- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Yettel topik
- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- iOS alkalmazások
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nyúltáp
senior tag
Hali mindenkienk.
Írok pár oldalt, amiket érdemes nézegetni (tutok, textúrák sötöbö):
www.cgnetworks.com
www.3dtotal.com
www.evermotion.org
www.design21.hu (csodálkozom, hogy még nem írta senki)
www.xenomorphic.co.uk (nagyon jó tut oldal)
www.artistpub.hu
www.3dluvr.com (sok-sok tutorial [video is])
De ajánlom mindenkinek, hogy kezdésként olvasson el egy alapozó könyvet, plö 3d studio max biblia (asszem csak 3asból van magyar, nem mintha probléma lenne, mert az alapok mit sem változtak 3. rész óta)
DrSoul: 4 és 5 között legjelentősebb különbség, hogy az 5 beépített renderje már tud GI-t is számolni, de ha nem scanline-t használsz (mint a többség) akkor végülis lényegtelen+5 östől kezdve van max-ben cell shader (asszem így hívják a rajzfilm shadereket...magyarul rajzfilm kinézetű rendereket készíthetsz). Amúgy kül. verziók közt annyi szokott az előrelépés lenni, hogy beépítenek olyan funkciókat, amiket előtte csak pluginekkel lehetett megoldani. Tehát gyakorlatilag 3dsmax4-el, ugyanazt meg lehet csinálni, mint 7-el, csak előbbinél plugineket kell hozzá használni.
Ez a ''nem rajzolja ki a hátteret'' dolog, meg valószínűleg vga driver miatt van (néha nálam is előfordul, egyéb hasonlóképp idegesítő dolgokkal együtt). Próbáld meg átállítani a megjelenítéshez használt drivert opengl-re (customize/preferencies/viewports/choose driver) esetleg ugyanitt próbálgasd a beállításokat a configure drivernél.
Móci: 6osról nincs magyar nyelvű könyv, és valszeg nem is lesz (lévén, már 7esnél tartunk). Legfrissebb magyar könyv, a 3d studio max 5 gyakorlatok. De mint mondtam alapozáshoz ugyanúgy megfelel egy korábbi verzióhoz kiadott könyv, mert lényeges eltérés nem sok van.
üdvAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
ja, igen. design21-et kiemelném a linkek közül, lévén a legjelentősebb hazai 3d portál. Rengeteg hozzáértő emberkével. plö: Ward(Alien vs. Predator, Harry Potter 3) sötöbö
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Hali
3d contestek (persze 2d is) a #64-es hozzászólásomban szereplő linkek mindegyikén szoktak lenni.
DR-hez amúgy most is keresnek modellezőt/textúrázót/level designert.
Még régebben én is jelentkeztem (január környékén). Egy referencia munkát kellett elkészíteni. Max 10 emeletes lakóház 1960-2000 közt szabadon választott stílusban. 1000 face, max 3 textúra, 512x512-nél nem nagyobb méretben.
Volt rá 2 nap. Időm persze nem volt semmi, úgyhogy nem tudtam befejezni (főleg a textúrák elkészítése vett el sok időt). Azért elküldtem nekik, de mást vettek fel.
Amúgy nem annyira egyszerű bekerülni, amikor én pályáztam 1 helyre 32-en jelentkeztek.
Tabletek, amúgy arra valók, hogy megkönnyítsék az alkotó dolgát. Lényegében toll formájú egerek (nyomás, esetleg dőlésszög érzékeléssel)
Van egy eladó wacom-om, ha érdekelAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
eddig jutottam melóban:
http://www.zenith.atw.hu/new/01.jpg
wire:
http://www.zenith.atw.hu/new/VP02.JPGAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
stevve csak nem pollack??
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Játékokhoz úgy nagy álltalánosságban max-ot használnak, főleg Mao-n, és más területeken is ezt a progit preferálják (elég csak az álláshirdetéseket végignézni). Persze, mint mondtam Magyarországról van szó. Külföldön egész más a helyzet.
Nem mondom, hogy Max a jobb, és azt se, hogy a Maya. Mindkettőnek megvan a maga erőssége, és gyengéje. De itthon könnyebb maxos tudással munkát találni, ugyanis azon a néhány szakterületen, ami program specifikus (játékipar, talán filmipar[magyar]), ezzel a progival dolgoznak. De plö egy látványtervnél lényegtelen milyen programmal készítetted, és ilyen jellegű állásokból lényegesen több, van, mint előbbiekből.
DR-hez meg azért nem jelentkezem újra, mert még 2-3 év 3d után is úgy érzem kell a tapasztalatszerzés. nem jó egyből egy nagy cégnél indítani, mert teljesen más világ vmit profi szinten űzni, mint ha csak hobbi lenne, és csinálom, mikor kedvem van (például határidők). Mivel 2 napot adtak rá, és én nem tudtam befejezni ennyi idő alatt, valószínüleg éles helyzetben is elvéreznék. Persze 3-4 nap alatt megtudtam volna csinálni, csak hát nem volt annyi idő...úgyhogy gyorsaságra rá kell még gyúrnom. Sokkal jobb szerintem kis cégeknél indítani. Például látványterveket készítgetni (amit én is csinálok) sötöbö. Mondjuk adok magamnak még egy fél évet, aztán újra próbálom.
Tabletnak az az előnye normál ''analóg'' rajzal szembe, ami a 3d-nek a szobrászattal szemben. Plö kézi rajznál nincs undo Vagy például felhasználhatsz különböző ecsettípusokat(fűszálaknál mondjuk), így rengeteg időt spórolhatsz+jobb minőséget is produkálhatsz.
Ajánlom Yanick Dusseault oldalát (gyűrűk ura egyik matte paintere)
Bővebben: link (Matte Painting szekció)
Ezek a képek mind tablettel készültek, és elég bajos lett volna őket ecsettel megfesteni.
Stevve, csak azért mert én is oda járok....lagelábbis még egy ideig(2. évfolyam)Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
jah, de bepakoltak a köcsögök inteligens rendszerekre, meg ahogy néztem grafikus szakirányon is cad megy, esetleg kis flash, meg catia. Azzal meg nem megy sokra az ember. (+persze lehet kidobnak év végén..60 kredit ugyebár)
Amúgy most is órán kéne lennem, de annyira elment a kedvem az egésztől.....
ikrem már kicsesztékAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Azzal azért vitába szálnék, hogy nem kell-e művésznek lenni számgépes rajzhoz. Ugyanazt a tudást, kreativitást követeli meg, csak az eszköz más.
Munkákat legtöbbször design21-en, ill. jobpilot.hu-n lehet találni. 30%-ban külsős melók, maradék belsős (kivétel nélkül Pest). Legtöbbször egy referencia munkát kell megcsinálni, és az alapján, ill. korábbi munkáid alapján döntenek. Arra azért fel kell készülni, hogy messze nem olyan profi a hozzáállás egy ilyen melónál, mint plö DR-nél. Álltalában fingjuk sincs arról, hogy mi fán terem a 3D, és persze mindent 1 nap alatt kéne megcsinálni gyűrűkura színvonalon...legalább.
Nekem szerencsém volt, mert apám bútor tervező, és álltalában az ő cégének csinálom a látványterveket. Nem nagy melók (asztalok, székek, faházak sötöbö).
Ilyen alkalmi melóknál árat úgy a legegyszerűbb számolni, ha kitalálsz magadnak egy fix órabért. (az alapján, mennyit szeretnél keresni egy hónapban). Kezdőknél 1000-1500 ft, de profik simán elkérik (és meg is kapják) a 4000 Ft-t. Tehát mondjuk egy bútort megcsinálok egy délután alatt, akkor az köbö 4000-5000 pénz.
Vállalkozóihoz elég rugalmassan állnak hozzá, de volt már olyan, hogy megkövetelték.
Amúgy műszaki info-t tanulok, és egy másodpercel se vagyok előrébb vele. Azért mentem ebbe a suliba, mert itt volt egyedül grafikus szakirány, persze ez, mint kiderült inkább tervezés (autocad, meg hasonlók). Ráadásul nem is jutottam be erre a szakirányra...köcsögök . Azt hiszem egyedül BME-n tanítanak 3d-t, de az nekem túl messze van. És egyébként is az iskolák hiánya miatt nem is követelik meg sehol sem az érettséginél magasabb végzettséget.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Melót amúgy nagy valószínűséggel az UV-zés miatt nem sikerült elcsípni. Nem sok gyakorlatom van unwrap-ban, úgyhogy bénán álltam neki textúrafestésnek.
Modellt se volt egyszerű ebszorytani az 1000 face-es keretbe. Először, mikor elkészültem vele (nagyjából ugyanez volt a geometria) köbö 1800 face volt. legalább 4-5 órát szenvedtem vele, hogy lecsökkentsem a mesh bonyolultságát. Végül 983 lett....asszem. Mégis legtöbb időt a textúra vitte el. Azzal minimum 15 órát bajlódtam. Nem volt semmi kiindulási alapom. Úgyhogy ki mentem kamerával képeket csinálni (normális kam, szóval állóképet max 320 x mittoménhányas felbontásban tud csak). Persze szakadt a hó, plussz a perspektívikus torzulásokat, csúcsfényeket, árnyékokat is ki kellett retusálni belőlük. És még így se dolgozhattam egész falfelületekkel, mivel azok rettenet torzultak voltak, és nagyon kis felbontásúak. Szóval kellett csinálnom egy alap falfelületet, majd erre ráollózni a retusált ablakokat, ajtókat (persze előtte megfelelő számú variációt kellett belőlük csinálni, hogy ne ismétlődjenek), végül árnyékokat kellett még ráfesteni (követelmény volt) ezt nem is tudtam befejezni.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy van mit még gyakorolnom, és mint látszik az nem feltétlenül csak 3d, hanem plö photoshop is.
Itt van pár bútor, meg hasonlók:
Bővebben: link
Bővebben: linkAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
huhú, itt már kezd elmenni a dolog művészet/nem művészet irányba, ez meg ugyebár abszolót szubjektív. Én azt mondom, tök mindegy milyen eszközzel készült vmi, ha bennem az művészi benyomást kellt, akkor az számomra művészet. Például ott van a fotográfia. Végülis csak egy gombot kel megnyomni (persze leegyszerűsítve), és mégis rengeteg művész van, művészi képekkel/alkotásokkal. Számgépes rajz és normál festészet közt (alap esetben) annyi a különbség, hogy tabletnél a toll az ecseted, és a monitor a vászon. Az persze más kérdés, hogy szg-pen sok más dolgot is meg lehet csinálni, de alapjában véve ha normális technikával akarsz egy képet megfesteni ecsettel/tablettel, a folyamat ugyanaz, csak tablettnél egyszerűbb plö a rétegeknek köszönhetően. De olyan, hogy photoshop megmutatja neked, merre kell húzni az árnyékot, olyan nincs
És az is egy nagy alaptörvény, hogy ha szabadkézzel nem tudsz rajzolni, akkor akármennyit izzadhatsz, tablettel se fogsz tudni.
Ez a fantasy-s dolog, meg azért elég nagy beskatulyázás Ezzel az erővel mondhatnám, hogy a hagyományos festészet is milyen ötlettelen, mert mindig csak Istent, meg béna királyokat festegetnek, ugyanabban a kompozícióban
Mindkettő ugyanakkora butaság.
Ajánlom figyelmetekbe plö ezt a tutorialt:
Bővebben: link
Bővebben: link
Bővebben: link
Én sehol sem látok ''Hé fotosop, ide húzzad a vonalat'' gombot
No mindegy, tényleg tök fölösleges erről vitatkozni, mert nekem ez a véleményem, nektek meg az. (azért hozzáteszem én sem tartom azt művészetnek, mikor a vászon közepén ott árválkodik szűzies zavarában egy piros négyzet...asszem Louvre-ban van kiállítva )Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Én is áttértem 5ről 7re. 6ost kihagytam, mert pluginek 3/4-e nem műxött vele, és sajnos egyenlőre ez a probléma 7-el is. Nagyon sok plugin nem kompatibilis vele, és Mental Ray-en kívül eddig semmi számomra hasznos újjítást nem tartalmaz(mondjuk az se számít igazán, mert vray-t használok).
Modellezésben meg aztán végképp mindegy, hogy 4, 5 vagy 7.
kBagyula jók a modelljeid, csak nem vmi játékhoz?
(esetleg wire-t mutathatnál róluk)Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Hu...ez hosszú lett. Én egyiküket sem hasonlítottam Leonardo-hoz, sőt még a képeik se tetszenek, csak a módszer miatt linkeltem be őket. De aki az álltalad felvázolt módon készít képet (lemásol egy létező vmit), az tényleg nem művész, hanem legjobb esetben fénymásoló. Azok a művészek, akik már komolyabbakat tudtak alkotni szg-pel, jócskán túl vannak a 30-on., tehát legalább 10-15 éve ezzel kell foglalkozniuk, akkor meg még színes monitor sem volt, nem hogy tablet. (tabletek utóbbi 6-7 évben terjedtek el). A dodge tool eszkösznek(elmaszatolja az éleket) és társainak meg semmi köze a művészethez, ha azt vki meg akarja csinálni festővásznon, technikájának kell lennie, nem művészi inspirációjának. Ezek nem olyasmik, mint a photoshop filterek, hogy rányomod a képre, esetleg állítgatsz néhány csúszkát. Nem, fogod ráváltasz, és egérrel/tollal elmaszatolod a kontúrokat, pont mintha az ujjaddal kennéd el a grafitot a papíron.
Ha olyan kép kell, amin érzelem van az arcokon, és szerintem művészi itten van egy:
Bővebben: link
meg egy másik, bár ez rosszabb..szerintem (bár technikailag jóval jobb):
Bővebben: link
Szóval ilyen képek is vannak, csak nem ez a jellemző, mint ahogy anno is rengeteg portrét festettek (gyakorlatilag ezekből éltek meg), tehát inkább munkának tekintették a festészetet, és csak a kiemelkedő alakok tudtak ezen túllépni(plö a tini-nindzsa teknőcök ). Úgyanúgy a CG is egy iparág napjainkban. Tehát mindenki az élethűségre törekszik, mert ez a követelmény, és csak ritkán raknak mögé tartalmat.
Itt van még pár kép, amiket szeretek (bár neked nem fognak annyira tetszeni, mert van egy kis fantasy-s beütésük )
Bővebben: link
Bővebben: link
Az alkotójuk meg ugyan csak 28 éves, de ő sem (mint ahogy szinte senki más) a számgépen kezdte rajzolást. Egyszerűen nem lehet (már csak elterjedtsége miatt sem), először meg kell tanulni a technikákat papíron/vásznon, majd utána ha érdeklődik az ember szgép iránt, ki lehet próbálni azzal is. Ha mindenki csak fotókat másolgatna photoshopban, és nem lenne mögötte igazi technikai tudás, nem tudnának újat alkotni, csak létező képeket másolgatni.
no, ez se lett sokkal rövidebbAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Szerintem is hagyjuk, fölösleges erről vitatkozni
Igazad van, mindig amikor vissza kell számolni, azt hiszem 2000 van...pedig már 5 évvel arrébb vagyunk (soha nem fogok hozzászokni ) Szóval ja, akkor már tényleg voltak színes monitorok....bár '90 körül még nem voltak annyira elterjedve....vagy persze én emékszem rosszul.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz kBagyula #131 üzenetére
12000 poly/mesh? Ez mozdonyokra vonatkozik, vagy minden objektumra (házak sötöbö)? Mondjuk gondolom arányosan csökken a felhasználható face-ek száma, minnél kevésbbé fontos egy objektum, annál kevesebb jut rá. De a 12e akkor is figyelemre méltó. Max hány face-t tud kezelni a motor egy pályán? (jó, ez hardwer függő is..szóval akkor másképp: hány face-el dolgoztok/pálya?)
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz kBagyula #135 üzenetére
fú, első képen mozdonyon nagyon jó a textúra, de utolsó szerintem lehetne egy picit nem ennyire steril...de nem kötözködöm, mert tényleg jók
Most egy csöppet össze vagyok zavarodva...tehát akkor ti most a játékot fejlesztitek, vagy ''csak'' egy mod-ot hozzá?Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz kBagyula #137 üzenetére
Megnéztem oldalt, gratulálok, tényleg nem semmi.
Én is készítgettem régebben modokat barátaimmal, meg ikremmel, főleg Max Payne-hez. Ha érdekel, itten van link:
Bővebben: link
Ez egy teljes átirat. Majdnem rákerült...már nemtom melyik újság CD mellékletére...aszem gamestar, csak főszerkesztőnek régebbi readme alapján nem tetszett az álltala vélt témaválasztás (azt hitte, hogy egy nagy cigány írtás az egész játék, holott csupán annyiról volt szó, hogy egyik főellenség egy vajda...köbö annyira ártatlan tállalásban, mint az irigy-hónajmirigy-es bazi nagy roma lagzi), de legalább berkenyének tetszett (gamestar-os újságíró).
Talán nekiállunk 2. résznek is..újra. Egyszer már hozzáfogtunk, el is készült egy csomó modell (szalacsi, fogarasi árpi, állatok, főszereplő..képek fent vannak oldalon), történet is megvan+első pálya körvonalazott kinézete (elég bonyolult, egy erdős, hegyvidékes táj)
Csak rengeteg dologgal kéne egyszere foglalkoznom, és így elég nehéz időt szakítanom rá...de majd meglássssuk, hátha lesz belőle vmi...Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
hmmm...vmiért nem jó link. Remélem megen atw bénázik vmit...
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
No, elvileg megszereltem oldalt....nyomi atw-sek vmiért töröltek. Írtam nekik mailt, persze nem válaszoltak.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
No, felhozom egy picit a topicot...
Készítettem egy teszt rendert a next limit új maxwell renderjével, még alpha szegény, úgyhogy hemzseg a bugoktól, de elég ígéretesnek tűnik.
itten van e ehun a kép:
Bővebben: linkAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Hali
A könyv, amire gondoltál, a 3d studio max biblia.
Nekem meg van az 3as verzióhoz írt, de asszem van már talán 4eshez is Mao-n.
Nagyon jó kis alapozó könyv. Benne van minden lényegében, csak az ára húzós egy picit, én asszem 12e-ért vettem a könyveket (2 kötetes)
Jaigen, a másik könyvnek meg megírhatnád címét.....van pár könyvem pdf-ben, ha köll, feltölthetem őket vhova.
[Szerkesztve]Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Hali
A dual rendszer abszolút jobb. Ha van rá pénzed, szerintem azt vedd. Játékoknál meg tök mindegy, mert úgy sem processzor limitáltak.
A max-os renderelők közül tudtommal szinte az összes támogatja a dual processzoros renderelést...talán a vray nem, nemtom.
Az meg, hogy hol hány %-al jobb, esetleg rosszabb a dual rendszer, nagyban függ, attól is, hogy mennyire izzasztó a feladat. Egy egyszerű jelenet renderelésekor persze, hogy nem lesz nagy különbség a két rendszer közt.
Szóval, ha van rá pénzed, és úgy érzed, hogy ki is használnád, mindenféleképpen 2 procis gépet vegyél.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Ühüm, intel egy 10%-al átlagban jobb szokott lenni.
Amúgy 9600-tól kezdve az egész 9xxx-es szériát át lehet alakítani firegl-é.
De nVidiánál is van softquadro.
Én régebben egy 9600xt-t használtam. Bőven elég volt. 400e face-ig meg sem akadt. Mikor softmodoltam firegl t2-ővé, akkor meg 800e -t is simán vitte.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
öö..ööö, egy softfiregl nevű progi kell hozzá asszem. Nagyon egyszerű, asszem megpeccseli a drájvert, egy restart, oszt már jó is. Egyik topicba le lett írva,mindjárt megkeresem......
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Nos: Topic: Bővebben: link
50ik hozzászólás környékén vannak eredmények.
A progi neve amúgy freefiregl, de asszem működik a dolog rivatunerrel is.
itt egy leírás: Bővebben: link
hajráAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #164 üzenetére
Nekem wacom már itt figyel monitor melett
viszont 512 ram még min. kéne. Neked mennyit dobott rajta?Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
indigo, nekem a6-os van, azzal is elvagyok bőven.
Menthirist: Nekem még csak 512 van. Elindítom max-ot, marad belőle olyan 100-150MB úgyhogy egy komolyabb rendernél már ki is fogytam ramból. Hamarosan muszály lesz befektetnem még 512be...Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Nekem összesen köbö 4gb textúrám van, azok is főleg 3d total texture pack-ek. Ezekből kiindulva nagyon jó kis textúrákat lehet összeollózni. Egyik kedvencem (sajna kis felbontásban csináltam [videóból kilopott képek alapján]) :
Mondjuk így utólag megnézve, lehetne rajta még csiszolni (főleg orránál)Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Kösz indigo. Most találtam egy nem is olyan rossz vid. tutorialt a 3dbuzz.com-on.
Lényege, hogy minden előzetes tervezgetés nélkül állnak neki modellezni egy motort, végig kommentálva, hogy mit miért csinálnak. Így ott helyben kell kitalálniuk, hogy milyen technikával állnak neki egy-egy résznek. Sajna csak első 2 rész tölthető le ingyért, többiért membernek kell lenni. (nemtom mennyi pénz a tagsági).
Most jut eszembe, van render is Szalacsi bácsiról (játékba készült a modell, ezért ennyire low poly) itt a link:
Bővebben: link
Cipő kivételével összes textúra saját. Igazából nincs még teljesen kész...talán soha nem is lesz, legalábbis az elmúlt 1 évben nem nagyon nyúltam hozzá.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
''főleg a játékra lennék kíváncsi, hogy mit alkotna Kocsord hőse''
Nem hinném, hogy lesz belőle vmi...mondjuk nem rajtam múlik.
Ja, és nemtom ismeritek-e, de szerintem ez a legnagyobb online tut. gyűjtemény Maya-hoz (nem biztos..én max-ozom )
Bővebben: linkAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #182 üzenetére
Az ilyen garázsfejlesztések pont arra valók, hogy tapasztalatot szerezzen az ember, ha meg még nem elég jó d3d-ben, itt a kitűnő lehetőség
Amúgy megpróbálom majd összehozni újra a csapatot, csak előbb be akarom fejezni aktuális munkát. Csak neki kell állni, utána már menne a dolog.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #186 üzenetére
jaja, mi meg ráadásul ''csak'' egy mod-ot csináltunk, szóval programozni nem is kellett túl sokat....mondjuk azt is én csináltam úgyhogy modellek+textúrák+programozás. Amúgy főleg a szinkronizálás vitte el nálunk az időt. A mostaninál, már inkább a modellezésen, és a textúrázáson lenne a hangsúly (meg persze rig), csak el kéne már kezdeni
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
nVidiával használj inkább opengl-t, jobban szereti.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #195 üzenetére
nem rossz, főleg a kerék tetszik.
Vga átalakítással, meg annyira mész, hogy köbö 2x több face-t tud megjeleníteni a viewportban, szóval ha nagyfelbontású modellekkel dógzol, akkor nagyon is jó. Teljesítményben meg szerintem hozza simán egy normál firegl 75-80%-át.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz #72042496 #212 üzenetére
Hali!
Érdekes, mindenki kancsókat, meg sakk figurákat gyárt legelőször (én is)
Mégnéztem képeket, lyukat tetején én ugyan nem láttam, de valszeg azért lehet, mert mikor megrajzoltad keresztmetszetet, a felső és alső végpont nem pont egymás felett volt (vagy nem egy síkba estek a tengellyel). Ha átváltasz move tool-ra, alul a timeline alatt 3 kis mezőben kiírja a kiválasztott pont koordinátáit, itt leellenőrizheted, ill. igazíthatod is őket.
Alja meg azért nézhet úgy ki, mert nem volt összeheggesztve a spline-od, mikor rányomtad a lathe-t (módosító ) a kis fehér négyzetek is erre utalnak (azok egy vonal kezdőpontját jelölik, ha több van belőlük akkor logikusan több vonalad is van), ha nem sikerül összeweldelni őket, növeld a threshold értékét....mondjuk egymillióbillióra...úgyis csak azokra a vertexekre hat, amik ki vannak jelölve.
De ha el akarod kerülni a hasonló problémákat, akkor egyszerűbb egy vonallal megrajzolni a körvonalat, utána meg úgyis úgy tologatod a vertexeket, ahogy csak akarod.
Könyvről én csak jókat tudok mondani...bár nekem a 3ashoz van meg. Lényegében kitér minden gombra, és beállítási lehetőségre...abszolút szájbarágós..épp ezért is jó a kezdőknek. A 2 kötetet köbö 10e pénzért vettem...úgyhogy a 9e egy kötetért picit soknak tűnik...mondjuk lehet egy 900 oldalas könyvbe zsúfolták a kettőt.
nemtom. Viszont ha nem is ezt, de vmilyen könyvet mindenféleképpen vegyél, mert nagyon sokat tud segíteni a kezdésnél.
na, aloha.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
Nincs mit.
Könyvet honnan rendelted?...gondolom angol.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz #72042496 #218 üzenetére
Az összeheggesztés alatt nem az összeattach-olást értettem, hanem a weldelést.
Attól, hogy attach-al egyesíted a spline-okat, még nem lesz belőlük egy egybefüggő vonal, csak egy objektum (ami több vonalból áll). Utána még weldelni kell a a vonalak végpontjait, hogy egy folyamatos vonalat kapj.
egér+monitor combó: egér tökmindegy, csak kényelmes legyen, ne kapj ínhüvely-gyulladást (én kaptam már).
Monitor viszont tényleg kicsi, és gondolom frissítése sem az igazi. Szerintem min. 17 colos kéne. De jobb a 19-es. Én is arra gyűjtök épp.
Menthirist: A bmw hátulja a képen javítás előtt, vagy után van? Mert tényleg nem a legsimább a felület. Benyomhatnál egy wire-t is.
De grat. szépen haladsz vele
Én egy picit megfeneklettem...vhogy nincs kedvem semmihez. Asszem ki kéne aludnom magam.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
okok, értem.
Bár az, hogy elején és végén is van négyzet a vonalnak még mindig nem világos, mivel elvileg csak kezdőpontjára kéne raknia.
Fekete pontra van még egy teóriám. Lehet nem is lyuk van a modelleden. Lathe néha bénán műxik, és létrehoz felesleges faceket is. Olyankor van hasonló árnyalási probléma. Próbáld ki, hogy viewportban ''belemész'' az objektumodba. Ha látsz face-eket belülről a problémás területen, akkor ez a bibi. Alakítsd editable mesh-é a modelled (jobb klikk/convert to/editable mesh), nyomj 4-est (ezzel mész poly sub object módba...azaz polygonokkal tudsz dógzani), kapcsold be a jobb oldali panelen az ignore backfacing-et (így csak azokat a polygonokat jelöli ki, amelyeknek a normál vektora feléd néz) és jelöld ki a belülről is látható polykat (csak a problémás hely körülieket), majd töröld őket (del).
Kis segítség, ha nem lennék elég érthető Bővebben: link
Bocs ha szájbarágós vagyok
Tr00p3r: Szerintem az a legegyszerűbb ha összeBoolean-eld őket. (bár én nem szeretem használni)Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz nyakaskakas #227 üzenetére
Hali
A lényeg, hogy olvass sok-sok tutorialt, esetleg vedd meg vmelyik alapokkal foglalkozó max-os könyvet (én a 3d bible-t ajánlom), és gyakorolj.
Néhány link kiindulásnak:
www.world3d.hu
www.design21.hu
www.3dtotal.com
www.cgnetwork.com
www.3dluvr.com
www.evermotion.org
www.xenomorphic.co.uk
Ezeken az oldalakon rengeteg hasznos tutorial van, kezdve az alapoktól, egészen a profi szintig. + sok-sok modell és textúra.
Ha fel van telepítve max 7, akkor gondolom megvan a prog 1 cd-je minimum. Azon viszont vannak textúrák is. Csak épp architectural materials néven futnak. Installáláskor kell bepipálni, hogy rakja fel azokat is.
''mert szerintem pl. a görbék rakosgatása helyett is biztos van könnyebb, egyszerűbb módszer, hogy térbeli formákat készítsek''
sakkfigurákhoz nincsAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz nyakaskakas #229 üzenetére
Na...ezt most konkrétan nem értem
Megvan a bábud körvonala, amit majd a lathe módosítóval körbe akarsz forgatni (gondolom).
Csináltál hozzá egy talpat....de hogy?..sima box, vagy az is egy vonal, amit hozzá akarsz attacholni a körvonalhoz? Aztán weld-del összeheggeszteni a kettőt, végül rányomni a lathe-t?
Eddig talán értem...de utána...
Inkább leírom, mit kéne csinálnod:
- Ha jól értettem van két vonalad. Az egyik a bástya körvonala, a másik a talpa.
- Ne legyen egyiken se semmiféle módosító.
- Vmelyiket convertáld át editable spline-á (jobb klikk/convert to)
- Majd attachold hozzá a másikat.
- Jelöld ki a 2 pontot, amiket össze kell weldelni (ahol összeér a két vonal)
- Weld, aztán mehet rá a lathe módosító
Persze lehet, hogy vmit nagyon félreértettem.
Amúgy ha mindenféleképpen hasonlítani kéne vmihez a modellezést, inkább a gyurmázáshoz hasonlítanám.
tr00p3r:Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz nyakaskakas #236 üzenetére
A modelled azért van kifordulva, mert a face-k normál vektora nem a kamera felé néz.
Megoldás:
Ha a modell editable mesh, akkor poly módban jelöld ki az összes kifordult lapot, majd alul van vhol egy ilyen, hogy flip, arra bökj rá.
Másik verzió, hogy rányomsz egy normal módosítót, és ott pipálod be a flippet.
Én is át akarok majd váltani tft-re, csak kivárok, amíg lesz olyan, aminek alacsony a késleltetése + képe is színhű. Addig jó lösz ez a 17es e itten. no.Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #276 üzenetére
Huh, Menthirist, nem semmi beszámoló
Azért hozzátenném, hogy az említett beállítások max-ban is ugyanúgy megvannak, csak nem egy helyen, hanem szétszórva.
Amúgy max-ban egyedül a viewport kamerakezelése nem tetszik, egyszerűen nem lehet normálisan beállítani a hotkey-eket, így egy picit nehézkes a nézetekben való manőverezés...vagy legalábbis lehetne gyorsabb.
amúgy itten van legújabb félkész vmi-m:
Bővebben: linkAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
válasz Menthirist #285 üzenetére
Kösz, udvar készülget...az amolyan ''bécsi hátsóudvari romantika'' hangulat elérése a cél...a növényzettel fogok még szívni...a korlátról nagy, sűrű lelógó muskátli erdőt akarok...majd ki kell találnom rá vmi hihető megoldást.
De azért várom az ötleteket..
Scripteknek nekiállhatnék már én is...van is hozzá irodalmam...csak lusta vagyok. Elég gyakran akad olyan monoton meló, ami manuálisan fél óra, míg egy script megcsinálná fél mperc alatt.
[NQD]Jericho: Milkshape 3d rengeteg formátumot ismer Bővebben: link
Balika911: www.atw.hu, 500MB tárhely...csak elégAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
-
Nyúltáp
senior tag
no, annak örülök, ha sikerült kijavítani sakk figurákat...de akkor most végülis futóval mi van?... az új görbével már jó?
Animációt nem láttam, de gondolom vmi olyasmi, hogy körbejárja a kamera a logót.....viszont az 5 óra az egyszerűen rengeteg ...ennek max 5 percnek kéne lennie. Vmit nagyon ellőhettél beállításoknál. Elvileg (kép alapján) van egy modell, bump(vagy displace) mappel, no GI..(vagy legalábbis nem látszik a képen ), standard fények, scanline-al renderelve. Így egy képkocka max 2-3 másodperc.
Bevilágításnál én meg GI-ről próbálok leszokni, az udvaros scene-t már ennélkül szeretném bevilágítani, sokkal jobban koordinálható a végeredmény ha omnikkal szimuláljuk a fényvisszaverődéseket, és render idő is köbö 10edére csökken...meglássuk, hogy sikerül-e....lehet marad majd mégis GIAmiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is.....
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!