- Itthon is kapható lesz a kerámia Xiaomi Band 10
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Netfone
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- Egyszerre legnagyobb és legkisebb is a Garmin Venu X1
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- Galaxy Buds Core nevű fülesen dolgozik a Samsung
- Apple Watch
-
Mobilarena
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
vandor01 #71251 üzenetére
Hasonló itt is
Nézegettem videókat a rover összeszereléséről is, hát az sem semmi...
Lehet úgy vannak vele, hogy az már egy jól bevált spot, aztán azért használják. A videóban elhangzottak alapján ha a 1,5 perc alatt szépen feltérképezi a domborzatot, akkor a későbbiekben lehet, hogy lesz majd új spot valahol. Szép lassan Rover találkozó lesz a MarsonJó lenne ha tudnának egymással kommunikálni, aztán csoportosulnának
Az utolsó mondaton jót nevettem, zseni vagy
Jól is mondod!(írod) Kimegyek és beadom a jelentkezésem, hátha majd egyszer feljutok a Marsra is akárTe is jöhetnél... 30+ referencia munkád van, szóval mondhatod is nekik, hogy te is össze tudsz dobni olyat mint az Ingenuity és nem csak öt repülésre terveznéd
-
válasz
vandor01 #71249 üzenetére
Hát erre én is
Ez egy hatalmas áttörés lesz ha összejön nekik
Tetszik a projektvezető főmérnök hölgynek a hozzáállása, nagyon pozitív a kisugárzása és látszik, hogy a lelkét is beleadja ebbe a projektbe. Aznap este amikor landolt a rover nálam a tv-ben online stream, szgépen 2 monitoron az adatok és grafika a landolásról, vagyis mindenhol csak ez volt adásban
Nem semmi azért az, hogy 6 évnyi belefektetett munka gyümölcse gyakorlatilag másodperceken múlik
Jó lehetett átélni azt az örömöt az egész staffnak amikor visszaigazolódott, hogy sikeres a landolás.
-
Fuhur
kezdő
válasz
vandor01 #71247 üzenetére
Szerintem a jogalkotó itt is tudja rugalmasan értelmezni a szabályokat.
Nevezetesen a "szakképtett figyelő" szerepépét betölti a közelben keringő arab szonda vagy a hamarosan leszálló kínai szonda.
Persze nekik mindenképp extra jutalék jár mivel "külszolgálatban" kell a feladatot ellátni. Biztos napi díj is jár -
Fuhur
kezdő
válasz
vandor01 #71232 üzenetére
No, ezen ne húzd fel magad. Nem ér ez annyit. Ez az újságírók gyöngye írt valamit, mert gondolom a havi keretéből még hiányzott pár ezer karakter. Se fogalmakkal nincs tisztába se új dolgot, információt nem sikerült ebben a tákolmányban közzétennie.
Az, hogy a drón TV sz@r, eddig is tudtuk. Azt, hogy az ellehetetlenítésről szó, eddig is tudtuk. És, hogy az erdőben egy tisztáson játszáshoz nemigen fognak regelni, hát... ezt is sejtjük.
Szóval ezen nem húzd fel magad. Én elég hasonló darabszámú készlettel rendelkezem a 30 grammtól kb 4 kilóig skálán. Ezeket mind regeleni, mindre biztosítást kötni? .... Ügye nem kell leírnom? Ha lesz munkám, egyre megteszem, ha nem hát nem. De ettől még a kertemben...., az erdő tisztásán.... -
vandor01
senior tag
válasz
vandor01 #71231 üzenetére
na megvan!!! nem mondom hogy utcai a stilus de nem sok kell hozza!
fenyegetoznek mintha a jog alapon kivul barmilyen felhatalmazasuk lenne hozza!Éles az új szabály: csúnyán megüti a bokáját, aki így reptet drónt
ne legyen az ember indulatos!!! mintha mukodne a rendszeruk...
február közepétől pedig már szankcionálnak a hatóságok. Érkezik a kötelező drón regisztráció és változik a felelősségbiztosítás - aki pedig tilosban jár, nagyra nyithatja a pénztárcáját.
-
kriszbon
őstag
válasz
vandor01 #71218 üzenetére
Ez egyébként elég jónak mondható, a gyártónak kicsit bátrabbá kellene tennie a szoftvert.
A szenzorok azért még nem tökéletesek(vagy nem jól vannak kalibrálva) mert pl. a beton oszlopnál elég közel merészkedett úgy fordult, a faágak között nagyobb hely volt még sem ment át.
Ez szerintem a távolság felmérésével lehet kapcsolatban, mert ha belóg a látómezőbe de távolabb van, attól ő még át tudott volna menni.
Nem is érdemes ilyesmi építésével még csak próbálkozni sem házi szinten. -
vandor01
senior tag
válasz
vandor01 #71201 üzenetére
ja es meg valami?
ha nem akarsz az olcsobb analog szarokkal veszodni meg 1-2 goprot felszerelni es szuttyogni vele? es van piiiz loviiira? akkor vegyel Dji digital FPV-t! ezzel meg is van oldva szinte minden..... kurva jo minosegben tolod az FPV-et es meg vehetsz is fel!
dji fpv dronenezelodj azt ami tetszik rendelj! nem lesz csalodas!
ha nem akarsz VAMot afat fizetni akkor EU-priotityvel johet
de ha van piiiz loviiira? akkor DHL-el es a hetvegen mar repulhetsz is! -
ecaddsell
aktív tag
válasz
vandor01 #71179 üzenetére
Az 500mAh-hoz ott van (csak nem hiszem el...). Pack Resistance: 30mΩ
Ennek a kis eltéréssel, de nagy felárral árult cuccnak még akkor lenne értelme, ha a gyártó válogatja a cellákat, csak ugye ott is ott van, hogy mi a módszer (pl. belső ellenállás mérés mert az gyorsan megvan) és megint kérdés mi maradna ebből néhány balanced charging után.De a legfőbb probléma, hogy nincs az adatlapon egy adat amiben bízni lehetne és ezek után a válogatásban sem lenne bizalmam ha/hogy egyáltalán megtörténik.
Na jó, végülis a méret (meg a súly bár ennél még az se kerek) az talán valamennyire megbízható mert azt bárki egyszerűen megméri (és reklamálhat), se sok idő/tudás vagy drága felszerelés nem kell hozzá, de minden másnak komoly módszertani leirással lenne értelme és szisztematikusan.10% eltérés ilyen adatban a gyártási szórás és mérési módszertől függően ennél sokkal nagyobb eltérést is ki lehet hozni.
Ennek ellenére ha belefér nagyobb adagot szeretnél rendelni belőle akkor érdemes próbát rendelni és játszani vele, hogy arra amire neked kell megéri-e.
Ha meg csak az kell, hogy legyen valami amivel az össz felszálló tömeg súlylimit alatt marad 1 percig nem foglalkoznék ezzel.
Ehhez némileg kapcsolódóan: Nemrég néztem mit ki lehet hozni a Flywoo Explorer LR-ből viszonylag kis akkukkal (OK, nem racer élmény) és még az ára sincs elszállva (kár, hogy a digithez drága szemüveg kell). -
ecaddsell
aktív tag
válasz
vandor01 #71175 üzenetére
Én már rég feladtam, hogy ezeknek az aksiknak a lelki világát megértsem.
Ugye van ez a kalkulátor:
https://www.soko-heli-tools.com/calculators
Meg vegyük ezt a legegyszerűbb akkut (hogy könnyű legyen nézni hol hibázik a matek és valami ilyesmi lehet a három cellás cuccnak is az alapja):
https://hobbyking.com/en_us/graphene-600mah-1s-75c.htmlEz a speckó (kiemeltem a lényeges elemeket):
Capacity: 600mAh
Cell Count: 1
Voltage: 3.7V
Constant Discharge: 75C
Peak Discharge (3s): 150C
Battery Size: 51x31x7mm
Weight: 51g
Pack Resistance: 20mΩNa most, ha beadom a fenti kalkulátorba az adatokat (belső ellenálásból kiindulva) akkor kijön, hogy a valós C rating az 22.37 (a 75 helyett).
Ami kevésnek tűnhet, de ugye a 22.37 * 0.6A se kevés egy ilyen pöttömtől kb. 13.42A
Ha a belső ellenállás DC-n értelmezett akkor az a több mint 13A kb. 0.27V feszültség esés eredményez (sag). A frissen feltöltött akku ugye 4.2V ami azt jelenti ezzel az adatokkal rögtön benéz 4V alá ha komolyabban megterheljük.
De ugye ismerjük a kisütési görbét is ami kb. 3.7V környékén stagnál már kis áramnál is (ami nem véletlen a névleges feszültség) ha kb. kivettük a névleges teljesítmény tizedét. Ami meg a fenti terhelésnél azt jelenti, hogy az akku rögtön benéz 3.5V alá komolyan terhelve (a kalkulátor adta adatokkal is).Azaz a fenti kalkulátor nagyjából összhangban van a tapasztalatokkal is.
Miután 1 adatnál már lódítottak, innentől kezdve kb. bármit szitázhatnak az akkura, nehéz hinni nekik. Bár jó eséllyel van valami korreláció az adatok és a valóság közt (azaz ha valamire nagyobb terhelhetőséget írnak jó eséllyel az is, de az abszolult értékeknek közze nincs a valósághoz).
Ugye meglehetősen nehéz azt elhinni, hogy a 4 cellás pack mérete alig nőtt, de se a kapacitása se a cellánkénti belső ellenállás nem romlott számottevően.Vannak akik nem is hisznek ilyesmiben és vad tesztelésbe kezdtek (neki pl. elég sok ilyen videója van).
https://youtu.be/DHatBbgETBs?t=144
Miután megnéztem pár ilyet feladtam. Bár pár alap dolog kihámozható (pl. a belső ellenállás sem annyi mint amit megadtak), de az összefoglaló is kaotikus (tele van irreleváns félrevezető dolgokkal). Pl. mi értelme van 1 nagy terhelésre kihegyezett akku kapacitását kis terhelésen pl. 1C-n nézni (itt nyilván nagyon rosszul szerepelt)?
Az igazi az lenne, ha lenne mindenkinek testbenche aztán meg tudná nézni ami számára érdekes. Nyilván végtelen idő...
https://www.youtube.com/watch?v=I4hqi7CRdUc
https://www.youtube.com/watch?v=qWZcadnSZQ0 -
kriszbon
őstag
válasz
vandor01 #71168 üzenetére
Mindegy, még úgy is gondolkodom ezen a regelésen, mert amennyit én repülök nem is biztos hogy van értelme.
Az amúgy nem rossz megoldás amit írtál(bizti stb.).
Ha meg valaki itt a környéken pampog, legalább annyit tudok neki mondani/mutatni, hogy van vizsgám belőle.
Nem hinném hogy az egészről az ittenieknek lenne valami fogalma, esetleg annyi hogy kell vizsga hozzá. -
kriszbon
őstag
-
Schaf
tag
válasz
vandor01 #71155 üzenetére
Na szóval..
Épített... Az épitett esetén nincs játék kategória.
Egyszerűen ez okozza az egyik zavart sokaknál. A 250/120 gr játék besorolás arra vonatkozik, hogy az ilyen eszközökre (ami játék kategória) nem vonatkozik a rendelet.
Ha viszont van rajta egy nyamvadt kamera, akkor már 1gr esetén sem játék, hanem légijármű.
Az új törvény/rendelet valóban azt pontositja, hogy milyen biztosítás kell 250gr felett. Azt azonban nem mondja, hogy alatta nem kell!!
Az 1995-ös törvény pedig azt mondja, hogy MINDEN légijárműre kell biztosítás....
Ez jelenleg egy jogilag homályos pont, mivel vélhetőleg a szándék az volt, hogy ne kelljen, csak elqrták. 😂😂😂Épített cucc... ha van 5 db saját építésű szarod, elvileg lehetséges ugyanazzal a lajstrommal repülni őket, mivel a regisztrációkor a saját építésű eszköz gyártójához magadat, a típusához egy fantázia nevet kell beírni. Ergo a hatóság nem fogja tudni, hogy az adott gép micsoda. Persze ez az építő kitekre nem vonatkozik, hiszen ott a gyártó és többnyire a típus is ismert.
Az LH azt mondta, hogy 250 gr alatt ugyanúgy üresen kell hagyni a biztosítás rublikát az üzembentartói esetén, mint a lajstromozás esetén a serial számot.
Itt tartunk most...
-
kriszbon
őstag
válasz
vandor01 #71136 üzenetére
Nem is tom, múlt évben a megmaradt 1db saját géppel nem is hiszem hogy repültem.
Amik elmentek háztól, azokkal kanyartam egy kis kört és kész.
Mit is tudna velem kezdeni a szerv, ha ott állnék a hátsó kertemben a fejemen egy dobozzal, meg a kezemben egy valamivel.
Körülnéz sehol semmi, (gép vagy 1Km-e) rám töri a kisajtót, vagy átugrik a kerítésen?Ha meg szólongatna és hajlandó is lennék esetleg meghallani, akkor is mit kérdezne mondana(mert gondolom még nem tartunk ott hogy csak úgy bejöhetnek a telkemre)?
Na mert egy kapcsoló átkapcsolása után akár oda is mehetek hozzá hogy mit is akarhat.A gép meg közben a messze távolban helybenjár, és ha kifulladt leszáll azt annyi.
A koordinátákat meg bárhonnan elő lehet varázsolni. -
El Joe
tag
válasz
vandor01 #71117 üzenetére
Igen, eddig (akinek nem volt muszáj + a jogkövetők) full feketén zümmögtek (velem együtt), de ugyan ez a tv vonatkozott mindenkire. Most, hogy az "üzemeltetési" szabályok változtak mindenki a 100 millás bírságtól reszket...
Teszem hozzá a hivatalos szervek akkora létszámhiánnyal küzdenek, hogy lassan az utolsó leolthatja a villanyt, nem biztos, hogy ez lesz a fő prioritásuk, feltéve, ha valami orbitális baromságot nem csinál a zember. De akkor meg is érdemli. -
El Joe
tag
válasz
vandor01 #71114 üzenetére
Azért feleslegesen ne keltsünk pánikot. A 100 millás bünti a tv-ben szereplő maximális büntetési tétel, amit az ennek megfelelő minősített eset elkövetése esetén SZABHAT KI a t bíróság (ezt jellemzően nagyon ritkán, kirívó esetekben és majdnem mindíg légitársaságok kapják)
-
BEndre34
tag
válasz
vandor01 #71111 üzenetére
Bocsánat, tévedtem ....
Az Allianz is kínál biztosítást, de valamiért nem a lakossági, hanem az üzleti résznél szerepel csak. Viszont, nagy kár volt, hogy észrevettem, mert így véletlenül se egyértelmű semmi, ugyanis itt az alsó súlyhatár 0,25kg.
Most akkor mi van??
A törvény betartása mellet ha ott nézi csak meg valaki mondjuk az épített vagy Tello gépre, akkor jogosan repül(ne) biztosítás nélkül és ha számonkérik, elég megmutatni a biztosító weblapját? .... Persze, tudom, a való életben ez senkit nem fog érdekelni, mert egyszerű állampolgárként nekünk jobban kell ismernünk a törvényt/rendeletet/szabályozást, mint pl egy biztosítónak.
-
twine
veterán
válasz
vandor01 #71098 üzenetére
Megjött a varázsgomba
Így most teljes lett a " gomba szett"
adó-vevő oldalon.
-
twine
veterán
válasz
vandor01 #71094 üzenetére
"azaz epitett gepek regisztralasa es biztositasa = Dji ? a SZOpATAS..."
???ezt nem értem...
Én csak annyit írtam , a fentebb felsorolt kritériumoknak megfelelnek a dji nagyobb géposztályába tartozó madarai gyárilag...
Ergo ezekkel lehet papíron(!) munkát vállalni emberek fölött és vagy városi kornyezetben.....Hozzáteszem, szerintem ez eddig is ig, volt normális, hiszen 5-6"-os épített racerekkel nem ez a fajta repülés volt a szokás, hanem emberektől távol reptette kulturáltan eddig is a normális sporttársak zöme..
-
Schaf
tag
válasz
vandor01 #71078 üzenetére
Igen, kb ennyi a repüési műveletek összefoglalója A1 és A2 kategóriában. Illetve A3ban is hasonló.
Azonban az, hogy a te cuccod milyen kategória lesz már egy másik kérdés, ugyanis ott már konkretizálják azt is, hogy egy A2 szerint repülő cucc ami C osztály hiányában jelenleg B2 mondjuk, milyen feltételekkel kerülhet nyilvántartásba.
Tehát maga a műveletek besorolása nem nehéz, az engedélyek beszerzése sem annyira, az eszköz besorolása és engedélyeztetése mint üzembentartó már egy másik kérdés.
Mert lajstromszámot fogsz kapni, az egyszerű... de üzembentartóit, ami szintén kell a repüléshez már B2 esetén pl csak akkor, ha a légialkalmassági vizsgálatot a hatóság lefolytatta.
Például, amennyiben A2 mveletet akarsz végezni egy B2 besorolású cuccal (4kg-ig emberek felett repülni), akkor az eszköz követelmények:
10. Felszereltségi követelmények
10. § (1) A pilóta nélküli állami légijármű rendszer felszereltségi követelményét a pilóta nélküli állami légijármű kategóriája
határozza meg.
(2) Az „A1”–„B2” kategóriába tartozó pilóta nélküli állami légijárműnek rendelkeznie kell legalább
a) magasság- és sebességparamétereket meghatározó berendezéssel,
b) pillanatnyi pozícióra vonatkozó, a magasság és WGS-84 földrajzi koordináta-rendszer szerinti koordinátaadatokat gyűjtő és a földi munkaállomáshoz történő továbbításra alkalmas berendezéssel,
c) térbeli helyzetet meghatározó berendezéssel,
d) rádiókapcsolat minőségét visszajelző berendezéssel,
e) a rendeltetésszerű működést figyelő állapotjelzőkkel,
f) üzemanyag és akkumulátor aktuális töltöttségi szintjét jelző berendezéssel és
g) a pilóta nélküli légijármű rendszer esetében a repülési paramétereket rögzítő berendezéssel.
Ezt azért nem minden cucc fogja megugrani.... -
Schaf
tag
válasz
vandor01 #71070 üzenetére
Nem olvastál figyelmesen. Nem szarozott a törvényalkotó azzal, hogy az EU rendelet szabályait megint leírja. Egyszerűen leírta, hogy mikor NEM az EU rendelet a mérvadó.
Tehát első lépcsőben megnézed az EU rendelet szerint hova vagy sorolva, utána megnézed a magyar törvény szigorított verziója hová sorol tovább.
..és máris mindent tudsz.
Ahogy az várható volt, egy dolog a törvény alapján 100%. Az EU A3 kategória szerint (150m-re mindentől, lakott és tiltott vagy korlátozott légtéren kivül) üzemeltetett 4kg-ot meg nem haladó eszköz számára nem kell sem eseti légtér sem más a repülés előtt. Elég az appban bejelenteni majd a repülést.
Minden más esetben kacifántos a dolog, mert van olyan kategória, ahol pl a magyar hatóság még fónia vizsgát is előír a pilóta számára.. az egészségügyi alkalmassági vizsgálatról nem is beszélve. -
BEndre34
tag
válasz
vandor01 #71067 üzenetére
Nem is értem, miért lett nálunk "B" kategória? Ahogy átfutottam, szinte pont ugyanaz vonatkozik az A1-B1 <-> A2-B2 kategóriára a súlyt leszámítva (A1-2=250g - 4kb; B1-B2=4kg - 25 kg). Igaz, a 4kg tömegbe a legtöbb gép (is) belefér, de csak el kellett megint valamiben térnünk a többiektől.
Remélem a légtér.hu gyorsan ráugrik is szervez 100e áron B1-2 tanfolyamot.
Már látom, ahogy megyek a kocsival tankolni és ha már ott vagyok veszek egy Drón B1 Pest megyei matricát a repüléshez.
-
ecaddsell
aktív tag
válasz
vandor01 #71067 üzenetére
a biztositasi karosszegekek hataranal talaltam nemi nemu emlites sulyokrol de ott sincs 120gramm.
Most nincs időm ilyesmit olvasgatni, de ez tök jó, az a 120g egy teljesen felesleges értelmetlen dolog (volt). Ha kamerás akkor úgy is regisztrálni kell független a súlytól.
Egyébként ez a kamera dolog is túl van még kicsit lihegve egy nagylátó 4Ks kamerán se látsz még semmit hacsak olyan közel nem megy a cucc, hogy az már baromi feltűnő (vagy utólag bele lehet nagyítani, de ahhoz meg rögzíteni kell). Csak ugye mindig akadt néhány hülyegyerek aki ezzel bosszantotta a szomszédot amikor sok ideje volt és valamit kellett tenni.
Nem mellékesen ezek a 250g alatti cuccok leszámítva a racer szénszálas vázát olyan harmatgyengék, hogy előbb hullanak szét mint bármi igazi kárt okozzanak (sajnos ez harmatgyenge felépítés a 250g feletti cuccok nem csekély részére is igaz csak elfelejtik a naiv vásárlóval közölni...).
Az első komolyabb crash a legtöbbször viszi a propellert, a karokat meg a gimbalt ha van minden komolyabb külső kár nélkül.Szerk:
vandor01
Igen, ez épített cucc nekem is a homályba vész még. Tényleg ott alkatrész cserebere olyan szinten megy, hogy nem igazán lehet típusról beszélni. -
vandor01
senior tag
válasz
vandor01 #71067 üzenetére
mi itt mint hobbistak 4kg ig vagyunk erdekeltek es az 1x ru dron melosok is...
az felett mi van? nem relevans jelenleg a hobby/melos szempontjabol.....ezt olvasva van pozitiv es van negativ dolog...
ugye nincs tovabb osztalyozva 4kg alatt...
A1 tomeg felett nem repul
A2 tomeg felett is repula negativ hogy ha igy nezzuk akkor a 80grammos otthon 3D nyomtatoval eloallitott jatekra is azonos szabalyok jatszanak mint vmi fejletteb 3kg-os gyari szerkezetre... mert ugye a regisztralashoz kellenek olyan adatok ami nincs az epitett jatekhoz mint a masikhoz...
valamint 4kg alatt 120meterig is kell mindenkinek a legterigenyles na es ugye igy a whoopolas nehezsegekbe fog utkozni meg olyan helyen is ahol csak bokorugrana a parasztja..
azert erdekes mert mindenki erre vart ha ez megjelenik??
akkor aztan mindenki tudni fog mindent HAT NEM.....
vagy nem itt van a reszletezes... es az ordog a reszletekben rejlik -
twine
veterán
válasz
vandor01 #71013 üzenetére
Köszi az ötletet...
Kamerához nincs külön vtx..."egytestű" aio...
Amit látsz, az az frsky XM,amit zsugorcsoveztem és kétoldalas szivacsos ragaccsal van felragasztva a zer0-ra,és arra taknyoltam a kamera antenáját, hogy kissé álló helyzetben legyen a géphez képest....tart rendesen...
Inkább a kamera felfogással van elöl gondom,mert ott valóban olvad a ragacs, és hiába lövöm be f@szán szögbe a kamerát 10-15 aksi kirepules után lefittyed kissé...de majd megoldom valahogy...Nagyon nagy vidámság ez a kis gép...már tervezem hogyan pimpeljem,hogy szép is legyen...(újra kabelezés, stb)
Főleg mostanra hogy már van némi rutin is , ezzel a kis zumivel a lakás igazi pálya,,,lehet széklábak között, és minden kis résen átrepülni...
Nagyon nagy a funfactor benne...bent most jobban tetszik, mint az eddigi nagy kedvenc mobula7...
Súly;
-
bacus
őstag
válasz
vandor01 #70966 üzenetére
Az itthoni regisztráció azért is zűrös, mert "bekerülsz" a rendszerbe, ahonnan -tartok tőle- kikerülni lehetetlen. Így, hogy külföldön is kérik (ráadásnak a saját lakhelyed szerint), így muszáj lesz megcsinálni, de amíg nem megyek külföldre, meg ilyen bizonytalan állapotok vannak, addig nem is próbálok regisztrálni, meg biztosítást kötni, stb., inkább nem reptetek.
Én azért vettem (mini2-t), hogy a videókhoz vágóképeket tudjak csinálni, pl kis forgalmú parkolókban, ahol a 2 perces reptetést követően tovább állunk. Szeretném legálisan, de ha ezt nem lehet, akkor is lesz vágókép
-
Schaf
tag
válasz
vandor01 #70948 üzenetére
Ha gondolod... van ilyenem is osztrákiából. (Ma kb 10 perc alatt a magyar tananyag alapján megcsináltam... a magyarhoz képest egy vicc volt..)
Egyébként az osztrák anyag kevésbé részletes (értsd kevesebb "hülyeség" van benne) és az ingyenes csak A1 kategóriára érvényes a nyílt kategóriában. Az A2 kategóriához (900 gr felett pl) már szükséges kint is a vizsga ami jelenleg 14,40 EUR és gyakorlati részt is tartalmaz, de a COVID miatt Ausztriában sem tehető le ilyen vizsga jelenleg.
Nekem úgy tűnik a két vizsga kérdései alapján, hogy a KTI vizsga mintha az A2 tananyag egy részét is tartalmazná, bár ennek ellenére ez is csak az A1 jogosítást adja valószínűsíthetően.
Ezel együtt szerintem a KTI nem fog QR kódot meg egyebeket rakni a cuccra. A nyilvántartási számod alapján és a lajstromodból tudni fog a magyar hatóság is azonosítani. Az egy jó kérdés, hogy a magyar papírral hogy repülsz majd pl. Ausztrában, de amint látható a fenti papír QR kódostul sem egy "pilóta jogosítás", csupán a tanfolyam elvégzését és a sikeres vizsgát jelenti. Minden másra ott lesz az Appod meg a MasterCard-od.
Ami pedig a legnagyobb poén.... hiába megy itt a sok szakértő hülyítése, hogy az EU papír majd így meg úgy jó lesz mindenhol... hát nem.... Az irányelv alapján sokmindenben eltérhetnek a nemzeti szabályok, ezért pl az Austrocontrol is FELHÍVJA A FIGYELMET, hogy az osztrák papírral nem lehet azonnal egy másik országban tevékenykedni, a helyi szabályoknak megfelelően "meg kell feleltetni" a jogosítást (bármit is jelentsen ez a megfeleltetés).
AMi a magyar jelenlegi szabályozást illeti elég bonyolult lett a dolog, megérteni is épp elég, hogy akkor te most milyen jogosítvánnyal, hol milyen UAS-t reptethetsz....
A „nyílt” kategóriában pl. az UAS-műveleteknek három alkategóriáját különböztetjük meg: A1, A2 és A3 alkategória. Az UAS-művelet az üzemeltetési korlátozásoktól, a távpilótára vonatkozó követelményektől és az UAS műszaki követelményeitől függően tartozik valamely alkategóriába. Lakott terület feletti UAS-művelet esetén (függetlenül attól, hogy az adott művelet egyébként az A1 vagy A2 alkategóriába tartozik), a pilóta nélküli játék légi járművekkel végzett műveletek kivételével, eseti légtér kijelölése szükséges.
Az A1 alkategóriába tartozó UAS-műveletek végrehajtása esetén az UA alapvetően nem repülhet át embertömeg felett. Egyes esetekben azonban az UA átrepülhet külső személyek felett, de különbséget kell tenni az UAS-ok között aszerint, hogy azok milyen osztályba tartoznak. meg kell különböztetnünk az UAS-ok besorolását, amelyek paramétereik alapján a nyílt műveleti kategóriában üzemeltethető C0, C1, C2, C3, C4 osztályokba, valamint az ún. standard forgatókönyveknek (STS) megfelelő műveletek valamelyikében üzemeltethető C5 és C6 osztályokba tartoznak vagy saját építésű UAS-nak tekintendők. (Saját építésű UAS-nak kell tekinteni azt az UAS-t, amely az összeszerelője által saját használatra gyártott vagy összeállított alkatrészekből készült, kivéve azt az UAS-t, amelyet egyetlen összeszerelési készletként hoztak forgalomba.)....és ez a fenti példa csak egy alap. Millió egyéb dolog is van, amit pl egy A2-es kategóriás vizsgával C2-es UAS-sal be kell tartani. Arról nem is beszélve, ha egy modellező pl "saját építésű cuccot reptetne... az maga a rémálom... ugyanis, attól, ha te 1 kg-os trainer géppel vitorláznál, még nem biztos, hogy az A2 vizsgáddal ezt majd megteheted....
Az osztrák ingyenes vizsga nem, a fizetős magyar azonban TARTALMAZOTT erre vonatkozó anyagot és tesztkérdéseket is.
De ahogy te is írtad, ebben az országban az sem 100% ami már megtörtént.
-
El Joe
tag
válasz
vandor01 #70930 üzenetére
Ok, de azért a kínai testvéreknél ne feledkezzünk meg a pontozásos állampolgár minősítésről, és a teljesen lefedett megfigyelőrendszerről.
2019ben Londonban az IFSEC-en kínai cég bemutatóján a AI kamerarendszerről kérdeztem, hogy mennyire GDPR kompatibilis. Erre az volt a válasz, hogy full, majd a klaviatúrán megnyomott egy GDPR feliratú billentyűt, ami szoftveresen a kijelzőn kimaszkolta az emberek arcát. A rögzítőn természetesen nem.
-
kriszbon
őstag
válasz
vandor01 #70911 üzenetére
A Voltokról nem olvastam, csak ez a 25kg-on lepődtem meg kicsit.
Húú.. de szép nagy "tankot" lehetne építeni akkora súlyhatárig. :-)
Persze meg kell szerezni a dokumentumot amit csak lehet(főleg ingyen) mert legalább van mit mutogatni a jóakaróknak(azok mindig akadnak) hogy van jogsim rá, pofád befogod.:-D
Felénk fél falu rövid időn belül tudná hogy van
A hatóságnak már nem biztos hogy elég ennyi. :-DValóban nem igen változott semmi, mert most is akkor büntetnek majd meg amikor akarnak.
Szerencsére én csak kimegyek a hátsó kertbe ha van kedvem, aztán gyíí.. had szóljon a nagy semmi felett.
Persze ha akarom látom a fél vagy egész falut is, pedig nem is megyek lakott terület fölé.
Aztán hogy rögzítek vagy sem valamit, azt senki nem tudhatja, a gép biztos nem tud.
Ha akarom szemüveg sem, de így helyben van még más lehetőség is. :-)) -
kriszbon
őstag
-
twine
veterán
válasz
vandor01 #70812 üzenetére
Azért úgy tűnik ez mégsem így van....
Félek én voltam a f@sz, de ezt roppant nehéz megírni valakinek, akivel már levelezem egy ideje...
Aznap éjszaka, mikor mondtam ,hogy végre nyugodtan és nagyon sok időt szántam a beállításokra, pár dolog egyenesbe került...amit valszeg én k*rtam el a taranisban, és a betaflight-ban...
El nem tudom most mondani mi volt az...
Viszont utólag úgy érzem én eredetileg talán hibátlan gépet kaptam....
És Armattanék javára szóljon, elképesztő korrektek...
Most úgy tűnik, kapok tőlük ingyen postával egy "csere" motort...
HOgy egy picit könnyítsek a lelkiismeretemen én meg mondtam nekik, hogy kifizetek egy ESC-et, és akkor így postázzák...
Végtelenül segítőkészek, és korrektek...
Én tényleg úgy érzem, nem semmiért fizet az ember náluk....
A végén már a vezető mérnökükkel beszélgettem a "problémámról", aki mindent megtett, hogy elégedett vevőként jöjjek ki a dologból...
Azt írták mindent megtesznek, gyakorlatilag bármit, küldenek csere alkatrészt, vagy én visszaküldöm és javítják, vagy visszaküldöm és visszafizetik az árát...Komolyan zavarba jöttem a korrektségüktől...
Szóval annyira mégsem "Kínai"
(a szó pejoratív értelmében)
Én nem bántam meg a vásárlást...nagyon nem...
-
-
Peaceliker
addikt
válasz
vandor01 #70832 üzenetére
Amúgy kis gépem nagyon jól bírják hogy neki megyek fának, sufninal bárminek, mindennek
Meg ilyen szempontból ez a legteres szarsag sem érdekel miért kertben senki nem fog csesztetni meg amúgy is legnehezebb gépem 50g meg akku 20 kb
Kamera meg van ok, de nem izgulok. Eddig is illegal volt, hívtak már rám rendőrt is, az sem volt gáz. Szóval ezen a témán egy percet sem rugózok -
ezoltan
tag
válasz
vandor01 #70834 üzenetére
Osztrák.
A Légügyi Hatóság UAS osztályának vezetőjétől azt a választ kaptuk az osztrák A1/A3 UAS kompetencia tanusítvány honosításával kapcsolatban,hogy bármely EU tagállamban megszerzett tanusítvány teljes értékű és elfogadott Magyarországon is.Légtér:Szerintem még ne kombináljunk ennyire bele,majd kiforrja magát.Lassan megy.
Véleményem szerint nem is lesz lehetséges “kisajátítani” egy légteret,lásd versenyek etc. -
ezoltan
tag
válasz
vandor01 #70832 üzenetére
Nem lesz ez vészes.
MyDroneSpace megy,engedi a legter-kervenyt es vissza is igazol.
A1/A3 Open jogsi kb 15 perc alatt megvolt ingyenesen,már ki is nyomtattam,lamináltam.
Biztosítás,regisztráció is kiforrja magát.
Ha ezek meglesznek,még akkor sem fognak kötekedni ha direkt odamegy hozzád ellenőrizni,amit erősen kétlek,amennyiben normális keretek közt marad az ember.Mindössze nem szabad elvárni a hazai bürokráciát tekintve hogy azonnal fennakadások nélkül megy minden.
-
ezoltan
tag
válasz
vandor01 #70825 üzenetére
A kis Beta85 nálam erre is van kizárólag,sticktime.
2s acro kint,bent.De nem tiprom,bujkálok csak vele.Van 3s akksim is hozzá de azzal kényelmetlenül ugrik,nem is használom így.
Tényleg olyan kontrollt adnak ezek a kis szarok,hogy múltkor (a szokásos napi 3-4 vupi-menet után)megjáratva a 8” gépem azt hittem,beragadt rajta valami stabilizált mód🤣 -
kriszbon
őstag
válasz
vandor01 #70718 üzenetére
Én eddig mindig kézzel fogtam meg a motort, és az bőven elég is volt.
Amit linkeltem az nem biztos hogy 2204-2205 stb. motorokhoz való, de kapható az oldalukon, mert néztem [link].
Ha túl nagy a hézag, akkor meg nem sokat ér.
Nekem is hentereg itthon olyan ami a kar alá fogatható, de nem védi úgy a motort mert túl alacsony úgy(azok nem ilyen formázottak).
Na meg nyomtatottak, nem olyan mint a másikak [link].Amúgy amik lejjebb vannak képek hogy miért is jó a motorvédő, az TerézAtya Eachine Falcon 180-as gépéről készültek, mutatta is anno itt az oldalon, hogy belevágta a sárba. :-)
-
ezoltan
tag
válasz
vandor01 #70683 üzenetére
Nézd,én továbbra is azt mondom,ha kifejezetten nem zavaró módon teszed amit teszel (és csak lakotton belül van lehetőséged),ergo nem mész annyira közel másokhoz hogy akár a hang,akár maga a gép irritáljon másokat,a kutya nem fog foglalkozni veled,amíg ilyen fogpiszkákkal teszed.
Volt szó a strand/embertömeg stb dolgokról...
Annak ellenére hogy imádom ezt a hobbit,nagyon nem örülnék neki ha teszemazt a strandon valami idióta cikázna egy 2-3” géppel a gyerekeim (és mások,vagy jómagam) környékén.Mindennek megvan a maga helye.Részemről mindegy is,kinek a “dácsája”,egy politikusé,az idős szüleimé vagy akár az enyém,a magánszféra az magánszféra.Pont.Hogy ott lopott dolgaimat tárolom,füvet termesztek,vagy a feleségem napozik vagy a kislányaim medencéznek,édesmindegy.
Adott méret felett pedig a veszélyessége miatt lakott területen belül (pont azért,mert már láttam egyet/mást)személy szerint (és lehet köpködni),nem is engedném,illetve erősen korlátoznám.
Láttunk már temetőben freestyle-ozó vadbarmot aki még ki is posztolja büszkén(majd sietve törli,miután szembesült vele hogy ez minden,csak nem imponáló egy felnőtt,egészséges embernek),de olyat is,hogy a mezőn megvaduló 5” gép odébb ugrott vagy 150 métert két szempillantás alatt egy hirtelen behaló esc miatt.
Nem.Valóak.Emberek.Közelébe.
-
tariattila
veterán
válasz
vandor01 #70695 üzenetére
Ohh, köszi, most már nyugodt vagyok mint hal a szatyorban...
most már csak azt nem értem akkor miért 61e az x5 (ami amúgyszintén 'EPIK' nevezetű) és miért 53eaz elvileg jobb 'EPIK+'igen igazad van, kell majd akku és a gyerkőcöt ismerve egy 10 es vasból kovácsolt bukócső-rendszer rá
és igen EU prior +valami biztosítás is be lett pipálva a kapkodás közepette.... mert ugye ez nem várhat és az év első napján kell , azonnal.
A régi kis JJRC drónt porolgatta le a gyerkőc de már elég erőtlen csóri... ezért kellett most új, remélem ennek nem az lesz a sorsa... -
konyi79
addikt
válasz
vandor01 #70683 üzenetére
Nézhetnénk néha a félig üres helyett a félig tele poharat is. A myDroneSpace kilépett a tesztkörnyezetből, lehet légteret kérni.
Sajnos amíg a képzés és követelményrendszere nem jelenik meg a Közlönyben, addig nem teheti közzé a KTi a képzést.
Ez most egy érdekes helyzet, jelen pillanatban a megjelent utolsó Közlöny sem tartalmaz semmit erre vonatkozóan (a 298-at még átnéztem), vagy akár bármit pontosítani a korábban megjelent alaphoz képest. A biztosítóknak is sötétben tapogatózás lesz így, nincs meghatározva, melyik kategóriára mekkora fedezetet kell biztosítaniuk. Egy fura kérdés lesz, mi lesz velünk, akik megcsinálták a tanfolyamot, és vizsgára is jelentkeztünk. Innentől kezdve elvileg éjfélkor az EU szabályozás lép életbe. Azaz, hacsak nem jön ki mégegy közlöny éjfélig, az EU szabályok szerint kell repülni holnaptól. Azaz uccu neki a városban drónozni holnapOlyan törvényt, aminek nincsenek meg a feltételei betartani, számonkérni se lehet (a myDroneSpace enged lakott területen légteret kérni.)
Persze ez az én véleményem, szóval ha valaki számonkéri, ezt meg ezt mutassátok neki -
konyi79
addikt
válasz
vandor01 #70651 üzenetére
Ami múltkor link volt az oktatáshoz él, a szokásos e-Titán rendszeren keresztül, Simple-n keresztül fizethető a tanfolyam, sőt annak sikeres elvégzése után a vizsgadíj is. Meg vannak hozzá időpontok is.
Valaki biztos van a rendszer végén, mert levélváltásra aktívak, közreműködnek.
Gyanítom csak kis létszámot engedtek kezdésnek a rendszert tesztelni, nem véletlen volt élő a dolog egy darabig, csak a tesztlétszám után zárhatták a dolgot, nem véletlen volt az.
De szerintem jó lesz az. A tananyag jól összeállított, mind felépítésre, mind tömörségre. Kellően informatív, aki már ismeri a drónokat annak sem fárasztó túlságosan. Feleslegesen nem mélyül el a jogi dolgokban, de azért eléggé alapos, elmondja mire kell figyelni.
Őszintén én örülök neki, ez a része jól szervezettnek tűnik. -
ezoltan
tag
válasz
vandor01 #70637 üzenetére
Biztos szükséges ezen minden második hsz-ben lovagolni? 🙂
Kidühöngte magát szerintem mindenki a kiváltó okok miatt,az meg,hogy meddig fut ki az egész,még mindig nem tisztázott teljes mértékben.Véleményem szerint a most leginkább ágaskodók nagy százaléka eddig is illegálban nyomta.
Biztosítás,légtérengedély eddig is kellett.Jogsi elérhető lesz,regisztráció meg kiderül még. -
bacus
őstag
válasz
vandor01 #70632 üzenetére
https://www.youtube.com/watch?v=LFAsgSeL-1A
Ez kaphat 1S és 2S tápot is, a videóban nem tűnik gyorsnak, meg van beginner mód is. Remélem ez azt jelenti amire gondolok, hogy viszonylag stabilan repül, de nem is lehet vele még bukfenceket vetni. (az amúgy sem beltéri mulatság.)
Az, hogy mikorra jön meg, az nem számít. Még nézegetek tovább, nem megy nekem az adás vétel, ez a majd eladod és veszel másikat, ez inkább csak a majd veszel másikat lenne, de 50e meg sok, hogy csak kidobjam, hogy ez nem jó.
Ebben a fentiben pl ez a szemüveg, ez jónak számít? 3.0 Inch 480*320 dot high brightness LCD screen
ez a 480x320 ez nem tűnik daliásnak..., de lehet hogy csak azért mondom, mert már minden rossznak tűnik ami nem 1080p minimum
Peacekiller: "a plafont nézve" - lehet én értelek félre, de ez azt jelenti, hogy mivel lassan mentél nem előre, hanem felfele néz a kamera? (ez nem állítható?) Lehet, hogy 2S-el repültél, nem? A videóban, nem tűnik vészesen gyorsnak.
-
bacus
őstag
válasz
vandor01 #70626 üzenetére
Nem egyszerü 0-ról indulni. Eddig nem érdekelt az fpv drónozás, de láttam pár videót, amikor lakásban, pályán röpködnek.
Mi a jó nekem? De jó lenne, ha én tudnám
Viszont próbálgatni, az 2x annyi pénz, mintha már tudnám..
A bolt azért lenne jó, mert akkor ott egy hozzáértő ki tudja puhatolni, mi jó nekem..Alapvetően a videózás miatt akartam drónt, egy dji mini 2 kielégíti az igényeim, sőt..., de hát kéne valami amivel lehet játszani, gyakorolni, reflexet fejleszteni..
Ez a sokadik hobbim lenne, lassan gyenge a szarka farka
-
bacus
őstag
válasz
vandor01 #70623 üzenetére
Én úgy látom, szállítanának..
Az első linkben nincs benne a motor? Mi kell még, hogy komplett legyen (0-ról indulnék)?
Szemüveg, távirányító, stb. Az összefoglalóban nem találtam pl szemüvegekről leírást. (vagy csak rosszul olvastam)
Itthon is van valami ajánlott szaküzlet, ahol - ugyan drágábban - de mindent meg lehet vásárolni, kipróbálni, kérdezni, ilyesmi?
-
ecaddsell
aktív tag
válasz
vandor01 #70596 üzenetére
a fiuk tultoltak a biciklit atestek az EU-s lo masik oldalara! ha igy marad!???
A közeljövőben bármi érdemi változást nehezen tudok elképzelni.
1) Jelen pandémiás helyzetben mindenkinek a kisebbik gondja is nagyobb ennél, ha nem csináltak volna semmit év végéig akkor automatikusan az EU ajánlás lépett volna életbe (?) és na az milyen rossz lett volna
2) Az emberek 99%-nak (és ez itt most nem túlzás) nincs konkrét elképzelése erről vagy ami még rosszabb tévképzete van (jelen esetben sci-fi, bulvár stb. forrásból)Az emberek döntő többsége nem megy utána az információnak (többek között ezért működik a marketing) és jórészben csak azt próbálja feldolgozni ami szembe jön vele. Nem mellékesen ezért lehet eladni a még játéknak is alkalmatlan Tesco alsó polcos meg fűszerboltos idényakciós cuccokat ebben a témában.
Csak nemrég tévedtem ide, de elég visszanézni az itt lévő kérdések nem csekély részét (persze tisztelet a kivételnek van aki itt is jobban utánanéz előtte):
- Ajánljatok nekem valami jót (kategória és ársáv megjelölése nélkül)
- Keresem azt a képességű cuccot (a kérdésből érzed, hogy inkább az 5 számjegyű kategóriában vagy nagyon max. a 6) amit talán a vastagon 7 számjegyű talán tudhat (de az se túl valószínű), de arról meg nagyon keveseknek van információja.
Egyébként ezeket a fórumos kérdéseket más hobbijaim kapcsán is megtapasztaltam, de talán, ha lehet itt még jobban érződik a határozatlanság (vagy ami itt éppen eszedbe jut). -
ecaddsell
aktív tag
válasz
vandor01 #70593 üzenetére
akkor kell az alaptanfolyam es vizsga!
- elmelet ha nincs kedvezmeny akkor az 160e ft 10tantargy 15500/tantargy
- szimulatorozas vizsga 7eft
- 2x6ora repules 160e ft +vizsga 20e plus ha torod a gepuket
sum alaphangon kedvezmeny nelkul 350e ft!
aztan regeles
aztan bizti
aztan legterhasznalati engedelyEbben az a vicc, hogy nekem pl. az összes cuccom nem ér ennyit és vsz. nem kevesen vannak akiknek csak valami olcsó játékuk van (pl. Eachine EX5 ami nemrég került elő, mindenestől újonnan kerül kb. 40k-ba...).
(Ezekkel a könnyű/pici gépekkel meg sérülést/kárt se könnyű okozni mert sokkal előbb hullanak szét; racer cucc más ott van értelme a biztinek annak ellenére, hogy se messze se magasra nem szokás vele menni, a komolyabb cuccokban meg elég komoly védelem van ma már).
Ennyibe mai árfolyamra átszámítva se került az autós jogsim...Azaz mind a bürokrácia, mind az említett összegek teljesen aránytalanok (a jogban is az egyik legfontosabb alapelv az arányosság elve, ami itt vsz. sérül).
10 "tantárgy", biztos sok hasznos dolog is elhangzik (most inkább leírásra kerül) ezeken, de aki játszott már drónnal joggal csóválhatja a fejét. Ennyire azért nem bonyolult hobbi szinten ez, még ha próbálják is mesterségesen azzá tenni.
Nem kisrepülőt és nem is katonai/ipari drónt szeretnénk vezetni (vajában vsz. már ez a megnevezés csúsztatás, távirányítás az inkább nem vezetés).
Vsz. itt az ellehetetlenítés ill. elrettentés volt a cél. -
vandor01
senior tag
válasz
vandor01 #70590 üzenetére
szoval akkor ha whoopolni akar a paraszt?
akkor kell az alaptanfolyam es vizsga!
- elmelet ha nincs kedvezmeny akkor az 160e ft 10tantargy 15500/tantargy
- szimulatorozas vizsga 7eft
- 2x6ora repules 160e ft +vizsga 20e plus ha torod a gepuket
sum alaphangon kedvezmeny nelkul 350e ft!aztan regeles
aztan bizti
aztan legterhasznalati engedelyhááát szerintem amit irtam marad a bokrokban valo bujkalas mikor jon a szagtars!
vagy veszunk a kinai piacon frissen nyomtatott
Pilóta nélküli légijármű kezelő alaptanfolyamot elvégző tanúsítványt
10-20e ert afassan!De meg ez is sok es a buntit nem uszod meg mert egy 50grammos whooppal nem biztos hogy regelsz tizezrekert..... valamint 30 nappal elotte legterhasznalatot nem fogsz kerni de meg 7 nappal elotte sem! es fizetni sem szoval igy is ugy is valami hianyozni fog a sok feltetelbol hiaba tapsoltal el 350e ft-ot az alapkepzesre!
marad az illegal!
ha meg valaki melozik dronnal nem whooppal annak meg lehet nem eleg az alap kell A1/A2! hozza az meg tuti meg 350/350e es mar is dupla/tripla lesz a karosszeg
fel milla alatt nem lesz phantomozas!
ki van ez talalva! -
ezoltan
tag
válasz
vandor01 #70579 üzenetére
...azért valljuk be,az sem a legéletszerűbb,hogy valaki ~30 darab gépet tartson,folyamatosan (át)építgessen és aktívan használjon is.
Sokkal reálisabb hogy az 1-2 rendszeresen repült masináját leregisztrálja+biztosítja a felhasználó,ami épelméjű anyagi keretek között simán vállalható is.
-
kriszbon
őstag
válasz
vandor01 #70540 üzenetére
"megtanulja a paraszt nem ropkodunk lorincke dacsaja felett!"
Erről (is) jutott eszembe, be kell szereznem valami nagyon kicsi nano kamerát vagy 2db-ot, meg elkezdeni postagalambokkal foglalkozni.
Egy kamcsi a mellére lefelé nézve, a fejére meg a másik, igy gimball megoldva egyiknél.
Oszt elmenni dacsa túlsó felére kicsit távolabb, és elengedni a postagalambot.
Először úgy is körberepül párszor mire betájolja magát, és szépen haza jön.Arra mán csak nem kell légtérhasználati, meg pilótavizsga hogy 120g felett van és kamerás is? :-)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Xiaomi Redmi 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 13 Pro , 128GB , Kártyafüggetlen
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- LG 77G3 - 77" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest