- Motorola Edge 40 - jó bőr
- iPhone topik
- Egy szenzor, két zoomkamera: újraírta a Huawei a mobilfotózás történetét
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Google Pixel topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Poco M3 - felújított állomás
- Térerő gondok, tapasztalatok
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
-
Mobilarena
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő nyolcadik napon automatikusan visszatérít a Curve rendszere, ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines). Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
loosht
senior tag
válasz
razorbenke92 #16929 üzenetére
Na ez az! Pontosan ezért megy a kukába a kártyám. Marad a virtuális. Amúgy sem akartam fizikait, csak muszáj volt.
-
loosht
senior tag
válasz
razorbenke92 #16914 üzenetére
Az én kártyám a helyén volt, viszont fejjel lefelé. Te mit léptél az ügyben? Ha lenne rá időm, bemennék a postára és rájuk borítanám az asztalt. Mégis milyen jogon bontják fel a levelemet?
-
loosht
senior tag
válasz
razorbenke92 #16897 üzenetére
Miből gondolod, hogy felbontották? Én nem látok a képeken erre utaló nyomot. Az enyém ma jött meg, ugyanilyen fekete borítékban, ugyanilyen vámpecsétes zacskóval rajta. A fekete borítékon nem látok semmi sérülést. Az, hogy a kártya meg le volt-e véve, ember legyen a talpán, aki megmondja, mert akárhányszor leveszem, ugyanúgy vissza tudom rá tenni és semmi se látszik belőle.
-
edk-
őstag
válasz
razorbenke92 #16897 üzenetére
Én nem aktiválnám, hanem újat kérnék. Hátha nem kezdődik újra az egész kálvária.
-
Oliverda
titán
válasz
razorbenke92 #16897 üzenetére
Ez már tényleg durva. Mintha egy röntgennel nem lehetne simán megállapítani, hogy egy plasztik bankkártya van benne. Ha van rá időd, szerintem mindenképp tegyél panaszt.
-
válasz
razorbenke92 #16878 üzenetére
(Bocsi hogy ide offolom, de biztos van akit érdekel)
Utolsó update:
Majd 1 héttel azután, hogy belföldi kézbesítésre továbbították, megkaptam kártyám. Mindenféle kamu ügyintézési díj nélkül benne volt a postaládában. Hát... mit ne mondjak, túl naiv voltam, hogy azt hittem, van okuk akadékoskodni.
1) Teljesen vékony, alap ablakos borítékban jött. Semmi extra cicoma, keménycsomagolás, vagy bármi. Benne kitapinthatóan érzékelhető a plasztik kártya. (Ez még fontos).
2) A további képek mutatják, hogy ezt bizony felbontották. És nem csak felbontották, hanem a kártya ragacson lévő elhelyezkedéséből ítélve meg is fordították, ahol minden adat elérhető.Nem vagyok paranoid, de lehetnék. A Curve ugyan sehol nem hívja rá fel a figyelmem, de más bankok kifejezetten felhívják rá a figyelmet, hogy csak sértetlen borítékban érkező kártyát aktiváljunk.
A kérdésem csak az:
- Ha a vámnyilatkozat előtt bontották fel, akkor miért kértek nyilatkozatot? Miért nem kezelték automatikusan dokumentumként (ahogy a "Customs declaration" jelezte).
- Ha a vámnyilatkozat után bontották fel, akkor mi indokolta azt, hogy egy bankkártyát szemrevételezzenek?
- Az más kérdés, hogy a Customs declaration dátumozás alapján biztos nem a feladó műve. A levélben a keltezés Augusztus 19. A CN22-n Aug, 26. -
tlala
addikt
válasz
razorbenke92 #16878 üzenetére
Visszakérdeztem volna, hogy "Jól értem? Ön most hamis adatközlésre, és ebből következően vám/adócsalásra próbál engem felbújtóként rávenni??"
-
loosht
senior tag
válasz
razorbenke92 #16878 üzenetére
Én is írtam nekik egy szerelmes levelet, mert már 10 napja tartják vissza a kártyámat.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
razorbenke92 #16878 üzenetére
aztakurva
-
válasz
razorbenke92 #16822 üzenetére
Update:
Szeptember 10-én újra feltöltöttem a 0 GBP-s nyomtatványt.
Szeptember 16-án még mindig iratokra várt a nyomkövető szerint, így újra írtam az ügyfélszolgálatnak.
Erre azt kaptam válaszul, hogy "valamilyen minimális értéket" adjak meg, mert a NAV nem fogadja el vámkezelésre az érték nélküli küldeményeket. Ebben a levélben benne volt, hogy "Az elektronikus levél engedély nélküli másolása, sokszorosítása, terjesztése, módosítása és nyilvánosságra hozatala szigorúan tiltott." Ezért nem idézem az ő levelüket.
A saját válaszom:Tisztelt ***** úr!
Köszönöm az információt, de a nevesített érték megadását nem érzem indokoltnak. A nyomtatványokat büntetőjogi felelősségem tudatában helyesen töltöttem ki, a valóságnak megfelelően. A Magyar Posta információs rendszerének hibája miatt 8 nap után csak érdeklődésre kaptam információt, majd az újrafeltöltés után újra csak érdeklődésre kaptam információt.
Ilyen esetben - nem áruforgalmi küldemény - nem lehet mentesíteni a küldeményt a vámeljárás alól? Tényleg az a hivatalos megoldás, hogy inkább hazudnom kell a küldemény értékéről?
Levelem küldésével egyidőben felkeresem a NAV-ot, hogy megerősítsék számomra, hogy ez egy megfelelő, és szabályos módja a probléma megoldásának. Kérem a NAV válaszadásáig levelemet ne küldjék vissza arra hivatkozva, hogy a nyomtatványokat nem adtam rendelkezésre, ugyanis azokat jelen állapotukban helyesen kitöltöttnek tekintem mindaddig, míg a NAV máshogy nem rendelkezik számomra.
Köszönettel,A NAV ugyan még nem válaszolt, és a posta üfsz. sem, de érdekes módon a nyomkövetés szerint tegnap délután kiszállításra továbbították, és a vámkezelés minden nyoma eltűnt a posta nyomkövetőjéből.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
razorbenke92 #16822 üzenetére
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
razorbenke92 #16789 üzenetére
be is küldtem a panaszt. teljesen nyilvánvaló átverésről van szó a magyar posta részéről, egy augusztus 17-én előállított küldeményre semmilyen módon nem kerülhetett augusztus 26-i vámnyilatkozati nyomtatvány. sajnos nem jó emberrel kezdtek szarakodni, és ezt nem azért mondom, mert olyan nagy ember vagyok, de az elvi kérdésekben (ahogy azt már említettem is) nem ismerek tréfát
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
razorbenke92 #16789 üzenetére
mindenképp panaszt fogok tenni, teljesen egyértelmű, hogy utólag tették rá a papírt ők. én ezt nem tűröm el. és ja, nem a 650 forintom a fontos, hanem az eljárás
jövő héten a magyar posta sajtóosztályát is megkeresem a témával
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
razorbenke92 #16734 üzenetére
egyebkent ugye meg se irtak, ki a felado, mirol van szo, csak kuldjek adatokat. ez is egy nonszensz, hogy nekem kell kilogikazni, hogy esetleg a semmikozukhozza curve kartyamrol van szo
-
8
senior tag
válasz
razorbenke92 #16725 üzenetére
Curve mit mondott rá? Itt a fórumon nem fogjuk tudni neked megoldani, az biztos.
Ha még nem tetted, szerintem írj a curvenek egy panaszt, hogy vámeljárás alá vonták a kártyád. Lehet, hogy már tudnak a problémáról. Lehet, hogy újraküldik a kártyád másfajta csomagolásban. Vagy azt mondják, hogy fizesd ki, és visszatérítik utólag.
Ha lepattintott a curve, akkor fizesd ki a postának ami jár, és utána kérd vissza a curvetől a pénzt.
Véleményem szerint a curvenek kellett volna tudni, hogy kell-e vámot/vámeljárást fizetni rá, és előre kifizetni a postázásnál, mivel a lejáratkori kártyapótlás és kártyaküldés ingyenes, és ha nem írják le, hogy külön postai díjakat számolhatnak fel rá mondjuk országtól függően (márpedig én sehol nem találtam ilyet, de szóljatok ha megtaláltátok), akkor számodra ingyenes kell, hogy legyen.
Ugyanez igaz szerintem egyébként pótlásra, előfizetési csomag válozásakor új kártya küldésére, ha ingyenesnek jelölték és nem közölték az esetleges plusz postai díjak lehetőségét, akkor nekik kell állni a felmerült költségeket addig a pontig, amíg kezedbe veszed. -
ACE-
addikt
válasz
razorbenke92 #16719 üzenetére
és jobarat01.
Ti milyen kártyát vártok? -
V.Stryker
nagyúr
válasz
razorbenke92 #10242 üzenetére
Hitelesítés hogy kell csinálni? Nem láttam az összefoglalóban.
-
margithid
veterán
válasz
razorbenke92 #10117 üzenetére
Azért ez elég gáz.
Miért lehet ez a sok sikertelen fizetés vajon? -
m0ski
aktív tag
válasz
razorbenke92 #9974 üzenetére
Közben jött válasz a supporttól, azt írták, hogy töröljem GPay alól a kártyát és vegyem fel újra, mert hogy "issue with your E-Wallet on your Google-Pay account"
-
Somatom
veterán
válasz
razorbenke92 #9871 üzenetére
Pl. olvass bele a Revolut topik végébe (#33030 -tól)! Aki nem éri meg nekik, azzal indoklás nélkül közlik, hogy ennyi volt, viszlát. A Revolut nem szűnik meg, mégsem tudja tovább használni.
-
Somatom
veterán
válasz
razorbenke92 #9863 üzenetére
Nem túl jó az angolom. Én itt nem látok megszűnést. Nem azt írja, hogy "ha nem tudnád tovább használni"?
-
warcat
veterán
válasz
razorbenke92 #9861 üzenetére
Csak arra kíváncsiak, mennyire vagy a zsebükben, mennyire tetszik/érzed szükségesnek a szolgáltatást.
Megszűnés helyett kapásból áremelésre gondoltam a fizetőseknél. -
bostone
addikt
válasz
razorbenke92 #9786 üzenetére
20000 alatti fizetésekkel nem volt gond később sem.
A boltban a GPay-re gyanakodtam, de az internetes vásárlást APay-ről indítottam.Ezek szerint a Curve nem képes áthidalni a GPay hiányosságait.
Az alkalmazásban nem találok lehetőséget a limit módosítására.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Elder Scrolls IV - Oblivion - Olvasd el az összefoglalót, mielőtt írsz!
- Autós topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- BestBuy ruhás topik
- Synology NAS
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Parfüm topik
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- További aktív témák...
- Microsoft Surface Pro 7 - Újszerű, dobozban, gyári töltővel, billentyűzettel
- Epson Workforce DS-530II Dokumentum szkenner
- Samsung Flip 2.0 PRO 65" WM65R + Connectivity tray + Gurulós állvány
- Wacom Cintiq DTK-2260 - Digitális rajztábla
- Macbook Pro 13" 2020, M1, 16GB RAM, 256 GB SSD, Touchbar, tökéletes álapot!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged