, azokon meg szokott lenni egy gombelemes miniatűr LCD kijelzős szar ami mutatja ha lejárt az idő, és évekig működik egy elemről. (Bár ezekről a víztisztítókról is megvan a véleményem, ahol jó a csapvíz ott értelmetlen, ahol meg rossz ott ez se sokat segít sajnos.)Riasztás, ha túl meleg van bent (vagy nyitva hagyták az ajtót).
Ha tönkremegy az egész hűtő, akkor már megette a fene a riasztást. Ha nyitva hagyják, akkor meg elég sípolnia ott a helyszínen rövidesen, ha nincs ott senki akkor magától nemigen nyílik ki. Az is segít, ha mechanikailag úgy csinálják meg hogy magától csukódjon az ajtó (sok hűtőnél így van).
Optimalizálni a hűtést/fogyasztást.
Legyen hatékony a szigetelés és a motor. Ha nem így van, akkor a szoftveres optimalizálás is csak szarkenegetés.
Set expiration dates and receive notifications to use food while it's fresh.
FIFO módszert kell használni a kajánál. Ha valaki erre se képes, akkor azzal se fog vacakolni hogy minden egyes ételt regisztráljon. De ha mindenáron erre vágyik, erre egy okostelefonos app is bőven elég, nem kell a hűtőnek csinálnia. (A számítógép való számítógépes munkákhoz, nem minden egyébből kell számítógépet csinálni. Az okostelefon mindenkinél ott van.) -
arnyekxxx
veterán
válasz
makszutov.hu #104 üzenetére
Egy 2ezer éves épületet ma mire használsz?
-
arnyekxxx
veterán
válasz
makszutov.hu #97 üzenetére
jaja, sorban dőlnek össze a hetvenes években épített épületek.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- 15,6" Dell Latitude laptopok: E6540, E5550, E5570, 5580, 5590, 5500, 5501, 5510/ SZÁMLA + GARANCIA
- Akciós dokkolók, Lenovo Legion Pro 7 RTX 4080/4090 laptopok, licencek, antivírusok
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Erdély története I-II-III egyben 3990 ft
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE Pulse OC RX 9060 XT 16GB GDDR6 videokártya 27% áfa 3 év garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest