Hirdetés
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Külföldi prepaid SIM-ek itthon
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Örömhír: nem spórol Európán a OnePlus
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Hazai akkumulátorrekordra pályázik a OnePlus 15R
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
-
Mobilarena
Arduino hardverrel és szoftverrel foglakozó téma. Minden mikrovezérlő ami arduinoval programozható, és minden arduino program, board, és hardverrel kapcsolatos kérdések helye.
Új hozzászólás Aktív témák
-
gyapo11
őstag
válasz
Gergosz2
#4628
üzenetére
Szerintem meg inkább tisztázzuk, ha valami nem világos, vagy rosszul tudjuk.
Mit értesz indukció és induktivitás kerveredésen?
Légrésről meg méretezésről nem volt szó, csak az elvekről nagy vonalakban. Nyilván nem akarunk és nem kell motort tervezni meg méretezni ahhoz, hogy az induktivitást megértsük, és hogy arra szükség van-e a motor működéséhez. Bárki építhet egy patkómágnessel meg egy tekerccsel és kommutátorral egy működő motor modellt, és is megtettem annak ideján, és tökéletesen meg lehet érteni vele a működést. Ha leterheljük, és lassan forog, akkor azt is könnyű belátni, hogy az induktivitáson létrejövő árameltolásnak már nincs szerepe, mert sokkal gyorsabban felépül a mágneses mező, mielőtt számításba veendő elmozdulás történne. A motor lefogva is forgatónyomatékot fejt ki, vagyis induktív tényező már nincs, az áram állandósult, egyenletesen folyik. Ebből is látszik, hogy a mágneses mező végzi a munkát azzal, hogy taszítja/vonzza az állandó mágnes pólusait.A tekercsvég sosem vesz részt a nyomaték képzésben, nincs is benne a mágneses térben.
Mindenki tanulta az iskolában a tér ábrázolását erővonalakkal. Valójában az erővonalak sem léteznek, csak szemléltetésképpen használjuk. De a lényeg az, hogy ezek hatása egy kis térrészre összpontosulnak, a tekercsre, sőt annak a végére. Ha megnézünk egy mágnesrudat, annak is a vége vonz legjobban, a közepe felé egyre gyengébben. Én Magyarországon állok, vonz a Himalája is meg az Atlanti óceán víztömege is, meg még sok minden, és mégis pontosan függőlegesnek érzem a gravitáció irányát. Mert összeadódnak, átlagolódnak az erők. Tehát nem elemezzük erővonalanként az erőket, hanem azt tapasztaljuk, hogy a tekercs vége vonz vagy taszít, ez egy ilyen gyakorlati megközelítés.
de jó lenne, ha a motorban nem lenne csak mágneses tér, akkor is forogna
Van ilyen is. Keress rá az elektrosztatikus gépekre.
Ezt lehet, hogy félreolvastad.
Nem lenne csak mágneses tér = nem lenne más mint mágneses tér
vagyis mágneses, de más hatások nélkül, lásd induktivitás. Tehát ha egyszerűen tudnánk kapcsolgatni a mágneses erőt ki-be. A motor vígan pörögne, miközben induktivitás és indukció 0.
Az elektrosztatikus az nem mágneses, tehát más téma.
Új hozzászólás Aktív témák
- LED Happy Birthday felirat USB áramforrás / 12 hó jótállás
- Apple iPhone 12 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i5 11400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700 10GB Zalman T4 Plus Chieftec 650W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 4650G 16GB DDR4 500GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA 600W
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i5 11400F 16GB DDR4 500GB SSD RTX 2060 6GB Zalman T4 Plus Cooler Master 650W
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
ekkold

