- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Megszületett a hivatalos Xiaomi HyperOS 2 globális terjesztési ütemterv
-
Mobilarena
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
Sziasztok,
Autóvásárlás előtt állok, a cél egy nagy családi kombi vásárlása, 5 évre, 2 alsós gyerekkel. Egyedüli autónak. Egy Corolla Verso kerül lecserélésre.
Használati szokások:
- évi 20e km
- ennek fele város, rövid távok (pár km)
- másik fele autópálya, 1000 km-es utak, sok csomaggal
- asszony használná az idő nagyobb részében, tehát női vezethetőség és parkolás is szempontMivel max 2 évesben gondolkozom, két kiszemeltre szűkült a lista:
- Avensis Touring Sports 1.8 manuális váltó
- Corolla Touring Sports Hybrid 2.0Az Avensisek ára eléggé bezuhant most, hogy nem gyártják, de sajnos pont emiatt 5 év alatt az értékvesztése is nagy lesz. A felszereltsége alacsonyabb, ekkora bódéhoz a (csipogó) tolatóradar hasznos lenne, de csak kamera van. Hátrány még a fogyasztás és a manuális váltó. Az ár viszont nagy előny, ahogy a tágasság is.
A Corolla kombi csak újban van, és 3-4 millióval többe kerül, de méretre nem sokkal kisebb, és a hibrid technológia miatt városban és pályán is jobban fogyaszt. A felszereltsége is jobb, garanciális, és a szervizköltsége is kisebb. Az értékvesztése mégis nagyobb lesz, még a fogyasztás- és szervizköltség-előnnyel is. Viszont többet ad, mert automata, tele van asszisztenssel, tehát a használati komfortja lényegesen magasabb.
5 éves távlatra számolva az Avensis értékvesztése kb 2.5 millió körüli, míg a Corolláé 4.5 millió. Ebből visszahoz a Corolla a 2 literes átlagos fogyasztáselőnnyel 100.000 km-en 400 Ft-os benzinárral számolva 800e forintot, a szerviz hozzon vissza még 200e forintot. Tehát 1 millióval "drágább" a Corolla, de a használati komfortja magasabb, és jobban eladható lesz 5 évesen, mint egy (akkor már) 6-7 éve kifutott Avensis.
Ti melyikre szavaznátok?
Illeve még pár kérdés az Avensissel kapcsolatban:
- A tempomatja adaptív, tehát fékez utolérésnél és visszagyorsít ha kisorolok az autó mögül?
- A sávtartó automatika kormányoz is, vagy csak csipog? És amúgy jól működik?
- A tolatókameránál tényleg nincs csipogás vagy valami másféle figyelmeztetés, hogy meddig mehetsz?
- Az 1.8-as motor mennyire megbízható? Vannak ismert hibái pl. olajzabálás?
- Mennyi a valós fogyasztása? (város, pálya) -
Tin
veterán
válasz molnarpeter #7559 üzenetére
Nem. Az 1.8-as hibrid kizárva, ehhez a kasztnihoz kevés, ahogy a Prius+hoz is.
-
-
Tin
veterán
Volt elteres, persze, ultem mindkettoben a hetvegen egymas utan tobbszor is. Az Avensis tagasabb, magasabb, kenyelmesebb. A Corolla eleg alacsony lett, nagyon a padlon ulsz, es a fejterben sem jeleskedik.
Idokozben amugy elkezdtem nezelodni mas iranyba is, es az uj Corolla az ara (ertekvesztese) miatt kiesett, az Avensisnel meg nagyon felek tole, hogy par ev mulva eladhatatlan lesz, mivel kifutott. -
Tin
veterán
Ez valami company policy lesz. En itt nemetben 6 kereskedesnek irtam, meg az se hivott vissza aki igerte, es a legtobb valasz az volt, hogy "nincs keszleten, februari szallitassal van, ha erdekel". A szalonban sem igazan akartak meggyozni semmirol.
Toyotaeknal gondolom most megy a szeker, nem igazan izgulnak azon, hogy mit tudnak eladni, mert ugyis van vevo, a portekajuk meg majd "eladja magat".
Ja, es en a 9.5 millios 2.0 hibrid TS-t akartam megvenni, nem a 3 millioval olcsobb alapmodellt. De az se tulzottan erdekelte oket.
Figyeld meg, beut a valsag megint, konyorogni fognak az akciokkal. Ha teheted, ne most vegyel, hanem 1-2 ev mulva. En is azert veszek valami "atmenetit" most, hogy 2 ev mulva, amikor megint lecsusznak az arak es csokken a kereslet, legyen mibol valogatnom.
-
Tin
veterán
e-CVT valto gyakorlatilag ugy mukodik, mintha nem lenne a megszokott 5-6-7 fokozat, hanem "barhany" fokozat lenne, magyarul a valto is kepes mindenfele attetelre, padlogaznal ezert van pl. az, hogy a fordulatszam beall mondjuk 6000-re, a valtoattetel pedig folyamatosan valtozik, es igy gyorsul az auto. Es a hajtasba persze meg besegit az elektromos motor is. Es ne feledkezzunk meg rola, hogy a fekje sem olyan, mint egy "rendes" autonak, hanem egy ideig a villanymotorral fekez, es taplal vissza energiat az akkukba, a fizikai fektarcsakat csak nagyobb lassitasoknal hasznalja. Szoval a fekpedal is kulon eletet el.
Igazabol, ahogy a tobbiek is irjak, az egesz megszokas kerdese. Idegesito, hogy a gyorsulas = uvolto motor, es barhogy kozlekedsz, o donti el, hogy jar-e a benzinmotor, es ha igen, milyen fordulaton, es a valtot milyen "attetellel" hasznalja, mennyit ad hozza az elektromotor, es igy tovabb. Szerintem amugy nem egy veszes dolog, ha A-bol B-be kozlekedesre kell, es nem erdekel, hogy oldja meg, egy megbizhato, jo autot kapsz, az atlagosnal kisebb fenntartasi koltsegekkel.
Nalam is a pakliban volt, de szerintem ez az 1.8-as hibrid motor mar keves egy ekkora, megpakolt autohoz es a dinamikus autopalyas haladashoz. Varosban szerintem a tisztan elektromos utan a legjobb hajtas, de ott joval kisebb mertekben gyorsitasz, es hat varosban boven eleg az 50LE is. Autopalya mar mas helyzet, ott az elektromotorral tul sokra nem mesz, csak besegit, de tobbsegeben csak cipeled, az 1.8-as benzinmotor meg 1.8-as benzinmotorkent fog viselkedni. Persze lehet vele kozlekedni gond nelkul, de azert arra mar egy erosebb hibrid vagy bezin/dizel jobb valasztas. Fogyasztasat nem tudom, szamomra az 5.5 liter kevesnek tunik, max uresen, egy soforrel, sik teruleten tudom elkepzelni, a 6.5 mar inkabb kozelebb allhat a valosaghoz. De dimbes-dombos helyeken szerintem ennel is tobbet fogyaszt. Varosban viszont verhetetlen, ezek igazabol oda valok.
Es ahogy Cifu irja, jo autok, csak dragak, es jol is tartjak az arukat, de szerintem inkabb csak sok hasznalat mellett terul meg. Ha 10 evre veszed, es nem zavarnak a fentiek, siman erdemes beleugrani a fenntartasi koltseg miatt, de par evre, foleg, ha relative ujat veszel, nem tudom, mit nyersz vele.Nekem evi 20e km-re kellene auto, amibol 6e km varos, 12e km autopalya. Max 5 evre, ami 100e km. Elso kiszemeltem a Corolla 2.0 hibrid kombi volt, ezutan jott a kepbe a Golf 7 kombi 1.5 TSI. Mindketto uj, es hasonlo (relative magas) felszereltsegu.
Corolla TS 2.0 hibrid: varos 4 liter, autopalya 7 liter.
Golf kombi 1.5TSI: varos 8 liter, autopalya 7 liter.
Innentol szamoljunk csak a varosi 4 liter fogyasztaskulonbseggel, az 6000 km-en 240 liter kulonbseg, azaz 100e Ft. 5 ev alatt felmillio. Ha azt mondom, hogy meg autopalyan is 1 literrel jobban eszik a Corolla, akkor vegyunk hozza meg 120 litert, azaz 50e Ft-ot. 5 ev alatt haromnegyedmillio.
Es a Corolla 2.5 millioval kerul tobbe, mint a Golf. -
Tin
veterán
Tudom hogy baromi jol fogyasztanak, tagabb csaladban van 2 Prius is, varosban elkepeszto, mire kepesek, es ugye - foleg az uj Corollaban - mar sokkal fejlettebb azota a hajtas.
De az 5.5 liter az tul keves. Voltakepp egy 1.8-as motorral keptelenseg 5.5 literbol eljarkalni autopalyan, ekkora fogyasztast egy 1.2-es Suzuki sem tud 120-nal, pedig annak tenyleg jo a fogyasztasa. A fizika meg fizika. Itt inkabb az lehet, hogy ez valojaban inkabb 6.5 liter, de a 30% varos rendesen lehuzza az atlagot. Csak hat nekem ugye hazajarni kellene, az meg kozel 1000 km es tenyleg autopalya, nincs benne semmi varos. Ott keptelenseg az 5.5 liter, maximum ilyen 110-120 korul. Ha sok a domb, akkor meg foleg, mivel a hosszu lejton feltoltene 2x akkora aksit is, ezert az emelkedo kozepere mar ki is fogyott. Ettol fuggetlenul en siman vettem volna az uj 2.0 hibridet, meg a felarral is, de nem jott ossze.Az a vicc, tudod, hogy szerintem az uj Corollak onmagukhoz kepest iszonyat nagyot leptek elore. A TS-ben ulve tenyleg meglepodtem, hogy basszus, ez mar nem az a ronda mint az eddigiek, nem is az az elszallt design, mint pl. egy Priusban, es a kocsi sem olyan ronda, mint a Toyotak 90%-a. Persze, szukebb, mint egy hasonlo kategoria, nem lehet hatra beulni mert bevered a fejed, de pl. a csomagtarto is tok praktikus. Labter is van. Jo, nyilvan nem egy nemet auto, foleg nem egy Golf, de nalam siman tulteljesitette magat.
A TSI motortol en is felek, de nincs mas opcio. Ezek mar nem azok a lancos TFSI-k, eleg kiforrot motorok baromi jo fogyasztassal (sztem palyan a Golf kevesebbet eszik mint a 2.0 hibrid Corolla). Es tenyleg nincs mas. Elfogytak a szivobenzinesek. Ezekrol azt mondjak, ha vigyazol ra, nem gyilkolod, csereled az olajat is evente, akkor azert birjak. Minimum 1-2 evre kene kocsi, addig meg garis. Ha utana is megtartanam, kiterjesztem a garit 5 evre, es a lejarta elott eladom. Addigra ugyis eladnam.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
Szerintem meg csak nem is nagyon gaz. Nem tudom milyen a Sedan beltere, nekem a Touring Sports-e tetszett. A kormany teljesen oke volt, a muszerfalon mondjuk nem ertettem, miert megy olyan magasan es log be annyira az anyosules ele, illetve a kijelzo helye, merete es kidolgozasa is olyan Toyotas. De ezeket meg lehet szokni. A muszerfala nem volt rossz, a kapcsolokkal sem volt gond, en az ulest sem talaltam kenyelmetlennek. Azt mar persze nem ertettem, hogy az ajtozsebek miert olyan kicsik es olyan formajuak, a konyoklo miert nem allithato magassagban, de legalabb voltak hatso legbefuvok is, nem ugy, mint az utolso Avensisnel. Illetve, ami meg nem jott be, es ez szol szerintem legjobban ellene, hogy alacsony, es keves benne a hely. Oke, en 185 vagyok, de hatra beszallni is kihivas, mret bevered a fejed, es hatul ulni egyszeruen "szuk" erzes. A labad elfer, de a hajam belelog a tetokarpitba. Elol meg "pont" van hely, de semmi extra. Alig van fejter, fel se tudtam teljesen emelni az ulest alattam, es szelteben-hosszaban is csak "eppen" elfertem. Kenyelmesen, de csak eppen.
De mondom, nekem ezek kozul egyedul a kis ter nem jott be, a tobbi szokhato. Egyik sem volt dealbreaker. Inkabb az, amikor nem adtak hitelt, es voltakepp sz.rtak ra, hogy meg akarom-e venni vagy sem. Most egy hasonlo felszereltsegu, igaz manualis Golfot fogok venni ha osszejon, kozel 2.5 millioval olcsobban. Kenyelmesebb, nagyobb, logikusabb, igaz, varosban tobbet eszik es a fenntartasa is tobbe kerul hosszu tavon, de a kulonbseg meg igy is nagyobb arban, mint amennyit majd ra kell koltenem. Egyedul az automata valtot sajnalom, de nem mertem megkockaztatni a DSG valtot (kb fel misivel lett volna drabb)
-
Tin
veterán
196 centivel befersz a Corollaba?? Ne mar... Ha egy kocsi uleset legalabb kozepallasban nem tudom hasznalni, azt nem veszem meg. Mert amikor asszon vezeti, feljebb emeli, es az meg nem oke, hogy mindig allitgatni kell... max elore-hatra, vagy hosszu ut elott beallitani. De napi szinten az nem fer bele. Az anyosules meg tenyleg nem allithato? Ne mar... bar most hogy mondod, valami tesztvideoban lattam, de azt hittem, hogy csak nem talaltak meg a kart.
Amugy meg mar nem annyira rajongok a foldon ulesert. Palyan jo dolog, elismerem, ertelme is van, de napi tobbszori ki-beszallasnal mar nem szeretek annyira melyre ulni. Ugy voltam a Corollaval, hogy melyen van, de hetkozben ugyis max asszony hasznalja, ritkabban meg nem akkora gond.
Azert most, ahogy soroljuk itt a dolgokat, kezdem ugy erezni, hogy azert nem keves kompromisszumot akartam kotni. Igaz, most meg ugy erzem a Golffal, hogy kifizetek egy kalap penzt, es kapok erte egy kicsi ronda autot. -
Tin
veterán
Toyotaval nem fogsz nagyon mellenyulni, a tag csaladban rengeteg van. En, ha tobbet szantam volna ra, siman beleultem volna egy RAV4-be, abban mar van hely, eros is, jol is fogyaszt, es nem is ulsz a foldon. Csak (nekem) kicsit sokba kerul.
Sajnos amugy en is racionalis dontest hoztam, persze remelem be fog jonni a Golf, de kovetkezo alkalommal tuti valami erzelmi dontest kell most mar, hogy hozzak, mert az elmult 3 autonk mind racionalis volt - eletem viszont csak egy van, az ido meg nem visszafele megy(#7780) zoltan.bagi: Arra ott a Lexus
-
Tin
veterán
válasz aLávaló #7784 üzenetére
5 embernek semelyik ekkora kocsi nem kenyelmes, pedig az utolso Octavia nem kicsi, es a Golf sem. A Corolla sem, de a hatso sor nem felnotteknek valo. Foleg nem ekkora utra. Nekem, mivel csak a gyerekeknek kell hely (gyerekulesben), inkabb az elso sor a fontos, meg a csomagtarto. De a Corolla tenyleg a legszukebb a 3 kozul.
A dizel jo valasztas hosszu utra, csak tudod, itt nemetben most mar lassan szitokszo, plusz az 1.5TSI siman elketyeg alig magasabb fogyasztassal, mint a 2.0TDI.Tudod, en siman vennek Toyotat, de barcsak lenne egy RAV4-juk nagyobb akkuval, 100km valos akkus hatotavval plugin hibridkent. Instant buy lenne. Nem ertem miert odzkodnak ettol, pedig tok jo lenne 100% tiszta uzemben menni.
-
Tin
veterán
válasz Dluinet #7789 üzenetére
Ezt készséggel elhiszem, és nagyjából ekkora tartós haladás kell ahhoz, hogy a gyorsításokat és az emelkedőket is kompenzálja. Tartós sík autópályán fogyaszthat 6-6.5 litert nyáron, fél literrel többet télen, nyilván 5 emberrel és megpakolva többet. A spiritmonitoros értékek is ezt mutatják.
Autópálya az, amikor felmész, és mész 1 tank benzint. Az, hogy leugrunk a Balcsira Pestről, és a 7-esen megyünk még valamennyit, az már nem pályás fogyasztás. Ezeknél a hibrideknél baromira visszaesik a fogyasztás, ha nem tartós a sebesség.
Évekig jártam az M7-en dolgozni minimális városi közlekedéssel, volt időm a fogyasztással szórakozni unalomból, és durván sokat lehet nyerni már azzal, ha csak 10 km-el mész lassabban, a téli gumi is nagyon sokat számít, sőt még az is, hogy mekkora nyomásra fújja az ember a gumikat. A "kigurulások" szintén baromira sokat számítanak, és minél kevesebb a fékezés, annál jobb a fogyasztás. Igazából a tartós 140 (emelkedőn is!) és az okos 110-130 közötti optimális vezetés között (kemény gumikkal) simán 1-1.5 liter különbség lehet egy szívó benzinesnél.
Okos lábhasználattal, nyugis stílusban nagyon jó értékek kihozhatóak. És aztán rájön az ember, hogy kb pár percet veszít 50 km-en, amit lehet, hogy a városba beérve 2 piros lámpánál vissza is hoz, ha épp zöldet kap.(#7790) Cifu: Az a baj, hogy hozzám hasonlóan keményfejű vagy, és hidd el kérlek, hogy nem bántásé vitatkozom Elhiszem, hogy van olyan helyzet, ahol óra szerint 130-nál tényleg ennyit mutat. De van, amikor megpakolva, 4 emberrel, klímával és tempomattal mész 1000 km-t. Szerintem Pestről a Balatonra, és ott még a parton menve simán megvan az 5 liter is belőle. De tartós pályázásnál, megpakolva, kútfejen valós fogyasztást mérve szerintem nem tud ennyit a kocsi.
-
Tin
veterán
Most csak úgy poénból végignéztem az egyik kocsink írt, valós fogyasztását, amikor én használtam. Az OMV-s tankolásoknál fél literrel fogyasztott kevesebbet, persze drágább is volt a benya, mint a "szokásos" MOL-nál. Téli időszak fél-1 liter pluszt rárakott. Vannak megjegyzéseim is, pl. a fix 140-es pályázás és a fix 130-as pályázás (1-1 tank benzin) között is fél liter fogyasztáskülönbség van. Nagy fagyban, amikor indulás előtt járattam, hogy bemelegedjen és leolvadjon a jég, közel 1 literrel többet evett.
Fogyasztásra gyúrva okosan tankolva nyáron 2.2 literrel evett kevesebbet, mint télen, nagy hidegben. Elég tágak a határok. Ja, és bármennyi is a sebesség és a használat módja, az 50 km-en pár perc volt csak a különbség, tehát semmi.(#7795) Dluinet: ja, a klíma az akkuról megy, de ha klímával az akkut fogyasztod, kevesebbet tud a hajtásra áldozni. Bár nyilván nem akkora a különbség.
(#7796) KTTech: gondolom az is még a motorral fűt, így az városban akkor is megy, amikor nem kéne neki.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
-
Tin
veterán
"...igaz, nem 140-nél..."
Igaz. De ha elolvasod amit írtam, világosan leírtam, hogy pályázásról beszélek, nem országútról. Nyáron országúton (volt benne autópálya is) még az 1.8-as 15 éves Corolla Versoval is kihoztam 6.3 literes átlagfogyit, télen városban rövid távokon mégis bezabált akár 11-12 litert is. Vitorlázni meg te is tudsz, elveszed a lábad a gázról, és kigurulsz. Kész, fogyasztás nulla.
Azt meg ugye nem akarod elmondani, hogy hosszú távú pályázásnál akár 3 literrel jobban fogyaszt egy Yaris, mint egy dízel? Milyen dízel? Egy 15 éves Passat dízel, vagy mi?
Én meg új autót készülök venni barátom, 2-3-4 évre, végig garis lesz. Azt hasonlítottam egy másik újhoz, ami közel 2.5 millával drágább, és még 100e km alatt sem jön ki az árelőnye. Ettől még vettem volna, pont mert előremutató technológia meg automata váltó, de nem jött össze.
Én nem fikázom a hibrideket, mint mondtam, simán vennék. De azért nem kell letérdelni tőle, ahogy írtam, hosszú távra, esetleg használtban venni értelmes lehet, ha az ember sokat megy, és főleg városban megy sokat.
-
Tin
veterán
Hatosban autópálya tempónál lejtőn simán "vitorlázol", nevezd ahogy akarod. Feljebb én "kigurulásnak" neveztem, és ezzel rengeteget lehet spórolni, mert a fogyasztás nulla, az autó pedig ugyan lassul, de nem kell fékezned. Városban ugyanez, minek fékezni, ha látod, hogy úgyis piros lesz. Kis távokon is rengeteget lehet ezzel spórolni, csak a megfelelő sebességi fokozatban kell csinálni, mert alacsony fordulaton már nem nulla a fogyasztás, mivel a lefulladás miatt ad neki benyát.
Amúgy győzködhetsz nyugodtan, akkor sem fogom elfogadni, hogy hosszútávú pályázásnál jelentős előnye van a hibridnek a dízelhez képest. Szerintem nincs.
Nézd meg a Becsületesnepper egyik nem régi Teslás videóját, a lényeg, 1200 km-t mentek, egy 2.0-s CRTDI Passattal emberünk 11 óra alatt hazaért. Kiszámoltam a fogyasztást, 5,57 l/100km. Csináld meg hibriddel ugyanezt, ugyanilyen fogyasztással és kényelemmel. A fogyasztás még akár meg is lehet! -
Tin
veterán
válasz Dluinet #7817 üzenetére
Bocs, meguntam a hadakozást.
Akkor vegyen mindenki 1.8-as Aurist, és járjon vele 5.5 literből autópályán. Ha meg nem sikerül, úgyis talál olyan szakaszt/időjárást, vagy hozzácsap némi országúti fogyasztást, és elmondja, hogy mennyi a fogyasztás. Úgy meg ugyanúgy meglesz TDI-vel vagy TSI-vel is, de ez is mindegy...
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Dare2Live #7820 üzenetére
Tudom, de tökmindegy. Mindig lesz aki elmagyarázza, hogy az 1.8-as szívó benzines hibrid motor sokkal kevesebbet eszik pályán 130-al mint az 1.2-es szívó benzines nagy odafigyeléssel, 15km-el lassabban.
Spiritmonitor, nagy átlag. Az Auris hibrid 1.4 literrel eszik kevesebbet mint a Golf 1.5 TSI. Vegyesben. Tény adat, millió km-en, többszáz sofőrrel.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
Es az kb. korrekt is, mivel a benzinar emelkedhet. Plusz, azert a Toyota valoszinuleg kevesebb alkatreszt ker, illetve kisebb a meghibasodas valoszinusege. De ha mindket auto garis 5 evig, es csak annyi idore kell, akkor gyakorlatilag a fenntartasi koltsege is hasonlo.
Ujkent nem akkora uzlet a hibrid Toyota, par eves hasznaltban (magyarul gariido tul), jo arcon megcsipve, hosszabb tavra tervezve, hangsulyosabban varosi hasznalatban viszont mar boven jobban megeri.
-
Tin
veterán
Nemet forumokon olvastam. Nem ezen, de amugy ezen is megerositik, amit mondtal. A 200€-t valahol mashol olvastam. Amugy a VW-be is annyiba kerul az Android Auto es Apple Carplay csomag. Gondolom ebben benne van a licenszdij is.
-
Tin
veterán
Igen, valoszinuleg varoson belul vagy kozuton nincs vele semmi problema, amig meg nem pakolod, es mesz fel az autopalyara. Bar ott se lehet azert akkora gond.
Csak tudod, veszel egy kozel 8-9 millios autot, es nem igazan megy. Baromi lehangolo tud lenni. Es aztan kesobb, ahogy hasznalod, ugy fogsz szepen lassan kiabrandulni belole.
Szerintem nincs rosszabb, mint az alulmotorizaltsag. Mert azt mindig erzed, es sosem tudja azt az erzest adni, hogy "pont ilyet akartam".
Szerintem a Corolla TS-hez kell a nagyobb hibrid motor. Azzal teljes. De, hozzateszem, a parkszenzorok is kellenek, mert anelkul meg eleg keserves parkolni vele, foleg egy alacsonyabb valakinek. A kamera messze nem ugyanaz.
-
Tin
veterán
Te miert a 2.0-t vetted az 1.8 helyett?
Mellesleg egy kombinal tenyleg nem elvaras, hogy csaladdal autopalyan hasznald? Specialis korulmenynek szamit, hogy egy kombit megpakolva hasznalj? Az emberek csak kis szazaleka hasznalja a kombit csaladdal, megpakolva?
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
Pont olyan, amit fent leirtam. "Eppen keves".
De nalad nem ilyen 1M Ft kulonbsegrol beszelunk, es nem is a 8-9 M-s arkategoriarol. Neked az egy esszeru dontes volt, amivel 3 millioval olcsobban veszel egy kompromisszumos, de a te igenyeidnek vallalhato autot. Szerintem ez egy valid dontes. A TS-nel az 1.8/2.0 kozotti dontes mar nekem nem az. Persze csak akkor, ha "specialis" korulmenyek kozott hasznalna az ember, vagyis arra, amire terveztek. (bocs, ezen nehezen tudok tullepni )
-
Tin
veterán
Emberunk leirta: "Viszont eléggé félek, hogy a kisebbik motor kevés lesz... Ugyan nagyrészt városi használat lesz, de havonta 1-2x lenne egy autópályás 2-300 km. Vajon mennyire szükséges a nagyobb motor? Aki próbálta már, mit tapasztalt a kisebb motorral? "
Eleve fel tole, hogy keves lesz a kisebb motor, es havonta 500-600 km-t menne autopalyan, a tobbit varosban.
Te vettel 2.0-t, mert az 1.8-at kevesnek erezted, most meg azt mondod, hogy MASNAK "jo az is"? vagy tenyleg nem ertelek...
-
Tin
veterán
Azert az alulmotorizaltsag es az izomauto kozott van nemi kulonbseg....
Van az, amikor minden helyzetben erzed, hogy elkelne meg par LE vagy Nm, na ez az alulmotorizaltsag. Amikor ki kell huzodnod a kulso savba, lenduletbol kell erkezni egy emelkedore, vagy 6000-en porgetni a motort ahhoz, hogy tortenjen valami. Persze, megoldhato, lehetsz turelemmel, de nem az igaz.
Az arany kozeput nincs messze innen: ritkan erzed, hogy keves az auto, batran mersz elozni, es a legalis tartomanyban mindig gyorsul az autod (meg emelkedon is) elfogadhato mertekben. Neha itt is elofordul, hogy keves, de csak ritkan. Ennek semmi koze az izomautokhoz.
-
Tin
veterán
En meg azzal nem tudok mit kezdeni, amit irsz, most mar harmadszor valtasz nezopontot.
Az otthoni autopalyazas amugy szarabb mint az itteni, mert otthon letolnak, itt meg nem. Az meg, hogy itt lehet 200-al is menni, senkit nem erdekel, mert ugyis 20 km-enkent Stau van.Te is dontottel valami alapjan, es most tedd a szivedre a kezed, es mondd azt, hogy ha nem lett volna 2.0 eppen a kovetkezo 1-2 honapban, megvetted volna nyugodt szivvel az 1.8-at is, mert raadasul olcsobb is.
(#7913) Cifu: Egyetertek, a LE onmagaban keves, a nyomatek is szamit, meg persze az auto sulya, de meg a valto attetelezese is. Szamomra a 10 feletti kg/LE arany alulmotorizaltsag, alatta mar hasznalhato egy auto.
-
Tin
veterán
En megvettem volna a 2.0 TS-t, de nem jott ossze. De 1.8-at semmikepp nem vettem volna helyette, meg olcsobban sem, mert en kevesnek ereztem, pontosan autopalyara. A letolas meg nyilvan nem erdekel senkit, csinalja, de ha allandoan otthon hasznalnad, teged is zavarna, mert pszichesen idegesito, a rendorok meg leszarjak. Itt kint nem jellemzo.
Az 1.8 is siman jo lehet annak, aki elotte nem probalta a 2.0-t. De en, ha elkotoltottem volna ennyi penzt egy autora, akkor biztos hogy nem a "vegulis eleg" kategoriat vettem volna.
-
Tin
veterán
Jóvan gyerekek örömmel vettem hogy itt mindenkinek elég a szívó egynégy pályázni.
-
Tin
veterán
Miért sértődnék meg?
Csak szimplán azt gondolom, hogy ez amolyan önigazgolás. Azért mert valaki racionálisan vagy anyagi megfontolásból vesz gyenge autót, azzal nincs baj. De ha utána nekiáll magyarázni hogy ez mennyire jó, az már - számomra - arcpirító. Ennek adtam hangot, sértődik a fene. Nekem aztán mindegy ki mivel jár, én csak nem ámítom önmagam.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Csabroncka #7942 üzenetére
Számomra nem ez jött le, inkább az arról való győzködés, hogy minek jobb, ha ez is megfelelő.
Nézd, ha valaki szerint egy ezres vagy 1.4-es szívó autó is bőven elég autópályára és minek jobb - mert nekem ez jött le -, az szerintem önmagát áltatja. De nem gond, millió ilyen ember van...
-
Tin
veterán
Pontositsunk: az alacsony fordulatszamon jelentkezo jelentos terheles art. 50-el magas fokozatban vizszintesen haladas nem gond, ha rendesen meleg a motor es foleg az olaj, de mondjuk onnan egy padlogazas gyorsitas tenyleg art, visszakapcsolas nelkul.
Szerintem 1500 alatt beszelhetunk "kis" fordulatrol, tehat mondjuk az kerulendo, hogy valaki 1200-rol 6-osban nyomjon egy padlogazt.
Dorian: amugy hasznald par napig eggyel alacsonyabb fokozatban az autot ahhoz kepest, ahogy szoktad. Ha azt erzed, hogy kevesbe erolkodosen megy, jobbak a reakcioi, akkor hasznald abban. De ez is baromira autofuggo. -
Tin
veterán
Köszi a tapasztalatokat, es a cikket is. A cikk is nagyon jo, egyedul egy tesztfogyasztas leirasat hianyoltam belole.
A japanos belso, a - mondjuk ki - silany infotainment rendszer es a kis hely valoban hatrany, bar en "csak" a kombiban ultem, de a sedan is ugyanakkoranak tunt. A fenyszorot sajnalom, kerdes, mennyit jarsz sotetben varoson kivul, ha nem sokat, akkor jo a halogen is.
A hianyossagokat meg ne band, tudatosan vetted ezt, es azert az arert ez egy jo kis auto. A cikk utan felmerult bennem a kerdes amugy, hogy miert nem a kombit vetted 1.2T-vel?
-
Tin
veterán
Ja, ha ez volt a cel, akkor jo. Az teny, hogy en is inkabb az 1.6 szivot preferaltam volna az 1.2T-vel szemben. Hiaba a turbos motor fogyasztaselonye es nyomateka, egyik motor sem annyira eros, hogy jelentkezzen valos kulonbseg. Ha 1.5T lett volna a masik, gondolom te is inkabb azt valasztod. Aztan persze fene tudja, kerdes, hany evre vetted. Szerintem ezek a turbosok kb. a gariidon belul jok, utana viszont lehet rajuk kolteni. Mas kerdes, hogy ha az ember bearazza azt az 1 millios tetelt elore, akkor kevesbe faj.
-
Tin
veterán
válasz TrollBalint #8042 üzenetére
Mindenkeppen ne csak beleulj, de menj is vele.
Esetleg olvasd el ennek a hsz-emnek a masodik felet, amiben a 2.0 TS-rol irok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Az USA is versenyellenesség miatt készül vizsgálni a Microsoft felhőjét
- Politika
- Milyen monitort vegyek?
- Asszociációs játék. :)
- Sorozatok
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Azonnali játékos kérdések órája
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest