- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Bemutatta az Apple az iPhone 16e-t
- Honor 200 Pro - mobilportré
- iPhone topik
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
Új hozzászólás Aktív témák
-
breetai
aktív tag
HI ALL!
Egy ismerősöm most bontogatja szárnyait a 3D Studio (asszem) 9-ben. Én othon vagyok a hardwareben, ezért töllem kérdezte milyen gép kéne ahoz, hogy ez MŰKÖDJÖN!
Én viszont nem ismerem a progit. Mit szeret jóbban!? (RAM, CPU, GPU ...)
HA, esetleg mind fontos! Mi szerintetek az a konfig ami elég, jó, ill. über jó ehez az alkalmazáshoz?
THX! -
dy_nmq
aktív tag
De elhalkult a topik..... na egy kis csámcsogni való: legutóbbi agymenésem
-
kezdoboy
csendes tag
válasz
Nyúltáp #4394 üzenetére
szia
Az a ciki, hogy gi-s a jelenet. Van egy nagytotál. A háttérben egy távoli városkép látszik fent az éggel, kicsit lejebb a ligettel, elszórtan fákkal, alacsony várvalhoz hasonló zárósorral, néhol lejáróval, előtte, lejebb egy téglaépülettel, kicsit balra a bal sarokban lent belóg egy hangár teteje. Kamera indul és lassan aláereszkedik. Mivel a gi hatással van a környezetére, ezért jobbnak láttam, ha minden látszik egyszerre. Kamera a hangár jobboldalán ereszkedik lefelé, látni a hangár rozsdás gondozatlan oldalát, jobboldalt fa, villanyoszlop, utcai lámpa jelenik meg, szemben a téglaépület előtt fa. Háttérben egy manus tol egy kis megrakott szállítókocsit felénk. Kamera a végén teljesen a talaj szintje fölött kicsivel érkezik, közben ürge a kiskocsival jön felénk, jobboldalt a járda szélén járdaszegélykövön ülnek az alakok, akik a manus érkezésekor felhúzzák a lábukat, nehogy rámennyen a kiskocsi, és figyelik az érkezőt. Manus a kiskocsit majdnem nekitolja a kamerának. Kamera vált másik gépállásba. Ez a kínos jelenet. Mivel sok tárgy van ami gi-vel visszasugároz, ezért egymásra hatással van.
Azt javasolták már többen is, hogy ne cicózzak, 64bites legyen belőle, mert egyszeriben meg fog oldódni minden. Mire a composit meglenne, amit lehet a beállításnál, addigra már meglenne a render.
De kosz, hogy te is gondoltál a témára.
hali -
-
dy_nmq
aktív tag
válasz
Menthirist #4390 üzenetére
Multkor volt egy látványterv ami kifektette a gépem.... balatonpart, házak U alakban egy nádas körül, körbe fák. persze vrayproxy mindenfelé és ugy is 20 mega volt szabad a fizikai 4 gigából.... igaz ez már extrém eset.
-
kezdoboy
csendes tag
válasz
Menthirist #4390 üzenetére
szia
Pontosan ezt gondoltam én si és csináltam jeleneteket külön könyvtárba. Aztán ezekről rendert, hogy milyen az egész, aztán össze akartam állítani és már 75M-ás volt a scene és vagy 700M körüli az összes textúra, ami szinte mind jpg, de ezt már nem tudtam visszatölteni se. Mostmár igazat adok, hogy a nagyobb animnál annyi. De az a legröhejesebb az egészben, hogy az egész film egy nagytotállal nyit, akkor majdnem minden benne van és látszik, de ez kb. 15mp, aztán szerencsére a nagytotál hátsó része már csak részletekben látszik. Így is az 1280x720-as renderek a memória miatt region renderes részekből tevődtek össze, aztán utólag lett belőle teljes kép. Ha kell megmutatom, ha érdekel.
szia -
kezdoboy
csendes tag
szia
sajnos a ddr1 2db 1G-ás az tényleg kevésnek tűnik, csak azt nem értem, hogy amikor megállítom, akkor még marad neki 400M is olykor, ha elfogynak és scak 20-30M lenna, ekko a 2G a bűnös, de akkor szerintetek min állítsak még?
Ha másként nem megy akkor nem 2db 1G-ás ddr1-eset vennék, hanem inkább ddr2-őt, ahhoz meg új alaplap és egyéb. Na mindegy, köszi az infot, majd kialakul.
hali -
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #4387 üzenetére
kösz, kimerito volt
ahogy nezem kabe hasonlo lehetett mint tavalyelotti...elfelejtettem a nevet konferencia
..ami oktoberben volt. na.
nagyjabol hasonlo programmal is.
ui:
ma hazaerve egy level vart SAE Institue-tol(helyi iskola), hogy hetvegen nyilt nap lesz eloadasokkal, lehet elpattanok korulnezni. Ha igen, majd tolok enis kepeket -
válasz
Menthirist #4385 üzenetére
Nah, mivel a hétre befejeztem az alpótozást (tegnap analízis 2-ből épphogy nem sikerült, de ma a fizika 1-em sikerült...), így végre lekanyarintom normálisan a véleményemet a GDF-ről. Hosszú lesz, úgy számítsatok
Szóval szombaton, 17-én volt a 2. GDF, aki nem tudná Game Developer Forum, játékfejlesztési összejövetel, a tavalyin nem voltam, de úgy hallottam játékközpontú volt, most érzésem szerint azért már kellemesebb, szakmaibb volt. Egész napos rendezvény volt, programja itt
Mivel indultam az ArtistPub steampunk hajós contestjén, és 5. lettem (Csicso nevű admin 2. helyre tett, ezzel kaptam 2 pontot) a kb 11-ből, ráadásul rajtam kívül talán 1-2 ember csinált még low polyt, így elégedett is voltam, mégha össze is csaptam magát a textúrát... Mindenesetre a 2D-s részt Marchello nyerte, ő kapott egy ingyen jegyet, a 3D részlegben meg soksok nagyon jó munka született, így az első 3 helyezett nyert, de Schorby nem tudott elmenni, így a 4.-re szállt a jegy, reméltem, hogy nem jelentkezik, mert akkor rám szállt volna. Maga a jegy 10k+áfa felnőtteknek, diákjegy 8k+áfa (tehát drága). Természetesen már épp intézte volna el az AP admin nekem a jegyet, amikor felbukkant a 4. helyezett, és elvitte a jegyet... Viszont pár percre rá megláttam, hogy a helyszínen "csak" 4k+áfás kedvezményes áron lehet jegyet venni, úgyhogy úgy döntöttem elmegyek (kitartás, még bele se kezdtem a történetbe
)
megbeszéltem AP-s srácokkal hogy találkozunk itt-ott...máj. 17: ébredés reggel 4-kor, 4:35-ös busszal le a vasútállomásra, 5:33-as vonattal irány pest, igyekezni kell, mert nem ártana korán menni, nem tudni mennyien lesznek... 8-kor megérkeztem, 8:30-ra lenn is voltam a déliben, ahol csatlakoztam Marchellohoz és Szergelyhez (előbbi iszonyatos jól rajzolni tudó egyén, a 2D-s rész nyertese, utóbbi a 3D-sben lett ha jól emlékszem 2. egy igen masszív modellel). Együtt villamossal irány a Mom park mozija. Kisebb tömeg, nem olyan vészes... 2-3 perc alatt sorra kerültem, ők elmentek felvenni az ingyen jegyeket... leperkáltam az 5k-t, cserébe kaptam karszallagot, és egy fekete IDG-s szatyrot, minek tartalma: GDF-es könyvecske a programokról és az előadójukról, gdf-es toll, pólócsekk (beváltottam egy XL-es gdf-es pólóra), egy kód, amivel a következő évben 25%-al olcsóbban mehetek, jegyzettömb, kupon a fordítógéphez. karszallag fel, ezzel be is engedtek maga a rendezvény (a mozi) területére, íme pár kép:
[link]
[link]
[Geralt is itt volt a Witcherből]Mindenfelé cégstandok, de elég puritánok, főleg emberek után jöttek kapkodni...
pár cég, aki kinn volt (a képeket asszem az AP csinálta, szóval bocs)
crytek
Eidos Hungary
UbisoftNa akkor magukról az előadásokról... Hozzáteszem, értelem szerűen csak a párhuzamos helyszínek miatt csak egyiken tudtam ott lenni... Két moziteremben volt, egyik a Main hall, másik a Professional hall (elvileg szakmaibb jellegű)
egyik9:30 - 10:00 Megnyitó
Pár erőltetett poénnal (vagy csak én vagyok már "öreg") nyitottak a Gamestar-osok, majd egy szösszenet valamiről, nem tudom miről, nem bírtam követni
10:00 - 10:25 Epic Games - Reflektorfényben a Gears of War franchise - Dr. Michael Capps
Capps Bácsi lejött Amerikából, mondott 2-3 mondatot, és elkezdett Gears of War 2-őzni a mozivásznon... Ennyi... Ennyiért kár volt szvsz... Mindenkit felszólítottak, hogy tilos fényképezni, mert ezeket a képkockákat még csak Los Angelesben mutatták be tegnap, és top secret (előző héten minden online sajtó tele volt azzal a videóval, amit itt toltak realtime, tehát senkinek sem volt új). Vásznon szép nagy volt, de kicsit sötét, a hangok jók, dehát mozis dolby...
10:25 - 11:25 Crytek - A játékgrafika jövõje - Cevat Yerli, a Crytek CEO-ja, alapítótagja és elnöke
Ez volt nekem az egyik, ha nem a legjobb előadás... Nagyon pöpecül összefoglalva, tök jó angolsággal felvezette, miben látja a grafika következő kb 2-4 évét... Hangsúlyozva szerinte, de jogosakat mondott... többek közt: felbontás nem nő egyenlőre tovább 1080-ról, raszterezés tudása a határon, próbálgatják a raytracing-et és a point renderinget. Grafikai áttörés nem várható, inkább csak akkor majd, amikor ezek bejönnek, addig inkább AI és fizika fejlődése várható... kép másikezek után jöttek a két helyre bontott programok:
11:45 - 12:35 3D Brigade - Unreal 3 motorra felkészített karakter modellezése csúcskategóriás projektekhez
Viccesen indult, a fickó úgy olvasta papírról az előadást, mint egy ovodás, kb olyan sikerrel is, mint aki elsőnek látja, ráadásul bukik olvasásórán... Miután kimosolyogtam magam rajta, a téma már maga érdekes volt... igazán képeket és fázisokat mutogattak, jellemzően 10-13k-s modellekről, pipeline-ról, stb... kép
közben a másikban [ez volt]. Digital Reality mutatta be a movie maker progiját. biztos érdekes lehetett az is, de csak a 3d brigade-esen voltam.
12:35 - 13:25 Eidos Hungary - Repülõgépmodellek készítésének munkafázisai - Seres Lehel, Technical Artist A másik csúcs módon kivitelezett előadás, a Battlestation Midway repülőgépmodelljeiről volt szó, felépítés, mikre vigyáztak, hogy építették a leamortizált verziókat, hogy oldották meg az emberek, pilótafülke és torkolattűz mutatását a modellen, stb...ezután szolíd ebéd túlzó árért, utána a folytatás:
14:30 - 15:20 Crytek - Hogyan készült a CRYSIS? - Sten Huebler (Lead Designer), Bernd Diemer (Producer) kis making of, veszett unalmas volt, elaludtam párszor 1-2 percre. kép
A másik helyen időközben 3D Studio MAX 2009 bemutatás ment, ennek a végét elcsíptem, mert kicsit lemaradt az előadó... Amit láttam, az alapján nagyon jó előadás volt, bár lettem volna azon: motion builderbe is belenézett
Ezután megnéztem a:
15:20 - 16:10 Eidos Hungary - Hogyan készítsünk folytatást? - Szalacsi Botond, vezetõ designer-t a Professional Hallban, de siettem, mert érdekelt a Main hall XSI masterclass-a a Mesharray-től. Maga a folytatásos érdekes volt, sok ismert és nem ismert problémát hozott fel, hogy miért könnyű, és miért nehéz folytatást csinálni, mikor érdemes, mikor nem...
végül:
16:10 - 17:00 Mesharray - Softimage|XSI Mesterkurzus - A Softimage|XSI használata Next-Gen játékfejlesztõi környezetben - Mátéfy Szabolcs (j3st3r), 3D artist Nem volt igazi oktatás jellege, bemutatott pár feature-t, amit az XSI tud (gigapolygon core, GATOR, MOTOR, stb). elég unalmas volt... képNo ezután mentem is haza... Szóval jó volt, 10k-t, amit ráköltöttem (jegy + utazás + kaja) épp még megért, ennél többet már nem ért volna nekem... A külföldi emberek persze angolul tartották az előadást, kértem ugyan poénból fordítógépet (wireless füles, amivel lehetett hallani a tolmácsok hangját), de egyrészt nem volt rá szükség szerencsére (mindenki érthetően beszélt), másrészt a tolmácsok sem voltak a helyzet magaslatán, amennyire hallottam... Nem minden kifejezést értettek, ugye le is maradtak, mert csak a mondat után lehet fordítani, és elég zavaró volt a hangjuk is... Hamar visszaadtam a fülest... sok újat nem tudtam meg, inkább érdekességnek volt jó, illetve remek alkalom volt, hogy aki el akar helyezkedni, az tudjon beszélni a cégekkel, mert mindenhol ment a toborzás... Majd jövőre, ha felszívtam magam, és a jelenlegi terveimből nem lesz semmi, akkor majd beadom én is (Marchello most végzett, és eleve portfóliókkal jött, meg sok névjegykártyával, hogy állást vadásszon... szerintem nem tart sokáig, mire visszajeleznek neki...)
Amit másként csináltam volna, hogy ebédidő után az ellentétes előadásokra kellett volna mennem (MAX 2009, Capps: Kockázatkezelés a multi-platform fejlesztések során)...nos tényleg végére pár kép, ami kimaradt:
Az AP-s csapat (az adminok csinálták, ők ezért nincsennek rajta)
Bordy, Én, Szergely és MarchelloMike Capps : Kockázatkezelés a multi-platform fejlesztések során előadásáról (XSI-vel volt egyidőben)
1
2
3
4Mesharray-esek csináltak valami modellt aznap ott helyben:
kép
Na tényleg befejezem ... ez csak Nyúltáp tiszteletére mentJah, nem éreztem marketing maszlagnak... Egy szóval nem dícsérték magukat...
[ Szerkesztve ]
-
kezdoboy
csendes tag
sziasztok
Van egy kis proplémám a vray-vel, mert elég sok textúra van egy scene-ben és hiába van a gépben 2G memória, amikor betöltöm a scene-t, akkor marad is belőle olykor 400-500M is, de amikor vray-ben ráindítom, akkor látni is, hogy a textúrák rátöltésekor valamelyiknél megáll és out of memory... üzenet jön. A textúrák jpg-k, van köztük nagyobb méretű is, de a legnagyobb 5M körüli, az összes, ami a scene-ben van az 300M lehet.
Amikor ez a hibaüzenet jön, akkor megy tovább a render, de valószínű ahol nem tudta továbbtölteni a textúrákat ott érthető módon fekete lesz, mert ugye nincs rajta anyag.
Mit tudnák a vray-ben beállítani, vagy az xp-ben, hogy mindez megszűnjön. Ha elfogyna a 2G memória, akkor érthetően az lenne a kevés, de itt más memória is van. Azt is megcsináltam, hogy az xp lapozómemóriáját 4096-ra növeltem, de semmi eredmény. Másik gépen is próbáltam és ugyanúgy gond volt a textúrák betöltése közben.
előre is köszi a segítségeteket
hali -
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #4383 üzenetére
itteni GDC-re en is el akartam nezni, de aztan sajna kimaradt, majd jovore talan.
Amugy kis hazankba milyen volt? Marketing maszlag, vagy voltak ertelmes eloadasok is? -
Nem volt rossz a gdf...
-
lantlant
csendes tag
Help
Biped csontoknak az animacios kulcsait masolom egyik kepkockarol a masikra, es nem lesznek ugyanabban a pozban. Eloszor azt hittem, hogy csak a tappancsok miatt van, de miutan atkonvertaltam az animaciot freeform modba, meg mindig elrontott par csontot. Mert van ez?
(amugy loopolni akarom az animot es ezert masolom az elso kocka fazisat az utolsora)[ Szerkesztve ]
-
dy_nmq
aktív tag
válasz
Menthirist #4377 üzenetére
Vray mint mindig
. Alacsony renderidő, jő minőség. Persze némi színkorrekció, sharpen, meg a vignetting megerősítése az már Lightroom-ban készült.
-
-
dy_nmq
aktív tag
na egy kis procedurális szuvas fog shader teszt: [link]
-
dy_nmq
aktív tag
-
miért, ti kik vagytok?
-
lantlant
csendes tag
Lenne egy scriptelos kerdesem:
Vannak sceneim amikben valtoztatni akrok adott nevu obiektumokon,
csak az a baj, hogy nem minden sceneben
van meg minden obiektum. Amikor "eszreveszi" hogy olyan obiektumot akar a scriptem manipulalni
ami nincs a sceneben, leall hibauzenettel, ahelyett hogy atugrana.
Erre mi a megoldas? Help -
válasz
atm*RefeeZ #4369 üzenetére
a forma nem az én találmányom, mindenkinek ugyanazt a hajót (a 2D-s rész nyertesének művét) kellett megcsinálnia 3d-ben...
link -
atm*RefeeZ
tag
válasz
Menthirist #4368 üzenetére
grat menth,szerintem nagyon fasza lett;) szép féle formákat találtál ki,úgyhogy bejön. igazából jól esne kötekedni,de nem nagyon találok semmit így hirtelen
no de vicc arrébb,hajráhajrá!
-
Na elküldtem a pályázatomat az ArtistPub Steampunk léghajó contestjére, sajna esélyem sincs, nagyon jó modellek születtek (sajna low polyban csináltam + textúra, és bealáznak a high poly modellek)
AP Steampunk hajó contest Color
AP Steampunk hajó contest WireTanulság: speed modeling contesten, ha nincs polymegkötés, ne próbáljunk arcozni low polyval, mert se idő nem lesz rá, meg egy jól bevilágított high poly modell úgyis ráver...
De legalább készen van az első olyan modellem, ami ténylegesen készen is van... -
haky
senior tag
válasz
atm*RefeeZ #4366 üzenetére
hát köszi szépen
lassan tanulok gyorsan felejtek
-
haky
senior tag
Sziasztok!
Hogy tudok egy pohárba vizet tenni????
-
kezdoboy
csendes tag
válasz
atm*RefeeZ #4362 üzenetére
hali
sose lehet tudni, hogy egyszer animációval akarsz foglalkozni, ha így lesz, nyugodtan keress máskor is, csá -
kezdoboy
csendes tag
válasz
atm*RefeeZ #4359 üzenetére
hali
nézd meg hátha ez működik
mindhárom ugyanaz, de az egyiknek legalább működnie kellene:
http://depositfiles.com/en/files/2902522
http://w13.easy-share.com/13715761.htmla harmadik helyet már törölték
további jó munkát
hali -
dy_nmq
aktív tag
válasz
atm*RefeeZ #4359 üzenetére
A vrml97 az nem ez igaz?
-
atm*RefeeZ
tag
hallo
valakinek van fent régi maxja vagy olyan programja amiből vrml!!!1!!! (mert a gyökér tanárnak ez kell b*sszameg) fájt lehet exportálni? a geometria készen van (5box amiből összeáll egy asztal,bonyolult.) csak exportálni vagy konvertálni nem lehet sehonnan vrml1-be rohadjon le a mája. szal ha valaki tudna segíteni mondjuk örök hálámat kapná vagy egy megemlékezést aláírásban ph-n vagy mittudomén
ötleteket is várnék,ha van. köszi tényleg;)
-
piadex2
senior tag
Sziasztok!
Ha valakit érdekel egy érintetlen 3d studio max 3 biblia, az keressen meg.
Üdv,piadex2
-
kis olvasnivaló, thx to codewarrior @ hardwired topic:
http://www.vassg.hu/pdf/hdri_cikk.pdf -
dy_nmq
aktív tag
válasz
atm*RefeeZ #4348 üzenetére
Nah a camera match-es probléma megoldva, az alap tutoros dolgoknál kicsit összetettebb problémám volt de pár óra alatt megoldottam!
-
dregpeter
tag
kérdés:
Ugye a MAX-ban csak a Bipednél lehet használni a motion Capture -t?
azaz ha csontokbol összerakok egy csontvázat emberit, akkor ahhoz nem tudom hozzá rendelni ugye? v
agy esetleg ha a csontok nevei megegyeznének a Bipedes csontok neveivel akkor?
-
atm*RefeeZ
tag
na ha már karakterek..
http://www.visiblebody.com
kicsit jó oldalnak tűnik,most regisztráltam,remélem van akinek kell majd és újat mutat. lényeg,hogy az embert akárhogy meg tudod nézni benne erestül mindenestül -
dregpeter
tag
Vasárnap belinkelek egy képet (ma még nem) kész karakteremről.
[ Szerkesztve ]
-
dregpeter
tag
válasz
atm*RefeeZ #4348 üzenetére
kösz a materialost ismeretem, de valami mást kerestem, kösz. Megnézem a javaslatodat.
-
atm*RefeeZ
tag
válasz
dregpeter #4347 üzenetére
csáó
csomó lehetőséged van rá.
- húzz rá olyan materialt aminél bepipálod a 2sided-ot
- másold le az ojjektet, illeszd is be egyből és (lehet picit el kell mozgatnod,hogy jól működjön de asszem nem kell..) tegyél rá egy normalize módosítót, meg biztos van még rá néhány módszer,ezek a legegyszerűbbekremélem nem mondtam hülyeséget,de nyussz úgyis kijavít ha netán mégis megtettem volna
cameramatch-ról meg annyit, hogy maxban alapból van rá egy elég tűrhető tutor szerintem 7-től felfelé, érdemes lehet megnézni,ha még nem láttad.
-
dregpeter
tag
hogy lehet a maxban ha egy gömböt megfelezem hogy a belseje látszodjon rendernél?
mert cak a külső oldala látszik, mintha a belseje nem lenne, hogy lehetne hogy mindkjét oldala meglegyen?
-
dy_nmq
aktív tag
Maxban camera match-hez ért valaki?
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
atm*RefeeZ #4344 üzenetére
meg mindig elkezdheted jeepet, nemis lennel nagy lemaradasban
amugy mitortent max-al, egyszer csak elkezdte ezt csinalni..nincs vmi konkret dolog amiutan elcseszodott? ha semmi sem segit szedd le aztan dobd ujra altalaban ezamegoldas -
atm*RefeeZ
tag
válasz
Nyúltáp #4339 üzenetére
egyrészt : pont tegnap elalvás előtt gondoltam rá,hogy a jeeped iszonyat régen összegyűjtött képeit "megmutattad" és hogy töcs vagyok hogy kb nem kezdtem vele semmit. amúgy meg még mindig jól néz ki
másrészt: kár érte,benned bíztam pedig,hogy vén róka lévén már biztos belefutottál ilyen kalamajkába, de ezek szerint vagy fórumozok vagy szívom a kukit amíg meg nem oldódik magától
-
kezdoboy
csendes tag
válasz
Nyúltáp #4342 üzenetére
hali
Persze, értem, semmi gond.
Nem szerettem soha főnököt játszani.
Most az nagyon ciki lett volna szerintem, ha beesek ide közétek és rögtön azt mondom kezdjünk má egy ilyen dologba bele. Ez olyan, mintha jön egy valaki és rögtön játsza az eszét.
De, ha nem gond, akkor miért ne vennék részt benne. Nem csak a számnak kell nagynak lennie, hanem mutassak is valamit. Teljesen egyet értek veled, vagy mással, aki csak olvassa és figyeli, hogy már megint mi lesz ebből.
De tudod mit? Legyen. Szerintem itt többen is figyelő álláspontjuk miatt várnak valamire.
Vállalom tudásomhoz képest a bipedek megmozgatását, de mindezt egyenlőre próba szintig. Bárki bármit akar, egymást nem nézzük le, mert miért ne akadhatna el valahol, hanem segítjük egymást. Rendben?
Alapban mutatok egy bipedet, ami mozog és eldöntitek bevesztek-e a csapatba. Vagyis, hogy alkalmas vagyok-e rá. Habár még nincs semmiféle ötlet és egyéb, de maradhatunk annál az épületnél amit feljebb leírtam. A manus, aki kijön az ajtón mondjuk a mozgását mutatom, ha úgy gondoljátok. Habár a rá skinelendő vagy physiquelendő alak nincs meg, de nagyjából legyen egy vékonyabb, de átlagos testlakatú alak. Ha van valaki aki egy kicsit is tud alakot késízteni, vagy már van ilyen, az jól jöhet. Egymás anyagát nem lopikáljuk el, csak eltesszük arhíválás gyanánt. Harmadik, vagyis a csapatban lévő személyeken kívül másnak nem adható oda. Amennyiben az önhibájából mégis máshoz kerül, az kizárható, de megbeszélés tárgyát képezheti. Az alaknak fehér köpenyesnek kellene lennie, mert bent vegyszerekkel dolgoznak. Nem kábítószer, hanem inkább pirotechnikai dolgokkal foglalkoznak, persze illegálisnak. Az egész történetet amúgy tudom, mert készen van. Eleinte csak néhány alak lesz, aztán lesz vagy 30 is. Oda nagyon sokára fog scak a scapat eljutni, ha ti is úgy akarjátok. Nekem semmi összeg nem kell, de más se tarthat igényt rá. Ha bárkinél felmerül, hogy valaki felfigyel az egészre és lát fantáziát, a többiekkel kell tárgyalnia. Ha nahyon komolyá fajulna az egész, akkor a csapat már "van miért harcol" alapon haladhat tovább. De egynelőre ne haladjunk előre.
Ha szükséges max8-ban tudom adni a helyszín boxelhelyezési tárgyait. Azokra a helyekre kell elhelyezni a saját anyagát. Ha nem akarja a saját anyagát elküldeni másoknak, semmi gond, de egy kép szükségeltetik, hogy azt láthassuk a galériánkban, vagyis ennek látványa juttatja előrébb az embert. Ha valaki nem tagja ennek a csapatnak, az bármikor beléphet, de alkotnia kell valamit. Nem kap semmiféle anyagot, csakis a helyszínből kiszedett box kerületvonalat, amibe pont bele helyezi a tárgyat, amit éppen szeretne készíteni. Ha valaki elkészíti a tárgyat és a többieknek nem tetszik, akkor szólnak neki, hogy ezt vagy azt javítsd ki légy szíves, mert jobban nézne ki. Ha az illető nem tudja megcsinálni, akkor azt más folytathatja. Miért ne segíthetne be a másik. Itt semmi nem kötelező, de csinálható. Ha valaki nem ér rá egy ideig jelzi. Lehetne egy jelenléti ívet is közreadni, amiben sorszámozott tagok vannak, és látható, hogy mikor dolgozik az adott proj... jaj, szerényen, munkán. Tehát első menetben bárki elvállalhatja a központi ember szerepét, aki kioszt munkát, de nem szükséges. Hanem ha valaki nekilódul valaminek, akkor a többiek tudtára adja, hogy mit kezdett el. Ezek nem szabályok, hanem csak beszélgetések. Hiszen a jó családban mindenki mindenkire számíthat. Ha valaki menet közben kiszáll és elakarja vinni a készítette anyagát, a többieknek ugyan nem eteszik,de elviheti és mások csakis arhíválásból kifolyólag tarthatják meg.
Ez csak úgy eleinte néz ki ennyire részletesen. Ne is hasonlítsuk össze egy nagy nagy anyag elindulásához. Felesleges. Higgyük azt, hogy az egész csak elindul, mint lavorban a papírhajó. Ezt a csapatmunkát próbából szeretnénk csinálni. Ha a próba után megjönn többünknek a kedve a folytatáshoz, akkor miért ne. Rajtam nem múlik.
bocs, ha sokat beszélek, várom a lehorrogáson kívüli bármifajta ötleteket
hali -
Nyúltáp
senior tag
válasz
kezdoboy #4341 üzenetére
nem is azt mondtam hogy mindenkinek kell hozza erteni, eleg 1-2 ember is, csak az a problema, nem negativumkent mondom, de itt egy sincs(magamat is beleertve persze)
Figyu en nem vagyok ellene az ilyesminek, de azert gondolom masnak is feltunt hogy mindig tobbes szam 2es szemelyben beszelsz, ha szerinted ennyire egyszeruen meg lehetne csinalni, miertnem vagsz bele, vagy kezded el gyujteni magad kore az embereket? -
kezdoboy
csendes tag
válasz
Nyúltáp #4336 üzenetére
hali
Egyébként miért kellene mindenkinek tudnia, hogy mi az a storyboard. MInek kell tudnia? Teljesen felesleges. Ha ő tudja, hoyg a rá jutó jelenetben szükséges egy autó, ami le van takarva félig és piszkos az eleje, mert valaki ráfirkantott, akkor tudni fogja, olyat kell késízetni. Nem kell mással törödni, hisze ez egy prób, amiben összeszoktathatjátok magatokat. Ha megvan mindenkinek a munkája, amit elvállalt, egyszercsak mindenki felmutat valaki valamit és a végén összeállítható a scene.
Amúgy abszolút nem értek néhány dologgal egyet. Mindenki a megszokott de jól bevált és jól feltupírozott ez meg az meg a nagy szavak. Teljesen felesleges. Azok mindenképpen kellenek, hogyha egy karakter beszél, akkor angol vagy magyar fonetikusan nyitja majd a száját a storyboard alapján. Annyi ideig ameddig éppen kell. Ehhez elszoktam játszani a hangot és a szerint mozgatom meg, mert tudom mennyi időm van rá. Élő példák vannak erre, hogy nagyon sok animátor alkotott a suliban vizsgamunkát, tehát megtette a szükséges alapokat, mert megtanulta és az alapján készített el egy animot. Nyilván több ember nagyobbat tud alkotni, ez nagyonishogy egyértelmű. Azt hiszem a canadai suliban van pont ilyen. Amikor megnéztem az 1-4 perces animokat, az igencsak megvolt csinálva. Amikor a vizsgamunkáját csinálta, nem azon filózott már, hogy ezt vagy azt nem tudom megcsinálni. Ő maga és egyszál személyében. Csak mondom. Viszont itt csakis azt csinálhat a mansu, amit éppern tud, Tehát, ha textúrára van kihegyezve, akkor azzal nyomul, ha meg object tervezésre, akkor azt csinálja gőzerővel. Tehát nem kell mindenkinek egyszerre mindent tudnia.
Há csak mondom. Nem ellenvetésem van, csak egy scapat nehezen kovácsolódik tovább a siker felé. Egyébként elmondanám, hogy semmiféle kötelezettség nincs egy próbaösszedolgozáson. Ott nem kell összeget belefektetni. Van, vagy lesz egy kis forgatókönyv mindenki ötlete alapján és így oldjátok meg együtt a gondokat. Néhány éve voltam is egy ilyen cégnél, aki egy családi házban működött és nem hittem a szememnek. Ők már túl voltak az akarom nem akarom, meg hasonló dolgokon. Nem kérdezősködtek meg mondták, hogy most nem érek rá. Mintha két srác is lett volna aki tanult még és utána ott nyomta az ipart. Szóval nem hemmi.
Persze rögtön elismerem, hogy vanna dolgok, amik nagy hévvel indulnak és egyszercsak vége. Ha a csapat tagjai nem egymásra várnak, hogy majd a másik megoldja, akkor ott nagy hiba már nem lehet. Ezért van a próbamunka. Ha az összejön, átgondolható, hogy ez tökre jó, nehogymá kihagyjuk elv alapján halad előre.
Voltam oylan helyen, ahol akkora fejetlenség volt anim területén, hogy csak úgy lestem. Na mondom magamban, akkor én igazán előkelő helyen vagyok. A munkájukat láttam és azt hittem nem hiszek a szememnek, mert iszonyatos animációs mozgások voltak, vagyis olyan gyengén szögletesen mozogtak dolgok, hogy elsírtam volna legszívesebben magam. De nem szóltam, mert pont az ilyen negatívumok hajtottak eddig is. -
kezdoboy
csendes tag
válasz
Nyúltáp #4339 üzenetére
hali
ez egészen jól alakul, jó a járgány, és még szerénykedtek, hogy így meg úgy nem tudtok együtt alkotni
Látjátok, jó néhány object már készen van, ha ezeket összevetnétek és erre találnátok ki egy próbatörténetet, ahol száguldanak és a végén beérnek valami érdekes helyre.
Különben csak mosiolygok az egészen. Tetszik, ez az "úgyse" tudom megcsinálni, mert ez meg az kell hozzá. Egyszerűen tetszik. Láttam már pár animot az egyszerű Blender-el, amit utólag tudtam meg. Nem hemmi. És vannak cégek akik azzal dolgoznak, de már a nem free-vel, érthető módon. Persze soha nem az a alényeg, hogy mivel csináljuk, hanem, hogy a végtermék jó legyen. -
Nyúltáp
senior tag
válasz
Menthirist #4338 üzenetére
nem is csinaltam
ezt honnan vetted?
a tortenet layos-tol szarmazik, aki tudtommal jelenleg modeller a digicnel.
de ezt irtam isnadehogy fel ev utan enis mutassak ma vmit, vegre ugy tunik van idom ill. megfelelo infrastrukturam
folytatni a jo sok honapja felbehagyott modellem.
jeepmuszaly feltultenem, hogy rugdosson vki, mer amugy fel ev kihagyas utan eleg nehez ujra nekiallni. szal ussetek
ref: egyszer volt nalam ilyesmi vga driver miatt, de akkor a vertex igazabol nem mozdult csak ugy nezett ki, es ha elengettem visszaugrott eredeti helyere
-
válasz
Nyúltáp #4336 üzenetére
valami hasonlót akartam kifejteni én is, de a munkatapasztalat nélkül... mellesleg nem is tudtam, hogy csináltál ilyeneket...
én anno a szakdogám animációjánál, okés, full kezdő voltam, de nevetséges minőségben tudtam/lehetett 2-3 hónap alatt egyedül csinálni egy 6 perces zenés animot. pedig ott tényleg keyframe animok voltak csak, semmi organikus modell, csak űrhajók... persze az egész környezetem le volt padlózva tőle, de ez nem mérvadó, utólag látva nevetséges volt tényleg az egész... mostanra annyit tanultam a témáról (nem is beszélve arról, hogy ha csapatba lennék, mennyit tanulnék), hogy visszatekintve csak nevethetek... persze mókának jó volt, de ennyi... pofám leszakadt volna ezért pénzt kérni (de mivel saját szakdogáról volt szó, így nem is kellett
), jah, nem egyetemi szakdogáról van szó, hanem a multimédia-fejlesztői technikusimnak a záródogájáról.
-
-
Nyúltáp
senior tag
huh.
szep regeny.
azabaj, hogy elveszel a sok kis reszletben, igyugy szerzoi jogok, meg ftp meg netoldal meg mittomen, mikor az alapkerdes, hogy elgyaltalan tudja-e vki errol a forumrol, hogyis epul fel egy animacio, hogyan kene nekiallni, mik a munkafolyamatok, miaza storyboard, layout, egyaltalan csinalt-e mar vki akar csak egy 15-20mp-es szosszenetet is?
mert szerintem a valasz nem. Így meg nincs mirol beszelni. Sokan beleesnek abba a hibaba, hogy fel-1 ev ilyenolyan intenziv 3d-zes utan, mivel elertek kisebb nagyobb sikereket, felfedeztek maguknak GI-t, rendereltek 1-2 szpnek mondhato autot, ugy gondoljak mar siman lenyomhatnanak egy egeszestest, mert hogy az csak annyibol all, hogy kell par ember aki tud modellezni texturazni animalni. Ilyenrol hogy gyartasvezetes meg csak hirbol sem hallottak. Arrol nem is szolva, hogy meg elvetve se lehetne talalni az egesz orszagban olyan embert, aki akar csak kozepes minosegben leanimalna 5 percet, mivel akkora hianyszakma hogy mar tuti felszippantotta vmelyik ceg. Nem veletlenul van 2-3 mocap studio az orszagban.
Az igazsag az, hogy 4-5 olyan embernek akik mar tul vannak par kisebb hataridos projecten ugy 0,5-1 evebe tellene osszehozni elfogadhato minosegben olyan 2 percet.
Jobb elolvasni par tapasztaltabb ember kommentjeit, nagy pofaraesesektol kimelheti meg magat az ember.
Csak peldakent legyen itt egy ly-tol (modeller digicnel)"Mivel nekem az első komoly munkám egy hasonlóan el...kalkulált projekt volt, ezért én valamilyen szinten logikus következménynek tartom ezt az eredményt...
Leírom hogy mi hogyan jártunk... terveztünk egy rakás CG animációt, 8 oktató CD történetbe ágyazva, mindegyikhez intro, outro, átvezetők.
Volt rá max másfél év (2000-2001), huszonkörüli ember.
Nagyrésze kezdő, aki sose látott CG animációt, esetleg volt reklámos múltja. Nekiálltunk bármi ütemezés meg pipeline nélkül, a vezetés alapvetően annyival intézte el a dolgot hogy van mocap, az majd megoldja az animációt és kész.Készülgettek a karakterek, hátterek, mindegyik tök önállóan és bármitől függetlenül, így pl. kiderült egyszer hogy a közös ebédlős jelenetben a totál eltérő testalkatú (magas sovány, kövér kurtalábú, gyerek, óriás szoknyás) karaktereket nem lehet az egyen székekre leültetni. Karakter setup animátor-rigger konzultáció nélkül, zéró közeli pipeline eszközök, sokszázezer poligonos hátterek.
Ráérős gyártással belevágtunk az első kb. 5 perces intróba, és több hónapos szenvedéssel sikerült összerakni közepesen gagyi minőségben. Voltak rendes 3D hátterek és kameramozgások, volt benne (pocsék) mocap, be volt világítva. Ja, semmi render layerre bontás, egybe ment minden a dolgozók gépein. Amikor kész lett, akkor jött a pánik, hogy így aztán soha az életbe nem lesz kész, nemhogy határidőre. Asszem itt tartottunk legalább félidőnél, a tervezett sok órából valami 5 elkészült perccel.
A tűzoltás első fázisa az volt hogy drasztikusan visszavettünk koncepcióban: rétegre bontás, statikus hátterek elé kompozitált karakterek, kameramozgás csak kompózban. Minden bonyább dolgot kivágtunk a forgatókönyvekből, pluginnel automatizáltuk a szájszinkront hogy azért valami mozgás legyen, satöbbi.
Ebből a minőség folyamatos kiradírozásával sikerült a hátralévő pár hónap alatt a 8 CD-re való sztori intro/outro filmeket befejezni. Tényleg annyira rettenetes volt, hogy el nem hinnétek.Az "átvezetők" meg game anim jelleggel készültek végül el: a szereplőkről konzerv animokat gyártott egy ember, X beszél távoli, közeli, ezt/azt csinál, és aztán ezeket a keretrendszer animált sprite-ként játszotta le statikus háttér előtt, szóval ilyen ultralow quality jelleggel.
Magyarul a naiv és tapasztalatlan gárda rettentően pofára esett, droidtól a góréig mindenki meglepődött hogy mennyire alábecsültük a munkaigényt, az összetettséget, és csak sok éjszakázással, csúszással sikerült az elképzelt minőség kábé tized szintjén összekalapálni valamit."
ui.: amugy a tim7 atvezeto animacioriol van szo, szoval barki utananezhet mi lett a vegeredmeny.
-
kezdoboy
csendes tag
válasz
Menthirist #4333 üzenetére
szia
hopp, itt is egy aktív emberke, na alakulnak a dolgok
én 2 éve kezdtem egy másfél órás animot, gondoltam egyedül látok neki
egy másik fórumban 95%-ban elítéltekl, főleg a karakterek mozgása volt a gond, aztán nekilódultam és megint elkezdtem beállítani az animot
Szóval változtatom olyan dolgokon, amik igencsak lehúzták az egészet. Arról nem is beszélve, hogy a másfél órát egyedül, hát mit nem mondjak. Aztán írták, először tanuljam meg ezt meg azt, megrajzoljak má valamit.
Beléptem pofátlanul másik névez és szórni kezdtem az anyagokat. Jött is dícséret dögivel, aztán felfedtem, hogy az a másik meg én vagyok, és jött a lecseszés. Most is kis gallérral a nevem is szerény, de nem tehetek arról, ha másnak más elfoglaltsága van, nem igaz?
Engem amúgy soha nem zavart a munkám lehúzása. Hiszen pont azért raktam fel, hogy tudjam mi várható. A biped szintű animom 15 percnél járt már, amit csak az alakok belehelyezésével kellett volna folytatnom. Sok dolgon javítottam. Aztán néhány animfilmet is megnéztem, amik néhol iszonyatosan gyengék voltak. Na ezek a részek lettek a példaképeim, persze rossz értelemben véve, mert ezek buzdítottak, hogy miért ne. Szerintem jobban csinálom, mint amilyen az a rész.
Szerintem marhaság volt ezt ide írnom, mert ezzel úgyse érek el semmit, csak jeleztem, hogy én se ülök csak a kockásabbik felemen, ha valamit elakarok érni.
Amúgy az Egon és Dönci nekem nagyon tetszett, iszonyatosan szép grafikája van, csak ne lett volna olyan vontatott. De amúgy iszonyatosan nagy munka van benne, legszívesebben abban a scapatban dolgoztam volna.
Bocs, de olykor bilibe lóg a kezem.
Na hali. -
kezdoboy
csendes tag
válasz
dregpeter #4331 üzenetére
hali
Gratulálok. Örülök, hogy animálsz is. Az anim az egy idegtépő. Amikor rájössz, hogy miként kell, akkor legszívesebben másként csinálnás. Ismerős. A physique egyátalában nem nehéz, sőt lépéseket is lerak, olyan távolságra amilyenbe te akarod, aztán már csak a finomítés kell, vagyis a dinamika. Régebben a dinamikán buktam el. Mára megtanultam, hogy egy karakternek inkább erősebb dinamikája legyen, mint kevesebb. Így legalább mókás is lehet, ha kell.
Ha megakarod tanulni a biped-mókát szólj, mert szerintem egyátalában nem nehéz. Amúgy van a help-ben iszonyatosan sok oktató hozzá. De ha rám hallgatsz, akkor van a Karakterek modellezése és animációja kiadvány, az Aurum-féle. Abból tanultam meg én is nagyon sok mindent. Benne nagyon részletes a max3-hoz a mozgatás, de az a mai napig is nagyon jól használható. Egyet kivéve, hogy ma már van benne a felkar és az alkarnak is elforgatási linkje. Ez régebben olyan törést okozott a csuklón, mármint a hiánya, hogy kizárt, ha abból valaki megtudta oldani, hacsak nem nyomta a tenyeret a könyök felé jobban. De már ez a multé. A skin az super, de a bones, az kicsit ciki, mert ugye megfoghatsz egyes helyeket, de láttam már olyan animot, amikor a levegőben pár pillanatig ott maradt a kézfej, mert ugye a world-ben ott volt, aztán a test meg mozgott. De nyilván ezekre már rájöttél, hogy egy központ megfogóponttal, akárminek is lehet nevezni, xsi-ben így vagy úgy, tök mindegy, de azzal mozgatod, de lőtte elrakod a koordinátát, aztán mozgatod. Iszonyatosan jó a trajectory, mert azon látod rögtön a mozgás dinamikáját, a sebességet, xsi-ben, hiába profi a prg, csak null-t lehet hozzárendelni és annak külön be kell kapcsolni. Na ne má. A max, szerintem mindent tud, sőt már a 4.2 körül is nagyon super volt. A boolean végre megjavult, mert azzal hallottam stúdiókat, hogy vért izzadtak, aztán mást használtak kínjukba.
Az egy dolog, hogy te kened vágod a karakteranimációt, de van, aki itt nem. De nyilván te döntessz, hogy kivel mikor dolgozol, én csak az ötletet adtam, a többi már csak rajtatok múlik.
Miután írod, hogy 4 hónapja maxozol aktívan, há 'öcsem' eldobom a hajam. Nagyon nyomhatod te is az ipart, tényleg örülök neki. Nem kell szerénykednek, nálam olyan nincs, hogy valaki dicsekszik vagy nem. 4 hónapos aktív maxozás után örültem, ha egy golyóból orrot húztam ki és szájat meg szemgödröt toltam be, és a körülöttem lévők elfogultan örültek neki. Sokat bajlódtam a max 'csodálatos' rejtett megoldatlan világával. Aztán a sok gond után végre sokkal jobban haladtam előre, akárcsak te.
Állítólag a karakteranim a legnehezebb. Annak idején ezt nem tudtam és gondoltam ez legyen a leginkább érdekes számomra, mert amúgy érdekel is. Csak akkor volt gond, amikor 1 nap alatt 2-3 mp-et tudtam csak előre haladni, olyan bonyolult volt a jelenet. Hallottam, hogy ez nagyon jó animidő, amit ezzel töltöttem. Gondolom igencsak több helyre arhíválsz, mert nálam 3-4 helyre is mentve van.
ha van valami szólj csak nyugodtan, a többiek mostanában olvasnak bele a felső részbe, remélhetőleg pozitívan -
ehh, amikor nyáron haverokkal fejlesztettünk progit... két héten át, napi 18 óra, és mennyire élveztük
saját kis lakásban, csak mi voltunk, mindenfele concept-ek voltak, és folyamatosan működött a kávégép
sajna azóta nekem is kevés időm marad perpill saját kedv szerinti maya-zásra, mert egyetem mellett nekem is munka van, ráadásul lehet, hogy az egy munka mellé bejön még kettő...
-
atm*RefeeZ
tag
sziasztok
max userek közül valakinek van/volt már olyan baja,hogy akármilyen subobj. módban van,ha elhúzza a helyéről a kiválasztott részét a geometriának,mondjuk vertexet,akkor a vertexet jelző kék vagy akármilyen színű pötty elmozdul de után még egy kicsit cincáni kell ahhoz,hogy az edge is vele mozduljon és tényleg láccon a változás?nemtom kb érthető-e de ha igen akkor valaki megmondhatná,hogy mit tett vele ha sikerült megoldania^^köszi
-
dregpeter
tag
válasz
kezdoboy #4330 üzenetére
Igen, jelenleg nyomom a 3d s maxot de nincs rá sok időm, melo is iskola mellett. Egy rövid filmem dolgozom, Egy animáción, egyenlőre jol haladok, megvan az elképzelés, a terv illetve a jelenetkockák, sőt a helyszin is. Csak időm nincs vele foglalkozni. 4 honapja maxozom aktivan ( előtte kb féléve szorakozgattam vele de nem emntem sokra) és egészgyorsan eljutottam szeirntem összehasonlitás kedvéért oylan szintre ami már nem "kezdő" vagy "kicsit hozzáértő".
Régebben még különböző játékokba csináltam karaktereket, de részletgazdaságuk még nem volt megfelelő.
Animácioval voltak gondjaim, ami kissé felba//ta az agyam, ilyenkor nem az agyamat hanem a maxot jegeltem.
Azt foruálom igazán, hogy kevesen foglalkoznak animációval. Szeirtnem az a legérdekesebb, persze az előtte valo pepecseölös munka, amit akarakter vagy éppen objektum megalkotásával érhetünk el az is érdekes. Olykor fárasztó és időtépő.
Nem physicset hazsnálok hanem skin modositot, IK chainttal oldom meg a dolgokat, a Bipedet nem szeretem.
ÜDV!
[ Szerkesztve ]
-
kezdoboy
csendes tag
válasz
dregpeter #4316 üzenetére
ja bocs, a lényeg
hogy deformokat rakj a physique után, amivel bármely pillanatban nyújthatod és olyanra amilyenre akarod
A bones is nagyon jó, csak képzeld el, amikor megnyújtod, állandóan vissza kell állítanod alaphelyzetben. Ezt leginkább cartoonos alakoknál szokták használni. Előtte jobb felírni, hogy mely részek nyúlhatnak, vagy akarod, hogy nyúljon, azokhoz nyomod csak a deform-ot.
A deformot amúgy scriptből is tudod mozgatni és mindegyiknek egy-egy csúszkát adzs, ami a szerkesztőd bal oldali részében elfér. Ha pedig akarod, hogy alapra térjen vissza a scriptben 0-ázod az egészet, aztán a script-csúszkád mellett '0'-jelre katt és máris 0-ra megy.
Amúgy a maxscript iszonyatosa fel tudja gyorsítani a munkát.
Sőt, próbálok tényleg szerény lenni, mert azt hiszed, hogy játszom a buksiban az észt. Ha akarod, akkor a maxot szöveggel is tudod irányatni. Amikor sok munkám volt, akkor előttem nem messze ott vole egy mikrofon és kb. 20-25 utasítást mondam el, akkor a max elvégezte. Ez nem vicc. Csak hátránya, estére tökre elfáradt a szám.
Ilyenek voltak érthetők számára, hogy x-tengely, forgatás, mozgatás, teljes képre és így tovább.
Ha valakit érdekel szóljon csak nyugodtan. Sokan kételkedtek benne, de engem ez egyátalában nem zavar. -
kezdoboy
csendes tag
válasz
dregpeter #4316 üzenetére
hali megint
látom karakteranimmal próbálkozol, mert ugye ekkor szükséges némi alakra történő mozgási lehetőségek beállítása
Ha 2 lábú az alakod, akkor húzz rá bipedet, vagy ha 4 lábú, akkor is nagyon jól jön. Ha 4 lábú, akkor vigyázz, mert a lábak törése pont a fordítottja lesz elöl vagy hátul, sőt egyes állatoknak nem 2 lábrészük van (ember - felső láb, alsó láb), hanem 3. Ezt scak akkor lehet jól megoldani (egyiknél be lehet állítani a max8-ban), ha a lábujjak lesznek a talpak. Első hallásra vicces, de ha freeform-al dolgozol biped szinten, akkor magadnak fogod a kulcsot ideiglenesen fixálni mondjuk egy járáshoz. Ha van anyagod, vagy valahol elakadtál, amiben tudok segítek.
hali -
kezdoboy
csendes tag
válasz
dregpeter #4327 üzenetére
hali
6. éve próbálgatom és még úgy tűnik van mit tanulnom
há milyen vagy má
Látod, pont ezt mondom. Nyomod az ipart, amikor kedved van. Azért csinálod, mert ugye tetszik. Tehát ha már csinálod, akkor elszánt vagy, mert csináltál valamit. Ha mégse így van, akkor tényleg bocsi.
Komálom az embereknek ezt a fajtáját. Itt aztán van kitartás és puhatolózik, hogy mi a mákostésztát akar manuskolbász, jött közénk nyaggatni. Há mé nem megy oszt bújkál (mármint én) a max könyvei közé
Ne izgulj olykor éjjel 2-3 -ig is nyomtam, nem volt gond. Ahogy te is, nagyon sokszor abba is akartam hagyni, mert jöttek a max gondok, hogy ezt vagy azt hogy a frászba kell megcsinálni. Mutattak munkákat. Seggre is ültem rögtön tőle. Aztán némelyik manus felvilágosított, hogy a fincsi kis 2M-ás (elég is az néhány képhez) képet elkattintgatott Piri néni omladozó viskójának oldaláról, aztán rányomta kis boxházikójára, kicsit variált a kosz meg esső áztatta helyeken, beállította a lámpáit, aztán render és ettől áultam el annyira.
Vannak akik meg veszik a fáradságod, de van is iszonyat nagy tehetségük, hogy rajzolnak, festenek falakat és azokat szinte pont úgy néznek ki, mint az eredeti. Elismerésem nekik, hiszen többségük 10-20 éven át a papírral és ceruzával álmodott, ráadásul elvégzett valami sulit, amitől igencsak ráérez az ilyesmire.
Nyilván nálam is van olyan terület, ami nagyon tetszik, de állandóan utána tanulok. Ilyen a textúrázás is. Sokszor felhívták a figyelmemet, hogy így meg úgy. Amikor láttam, hogy komám kimegy az utcára, fotóz néhány képet, aztán rányomta a falra, amit már taglaltam, persze akkoriban fogalmam se volt az elkészítéséről, aztán rádöbbentem, miért ne. Azóta többségében állandóan kattintgatott géppel mászkálok helyeken és veszettül gyűjtögetek. Ha az embernek nincs egy digigépe, az se gond, mert ha itt van bárki, akkor sok free textúra van, tehát ott az anyag és ráhúzza, aztán ha jól néz ki, tudja mit kell majd valóban ráhúznia és ő is igyekeszik ezt lefotózni, ha a barátja vagy bárki megteszi neki.
ha van valami ezzel kapcsolatban szól nyugodtan -
kezdoboy
csendes tag
válasz
Nyúltáp #4324 üzenetére
... tehát, ha felállítjátok magatoknak a közvetlen kapcsiolatteremtési útvonalat, akkor bármikor kapcsolatban lehettek egymást közt. Eddig látom, hogy már többen így is vagytok. Namcsak e-mail, hanem egyéb is megvan, vagy lesz.
A történet.
Ez kicsit kínos. Egy történetnek mondanivalójának kell lennie és ha még akartok is valamit vele, akkor másfél órás körülinek kell lennie. Na most rájöhetett néhány manus, mert ez lebeg állandóan előttem. Nem köll azé lehurrogni, na má.
NA, de. Azért, hogy a csapat levizsgáztassa magát, nem árt egy röpke teszt. Tehát van egy helyszín, amit megrajzol valamelyikőtök, aki grafikában elég jó lehet, csak eddig titkolta és a többiek megkapják és elvállalnak belőle ezt vagy azt. Kap egy néhány soros helyszínleírást, hogy napközben, napsütés, elhagyatott épület, koszos, ablakok kitöredezve, oldalt régi autó, de motor kiszedve, rozsdás, ponyva szakadt, oldalt földön dobozok, egyszóval csatatér. Ehhez még kell a helyszínben kis erdő oldalra, épületen vasajtó, félig nyitva. Bent fémhordók rendben és szétszórtan is. Szekrények. Fém, öltözőszekrények. Hangárszerű helyiség, de másra használják. Gépalkatrészek, fent lámpa és kosz, Lelógó vezetékek. Piszok mindenütt. Falak koszosak, régen nem jártak erre. Oldalt egy ajtó, ami frissen festett, mintha lenne valaki bent. Ez a kulcshelyiség. Van bent valami. Amikor a kamera a külső ház végigpásztázása után bemegy az ajtón a félhomály közepette halk morajlásszerű zene szólal meg. Kicsit sejtelmesek a fények, por kavarog, látni a fénypászmákat. A kamera úgy tekintget belül, mintha valakinek a szemszögéből nézne. Kicsit idegesen, mert nem tudja honnan ki jön elő. Egy autó lát (fent már írtam, ami láétező), félig le van takarva a kocsi teteje és csak a motorháztető látszik ki. Lecsukva. Rajta vastagon áll a por, de valaki ráírta ujjal, hogy pl. secret, vagy hasonló. Firkálmány, mindegy. Kamera megy tovább. A hordókat vizslatja, de ott alig látni, mert a hangár felső, kitört ablaküvegei felöl fény szűrödik be. Kevéske. A kamera áthalad a frissen festett ajtón, de amikor túlhalad, hirtlene vissztéved rá. Mintha érezné, ott van bent valaki... ennyi
Csak úgy eszembe jutott, bocs.
Tehát vizsgaként, hogy az együttmunkát szokjátok valaki megrajzolja a külső és belső területet, nem szükséges nagyon profira, box is elég, csak látni lehessen az arányokat, mi hol van. és a neve.
Eldönti mindenki, ki mit akar készíteni. Van persze aki többet is vállalna. Van egy táblázat, ahol X-el bejelölitek ki mit vállalna. Majd kiderül, hogy ne legyen fedés, hogy csak ezt csináld, vagy csak azt csináld és akkor mindenki teszi a dolgát. Egyikőtök állandóan összeállítja a jelenetet, de ezt bárki is megcsinálhatja és elküldi a többinek, vagy ftp-re rakja fel. Ha valaki megint csináln valamit szól a többieknek, hogy ennek annak nekiláttam.
Na, fáradok.
Aha. élettelen és csak a kamera ad mozgást, de fószermanus nincs.
A mozgást boxként is meglehet oldalni, nagyjából olyan méretűre és csak box-tologatással, hogy itt vagy ott fog mozogni.
Tehát a sejtelmes zene közepén egy üstdob után vagy egyidőben vele, kinyílik az ajtó és egy fehér köpenyes alak jön ki rajta (biped), aztán bevágja az ajtót és megáll, aztán keres valamit a zsebében.
Most ne foglalkozzunk a manussal. A helyszín a lényeg az összeszokáshoz.
Menet közben mások is láthatják és egyre ügyesebb emberek kérhetik meg, hogy dolgozhassanak velünk együtt, mert felcsigáztátok őket.
Egy vizsgamnuka lesz a belépője, akár a jelenethez is készülhet, mert a főépületnek lehet egy kisebb lerombolt épülete, ahol még lehetnek dolgok is.
Ha elfogadtátok, akkor belép az msn-be és haladunk tovább.
Egyenlőre csak ennyi, mert nektek csak ennyi szükséges, azt már látom, pici kis "seggbe rúgás".
(ki ez a manus, mármint én, ki tudja, soha nem ez a fontos, hanem az összetartás)
ha bármi van szóljatok, hali -
kezdoboy
csendes tag
válasz
Nyúltáp #4324 üzenetére
hali
Sziasztok.
Na végre egy csapat. Örülök nektek. Az is tetszik, ahogy gondolkoztok. Az ember úgy van kitalálva, hogy bizonyos értelembenm kitaláljon dolgokat és, ha kissé túlzásba viszi, akkor viszakozzon, megálljon. Az ösztönei azt súgják, ezt úgyse tudom megcsinálni. Rendben. Aki tud textúrázni és modellezni, az tutkóra nem akar pont mást csinálni. Együtt érzek veletek.
Ha ide írnám az elképzelésem, van aki rögtön rámismerne és megint a haját tépné. De ez így van rendjén.
Nézzek azt az oldalát, amikor csak gyakoroltok. Reggel vagy bármikor csipás, ámde már aktív gondolkodásmóddal keltek, magam is ezt teszem. Aztán jut eszetekbe ez az, közben tanul is az ember, vagy már dolgozik. De az a lényeg, hogy az anim körül is jócskán jár a fejetek. Látom, van aki nem jut állandóan a géphez. De emlékeit felidézi és, amikor rábukik a maxra, akkor nincs megállás, mert az eddigi tudását viszi tovább.
Egy pici kis láncszem hiányzik, ami valóban is összeköt benneteket. Ahhoz, hogy bárki alkosson, higyjétek el, nem kell találkoznotok. Legfeljebb, akkor amikor már visszhangja van a proj..., inkább munkátoknak. Weblapot is nyithattok, 2 helyen is, méghozzá ingyen. Itt a külső embereknek megmutathatjátok mit tudtok mi a célotok, de kizárólag oylat, hogy pl. a történetet nehogy lekoppintsa valaki, csakis a lényeget kell leírni nagy körvonalakban. Bele valahol máshol nyitni kell a fóromot, ahol a nagygallérosok és az észjátszók beírhatnak nyugodtan, mert tudhatjátok, hogy helyből lehülyézik azokat az embereket, akik ilyesmi kezdenek. Ez így van rendjén. Az emberek többsége irígy. Sajnos köztük én is, mert a Toy Story-t 160 ember készítette. Na, de. Nem egyszerre, hanem minden egyes részét. Tehát, ha valaki egy történetet ír, nem rögtön tudja az egészet megírni. Mert ugye nem jut eszébe semmi jó éppen ma. Na, de ott vagytok még páran, másnak jobb ötlete van. Tehát a többiek elfogadják, mert jó néven is veszik. Vagyis vannak ötletgyárosok. Ha pedig nem jut senkinek eszébe semmi, akkor tutkóra majd eszetekbe fog jutni, de addig is már van az eleje, amit már lehet kivitelezni. Készülhet bármilyen tárgy, egyszóval a helyszín.
Nézzétek meg a szinte pálcikaemberes mézengúz c.animfilmet. Iszonyatosan pörgős helyenként. Egy gyereknek nem az állandó lövöldözés kell, hanem sok menekülés, a váratlanesemények, a kedvesség, a másikon segítés stb.
Lehet kezdebne olyan emberke itt a fórumban, aki elszántságot érez, de van olyan, aki legyint, de titokban azért mégis besegítene és amikor leadja az anyagot rögtön más lesz a móka. A sajátja ugyan, de vagy az íróasztalba nyomja be, vagy tovűábbadja. Rendszerint dicsekvésből, de jó értelemben vett dicsekvésből rakja fel valahova és talán felrakja az oktatók közé, és egy scene mellékletével máris más freenek érezheti magát, mert ő úgy döntött, tanuljon belőle más is. Tehát máshol van. Miért ne lehetne olyan máshol, ahol egy kis csapata megérti egymást. Vagyis már ugyan barátok, de nem találkoztak egymással. És bármelyikőtök a saját munkáját mutatva, nem lecseszi a másikat, hogy mennyé mé, emmeg mi. Szóval itt olyan kritika van, amit igenis jó néven vesz mindenki és amikor ki van javítva, akkor fellélegzik a manus, mert finish, tehát készen van. Nézzetek vissza a nem régen kialakított autóra. Banyesz. Ránézek és nem mondja meg senki, ha éppen egy fotóban lenne, ez most van vagy beszállhatok.
És ő itt az orrotok előtt kezdte el és amikor készen lett, akkor láttam lelki szemeim előtt a főhajtást és a kalaplevételt. Tehát ő, aki eleinte kezdpnek tartotta magát, egyszercsak kivirágzott. Látjátok. Szerény. Ilyenek voltatok ti is. Félve léptetek be ide a fórum helyiségébe, mert vajon nagyszájú emberekkel találkoztok, akik rögtön lehordanak. De nem. Ez egy álomvilág. Mindenki segít a másoknak. Kritizál, de olyan értelemben, amit a másik jónak lát. Azért azt elmondtanám, hopgy mindenkinek jobb a saját szemszöge munkája. Tehát, ha valaki úgy álmodta meg, ahogy azt megmutatta, higgyetek neki.
Na, de. Ha van egy storyboard, akkor az alapján készített anyag, az csakis az ottani dramaturgiának, menj má innen ezekkel a szavakkal, tehát helyszín hangulatának megfelelően készül el. Vagyis csukott szemünk alatt a storyboard részlet elképzelése után rájövük mit kell tennünk. Lássuk a tájat, a helyszínt. Emlékezzünk egy már meglévő helyszínre, hacsak nem az űrben van. Há figy má. Rojtosra beszélem a szám.
A kapcsolattartás megvan, meglehet. Ha valaki munkát ad a csapatnak egymás közt jogilag le is mondhat róla, de nélküle ezek a tárgyak (és mellékelve a tárgy tervezett képe, minden adata stb. nem használható fel így meg úgy) nem használható fel kereskedelmi forgalmazáshoz. A leírt és kitalált szabályzatot menet közben magatoknak fogjátok kitalálni és élesíteni. Ebben nincs semmi gond. hiszen nálatok marad az arhív anyagaitok közt a saját szerzeményetek. Tehát ebből, ha belegondolunk, még a csírája se lehet jogi "perpatvar". Nem akarnám még akkor se eladni a fent leírt régi típusú kocsit, ha még a scene nálam is van egy filmbe belerakni. A manus rögtön a haját tépné és mivel ez az autó a netes árak szerint is legalább 50 dollárba kerül, ezért annak a bírsági többszörösét nem akarnám a nyakamban tudni. Persze ezt az oldalt felejtsük el. Itt nem ez a lényeg, de ezzel is jobb tisztában lenni.
Első menetben...(folyt köv. ha lesz időm, amúgy űállandóan ráérek, na jó, van, amikor ki se látszok) -
Nyúltáp
senior tag
válasz
kezdoboy #4323 üzenetére
szep otelt, csak sajnos ahogy dy is mondta 90%-ban nem mukodnek az ilyen hippi ossznepi jotekonysagi egyletek. Eloszoris hiearchia es szamonkerhetoseg nelkul nem lehet vegigcsinalni egy nagyobb proddzzsektet, ami ugye neten keresztul teljesen ismeretlen emberek kozott, akik valo eletben meg sohasem talalkoztak igen csak nehez.
masodszor jonagy community power is szuksegeltetik, harmadsorban meg rengeteg, rengeteg szabadido es kitartas.
Persze vannak kivetelek, de szerintem az ilyesmi csak kisebb max 3-4 fos bandaban mukodne, es akkoris igen csak osszeszokott lehetoleg egymashoz elerheto tavolsagban lako emberekkel. -
kezdoboy
csendes tag
hali
Örülök a gondolataidnak, köszi.
A közös, ne nevezzük projectnek, mert az ijesztő szó, legyen közös munka, közöses létrehozunk(/tok) valamit. Ha megnézed, akkor sokan tudnak itt modellezni, sokan textúrázni, a karakteranimáció nem nagy dolog, de iszonyatosan nagy kitartás kell hozzá. Amikor annak idején nekilódultam és felraktam egy fórumba, mostmár tudom, hogy igencsak gyenge volt a karakteranimom, most se biztos, hogy jobb, de jobb, mint akkor. Na eztet jó megaszontam.
Vagyis itt van egy csapat egyben. Nem kell tartania senkinek attól, hogy mások mit mondanak, hiszen, ha csak fele annyira tudtok bármit csinálni, mint, amit mutattatok és láttam, el kell magatokról hinnetek, megtudjátok csinálni a nagyot is. A nagy, amúgy sok kicsiből áll. Nem kell rögtön holnapra a nagyon megalkotni. Apránként, amikor éppen az ember gyakorol, akkor nem valami fantáziadolgot csinál, hanem gyakorol ugyan magának, de a többiek összeségéhez képest. El tudom képzelni, hogy van valaki, vagy többen is, aki itt ötletgyáros. Írtok ötleteket történeteket és az egy nagyot fog összehozni. Menet közben tartjátok a kapcsolatot skype-on vagy msn-en és az anyagokat is a fórum kikerülésével egymás közt bonyolítjátok le. Akár egyikőtök ftp-jén keresztül. Ahhoz bárki hozzáférhet, akinek van kódja hozzá. Persze fel is törhetik, nem igaz? Sűrű jelszóváltoztatás, stb.
Na, ha van valami ezzel kapcsolatban szólj nyugodtan.
tán anyagaimat nem raknék youtube-ra, mint írtam is
ha valakit komolyabban érdekel és tud segíteni, annak küldöm -
dy_nmq
aktív tag
-
kezdoboy
csendes tag
hali
köszi neked is a segítséget
Örülök, hogy próbáltok segíteni, mert ez kicsit mérgesít.
Feltudok rakni egy kis animot, nem gond, de aki kéri annak személyesen, mert itt a neten viszi aki akarja, ez meg szerintem nem szükséges nekem. Megbízok mindenkiben rögtön, de ha valaki segít miért ne.
De amúgy látom, hogy tökre super dolgokat csináltok olykor, akkor miért nem fgotok össze és alkottok valamit együtt. Mert ugye neten egymásnak küldhetitek az anyagokat stb. Mert ugye gyakoroltok és a gyakorlás akkor már ne vesszen kárba. -
kezdoboy
csendes tag
hali
igen pont ezt mondom, ahogy te is értelmezted
tehát a manus kijön az árnyékból, bent nincs fény csak kevés, vagyis, ami a talajról visszaverődik, de a talaj alapban középszürkeféle, tehét egy lapa GI-től alig lenne világos, ha mégis, akkor nem lesz kontraszt, rontja a kontrasztját
a vraysun sajnos ki lett próbálva, olyami, mint egy kontrasztalan fény, ami szögben meg mindenben nagyon szép lenne, de ehhez most nem igazán
Azt hiszem az lenne a legjobb, hogyha nem használnék GI-t, nagy ívben elkerülném, és a fényekkel addig szórakoznék, amíg bent és kint ugyanolyan lenne
ha egy vraylight fény sárgás lenne és árnyékot vetne, aztán egy külső nem árnyékot adó fény kékesen világítana, akkor valószínűleg el is érném, amit szeretnék
ha meg nem akkor már felkelt a nap és már majdnem szép napos a fény
köszi az infot, majd kialakul valahogy
olykor titokban olyat kerestem volna, ahol hasonló megoldás van, de sokat találtam is, de sajnos azok fix képek, az adott témára gyönyörűek, de ha animban kellene mozgás közben is jónak lenni, akkor már ciki
ilyen volt a Toy story-ban, amikor a parketten rohangál az élő kutya és amikor árnyékba szalad, akkor ott is viszonylag éles az árnyéka, pedig ott az árnyékban egy bármilyen visszatükröződéstől (gi) foltnak kellene lennie, de ott biza ugyanolyan viszonylag éles árnyéka marad, mint a napfényen rohangálva, na mindegy
Mondanom se kell, ha legalább úgy beállítom a fényeket és megcsinálom az animot, akkor előttetek dobok egy hátraszaltós, mondjuk egy akrobatikás kötéllel, ha nem ragasztokot, há me jó az ha be vagyok biztosítva -
dy_nmq
aktív tag
válasz
kezdoboy #4314 üzenetére
Tényleg kicsit kusza írás.... Én annyi lényeget hámoztam ki belőle hogy a belső térre beállított render setup nem jó a külső részekhez. Ez sokszor így van. Az alap bevilágításhoz(napfény) tényleg érdemes a vraysun-t használni. Érdemes lenne még megnézni egy-egy objektumra külön külön a GI beállítást(object properties).
-
-
Nyúltáp
senior tag
válasz
dregpeter #4316 üzenetére
dregpeter: character/bone tools/object properties/freeze lenght-et kiloni.
kezdoboy:
eleg kusza amit irtal, ha derito fenyeket nem tudsz hasznalni arnyekos jelenethez, akkor probald meg color mapping-el deriteni(spot3d link), vagy nyomd feljebb bounces-t (hany fenysugar pattanassal szamoljon), napfelkeltere meg talan a legegyszerubb megoldas vraysun-t hasznalni.
amugy felnyomhatnad animot, lehet jobban ertenenk mi is a gond....nameg amugyis kivancsi vagyokMenth: tetszik ez a Tim Burton-os kicsavart-meseszeru stilus.
[ Szerkesztve ]
-
dregpeter
tag
üdv!
Maxban hogyan lehet a Bone-nál, hogy mozgás közbe nyuljon vagy zsugorodjon?
-
-
kezdoboy
csendes tag
hali
Vray-ben látom igencsak otthon van némelyikőtök. De jó nektek. Olykor kicsit cakkosra tépem a hajam, de nem gond, mert van belőle dögivel.
Szeretném beállítani a vray-t úgy, hogy reggeli napfelkelte lenne, ami sárgás fényt ad, és az árnyéka a reggeli napsütés és a kék ég miatt kékes színű lenne. Ha lehet, vraylight-et használnék, de több fényforrást nem kellene, mert a jelenet 600.000 poly körül van. Tetézi még az egészet, hogy van egy garázsféle, ahol manus tesz-vesz, szövegel valamit, mert a kamera figyeli őt. Ekkor a nem árnyékvető lámpa megvilágítja a beszéd során a száj belső részét. Tehát olyan lámpa, ami nem vet árnyékot, nem lehet a jelenetben. Csakis a GI miatt lesz 20%-ban fénnyel teli a szája és a nyelve beszéd közben olykor látható is. Akkor van a gond, amikor kijön az árnyékból és a napfényen (főfény) megáll és ott beszél. Most a kinti erős fény miatt igencsak elrontotta a fény árnyék a manust, mert a benti fény beállítása után kis kontraszt volt rajta, de a kinti GI 1,0 értéke nagyon kotraszttalan. A bentiről nem is beszélve. Ha pedig a GI 0,5, akkor az nagyon kicsit deríti a tárgyakat és a garázsban alig észrevehetők az alakok, mert még tetézi is, hogy bent a falak sötét piszkosak.
Tudnátok valamilyen megoldással szolgálni?
köszönnettel venném, hali -
kezdoboy
csendes tag
hali
Na ettől fel voltam én is dobva. Rángattam a vertexeket és az envelope-okat, mint Pali bácsi a feleségét, de 3 nap múlva se akart megoldódni a gond.
Na, de megpróbálom mára összeszedett tutorjaim közül számodra a legjobbat kiválasztani.
Alapban egy alak, amit terveztél 2 lábú és 2 karú, alapalak. De jól hangzik. A legfontosabb a tervezésekben, hogy minden alakon lévő leágazások, kinyúlások, mint a kéz fej, vagy láb, az mindenképpen a tervezés során legyen minél távolabb a szomszédos testrésztől, hiszen csak így lehet hozzáférni a pontjaihoz. Tehát a lábak kissé terpeszben, ha szükséges, a karok 45 fokban lefelé, vagy két oldalt. A váll és a felkar tövénél a polykat, de minden forgó-mozgó testrészen sűrűbbre kell tervezni, hiszen itt hajlatok lesznek és azok a kevés poly-szám miatt sarkosak lesznek.
Alakod áll. Poly a hajlatokban készen van. Biped ráhúzása, méretezése, igazítása készen van. Physique rá. Mivel szinte kizárt, hogy ennél rögtön passzoljon minden, ezért az envelope-ot kézzel kell beállítani. Első menetben a fej envelope-ot állítsuk rigid-re (nem deformálódik), hacsak nem egy rendetlen anyós akarja hősünk fejét egy kivilágítatlan sodrófával megmasszírozni, amitől persze az alak feje lapossá válhat. Ehhez persze rárakhatnánk egy lapáttal e deformációt is, amitől a physique feletti veremben egészen laposra is összepréselhetjük az adott pillanatban.
Nálad a gond úgy vélem, hogy a hónaljnál van. Képzeld el a szét tárt karokat. Van a váll és a felkar találkozása. Beállítva az envelope, de úgy kell a parent és child-el játszani (hossz), hogy a vállat fedje mindkettő és kicsit átnyúljon a másik hatósugarába. Mert ha van rajta egy ruha akkor ne törjön, hanem az húzódjon ha valamelyik elmozdul egymáshoz képest.
A skin valóban sokkal látványosabb alapban, de sajnos jóval kevesebb beállítása van, de azt ugyan lehet utólag színezni, mint áthatás, de a physique-enk vannak egyéb, beállításai is (bulge...).
A manusodnak tehát be van állítva az envelopja, de most, hogy a hónaljnál valóban törjön a kar leengedésénél, ezért ott az envelope körív hónalj alatti pontját húzzuk annyira feljebb, hogy pont találkozzon az ezután beállítandó váll aljával.
A comb szintén kis gondot jelent, de itt is a fütty és a comb medence vonalán futó combtörés legyen az éle. Itt nem mehet át egyik a másikába csak kicsit, annyira, hogy a lábfelemelésnél éppen húzza meg a szomszédis bipedelem szélét.
Ilyenkor érdemes megmozdítani ideiglenesen a lábat, mintha felemelné a magasba és rögtön látni, ahol állítani kell.
ha gondod van szólj
hali
há me most ráértem és nem kell öntözni a cserepes vray-vel renderelt virágokat, mé, mé -
ööö... hogyne, ahogy mondod
-
kezdoboy
csendes tag
hali mindenkinek
A biztonság kedvéért úgy kezdtem a fél napos itteni fórumot, hogy röpke fél nap alatt, árgus szemekkel rámeredtem a monitorocskámra, miközben olvastam igencsak visszanyúló soraitokat.
Há me jobb, ha tudok eztet + aztat. Mert ha olvastam róla, akko mijé kérdezzem meg, ha éppen más már megkérdezte és jött 1000-el a válasz.
Amennyit csak tudok mostanában megpróbáltam animozni. Amikor meg nem fértem hozzá a szomszéd Juliska nénitől, akkor anim-könyveket bátorkodtam olvasni, de sajnos vannak még homályba burkolózott részek. Ezeket próbálom lassan, kisebb időközökkel, nehogy szóvá tegyétek a 132 kérdésem egyszerre történő leírását.
A képek, amiket felraktatok, igencsak megviselte szerénységemet, mert dobtam is néhányszor egy hátraszaltóst. Na ettől a biped hátraszaltóstól-e vagy valami mástól, de igencsak megtetszett a karakteranimáció. Olykor, amikor radarállomásként láttam magam előtt a max8-om, akkor 2 órás vajúdással elvegyült feleslegesen elpazarolt idő után, össze is akartam csomizni az ámítógépem abba a szépen textúrázott dobozába.
Na, de itt vagytok ti, akár egy kis család. Rögtön feldobtatok, ha nem is a plafon tetejére, mint sütés közben a palacsintát. Szóval kissé visszatért a kedvem.
Pláne, hogy láttam, többen is hasonló, ámde shaderlövedékekkel agyonlyuggatott cipőben evezünk. És végre megpróbálhatok egy fórumba beugróként másokon segíteni. Remélem jó lesz neki. És írom is ... -
dy_nmq
aktív tag
válasz
atm*RefeeZ #4308 üzenetére
A vrayproxyról az artistpubos Aldaryn tollából:
" Nah, akkor a proxy... a viewporthoz (MAX megjelenítés) csak elvétve, vagy inkább közvetve van köze. A proxy lényege, hogy a geometriát nem a memóriában tárolja a rendszer, hanem vinyón, vagy valamilyen háttértárolón. Ezeket aztán redereléskor blokkokban képes beolvasni, így mindig csak annyi geometriai adatot tartva a memóriában, amennyire az aktuálisan tracelt sugarak számolásához szükség van. Amikor az információra már ninc szüksége a renderelőnek, akkor engedi, hogy a helyére más adatok kerülhessenek a memóriában.Alapvető elv, hogy addig, amíg az egész jelenet minden gyorsítótárral együtt egészében belefér a fizikai memóriába, és nem szalad ki abból, teljesen felesleges proxykat használni, mivel a merevlemezről adatolvasás lényegesen lasabb a memóriából történő kiolvasáshoz képest, így a renderelés sebessge lassulni fog.
Azonban, ha a jelenet nem fér el a memóriában, több tízmillió polygont számlál példának okáért (3D növényzet pl...) akkor nem hogy aánlott, de szükséges a proxyk használata, mivel ilyenkor nem afelett dönt, hogy lasabb, vagy gyorsabb lesz-e a számítás, hanem hogy egyáltalán lerenderelhető-e. Akkor is, ha teszem azt 64bites rendszer alatt dolgoztok, mert a windows virtuális memória káoszánál kedvezőbb, ha magunk gondoskodunk az adatok ügyes bajos dolgairól."
Mivel a proxyként kimentett objektumok nem kerülnek bele a memóriába, így a nézetablakban is csak egy csökkentett polyszámú előnézetet látni belőlük. Ez egy szempontból jó, másból meg nem. Jó, mert azzal sem foglal memóriát, hogy a max a megjelenítéshez magában tartja (bezony... nem csak a videókari memet terheli!) rossz, mert nem szerkeszthetők, csak transzformálhatók., valamint sokszor kevés az, ami látszik belőlük, például nem látni a rájuk dobott anyagokat, valamint, keményen lassíthatják is a megjelenítést, mivel a kommersz videókártyák a wireframe dolgokkal nehezebben boldogulnak, mint milliós shaded polygon hegyekkel. Tehát nem igaz, hogy gyorsítja a viewportot.
-
atm*RefeeZ
tag
váó,nem is tudtam,hogy van itt olyan is aki csinál valamit
azt hittem,csak beszélünk róla
faszantos lett,noha valamiért olyan érzésem van mintha a plafon bal felül el lenne nyújtva,gondolom szándékos,viszont így lerontotta nálam az összhatást,noha valszeg a kép címéből fakadóan muszáj volt ilyesmi irányba terelni a végleges képet,amennyiben viszont nem direkt csináltad,úgy lehet,hogy én vagyok a vak és bocsi
fur meg csak érdekelt,ezt a proxy cuccot meg majd meglesem mindjárt,érdekesen hangzik,noha dunsztom sincs mire lehet jó -
dy_nmq
aktív tag
Na a legutóbbi álmatlan éjszakám eredménye: Dy - Insomnia
-
dy_nmq
aktív tag
válasz
atm*RefeeZ #4305 üzenetére
A hair&fur-al az a baj hogy ugye utólag rendereli rá a képre(emlékezetem szerint) és a vray valszeg ezért nem is komálja annyira. Én ha kell vrayfurt használok igaz ekkor a lightcache-elés eléggé belassul. Az okosok azt mondják hogy egy felsubdividelt geometrián gyorsabban számolja le a vrayfurt.Erről bővebben olvashatsz az Artistpub vray topikjában. Vagy alternatív megoldásnak ott a vrayproxy is azzal is lehet érdemleges dolgokat kezdeni(bár persze attól függ mire akarod használni).
-
atm*RefeeZ
tag
köszi a múltkori tanácsokat nyussz,többieknek pedig a kommentet
annyi érdekelne ezúttal, hogy vray-el miért nem rendereli le a hari&fur-t ami maxban van?miért csak az árnyékát?vissza lehet valahogy hozni?vrayfur kicsit...(vagy inkább eléggé) lassú (illetve az én beállításaim rosszak). aki ray-el renderel az mit használ?esetleg scatter?nekem nem gyere be annyira eddigi (kevés) tapasztalat(ok) alapján
köszi előre is ^^
-
-
válasz
Menthirist #4302 üzenetére
Igen, én is így képzeltem. Köszi!
Amúgy gondolom, ha eg yjáték PC-re, és konzolra is kijön, akkor nem csinálnak új modelleket, vagy mégis? szerintem nem tökölnek vele... -
hát trükk az van, mégpedig abban, hogy hogy éred el azt, hogy 1 millió polys modellnek tűnjön a tizenötezres modelled... amúgy játékoknál is amennyire néztem (pl gears of war, ami ugye xbox360-as játék, de egy évvel később kihozták pc-re is) azok is tartják a 10k feletti polymennyiséget, a hl2 modelljei olyan 7-9k között voltak anno... A Nextgen game modeling for maya 1-2-es videója is 10k-ban határozza meg a határt, amibe bele akar férni... szóval nem elrugaszkodott... én anno a hl2-ből és az oblivionból szedtem ki, de ezek már a triangulált, videókariból kiszedett modellek voltak, amiken bizonyos dolgokat azért meg lehet figyelni, de teljes egészében nem adja vissza azt a minőséget, amit lemodelleztek.
-
válasz
Menthirist #4300 üzenetére
Aha, értem, tehát, akkor nincs semmi trükk, csak nagyobb részletesség.
A PC-s DX10 játékoknál mennyivel kevesebb a polyszám a PS3/XBOX360-hoz képest általában?
Melyik játékból érdemes kiszednem a modelleket áttanulmányozásra?Mostanában újra lesz némi időm 3D-zni, úgyhogy nekiállok megint...
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple Music
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Egy döntés története, avagy az S24 FE Pro és kontra érvei!
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Elektromos cigaretta 🔞
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Szólánc.
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Interactive Brokers társalgó
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...