- Poco X6 Pro - ötös alá
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Magisk
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Fotók, videók mobillal
- Google Pixel topik
- Google Pixel 7a - venni vagy nem venni?
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Augusztusban jön a Honor Magic V Flip 2
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
Új hozzászólás Aktív témák
-
repvez
addikt
na látom nem igen pörög a topik.
De hátha van valaki aki tud segiteni egy kis infoval.
A kérdés pedig az lenne, hogy honnan és hogyan tudnám kinyerni a táj texturákat vagy az autogenes épületeket utcákkal olyan fromában ami blenderben vagy 3ds maxben megynitható.Egy olyan projecthez kellene ahol egy valos helyszint akarnék használni, de ahhoz hogy minden házat egyenként megcsináljak egyedül kevés vagyok, de egy ilyen autogenes megoldással már jo lenne.
Esetleg valahogy az flight simulátorbol kinyerni a mesht hozzá. -
repvez
addikt
udv, tudna nekem alaki abban segiteni, hogy hogy tudom, beállitani vagy resetelni a beállitását a tengelyét egy objectumnak?
Mert van egy testem amit szeretnék tükrözni, ha szemböl nézem akkor az XY sikban van és a függöleges Y tengelyen szeretném tükrözni.
Az objektum kb 4 fokos szöget zár be az X tengellyel és hiába állitom, hogy a word vagy local koordináta rendszet hasznáűlja vagy a 3d coursorhoz, akkor is a tükrözött objektum nem az ellentétes oldali -X+Y sikon
hanem a -X-Y részbe tehát teljesen átlosan jelenik megMintha az Y tengely is el lenne 4 fokkal fordulva hogy merőlegesen álljon a tárgy hozzáképest .
Egyébként mondtam már hogy utálom a blender gondolkodásmodját, föleg ezzel a 3d kurzorral meg, hogy mindent ki kell elöször jelölni és mindenért gombot kell nyomni , nem elég az egérrel kijelölni és a megjelenö gizmoval manipulálni amit szeretnék mint 3dsmaxban?
-
gyulank
addikt
Letöltöttem egy sörösdoboz obj-t, csináltam egy igaziról méretezett képet hozzá. Hogy kéne rendesen rátenni, és hogy lehet forgati rajta, hogy merre álljon?
-
#01881923
törölt tag
CC0 licensz a biztos, a többinél mindig van valami megkötés.
Polyhaven.com-on például minden asset ilyen. -
core i7
addikt
Sziasztok Blenderben a netről milyen képek használhatóak fel textúrázáshoz , amelyeket el is tudok adni vele?
-
Lathronos
őstag
-
KROK640
nagyúr
Szomorúan látom, hogy nem túl nagy itt a forgalom
-
gabor128
aktív tag
Van itt valaki, aki foglalkozik Blenderrel és tudnék vele privátban beszélni megbízással kapcsolatban?
-
gabor128
aktív tag
Üdv!
Szeretném megkérdezni profi Blender használóktól, hogy kb mennyi ideig tart egy profinak és egy teljesen kezdőnek összerakni kb 1 perces videót 1-2 szereplővel, nem túl bonyolult háttérrel?
Illetve meg lehet olyat oldani benne, hogy maga a szereplő az animálva van, ve minden más az egy video felvétel lenne? -
gyulank
addikt
Nem tudok elég nagy frame ranget beállítani.
-
repvez
addikt
érdeklödnék, hogy a beépitett NODE rendszerrel meg lehet e oldani azt, hogy egyéni kritériumokat végezzen el ?
Ugy értve, hogy olyat szeretnék csinálni, hogy több bemeneti adatot bevezetni a NODE-ba ott az alap matematikai müveleteket hozzárendelve kiadja a kimenő részen, amit azután egy másik NODE-ba lehet becsatlakoztatni és az egész rendszert hozzákapcsolni egy 3D modellhez , hogy az alapján viselkedjen?
például ha van egy repülö modell, akkor a nodeba be lehessen vinni a felhajto erő képletéhez az adatokat . a másik node-ba meg összeadni a repülögép tömegét a különbözö modellekre mint a bonbák rakéták és a gép saját töbegemeg a hajtomu toloerejét és ezek kombináciojának megfelelöen viselkedjen a repülö modell ha ledobja a bombát akkor ugye értelem szerüen csökkentet tömeggel számolva
-
5leteseN
senior tag
Gondolkodom a Blender-en, egy dupla E5-2640, +GTX960 elég hozzá, tudja-e használni a rendelkezésre álló rengeteg cpu-magot/-szálat?
A W10 vagy a Linux jobb egy ilyen rendszerhez?
-
nubreed
veterán
válasz
alexnowan2 #310 üzenetére
Mi lassú, a viewport vagy a renderelés? Cycles-t (GPU rendering )használ vagy Eveet (CPU rendering)?
Amúgy nekem is volna kérdésem. Ha van egy mesh -em és annak az egyik face -éből csinálok egy separated objected, akkor a BoxCutter miért nem működik rendesen rajta?
-
alexnowan2
csendes tag
Sziasztok! Fiam a Blendert próbálgatja, de lassú.
Egy 970gtx van a gépében, i5 3470 és 8gb ram ami tudom kevés de eddig elvolt.
Mit fejlesszek és mennyire? Quadro kártya kellene? Egy 4000m jobb mint a 970-as? Vagy a proci kevés?
Köszi! -
nubreed
veterán
Srácok, van még itt valaki? Boxcutter problémám lenne, lehet itt kérdezni?
-
nubreed
veterán
Üdv!
Hátha valaki tud segíteni.
Nagyon érdekel a K-Cycles. Ugye van az alap "belakott" Blenderem, egy csomó pluginnel és egyebekkel amiket beszereztem hozzá. Na most ha jól értem a K-Cycles -t nem úgy kell telepítreni mint más addon -okat Blender alá, hanem egy önálló Blender entitás gyakorlatilag. A kérdésem az, hogy hogyan tudnám gyorsan és egyszerűen átvinni az addonjaimat és plugin -jeimet a K-Cycles féle Blender alá? Van erre valamilyen megoldás? -
gyulank
addikt
Azt hogy lehet megcsinálni, hogy van egy háttérkép ami egy szoba, elé tennék másik képet, és közé egy lámpát, ami bevilágítja a szobát, szóval ha elsötétítem a szobát, akkor a lámpa sárgás fénye világítaná meg a falakat, és a parkettát, esetleg az egészet ködbe tenném, és hogy kell a kamerát ráállítani?
-
gyulank
addikt
Hogy lehet a kimenet méretét úgy váltani, hogy az a rész legyen benne amit akarok? Pozíció állítás nincs, csak méret.
-
nexwo
őstag
Hasznos videó gyűjtemény: [link]
-
-
-
nexwo
őstag
Remélem sikerül feldobnom majd ezt a topikot!
Windows vs Linux [link]
Saját tapasztalat: igen a linux gyorsabb akár 2x, de csak azoknak ajánlom akik hajlandóak kicsit a rendszerhez is érteni nem csak a Blenderhez mert, Radeon Pro driver telepítése közben gondokba ütköztem amire lett megoldás [link]. Egyéb nem Blenderes okok miatt végül de nem véglegesen Windows Pro-t használok (3ds Max, stb.)Tutoriál:
Mázli, hogy van internet és bátorkodok ajánlani egy egyszerű példát [link]
(Igyekszem majd magam is gyártani példákat!)Gépigény:
Én speciel ezt néztem: [link] de ne vegyünk elhamarkodottan új gépet, hivatalos: [link] -
tvamos
nagyúr
Szeretnem megtanulni a Blendert egy kicsit, hogy nyomtatashoz 3D modeleket keszitsek. (Mert ingyen van.) Eddig Catiat, meg FreeCADet hasznaltam, de most nem dobozt, meg fogaskereket kell csinalni, hanem a gyerek akar figurakat...
Tudnatok nekem ajanlani "hogyan kezdjem" videokat? A gyermek 15 eves, azt szeretnem, ha o is megszeretne a dolgot, amennyire / amennyiben lehetseges.ui. Azt hallottam / olvastam, hogy a Blender aranylag jol megbirkozik stl-ek importalasaval is, az sokat segitene, ha valamit modositani akarunk letoltott dolgokon. (A FreeCAD ezt nem csinalja tul jol.)
-
30z.Samu
titán
Sziasztok!
Elkezdtem foglalkozni ezzel a programmal. Tudom elég banális kérdés, de hova menti a renderelt videókat? Nem találom sehol.
Szerk.: Megvan, csak a szemem bökte ki.
-
nexwo
őstag
Valamiért ritka itt a bejegyzés, gondolom mindenki a millás 3D Max-ot tolja, Valaki próbálta az Ubuntu Stúdiót?
Ez a konfigom:
GigaByte GP-P550B 550W tápegység
GIGABYTE B550M DS3H alaplap
AMD Ryzen 9 3900X
Kingston 2x8GB 3200MHz DDR4 HyperX Fury
És a poén: Sapphire RX 550 Pulse 2GB GDDR5Állítólag gyorsabb a linux mint a Windows ezért ha megjön a konfig akkor azt raknék fel, de kérdés melyiket...
Illetve puzzle milyen videokártya illik a képbe? (ha normalizálódnak az árak...)Megéri a 2.90 vagy még egyenlőre 2.83?
-
gyulank
addikt
Miért nem passzol a hang? Ha a prodzsektben megnéztem mindent, hogy hol van, kiírja időben is, csinálok egy olyan hosszú hangot, berakom, és rövidebb.
-
gyulank
addikt
válasz
RubbishBin #288 üzenetére
Én se, de attól függ. Ha neked kell kockánként körberajzolni, akkor az élesebbet könnyebb, a 30 meg kevesebb. Ha magától követi, akkor is jobb a nagyobb felbontás, gondolom könnyebb kijelölnie. Aztán a követés az úgyis csak egy adathalmaz, ami képkockaszámtól függetlenül mozog, de viszont, ha a videón látszódnia is kell valaminek, nem csak azért van, hogy lekövesse valami, akkor a nagyobb képsebesség jobb. Gondolom én.
-
RubbishBin
senior tag
Sziasztok!
Motion Trackingnél mi az ajánlatosabb? 1080p/60, vagy 4k/30? Mármint a nyersanyagra gondolok. Kitaláltam magamnak egy projectet, holnap rögzíteném hozzá az anyagot, de nem igazán vagyok benne az MT-ben. -
Tidzsimon
őstag
Alapnak jó ez a sorozat, de angol nélkül nem fogsz messzire jutni.
https://www.youtube.com/watch?v=G8zrru587Yc&list=PLQxmIlxezo1bQ-lMImfxW1dNb_EjPLZ6b -
Ragnar_
addikt
Akkor szerintem az alapoktól valamelyik ingyenes Youtube tutorial széria automatikus magyarra fordítással. Érdemes a modelezéssel kezdeni, aztán a többi. Ja és legalább 2.8-al érdemes kezdeni, mert elég sokat változott a 2.7x verzióhoz képest, de célszerű az aktuális legújabbal szerintem.
-
Ragnar_
addikt
Ha nem akarsz animálni, textúrázni, UV-zni, meg renderelni, csak méretarányosan műszaki rajzolni, szerintem a Google sketchup is elég lehet, az egyszerűbben kezelhető. Ha nem próbáltad még érdemes lehet tenni vele egy próbát. Rémlik, hogy láttam már magyar nyelvű Béender tutorialokat, de én többnyire angol nyelvűekből tájékozódok, és Youtube lefordítja automatikus fordítással. Én pl. nagyjából értettem a koreai tutorialt angolra fordítva, szóval van rá esély, hogy automatikus fordítás magyarra is működhet.
-
gyulank
addikt
Én nem átállni akarok, a régit sem tudom használni. Már évek óta új van. Magyar összefoglalót akarok, az alapokkal kezdve, amivel mondjuk tudok méretarányosan építeni mondjuk szögvasból lugas tartót, vagy valamit. Tudom illeszteni a dolgokat, változtatni a kamerát, esetleg mozgatni videóban valami körül. Aki tudja annak ezek semmik. De biztosabb lenne az infószerzés, egy összefoglalóból, mint több napos nem magyar videóból, amiben vagy megmondják egyszer amire kíváncsi vagyok, ami épp kéne, vagy nem, meg vagy megértem, vagy nem.
-
Ragnar_
addikt
Külföldi tutorialokból nekem kellett jónéhány nap mire átálltam a 2.8-ra, de ha megvannak a fő funkciók utána már látod, hogy célszerűbb lett minden. Én mondjuk csak a Modelezés/Sculpt/ UV részt használom. (És érdemes többféle tutorialt is megnézni, mert minél többféle workflowt látsz annál jobban össze tudod állítani a sajátodat. Szerintem.)
-
gyulank
addikt
Van, vagy lesz magyar ismeretterjesztő a Blenderről? Már nem mondom úgy, hogy az új Blenderről, mert már az új se annyira új. De a régit meg nem tudom ki és miért használná, szóval az ahhoz tartozó ismeretekkel nem lehet használni az újat, mert nagyon sok dolog máshogy van.
-
Los Angeles
csendes tag
Sziasztok!
Eladó egy 3D rendelésre felkészített gép, jó áron!
-
Ragnar_
addikt
A Legegyszerűbb ilyen rádiuszos lekerekítést ha kilelölöd az élet és Bevel (Ctrl+B) majd egérgörgővel kigörgeted, hogy hány szegmensre kerekítse, illetve a lekerekítés méretét is tudod változtatni
(De a kerekítést ugye csak smoth shadingnél fogod ívnek látni flat shadingnél mindig csak egy sokszög lesz , nem ív.)Esetleg nézz meg egy Bevel tutorialt akkor szerintem egyértelmű lesz, hogy miről van szó.
-
kusztax
tag
Helló!
Egy tök amatőr kezdő vagyok, és megakadtam, segítségre szorulok. Kihez fordulnék, ha nem hozzátok?Végignéztem már kb. 5 órányi anyagot a neten, de sehol nem találtam azt, amit szeretnék.
Elkészítettem egy 3D-s alakzatot egy "Plane"-ből kiindulva.Viszont a széleit le szeretném kerekíteni / meg szeretném hajlítani anélkül hogy a mostani sarokpontok elmozdulnának. Egy tervrajz szélei szerint megyek.
Tehát egy videó sem mutatta, hogy egy meglévő "Face"-t hogyan tudok elhajítani kifelé. Próbáltam felszeletelni a Face-t, de kifelé nem tudtam kerekíteni.
Amiket próbáltam:
Smoot
BlendMutatom képeken is:
1. kép: A tervrajz képe látható a háttérben. Pirossal jelzem a 3D modell front view vonalát, amit hozzá szeretnék görbíteni a sárga nyillal jelzett tervrajzon található vonalhoz.2. kép:
Itt a modell oldaláról mutatom. Sárga vonallal jelzem azt az egyenes vonalat, amit meg szeretnék görbíteni, piros vonallal, hogy most hogyan néz ki és kék vonallal, hogy mit szeretnék.Természetesen úgy szeretném meggörbíteni, hogy a teljes Face görbüljön, így a másik vége is pontosan ugyanolyan legyen. Továbbá a másik oldalon is van egy pontosan ugyanilyen Face is, amit szintén ugyanígy szeretném görbíteni, akár a kettőt együtt (elég, ha kijelölöm mind a két felét?).
Előre is köszönöm a segítséget! (De egyszerűen tényleg nem találok sehol semmit erről.)
-
gyulank
addikt
Vettem egy RX580-as videókártyát, de a Blender azt írja a Blender Preferences>General-ban a Cycles Compute Devices menüben, hogy No compatible GPUs found. Pedig OpenCL-es kártya. Miért van ez?
-
DrojDtroll
veterán
-
gyulank
addikt
Reális domborzati térkép modellt le lehet szedni valami térképből valahogy? Mondjuk az É-i középhegységről?
-
gyulank
addikt
válasz
DrojDtroll #270 üzenetére
-
gyulank
addikt
A rendszerhasználatát ismeri valaki? Az új Blenderről azt írják minimum OpenGL 3.3, a Blenderkuckón egy tíz éve lefordított szövegben azt írják, hogy a renderelés csak a processzortól függ, a videókártyát nem tudja kihasználni az akkori jelenlegi. Azóta ez változott?
-
kuyarashi
őstag
Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni. Blenderrel készítettem két alkatrészt, amit 3D nyomtatóval szeretnék majd kinyomtattatni.
● Az egyik egy tartó konzol, aminek az alapját Illustratorban rajzoltam meg, SVG-be exportáltam, majd importáltam Blenderbe, ott pedig adott magasságúra (40 mm) extrudáltam.A problémám csak az, hogy nem tudom lekerekíteni azokat az éleket, melyek az SVG-ől származnak (pirossal jelöltem). Biztosan van rá megoldás, azon kívül, hogy rajzoljam meg Blenderben az alapot. (Blenderben kezdő vagyok és fontos a pontos méretezés.)
● A másik egy porvédő kupak, amit elejétől a végéig Blenderben terveztem meg.
Ezt csak lekerekíteni szeretném, hogy szabályos, kör formája legyen, mivel egy esztergált csőbe menne a nyomtatott darab. Ezt sikerült is megtennem (a Subdivision > View és Render értékét 2-re állítottam, majd rányomtam a Shading > Smooth opcióra), de mivel az alsó és a felső rész külön darabból áll, így külön is kerekíti őket a program és találkozásuknál anyaghiány alakul ki, amit szeretnék elkerülni. Összeolvasztásuk nem igen megy, mert eltérő technikával készítettem őket.
Van ötletetek?
-
savior
őstag
Csak az alpha 2 érkezett, nem pedig a béta.
-
savior
őstag
válasz
DrojDtroll #265 üzenetére
Bekerül az Eevee grafikus megjelenítő, így szerkesztés közben és rendernél is szépségre és gyorsaságra lehet számítani.
Feljavított animáció késztítés.
Felturbózott 2d rajzolási lehetőségek.
Jobb layer kezelés.
Átalakított kezelőfelület.Ezek a főbb pontok.
-
savior
őstag
Állítólag 12-én jön a 2.8 béta.
-
R̲e̲m̲
senior tag
válasz
DrojDtroll #262 üzenetére
-
R̲e̲m̲
senior tag
megoldódott, kevés volt az iteráció.. ez a kép ~100 után jött ki, de render quality 2-vel ca.1000 kör után már szinte egyáltalán nincs.
-
R̲e̲m̲
senior tag
Halihó
Nem egészen blender, de lehet tudtok segíteni
Iray rendernél hogyan lehet megszüntetni a "kiégett" pixeleket? csak sötét témánál jön elő, normális fénybeállításnál tiszta
mellékeltem egy tesztképet, azon látszik rendesen...Bici!
hálózati rendert én csak iray-el használtam, annál a szerveren maradminden, a kész képet/videót meg az irayserver webes felületétől tudod leszedni -
Sziasztok!
Erdeklodnek, hogy karakter csontozashoz, illetve animaciohoz mennyi RAM-ra ven szuksegem.
Jelenleg 8GB van, amibol lejon 1GB az IGP-nek, es a kerdes, hogy feltetlenul kell-e bovitenem?
High poly modelleken fogok dolgozni leginkabb.Kossz!
-
savior
őstag
Helló.
Olyan problémám lenne, hogy csináltam egy zöld üveget benne borral, és a bor(meg ha mást rakok bele, akkor az is) fekete színű.
[link]
Mit kell állítani, hogy a pirosas szín átüssön? -
Sziasztok!
Mostanában kezdek 3dsMax-ról Blenderre áttérni a hobbi projectjeimmel.
Az a kérdésem, hogy a hálózati render műxik bármilyen render motorral?
Illetve ilyenkor a kiszámolt frame-eket a távoli renderelő gép tárolja, vagy mindig visszaküldi arra a gépre, ahonnan inditom a rendert?
Még nem volt alkalmam kipróbálni, mivel a távoli gép még nincs meg, ezért kérdezősködöm. Ettől is függ, hogy rakok-e bele értelmes méretű winyót.Kössz előre is!
-
gyulank
addikt
Sziasztok! Szeretnék tervezni egy tartót méretarányosan, legalább téglatesteket szeretnék csinálni, meg lemezeket hajtogatni! De nem tudom, hogy adjam meg a dobozméreteket mm-ben. Ha ez meg lenne, akkor már csak a lemez csinálás, és egyes részeinek hajtogatása konkrét szögben lenne a kérdésem, szerintem több nem kell hozzá, esetleg még, hogy valamiket csoportosítsak, hogy egyszerre mozogjanak.
-
Sonja
nagyúr
-
height
aktív tag
válasz
DrojDtroll #252 üzenetére
Köszönöm!!! Sikerült!!!
-
height
aktív tag
válasz
DrojDtroll #249 üzenetére
Köszönöm válaszod! DE miért kapok ilyen választ ami a képen van ?
-
height
aktív tag
Szép Estét Tagok!!!
A Blender oldalán láttam hogy van telepítés nélküli verzió, az mivel kőlönbözik a telepített verziótól ? ahhoz is lehet plugineket telepíteni ?
-
doc
nagyúr
válasz
DrojDtroll #245 üzenetére
3d nyomtatashoz teljesen jo, mar hasznaltam
-
Jeffjn
tag
válasz
DrojDtroll #243 üzenetére
Én már használtam CAD-CAM-hez és 3D printeléshez való tervezéshez is és nem volt vele gond. Nyilván nem ez az elsődleges felhasználás Blenderben de meg lehet vele oldani.
-
DrojDtroll
veterán
CAD szeru munkara mennyire alkalmas a blender?
-
Pimpő
tag
válasz
DrojDtroll #240 üzenetére
Ja. Mutasd miket csináltál
-
Pimpő
tag
Helló!
Van itt valaki, aki készített már minőségibb videókat Blenderben? (demonstrációs anyag, promó videó, klipp stb.)
Tudnátok linket küldeni ezekről a munkákról? -
gyulank
addikt
válasz
DrojDtroll #236 üzenetére
Megcsináltam ezt a kockásat is egy kockával, de bár addig tart, semmi köze a zenéhez. Össze-vissza mozog.
-
gyulank
addikt
válasz
DrojDtroll #236 üzenetére
Lehet figyelmetlen voltam, és elcsavartam. Ma kezdtem foglalkozni a programmal.
Először Dickey Spec #1 Orig.blend-el próbáltam, az csinálta inkább ezt.
A GxAV.py-al, és AV-Sync-el, ha betallózom 2-3 helyre(videó szerkesztő+bal&/jobb csatorna), úgy néz ki működik.
De láttam olyan videót amin enélkül is csináltak kockából, de én hangszórót tettem be, de tovább nem jutottam, mert próbáltam neki valami színt adni, de nem volt sehol az a színes karika ikon. Meg a billentyű parancsok... Nem tudom duplázni az ablakot, hogy több dolgot állítsak egyszerre, -
gyulank
addikt
Erre a magyar billentyűs yz cserére tud valaki megoldást?
-
gyulank
addikt
Audio visualizernél mindig rövidebb, és/vagy gyorsabb az animáció, mint a hang, pedig ugyanannyit állítok be, mint amennyit a hangnak ír. Mittudom én, kb. 5perc hangból 1perc animáció. Ezt hogy lehet egyeztetni? Az alapján csinálja, alapból szinkronba kéne lennie nem?
-
yagami01
aktív tag
Igen, valóban nem oda voltak kötve a dolgok ahova kellett volna. A tank pontja a hátsó részénél volt és ez húzta fel, átraktam középre és most ez a része - meg más is már azóta - megoldódott. Már csak azt kéne elintézni, hogy ne dobja le a láncot. De legalább már egyben marad az is.
Most közben más is adódott, majd utána visszatérek még rá.
Köszi!
-
Noddy
senior tag
-
yagami01
aktív tag
Rátoltam párat, de így is ugyan az. De azzal is ugyan annyit foglalkoztam, mint a csávó a videóba szvsz...
Majdnem. Neki v2.73, nekem v2.74. Most nézem, hogy a leírásban közzé van téve az egész fájl... szerintem leszedem és átnézem, hátha jutok valamire. ( Előbb is feltűnhetett volna. ) -
yagami01
aktív tag
Sziasztok!
Talán jár erre valaki... Nem tudom így "láthatatlanba" valaki megtudná-e mondani a problémát, de azért teszek egy próbát.
Adott ez a videó: [link]
Kb. a felénél tartok, de ha elindítom az animációt koránt sem azt kapom, mint amit a videóban látni, pedig elvileg mindent úgy csináltam. Lehet valami nálam alapból nincs úgy benyomva, mint nála... nem tudom.
Konkrétan nem "lefele húzza őket a gravitáció" szépen, hanem darabokra robban mindenfelé... először gyorsan, majd mikor már elrepült a nagyja, lelassul. Elkaptam a jelenség első másodpercét:
[link]Talán valakinek lesz egy-két tippje, mit kéne átállítani..
Előre is köszi!
-
kisvukk70
újonc
Üdv!
Mellékelek egy képet. Ezen van két réteg és a köztes térben kellene egy valódi videón szereplő karaktert keresztülmozgatni. A videó zöld hátterét levettem, de csak síkban tudom összerakni, így a videón haladó ember mindig az előtérkép előtt van.
Hogyan kell megoldani, hogy a videó a két réteg közé essen és karakter a füves textúra részen sétáljon?
Esetleg ide vonatkozó tutorial videó?
A segítséget előre is köszönöm! -
Noddy
senior tag
Igen van benne saját. A vele elérhető renderelési szint itt megnézhető: [link] Ahol nem a Blender Render szerepel ott niylván az ott leírt külső renderelővel készült a kép. Az pedig, hogy ki mit használ az már az elérni kívánt cél és a felhasználói tudás határozza meg.
A keyshot-ot nem ismerem. Biztos megvannak az előnyei hogy miért azt használják egyesek. Pl. Indigo renderelőnek a fényviszaverési szimulációja elég jó, egy időben használtam kültéri dolgok renderelésére. Nagyon valóság hű dolgokat tudott. De szerintem ma már van olyan fejlett a beépített renderelő is, hogy jó eredmény elérhető.
-
Gyb001
senior tag
Sziasztok.
Lehet valahogy obj fájlt vágni blenderben? (Két külön fájlba szeretném végni)
Vagy tudtok valami programot ami képes rá? -
Vendu
csendes tag
Én is ismerkednék a Blender-rel.
Ebben a programban kell külső renderelő vagy az már benne van?
Mikor kell használni az ilyen keyshot meg hasonló dolgokat? -
pG2006
csendes tag
válasz
DrojDtroll #216 üzenetére
A modellt
-
pG2006
csendes tag
válasz
DrojDtroll #214 üzenetére
úgy nem lehet megoldani,hogy kijelölöm a textúrát,másolom és újra beillesztem?
-
pG2006
csendes tag
válasz
DrojDtroll #212 üzenetére
a buszt alapból nem én csináltam,én csak módosítok rajta
-
pG2006
csendes tag
Helló!
Megoldható lenne Blender -ben,hogy a képen látható busz 2. ajtaja eltűnjön(olyan legyen mint a nyíl alatt)?
Ha igen,akkor hogyan?Elég kezdő vagyok még blender-benKép: http://kepfeltoltes.hu/160313/1098135509N_vtelen_www.kepfeltoltes.hu_.png
-
aquark
tag
válasz
DrojDtroll #208 üzenetére
Szia!
Gyorsan összedobtam egy egyszerű példafájlt, kérlek írj pü-ben emilcímet, és küldöm!
Lényeg, hogy bármekkorára állítom a fényerőt, vagy akár törlöm is a fényforrást, ez a renderképen nem okoz változást. -
aquark
tag
Sziasztok!
Színes üveggolyókból, (pont)fényekből és tükrökből szoktam absztrakt képeket csinálni Pov-Rayban, csak a magam örömére. Most ugyan ezt próbáltam a Blender Cycles-el, de a fény(eke)t egyszerűen nem tudom bekapcsolni. Már mindent próbáltam. Kedvenc képeimen a pontfény egy üveggömb közepén van, ezt szeretném itt is megvalósítani.
Másik probléma, hogy törlök minden fényforrást, és mégis marad valamiféle "szórt fény", ezt hogy tudnám kikapcsolni?Minden segítséget előre is köszönök!
-
Sokimm
senior tag
Sziasztok!
Első blender élményem, és nem értem mit rontottam el, kérlek segítsetek!
Friss vga driver, Blender 2.76, a settings a cuda magokra állítva, mégis a cpu-val számoltatja a dolgokat. Alaplap szinten letiltottam már az integrált vga-t, ezért sem értem, hogy mégis mért nem akar dolgozni a dedikált vga?
Egy kép, hogy mindent értsetek.
nagyméretű képoff: a cuda vigye el..
-
pakriksz
őstag
Ismer valaki olyan oldalt, ahonnan jóféle low poly fák 3d modelljeit lehet beszerezni, lehetőleg ingyen?
Találtam már jópárat, de azoknál a low poly azt jelentette, hogy 100 ezer háromszög, ami játékba nem igazán lenne jó, és nekem a low poly-ról egész más számok ugranának be.... Olyan modellek kellenének ahol a leveleket nem egyenként csinálták meg, hanem egy pár háromszögből álló felülettekkel, és alphás átlátszóságos textúrával. -
Noddy
senior tag
válasz
ToMmY_hun #201 üzenetére
Hát ez lehet inkább akkor Pythonos probléma...
De a másik baj, hogy annyira én se vagyok blender guru... az itteni fórum eléggé lehalt már... Lehet érdemes lenne máshol próbálkoznod. Nem tudom hányan nézik még ezt a fórumot, de én kevés vagyok ehhez a problémához jelenleg. Sajnálom. -
ToMmY_hun
senior tag
A game engine létezéséről tudok, el is kezdtem használni. A kérdésem inkább arra irányult, hogy ki tudnám-e nyerni Python szkripttel a szögadatokat, tehát hogy egy objektum éppen hogy áll. Persze le tudom menteni egy python változóban is és azt módosítani minden forgatáskor, de akkor nem lenne értelme annak, amit csinálok. (Robotkart akarok szimulálni egy egyetemi projekthez) Egyébként más kérdésem is lenne.
Van egy robotkarom, aminek az ízületei parent-child viszonyban vannak egymással. Szükségem lenne a collision detection-re, viszont valamiért csak külső, független objektummal működik. Ugyanazon a layeren van minden elem, rigid az összes és a collosion bound is be van állítva. Mit kellene még beállítani hogy működjön? Újonnan létrehozott kockával tök jól megy, de parent-re nem működik.
Itt van a projekt is, hátha az segít: Dropbox letöltés
Előre is köszönöm a segítséget!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bitdefender Total Security 3év/3eszköz! - Tökéletes védelem, Most kedvező áron!
- Microsoft licencek KIVÉTELES ÁRON AZONNAL - UTALÁSSAL IS AUTOMATIKUS KÉZBESÍTÉS - Windows és Office
- Eredeti Microsoft termékek - MEGA Akciók! Windows, Office Pro Plus, Project Pro, Visio Pro stb.
- Sea of Thieves Premium Edition és Egyéb Játékkulcsok.
- Kaspersky, McAfee, Norton, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- AKCIÓ! Apple iPad Pro 13 2024 M4 512GB Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7500F 32GB DDR5 512GB SSD RX 6700 XT 12GB ZALMAN S3 TG CM 700W
- KATONAI ÜTÉSÁLLÓ!!! Getac S410 i5-6300u, G3: i5-8365u, G4: i5-1145G7
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest