-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
do3om
addikt
válasz
letepem #31738 üzenetére
Tuti van rá esély.
Már az elején számítottam rá hogy a Vega nem alkalmas arra hogy vevőket vigyen el az NV-től. A saját táborban is lehet gond mert aki várta az szintén könnyen egy 1080 tulaj lehet minthogy ezt megvegye, mert mikor? Szeptember- talán már lesz ref, október? talán jön pár gyártói.....szóval még mindig messze vagyunk.A megoldás meg ahogy vagy két hónapja is írtam eladni a bányászoknak, sőt nem is lehet hibáztatni őket mert a pár elvakult aki itt várja és megvenné csak azért hogy legyen, mert a sebesség az már régen adott ha kell, csak hát....zöld fújjjjj. Ha nem akarnak Fury 2-őt akkor akkor vevő kell. (de kíváncsi lennék abból mennyit adtak el)
-
syler123
veterán
válasz
letepem #31738 üzenetére
Az a baj hogy AMD-nek jó az ha viszik a bányászok. Sőt pl azt a DAG (ennek a méretének a növekedésével járó) vagy mifene probémát driverből javították, ha minden igaz, hogy az Rx-eken tovább megérje bányászni...
Én kíváncsi leszek a szeptemberre. Ha lesz véletlen vega 56, annak ellenére hogy ennyit nem akartam rászánni berendelem. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
letepem #26201 üzenetére
Nagyon leegyszerűsítve azért kevés a VRAM, ha kevés persze, mert nincs elég idejük a fejlesztőknek normálisan kialakítani egy hatékony menedzsmentet. DX11-ben azért, mert nem rajtuk múlik, DX12-ben pedig azért, mert minden rajtuk múlik, és így már túl bonyolult. A konzol az teljesen más tészta. Ott konkrétan az van, hogy a fejlesztőnek van adva x (5-6 tökmindegy) GB memória és ahhoz hozzá nem nyúl az OS, driver, semmi. Ez egy nagyon egyszerű modell így, mert van egy fix géped, fix képességekkel, és csak arra kell dolgozni. Még ha a gépek számát kettőre emelik, akkor is bőven jó.
A PC teljesen más, mert milliónyi konfiguráció van, tehát nem tudsz egy fix konfigot kiválasztani, amire szénné optimalizálod a programot, arról nem is beszélve, hogy az OS/UMD meg sem engedi, hogy egy alkalmazásnak teljes kontrollja legyen az allokáció felett. Itt bonyolódik nagyon a dolog, és ezen a ponton veszik oda egy rakás erőforrás.
A PC-ben is kínálnak a gyártók különböző szabványon kívüli extrákat, hogy valamit, amit a konzolon ki lehet használni, azt PC-n is ki lehessen, de ezek beépítése mind idő, azután az így keletkező speciális kódot is karban kell tartani, tehát végeredményben, ha ezt megcsinálja egy fejlesztő mondjuk mindegyik gyártó legújabb architektúráira, akkor persze javul a program futtatásának hatékonysága, de végeredményben lesz egy rakás gyártó-, sőt hardverspecifikus optimalizálása, aminek a karbantartása rohadt drága lesz, tehát bármennyire is jó ötletnek tűnt az elején, mondjuk egy év után már a háta közepére kívánja a fejlesztő az egészet, amikor dobja össze az utolsó frissítést. És ez anyagilag sem kellemes ám. Főleg amiatt, hogy a gyártók leszólhatnak, hogy "fugyimá, csinálunk némi módosítást a meghajtóban, és a ti kódotok már nem lesz kompatibilis, írjátok má át eszerint, köszi-puszi".Végeredményben mindig oda lyukad ki az ipar, hogy vagy legyen egy működő szabvány, vagy ha ez bizonyos dolgokra nehezen megvalósítható, akkor legyen egy hardveres megoldás.
A Vega a legtöbb programban eleve ebben a legacy módban fog működni. A hardveres lapmenedzsmenthez kellenek eszközök, hogy kihasznált, elsődlegesen API-k, vagy API módosítások. Esetleg API interoperability. Utóbbi a legvalószínűbb, tehát DX12-Mantle és Vulkan-Mantle. Ezzel a programod szabványos maradhat, miközben ki lehet használni a hardveres lapmenedzsmentet a Vegán. Most is van ilyen modulja az AMD-nek, ami a LiquidVR. Az is DX11-Mantle interoperability-vel működik.
Szóval, ha nem használod ezt a képességet, akkor a HBM2 egy sima VRAM lesz. Ha viszont használod, akkor már az új konstrukció is bevethető.A VRAM törléssel az a gond, hogy DX11-ben nagyon drága művelet. DX12 és Vulkan alatt ez már kedvezőbb, de kevés a tapasztalat arról, hogy mikor mi az ideális feldolgozási modell. Itt már meg lehet oldani egy relatíve hatékony rendszert, de biztosan jóval tovább tart a kifejlesztése, mint szimplán rábízni a hardverre az egész problémát.
-
Jack@l
veterán
válasz
letepem #26201 üzenetére
Most amd kiatlálta hogy neked kell az ssd a videokártyára, csak azt felejtette el mondani hogy játékokban kb semmivel se lesz jobb mintha normál ssd-re irogatná (jellemzően pálya betöltéskor) a temporális cuccokat.
HPC-hez kellhet, spéci compute alkalmazásokhoz, hogy a végeredményt gyorsabban helyben eltárolják.Én se láttam még kevesebb vramot használó dx12es játékot, pedig direkt a fejlesztők kérték a memória menedzsmentet...
-
sakal83
addikt
válasz
letepem #24347 üzenetére
ezt te hol lattad? 960at nyomaban sem eri be.
egy 370es gyorsabb mint egy ref 2gbs 460.
mindezt 40kert. szalmas amit az amd muvel.
a 460nal 110%al jobb a470.
a 360 es a 370 illetoleg a 370 es 380 kozott 30-35% van.
Ezt a brutalis pozicionalast tanitani kellene. Kihoztak egy jo 480at amit csak venni nem lehet es kihoztak ra egy 470et versenytarsnak
nehogy valaki vegxyen. Kovetkezo lepcsofoknak pedig kihozzak ezt a vganak csufolt 460at ami a 470nek a fele teljesitmenyben. Gyakorlatilag nem tudom hogy ki vesz ilyet. A monitorok tobbsege fullhd ez arra alkalmatlan de legalabb dragan.
Gyakorlatilag 3x jobb szajizzel vesz egy ember 280/380at...
-
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
letepem #17802 üzenetére
Attól függ, hogy mit tekintenek sikernek. Ha azt, hogy megmondhatják a tutit az ARB-n és a GAB-on belül is, akkor bombasiker az egész rájuk nézve, és hatalmas kudarc az egész iparágnak, nem beszélve a felhasználókról.
Az anyagi sikerhez kell az Oculus Rift is. A VR-ben a Radeonok előnye nagyon nagy LiquidVR nélkül is. LiquidVR-rel pedig addig legyőzhetetlenek, amíg az Oculus el nem intézi, hogy az ARB és a GAB átvegye azt a fajta input assemblert, amivel az AMD dolgozik. És itt jön elő, hogy az AMD ezt megszavazza-e, mert nekik már nem érdekük az, hogy szabványosan is jól menjen a VR. -
válasz
letepem #13167 üzenetére
A másik nem a wccf-től volt, de nem hiszem, hogy bárki is elhitette volna (jelentsen ez bármit) fenntartások nélkül. De ha az AMD vagy NV jelent ki valamit hivatalosan, azt sem feltétlen kell elhinni (ez nem vallás). Nekem is a 30millás árbevétel miatt volt teljesen valószínűtlen. Meg azért, mert attól, hogy most esetleg még rossz a kihozatal (mint minden új termékét), honnan tudnák, hogy ilyen rossz is marad év végéig.
-
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
letepem #9530 üzenetére
Ez olyasmi szerintem mint amit a mantle is tud(ni fog), hogy egy egységnek látja a kártyákat, és a ramjukat is.
De igen, 99% hogy ha más nem az nv elkaszálja. Majd adnak egy 200$-os adaptert és az ö kártyáik csak azzal müködnek.
Aztán a CEO jól megmondja hogy sokat dolgoztak hogy ez müködjön, és örüljünk hogy nem 400$ az adapter, mint most is tette a 970 esetében -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
letepem #9312 üzenetére
Hogy a PC-s játékpiac értéke megmaradjon. Az olyan játékok, mint a Watch Dogs, az AC Unity, a Dying Light jelentősen rombolják a PC-s piac értékét a játékosok szemszögéből. Egyre többen pártolnak át konzolra, mert nem hogy megfizethető PC-t nem tudsz a játékok alá tenni, hanem konkrétan olyan hardvert sem tudsz választani, amin problémamentes a program. Ez óriási gond az AMD-nek, mert ők a PC gaminget tekintik elsődlegesnek. Az NV azért ilyen szabadabb felfogású, mert ők a felhőre tekintenek fókuszként, és számukra az a cél, hogy a PC-s júzer idővel a felhő felé menjen. Ez nem jótékonyság csak üzlet.
-
-
válasz
letepem #8686 üzenetére
persze, hogy nem, hiszen nem az volt a kérdés. lefordítva köznapi példára:
K: mennyi volt az infláció 2007-ben?
V: manapság 2-3%-os inflációval kell számolni.szerinted ez válasz?
a piti személyeskedés terén pedig javaslom a saját eredeti postodat megtekinteni. mégis mire számítottál válaszként?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Cisco vizsgák (CCNA, CCNP, CCIE)
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Tálaljuk a februári hardverlevest
- Beszántaná a marketingért felelős részlegét az Intel
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- vrob: Az IBM PC és a játékok a 80-as években
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Norvégia átmenetileg betiltja az áramigényes kriptobányászatot
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Csere-beszámítás! Számítógép PC Játékra! I3 14100F / RTX 3060 12GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- BESZÁMÍTÁS! Asus A520 R5 3600 16GB DDR4 500GB SSD RTX 2060 8GB Rampage SHIVA CoolerMaster 700W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest