- iPhone topik
- Mobil flották
- Android szakmai topik
- Megérkezett a Poco M6 Pro 4G
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Megszületett a hivatalos Xiaomi HyperOS 2 globális terjesztési ütemterv
- Xiaomi Watch S1 - szép az idő
- Az első jel a Galaxy XCover 8 létezéséről
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Milyen okostelefont vegyek?
-
Mobilarena
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
DjKoxi
senior tag
2.0 benzin Avensis 2011-es kombi tankolástol tankolásig ugyanazon kútfejen kattanásig 8,4, 8,5 l/100 km. Csak rövid utak max 10 km és sok hidegen megtett 1-2 km. Shell V-power racinget tankolok és 205/60 16" gumik vannak az auton. Hosszabb távon 110-es max sebességnél 6,5-7 l. A motorral teljesen elégedett vagyok
-
No.01
őstag
Lehet neked kicsit tobb lesz vagy epp kevesebb, de kb-re beloni valos hasznalaton alapulo fogyasztast meg mindig ez alapjan lehet a legjobban szvsz.
Mellesleg meg latom, h Avensis es Corolla kombi kozott gondolkozol. En azt mondom, h azert probald meg osszehasonlitani egymas mellett. En megtettem es igenis volt elteres meretugyileg. Ha ezt es a kedvezobb arat nem szamoljuk akkor visoznt minden a Corolla mellett szol.
-
félisten
Ez így ebben a formában nem igaz, mert az aktuális Outlet készletre vonatkozik az akció. A "hivatalos" listaárból történő vásárláskor (például ha olyan autót szeretnél összeállítani, ami nincs raktárkészleten) van alkulehetőség, de effektíve ott is az outlet ár az alku alja, ameddig el lehet menni.
Az árak amúgy nem annyira elszálltak a többi márkához képest, a Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi hasonló felszereltséggel azonos áron megy, mint a Toyota Corolla Sedan 1.6 Comfort Style Tech, kb. 6,5 millió. Kicsivel olcsóbb mondjuk a Ford Focus lett volna az 1.5 PFi motorral (azt 6 millióért el lehetett volna hozni), de bevallom nem bízom annyira a Ford megbízhatóságában, mint a Toyotáéban vagy a Hyundai-éban. A Skoda és a Renault nálam kiesett (nem tetszenek), a többi opciót csak tulajdonságok és árak terén vizslattam, nekem nem jöttek be..
Szóval én alapvetően arra reflektáltam, hogy a mostani Toyota akciós árakból nem nagyon lehet továbbalkudni sajnos...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
Fogyasztasat nem tudom, szamomra az 5.5 liter kevesnek tunik, max uresen, egy soforrel, sik teruleten tudom elkepzelni, a 6.5 mar inkabb kozelebb allhat a valosaghoz.
Nyomtatószervizes a srác, szóval nem egy brigád ül az autóban. Először én se hittem el, de tankolással hitelesítettük. Mondjuk hozzáteszem, hogy ez átlag fogyi, szerintem a cirka 30% város miatt ilyen jó.
Corolla vs. Golf: Mondjuk ilyen összevetésben nem vitás a Golf előnye, legalábbis fogyasztás terén. A kettő között mondjuk beltérben is van különbség, én kissé ki vagyok akadva amiatt, hogy a 15 éves Golf V.-ösben több a pakolóhely, és ergonomikusabb a beltér mint a mostani Corollában. A VII. Golf pedig teljesen más világ, irgalmatlanul eltalálta a VW a belteret szerintem...
Én mondjuk azért félnék kicsit a TSi motoroktól. A VW mostanság sűrűn lép mellé, és szeretik a garanciális javítást elkerülni (húgomnak egy 2.0 diesel Passatja van (a csalós ), három évesen generátorcserés, előtte hétszer volt a szervizben a központi kijelző problémájával (fekete képernyő indítás után) és a többi, előtte Mazdája volt, azzal csak a rozsda volt a gond...).
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
De az 5.5 liter az tul keves.
Mondom, kb. 60% autópálya, 10% főút és 30% város esetén átlagfogyasztás. Autópályán biztos, hogy 6 liter vagy felette, ezt nem vitatom.Az a vicc, tudod, hogy szerintem az uj Corollak onmagukhoz kepest iszonyat nagyot leptek elore.
Tudom, én először egy két éves, CVT váltós (ugyanilyen 1.6-os motorral szerelt) Corolla Sedan-t néztem, fullos felszereltséggel. De egyszerűen két szinttel alacsonyabb minőségű a beltere. Szépet lépett előre minőségben a 2019-es Corolla. Csak ha egy VII-es Golfhoz viszonyítjuk, akkor nagyon gáz...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
Beltér terén úgy tudom ugyan az, hátul a fejtér gáz ugye a Sedan-ban.
Én 196cm vagyok, a Corolla vezetőülése teljesen leengedve pont jó, de például az anyósülés magassága nem állítható, ott már hátra kell döntenem az ülést, vagy beleér a fejem a plafonba. Az jó szófordulat, hogy kényelmes, de éppen. A VII-es Golf ehhez képest bálterem...Az automata váltót én is sajnálom, pedig fogadkoztam, hogy a következő autóm már nem manuális lesz...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
Mivel itt jobbára én vezetem majd az autót, illetve asszonypajtás is 180cm, ezért annyira nem probléma. A Golfban is csak előre húzza az ülést.
És igen, kompromisszumok akadnak bőven. A földön ülés elég kompromisszum, de ilyen téren a Toyota Hilux pont jó például, csak azzal meg parkolj le...
Ez azon kevés okok egyike, ami miatt a Suzuki Vitara egy pillanatra felkerült a radarra. De végül lekerült róla.
Visszasírom kicsit a Citroent, egy gyenge pillanatban elkezdtem nézelődni a használtpiacon, mert tudom, hogy a C5 milyen kényelmes és nagy. Csak hát... Az 1.6 TPi felejtős, dieselt pedig nem akartam... Párom főnöke francia autós, ő oda meg vissza van a saját C5-ösétől. De nem vagyok elég merész, hogy újra Citroent hajtsak. Pedig kényelem terén tudnak a franciák...Sajnos (szerencsére?) vannak opciók, így lehet sakkozni, ki mit vállal be. Én a Toyota-Hyundai-Ford hármast nézve is irtó nehezen döntöttem. És nem vagyok benne holtbiztos, hogy jó döntést hoztam...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
aLávaló
csendes tag
Egy beszólàs vagy gyakorlati tapasztalat. 🙂Baràtom vatta új bejàratos Corolla combija erősebb hibriddel fogyasztott egy hosszabb tàvon kb. 5.5 litert/100km àtlag Bp...Garda tó... Dolomitok hegyek...Bp tàvon. Fullra pakolva 5 emberrel. Én egy 1.6 cr TDI Octavia II -essel kb azonosan mentem, de az dízel. Tempósan azért, de nem 140-el végig. Ez nagyon tetszett benne! ;) Viszont az 5 ember végig szenvedte a helyszűkét vagyis a hàtsó 3 fő inkàbb. Tehàt max 4 európai àtlag emberre való. Szűkebb mint a mostani autóm érzetre is meg a gyakorlatban.
Tetszett, de csak korlàtokkal. Én is lassan vàltanék autót, de nem tudom az irànyt még teljesen. Olvastam hozzàszólàsaidat a keresésről itt ott.
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
-
KTTech
veterán
Pedig van előnye pályán is a hibrid rendszernek. Sokszor ugyanis ha stabil tempót tart a kocsi, akkor is átvált elektromos módra. A Yarisom legalábbis meg szokta tenni (illetve sokat vitorlázik lekapcsolt motorral), igaz nem 140-nél, mert az már javában a törvényes határ felett van közel 25%-al, amit nem néznek jó szemmel errefele...
De, 5 fővel, napi 32km-es ingázás ebben a hidegben is megáll 5.5L körül, ami jóval kevesebb mint a dieselesek átlaga (1-3L/100km a különbség, a Yaris javára). Ráadásul ugyanez igaz pályázásra és hosszú utakra is (rendszeresen van így használva).
Volt/van több VAG autóm (szívó benzines Golf 3 74KW, Seat Leon MK1 1,9TDi 84KW, Leon MK2 2.0 110KW TDi DSG), és meguntam az állandó szívást velük. Az 1.5TSI pont olyan bonyolult, mint a TDi-k, beleértve a kettős tömegűt, a turbót (a vezérlésével és változó geometriájával együtt), a hűtött EGR-t (aminek szokása enni a hűtőfolyadékot, mintha hengerfejes lenne az autó, egész alacsony futásteljesítmény mellett).
Manuálisat nem szerettem volna, az megmaradt a MK1 TDi-vel, amire megint egy "kisebb" összeget költhetek MOT előtt, mivel a turbo megint elkezdett vacakolni (túltölt, ami valszeg megint beragadt a geo)...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Azt is írtam, hogy a 140 már 25%-al több, mint a maximálisan megengedett sebesség a pályán.
Leírtam, mivel hasonlítottam össze, 6.8-7L volt a Leon MK2 DSG fogyija, nyáron. Télen több...
Ha leveszed a lábad, akkor max alapjáratra tud visszaesni egy normál autó, egyébként elvesztenéd az összes hidraulikus rendszert, és a generátort is. Tehát a fogyasztása nem lehet nulla. Ráadásul manuális váltónál először ki kellene raknod üresbe. Az új DSG-k tudják ezt, de a mk2-ben levő 6 sebességes olajos nem tudta még.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
Ha motorfékezel, akkor nem vitorlázol... csak simán lassulsz, ráadásul nem is kis tempóval. A vitorlázás lényege pont az, hogy a kinetikus energia a lehető legtovább vigye a kasznit, újabb energiabefektetés nélkül.
A DSG-k amik tudják, jelzik is, hogy üresbe teszik magukat (de a motort nem állítják le). Az ACT-os TSI annyival több, hogy 2 hengert le tud lőni, ami már megtakarítás (hiszen amint eléri a pályatempót, nincs szükség nagy teljesítményre a fenntartásához, csak ha emelkedő jön), ez természetesen manuális váltóval is megy.
Az eCVT meg működési elvéből adódóan tudja a vitorlázást, ráadásul nem gond neki, ha leáll a motor, mert semmilyen rendszerhez nincs rá szükség, minden elektromos (fékhidraulika, kormányszervo, klíma, vízpumpák és olajpumpa).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
nagyúr
Az volt a nepper mélypontja, de a nézőké is, mert egyértelműen leszögezte, hogy egyedül ebben a felhasználási módban van előnyben a dízel.
Csak nem életszerű használat a napi/heti 1200km autópályázás 150-160-as tempóval, egy seggel.
2.0-s CRTDI Passat-osok írták, akik így használják évek óta az autójukat, nekik soha nem jött ki ilyen alacsony fogyasztás, ekkora sebességekkel.
Totalcar mesterkurzus és nepper számolás[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Dare2Live
félisten
Szerintem kifelejtetted pedig fontos, hogy a dizel végig nyomták. Németben 150-160+al, ausztria/mo on is amivel még nem büntetnek. Ezért durva az 5.5es fogyi.
Toyota új hibriddel nagyot alkotott, nincs nagyon elmaradva hatásfokban dizeltől. Durva. Ami miatt többet fog enni az annyi, hogy 1l dízel égetésénél több energia szabadul fell mint 1 liter benzinénél. Evvel nincs mit csinálni fizika.
szerk: video 1.8 hibrid
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
No.01
őstag
Annak ellenere vitatkoznek ezzel, h mi is vegul a 2.0 verzio melett dontottunk.
Tudni kell, h mire veszi az ember es mikent lesz hasznalva! A normal (1.8) valtozat is teljeseggel vallalhato.
Szerintem az a nem realis elvaras amikor egy olyan "specialis" korulmenyre fokuszalunk, minthogy 5fo + csomagok + autopalyan, emelekedon elozes.
Nem mondom, h nincs ilyen, de ez az emberek tobbsegenel igencsak kis szazalekban elofordulo jelenseg. Akkor meg minek erre alapozni? -
félisten
Ez nem ár kérdése, hanem nézőponté. A céges főnök előző Volvo S80-asában az 1.6-os HDi motor volt, azt mondta, hogy neki elég az, 150-el azzal is megy autópályán, többel pedig nem csak nem érdemes, de nem is szabad. Most egy 17 milliós Volvo S90 T4-e van, ez a legkisebb benzines motor ebbe a kaszniba (190 ló).
Nekem a legelső saját névre vett autóm volt a legerősebb (180 ló), azóta volt 116 lóerős E100 Corolla, meg most a 75 lóerős Golf. Az ingázás fele autópálya (M7, heti 2x M0), és mint említettem, még az érdi emelkedő sem túl para 2 fővel. Ha bejön a belső sávba valaki megelőzni egy teherautót 100-al, és mögöttem jönnek, akkor mondjuk visszasorolok a középsőbe, mert a dombra felfele felgyorsulni 130-ra azért már idő kell neki. De nem dőlök a kardomba...
Hogy a Corolla milyen lesz 132 lóval, azt nem tudom, mert sehol sem volt tesztautó belőle...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
No.01
őstag
Elvaras? Nyilvan. De a kerdes, h milyen szinten?!
Te/ti minden nap felcuccolva a teljes csaladdal autoppalyaztok tobb szaz km-en keresztul?
Mellesleg probaltam mind2 tipust "huzamosabb" ideig nem csak 2 kor erejeig.
A mi esetunk eleve mas. Gyakori ingazas tobb szaz km (neha 1000+) ennek jelentos resze a nemet autopalyan.
Ennek ellenere sem gondolom, h az 1.8-as keves lenne. A 180LE nyilvan tobb, de tudni kell eldonteni, h valoban megeri-e a felarat es itt nem csak a bekerulesi ktg-et kell am figyelembe venni. Legalabbis en nem ugy szamoltam mert az plusz fogyasztason kivul ott van meg a magasabb biztositas es ado is.Szoval merlegelni kell, de legfokeppen tisztaban lenni az adott hasznalati korulmenyekkel
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Mint említettem, ez nem ár kérdése. Ha magömlést hozna az, hogy erős autóm van, akkor a használt piacról néztem volna valami izomautót. De Magyarországon ha stabil 140-150-et tud az autód (a legtöbb tud, Smart és ilyenek az, ami nem játszik, de az végképpen nem autópályára való), akkor nincs para sehol. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
No.01
őstag
Azzal nem tudok mit kezdeni, h v.ki fel, h keves lesz. Ez szamomra nem ertelmezheto.
Ha felek, elmegyek es kiprobalom. Mi igy tettunk. Mind2 tipust elkertuk 1-1 hosszuhetvegere majd levontuk a megfelelo konzekvenciat.
Tovabba azt irta, h nagyreszt varosban es mivel otthon az autopalyazas kicsit mast jelent, mint errefele igy tovabbra is azt mondom, h igenis a felhasznalas modjatol fugg, h az 1.8 megfelelo-e vagy sem.Ha v.ki fel, h gyenge lesz es megteheti/nem erdekli az ezzel egyutt jaro extra koltseg akkor felolem aztan latatlanban is beikszelheti a 2.0-as valtozatot.
Ahogy itt elottem is irtak: nem vagyunk egyformak... (szerencsere)[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
A mi peldank nem epp a realis donteseken alapul. Ha ugy lenne akkor eleve nem gondolkodtunk volna egy listaaron kozel 12M-ba kerulo auton. (ujfent privat velemeny)
Tovabba en siman bevallaltam volna az 1.8-as valtozatot is, ha a mi korulmenyeink masok lennenek.
A letolas meg megint mas kerdes. Arra szvsz nem az a megoldas, h akkor te is nyomod, mint a hulye. Villog, belemaszik a s*ggedbe, rangatja a kormanyt? Tessek csak! En szepen lehuzodom azt had menjen a barma ha annyira siet. Mar reg kinottem abbol, h ezek engem barmilyen szinten befolyasoljanak.Vegye mindenki azt ami neki jo. Ennyi!
-
Dare2Live
félisten
Nem 1.8al 1.0al pályáztam évekig.
Nem turbo sima szívóval.
IGO volt 140re beállítva, hogy bemondja a "rosszcsont túl gyorsan mész"t mert különben rendszeresen túlléptem. GPS szerint olyan 150-155fele volt a vége, óra szerint 165-170.Persze előzésnél vissza váltás, hogy 3500 fordulat meglegyen és 6000 környékéig huzattam. Soha nem éreztem kevésnek, alulmotorizáltnak. Eközben megy a sírás az 1.0 turbosoknál, hogy csak 120-130le meg csak 200nm. Az kb duplája mint amit az 1.0am tudott ja és 1600tól végig megvan a 200nm 6000ig. Nem 1600nál 50nm, hogy lepadlozod és 10secig amíg el nem éri a 2500+t nem történik semmi.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
félisten
"Hogy egy 10 kg/LE-s kocsival lehet közlekedni? Én is évekig közlekedtem ilyennel. Lehet használni egyedül. Aztán beülnek melléd, pár csomag, és vége...."
1.4 szivó benzin IX20al mentünk Gardara 4en fullra pakolva. 90le 1200+kg alapból. A tetőn csomagtartó, box. Azon + benne két surfdeska, 3 vitorla, 2árbóc, két bumm meg ami nem fért be a csomagtartóba, 4személyre azért kell cucc. Sztem nem voltunk messze a megengedett ösztömegtől ami 1710kg.
Végig pályáztunk figyelnem kellett ne menjek 130-140 felett simán bírta az 1.4. Nem éreztem, hogy bárhol vége lenne.
Ellenben a homlokfelület miatt simán behörpintetet a 12+litert....Szóval ez kinek mi. Én jól el vagyok ezekkel a mások szerint rémítően "alul motorzizált" dolgokkal. Soha nem volt olyan bivaly autóm mint az 1.8as hibrid.
más/érdekesség: Egy model 3 kb 20KWt eszik 130nál. Tehát ~27le teljesítmény kell neki, hogy tartani tudja ezt a sebességet.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
félisten
-
félisten
Ha Európában árulnák az 1.8-as vagy pláne a 2.0-ás benzinest (Amerikában azzal árulják, nekik az jár, nekünk ez), akkor annak örültem volna. Már ha nem érdekelne a fogyasztás...
Azok nagyon jó kis driver's car-ok lehetnek. Még nem hajtottam meg persze ezt sem, és rohadt könnyű a kormány, de a mai autók között (amit legalábbis eddig próbáltam kicsit hosszabb távon) élvezet vezetni. Nekem az új Focusnál is jobbnak tűnik a vezetési élmény. Csak abban kompromisszumok nélkül elfértem...Sajnos én csóró vagyok (persze honnan nézve), szóval sajnos fájó szívvel, de én akkor is már a hibridet vettem volna.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
pècsimunkás
addikt
A 9.gen Civic 1,8, olyan volt az 1,2 t mellett mint a döglött ló . Miután kipróbáltam az 1,2- t , eszembe sem jutott az 1,6. A turbó meg nem a legdrágább alkatrész egy autóban . Amúgy a garim lejárt , és még megy az autóm is .
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
-
KTTech
veterán
E5 szerintem. Jobb vele a fogyasztás, a teljesítményben meg nem éreztem különbséget. Árban közel egyformák, nincs nagy eltérés (még). Nem volt választásom, azért tankoltam E10-et (késő este volt, automata kút, üres tankkal), így legalább lett tapasztalat.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
félisten
Lásd előző válaszom. Konstrukciós hiba például a 2005 év előtti ZZ motoroknál a vezérműlánc hibája, de ez is érdekes dolog, mert más motoroknál bevett a vezérműlánc cseréje. Szóval mibe került volna azt mondani, hogy akkor 100e km-ként cseréljék le a vezérműláncot, és kész?
Itt nem lehet egy adott dolgot megfogni. Az egyik motortípusnál ez nem jött össze, a másiknál az...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
Azt írtam le, hogy megfelelő gondoskodás mellett 250-300 ezer km-es élettartam várható, de ha nem vigyáznak rá, akkor 200 ezernél is megadhatja magát.
Édesapám egyik céges autója egy Carina E volt az 1990-es évek közepén az 1.6-os 4A-FE motorral, majd kulcsos autó lett belőle, 320 ezer km körül megvette az egyik alkalmazott, ha jól számolom akkor még nem volt 10 éves sem, és valami 400 ezer volt benne, amikor ropira törték. Az én E100-as Corollám ugyanilyen motorral volt szerelve, apám cégénél volt kulcsos autó, az valami 300 ezer kilométerrel került hozzám, én 15 ezret raktam bele, majd a kőműves, aki két évvel később tőlem megvette, még több, mint 100 ezret tekert bele 3 év alatt, igaz közben kellett egy motorgenerál is, mert az olajcserét kicsit elhanyagolták. Mivel itt kulcsos használat is volt, ez nem igazán a "gondoskodó" tulajok esete. A 4A-FE-ről elhiszem, hogy megfelelő gondoskodás mellett elfut 400-500 ezer km-et...
Vidéki vagyok, elég sok helyi ingázik, a többség persze diesel-motoros autóval. Aki benzinessel jár, azok közül nem nagyon tudok olyat, aki hasonló szintű futásteljesítményt tudott összehozni. Nem akarom kihegyezni az FSI és TSI motorokra a dolgot, bár a legtöbb esetben ilyen volt (meg talán egy-két Opel Ecotec) az adott autó, de a többségük 150-200 ezer körül ilyen vagy olyan okból, de megfeküdt. Diesel Passat terén van olyan, aki 400 felett adta el az autóját, de ugye most nem ezekről van szó.
Ez persze nem túl nagy merítés, elismerem, de én ezt tudom közvetlenül felhozni példának.
A Toyota ZZ és ZR/NR motoroknak pedig az elmúlt hónapokban eléggé utánaolvastam, ezért írok leginkább ezekkel kapcsolatban. Mint említettem a 4A motorokkal van első kézből még tapasztalatom, és én is először úgy mentem neki a témának, hogy nyugodtan lehet venni a 250 ezret futott Avensiseket és Corollákat is 3-5 évre / 60-100 ezer km-re előre tekintve, mert hát Toyota. Aztán ezeket sikerült előásnom róluk. Hozzáteszem érintőlegesen néztem más autókat is, így botlottam például a Hyundai / Kia féle Gamma motorok esetébe, ahol Dare2Live nyitotta fel a szememet. Azt is sokszor leírtam, hogy nyugodtan meg lehet cáfolni, példákat hozni arra, hogy amiket leírtam, azok nem igazak... mert.
Felhozod példának, hogy a 200 ezret futott turbós benzinesre rá kell költeni 1 millát, és utána még 200 ezret elfut. De akkor hol vannak a 400 ezer km-t futott turbós benzinesek a használtpiacról? Mert dieselek akadnak mondjuk szép számmal.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
Mint említettem, mégse mindenki, mert volt, aki napi 120km-es ingázáshoz 1.6 FSI motoros Golfot vett például, vagy némileg kisebb távra benzines Opel Corsát. Az előbbinél anno rákérdeztem, miért nem diesel-t vesz, ő például a megveszekedett diesel-gyűlölők közé tartozott ("nekem nem kell traktor"). Az ő esetében motorcserés lett az autó valahol 150 ezer körül, arra már nem emlékszem pontosan mi volt az ok sajnos.
Ettől függetlenül én nem szeretnék senkit meggyőzni, leírtam a saját véleményemet, leírtam mire alapozom, részemről ennyit tudok a témához hozzátenni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Dare2Live
félisten
"Ha vettem ma egy 7 milliós turbós benzinest, arra mondjuk 200e km után ráköltök 1 millát, és elmegy további 200e km-t."
sztem egy anno 7misiért megvett 200-250-(300)kkmet futott autó valós piaci értéke Golfnál maradva pl kb 1-1.7misit [link]
az, hogy bele kell borítani 1misit az kb GTK. És nincs olyan, hogy nem kell beleborítani ezt akkor se ha vigyáztál rá.
És akkor tényleg beeshet még az is, hogy ráköltöd és kell neki egy generál. vagy DSG probléma, vagy... Ami tipusfüggően dettó elég durva összegbe kerülhet.Még pár év és végképp izgi lesz a használtpiac.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Halkan: Ha én csúsztatok, meg kihagyok akkor te is. Nem 1-1.5öt írtam.
Igen ~10éves néztem 200+kkmel. Reméltem, hogy legalább 10év és 200kkmig nem kell szerelőhöz menni 100k+os költségek miatt. De igazad lehet túl optimista lehetek amúgy is 8évet írtál nem 10et.
Azt se felejtsd el másik oldalon, hogy alkuval nem számoltam. Elég szépet lehet alkudni most is az meg nem fogja feljebb vinni az árukat ha közismert lesz mennyi nyűgje is van ezeknek 200kkm után.Bár lehet tévedek. Még mindig vannak bombabiztos örökélet+1nap autók 10éves korral. Ahogy látom nem drágábbak mint a golf. Bár anno nem is kerültek annyiba.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
félisten
Semmit. Véletlenül sem.
Amire talán utalni akartam, hogy jelenleg aki használtban gondolkodik lehet kapni 10éves 200.000+kmet futott örökélet+1nap autókat. Amikre utána nem kell rákölteni egy turbó, egy dsg, egy kettőstömegű, egy direktszürő, egy... árát. És a rozsda miatt lesznek GTKk 20-25-30évesen. 10év múlva nem lesz ilyen.
Végülis ez most is adott... első szériás kisturbosok vs egy 2SZFEs yaris. kb uannyiba kerül és hiába tartották mindkettőt karban az egyik elmegy még 400.000kmet simán zizikből a másik meg nagy hagyjuk is.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Két MSI alaplapban is leégett az AMD új Ryzenje
- Diablo IV
- E-roller topik
- Gaming notebook topik
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Felmerült az Intel és az AMD egyesülése
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Egyelőre nem tervez Lunar Lake-hez hasonló dizájnt az AMD
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest