- Bemutatkozott a Fairphone 6
- Fotók, videók mobillal
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Mobilhasználat külföldön
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Három Pixel 9 jött Magyarországra
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
Az első nagy kérdés, vajon ugyanazt számolja-e a két módon a kártya? Tehát hogy konkrétan nincsenek-e extra terhelések a DX12 módban? Ugyanazt a minőséget jelenti-e az "Ultra" a két módban?
Nekem BF4-ben volt tapasztalatom DX11 és Mantle módban, és minden tekintetben jobb volt a Mantle, de nem hozott lényegesen több átlag FPS-t. Érdekes módon, jóval később a DX11 valamennyire utolérte a Mantle módot, a friss játékverzióban én már nem éreztem azt a fajta előnyt, mint a megjelenés után fél évvel a Mantle oldaláról. Mindenesetre nagyon érdekes, hogy a játék friss korában mennyivel jobban futott rajta, mennyivel több idő kellett, hogy a DX11 mód is elérje azt a futási minőséget.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Emlékszek. A XAD_U32 nem a bányászat miatt van benne, arra is jó, de sokkal prózaibb oka van, mégpedig a szerverpiac. Ezen a területen számos hash-alapú algoritmust lehet offloadolni a GPU-ra, ami radikális mértékben gyorsítja a feldolgozást. Például a nagy adatmennyiséggel dolgozó területeken a biztonsági mentés, aminél a GPU gyorsabban végzi a CPU-nál a hashek számítását, és még tehermentesíti is a rendszert, nem mellesleg energiahatékonyabbá teszi a feldolgozást. A XAD_U32 minden hash-alapú algoritmusra kedvezően hat, gyorsítja a feldolgozást.
A bányászat azért sem lényeges, mert Lisa Su elmondta, hogy nem tekintenek rá hosszútávú tényezőként, ellentétben ugye a szerverpiaci igényekkel, amelyekre lehet építeni. -
#45185024
törölt tag
...hogy bevádolta a szabványügyi hivatalt meg eldobta a 480-at de most vannak érdekesebb dolgok...
Van itt egy botrányszagú szál de ez elég VS-es ezért ennek a kifejtésére nem térnék ki, ha akarjátok ott megtehetitek.
Meg a legfontosabb Antal kommentelte a Pesti eseményt
Amúgy elég jók a képek, hangulatosak...de nézzétek csak a lényeg aláhúzva: -
távcsőves
senior tag
Az 1-2%ot javítsd, hanem éltél barlangban.
Legyek már stilusos.
A bányász felhasználás érdekelt, de akkor személyes tapasztalatod nincs. Ez érdekelt volna. Dírekt odaírtam egyébként, nagyon off, és azért itt, mert pár h.sz.-el korábban egy bányász atyaúristen került szóba. Meg az ő Vega tapasztalatai. Témát zártam részemröl.
-
-
HSM
félisten
No igen. És még egy kérdés, egyáltalán jönnek-e bányászásra optimalizált időzítésű Vega BIOS-ok, merthogy a GDDR5 kártyáknál igencsak combos sebességkülönbségeket okozhatott magában csak ez is....
Szval ha engem kérdezel ebből a dologból egyedül annyi derült ki, hogy meg lehet vele etetni szélsőséges terheléssel 400W-ot. Wow.
Kb. bármelyik csúcs gaming kártyával meg lehet, ha nincs BIOS-ból túlzottan lekorlátozva... Nem lettünk sokkal okosabbak.
-
TESCO-Zsömle
titán
Kövezz meg, de én végtelenül boldog vagyok, hogy jelen állás szerint szar bányászni a Vega és nagyon remélem, hogy ennek inkább architektúrális okai vannak, amit nem lehet driverrel javítani. Persze úgyis lesz valami valuta, amire ez lesz a jobb. Pár napja már valaki linkelt ide egy posztot, amiben kifejtették, hogy finomhangolás után egész jól bányászik a Vega FE, csak épp nem Ethereumot, hanem valami mást.
(#31073) golya87: Ryzen-t is temették, hogy szar játékokra meg instabil. Kellett neki 2-3 hónap, hogy beérjen. Most már egész kompetitív és platform-szinten úgy csapkodja a konkurenciát, hogy az valami félelmetes. Igaz, ehhez kellett az Intel is azzal a katyvasszal, amit most HEDT-re kitolt.
-
Oliverda
titán
-
HSM
félisten
-
M.T.
senior tag
Nem akarok gonosznak tűnni de remélem csúszik azzal az optimalizációval illetve a fogyasztás és egyéb dolgok miatt nem lesz a bányászok célpontja de persze majd az idő eldönti.
Lehet mire lehet kapni nagyobb tételben kipukkan a bányászlufiÉn legalábbis ebben reménykedem abszolút minden rosszindulat nélkül.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Vega 10 esetében egy GPU-ra nagyon sok termék érkezik igen rövid idő alatt, tehát ezeket jól el kell osztani. Az, hogy ma csak a Frontier érhető el publikusan nem lesz mindig így. Az RX Vega szállítása a hónap második felében megkezdődik, az előrendelők már megkapták az szerverbe szánt előzetes verziókat, de Q3-ban el kell kezdeni a végleges Instinct verziót is kiszállítani, és szeptemberben lesz Radeon Pro WX9100 is, amit november felé követ a két GPU-s Duo verzió a VR-ra, plusz az SSG verziót is idénre szánják, ami azért baj, mert azt előreláthatólag zsákszámra fogják hordani a nagyvállalatok, elvégre radikálisan gyorsítja az egyes nagy adatmennyiséggel dolgozó feladatokat. Szóval egyelőre nem az a kérdés, hogy miképp adják el, hanem az, hogy miképp gyártanak belőle eleget.
Ezért is jön egyébként csak decemberben a Vega 11, mert kevés lenne a lefoglalt gyártókapacitás hozzá. Annyi Vega 10-et kell csinálni, amennyit csak lehetséges.
-
lehet túl kockázatosnak találják a hagyományos piacaikhoz képest. és a fejlesztéseknek tipikusan van valamekkora tehetetlenségük is. a pénzt és erőforrásokat most kell rá allokálni, viszont amire eredménye lesz, az meg arrébb van - és amilyen gyorsan jött ez a buborék, ugyanolyan gyorsan ki is pukkanhat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a piac akkor is létezik az AMD-nek, ha egy picit sem optimalizálnak a bányászprogramokra. Innentől kezdve a pénz jön belőle, viszont a szoftveres oldalon erőforrást nem kell rá költeni. Akkor lesz ez szükséges, ha stratégiailag fontos tényezővé válik a bányászat fenntartása, és akkor már megéri azon elgondolkodni, hogy erőforrást és pénzt öljenek abba, hogy a meglévő hardverek gyorsabban bányásszanak. De amíg így is elviszik bányászni mind, addig minek...
-
távcsőves
senior tag
Nem is rád értettem, hanem általánosan, ha valaki nem elfogult, és a teljesítmény/ár viszony rendben van, megveszik. Ha meg valaki elfogult, teljesen mindegy, hogy gyorsabb akár 10%-al is. Akkor sem lesz neki elég jó. De ezt meg nem igazán lehet befolyásolni. Csak nagyon komoly sebesség előnyel.
-
Petykemano
veterán
Én ezt (1080@300w) azért nem tartom valószínűnek, mert ezt a polaris megfelelő méretűre skálázásával is elérték volna. (Figyelmen kívül hagyva a geometria számítás korlátosságát.)
Sőt, valójában a 1080 és 480 között már csak 60% különbség van, így ez az eredmény 1150mhz-cel is Bíztató lett volna. Az hogy mégse jön a furyx-ből ez ki az pont a benne található szűk keresztmetszetek miatt van.Ha feltételezzük, hogy kikalapálták az összes szűk keresztmetszetet és tökéletesen tud skálázódni, akkor matek szerint az 1080ti-t is elérné. (4096, 1400mhz)
Persze a fogyasztás valóban 300 körül lehetne, főleg ha abból indulunk ki, hogy az rx 580 hogy éri el a 1300+-os órajelet.
És akkor ebből vesz le harmadot sayinpety szerint a DBSR. És ha lesz ilyen fícsör, akkor a variable length simd.Azt gondolom, hogy az így felszabaduló 100-150w-ot használják fel a frekvencia tipikus 1400-ról 1600ra turbóztatására,amiről ugye tudjuk, milyen rosszul skálázódik. (Durván emelkedik a fogyaztás) És így kap majd tdp-t.
Tehát én 10-20%-kal a 1080ti fölé várnám végül.
-
#45997568
törölt tag
Ha a hardver mar tavaly kesz volt mint ahogy errol csiripeltek mar korabban akkor jo esellyel a szoftveres resszel van a gond. Meg van 3 het a bejelentesig, aztan meg 2-3 het a megjelenesig a boltokban.
Ha mar 2 hete szallitja AMD a chipeket a gyartoknak akkor mar biztosan van par mukodo peldany uh a leakek-re barmikor lehet szamitani.
Teljesitmeny tekinteteben en valahova 1080 korulre varom a kartyat DX11-ben, DX12 ben Ti magassagaba. Sok mindenen mulhat a sikeres/sikertelen start, nemsokara okosabbak leszunk.
A 300W-os TDP kerettel nem latok akkora problemat, a Ti is eszik ennyit vagy tobbet is huzva, csak meg kell nezni a Ti topikjat, melegszik es dobalja az orajelet, itt is ez lathato az FE-nel. Vizes erdekel csak illetve jo lenne megjelenes magassagaban FC blokk EK-tol, ugy sejtem ott fogja magat ez a kartya (is) jol erezni magat.
Ugy sejtem a vs majd fel fog robbani a megjelenes pillanataban amint kijonnek a tesztek
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nézd. Baromira egyszerű a dolog. A GPU-t a megjelenése utáni évekre tervezik. Tehát a Vega 10-nek 2018-ban és 2019-ben kell helytállnia. Ezáltal van bele tervezve egy rakás képesség. De nem csak újakra kell itt gondolni, amelyek még nem érhetők el az API-kban. Van például ROVs, ami a DX12-nek már jó ideje a része, de senki sem használja, mert a mai architektúrákban piszkosul lassú (az Intelnél nagyjából gyors, de ott meg az IGP ereje
...). A Vega 10 az első hardver, amely nem csak szimplán támogatja ezt a fícsőrt, hanem normális teljesítménnyel futtatja le a kódokat. Szóval lehet, hogy nem tűnik logikusnak, amit csinálnak, de nagyon sok indok van mögötte, hogy ezt így érdemes megtenni, mert végeredményben nem a Pascal lesz a versenytárs. Azt nagyon gyorsan ütni lehet, mert nem úgy tervezték, hogy jó legyen 2018-ban is (ha csak packed mathra vonatkozó támogatást kap egy játék, már akkor is csak a Vega és a Volta hátsó lámpáit látja majd a Pascal, mert nem tud majd olyan gyorsan számolni, és még a regiszterigény sem fog csökkenni ettől az optimalizálási formától). A Volta ellen kell menni, ami már hasonlóan ki lesz hegyezve ezekre az újításokra, hiszen azt az NV szintén 2018-ra tervezte, ugyanazokkal a háttérben begyűjtött információkkal, amikkel az AMD dolgozott.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valamerre muszáj lépni. Attól, hogy több shader kerül egy lapkában még nem reagál olyan problémákra, mint amilyen a komplex jeleneteken belül durván csökkenő hatásfok, az egyes eljárások rossz hatásfokú végrehajtása, vagy például a nagy adatmennyiség rossz hatásfokú kezelése. Több feldolgozóval vagy több memóriával csak annyi történne, hogy több erőforrás lenne kihasználatlan.
Ezekre a váltásokra azért van szükség, amiért anno a unfied shader is jött. Pakolhattunk volna tovább több vertex és pixel shadert a GPU-kba, de ezzel a módszerrel csak a problémát vittük volna tovább. Ma is van egy rakás probléma, de a megoldásuk kevésbé egyértelmű, viszont attól nem lesz jobb, ha csak a feldolgozók számát növeljük. Ha ez a módszer működne, akkor a Sony sem rakott volna a PS4 Próba superstencilt és packed mathot, hanem extra multiprocesszorokra költötték volna el a tranyókat. A Vega csak ezeket másolja. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A teljes potenciált még az év végén sem hozzák ki belőle, mert van benne egy rakás olyan képessége, amelyet csak a most készülő API-k támogatnak. Már önmagában a primitive shader is egy hatalmas váltás, hiszen ezzel a fejlesztéssel teljesen kiváltható a vertex, a hull, a domain és a geometry shader. Ezekre nincs többé szükség, mert a primitive shader tudja mindazt, amit ezek, csak sokkal korszerűbb módon, ezáltal sokkal gyorsabban is. Viszont az egészet időbe fog telni kihasználni. Azt biztosan állíthatom most már, hogy a Vega új képességeinek a zöme nincs benne az aktuális API-kban. A PS4 Pro IGP-je áll hozzá talán a legközelebb.
-
Jack@l
veterán
Még egy firestrike eredmény...
http://www.guru3d.com/news-story/new-vega-10-687fc1-3dmark-fire-strike-performance-result-spotted.htmlUI: nem válasz akart lenni
-
Firestormhun
senior tag
-
-
-
stratova
veterán
Azaz hagynak további 3 hónapot a konkurenciának, hogy elpattintsanak pár felsőkategóriás GTX-et... (Sóhaj). Talán P10XT2-vel már lesz ténylegesen a piacon mobil Polarisból, aminek lesz keresnivalója GTX 1060 mellett.
Nagyon remélem legalább olyan jó hatással lesz a fogyasztásra az új stepping, mint az órajelre.
Csak tudnám minek demóznak VR hátiszákot ill. mobil RX 480-at, amikor kb. nem szereltek vele semmit.
Polaris Apple (Radeon Pro 460,455,450) mellett HP Omen 15 (erősen) Limited Edition Z-be és Asus X550IU-ba került csak (RX 460). Lenovo már 560-ként árulja.
Polaris 10-zel van 5 (3 Mac) notibench, GTX 1060-nal 26, GTX 1050Ti/1050-nel 1-1.
Várós Vega de akár használni lehetne ezeket is. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez történik a Doomban AA nélkül vagy 8x TSAA-val.
- elkészül a képkocka és megjeleníti. Közben már számolja a következőt. Ez a multi-engine gyönyöre, hogy nem kell megvárni, hogy a számítások befejeződjenek, hanem el lehet kezdeni párhuzamosan a következő számítást egy másik parancslistán betöltve.
- az időzítés nem gond. Ugyanúgy történik, ahogy eddig. Attól, hogy párhuzamos lett a feldolgozás még tuti nem lesz kész hamarabb a következő képkocka.
- Nem készül két kép ugyanabból a scene-ből. Minden teljes scene-hez csak egy frame tartozik. A szegmentálás csak a trükközés működését szolgálja, semmi mást. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A következő képkockára egy másik present vonatkozik, ami a grafikai parancslistába kerül.
Az a trükk, hogy úgy kezdjék meg a következő képkocka számítását, hogy az előzőt még nem fejezték be. A legelső képkocka mindenképpen hosszú lesz, de minden azutáni már rövidebb, és ezzel csökken a késleltetés. Az egyetlen hátrány, hogy ezzel mutatsz egy fityiszt a 3rd party mérőprogramoknak, mert nem érzékelik a presenteket a compute parancslistákon.
A Deus Ex hasonlóan trükkös. Ott az történik DX12-ben, hogy a haj szimulációja hamarabb kezdődik, meg mint maga a képszámítás, illetve ennél a játéknál már aszinkron DMA is van, ami még jobban bonyolítja a dolgokat. -
HSM
félisten
A 7870XT-men nekem se ment jól. Kevés hozzá a 2GB ram, mediumra kéne venni a grafikát, úgy egyébként a 7870-en is szépen megy Mantle-vel, de ilyen kártyával nyilván érdemesebb eggyel magasabb beállításon DX11 alól tolni.
A 290-eken viszont 4GB rammal nincs ezzel gond, és szépen, stabilan megy. Bár nekem a DX11 móddal sem volt semmi komolyabb bajom.
-
Ren Hoek
veterán
Ez teljesen reális, erre tippeltünk. Az eddigiekből is kiderül, ha kap egy durva feszt, akkor kimegy TDP limitig.
Base clockon, játék alatt teljesen kizárt, hogy 160 Wattot zabáljon. + amúgy Furmark, szóval nem reális.
Customnál ezért kell rá a 2*6 Pin...de mit számít ez? 970-nél egy 180-200 Watt simán könnyen kezelhető egy jó hűtéssel. (Fury/290X/390/390X/980Ti amihez nagyon ott kell lennie a hűtésnek, ott már számít)Az már jól látszik, hogy a Pascalnak nyilván "picit" jobb a perf/watt-ja. Egy 28 nm-en is keveset fogyasztó Maxwellt átültettek 16(20) nm-re, rendesen felhúzva + kicsit feljavítva. Ehhez képest a Polaris vadi új GCN, tele olyan techporn feature-kkel, amik majd remélhetőleg a közeljövőben hasznosak lesznek. Abu szavaival élve, kicsit procis inkább, mint a Larrabee. Hogy ebből mennyi valósul meg, az majd kiderül
A lényeg ott van, hogy sikerült a fogyasztást élhető szintre zsugorítani.
-
BeLucZ
addikt
kár hogy ezeket a leggyorsabb kártyákat nem 1 kibaszott erős monolitikus gpu-ra gyúrják ami mindent bedarál, bár gyártási szempontból biztosan nem lenne buli, de felhasználói szempontból meg az lenne nagyon is és akkor nem lenne ennyire driverfüggő az egész
amúgy is presztizstermékről van szó, jöjjön csak az a tenerife félelmetes paraméterekkel
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen digitális videókamerát?
- Bemutatkozott a Fairphone 6
- PlayStation 5
- Medence topik
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Házimozi belépő szinten
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 16 Pro Max - Desert Titanium - 256GB 1 ciklus 100% akku! 1 év garancia! Új készülék!
- AKCIÓ! MSI Z790 i5 14600KF 64GB DDR5 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA Enermax 750W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2080 8GB Fractal Design Define R5 FSP 750W
- AKCIÓ! Csere-Beszámítás! Gainward Phantom RTX 4070Ti 12GB GDDR6X Videokártya!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged