- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Az első jel a Galaxy XCover 8 létezéséről
- Poco X6 Pro - ötös alá
- iPhone topik
- Képeken a Samsung Galaxy A26
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
-
Mobilarena
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
#76500480
törölt tag
Sziasztok! Toyota/Lexus 12V akkukat hol lehet venni márkaszervizen kívűl? 2 hét alatt megint lemerült, inaktivált komfortkulccsal, riasztóval. Típust nem tudom leolvasni(takarásban van, hétvégén kiszedem). 20H 45Ah 285A ennyit látok rajta.. 45Ah szerintem k...kevés egy kétlitereshez, mondhatni kisautós.
[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
Pedig van előnye pályán is a hibrid rendszernek. Sokszor ugyanis ha stabil tempót tart a kocsi, akkor is átvált elektromos módra. A Yarisom legalábbis meg szokta tenni (illetve sokat vitorlázik lekapcsolt motorral), igaz nem 140-nél, mert az már javában a törvényes határ felett van közel 25%-al, amit nem néznek jó szemmel errefele...
De, 5 fővel, napi 32km-es ingázás ebben a hidegben is megáll 5.5L körül, ami jóval kevesebb mint a dieselesek átlaga (1-3L/100km a különbség, a Yaris javára). Ráadásul ugyanez igaz pályázásra és hosszú utakra is (rendszeresen van így használva).
Volt/van több VAG autóm (szívó benzines Golf 3 74KW, Seat Leon MK1 1,9TDi 84KW, Leon MK2 2.0 110KW TDi DSG), és meguntam az állandó szívást velük. Az 1.5TSI pont olyan bonyolult, mint a TDi-k, beleértve a kettős tömegűt, a turbót (a vezérlésével és változó geometriájával együtt), a hűtött EGR-t (aminek szokása enni a hűtőfolyadékot, mintha hengerfejes lenne az autó, egész alacsony futásteljesítmény mellett).
Manuálisat nem szerettem volna, az megmaradt a MK1 TDi-vel, amire megint egy "kisebb" összeget költhetek MOT előtt, mivel a turbo megint elkezdett vacakolni (túltölt, ami valszeg megint beragadt a geo)...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
félisten
válasz Dluinet #7801 üzenetére
Ez alapvetően igaz, cserébe van inverter meg akkupak, és azért a Prius III-astól a motor is tud érdekeseket csinálni (olajfogyasztás például).
Ettől függetlenül tény, hogy kevés vele a gond. De ez leges-leginkább pont a Prius 2-re igaz...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tin
veterán
"...igaz, nem 140-nél..."
Igaz. De ha elolvasod amit írtam, világosan leírtam, hogy pályázásról beszélek, nem országútról. Nyáron országúton (volt benne autópálya is) még az 1.8-as 15 éves Corolla Versoval is kihoztam 6.3 literes átlagfogyit, télen városban rövid távokon mégis bezabált akár 11-12 litert is. Vitorlázni meg te is tudsz, elveszed a lábad a gázról, és kigurulsz. Kész, fogyasztás nulla.
Azt meg ugye nem akarod elmondani, hogy hosszú távú pályázásnál akár 3 literrel jobban fogyaszt egy Yaris, mint egy dízel? Milyen dízel? Egy 15 éves Passat dízel, vagy mi?
Én meg új autót készülök venni barátom, 2-3-4 évre, végig garis lesz. Azt hasonlítottam egy másik újhoz, ami közel 2.5 millával drágább, és még 100e km alatt sem jön ki az árelőnye. Ettől még vettem volna, pont mert előremutató technológia meg automata váltó, de nem jött össze.
Én nem fikázom a hibrideket, mint mondtam, simán vennék. De azért nem kell letérdelni tőle, ahogy írtam, hosszú távra, esetleg használtban venni értelmes lehet, ha az ember sokat megy, és főleg városban megy sokat.
-
KTTech
veterán
Azt is írtam, hogy a 140 már 25%-al több, mint a maximálisan megengedett sebesség a pályán.
Leírtam, mivel hasonlítottam össze, 6.8-7L volt a Leon MK2 DSG fogyija, nyáron. Télen több...
Ha leveszed a lábad, akkor max alapjáratra tud visszaesni egy normál autó, egyébként elvesztenéd az összes hidraulikus rendszert, és a generátort is. Tehát a fogyasztása nem lehet nulla. Ráadásul manuális váltónál először ki kellene raknod üresbe. Az új DSG-k tudják ezt, de a mk2-ben levő 6 sebességes olajos nem tudta még.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
belaazallat
addikt
Üdv!
Használt autó vásárlás során szóba került egy 2005-ös Avensis Wagon. 1.8-as motorral. Mik a gyakori hibái ezeknek az autóknak, mire kell odafigyelni? Utólag mennyire macerás ülésfűtést beépíteni a járműbe? Köszi!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
KTTech
veterán
Ha motorfékezel, akkor nem vitorlázol... csak simán lassulsz, ráadásul nem is kis tempóval. A vitorlázás lényege pont az, hogy a kinetikus energia a lehető legtovább vigye a kasznit, újabb energiabefektetés nélkül.
A DSG-k amik tudják, jelzik is, hogy üresbe teszik magukat (de a motort nem állítják le). Az ACT-os TSI annyival több, hogy 2 hengert le tud lőni, ami már megtakarítás (hiszen amint eléri a pályatempót, nincs szükség nagy teljesítményre a fenntartásához, csak ha emelkedő jön), ez természetesen manuális váltóval is megy.
Az eCVT meg működési elvéből adódóan tudja a vitorlázást, ráadásul nem gond neki, ha leáll a motor, mert semmilyen rendszerhez nincs rá szükség, minden elektromos (fékhidraulika, kormányszervo, klíma, vízpumpák és olajpumpa).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Tin
veterán
Hatosban autópálya tempónál lejtőn simán "vitorlázol", nevezd ahogy akarod. Feljebb én "kigurulásnak" neveztem, és ezzel rengeteget lehet spórolni, mert a fogyasztás nulla, az autó pedig ugyan lassul, de nem kell fékezned. Városban ugyanez, minek fékezni, ha látod, hogy úgyis piros lesz. Kis távokon is rengeteget lehet ezzel spórolni, csak a megfelelő sebességi fokozatban kell csinálni, mert alacsony fordulaton már nem nulla a fogyasztás, mivel a lefulladás miatt ad neki benyát.
Amúgy győzködhetsz nyugodtan, akkor sem fogom elfogadni, hogy hosszútávú pályázásnál jelentős előnye van a hibridnek a dízelhez képest. Szerintem nincs.
Nézd meg a Becsületesnepper egyik nem régi Teslás videóját, a lényeg, 1200 km-t mentek, egy 2.0-s CRTDI Passattal emberünk 11 óra alatt hazaért. Kiszámoltam a fogyasztást, 5,57 l/100km. Csináld meg hibriddel ugyanezt, ugyanilyen fogyasztással és kényelemmel. A fogyasztás még akár meg is lehet! -
nagyúr
Az volt a nepper mélypontja, de a nézőké is, mert egyértelműen leszögezte, hogy egyedül ebben a felhasználási módban van előnyben a dízel.
Csak nem életszerű használat a napi/heti 1200km autópályázás 150-160-as tempóval, egy seggel.
2.0-s CRTDI Passat-osok írták, akik így használják évek óta az autójukat, nekik soha nem jött ki ilyen alacsony fogyasztás, ekkora sebességekkel.
Totalcar mesterkurzus és nepper számolás[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Tin
veterán
válasz Dluinet #7817 üzenetére
Bocs, meguntam a hadakozást.
Akkor vegyen mindenki 1.8-as Aurist, és járjon vele 5.5 literből autópályán. Ha meg nem sikerül, úgyis talál olyan szakaszt/időjárást, vagy hozzácsap némi országúti fogyasztást, és elmondja, hogy mennyi a fogyasztás. Úgy meg ugyanúgy meglesz TDI-vel vagy TSI-vel is, de ez is mindegy...
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
félisten
Szerintem kifelejtetted pedig fontos, hogy a dizel végig nyomták. Németben 150-160+al, ausztria/mo on is amivel még nem büntetnek. Ezért durva az 5.5es fogyi.
Toyota új hibriddel nagyot alkotott, nincs nagyon elmaradva hatásfokban dizeltől. Durva. Ami miatt többet fog enni az annyi, hogy 1l dízel égetésénél több energia szabadul fell mint 1 liter benzinénél. Evvel nincs mit csinálni fizika.
szerk: video 1.8 hibrid
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Tin
veterán
válasz Dare2Live #7820 üzenetére
Tudom, de tökmindegy. Mindig lesz aki elmagyarázza, hogy az 1.8-as szívó benzines hibrid motor sokkal kevesebbet eszik pályán 130-al mint az 1.2-es szívó benzines nagy odafigyeléssel, 15km-el lassabban.
Spiritmonitor, nagy átlag. Az Auris hibrid 1.4 literrel eszik kevesebbet mint a Golf 1.5 TSI. Vegyesben. Tény adat, millió km-en, többszáz sofőrrel.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
Es az kb. korrekt is, mivel a benzinar emelkedhet. Plusz, azert a Toyota valoszinuleg kevesebb alkatreszt ker, illetve kisebb a meghibasodas valoszinusege. De ha mindket auto garis 5 evig, es csak annyi idore kell, akkor gyakorlatilag a fenntartasi koltsege is hasonlo.
Ujkent nem akkora uzlet a hibrid Toyota, par eves hasznaltban (magyarul gariido tul), jo arcon megcsipve, hosszabb tavra tervezve, hangsulyosabban varosi hasznalatban viszont mar boven jobban megeri.
-
footy
addikt
+ (#7771) zoltan.bagi +(#7772) Tin
A CVT-vel alapvetoen nincsen bajom, anyamnak Jazz CVT van es szerintem egy nagyon jo kombo, az Audi multitronicja is bejott 2.0-2.5 TDI-vel. A lenyeg azon van(abban all a problemam) hogy a motor gyakorlatilag kulonallo eletet el es nincs linearis kapcsolatban a gazpedallal. Ki fogom probalni, de tartok tole hogy hosszu tavon nekem ez nem lenne gyerebe... -
lsc
nagyúr
válasz belaazallat #7814 üzenetére
Olajfogyasztás volt de 2005 második felétől korrigálták illetve sokban cseréltek garanciában blokkot, törheti a balos féltengelyt, nagyjából ennyi. Jól viszi a kasztnit, nem fogyaszt sokat, láncos motor, olajra kell figyelni milyet kap. Nagyjából ennyi.
Az élet kegyetlen .
-
zoltan.bagi
csendes tag
Az a legtisztább, ha kipróbálod, mert még annyi minden van, amiről nem beszéltünk.
Engem villamosmérnökként berántott az inverter és villanymotor "zenéje". A regeneratív fékezés és villannyal araszolás városban hatalmas előny/kényelem/fun . Van egy varázsa, amikor kilómétereket (1-2-t sík úton, azért sokat nem kell várni ) vitorlázol 60-70-nel villannyal vagy AKÁR szabadonfutóként. (mivel itt van egy olyan üzemállapot is, amikor úgy gurulsz, mintha manuálissal üresben lennél leállított motorral)
Pályás használatban is jobb egy átlag benzinnél a nagyobb hatásfokú atkinson ciklusú motor miatt és az alacsony légellenállással. (Prius esetén) Dízellel összehasonlítani nehéz, számokat nézve szerintem a dízel a felhasználók nagyon kis százalékának éri meg, mégis van aki esküszik rá. Nekem valahogy az egész karakterisztikája nem jön be. -
zoltan.bagi
csendes tag
válasz belaazallat #7831 üzenetére
Családban van egy 2003-as, abban volt garanciális motorcsere, azóta semmi olajfogyasztás, pedig full városban használják (<5km-es utakra) 10W40 olajjal. (Kopp-kopp) Most olyan 170 ezer körül járhat, 40 ezer magasságában volt motorcsere.
Hiába mondom, hogy nem az való bele, mikor megvették egy 10W40-es matrica volt a motortérben és azóta is azt teszik bele.
Elégedettek vele. Valóban jól fogyaszt és jól is megy. Láncos szívó benzin, szerintem is jó választás.[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
válasz zoltan.bagi #7832 üzenetére
Ezt a szervizben csinaljak?
Mellesleg az, h milyen matrica van benne az nem lehet iranymutato (max a laikusoknak, de ok talan a motorhaztetot sem nyitjak fol )
A szervizfuzet viszont tutira nem ezt ajanlja... en inkabb azzal peldaloznek. -
-
No.01
őstag
válasz zoltan.bagi #7834 üzenetére
Ez mekkora! Marmint en is ismertem v.kit akinek ugyszinten 50+ os Ladakon tanult szerelo csak es kizarolag a 10W-40-es olajat ismerte, hasznalta, ajnalotta...
Igaz sovany vigasz, de utolag majd te leszel aki halkan megemlitheti, h en ugye megmondtam...
-
belaazallat
addikt
válasz zoltan.bagi #7832 üzenetére
Köszi!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
#76500480
törölt tag
Méretben [link] nagyon nem tudok eltérni, mert csomagtérszőnyeg alatt van, műanyagburkolattal stb(UX modell).
Valami zabálja az áramot belőle, mert 2 hét alatt belső/külsővilágítás, ajtózár működik. Másik autó(Banner 64Ah) röhegve kibírt 2 téli hónapot, garázsban, úgyhogy rá se néztem. Külföldi fórumon a hibrid CHR-re panaszkodtak, kb két hét és nem indul, esetleg döglik a 12V. +Japán logika: napellenző, lábtér, ajtó, hangulatvilágítás 12V-ról megy, kesztyűtartóhoz kell egy Start Engine-t nyomni vagy mehet a sötétben turkálás.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz #76500480 #7838 üzenetére
Attól, hogy Toyota, még mindig saját szabványméret. Más gyártók is adnak belőle méret és teljesítményhelyes alternatívát. Keress egy helyi akkust, menj el hozzá az autóval, mutasd meg milyen aksi, feltehetően helyből megmondja, hogy bal vagy jobb pozitív, mekkora méret, stb. és ad alternatívát.
Szerk.: Ez RX, de talán jó: [link]
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Gaben92
őstag
válasz #76500480 #7842 üzenetére
45Ah szerintem k...kevés egy kétlitereshez, mondhatni kisautós.
Lehetne benne 5.0 V8 akkor is elég lenne akár a negyede is. Az indításhoz a hybrid akkumulátort használja az autód, a 12V-os kisakksit csak ilyen külső dolgok használják amiket említettél, illetve mikor megnyomod a start gombot akkor azt használja ahhoz, hogy ilyen-olyan reléket meghúzzon és csatlakoztassa a hybrid akkut.
+Japán logika: napellenző, lábtér, ajtó, hangulatvilágítás 12V-ról megy, kesztyűtartóhoz kell egy Start Engine-t nyomni vagy mehet a sötétben turkálás.
Persze, hogy arról megy, mert amíg nem nyomsz egy fék+start-ot addig a hybrid akksi csak úgy van magában, galvanikusan leválasztva az autó rendszereiről. Ha nem 12V-ról mennének az említett világítások akkor konkrétan addig nem tudnád felkapcsolni egyiket sem, míg be nem ülsz, nyomsz egy féket meg egy startot. A kesztyűtartó világítás az egyedüli ami fura, hogy nem megy csak Ready és (gondolom, bár nem említetted) Accessory módban.Régen valóban volt probléma a 12V-os akksikkal, de Lexus esetében ez annyira nem volt jellemző. Én most cseréltem a CT 200h-ban 8 év után (amiben 8 év svédországi tél is volt), és csak amiatt mert sikerült totál 0-ra merítenem és nem volt időm elhurcolni sehova. De általánosságban véve a hybrid sokkal kíméletesebben bánik a 12V-os akksival mint a normál autók.
Neked szerintem valahol lesz valami zárlatod, esetleg égve marad valami lámpa aminek nem kellene és az szívja az akkudat folyamatosan. Normál esetben meg se kellene kottyannia 1-2 hónap állástól se. De azért a helyedben vennék egy zsebbikát a biztonság kedvéért.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Dluinet #7844 üzenetére
Nebassz. Értem én, hogy egy 1 dolláros alkatrész 1 millió eladott autónál 1 millió dollár de basszus, azért igazán tehettek volna oda egy kapcsolót.... Hétfőn megnézem, nekem van-e a CT-ben, de ha az UX-ben nincs akkor gyanítom nálam se lesz...
Erről amúgy most eszembe jutott, hogy CT-s csoportban hetente megvilágosodik valaki valami ilyesmi miatt. Én nemrég tudtam meg fél év után, hogy van tükörfűtésem, csak a hátsó ablakfűtés kapcsolója kapcsolja be mert ugye nincs külön gomb rá. Másnak az ablkatörlőlapát fűtése volt újdonság mert a navis modellekból kispórolták a gombot és csak a kijelzőről kapcsolható az A/C oldalon amit kb senki nem nyit meg sose mert mindenre van fizkai gomb... Némelyik lebillenti a visszapillantókat tolatásnál, de kizárólag akkor ha a kapcsoló amivel a vezérlést választod (mármint, hogy a jobb vagy a bal oldali visszapillantót akarod állítani) NEM középállásban van ahol az emberek 99%-a hagyja alapból... Mert ugye a egy olyan fizikai gombot ami tök egyértelmű lenne kispórolunk és csaka kijelzőre rakjuk fel, de egy másik gombhoz meg hozzárendelünk egy harmadik funkcionalitást, aztán a kézikönyvben meg meg se említjük.
Imádom a Lexust, de néha ki tud borítani a Toyota egy-két baromsága...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
galervin93
őstag
Prius 3 gumicserénél (felnin van a téli is) kell valamire figyelni, vagy bármelyik mezei gumis megoldja?
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
zoltan.bagi
csendes tag
válasz galervin93 #7846 üzenetére
Nem igazán. P és rögzítő fék.
Csavarral érdemes figyelni, ha nem ugyanolyan típus kerül fel.
Toyota aluk és a gyári magneziumhoz ugyanolyan van, de lemez és más gyártó aluja kúposat kér. -
Gaben92
őstag
válasz #76500480 #7847 üzenetére
Nem feltétlenül tett be neki. AGM-ek sokkal érzékenyebbek arra ha csutkára meríted. De simán benne van, hogy amiatt merül le mert magával az akksival nem stimmel valami.
Amúgy én ránéznék a helyedben, hogy az ami most benne van gyári-e mert nekem valahogy furcsa, hogy nem AGM van benne....
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ZIDOO médialejátszók
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Napelem
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- PlayStation 5
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest