- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Google Pixel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Netfone
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
-
Mobilarena
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
goldister
tag
válasz
BEndre34 #71827 üzenetére
Megnéztem a EASA oldalt, hogy pontosan mi is szerepel.
2023 jan.1-ig a fenti táblázatot kell használni. Tehát kell jogosítvány.Since drones which are complaint with the EU regulation and bear a class identification label are expected to be available on the market only later, drones without a class identification label can be used as described in the below table, until January 1, 2023.
Ha van rajta C-s besorolás, akkor használható ez a táblázat:
Privately built means that you built the drone for your personal use.
Once drones with a class identification label from C0 to C4 are available on the market, you can operate them as described in the table below:
If after January 1, 2023 you have a drone purchased before that date, you will still be able use it in subcategory A1 if its weight is up to 250g and in subcategory A3 if its weight is up to 25kg.
Nekem úgy jön le a végén a szöveg, hogy nem kell 2023 után 250g alatt. Szóval ki tudunk egyezni döntetlenben? -
goldister
tag
-
vandor01
senior tag
válasz
BEndre34 #71664 üzenetére
esetleg szerezz be vmi aprosagot kefesben 2S vagy 1S whoop!
az nem annyira torekeny es 2 het alatt gyakorlatba jossz!azert nem csak azt kell tudni hogyan repulsz akroban!
az elejen tanulni szokni kell a az alapveto "koerogifat"
azaz szemuvek le fel arm disarm felszallas leszallas... etc
aki mar evek ota csinalja ezek mar berogzultek!!na es persze a Dji FPV ezt is kicsit ugye atszabta!
ott kicsit mashogy megy a "process" -
El Joe
tag
válasz
BEndre34 #71333 üzenetére
Az a DOE csoportos könnyekre fakasztó történet egy vicccc.
Amikor egy állítólagosan érdekvédelmi csoport jogi képviselője arra beszéli rá a delikvenst, hogy egy sima tanú idézésre megjelenve tegyen egy őszinte, feltáró jellegű beismerő vallomást, na az jogász.hu legalja.
Ezt a sztorit is érdemes lenne egészében ismerni, mert így elég semmitmondó, de ne rémisztgessük már egymást a sokezerszázmilló + 101 fabatka bírságokkal, mert blődség. -
-
ecaddsell
aktív tag
válasz
BEndre34 #71285 üzenetére
Nulláról vagy közel nulláról indulva első körben mindenféleképpen Freerider, mert egy crash után kevésbé büntet a restart lassúságával, ill. nem mellékesen kevésbé szűk kapuk ill. fordulók vannak benne, azaz könnyebb kezdeni utána meg bármi.
Nálam a GPU a szűk keresztmetszet (de már dedikált és nem legalja kártya) és vsz. a Liftoff grafikája ebből kifolyólag minden, csak nem szép, mondjuk itt már kevésbé erre figyel az ember.
Nem feltétlen neked, de ha valaki totál most vesz a kezébe először távirányítót akkor a Joshua Bardwell-nek van hozzá egy sorozata (talán annyira angolul sem kell hozzá tudni bár ezt nem tudom megítélni).
Kb. 24 részes (és eléggé vontatott), valamikor kigyűjtöttem az összes részt, de most nem találom, viszont az első részből könnyen végig lehet lépdelni.How To Fly A FPV Racing Drone: https://youtu.be/391D5dX7LKg
Ez a régi Freerider, ebből van újabb is recharged névvel, csak hogy bedobjak még 1 opciót.Ez közel sem jelenti azt, hogy jól megyek vagy annyira értek hozzá, de ez is egy tapasztalat.
Az meg hogy közel álljon a valósághoz: Melyik gép valóságához, mert ugye annyi konfig van mint csillag az égen...
-
twine
veterán
válasz
BEndre34 #71285 üzenetére
Talán mondhatom, hogy ugyanezt az utat jártam/járom amit te választottál, csak az én utam kissé kacskaringósabb volt...
(A régi topiclakók pontosan tudják miről beszélek
)
Első körben én az fpv freerider-t vettem meg...talán a legkevésbé gépigényes, és mondhatni a legkönnyebb amivel el lehet kezdeni az acro gyakorolgatást...miután már tényleg az idővel versenyeztem és nem a gép levegőben tartás volt az elsődleges cél, utána jött a liftoff....
Na itt viszont nem mernék egyértelműen választani hogy liftoff vagy Velocidrone a realisztikusabb irányítás szempontjából......
főleg , hogy én nem is tesztelgettem a géposztályokat, mivel egy kimondott típusra koncentráltam, illetve ahhoz legözelebb állóhoz...Így csak az 5"-os Arnattan gépekkel repülök, ezekben a progikban, és az ezekhez "méretezett" pályákon...
A liftoff egyértelműen szebb grafikailag, ha valakinek ez is fontos, valóban élmény tud lenni néha a lemenő nap fényében "pörögni " a fák között...
Szerintem mindkettő...
Illetve mindhárom...
Én hiszem, hogy a freeridernek is van létjogosultsága a "két nagy" mellett, előtt...kicsi butácska, a fizika sem izzasztja rommá a gépetde épp ezért tartom jónak először gyakorolni....
Én felváltva repülök a Velocidrone-al, és a liftoff-al is...
Ha mindenképpen csak egyet szabadna ajánlani, akkor én a Velocidrone-t mondanám neked, hogy azt vedd meg...De ismétlem, nem azért mert a Liftoff rosszabb lenne... -
vandor01
senior tag
válasz
BEndre34 #71113 üzenetére
a semmi közepén felszállhassak nyugodt szívvel
mert az elmult par evben nyugodt szivvel szalltal fel?
hisz illegal voltal akkor is es a buntetes is 100millas volt!ha most szallsz fel mi valtozott??
most is illegal lesz
most is 100milla a bunti!nem valtozott semmi!
max annyi hogy kalap zseton utan ( 249grammos gyerekjatekkal 20e ft )
a semmi kozepen minek is a 20-ezres bizti?
nyugodt szivvel szallhatnal fel!! HA?
majd mikor nyomkodod az App-ot azt csak pirossan pislog pedig csak egy kort akartal hasitani a bokrok kozt!kiveve ha Dji-vel nyomulnal...
a vegen hivatalosan illegalban fogsz repkedni csak van "miden" papirod!
a bunti nem 100milla hanem csak 50milla lesz -
BEndre34
tag
válasz
BEndre34 #71112 üzenetére
Tényleg meg kell nézni minden törvényt, szabályt, minden biztosítót egyesével, illetve tényleg el kell olvasni minden apró betűs részt is, hogy a 150g géppel a semmi közepén felszállhassak nyugodt szívvel? Mert ha eddig csak Alli-s biztosításom volt (lakás, autó, ....) és emiatt értelemszerűen ott kötöm a drónra is, akkor még meg is szívom, mert náluk 0,25kg az alsó határ és így csak a nagy gépre kötöm meg?
-
vandor01
senior tag
válasz
BEndre34 #71109 üzenetére
viszont ha belemesz az aprobetusbe akkor ott az van hogy:
A 250 g maximális felszállási tömeget elérő vagy meghaladó pilóta nélküli légijármű üzembentartójának rendelkeznie kell kötelező felelősségbiztosítással. A pilóta nélküli légijármű kötelező hatósági nyilvántartásba vételéhez, a Mydronespace applikáció használatához és eseti légtér igényléséhez meg kell adni a kötelező felelősségbiztosítás kötvényszámát.
akkor most mi is van??
EUs szarkavarok evekig ultek a dron torvenyen es jan 1 tol hasznalatos
de meg mindig van zavar az eroben igy februar kozepen?magyar inovacios szarkeverok!
decemberben szavaztak rola amiben volt meg 120gramm is!
a vegrhajtasiban meg csak 250g meg 4kg meg 20kg van emlegetve! -
Schaf
tag
válasz
BEndre34 #71102 üzenetére
Az egyik biztosító termék managere a kérdésemre, hogy hogy kalkulálták az árakat azt válaszolta: "A többiek is ennyiért adják a piacon"
Verseny mi?
Eleve nem a cuccod súlyával kellene számolni, hanem, hogy mit és hol csinálsz vele...
Egy 20 kg-os cuccal A3-ban tutti kevesebb kárt tudok okozni, mint egy 3Kg-sal A2-ben.
Arról már ne is beszéljünk, ha mondjuk több eszközöd van... -
Theuss
újonc
válasz
BEndre34 #68774 üzenetére
Sziasztok! Újabb megoldandó feladathoz érkeztem az építéssel. Kamera, lesugárzó, osd. Az osd beépített az omnibusba, a kamera aomway, a lesugárzó szintén. 5 vezetékes. Valaki legyen kedves érthető nyelven leírni, esetleg színekkel, rövidítésekkel, hogy mit hova kell kötnöm és az ehhez tartozó bf beállításokat is. Köszönöm szépen. Az általam használt fc-ről bekötési rajz pár hsz-szel előrébb van kép.
-
-
Leki78
tag
válasz
BEndre34 #68492 üzenetére
Szia! Nem a méret lenne a kérdés, hanem a wifi. A telefonom ezt tudja ezen a téren: "WiFi-t tekintve be kell érni a 802.11b/g/n-szabványokkal, 2,4 GHz-en". Az nem tiszta, hogy az európai ill. az amerikai szabvány miatt ez itthon elég lenne-e neki? Nagyon hülye vagyok a témához és nem szeretném, hogy a telefon miatt még felszállni sem tudna a drón.
-
-
Sanraith
aktív tag
válasz
BEndre34 #67910 üzenetére
A Spark egy kicsit nehezebb a Mininél (+51g), és vele nem volt bajom szeles időben sem. Bár ez relatív, nyilván van olyan szél amit a Phantom se bír ki...
Szerintem inkább a Minit válaszd, mert a méretei miatt sokkal kényelmesebb használni. Nézz meg róla pár videót Youtube-on, biztos van már teszt arról, hogy mennyi szelet áll.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Motoros topic
- Xbox Series X|S
- PlayStation 5
- Meghúzza a nadrágszíjat a gyártóüzemeiben az Intel
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- Bluetooth hangszórók
- Mielőbb díjat rakatnának a görögök az olcsó csomagokra az EU-ban
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- TCL LCD és LED TV-k
- Vízpart, vakáció és hardverek
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude 5430 - i7-1255U I 16GB I 512SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I NBD Garancia!
- Használt és ÚJ Gamer Monitor Felvásárlás Gyors és Korrekt Ügyintézés!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X270 - i5-6G I 8GB I 256GB SSD I 12,5" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- DELL PowerEdge R740 rack szerver - 2xGold 6130 (16c/32t, 2.1/3.7GHz), 64GB RAM, 10Gbit HBA330, áfás
- Samsung Galaxy A06 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged