Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • wednesday

    őstag

    válasz Ren Hoek #136 üzenetére

    Abból az FPS-ből úgy tudom már nem lesz semmi. Egy akció TPS UFO-s játékról hallottam, valami olyasmi fog készülni.

    A lehető legegyszerűbb játékmenetet preferálják a kiadók és a kitaposott ösvényen szeretnek haladni. Ha belegondolok, hogy először a Bioshockot meg a COD MW-t nem engedték a saját kiadóik, mert túl "radikálisnak" tartották őket. Már ez ellen is agyvérzésük volt, csak kiharcolták a fejlesztők. Pedig szerintem semmi forradalmi nem volt bennük, csak pont tartalmaztak egy egészséges változást, hogy embernek volt egy olyan érzése, hogy végre valami rendhagyó. Ma már nem is arról szól a játék kiadás, hogy visszahozza az árát+jó kis nyereség. Hanem el kell tartani a giga mamutvállalatokat (amik nyelik a pénzt a rengeteg közvetett költséggel) és plusz jó sok nyereség. Ezért van az, hogy néha olvasni veszteséges negyedévről még acti-blizzardnál is, ahol a COD és WOW dollár milliárdokat hoz menetrendszerűen a konyhára.

    Egyszerűen a kiadók fejlesztők is ránéznek a statisztikára és pontosan látják, hogy a mélyebb tartalmat a játékosok 10-15%-át érdekli. Például ha nézem az acsikat, ami sok játéknál megvan. Egy példa van pár Total War játékom Steam-en, és gyönyörűen látszik, hogy a játékban lévő lehetőségek kihasználásával (hard fokozat, sikeres kémkedések, szabotálások, teljes földrészek elfoglalása, világuralom, gazdasági uralom) nagyon kevesen éltek. Kb 18-12% Aztán Mass Effectnél már nem emlékszem az arányra, de első végigjátszásnál is átlapozták a párbeszédeket talán a játékosok 1/3. Magyarán szimpla TPS-ként játszottak vele. Olvastam is fórumon pár olyan kommentet, jó játék, csak sok a pofázás és lehetne több az akció. :F

    Azt, hogy miért nem tették hasonlóvá a régihez nem tudom. Talán az is belejátszott, hogy nem szimpla másolatot akartak, hanem a saját fejlesztést. Az összetettebb játékmenetet meg mindig kerülik, szerintem így is rétegjáték lesz ez a rész is. De remélem sikeres rétegjáték, aztán elképzelhető, hogy a folytatásnál már bővítik a lehetőségeket, bár ez a lépésrendszer szerintem marad. Aztán ki tudja még milyen DLC-k fognak ehhez a részhez is jönni. Ígértek sok tartalmat még hozzá.

  • wednesday

    őstag

    válasz Ren Hoek #134 üzenetére

    Így igaz, hogy régen töredéke volt a játékosok száma a maihoz képest. Elég volt 100 ezer példány eladása is, a sikerhez. Mert nem felhasználók milliói volt a célcsoport, hanem direkt rétegek, akiknek rétegjátékokat lehetett eladni. Sok kis- és közepes kiadó és fejlesztő sokféle játékot kínált. Anélkül, hogy belemennék mélyebben mi változott azóta, azt látjuk, hogy most már teljesen más a helyzet.

    Sokkal nagyobb összegekre van szükség bevételként a nagyra nőtt cégeknek és ezt csak szélesebb vásárlóréteggel tudják elérni. Gyakorlatilag annak is el kell adni a játékot, akit nem is érdekel annyira, csak megnyerik valamivel. Ez nem is intelligencia kérdése.

    A régi játékok az a hőskor volt. Minden hőskor hasonló ebben a tekintetben bármiről is legyen szó. A fejlesztők akkor kicsit magunknak is fejlesztettek, olyan programokat hoztak össze, amikkel maguk is biztos szívesen játszottak. Ma már ilyen nincs, illetve talán megjelenik újra a kickstarternél.

    Egyébként már annak is lehet örülni, hogy ez a játék egyáltalán elkészült és zöld utat kapott. És ebben a formában is összességében élvezetes lett. :)

  • FehérHolló

    veterán

    válasz Ren Hoek #132 üzenetére

    Harmadik bekezdésre:
    Régen tizedennyi játékosnak volt egyáltalán vasa a játékhoz. És ezen nem a gamer PC-ket értem, hanem egyáltalán a számítógépet.

    Negyedik bekezdésre:
    Jól érzed, pont ezeket a rétegeket célozzák, akik alapban nem akarnak annyi időt elszúrni a gép előtt, de "minőségi" szórakozásra vágynak. Manapság már keménymagnak számít az is, aki hajlnadó húszszor visszatölteni egy mentést, mert 5-10 perccel később a döntései következtében meghal egy csapattag.

  • Ilsyde

    őstag

    válasz Ren Hoek #107 üzenetére

    Én nem bírtam végigvinni sem, annyira kimutatta a foga fehérjét. Túlságosan bugyuta és lineáris. Harcokba nagyon beleuntam, totál random az egész.

    Meglátszik hogy ezt már nem Julian Gollop készítette. Most kezdtem el a Rebelstar Tactical Command játékot (Game Boy Advance verzió :DDD ) és az is sokkal normálisabb mint ez a primitív iteráció.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés