Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dluinet

    nagyúr

    válasz footy #7768 üzenetére

    Normális a fordulatszám változás.
    140 tempómattal nagyon maximum 5,5-6,5L

    "Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

  • Cifu

    félisten

    válasz footy #7768 üzenetére

    Az egyik videoban sik uton haladva tempomattal haladva is valtozik a fordulatszam 1800 es 2400 kozott. Ez tenyleg ilyen vagy lehetett egy nem lathato emelkedo a videoban?

    A sebesség és a fordulatszám nem áll szoros kapcsolatban egy hibrid esetében, ezt ne is várd el tőle. Ha zavar, akkor nem való neked e-CVT-s hibrid, el kell engedni. Van, aki egyszerűen a falra mászik attól, hogy a fordulatszámmérő külön életet él...

    Mennyire fajdalmas vele 120-140re gyorsitani? Egyaltalan mennyit eszik 140re rakott tempomattal? Nalam 60% autopalyas hasznalat mellett 30%varoson kivuli es kb 10% varosi kozlekedes lenne. Erdemes egyaltalan ilyen hasznalatra hibridet venni?

    Egy ismerős hasonló (de arányaiban több város) használatnál 5,5 liter körüli fogyasztást hoz átlagban. Hogy érdemes-e?
    A hibrid Toyoták felára (használtpiacon is, 2015 utáni autókat nézve) cirka 1 millió forint. Hogy ezt az árkülönbséget visszahozza, nagyjából 100 000 Km futás kellene (2 literes fogyasztáskülönbséggel és 400 forintos benzinárral számolva).

    Innentől neked kell elgondolkozni, hogy melyik éri meg jobban neked.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • zoltan.bagi

    csendes tag

    válasz footy #7768 üzenetére

    Az elején engem is zavart ez a kuplungcsúszáshoz hasonló viselkedés, DE: Nyomaték öl, nem a fordulat
    Ha műszaki ember vagy, aki foglalkozik is a kocsijával, akkor tudod, hogy ennél jobb nem is nagyon lehetne a motornak. Manuális váltóval nem változik a fordulat, de észrevétlenül is nagyobb gázt adsz emelkedőn, azaz növeled a nyomatékot. (visszaváltani kb felet/negyedet kellene, így inkább nyomod neki) Itt a nyomaték közel optimális tartományban van végig, ezt tartja az "üvöltözéssel" és az áttétel variálásával (amit manuálissal a fokozatok korlátolt száma miatt nem tudnál teljesíteni).
    Úgy jó, ahogy van, ez egy mesésen kitalált konstrukció. :R
    Imádtam váltani, kényszeresen ügyeltem arra, hogy kíméljem a motort anno. Itt mindez adott, jó eséllyel jobban is csinálja, mint én, a kényelemről meg ne is beszéljünk. :C Kb pont annyira hiányzik a váltó, mint a kézi szívató, manuális klíma. :DD
    Meg kell szokni, hogy elengedd a motorhangot. Itt a motorhang a "betáplált energiával" arányos, nem a sebességgel.

  • Tin

    veterán

    válasz footy #7768 üzenetére

    e-CVT valto gyakorlatilag ugy mukodik, mintha nem lenne a megszokott 5-6-7 fokozat, hanem "barhany" fokozat lenne, magyarul a valto is kepes mindenfele attetelre, padlogaznal ezert van pl. az, hogy a fordulatszam beall mondjuk 6000-re, a valtoattetel pedig folyamatosan valtozik, es igy gyorsul az auto. Es a hajtasba persze meg besegit az elektromos motor is. Es ne feledkezzunk meg rola, hogy a fekje sem olyan, mint egy "rendes" autonak, hanem egy ideig a villanymotorral fekez, es taplal vissza energiat az akkukba, a fizikai fektarcsakat csak nagyobb lassitasoknal hasznalja. Szoval a fekpedal is kulon eletet el.
    Igazabol, ahogy a tobbiek is irjak, az egesz megszokas kerdese. Idegesito, hogy a gyorsulas = uvolto motor, es barhogy kozlekedsz, o donti el, hogy jar-e a benzinmotor, es ha igen, milyen fordulaton, es a valtot milyen "attetellel" hasznalja, mennyit ad hozza az elektromotor, es igy tovabb. Szerintem amugy nem egy veszes dolog, ha A-bol B-be kozlekedesre kell, es nem erdekel, hogy oldja meg, egy megbizhato, jo autot kapsz, az atlagosnal kisebb fenntartasi koltsegekkel.
    Nalam is a pakliban volt, de szerintem ez az 1.8-as hibrid motor mar keves egy ekkora, megpakolt autohoz es a dinamikus autopalyas haladashoz. Varosban szerintem a tisztan elektromos utan a legjobb hajtas, de ott joval kisebb mertekben gyorsitasz, es hat varosban boven eleg az 50LE is. Autopalya mar mas helyzet, ott az elektromotorral tul sokra nem mesz, csak besegit, de tobbsegeben csak cipeled, az 1.8-as benzinmotor meg 1.8-as benzinmotorkent fog viselkedni. Persze lehet vele kozlekedni gond nelkul, de azert arra mar egy erosebb hibrid vagy bezin/dizel jobb valasztas. Fogyasztasat nem tudom, szamomra az 5.5 liter kevesnek tunik, max uresen, egy soforrel, sik teruleten tudom elkepzelni, a 6.5 mar inkabb kozelebb allhat a valosaghoz. De dimbes-dombos helyeken szerintem ennel is tobbet fogyaszt. Varosban viszont verhetetlen, ezek igazabol oda valok.
    Es ahogy Cifu irja, jo autok, csak dragak, es jol is tartjak az arukat, de szerintem inkabb csak sok hasznalat mellett terul meg. Ha 10 evre veszed, es nem zavarnak a fentiek, siman erdemes beleugrani a fenntartasi koltseg miatt, de par evre, foleg, ha relative ujat veszel, nem tudom, mit nyersz vele.

    Nekem evi 20e km-re kellene auto, amibol 6e km varos, 12e km autopalya. Max 5 evre, ami 100e km. Elso kiszemeltem a Corolla 2.0 hibrid kombi volt, ezutan jott a kepbe a Golf 7 kombi 1.5 TSI. Mindketto uj, es hasonlo (relative magas) felszereltsegu.
    Corolla TS 2.0 hibrid: varos 4 liter, autopalya 7 liter.
    Golf kombi 1.5TSI: varos 8 liter, autopalya 7 liter.
    Innentol szamoljunk csak a varosi 4 liter fogyasztaskulonbseggel, az 6000 km-en 240 liter kulonbseg, azaz 100e Ft. 5 ev alatt felmillio. Ha azt mondom, hogy meg autopalyan is 1 literrel jobban eszik a Corolla, akkor vegyunk hozza meg 120 litert, azaz 50e Ft-ot. 5 ev alatt haromnegyedmillio.
    Es a Corolla 2.5 millioval kerul tobbe, mint a Golf.

  • zoltan.bagi

    csendes tag

    válasz footy #7825 üzenetére

    Az a legtisztább, ha kipróbálod, mert még annyi minden van, amiről nem beszéltünk.
    Engem villamosmérnökként berántott az inverter és villanymotor "zenéje". A regeneratív fékezés és villannyal araszolás városban hatalmas előny/kényelem/fun :) . Van egy varázsa, amikor kilómétereket (1-2-t sík úton, azért sokat nem kell várni :D) vitorlázol 60-70-nel villannyal vagy AKÁR szabadonfutóként. (mivel itt van egy olyan üzemállapot is, amikor úgy gurulsz, mintha manuálissal üresben lennél leállított motorral)
    Pályás használatban is jobb egy átlag benzinnél a nagyobb hatásfokú atkinson ciklusú motor miatt és az alacsony légellenállással. (Prius esetén) Dízellel összehasonlítani nehéz, számokat nézve szerintem a dízel a felhasználók nagyon kis százalékának éri meg, mégis van aki esküszik rá. Nekem valahogy az egész karakterisztikája nem jön be. :(

  • Tin

    veterán

    válasz footy #7825 üzenetére

    Ha lenyomod a gazt, gyorsul, ha elveszed, lassul, fek meg ugy mukodik, ahogy a masiknal.

    Ha nem figyelsz a kocsi hangjara, akkor ugyanolyan, mint barmelyik automata valtos auto.

  • No.01

    őstag

    válasz footy #7825 üzenetére

    Nem teljesen ertem amit mondasz... A CVT-nel pont, h direkt kapcsolat van a motor es a gazpedal allasa kozott! ;)

  • Cifu

    félisten

    válasz footy #7825 üzenetére

    A CVT nem azonos az e-CVT-vel, az utóbbi hibrid, az előbbi nem...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák