- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Bemutatta az Apple az iPhone 16e-t
- Honor 200 Pro - mobilportré
- iPhone topik
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Január 30-tól Magyarországon is kapható a Vivo X200 Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nyúltáp
senior tag
grat, nekem nagyon bejon modell
sajat concept?
a jelenseg amit irtal sima perspektivikus torzitas(ezert is oldja meg a problemat ha atvaltod kamerat ortogafikusra) Most igy hirtelen megnem mondanam hogy van e ra vmi megoldas, valoszinuleg kamera lens piszkalgatasaval javithato a helyzer valamelyest, de 100%ban nem hinnem hogy orvosolhato. A jelenseget meg csak azert akkor vetted eszre amikor magassag nagyobb mint szelesseg, mert olyankor torzit csak a vizszintes sik menten nagylatoszog miatt. 1920x1080nal fuggolegesen torzit, tehat a fuggoleges vonalak fognak meggorbulni picit kep szeleinel. -
m@x
csendes tag
Sziasztok régóta járok már fórumokat olvasni ide de csak most vettem észre hogy van itt egy ilyen jó kis fórum,úgyhogy ennek örömére töltök is föl egy képet amin most dolgozgatok!
Van még rajta mit csinálni de egy csomó dolog nem is végleges rajta és hamár itt vagyok kérdezek is,lassan 1éve foglalkozok a programmal de belefutottam egy érdekes dologba!
Szoval nem tudom ki tapasztalt már olyat hogy ha mondjuk 1200x1500-as felbontást állítok be és minden teljesen vízszintes akkor a képnek az alját meg a tetejét nem síkként rendereli le hanem kicsit meghajlítja a tetejét meg az alját,mintha kijelölnék mindent és nyomnék rá egy bend-et,állítgattam mindent a kameránál,ami valamennyire megoldja a dolgot hogy a kameránál bekapcsolom az ortographic projectiont!De ez csak akkor jön elö ha a magasság nagyobb mint a szélesség 1920x1080-as felbontásnál minden stimmel!
Lehet hogy a "sima"kamera meg a Vray nem kedvelik egymást?várom a véleményeket meg az ötleteket
[link][ Szerkesztve ]
-
Nyúltáp
senior tag
ez vmi ascii formatum lesz, amugy eleg sok fajlformatum hasznalja ezt a fajta megkozelitest. Vertexek be vannak szamozva, es mindegyikhez tartozik 3 ertek ami meghatarozza a x/y/z poziciojat a terben, ilyen plo mondjuk a .obj is
Ha makod van, talan megtudod nyitni oket milkshappel. Csak at kell oket nevezni vmilyen ascii formatumra, .asc vagy hasonlo, nemtom tobb is van, utana kell nezni.
Ha kevesbe van makod, akkor at kell formaznod oket szovegszerkesztoben ugy hogy megfeleljenek egy bizonyos fajformatum szintaktikai kovetelmenyeinek. Igy akar atalakithatod oket obj-ve is, amit megeszik siman max.
Mondjuk pocsolos, es sokkal egyszerubb siman az uj verziot hasznalni, ugyhogy inkabb befogom -
icemad
nagyúr
Bici: Ez a nyomorék hotmail nem tudja átküldeni a fájlt, szóval inkább feltettem data.hu-ra. Ha érdekel még valakit ez a verzió, az is leszedheti.
[ Szerkesztve ]
-
icemad
nagyúr
Bocs mindenkitől... Kissé bekavartak a levesbe. Szóval a honlapon lévő progi a 2.0 verzió. Én (még) az 1.0 verziót használom. Valószínűleg áttérek majd a 2.0-ra. Szóval bocs, én voltam figyelmetlen.
Szerk.: Bici: megy a mail.
[ Szerkesztve ]
-
-
Nyúltáp
senior tag
kocsolom
felraktam en is a letoltheto verziot internet oldalukrol www.silentworks.hu
De nalam is csak 3ds-ek vannak models mappaban. Kiprobaltam, hogy bemasolok egy sajatot, ujrainditas utan gond nelkul megnyitotta.
Jameg oldalon is ugy remlik azt irjak hogy full 3ds support.
..lehet nem egy programrol beszelunk. -
icemad
nagyúr
Bici:
Nekem a program könyvtárában van egy models mappa. Abban vannak a modellek. (sok könyvtár van benne, a könyvtár neve utal a modelre. Pl.: Box1, Chair1, Gate, Table, Zombie) A könyvtárban van egy .man fájl, ami maga a model, és egy (vagy több) .gif fájl, ami a textúra. Ha priviben írsz emailcímet, átküldöm az én verziómat, abban van minden. A progiba modelt úgy tudsz betölteni, hogy kiválasztasz egy "objektumot" (pl. támadó szörny) és jobb oldalt alul megjelenik két sor. Az egyikbe kell a .man kiterjesztésú model, az alá pedig a textúra. Utána csak elhelyezed a térképen.
Menthirist:
Nem játékhoz kell, hanem egy fps játék-készítőhöz, de ezt még az elején írtam. Silent Walk a neve, nagyon nagyon fapados, de egyszerű és gyors. Csak modeleket nem találok hozzá, csinálni meg nemtudom mivel kell, mert erről sincs infó sehol. Ezt a .man kiterjesztést eddig egyik program sem ette meg. Bár a tárgy-modellek nem annyira rosszak, de az ellenfelek nagyon elnagyoltak, ráadásul a mozgásuk is darabos. Ezeket akarom (akarnám
) kicserélni.
És kösz mindenkinek, hogy foglalkozik az üggyel.
(Annak ellenére, hogy nagyon off...
)
-
-
THS
csendes tag
Körökre osztott stratégiai játék látványvilágának kidolgozásához keresek 3D modellezőket.
-
lehet, hogy a program valami saját fileformátuma... ritkán szokták egyből megnyitható, közismert formátumban tárolni a modelleket...
melyik játék ez?[ Szerkesztve ]
-
icemad
nagyúr
válasz
Menthirist #4981 üzenetére
Igen, ez a baj, hogy .man a kiterjesztés. Még mindig nem találtam szerkesztő progit, de konvertert sem, amivel más (elterjedtebb) formátumra lehetne átalakítani. De még keresgélek.
-
-
icemad
nagyúr
Sziasztok. 3d maxal lehet .man kiterjesztésű modelleket létrehozni vagy szerkeszteni? (Ha nem, akkor esetleg tudtok valamilyen progiról?)
-
Nyúltáp
senior tag
most igy hirtelen azt mondanam nincs ra mod hogy lasd viewportban..illetve van, ha viewport background ablakban(alt+b) belovod hogy use environment background, viszont akor fixen fogja beloni hatterbe, tehat nem forog a kameraddal.
Amugy meg kar ilyesmivel veszodni, egyszeruen allitsd be kamerat/modellt egy neked tetszo poziciboa, vagy ahogy megkivanja kompozicio, aztan material editroban tologasd el hatteret annyira amennyire kell(ha vray hdri map-et hasznalsz akkor horizontal/vertical rotation, ha sima bitmap-et akkor meg alap U/V offset), raadasul igy meg viewportban is latni fogod fenti modszerrel a eredmenyt. -
Met
nagyúr
Találtam ezt a leírást, azt mondjátok meg, hogy miként lehet pozícionálni a képen a modellt? Mert ahogy forgatom a kamerát körbe úgy mindig másmilyen a háttér, de ugye ezt csak akkor látom ha már lefutott a render.
Vagy úgy szokták, hogy előbb beállítják a kamerát a háttérhez (amit látni akarnak) és oda mozgatják a modellt?
Esetleg van rá mód, hogy lássam a hátteret amikor forgatom a kamerát? -
dy_nmq
aktív tag
válasz
Menthirist #4973 üzenetére
én inkább Mudbox párti vagyok, jobban kézreáll.
-
válasz
Bababobi #4972 üzenetére
kezelőfelület, sebesség...stb... A mudboxnak sokkal inkább maya-s, max-os irányítása van, míg a zb-é nem igazán hasonlít semmi általam ismertre... azt szokták mondani, hogy a zb jobban kézreáll azoknak, akik mondjuk hagyományos művészi ágból jöttek, míg a mudbox gyakran azoknak kényelmesebb, akik inkább maya-max vonalról jöttek...
Emellett a ZB eleinte előnyben volt megjeleníthető polyszámban a mudboxhoz képest, azonban nálam már jobban teljesít a mudbox ilyen szempontból. A zb elsősorban ramot és procit eszik, míg a mudbox kihasználja a gépedben lévő videokártyát is a számolások során. mostanában mindkettő sokat fejlődött megjelenítés terén is, zb esetén sokféle anyagminőség (agyagfajták, kő, stb... a programon belül) és különböző részlet-kiemelő árnyékolások, míg mudboxban lehetőség van valós időben tükröződést is festeni (specular map), köszönhetően a szerintem bőven zb-verő világítástechnikájának. -
Bababobi
csendes tag
válasz
Menthirist #4971 üzenetére
Hát köszönöm szépen a kimerítő választ.
Már elkezdtem utána nézni a progiknak illetve a tutorokat töltöm tőled.
Megnéztem a Mudboxot de én azt hiszem ZBrush-nál maradok.Bár nem tudom mi különbség van így hírtelen. -
válasz
Bababobi #4970 üzenetére
hát kb ez és a Maya 3d világa az egyetlen, néha még beszerezhető magyar maya-s könyv
konkrétan egyiket sem olvastam, de kétlem, hogy túl mélyen belemennének a dologba (illetve a 3d világáról tudom, hogy nem). szerintem ha megy valamennyire az angol, akkor a beépített súgójából rengeteget tanulhatsz, illetve neten is található szerintem elég sok írott vagy videózott tutor... főként angolul persze, de ez megkerülhetetlen. Ha még az alapokban kell segítség, akkor leszedheted a tutorjaimat MTS vagy Magnificat tutor series névnél keresd, az MTS 1 az alapokkal, a 2 a modellezés alapjaival, a 3 pedig a textúrázás alapjaival foglalkozik. sajna animációban nem tudok max elméletben segíteni, valamelyest rálátok a dolgokra, de gyakorlati tapasztalatom csak a modellezésben, texúrázásban van...
a könyvek elmlete kompatibilis a 2009-el, csak máshol találod meg a dolgokat. sőt, a 3d studiós könyvek is elméletben kompatibilisek, csak a gyakorlati részt kell átültetni maya-ba
szóval ha veszed a fáradtságot, hogy kikeresd hogy hol találod azt, amit a könyv xy néven említ, és a 2009-ben mondjuk xy vagy xyz néven van kissé máshol, akkor kompatibilis. sőt akkor kompatibilis a tutorok jó része, legyen az max, xsi vagy maya
A PS tudomány meg szép dolog, de ide néha kissé más ps tudomány kell
(ismétlővé tenni textúrát, kijavítgatni hibáit, rétegeket kompozitálni, stb...)
amúgy a nuke és a combustion egy kompozit progi, ezzel általában külön renderelt képelemeket építek össze (pl a jelenetről készítek külön rendert csak a színekről, csak az árnyékokról, tükröződésről, stb..., és ezeket egy kompozit progiban gyúrom össze, ahol kontrollálhatom őket, hogy mennyire domináljanak... ezáltal meglepően drámaian nagy rugalmasságod lesz még render után is a képed kinézetére...)
a pixplant-tal elsősorban ismétlővé teszek textúrákat, de egyébként sok más dologra is jó, a többit nem próbáltam (lásd az oldalukon...)
a crazybump fotókból csinál gyorsan normal vagy displacement map-ot (érdességhez), elég tágan paraméterezhető módon.
-
Bababobi
csendes tag
válasz
Menthirist #4969 üzenetére
Mivel elakadok elég sokszor így venni akartam könyvet.Ezt:Maya - 3D modellezés és animáció.Sehol sem kapom meg így tudtok ajánlani valamit?
Na most van egy régi könyv:Maya a 3D világa
Ez mennyire kompatibilis a Maya 2009-el?Lehet tanulni belőle vagy már nagyon elavult?Amúgy készülget egy jó kis animációm csak hát a tudás hiányában lassan.
Köszönöm a segítséget.A photoshop-al sokat foglalkoztam szal azza nem lesz gond.Megnézem a többit.
-
-
Bababobi
csendes tag
Köszönöm a segítséget/megerősítést..Akkor maradok a Maya-nál.Még milyen programokat javasoltok?ZBrush,Photoshop...stb?
Meg ha kész lessz majd az első kis animációm akkor megmutatnám ha nem gond? -
-
Bababobi
csendes tag
Sziasztok.Tudom hogy ez 3ds max topic de szeretnék segítséget kérni.Maya 3d-vel foglalkozok már 1 ideje.Nekem valahogy jobban tetszett a Maya.Még elég kezdő szinten vagyok de ez mind1.Szerintetek miben különbözik a Maya a 3ds max-tól.Úgy veszem észre hogy a 3ds max-al sokkal jobban foglalkoznak.Na most én a Mayán belűl az animation-re akarok specializálódni.Szerintetek váltsak?
Köszönöm a segítséget. -
Nyúltáp
senior tag
Koszi szepen mindenkinek
op9: koszi eszreveteleket. Modellezesi hibakon jol lathato az abszolut koncepciotlansag
nameg a hosszura nyult keszitesi ido.. Teljesen mas elkepzelessel kezdtem el modellezni, mint ami vegulis kikerekedett a vegere. Elejen meg max 3e face korulire szantam, es sok minden bennragadt meg azokbol az idokbol, nemistom miertnem nyultam bele kesobb. 4szoges dolog meg szintiszta letisztult gyokerseg a reszemrol
node olyan ugye sosenemsincsen hogy befejeztunk vmit, szoval sikerult utoljara(?) meg megeroszakolnom magam, ugyhogy osszepiszkaltam picit modellt itt-ott.
kerekjarat/lapat javitva, modell 3/4szogesitve.
[link]
Kannatextura fronton is igazad van, csak sajna nincs mar hely UV templaten bepaszirozni egy extra variaciot, szoval az sajnos ugymaradBici: Diffuse egy kirenderelt AO mapbol lett tovabbheggesztve trillio fenykep es csillio ora tabletfelett izzadas segitsegevel. Kopasok festve vannak, de plo sar nagyresze fenykep.
Vegleges psd olyan 200 reteg korul, meretre meg 180Mb asszem.Lightmap nincs rajta, csak a felsoroltak. Bevilagitas 1db direct es 1db omni light, scanlineal renderelve
[ Szerkesztve ]
-
RefeeZ
tag
válasz
Nyúltáp #4957 üzenetére
nyuszi.. BAZMEG! - kb ezt tudnám hozzátenni az előttem hozzászóló 2 emberhez.. kegyetlen jó lett
tekszcsör,bevilágítás is ippen elég,a modell mondjuk szar,de nyilván ezt te is tudod..
amiért meg amúgy felnéztem az az,hogy akinek van egy kis szabadideje az csinálhatna egy ilyet . nem konkrétan nekem,nyilván,de az ötlet iszonyat jó,és hát 3dben mégis mennyivel jobbabb már,nemdebárugye?!
ellenben..ha senki nem áll rá,szeptemberben nekiállok.
-
op9
aktív tag
válasz
Nyúltáp #4957 üzenetére
Grat!
szép lett! sztem bármelyik mai játékban megállná a helyét. Kivéve talán az NFS Porsche unleashed-ben
.
Ha elfogadod, pár jó (sztem) tanács:
- hátsó kerékjáratívre több poly, nem olyan sok, mint mondjuk a kerékre, de ott nagyon látszik a poly.
- Szélvédő aljánál ugyanoda tettem volna a vágásokat, mint a motorháztető vágásai, mert így elüt.
- 4szögnél több ne legyen sehol
- szélső fényszórók poly felosztása elüt a többitől
- lapátra is egy picivel több poly
- 2 kanna textúrát készítettem volna, mert így nagyon látszik a tile-ozás
- vmennyi kopás a lapát, és fejsze mögötti területre is ugyebár
- elől a kötél sztem nagyon kontrasztos..valamint egy kis rendezetlenség sem árt ;)Ez persze már maximalizmus, csak hasznos tanácsokkal próbáltam szolgálni.
Még egyszer grat hozzá!
-
-
Nyúltáp
senior tag
Keszvegeennyi.
Abbafejeztem, mar nem akarom tovabb gyurni, itt-ott texturaba meg bele lehetne nyulni, de mar igyis olyan tulcsinalos erzesem van...vagy olyan nincs is?
noszoval
Renderek:
[link]
[link]
[link]
[link]12e tri lett a vege, egy 2k-s textura diffuse/spec/normal, es kulon egy 512es az alphas reszeknek.
Jaigen vegre feltoltotte, szal van itt egy ilyen turntable render is
HD 720p Mov (~20MB) -
op9
aktív tag
válasz
Nyúltáp #4953 üzenetére
köszi, de ha jobban megfigyeled, akkor az első képen is meg lehet találni a logot, nincs annyira elrejtve ;)
Megtisztelő, h ennyire elvonta a kocsi a figyelmedet. De az is igaz, h fél4-kor nem olyan fitt az ember
.
Hát.. kicsi a világ (szakma)... engem is meglepett, h kitettékde pörögjön a topik, nem akartam visszafogni, épp ellenkezőleg...
-
op9
aktív tag
válasz
Menthirist #4951 üzenetére
18773
kasztni: ~10000
belső: ~2000
kerekek: ~1500/db (de azokon normal is van)természetesen Tris, nem poly.
-
-
op9
aktív tag
válasz
Nyúltáp #4949 üzenetére
Hali!
Még mindig a Seattal nyüglődök, mivel nincs más
. Igaz, már elkezdtem egyet, de abbahagytam.
Az illesztéseknél vszínű a reflection a hibás... AA látszik máshol, h rendben van, majd még csiszolom.
Direkt akartam szürkére mindegyiket, de már én is azt látom, h sok... vszínű a hátteret fogom majd sötétíteni, h jobban kijöjjön a forma. A modell még azóta sem (2005) változott, de már látok rajta hullámos részeket. De hogy egy kis low poly is legyen:
tütü
tütü2szerk: és köszi az észrevételeket
[ Szerkesztve ]
-
Nyúltáp
senior tag
szeva op, telleg regen volt mar.
latom meg mindig seattal nyuglodsz
szep render, annyi csak, hogy illeszteseknel recesednek elek picit..vagy AA miatt vagy reflection. Meghogy elso benyomasra szurke verda beleolvad picit szurke hatterbe..meg amugyis olyan egyhangu hogy minden szurke. Lehet egy erosebb backlight jobban levalasztana hatterrol
de modellhez grat, nagyon szep reszletes lett -
ByB
addikt
Hogyan tudom visszakapcsolni az xyz tárgymozgatót, valamilyen gombparanccsal kikapcsoltam?!
-
op9
aktív tag
[ Szerkesztve ]
-
dangerzone
addikt
Köszi szépen ismét!
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #4942 üzenetére
en megrogzott vray-es vagyok, mondjuk videonak nem allnek neki vele, arra jobb valasztas MR
-
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
dangerzone #4939 üzenetére
Ha szukseged van renderhez GIre, vmi extrabb shader-re, vagy mondjuk causticra, akkor MR, amugy meg sima scanline.
Mondjuk fenti mondatban MR-t behelyettesitheted Brasil-al/finalrender-el/vagyakar meg vray-el is, csak annyi, hogy alapban Mental rayt dobjak maxhoz[ Szerkesztve ]
-
válasz
dangerzone #4939 üzenetére
erősen attól függ, milyen renderelőd van, és mit akarsz elérni. A Mental Ray kézenfekvő, hisz alapból adják a max-hoz, és nagyon profi, tudásban az élbolyban van. Ha van valami egyéb rendermotorod (Renderman, Vray, Brazil, stb...), akkor pedig feladat és tudásfüggő. Értelem szerűen, ha valaki a rendermanhoz ért, és van neki, az nagyon jól jár azzal is, de ha valaki nem ért hozzá, akkor nem ér vele semmit... Azt kell használni, amihez a tudás és az eszköz megvan, és ami elérhető azzal a motorral.
-
dangerzone
addikt
Sziasztok!
Max-ban milyen renderelőt ajánlatos használni videóknál? -
szaszekk
csendes tag
válasz
Menthirist #4936 üzenetére
Sziasztok!
Köszönöm szépen a kielégítő választ! -
épp tegnap mértük le egy cirka 1 milla polys képen, csak AOC fast shaderrel egy képen, hogy amit nálam (2 magos, 2 ghz-es) 2m 18s alatt renderelt, havernál 1m 07s volt (2,4GHz-es Core Quadon, 3 maggal)
Tekintve a magonkénti 20%-os teljesítménytöbbletet, nem is rossz...
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz
szaszekk #4933 üzenetére
a biblia cd-ről nem tudok semmit.
a konfig tekintetében az a kérdés, milyen szintű dolgokat akarsz csinálni majd max-ban. Ha még most kezded, akkor egy gyengébb gép is elég, amúgyis a max és a maya is annyit eszik, amennyi csak van
egy dual core procival is ugyanúgy lehet dolgozni, mint egy dupla-quad core rendszerrel, csak épp utóbbi gyorsabban végez pl a renderrel.
Amit én ajánlanék:
célszerű dual core procival dolgozni legalább (ha megteheted), mégjobb a quad core. Az intel talán gyorsabb a Max-ban és a maya-ban is, az amd pedig az olcsó kategóriában elég jó ár/teljesítményű.
-20k alatt mondjuk AMD (Phenom X3 vagy 6000+ körüli X2)
-20 és 40k között Core 2 duo vagy Phenom II X3 vagy X4
-40k felett Intel quad coreAlaplapként valami korrektebb gyártó normális termékét (pl gigabyte-ok mostanában igen kellemesek árban és biztonságban is). 20-25 körül, esetleg ha van rá keret, akkor drágábban célszerű nézni alaplapot, függően, hogy mit szeretnénk bele (lehet venni majd 80k-ért Asus Rampage-et is, de minek).
-AMD alá 20-25k körül néznék lapot, intel alá esetleg 25-35k is lehet...
Intel alá pl nagyon jó kis lap a GIGABYTE GA-X48-DS5 (x48-as chipset, 4 memóslot 8 giga ramig, 2x 16-os PCI-E), AMD alá pedig mondjuk egy GIGABYTE GA-MA790X-DS4 (790-es chipset, 4 memóslot 16 giga ramig, 2x16-os PCI-E)memóriából a mostani ddr2 árak mellett célszerű legalább 4 gigát venni, mondjuk 2x2 giga Kingston hyperX-et (800-asat mondjuk amd mellé és 1066-osat intel mellé, túl nagy difi nincs a kettő közt). Ez kb 15k körüli kiadás. 4 gigához már 64 bites OS kell, hogy kihasználd! Nekem a 6 giga ram nehezen fogy el annál, aminél használom, de jó, ha sok program van megnyitva
Videókari igazából annyira nem számít szerintem, mindenképp célszerű valami modernebb (8-as nv vagy 3-as sorozatú amd feletti) karit választani, mert ezek tudnak olyan effekteket, amiket esetleg használ a max/maya viewportban.
-NV 9800GT vagy felettit javaslok (~30k, vagy több, ha erősebbet veszel), atinál pedig 4770 (nagyon jó, olcsó kártya) vagy 4850...Monitor valami, amit megengedhetsz, 20 vagy 22", 1680x1050-es vagy 1920x1200-as, TN paneles vagy jobb... amire van pénzed... nekem egy 50k-s Samu 2253LW-m van, és szeretem nagyon.
Táp: nem lehet eléggé hangsúlyozni egy normális táp jelentőségét. Nagy butaság a 150-200k-s rendszerünket egy 5k-s vékony cérnaszál tápra bízni, hogy elbírja vagy sem...
15k környékén már lehet nagyon korrekt darabokat kapni, pl Gigabyte Odin 585W, FSP Everest 500W... Egy vga-s rendszert bőven elbír egy 500-as, legyen az bármilyen kemény proci... Túlméretezni sem célszerű a tápot, mivel a villanyszámlában ugyanúgy meglátszik, ha pl van egy 1000W-os tápod, mégha csak 300W-ot eszik is a géped... Szóval 500W egy szimpla kártyás gépre elég, sőt valószínűleg a következő géped is elbírja majd, egy 700-as pedig elvisz már igen komoly SLI-s rendszereket is... 700 feletti tényleg csak a 2xdual GPU-s rendszerekhez kellhet...vinyóból lehetőleg minél nagyobbat vegyél
sokan nem szeretik a samsungot, de nekem van vagy 5, és mindegyik derekasan szolgál, hiba nélkül... A Samsung F1-esek (főleg a 640 gigásak és az 1TB-sek) elég olcsók, és jó gyorsak. Sokan WD-re esküsznek, azoknak sincs semmi bajuk
mit hagytam ki... 3 gombos egér, kényelmes billentyűzet, korrekt, szellős csavarmentes ház
[ Szerkesztve ]
-
szaszekk
csendes tag
válasz
dangerzone #4932 üzenetére
Sziasztok!
Két kérdésem volna:
1. A biblia cd-t nem lehet a neten megszerezni?
2. Tudnátok ajánlani olyan konfigot, amivel "kényelmesen" lehetne 3D maxot hajtani?
Köszönöm! -
dangerzone
addikt
Köszi az infót srácok.
-
dy_nmq
aktív tag
válasz
dangerzone #4929 üzenetére
kijelolt nezetablakban lenyomod az "alt+b" kombot és ott. de a plane-re pakolt kép az szerintem is kényelmesebb megoldás. lefreezeled aztán nincs vele gond.
-
válasz
dangerzone #4929 üzenetére
Szerintem pont ez az egyik legjobb megoldás, mármint plane-re tenni... Maya-ban is ezt csinálom, és sokkal jobban kézben tudom tartani, mint image plane-nel
-
dangerzone
addikt
Sziasztok!
Hátteret hogy lehet beállítani maxban? Fogok egy síkot, aztán beanyagozom, vagy van ennél kevésbé favágóbb módszer? -
Met
nagyúr
2009-es Max vajon fut Win7-en?
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
dangerzone #4923 üzenetére
Azert en elgondolkoznek animacion, ha egyszer 1 frame kirenderelese is megfekteti szegeny programot, akkor ha meg nagynehezen at is preseled vhogy renderelon, valoszinuleg orakba fog telni 1 kepkocka. 1 mp-nyi animaciohoz meg kell ugye egy jo 24 belole
szoval a helyedben en elgondolkoznek nemi optimalizacion. GI kikapcs, ha esetleg lenne, messzebb levo fak lecserelese nem annyira bonyolultakra, ill ugy alle zusammen fak lebutitasa, figyelembe veve megiranyzott felbontast...gondolom nem fullHD-be akarod renderelni, szal lehet hogy nemkeves reszlet teljessen felesleges, mivel amugy sem fog latszodni.amugy konnyebb lenne tanacsot adni, ha linkelnel egy kepet
[ Szerkesztve ]
-
dangerzone
addikt
válasz
Nyúltáp #4922 üzenetére
Van mind a kétféle hiba. Szóval mikor a kép felét rendeli le, meg az out of memory hibaüzenet ha már abszolút nem bírja a fák mennyiségét.
Mondjuk sajna még nem vagyok tisztában a 3dsmax határaival, de most egy vidéki kisvárost próbálnék lemodellezni, aztán lenne még egy kis animáció is. A kisváros meg ugye nem vidéki, fák nélkül. -
Nyúltáp
senior tag
válasz
dangerzone #4921 üzenetére
Hany poly egy fa? Milyen renderelot hasznalsz?
Mit is jelent pontosan a "kiakasztja teljesen"?
Out of memory hibauzenet, vagy csak siman nem fut le render?Ha vrayt hasznalsz, akkor fakhoz hasznalj vray proxyt. MRhez nem ertek annyira, nemtom aktualis verzioban vane vmi hasonlo megoldas.
Masik megoldas, hogy nem egyben rendereled ki osszeset, hanem szetbontod 3-4 retegre, aztan kompozitban osszeheggeszted utolag.Ojjekt szetrobbantasra meg sajna nincs kulon tool, pedig neha jol jonne, mondjuk AO vagy normal map generalasnal. De tuti irt mar ra vki scriptet, nem tul bonyolult problema. Keress ra neten. maxscript.de vagy scriptspot.com
-
dangerzone
addikt
válasz
dangerzone #4920 üzenetére
Na meg így időközben mégegy kérdés.
Erdőt kellene telepítenem az animációhoz. Egyesével le is rakosgattam a fákat, viszont az a baj, hogy meghal tőlük a gépem. Kb 60 db fát tehettem le, és nem tud már képet renderelni, kiakasztja teljesen. Szóval ezt valahogy nem lehet megoldani, hogy ne haljon meg a fáktól? -
dangerzone
addikt
Sziasztok.
Újra lenne egy kérdésem.Szóval van egy modellem, ami sok alkatrészből áll. Nincs olyan opció a maxban, hogy ebből a modellből robbantott ábrát tudjak csinálni? Szóval hogy az alkatrészeket kihúzni egymásból. Aztán az animáció alatt meg összeállnának.
Vagy ezt csak favágó módszerrel lehet, hogy külön -külön kihúzkodom őket, aztán egymásba illesztem őket?
-
Nyúltáp
senior tag
ahogy menth is irta, hangot bevagni video ala barmely modellezo, animacios programmal olyan, mint urhajoval menni a sarki kozertbe. Meglehet csinalni persze max-al is curve editorban, viszont mire osszeszenveded, mas, direkt ilyesmire megirt programmal vegzel vagy 60szor.
Nameg ha hanggal akarnad kirenderelni, akkor ugye mindenfelekeppen vmilyen video formatumot kene hasznalnod....azmeg ugye siman benne van TOP3ban a "Mit is ne csinaljunk szerencsetlen jelenetunkkel rendereleskor" listanahogy Menth is irta: kepszekvencia, aztan meg vmilyen video editor
-
A max-ot csakúgy mint a maya-t úgy célszerű, hatékony és szigorúan javasolt használni, hogy animáció kirenderelése képkockákba, aztán ezek összefűzése videóba pl egy kompozit progival vagy bármi mással ami tudja (pl videomach), és ez alá mehet a zene, amit ugyanaz a progi, amivel összefűzted általában tud.
szerintem:
szóval kezdő szinttől félprofiig (jelenetfüggően):
-animáció renderelése képkockákba (image sequence)
-képkockák összeállítása videóvá + hangfélprofitól a profiig:
-animáció kirenderelése rétegenként képkockákba
-képkockák összeállítása rétegekből videóvá
-hangNéha meg van engedve, hogy az animációnk alatt már a 3d programunkban is legyen zene, legalábbis pl a maya-ban van olyan, hogy betehető, és a zene bizonyos tulajdonságaival lehet vezérelni az animációt, de még ebben az esetben is utána csak az animáció képeit rendereljük ki, és ez alá megy később újra a zene...
-
KMan
őstag
Udv!
Hol tudok egy renderelt animacio ala zenet berakni?
Koszi -
A börtönből.
Abból a börtönből, ahova azok a hülyék kerülnek, akik grafikusi ambícióik ellenére villamosmérnöknek tanulnak.
Az ilyen perverz állatokat bebörtönzi a szakdolgozatírás elviselhetetlen súlya, és csak a 3dsMAX messziről derengő halvány fénye tartja bennük a jobb sorsba vetett hitet.[ Szerkesztve ]
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
o0tomy0o #4906 üzenetére
Nyugi nem banalis kerdes.
Motion blur vonatkozik arnyekokra is, csak eleg advanced dolog, ezert nem is tamogatja minden renderelo.
scanlinet eloszor is felejtsd el, nameg area shadow-t is.
Arnyekra csak 3d motion blur-el lehet motion blurt szamolni(mint ahogy reflectionre is plo), ezert mindenfelekeppen raytraces arnyekot kell hasznalnod.
Ha mentalrayt hasznalsz, akkor arnyektipust lodd at raytracre, es a render settings/renderer/camera effects alatt nyomd be motion blurt.
Ha vrayt, akkor arnyek tipusa vrayshadow, aztan render settings/vray/vray camera/motion blurMenth: koszi szepen.
9ezervalahanyszaz face amugy, taska meg tenyleg ratyi, de mar nincs kedvem belenyulni modellbe, majd igyekszem texturhaval feljavitani legalabb a tobbi szintjere -
öhöm, erre csak annyit tudok mondani, hogy átkozott durva... hány polys a low poly, mester? bár elsőre kicsit az oldaltáska nem üti meg a többi szintjét, de elég nehéz is lehet
[ Szerkesztve ]
-
o0tomy0o
tag
Rálátással rendelkezőket kérdeznék.
Huh lehet nagyon banális kérdés lesz, de motion blur az vonatkozik az árnyékokra is amúgy?
Ha igen, hogy lehet azt árnyékoknál (főleg area shadow-nál, állóképen) alkalmazni?(csak mert én úgy veszem észre hogy ott valahogy nincs ilyen, mégha kamerára vagy képre van alkalmazva object vagy image blur, de próbáltam már segéd render pluginokkal is, de azokon sem volt.)
-
Nyúltáp
senior tag
kosz sracok.
azert meg lesz vele 1-2 het melo jelenlegi tempot elnezve, textura meg felkesz + meg hatra van specular map is. -
mate0217
aktív tag
válasz
dangerzone #4903 üzenetére
Csatlakozom hozzád télleg nagyon jó lett az autó.
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
dangerzone #4901 üzenetére
nyehehe, jo kerdes. Egy jo eve kezdhettem neki, de konkret melo, olyan 3 het lehet benne.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bestbuy játékok
- Milyen egeret válasszak?
- Nyaralás topik
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Gitáros topic
- Saját tapasztalatok alapján: otthonautomatizálás védelme áramkimaradások ellen
- PlayStation 5
- Apple asztali gépek
- Bemutatta az Apple az iPhone 16e-t
- Videós, mozgóképes topik
- További aktív témák...