Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • soma314

    tag

    válasz _kovi_ #13511 üzenetére

    az ide látogatók többsége hivatásszerűen konfigurál professzionális Cisco eszközöket (nem, nem az otthonra szánt Cisco, Linksys... feliratú műanyag dobozokat, amiket a köznyelv router-nek hiv, de nem igazán route-olnak, sokkal inkább NAT-olnak, működnek access point-ként, tűzfalként....)

    Mi jellemzően az összefüggések alapján tudunk segíteni módszeres diagnosztikával, mert kb tudjuk minek kellene történnie. Ha azt is tudnánk, hogy mi történik helyette, akkor lehetne folytatni a probléma feltárását.

    Én nem szeretnék veled vitatkozni, mert erre az időm drága és nem engem zavar, hogy nincs nálad internet a router-eddel. Ha szükséged van segítségre és hagyod, hogy segítsek, akkor megpróbálom, de nélküled ez nem megy.

    Gondolom oka volt, hogy az elmúlt 3-4 hónapban 5 router-ed volt (nekem itthoni internetre vagy 5 éve ugyanaz a műanyag szappantartó szolgál).

    Régen azért volt MAC cím azonosítás, mert a MAC cím egyedi, nincs két egyforma, ezzel lehet beazonosítani az ügyfelet, pont azért, hogy ne történhessen meg, hogy valaki más is használja ugyanazt az előfizetést. Nem egy korszerű módszer, de módszer.

    A válaszodból az tűnik ki, hogy van egy UPC végberendezésed, egy kábel modemed. Így van?

    Ez esetben merőben más a helyzet, mintha egy "ethernet kábel jönne a falból". A szolgáltató, ugyanis ezt a kábelmodemet tudja azonosítani.

    A feladat azonban nem változott:
    - dugj rá a kábelmodemből kijövő ethernet (LAN) kábelre egy PC-t és nézd meg, hogy a DHCP-n milyen címet kap.

    - áruld el, hogy a router-t milyen IPv4 címen éred el (pl 192.168.1.1).
    - el tudod érni a kábel modem-et web-en valamilyen IPv4 címen? ha igen, mi az a cím?

    Egy triviális hiba, de volt már ilyen: ugye a router-ed WAN portjába dugod a kábelmodemből érkező kábelt?

Új hozzászólás Aktív témák