- A Galaxy Z Fold7, minden színben és oldalról
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- Külföldi SIM-ek itthon
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Fotók, videók mobillal
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
Nem a Te hsz-edre gondoltam, hanem arra, hogy sok portál a laikusoknak úgy adta le a dolgokat, hogy úristen, mekkora gáz van, miközben semmi új nincs a nap alatt.
Bár az tény és való, hogy komoly koncepcióváltozások vannak kilátásban, ami a PC-s játékot illeti, ha tartani akarják a lépést a konzolokkal. Emiatt talán érdemes most egy fél évig, évig nem vagyonokat költeni gépfejlesztésre, hanem kicsit várni, mi fog kisülni az API illetve APU vs dGPU helyzetből. Nekem most van egy nem túl drága I5 3570K + HD7950 kombóm, én ezzel már kihúzom a következő két évet, aztán meglátjuk, merre fejlődnek a dolgok...(#7107) leviske: Maxon az 1GB 4890 se bírta, de még az 5850-em sem. De ugyanakkor medium textúrákkal (ugye max ez fért be 1GB-ba), 70% látótávval és detail distance-el, a többi dolgot feltekerve teljesen jól ment a 4850-en, igencsak pofás grafikával.
Viszont proci kellett alá, minimum 3,2Ghz-en kellett hajtanom szegény Q6600-am, hogy bírja az iramot, pedig az abban az időben elég morcos proci volt...
A 4890 alá pedig már az I7 920-am is 3,7Ghz-en kellett járatni, hogy a 80-as látótávot bírja...(#7108) Firestormhun: Az 5870 alá is főleg proci kellett, ha az nem volt meg, jöttek a lagok... Főleg maxon. Maximum medium textúrák, és olyan 80-85-ös látótáv, amit fel lehetett vállalni egy 4Ghz-es I7-el és 5870-el, szigoróan HT OFF-al.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Technikailag a jövőben is lehet hardvereket mixelni. 2016-ig biztos, mert az Intel csak utána dönthet úgy, hogy megakadályozza a VGA-k társítását a procijaik mellé. Eddig az időpontig egy versenyjogi egyezmény kötelezi őket erre.
Az viszont biztos, hogy az AMD és NV VGA-k már 2016 előtt kapnak olyan funkciókat, amelyeket Intel processzor mellett nem lehet majd kihasználni. Tehát ha minden tudását használni akarod a terméknek, akkor platformot kell építeni. -
TESCO-Zsömle
titán
csak most valahogy drasztikusabb különbségek vannak beharangozva
Mennyivel drasztikusabb, mint ami eddig az nVidia oldalán volt TWIMTBP-el és PhysX-el? Amennyire én látom a különbség csak annyi, hogy sok év után az AMD is beszállt ebbe a buliba. Eddig ha vki vett egy combos nVidia kártyát, akkor mindent megkapott. Aki AMD-t vett, az élből lemondhatott mindenről, ami PhysX és bizonyos nVidia támogatta játékokban még teljesítménybeli problémái is voltak.
AMD-nek viszot nincs választása e-téren. Nekik nem az nVidiával kell harcolniuk, hanem az Intellel. Nyomatniuk kell a HSA-t, míg szekér előtt a konzolok lovai.
sz: AMD oldalon ott a Hybrid PhysX lehetősége. Nem tudni meddig, de ott van. Addig aki Radeont vesz és mellé egy gyenge GeForce-ot, annak csak az esetleges optimalizációs problémákkal kell megküzdenie. Effektek terén megkap szinte mindent.
szerk-re: Ilyen téren eléggé megszívtad. Adatlapomon látod a vasam, én ez a VGA kivételével 2011 elején újítottam, és 2015-16 környékén fogom váltani. Akkorra lesz vége ennek a mizériának. 2015-ben jön az Intel teljesen heterogén APU-ja, 2014-ben az nVidiáé, és 2013-ban papíron az AMD-é.
Ahogy én látom, pont most nem éri meg bármibe is ruházni. Ha CPU+VGA-t veszel, azzal 1-2 éven belül már lehetnek hátrányaid. Ha viszont APU-t, az meg 1-2 évig még nem lesz igazán kihasználva...
Ha csak nem húzol be a következő 2-3 évre nagyon olcsón valamit, amivel kihúzhatod.
-
TESCO-Zsömle
titán
Állandóan temetjük a pc-játék ipar ágat, ez (is) magyarázza a generációváltás áremeléseit is. De miért van akkor még fejlesztés?
Mert ezekből a fejlesztésekből nem csak a pc-játék iparág táplálkozik. Ezek a fejlesztések mennek a szerverekbe, munkaállomásokba, de láss csodát, még a konzolokba is. Nem lehet leállni, mert aki lemarad, elmarad. Nagy a különbség aközött, hogy egy iparág jól tejel, és aközött, hogy nem éri meg fenntartani.
Lásd: Filmek. Ha nem hozza kasszánál a kiadások 3*-osát, akkor már nem mondható nagy sikernek. De amíg be tudják szedni a 1.5-2 szeresét, addig simán csinálják a folytatásokat... Ugyanez áll mindenre is. Mikor egy gyárat leállítanak, nem csak azt kell nézni, hogy mennyi hasznot nem fogok többé megkapni, hanem azt is, hogy mennyibe kerül a munkások végkielégítése, a géppart értékesítése, stb, stb... Sok üzem még veszteséggel is kihúz 1-2 évet, hátha jön fellendülés.
A VGA paic zsugorodik. Ennek eredménye, hogy az alja és a teteje is elkezd eltűnni, mert egyik gyártó se fog futószalagra küldeni olyan VGA-t, amit 1000$ fölötti árral éri csak meg értékesíteni. Erre ott vannak a partnerek, hogy megcsinálják kis szériában, mint az Asus a MARS/ARES vonalat.
Az APU pedig egyre több feladatot fog átvenni a GPU-tól, és olyan feladatokat is a nyakába vesz majd, amit a CPU-GPU kapcsolat hiányosságai miatt eddig nem tudott. A fogyasztás csökken, a kapott minőség nő. Ez a fejlődés.
HSM: Na, arról nem is beszélve, hogy ez ugye korábban sem volt másképp... Ha valakinek kellettek az újdonságok, akkor meg kellett vennie az azt futtatni képes új vasat is alá...
-
HSM
félisten
Most lehet én vagyok a hülye, de miért akkora tragédia, hogy "anélkül már egyre több játék "plusz" opciói elérhetetlenek lesznek"?
Eddig is minden játék vagy ezen a platformon, vagy azon volt szebb. Az exkluzív címekről nem is beszélve.... Én itt erős túlzásokat látok, ami azt illeti több oldalról is.Arról nem is beszélve, hogy még februárban tök jól lehetett játszani egy akkor 3 éves 5850-el is, ami aprón akkor olyan 25 000-es tétel volt.... Egy 3-4 éves négymagos Intel proci is még majdnemm mindenhova elég.
Persze, nyilván előbb utóbb mindenhol eljön a fejlesztés szüksége, de régen sokkal többe került és gyakrabban is volt rá szükség, javítsatok ki, ha tévedek.
-
Klikodesh
senior tag
Valoban nagyon jo lenne. mITX gepet tervezek haswellel es orulnek ha lenne halk megoldas hozza ami beferne egy pofas kis hazba, 7870- utodja erdekel leginkabb e teren.
Erdekes hogy 2 eve meg obsidian 800Dm volt, 1.5 eve van lian li matx, de mar kb fel eve szemezek a mitx platformmal el nem tudnam kepzelni hogy ujra betegyek a szobamba egy boszme nagy hazat.
Szerintem sokan vannak ezzel igy remelhetoleg ahogy a halkabb hutes is eloterbe kerult az utobbi idoben a videokartyaknal a mitx kompatibilistas is felkerul a listara.
-
FireKeeper
nagyúr
azt a 3W-os idle fogyasztást szerintem APU-s konfigban valami dVGA lekapcsolós mókázással fogják megoldani (valami vritu szerűség, csak házon belül).
ha bármilyen mértékben megmarad a dVGA (akár post process feladatokra is) akkor szerintem megmaradnak a bivaly méretű PC házak is, elvégre a moddereknek ill komoly vízhűtéshez kellenek. -
proci985
MODERÁTOR
3w... lehet menni fog hybridben az alaplapi integrálltal.
másik oldalról persze, csak az ember ráköti a második monitort, aztán ez is elkezd zabálni.
stranger28: azért szerintem egy 6950es is elég jól bírja. persze, metro2033 fhd ultra+dof nem fog menni, de vizuálisan szerintem jó közelítéssel nulla különbség van a high és az ultra között. valamivel a gtx480/gtx580at is el kellett adni, mondhatnám cinikusan.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A vészforgatókönyv annyiban állt, hogy 32 nm-ről 40 nm-re váltottak. Az AMD múlt év nyarán már láthatta, hogy mennyire acélos a TSMC 32 nm-je, így el lehetett dönteni, hogy mit választanak.
A 4-5 hónap nagyon karcsú. Egy komplett új architektúrára, gyártással 4-5 évet érdemes mondani. A Cayman újításait látva valószínűleg 3-4 év alatt rakták össze a teljes projekt szintjén. -
keIdor
titán
Valószínű ez az 580 az most, amit régebben 485 néven emlegettek: 512SP-s kazán.
Kapkodnak persze, ezért jött hirtelen az 580 név is.cszn: Az a poén, hogy szerintem még a HD5970 teljesítményét sem/alig fogja elérni ez az 580. Alkalmazásfüggő lesz persze. Majd gyártják 2 hónapig megint, hogy elmondhassák, hogy ők is léptek feljebb számozásban és ennyi.
Szenvedés a köbön... -
cszn
őstag
Az Nv valószínű csak szépíteni tud azzal, hogy kiad egy javított 512 core-os kártyát. Teljesítményben nem lesz rossz az se, de a nagy magméret miatt túl sokat nem kell tőle várni. Hogy tényleges új generáció mikor lesz azt meg ki tudja... meg hogy a köv. generációval esetleg közelítenek e Dx célhardver fele a nagyobb teljesítmény érdekében, de ezt nem nagyon hiszem.
Ellenben a Caymanokról nagyjából semmit sem tudunk. Jól elterelte az AMD a figyelmet róluk a nagy tippelgetésekkel meg kiszivárogtatott infókkal a 68X0-ekről. Mindenesetre kíváncsian várom. Állítólag ezek lesznek az érdekesek. -
DrJános
aktív tag
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mivel egy képkocka gyakorlatilag két különböző szögből számolt render a jelenetről, így nyilván a 3D majdhogynem felezi a grafikus kártya sebességét.
---
A HD 5830 teljesítménye 1,7-1,8 TFLOPS körül alakul, az ára olyan 230-240 dollár. Valszeg 1120 SP lesz, magas órajellel. Ez főleg annak köszönhető, hogy a gyártósor még most is csak 65%-os hatékonysággal termeli a hibátlan Cypress-eket. Ez annak tudatában, hogy a lapka strukturális felépítése megfelelő eléggé gány közel fél éves javítgatás után. Persze a kezdeti 40%-hoz mérten egyértelműen mindenképpen javulás, de illene jobbat alkotni a kedves TSMC-nek.
Gaboman: Árban a HD 4890 helyére jön. Talán kicsit drágább lesz. Nyilván a HD 4890 EOL.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Biztos fog venni az NV játékokat, de a szabványban több lehetőség van. Nem érdeke a fejlesztőnek, hogy kizárja a tökéletes élményből a játék vásárlóit, ha ugyanazt a minőségi szintet szabvánnyal is elérheti. Esetleg az ilyen EA a megvesztegethető, aki nem igazán szereti már ezt a PC-s játékpiacot.
Plusz ott a konzolos rész is. Azok is a szabványos megoldásokra épülnek, így mindenképp kell ebbe az irányba fejleszteni. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a lényeg, hogy az NV saját 3D megoldást alkalmaz saját paraméterezéssel. Az ATI ilyet nem csinál, mert szerinte a szabványok itt is utat tőrnek maguknak, így lesz 3D támogatás a driverben, és a külső gyártók szabványos megoldásaira fognak logókat osztogatni, hogy ez meg az megfelel a Radeonhoz. Nyilván a szabványos megoldásokra írt játékok, mint az Avatar jók lesznek. A régebbi játékokkal is működhet, de ugye ott az NV is int, hogy anno még nem volt elterjedő 3D, így nem biztos, hogy jó lesz az eredmény.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát itt már sok a Ha. A piacot érdemes ennél egyszerűbben felfogni, mert sosem vesz az ember VGA csak a legjobbra vár állandóan. Én sokkal egyszerűbben csinálom két évre veszek VGA-t 50-60k körül. Amint lejárt az idő veszem az újat. Ha esetleg valami jó dolog jön + 2 hónapon belül, akkor megvárom. Most is vártam a novemberi Fermire, mert hittem a csodákban, de aztán jött a HD 5850. Nem volt jobb választás, így le is tudtam. Innentől nem nagyon izgat a piac a vásárlás szempontjából. Minden kártya azzal versenyzik, ami épp a piacon van. Ha kint lesz a Fermi találni fog magának ellenfelet a másik oldalról. Szóval, ugyanúgy meg lesz a kérdés, hogy melyiket vegye az ember.
Amúgy a 3D-re van pár szabvány az ATI ezeket fogja beépíteni a driverbe. A Bit Claudron szemcsiket tuti támogatja a Radeon.
Le kell egyszerűsíteni minden döntést, mert belebonyolódsz. A Fermis várás is egyszerű, ha kell PhysX meg kell várni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát konkrétum nélkül nehéz ítélni. Szuperszámítógépbe fizikai modellezést számolni biztos Fermit vennék. A GPU-s részét meg nem ismerem a rendszernek. Én mindig azt mondtam a Fermiről érdeklődőknek, hogy ha 100-120k körüli kártyát keresnek és fontos a GeForce PhysX gyorsítás, akkor talán érdemes megvárni. Ha nem számít a PhysX, akkor meg lehet venni a Radeont.
-
csatahajós
senior tag
Ha visszaolvasol picit a topikban voltak már híresztelések, azon kívül nem sok info van.
A két fajta kódnév sorozatot emlegettek, az egyik a Hekatónheir, a másik a Northern Islands.
Itt egy iponos link, ami a fudzillás hír tükörfordítása.
Amit szinte biztosan lehet tudni, hogy új architektúra lesz, tehát az Rv870 az utolsó R600-re épülő generáció. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem lesz hasonlóság.
Ha lehet hinni a mitológiai kódneveknek elképzelhető, hogy most tényleg összejön az igazi többmagos GPU, meg az osztott memória kezelés?
Az fix, hogy minimum 1 év van még hátra amíg többet fogunk tudni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Rap, Hip-hop 90'
- A látszat ellenére helyesen működik az NVIDIA-féle Resizable BAR implementáció
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- E-roller topik
- Robogó, kismotor
- A Galaxy Z Fold7, minden színben és oldalról
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Konica Bizhub C220 - A3 fénymásoló
- Telefon felváráslás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Új Apple iPhone 16 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 3 Év Garanciával
- AKCIÓ! VALVE INDEX virtuális valóság szemüveg garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest