-
Mobilarena
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
kriszbon
őstag
válasz
Jackal2 #28829 üzenetére
Köszönet érte, jó lett.
A távos is érdekelni fog majd, jó lenne ha nagyon részletesre készítenéd.
No mert még a mai napig sem vagyok teljesen tisztában a benne rejlő dolgokkal(mit teljesen, szinte alig).Más. Ha minden igaz következő héten megjön a [Mini FPV Camera] már belföldi feldolgozásra továbbítva van.
Kíváncsi leszek mit produkál az X251-en. -
vandor01
senior tag
válasz
Jackal2 #28809 üzenetére
tenyleg talaltam vmi-t:
http://quadkopter.blog.hu/2015/11/02/multikopter_kifejezesek_es_roviditesek
Ha találok egy új kifejezést, folyamatosan bővíteni fogom a listát
lehet akkor boviteni kéne? egy helyen legyen minden okosság?
-- T curve, P curve, D/R, .... etc?? -
vandor01
senior tag
válasz
Jackal2 #28793 üzenetére
mondjuk jobb az angol kifejezeseket haszalni de van mikor ugyanarra hasznalnak több kifejezest is
pl T curve / throttle / gaz.... na azt amikor ebbol van még ezenkivül 12+ ??
( gyanitom az egyik jon a helikopterbol masik meg drone kifejezesekbol )
kell ido mig az ember megjegyszi melyik kivel van mit is jelent.. MAGYARUL
nem a nev hanem a fogalom ami mögötte van...tényleg van valahol vmi összefoglalo a kifejezesekrol magyarul szajbaragosan?
ha még nincs... na akkor most lehet összefoglalni -
_X10Dead_
aktív tag
-
fape
senior tag
válasz
Jackal2 #28789 üzenetére
Bár nem tükör fordítás de akár lehet "centírozó" is.
Na jó h ne csak viccelődjek. rcmodell-en Propeller kiegyensúlyozás-t találtam. -
_X10Dead_
aktív tag
válasz
Jackal2 #28784 üzenetére
A hover reset segít, de csak ideiglenesen.
Ha számítasz rá és elég gyors vagy, ugrásból is ki lehet venni, mert bármikor megszakíthatod a programot.Úgy látom, kezdünk közös nevezőre jutni:
A dobozból kivéve tök jó kis gép, feltéve ha nem vársz tőle többet, mint amire beállították gyárilag.
Nem az a 2-in-1 gép, ami körül akkora hype volt, visszabutították toy-grade géppé, és ezt a szipi-szupi távval sem lehet megkerülni (Devo-val sem).
A 3D mód semmire sem jó, az autoflip meg életveszélyes.
Ez egy "cruiser", vagy "sports flyer", semmi köze a "racer"-ekhez. Proximityre tökéletesen alkalmatlan a lassú yaw és gyenge pitch miatt. Tényleg, nincs ezekre rendes, magyar kifejezés? -
molnigee
aktív tag
válasz
Jackal2 #28767 üzenetére
Nem értem minek jöttök a ratitudedel, 3 hónapja is megmondtam hogy szar a ratitude benne
Na mindegy
Nem kell átkapcsolni azt kész. Szerintem pl a ef180-nak sokkal több hibája van mint az x251-nek...
Lassan oda jutok hogy elpasszolom már inkább...Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nekem ez tetszik Shurikan
Hétfőn meg érkezik a Karma, kiványsi vagyok ebből mi lesz és milyen áron...
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz
Jackal2 #28701 üzenetére
Jackal nem az X1-et védem, hanem az X251-et ekézem.
De azt sem azért, mert rossz. Hanem azért mert nem AZ aminek hirdették.Az egész kórság onnan indult ki, hogy az X251 legyen minden tekintetben jobb, mint az X1. Kis túlzással elmondhatjuk, hogy ez sikerült is.
Ebben nincs köztünk vita.P.S.:
Az X1 láthatóságát nagyon egyszerű orvosolni. Kihúzod a LED-eket a karok alá. Ha nagyon durva vagy, forrasztasz be helyettük 5mm-eseket. Ekkor relatíve MESSZIRŐL is látható az LVC, nappal is.Most próbáld meg ugyan ezt az X251-gyel...
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz
Jackal2 #28676 üzenetére
Egyetértünk.
Csak arra nem figyeltél, hogy én Devo-val repülök, a próbarepülést követően egy percig nem volt a kezemben az X1 saját vacka, vagyis az X7-es táv számomra semilyen előnyt nem biztosít.
Az X1-nek nem a rossz PID-ek voltak a fő problémái, hanem a borzalmas távirányító.Az X1-ben nem csalódtam, mert annak akart látszani, ami: olcsó, tenyeres-talpas, és a kefés minik után hozza az !!!AZTAQRVA!!! élményt, mert azokhoz képest gyors, erős, és hajlandó majdnem 90 fokba bedőlni, ha nyomod neki.
Csakhogy nekem innen kellett volna feljebb lépnem az X251-el. Az meg - ahogy írtad is - inkább megy az égbe, minthogy együtt virgonckodjunk. Finomabb műszer? Naná! Könnyebb vele repülni? Hogyne! Hozza azt az ugrást, amit igértek? NEM!
Az X251 (kezdeti) megítélésénél nem mehetünk el amellett a tény mellet, hogy az X1 ekkor már bő fél éve piacon volt, ismertek voltak a hibái és az XK erre adott választ, és mindenki elégedett is volt az eredménnyel.
Aztán elb@szták.
Ezt meg a nép nem díjjazza, így kénytelenek voltak árat csökkenteni. A jelenlegi 20%-os felár természetesen indokolt a jobb anyaghasználat és a kifinomultabb technika miatt.
De ez nem az a ló amit én akartam.U.I. Később, ha felhúzod a beállításokat majd rájössz, hogy ez sem fenékig tejfel.
Nem tudom, hogy az ESC-kkel van a baj, vagy egyszerűen csak az akkuból nem tud elég villanyt kivenni, de ha tolsz neki egy kövéret, elkezd elforogni (nálam balra). Ugyanez a jelenség megfigyelhető ugrásnál is, de ha lehet még durvábban: rendszerint seggel előre jön ki belőle, de mindig elforog kicsit.
Nálam 5-6 perc kínzás után rendszerint elveszti a stabilitását is (különösen, ha flippeltetem is közben). Elkezd billegni, és sodródni is, mintha elmenne valami a giro-ban.U.I.: Nagyon profán hasonlat, az érzékenyebb lekületűek lapozzanak is nyugodtan.
Szóval, olyan ez, mint egy gyönyörű, kedves, intelligens csaj, aki viszonozza is a vonzalmadat, csak NEM LEHET MEGDUGNI -
molnigee
aktív tag
válasz
Jackal2 #28676 üzenetére
Tekerd már a fel a rateket maxra... Duál rate is mennyi. alapon? 75 vagy 100?mennyi a max? 125.
Nekem úgy volt beallitva hogy max gázra, max döntésre nem ment felfelé, szépen vizszintbe maradt. Szóval miről is megy a panasz, hogy nincs elég jól beallitva.Amúgy ef180 ugyanezzel szenvedek picit, 4s aksival már nem dől annyit stabilizált módban hogy ne kezdjen el emelkedni.
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz
Jackal2 #28601 üzenetére
Nem szoktam én sírni, csak ha nagyon fáj :-)
Sajnos, nem vagyok olyan májer, hogy érezzem a jostick dőlésszögét tizedfokra pontosan. Ha gyorsan akarok csinálni valamit, akkor az koppanni fog, nem tudom megfogni egy hajszálnyival előtte.
Más lenne, ha temporary kapcsolóra lenne téve, mert azt tudod, hogy mikor nyomod. De így simán "élesben" lehet felejteni és akkor jön a MEGLEPETÉS!!!Az auto levellinget még valahol értem. Valami manager elgyávult az XK-nál, és kiheréltette, mint az X250-est. Csak ezt Devo-val sem tudom visszacsinálni.
Lehet, hogy jót akartak, de ez így kifejezetten veszélyes, szvsz.
Ha a gyerekkel megyünk ki, ez marad a dobozban. -
kriszbon
őstag
válasz
Jackal2 #28579 üzenetére
Őőő... nem kell szétszedni a csavar rövidítés miatt, csak az akkutartót vedd le és hozzáférsz a csavarhoz, amit rövidebbre köszörül, reszelsz, lecsípsz(esetleg leharapod a végét). [link]
Nekem kb.2-2.5mm-et kellett levenni belőleA többiről nincsen fogalmam hogy az melyik verzió is, ilyen téren nem követem az életútját.
-
_X10Dead_
aktív tag
-
Plasticbomb
addikt
válasz
Jackal2 #28172 üzenetére
EZ-GUI androidon, miniusb - miniusb kábeled legyen (előny, ha 3 méteres).
(#28213) kimista
Úgy bizony.Előző NH-mat a végén így állítgattam a teraszon (még onnan is lusta voltam bejönni a géphez, hamár ott a megoldás rá...)
-
válasz
Jackal2 #28256 üzenetére
Repülni jobb a 251el és sokkal könnyebb. De fpvre jobb az x1. Bár ez hamar kiderül mert megcsinálom.
Az viszont mindent megért mikor Kaio kedvet kapott x1elni csak kiment a hatótávból
Aztán befutott a hatótávba.
Én korrektül vezetem már, de van olyan hogy mode 3ba meghülyül és agy lagot kap. Olyan mintha sok lenne az info és gondolkozna rajta.
Majd ha megjön az alkatrész az első x1hez akkor jöhet a racer építés. A nagy probléma az az, hogy nagyon könnyű és erős, ezért fel hamar megy ejteni meg nem lehet. Ezen majd segít a 3s
-
-
Zsee75
tag
válasz
Jackal2 #28077 üzenetére
Hát szerintem igen. Beszéltem Kaoitechel meg látom mások is mennyit szenvednek vele. Kiprobáltam a lakásba szivacson és ugy láttam jónak ha szépen visszacsomagolom és inkább eladom, most még újként el tudnám adni. Olyan instabil volt nekem, tuti első alkalommal összetörném, azért meg kár. Az x251 nél jöttem rá mennyivel nehezebb ezeket irányítani, észnél kell lenni, nem hogy egy falkonnal vagy valami komolyabbal. Az x251 nagyon tetszik, az való nekem 😀. Lehet még azért megvárom mit műveltek majd vele hátha de nem hiszem, de sajnos nekem a holnap nem jó.
-
-
Allien
veterán
-
molnigee
aktív tag
válasz
Jackal2 #27890 üzenetére
Múltkor összefuttatam kint egy repcsis kollégával, és ő kocsi aksiról töltötte az aksikat.
Kocsi aksi, töltő, para board 4-5 aksi. Volt neki 2 szet aksi, amíg az egyikkel repült, a másikat feltöltötte.
Azt mondta 3-4 kört simán bírnia kell a kocsi aksinak.Valaki próbálta már ezt? VIDI
-
kimista
aktív tag
válasz
Jackal2 #27882 üzenetére
igen, de egy mezei B6-tal nem tudok sok aksit tölteni.. 60W, az lokuki.
Kéne valami 150 vagy nagyobb, hogy kijöjjön 8-10 amper. ha töltök 4-5 aksit párhuzamosan, kell ennyi..emiatt meg jó az istd.
az nem zavar h xt60at fogad befelé, van otthon vagy 10 csati, atforrasztom a tapegyseget. (persze ehhez kene egy tapegyseg is) -
qqzs
őstag
válasz
Jackal2 #27758 üzenetére
hat ha igy van miert nem mondtatok mikor fireflyvetel elott voltam.... demostmar megnezem
update: jobb a fireflyminden duplatulaj azt mondja jobb a gyroja es a gitup tobbet tud de megis fireflyt szeretik. ezert valasztotam en is mar emlekszem
EU raktarban van firefly es ott adjak vele a videokabelt isTe meg privatban nezd mar meg azt a videot legyszi nalad nem olyan a x380?
-
Arti1
aktív tag
válasz
Jackal2 #27445 üzenetére
Ugyan-ugyan tessék türelmesebbnek lenni
Szegény postai/vámos alkalmazott lehet, hogy pont szabadságon volt, aki náluk az új, kínából érkező kütyüket szokta tesztelni, meg kellett várni, míg újra jön dolgozniés biztos van blogja is külön a quadokról a helyi intraneten, ahol az újonnan érkezett gépekről oszt meg friss teszteket és ezután ér csak oda Hozzád a csomag
-
kriszbon
őstag
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz
Jackal2 #27335 üzenetére
3.5 kiegészítés a review-höz:
- DACOS: Deputy Assistant Chief of Staff
- Táv: Szerintem érdemes lenne beleírni, hogy nem jó hozzá a 250-es távja. Koppra ugyan úgy néznek ki, csak egy kiskörömnyi felirat a difi, de ez az X4 nem az az X4. (Ha kell, küldök képeket mindkettő beléről).
- Akku: nemcsak az üzemidő rövid, de LVC warning sincs. Vagyis van, de túl alacsonyra vették. Mire elkezd villogni már az erején is érzed és néhány másodpercen belül le is esik, mert 3 alá (nálam 2.5-2.7) üti az akkut. Ez, kombinálva az erős ledekkel igazi akku gyilkost jelent. Ha bekapcsolva felejted, alig fél óra után alulról szagolja a 2V-ot!
+0.5: Mivel az FHSS-t is meghekkelték, ezt is viszik a Deviation kompatibilis távok a megfelelő adóval. (A yaw kérdés sajnos ott sem változik)
Amúgy jó cikk. -
_X10Dead_
aktív tag
válasz
Jackal2 #27319 üzenetére
A Fluorhoz is van acro-fw.
A méltán híres "Top Selling X6" egy ultra-no-name Hubsan X4 klónszerű valami.
A 720 vs 820 kérdést meg úgy képzeld el, mint a 2205 vs 1806-ot. Kisebb a nyomaték, de a fordulatszám u.a., vagy nagyobb, jóval kisebb tömeg mellett (5.5gr kontra 3gr). Kapásból 10 gramm előny egy 30gr körüli gépen.
(Én ha megettem a 820-asokat, biztosan teszek egy próbát az átépítéssel)Tényleg nem fikázni akarok, tényleg elragadó a gép, nekem konkrétan A kedvencem, sehova nem megyek nélküle.
De ne csak a pozitívumokat citáljuk, mert abból csalódás lehet. (Egy 40 dolláros micro-nál meg E.L.V.Á.R.O.M,., hogy ne lötyögjenek a motorok) -
_X10Dead_
aktív tag
válasz
Jackal2 #27281 üzenetére
Az a full gázos beragadás nem tipushiba. Nálam pl. balra-le akad be :-)
Igen, én voltam az első aki hisztizett (az ócska töltő miatt).De, mint az X250-es, a Devo-val megtáltosodik. Konkrétan JOBB, mint az X100-as. (Persze, nyilván nem miatta vettem az extra távot).
Viszont, az X100 gyári távjával sem fogsz űberkedni. Nyilván jobb, mint a Katicáé, de X100-ast is az vesz, akinek VAN hozzá rendes cucca. Ennyi pénzért (BNF) a Nihui U807 / XK X250 egyszerűen jobb vétel.A méltán híres "Top Selling X6"-osomban 720-as motorok vannak. Semmivel nem gyengébb mint az X100-as és tovább marad a levegőben is. Ennek nyilván a súly az oka. A motorok fele annyiba kerülnek, és nem vered szét őket a kövön. Mondjuk a yaw-ja annak is gyenge...
Amiket felsoroltam én igenis hibának tartom, annak ellenére, hogy köztudottan XK fan vagyok.Nem agitálok az X100-as ellen, én is és és a fiam is imádjuk, de igenis vannak hibái, nem is kicsik,
Aki ultra-vicces, állatul kinéző gyöszt akar, ( és van hozzá rendes távja!!! ) az a toy-grade kategóriában nem talál jobbat.
Aki még viccesebbet akar, van Devo-ja és beéri egy kevésbé high-tech dizájnnal, annak ott a Fluorka.Mindenki másnak U807/X250
-
qqzs
őstag
válasz
Jackal2 #27285 üzenetére
Igen csak nem birom megtalalni azt a tarot pirost amit hasznlanak, meg vam egy masik video is ami masmilyen lapkat hasznal varok a valaszokra. Mert akkor nem erdemes a osd-s adot rendelni ami csak feszt ir ki akkor mar rendelek egy ilyen osd lapot es ezt nyomom a adora. Meg az se vilagos hogy keveri a kamera videora ra. Valoszinu igy mint ez csak ebben ha jo latom nincs gps. viszon van data logger.
na megvan szerintem ez az
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz
Jackal2 #27220 üzenetére
Kis feszegetéssel a H101 nagy-akkuja is belemegy. Legalábbis könnyebben, mint a Katicába.
Nekem is az egyik kedvencem, de azert best-buynak nem mondanám. Az a H101-es 10 dodóért. (Devo 7e-vel).
Nyilván erős, hiszen akkora motorok vannak benne, mint a 250-esben.
Az előnyeit már összeszedtétek, mondom a hibáit:
- BNF-ben csak az vegye, akinek van brushless XK-ja. Az X100-as X4 táv nem kompatibilis az X250-es X4-esével
- A motorok lötyögnek a motor-tartókban, ezt utólag moddolni kell.
- A Yaw-ja meglepően lassú. Szerintem High rate-en nem passzol a gép karakterisztikájához, és ezen sem X7-es távval, sem Devo-val nem lehet segíteni
- Beltérre nem való. Ennek egyik oka a már említett alacsony yaw, de még ennél is nagyobb gond, hogy pillanatok alatt szétvered a motorjait, ha koppansz a padlón. A "leszállótalp" is túl merev, ha meg fejre esik, egyből a tengelyek kapják az utést és ezen sem a rotor-védők, sem a lapátok nem tompítanak érdemben
- Alacsony repidő. Hát ja. A bikás motor - kis aksi ebből a szempontból nem nyerő kombó.
- Kamerát lehet rá barkácsolni, de csak a 797-félékben szabad gondolkodni és annak sem örülPS. Az akku-tartót csípőfogóval középen kettőbe kell vágni és akkor egy 500mAh-st is bele lehet rakni. Persze ezt nem kell erőltetni, mert nem sokkal repül vele tovább, ellenben lomha lesz, meg szenved. Nálam max 380-asokkal fut, de a fent említett 280-as mAh-s Fluoreon jött be a legjobban
-
Zoty4
őstag
-
DJGABI
addikt
válasz
Jackal2 #27247 üzenetére
ja nem törésre értettem, hanem hogy normál használat mellett is... brushed, na erre próbáltam utalni
meg oké, adrenalinbomba, de ez a 3perc repidő se nagyon vonz. persze elhiszem hogy attól még jó lehet. biztos csak a fluorka miatt vannak kellemetlen emlékeim, amíg repült az is elég fun volt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Samsung Galaxy S21 Ultra 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 6000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- OnePlus 13 - Black Eclipse - Használt, karcmentes
- Lenovo ThinkPad 40AF docking station (DisplayLink)
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest