- Légies iPhone halvány színei
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Új hozzászólás Aktív témák
-
Crucio
aktív tag
válasz
wednesday #193 üzenetére
Szerintem igaz.
A "hagyományos" módon írt játékokban (dVGA + CPU) gyengébb lesz a két konzol, mert ebben a két komponensben gyengébb a hardvere, mint egy csúcs PC-nek - elvileg a 8 Jaguár mag az vhol az XBOX360 számítási teljesítményének a környékén mozog és a 14-18 grafikus feldolgozóegység is valahol a 7850-7870 környékén van.
Viszont a nem hagyományos módon megírt játékokban, amik már kihasználják az IGP és a CPU közös címterét, már sokkal többet ki lehet belőle hozni, mint a mai PC-kből.
De amíg a játékokat a régi módon írják, addig gyengébb lesz. Majd a konzol exkluzív címek villoghatnak. -
wednesday
őstag
Kíváncsi vagyok mi az igazságtartalma annak, hogy jó pár cím Box-on mégsem lesz natív 1080p, hanem 900p és az lesz felskálázva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
M@trixfan #191 üzenetére
A zárt környezeten van a hangsúly: [link]
DX and GL are years behind in API design compared to what is possible on GCN. For instance there is no need for the CPU to do any binding for a traditional material system with unique shaders/textures/samplers/buffers associated with geometry. …
This kind of system would use a set of uber-shaders grouped by material shader register usage. So all objects sharing a given uber-shader can get drawn in say one draw call (draw as many views as you have GPU perf for). No need for traditional vertex attributes either, again just one S_SETPC branch in the vertex shader and manually fetch what is needed from buffers or textures... -
M@trixfan
addikt
Exkluzívok jók lesznek, de kérdés veszek-e PS4-et, vagy bármilyen konzolt egyáltalán. APU így, APU úgy, eddig nagyon is azt hozzák az eredmények, hogy ez egy Brazos 2.0 + 7870 zárt környezetben. Konzolos szemmel nézve óriási elprelépés, PC oldalról meg "meh". Ráadásul itt most nincs rossz értelemben vett egzotikus felépítés, nagyon is releváns mi látszik már startkor. A szolgáltatások nagyon jók lesznek, ha lenne pénzem rá akkor mindkét gépet megvenném PC mellé, de nem nagyon érzem, hogy bármi féle elhúzás lenne itt. Fő platformnak és konzolos árak mellett nekem ez nem elég, főleg most, hogy PC-n az 1080p már messze nem nagy beruházás.
-
Novai
tag
kurvára mindegy mert így is van bőven kínálat pc-re, meg folyamatosan fejlesztik az unreal és cryingane motrokat is, meg sok egyebet is, meg akinek van pénze az most már amúgy is bőven elegendően szép látványt láthat pécén
-
Ahogy látom itt van egy kis képzavar, ez az adott kijelzőtípus működési sajátossága, nem pedig "minőségi" hibája.
Javaslom ezt a kis wikis szösszenetet olvasd el.
Természetesen a 720p-s film nem lesz mosott egy FHD natív felbontású kijelzőn, hiszen attól, hogy azt játszod le, még nem állítod át a kijelző felbontását.
-
pakriksz
őstag
válasz
kriszpontaz #176 üzenetére
Valószínűleg simán látnám, de nem játszom ilyen arcade játékokkal
Egy tipp: a tank csöve helyett jobb a tank testét keresni, mert az kicsit nagyobbEgyébként OFP-ben az említett 1024x 768-on, ez is jól ment, tankokkal általános volt hogy 2 km-ről is lőttük(nem hiszem hogy a mai mainstream játékokban 500 méternél több lenne ez) egymást, és nem 1 pixel volt egy tank, hanem jó sok, még zoom nélkül is. Pedig az egy személyes tankok(mert szimulátor révén, 1 ember nem tud egy tankot irányítani, vagy átül a vezetőülésbe és mozog, vagy a lövész pozicióban van) ha nem volt elég player, akkor kis dombok mögé álltak le, úgy hogy szemből éppen hogy kilátszódon a torony hogy tudjon lőni, és úgy is simán észre lehetett venni messziről.
"erre van az a beállítás a menüben aminek az a neve hogy MESH QUALITY, ez szabályozza meddig látsz el az adott pályán, ezt illik ULTRA-n tartani."
Nevéből adódóan ez a LOD-okat szabályozza, hogy milyen távolságban váltson kevésbé részletes modellre. Ha ettől függ hogy egy dolog milyen távolra látszik, akkor abban a játékban valami nagyon el van cseszve. Normális játéknál a látóhatárig minden játék szempontjából lényeges dolognak látszódnia kell, grafikai beállítástól függetlenül.
-
narumon
őstag
A felbontás vitához csak annyiban kapcsolódnék, hogy szerintem is kevesebbet számít a felbontás (egy bizonyos szint fölött) mint az effektek.
Ha van egy gyenge PC amin nem fut FullHD-ban minden efektel a játék, akkor én símán azt választom, hogy felbontás lejjebb, effektek meg maradjanak. Az esetek 99.9%-ban ugyanis így ezerszer jobban néz ki a játék mint 4K felbontáson mindenféle effektet kikapcsolva, hogy vinni tudja. -
Crucio
aktív tag
válasz
kriszpontaz #176 üzenetére
"ott is bőven láttam az ellenfelet"
ultrán volt.. -
sad_Vamp
őstag
azért jó, hogy egy olyan FPSt kevertek bele a konzol vs. pc dologba ami:
1. valszeg soha nem lesz konzolon
2. miért is lenne a fanatikusok többségének EGÉR KELL
3. Kit érdekel h PCn mit látsz, konzolon úgy is csak konzolos ellen fogsz menni, ergo u.a. fogjátok látni. -
kriszpontaz
veterán
válasz
pakriksz #174 üzenetére
Na mondjuk ez pont egy nagy tévedés. Menj fel egy Caspian Border-re vagy egy Firestorm-ra vagy vegyük az egyik legnagyobb pályát, a Bandar Desert-et, 640x480-ban. Kíváncsi vagyok meglátod-e a tank csövét amikor farkasszemet nézel vele.
A multi FPS játékokban borzasztó nagy előny ha nem 1 pixel = 1 ember. Nem C64-en toljuk már régóta, meg ez nem COD hogy 5x5m egy pálya.
Crucio: erre van az a beállítás a menüben aminek az a neve hogy MESH QUALITY, ez szabályozza meddig látsz el az adott pályán, ezt illik ULTRA-n tartani.
-
Crucio
aktív tag
Nincs olyan hosszú a pálya, hogy akár 8K is sokat számítana.
Amikor azon a pályán játszottam, ahol van a nagy torony, amit le lehet dönteni, ott is bőven láttam az ellenfelet, amit meg nem, azt 16K-val sem láttam volna meg, mert maga a motor nem tölti be messziről az ellenfelet -
pakriksz
őstag
nem tudom mi ez a 3d spot, de az ofp-ben voltak járművek és több száz négyzetkilométeres területek, és elég volt az 1024 a katonák kiszúrására is(nem volt HUD meg nyilak hogy ott van(sőt multiban célkereszt sem), magát az embert kellett látni)... járműveket mivel sokkal nagyobbak még egyszerűbb volt, tankokat pl gyakran 2-3 km-ről is optika nélkül.
-
pakriksz
őstag
válasz
Set-Comment™ #165 üzenetére
sokkal valószínűbb hogy a LOD-ok lettek elcseszve. Sokan elintézik azzal a LOD-okat, hogy x távolság után egyszerűen nincs, tehát nem rajzolódik ki semmi.
-
Crucio
aktív tag
válasz
pakriksz #162 üzenetére
OFP-vel nem (ellenben Arma 2-vel igen) játszottam, de pl a BF2: Project Realityben gond volt, hogy 1024*768-ban ment csak, aztán gépcserénél (monitor csere is) már sokkal jobb ment a játék, szóval a felbontás a realisztikus játékoknál sokat, míg a CoD és BF3 féle hentelős játékokban valóban keveset számít.
Gond volt----> értsd: nem láttam az ellenséget rendesen
-
pakriksz
őstag
én évekig ofp multiplayereztem (az ARMA sorozat elődje). Ahhoz képest a népszerű játékokban 100 méternél távolabbra nem nagyon kell lőni(a gyakoribb az hogy 10 méteren belülről "heccsátolják" egymást), sőt látni sem. Ott viszont gyakori volt, hogy mg-vel (PKM, M249, M60, RPK-74), akár 600-700 méterről pötyögtettük az ellent, ironsighttal (nuku optika és nagyítás), és valahogy ment a dolog elég jól az akkori 1024x768-as felbontáson...
-
Set-Comment™
senior tag
Simán, egy jó motor segít, lásd halo 4. Rúgózhatsz hogy elavult, hd feletti felbontásnak nappaliban 2 méteres képátló felett van értelme.
"Ez meg nem kifogás hogy nézd messzebbről! Akkoris elavult!" - ha annyit írsz hogy: de igazam van és kész! az kevesebb karakter.
Logikádat követve a pc is elavult, mert a nagy felbontáson kívül semmit nem tud felmutatni -
SkyS1gn
félisten
válasz
Set-Comment™ #158 üzenetére
Megnézem hogy veszed ki a távolban bújó ellent 720p-ben...
Ez meg nem kifogás hogy nézd messzebbről! Akkoris elavult!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
kriszpontaz #149 üzenetére
A hardver oldaláról mindegyiket támogatja, de a PC-s API-k korlátokat szabnak ennek. A grafikus API-kban nincs végtelen UAV/SRV slot, nincs korrekt megoldása a statikus particionálásnak, csak implicit memóriamásolás van, tehát le kell állítani a futószalagot a másolás közben. Az atomi utasítás és az RWBuffer is csak pixel/compute shader lépcsőn van, illetve nincs globális stencil inverzió sem. Attól, hogy a hardver tudja még nem mindig vagy előrébb PC-n.
A GCN-es Radeonok is tudják ezeket a platformszintű fícsőröket kivéve, de nem tudják őket használni, mert nincs rá megoldás az API-ban. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Plusz a késleltetések. Ahhoz, hogy csinálj egy CPU->dGPU->CPU szimulációt le kell állítani a futószalagot az adatmásolás idejére. Emellett maga a dispatch sem user módban zajlik, hanem igen komplex szoftveres réteggel, igen releváns késleltetést eredményezve.
Ne megabájtokkal számolj, hanem azzal, hogy 60 jelenet mellett van 16 ms-od a számításra, és ez az idő akkor is telik, amikor a futószalag az adatmásolás és az ezzel járó késleltetés miatt csak áll és nem történik számítás. Ezért nem tudja a tradicionális konfiguráció garantálni az adott jelenetben a visszaírást. Ha pedig késett, akkor a játékmenet erre épülő eleme elveszik, amivel le is fagyhat a program. Ezt persze meg lehet írni úgy, hogy mindenképp várjon, csak akkor ugyanazt a képkockát kapod többször is, mert nincs új jelenet. -
tlac
nagyúr
pci-e 2.0 x16-nál is 60 képkockával számolva, framenként jut 133 MB.
pci-e 3.0-nál meg kétszer annyi, ez nekem okosan használva elégnek tűnikRáadásul itt a visszamásolás a legfőbb gond, mert a mostani pipeline-ok egyirányúak, de az újak már visszaírhatnak. Az nincs garantálva, hogy a visszaírás még az adott jelenet időkeretében megtörténik-e, ami egy játékmenetre ható szimulációnál kötelező.
ez nekem csak szofveres korlátnak hangzik, igaz?
-
mzso
veterán
válasz
kriszpontaz #152 üzenetére
Ráadásul olcsóbbnak is kéne lenni egy egyszerűbb portolásnak a teljes motor újraíráshoz képest.
-
SkyS1gn
félisten
Ennyit arról hogy csak a multiplatform címek fognap sz.pni...
És még 4K-ról beszéltek anno.. ugyanmár!
-
kriszpontaz
veterán
Szerintem is ez az egyetlen megoldás. Volt hasonló az Oprendszerekkel is, sok játéknál alapból nem támogatott az XP. Ha játszani akarsz, cserélj Win7-re minimum. Az új DX11.2 szabvánnyal ugyanez van. Min fog menni? 8.1-en. Ugyanezt kellene csinálni a hardverekkel is. Nem szívatni a népet rosszabb minőségű átiratokkal mert nincs elterjedve a hardver. Minimum követelmény lenne a HSA kompatibilitás és kész. Ha húzócím lenne senki nem gondolkodna rajta vegyen-e APU-t vagy nem. Persze csak ha látható és érezhető előnye lenne a normál konfigokhoz képest.
-
mzso
veterán
válasz
kriszpontaz #3 üzenetére
"Az új generációs PC-s APU-k (Kaveri) a konzolokban alkalmazott számításokat ugyanúgy tudják majd kezelni, vagy itt is hátráltató tényező lesz a PC-s API?"
Hát ha HSA-ra portolják akkor nagyrészt mellőzhetik a magasabb színtű PC apikat.
(#15) Abu85:
" Az nem megoldás, hogy kiadnak egy játékot, ami csak az érkező Kaveri APU-n fut. Ezzel az AMD is tisztában van, és ezt az EA is jól mondja. Először terjednie kell ezeknek a hardvereknek."Szerintem meg ezt kéne csinálni. Minimum követelmények egységes memória címteres HSA APU-t megkövetelni és kész. Nagyjából ugynaz mint amikor directx akármilyenes kártya volt a minimum. Én az AMD helyében megfizetném a fejlesztőket a portért.
Aztán az Intel vagy kijön HSA-s APU-val vagy nem és akkor nézi, hogy játékos réteg másfelé vonul. -
strogov
senior tag
válasz
Set-Comment™ #142 üzenetére
Csak annyira amennyire a "rombolható" pálya. Ha a remek algoritmus után ugyanaz a játékmenet folytatódik mint a kevésbe remek után, akkor csak a szarnak egy pofon. A rombolható pályáknak sincs semmi értelme a mai formában. Ígyis-úgyis ugyanaz történik.
Az élethűbb labda kezelésnek akkor van értelme (a látványon túl), ha tehetsz azért, hogy jobban vegye le a labdát a játékos. Ha nem tehetsz, akkor az állandókból kiválasztott közelítő érték ugyanolyan játékmenetet eredményez mint a bonyolult számításos ... csak szebb (élethűbb) lesz a látvány. -
Mardel
őstag
Ha nem igy lenne, akkor amd feleslegesen oli bele a penzt a high end vgaiba es penzeli a fejlesztoket a pc-s portert.
Valoszinuleg nem azert szerzodott le a konzol gyartokkal, hogy a pc-s uzletagat idovel lenullazza.
Mert ha nem ugyan olyan a jatek mint konzolon, vagy valami nagyon vart cim nem jon ki pc-re akkor aput sem fognak jo ideig venni nem hogy draga radeont. -
Mardel
őstag
A mikrom is sok mindent tud, de meg mindig csak melegitesre hasznalom.
A fejlesztok fogjak eldonteni, hogy mi lesz.
A multiplatform cimekben nemsok elteres lesz kiveve a fifa (bar a focit amugy is utalom), hogy konzol exkluzivban mit hoznak ossze az megint nem erdekel, de nagyon mas pc-s jatekost sem. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ennyivel tud többet a mostani legjobb PC-nél az X1/PS4:
- a CPU és az IGP egységes virtuális memóriát használ
- az IGP kezeli a laphibát
- teljesen koherens a megosztott rendszermemória a CPU és az IGP között
- az LDS-t és a leválasztott VRAM-ot egyetlen címezhető memóriaként láthatja az IGP-n futó kernel
- a rendszer bármelyik processzormagja munkafolyamatot indíthat az IGP-n, vagy az IGP saját magán
- nincs korlátozva a grafikus futószalagon az UAV-k és az SRV-k száma
- egyszerűen oldható meg az IGP statikus particionálása
- támogatott az aszinkron memóriamásolás a grafikus futószalag működésének leállítása nélkül
- van atomi utasítás és RWBuffer minden shader lépcsőn, illetve támogatott a globális stencil inverzió(#143) tom_tol: Számomra mindegy, hogy ki mit vesz. Én csak leírom a eltéréseket.
-
tom_tol
addikt
Lehet nem értem a lényeget, segítségre van szükségem.
Az én értelmezésemben:
- a hagyományos pc elmaradott eszköz
- a Cell a next konzolok alapja
- a FIFA 14 nem fog pc-n működni, valószínűleg sok más sem (utolsó bekezdés)
- Abu nagyon szeretné ha valakik építenének ilyen rendszerű pc-ket.
Lennél szíves felvilágosítani, hogy mit értettem rosszul.
Köszönöm -
wednesday
őstag
Jó, tény, hogy a "viharfelők" eléggé szubjektív viharfelhők.
Engem a fő irány ami PC-n érdekel azok ezek: Company of heroes, Total War, X-Com, Pradox stratégiák. Aztán ott van a Witcher meg pár hasonló cím. Sőt rosszul fogalamzok, nem PC-n érdekel, hanem ezekkel akarok játszani és ezek PC-n előrhetőek. És úgy tűnik ezek nem fognak koznolra költözni (most nem a Witcherre gondolok).
Ezért nem egyértelmű nekem a konzol játékgép, mert amit nyerek a vámon (FIFA) azt elvesztem a réven.
A legtöbb multiplatform akció/arcade játék hidegen hagy. PC játékplatform jövője elsősorban úgy éredekel, hogy a fenti címekkel mi lesz. -
Mardel
őstag
Ez eleg nagy sarkitas.
Konzolon ami nagyot dob, az a kozos memoria cimter es a jobb api.
A jaguar magok meg csak a brazos tovabbfejlesztese.
Technikailag egy szarny probalgatas.
Nyilvan ezt pc-n csak nyers erovel lehet egy darabig lenyomni, de az amd a kaverit se high end pc-kbe szanja.
A konzolok kepessegein meg tobb az elmeleti spekulacio, mint a gyakorlati demonstracio.
Egy ignite motortol mar minden "bennfentesnel" tele a pelus. -
xtremez
aktív tag
Igen szívás, hogy next gen fifa nem lesz pc-n, de "előző genen sem".. Legalább látni lehet, hogy van értelme a next gennek és nem fogják vissz azzal, hogy kiadják régi gépekre is. Bf4-nél és egy csomó multiplatform címnél érzem ez visszafog a fejlődésben.
Maradok battlefield 4-nél: Én már azt várnám, hogy nem szkriptelt a rombolás, hanem ha belelövök raksival egy házba, akkor ne csak a kettővel arrébb levőbe lehessen..
Legyen már olyan játék, ahol játékmenetet befolyásoló elemek vannak:deformáció, rombolás, folyadék szimuláció stb. Sokat akarok mi ? -
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - volt a CoH 2-ről hír ebben az ügyben.
(#114) tlac: Úgy jó 60-200 MB-os adatmennyiségek leső körben. Ez sokkal több, mint amennyire ma terhelve van a PCI Express. Ráadásul itt a visszamásolás a legfőbb gond, mert a mostani pipeline-ok egyirányúak, de az újak már visszaírhatnak. Az nincs garantálva, hogy a visszaírás még az adott jelenet időkeretében megtörténik-e, ami egy játékmenetre ható szimulációnál kötelező.
(#131) Godlike79: Az a baj most, hogy játékmenetre ható dolgokról beszélünk. Ezt nem lehet kikapcsolni. De a nem játékmenetre ható dolgok természetesen ki-bekapcsolhatók ma is.
(#134) Mardel: Az új X1/PS4 annyira low-end, hogy még a top PC-s konfigok sem tudják megközelíteni a tudásukat.
-
válasz
wednesday #135 üzenetére
két komment, nem csak a Te postodra: a "viharfelhők" már annyi ideje gyülekeznek a PC-s játék felett, hogy a fiatalabb fórumozók már nem is emlékeznek, mikor kezdték
de tegyük fel, hogy CPU-GPU fúzió felől érkező fenyegetés tényleg komoly. viharfelhőkről ez esetben is csak az AAA játékok kapcsán lehet beszélni, mert az indie scene sosem volt ilyen virulens, mint az elmúlt 2-3 évben. szóval személy szerint kicsit szomorú leszek, ha nem lesz PC-re Crysis 6, de lesz helyette 5 más, amivel szórakoztatóan el tudom tölteni az időmet. na bumm. -
sad_Vamp
őstag
Csak úgy megjegyezni az "új" gomb segítségével kell!
Miért kéne folyton cserélni?! Már így is rengeteg szemetet termel az esztelen fogasztás.
PC-s piac mint olyan SOHA nem fog megszűnni, mert akkor mi a túrón fogunk dolgozni, vagy tartalmat előállítani, már itt megbukott az elméleted. Épp ezt mondtam, hogy nem szükségszerűen, simán tovább fejleszthetik a mostani architektúrát.
Ha meg ARM-os korszaknak kell következnie akkor igyis úgyis az fog következni... nem tudom mit parázol ezen előre, nem te döntöd el, hanem az idő, az igények, meg a vezető cégek.
-
wednesday
őstag
Ebbe az az édekes, hogy PC-s Fifa 14 demo alapján, szerintem többet fejlődött a játék, mnit a 12-13-ban. Persze ez csak szigorúan játékmenet, védekezés passzok stb. Ez nyilván a X360 és PS3 miatt van, hiszen ezek fognak még jelentős eladást produkálni, nem a next gen. És innen jön a port.
El tudom képzelni persze, hogy a köv generációra megjelenő FIFA 14 még többet fog villantani, de egyenlőre az még nem jelenik meg. Bár szerintem az igazi villantás a FIFA 15-től lesz, itt még nem biztos, hogy mindent ki tudnak használni.
Most, hogy gyülekeznek a viharfelkők, azért ez a 14-es még jó lesz PC-n szerintem. A többivel mi lesz, az meg majd a jövő zenéje.
-
Mardel
őstag
válasz
sad_Vamp #129 üzenetére
Ezt csak ugy megjegyeztem, nem pont neked szantam.
Engem erdekelne pl, mert ha pc-s jatekpiac megszunik letezni, akkor az emberek meg annyira se fognak konfigot cserelni mint most.
A gyartok meg eloallnak egy ceges es egy mobil termekkel.
A ps4/xbox one meg egy lowend desktop alkatreszbol epul fel, ha nem lesz desktop piac akkor mobilos cpu/vga kerul majd a konzolokba is.
Csak a mobilgyartok mar most de meg az nvidia shield is azon van, hogy a kezi kutyuket osszekossek tv-vel stb.
Ott a microsoftnak es sonynak tobb gyartoval kene megkuzdenie, es a gyors utemben valtozo mobil piaccal szemben nem tudna 7-8 evig eletben tartani ugyanazt a konzolt. -
strogov
senior tag
A FIFA és a BF4 is speciális multiplatform játék. Előbbinél a játékos bázis nagy része konzolos, utóbbinál desktop-os. Ebből következik, hogy FIFA-val a konzolosok irányába villantani akarnak. Hoztak egy olyan döntést, hogy desktop-ra marad a régi motor. Ez textura és polygon szám növeléssel valószínű még évekig nem néz majd ki rosszul. Konzolra pedig fejlesztenek valamit ami kihasználja az architektura előnyeit.
X1, PS4 a megjelenés hetében 10 milliós nagyságrendben lesz a játékosoknál, X1 ráadásul FIFA pakkal. Desktop-on meg jövő ilyenkor is nagyítóval kell majd keresni a hasonló gépeket.
BF4 ezzel szemben desktop játék. A gamepad-es játékosokat össze sem érdemes engedni az egér, billentyűzetesekkel mert csak sírás lenne belőle. Nyilvánvaló, hogy az engine fejlesztésénél a desktop architekturát vették figyelembe, ami kevésbé kedvező a konzoloknak.
A konzolok előnye akkor lesz csak számottevő ha ezt játékmenetben is ki lehet használni. Ameddig csak szebben pörög a labda, és valósághű csavarásokat lehet lőni, addig ez kb. a rombolható környezet című kb. 15 éves történetre hajaz (gyk.: ki nem szarja le ha csak előre kijelölt részeket rombolhatok).
-
kriszpontaz
veterán
Most lehet durva példát hozok fel de annak idején amikor bejöttek a 3D gyorsító kártyák (3DFx Voodoo), alig volt valakinek. Hasonló a helyzet most is APU ügyileg (vagyis lesz, ha kijön a Kaveri). Viszont annak idején mégis meg tudták úgy írni a játékokat hogy mind fussanak szoftveres (DirectDraw), mind hardveres (OpenGL) felületen. Pl. jó példa erre a Quake-hez kiadott patch, ami lehetővé tette a 3D gyorsítást.
Blőd kérdés lesz, de a mai 3D grafikus motoroknál nincs olyan lehetőség hogy opcionálisan támogasson pl. APU-kat, amelynél egyes számításokat (megfelelő hardver jelenlétében) automatikusan azon számolna a motor, vagy esetleg plusz effekteket, fejlettebb AI-t, fizikát kapna az ember ha már a lehetőség adott? Vehetem példának a PhysX-et, mert úgymond az is vagy fut normálisan GPU-n, ha az NV, vagy izomból számoltatod procival, de opcionális, vagy bekapcsolod, vagy nem. Vagy ott van az OpenAL, vagy támogatja a hardver, vagy nem, de még sorolhatnám.
Tehát ez annyira nagy befektetés a kiadók részéről hogy ezt a lépést megtegyék, vagy technikai akadálya van? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Látsz ma VGA-t a next-gen konzolokban? Na ennyire fontos ez a piac. Körülbelül mindenkinek érdektelen, hogy lesz-e a jövőben VGA-piac, mert ma sem termel szinte semmi hasznot. Ha le kell lőni ezt a piacot, hát le kell lőni. Szemrebbenés nélkül megteszik majd a gyártók. Az ok pedig az, hogy az AMD a mostani egy negyedévben több pénzt fog keresni a konzolokon, mint amennyit keresett a VGA-kon az elmúlt egy évben. Igen egyértelmű, hogy melyik üzlet a jövedelmezőbb.
-
sad_Vamp
őstag
Mondtam én ilyet hogy kiesik?!
HOL?!
Azt mondtam, hogy ha leülnének és megegyeznének, már most lehetne egy vékonyabb API.... De mivel nem fognak, valószínűleg legalább 3-4 év ringatózás lesz ide-oda... aztán, a végén fog csak kiderülni ki az aki jól válaszott, és ki az aki befürdik a vett cuccával, mert zsákutca lett. ennyi.
Tök mind1 hogy mi termelte ki és miért. (érdekel az hogy az internetet a hadsereg "termelte ki"? mert engem nem, de előszeretettel használom ebben a pillanatban is) Irreleváns, ha úgy lenne hogy különválik, majd akkor megy a maga útján és kész.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Annyi biztos, hogy négy évig fejlesztik még a régi motort. Tehát 2018-ig biztosítható évente egy butított Fifa a PC-re. Utána át lehet állni Ignite-re, ha úgy alakultak a hardveres fejlesztések, ahogy a next-gen konzolok felépítése igényli. Ha nem, akkor le kell lőni a PC-s Fifát.
Azt mindenképp fontos megérteni, hogy a 2014-es üzleti tervekben a konzolok után már nem a PC jön, hanem a mobil gaming, mert ennek az értéke is nagyobb lett mint a PC-s. És ez mindenkinél így mutatkozik meg. Ez egyfajta előny is lehet a PC-nek, mert a mobilra mindenképp át kell alakítani a konzoljáték dizájnját. Tehát ha a teljes értékű játékmenet nem futhat a PC-k többségén, akkor a butított mobilos játékmenet feljavított grafikával átemelhető. Itt majd az lesz a gond, hogy mobilon a HSA támogatása erős lesz. -
sh4d0w
félisten
Ahham... és akkor 8 évig semmilyen sportjáték nem jön PC-re az EA-tól, meg azoktól, akik esetleg licencelik a motort? Ez akkor hol is kedvező a PC-seknek?
Az AMD-nek egyébként pont jól jönne, hogy a többin meg se nyikkanna a játék, mert aki játszani akarna vele, mindenképpen venne vmilyen AMD-tartalmú vasat - konzolt vagy PC-t.
-
Mardel
őstag
válasz
sad_Vamp #124 üzenetére
Ha kiesik a pc-s jatekpiac, akkor a ps4/xboxone utani konzol generacio kerdesesse valik.
Ha a vga gyartok elkezdenek jobban fejleszteni telefonra/tabletre es dobjak a desktop vonalat, akkor mi lesz a kov. gen. konzolokban, arm meg mobil vga?
A nagy konzol hypeban elfelejtodik, hogy a next gen konzolok elonyet a pc-s piac termelte ki.
Ez olyan mint forma-1-nel, hiaba epitett valaki jo kocsit (API) ha nincs motor beszallitoja. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az EA nem adhat ki úgy játékot, hogy oké ott van a polcon, vedd meg és az érkező Kaveri APU-n majd el fog indulni, amint lesz hozzá HSA runtime. A többi gépen meg sem nyikkan majd. Ilyet az AMD sem várhat el tőlük bármennyire is támogatják az EA PC-s portjait.
Az EA Sports kivételes helyzetben van az új konzolgeneráció leváltásánál. Már első körben építhetnek egy olyan motort, amit nem kell visszaportolni a régi gépekre és PC-re, hanem szabadon ki lehet használni azokat a képességeket, amik az új konzolokat egy új szintre emelik. Nyilván sok pénz és humánerőforrással jár, hiszen erősen alfa fázisú fejlesztőkörnyezeten dolgoznak, és számos toolt maguk írnak meg, de az Ignite egy hosszútávú befektetés. Legalább 8 évig ez lesz az új sportjátékok alapja. -
sad_Vamp
őstag
Larabee-vel értesüléseim szerint elég nagy problémák vannak, de lehetséges, hogy ez csak mende-monda.
sh4d0w: magyarázkodás, vagy a vastag API problémája? Mert nem mind1.
Szó mi szó választóvonalhoz értünk/értek (megint) és ahelyett, hogy a 3 nagy leülne és megbeszélnék, inkább mindenki a sajátját erőlteti, ozt majd csak lesz valami..... lesz, csomó zsákutca, mint amilyen pl. a HD-DVD is volt.
-
sh4d0w
félisten
Mert gondolom a konzolok a megjelenés pillanatában ott lesznek mindenkinél... oh, wait... no. Ellenben a Kaveri ugyanúgy rendelkezésre fog állni a vásárlóknak, mint a konozolok, tehát ha vki Ignite motoros játékkal akarna játszani, lehetősége lenne rá... már ha az EA elkészítené, de inkább csak magyarázkodik, miért alázza meg megint a PC-seket.
-
lee56
őstag
válasz
sad_Vamp #120 üzenetére
Milyen más irány? Kis túlzással már 5-10 éve tudja mindenki (főbb chipgyártók), hogy a magszám növelése is zsákutca lesz. A hagyományos CPU-knak tényleg ez a fénykora, innen már csak lefelé megy az út.
Intel csak kivár, közbe szép lassan fejleszti a saját integrált grafikáját és reménykedik, hogy egyszer majd sikerül beérni ezen a fronton az AMD-t.De ez nekünk csak jó lesz, mert így egyik gyártó sem szállhat el az árakkal nagyon, amikorra majd tényleg számítani fog az APU-teljesítmény ezen része mindenhol..
-
#06658560
törölt tag
válasz
sad_Vamp #120 üzenetére
Mármint ki van lemaradva? Intel? Larrabee vonallal is farag folyamatosan, vagyis mire valóban fontos lesz az apu, addigra bőven lehet nekik megfelelően kitesztelt megoldásuk a problémára. NV dettó. Csak a kezdeti marketingbefektetést megspórolják.
#119 Pug: mert nem az volt az eredeti kérdésed, milyen PC van közös memóriatérrel most: oh, wait...
-
Angel1981
veterán
Én ezt már korábban is gondoltam, szerintem van benne valami!
-
tlac
nagyúr
Abu85:
mi lehet az a rengeteg adat, amiket másolgatni kellene a ram és videoram között, amihez nem elég a mostani architektúra?
egy ilyen teszt alapján azt látom, hogy bőven van itt még kiaknázatlan sávszélesség (pci-e 2.0 x4 gyakorlatilag jelenleg elég) -
xtremez
aktív tag
Abu és akkor most nem is érdemes vennem új gépet ?
Nem mintha éppen rohannék a boltba csak érdekel, hogy ha mondjuk én most vennék egy aktuális pl. core i5 4670k mellé egy hd 7950 vagy "hd 8xxx" kombinációt meddig lehetne és meddig működne ez a "hagyományos" felépítés így next gen korszak környékén? -
pakriksz
őstag
ki mondta hogy nem lehetne megoldani? Arról volt szó, hogy nincs értelme megoldani, mert a cpu és a gpu memóriája külön van, az átvitel pedig lassú. Ez nem probléma a konzoloknál, mert közös a ram.
A másik gond, pedig maga a directx, az hogy van. Konzolon nincs, csak egy jóval lightosabb, és emiatt sokszor gyorsabb api.A PC tehát jelenleg olyan, mint egy csúcsszuper futóművel, és 1200 lóerős motorral rendelkező autó, egy trabant váltójával... Jó a futómű, erős a motor, csak a kettő közötti összeköttetés (váltó) nem az igazi, így az egészet visszafogja
-
Manbal
senior tag
Igazából PC-n ezeket az "űber durva" szimulációkat meg lehetne oldani OpenCL-lel, vagy DirectCompute-tal... de hát megy a néphülyítés hogy ejj de nagyon jók az új konzolok... csak hát ez nem egészen így van
az AMD erőlteti az APU-t, és még jó hogy erre feküdtek rá a konzolban.
Most csak arra vagyok kíváncsi hogy mit hoz majd a jövő... az Intel előrukkol e majd egy bivalyerős APUval, vagy mifene? mert gondolom a Microsoftnál nem lenne gond egy DX12 elkészítése ami megfelelő API lenne egy új generációhoz (ha már az Xbox One-ban is valami hasonló lehet ?)... -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #104 üzenetére
Az AFR támogatás szempontjából nem lényeges, hogy mire van írva. Ott az kell, hogy ne legyen sok interframe kommunikáció. A GE játékok között a DiRT Showdown volt olyan, ami viszonylag megterhelte egy kis adatmásolással a rendszert, de a CF ezt bírta, az SLI helyenként meglassult, mert annak feleolyan gyors a hídja, mint a CF-nek.
Amiben az AMD még részt vett az a Company of Heroes 2. Az nem támogat AFR-t, de az nem is lett végül GE program. Pont kicsúszott a szerződésből, mert a SEGA-val az AMD nem újította meg a partneri viszonyt. A CoH2-nek a gondjára egyébként megpróbáltak megoldást keresni, ha skálázódás volt is, a megjelenítés nagyon zizegett, így AFR off lett belőle. -
sad_Vamp
őstag
Minden konzolnak van FELFUTÁSI IDEJE... egy darabig eltart míg a fejlesztők ki tudják használni rendesen a HW-t (a next gennél úgy tűnik elég komoly paradigma váltás kell) és aztán eljön azaz idő is (ami most van X360nnál) hogy az utolsókat is kicsavarják belőle). Nem hiszed? nézz meg pl 1 DOA4 et meg egy DOA5öt.... (azt most hagyjuk hogy a 4es sokkal jobb játék mint a 5, de az utóbbinak vitathatatlanul szebb a grafikája, még is u.a. a platform.)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#06658560 #86 üzenetére
Nyilván el lehet rontani nagyon egy motort, de ez azért egy tapasztalt fejlesztőkre bízott, sok segítséggel rendelkező kapó portnál nem jellemző. A Nixxesnek mindig sikerült nagyon jó portokat csinálni, szóval ha belefektetik az erőforrást, és ehhez akarat is társul, akkor jó lesz a port. Ellenkező esetben a fejlesztő a hibás. Az Ubisoft hozza erre is a példákat, de ők bevallottan érdektelennek tartják a PC-t és egyben a kalózok kiszolgálását, tehát sokat nem is szabad remélni tőlük.
Persze alapvető dolog, hogy egy mai PC-s motor támogasson AFR-t. De ha nem teszi meg, akkor meg kell vizsgálni, hogy miért. Mert állhat a háttérben lustaság, vagy technikai probléma is. Esetleg a kettő keveréke. -
Bingisz
addikt
válasz
Set-Comment™ #97 üzenetére
Szerintem az a pesszimizmus indoka, hogy nincs meg az állelejtés, ami az előző (sőt szvsz. eddig minden) generációnál megvolt. Ilyeneket kijelenteni a kiadók részéről hogy PC-n jobban fog kinézni...
Már most? És mi lesz, ha a PC utoléri a konzolt integráció terén?
Én úgy látom a PC-s hírek alapján, hogy most csak pár év a konzolok előnye, miközben ezeket a termékeket állítólag ~10 évre tervezték. Ami szerintem nem túl jó dolog, mert megint el fog akadni jó pár évre az igazi fejlődés, a konzolok hátráltatása miatt. -
#06658560
törölt tag
válasz
Set-Comment™ #89 üzenetére
Jól van, menj, dugj egyet, hátha attól megnyugszol!
-
Ribi
nagyúr
Eddig úgy volt, hogy konzol kijövetelénél nyálcsorgatós volt a graf. Akkor most ez megfordul? Nem engedik kihasználni a konzolt addig amíg a PC hardware megint le nem hagyja? Nem félő, hogy ps4-en sokkal jobban kinéző dolgot csinálnak, mert ők nem a PC szint alá szánják a grafot? Vagy más programozó 3x olyan jól kinéző dolgokat csinál akkor beintenek nekik?
-
#06658560
törölt tag
válasz
Set-Comment™ #75 üzenetére
Mivel a komplett topik arról szól, hogy technológiailag a konzolok jobbak, így a játék csak szőr mentén kérdés. hisz technológiailag sem állja meg a helyét globálisan az állítás.
#82 Abu85: ez hogy áll össze azzal, hogy az elvileg legjobb látványt ígérő hardverek teljesítményben a legvékonyabbak között vannak, így esetlegesen bár csili-vili a látvány, meg egyik képkocka jön a másikból, de nem bírja a folytonos megjelenítést, alamint a multiGPU problémákat?
-
Mardel
őstag
válasz
atti_2010 #84 üzenetére
Persze nekem is az jon le egy marketing rizsabol, hogy a szerzodesben ez benne van, nem mintha a PC-s portok eddig panaszkodhattak volna a megjelenest illetoleg.
Nem azt vontam ketsegbe, hogy logikus-e, hanem azt, hogy a szerzodes ismerete nelkul allitunk dolgokat.
Ha meg azert fizet, hogy a high end vga-kat is vegyek, akkor mitol nezne ki rosszabbul? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Minden Gaming Evolved szerződés alapja, hogy PC-n kell lennie a legjobbnak a programnak. Az AMD egy PC-s gyártó, számára az a jó, ha megveszed a hardvereit. Azért fizetnek a kiadóknak egy csomó pénzt és adnak egy csomó segítséget, hogy legyen oka annak, hogy 100-150k-ért Radeont vásárolj. Ez az üzlet az AMD-nek ebben. Az EA-nek meg az az üzlet, hogy részben finanszírozott a PC-s port, és az AMD agyonreklámozza azt, tehát arra sem kell sokat költeni, illetve ha érdekli a pénz a kiadót, akkor az AMD szívesen vásárul 2-3 millió kódot olcsón, hogy azokat a kártyák mellé csomagolják. Ez már kapásból egy fix 5-10 milliós bevétel a PC-s portnál.
(#83) Mardel: Korábban mondta az AMD, hogy a Gaming Evolved célja, hogy az adott játék PC-n nézzen ki a legjobban, és erre szerződnek a partnerekkel.
-
sh4d0w
félisten
"...Azzal, hogy olyan szimulációs futószalagot építettek a fejlesztők, mely legalább egyszer átadja a számítást a grafikus vezérlőnek, gyakorlatilag kivégezték az Ignite motort az aktuális PC-s konfigurációkon..."
Ez csak a szokásos EA-s blabla. Az új konzolok PC-s cuccokból épülnek fel, ergo ez az érvelés röhejes. Nem az EA dolga eldönteni a versenyt 2-3 gyártó között a PC-s piacon, ő csak szolgáltasson. Persze mindig szeretik elfelejteni, hogy kik tették őket naggyá...
-
atti_2010
nagyúr
válasz
Set-Comment™ #79 üzenetére
Nem is mondta senki hogy munkára nem a laptop a leg megfelelőbb.
-
atti_2010
nagyúr
Azért észre lehetne már venni így 2013 tájékán hogy a PC nem ellenfele sem a tabletnek,netopnak, konzolnak, egy nagyon nehezen pótolható valami mert egyik általam felsorolt eszközzel sem lehet helyettesíteni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Stunts666 #73 üzenetére
Mindkét csapat tud programozni, csak az EA Sports egy olyan képességét használja a next-gen konzoloknak, ami PC-re nem menthető át, míg a Frostbite 3 aktuális verziójában a DICE ezt nem tette még meg. Az meg az EA-AMD szerződésből jön, hogy PC-n a játéknak jobbnak kell lennie, ha nincs technikai indok ez ellen.
(#72) Mardel: Mi nem PC és konzol oldal vagyunk, hanem hardverekkel foglalkozunk. A konzol ugyanolyan hardver a szemünkben, mint a PC. Az olvasóbázis pedig láthatóan érdeklődik a konzolos cikkek iránt, mert ezekre kattintanak a legtöbben. A user pénzt ad egy élményért és szeretné tudni, hogy számára a konzol vagy a PC lesz-e az előnyös.
-
Set-Comment™
senior tag
válasz
#06658560 #74 üzenetére
Kösz Captain Obvious, de mielőtt kioktatnál, olvasd el a többi hsz-emet és ügyesen vedd észre, hogy én is erről írtam.
De ezek szerint ha el akarom kerülni a felesleges okoskodást/kioktatást/hsz gyűjtést, akkor oda kell írnom legközelebb minden hasonlat elé, hogy "játékok tekintetében"?
Mardel: tudlak sajnálni, szvsz külön öröm, hogy egy szakavatott is elemzi a konzolok hardware-ét.
-
#06658560
törölt tag
válasz
Set-Comment™ #64 üzenetére
Látod, látod, megint belefutottál egy rossz hasonlatba.
"Nem népbutítás folyik, hanem egyszerűen sok a szűk keresztmetszett pc-n ami miatt sokkal erősebb konfigok kellenek ugyanazon teljesítmény eléréséhez."
Más helyeken meg a konzolok számítási kapacitása kevés, feladatfüggő nagyon.
-
Stunts666
őstag
válasz
atti_2010 #70 üzenetére
Akkora hihetetlen nagy next-genek hogy a BF4-et se tudják futtatni normálisan.. 720p felskálázva woodo magic meg medium grafika
Persze, hogy talalgatunk. A cikk nagy resze arrol szol, hogy a pc erre es arra sem eleg a fifahoz a next gen konzol ellen. Viszont amit kerdest feltettem az elobb is, hogy ha a Dice megcsinalja a jobbat BF4ben a konzol ellen, akkor az EA nem tud PCre irni vagy a Dice nem tud konzolra irni. Ha a Dice megcsinalja a BF4el azt amit iger es a konzol nem tud tobbet, akkor az jon le, hogy az EA nem akar penzt kolteni a PCre valo portolasra a Fifanal es inkabb kijelenti, hogy ennyit tud a pc.
-
Mardel
őstag
válasz
Set-Comment™ #71 üzenetére
Eddig hany konzol exluziv jott ki pc-re?
Egy pc-st nem fogja erdekelni, hogy egy uncharted, gow rokaborben vagy uj konzol exkluziv cimben mennyire hasznaljak ki az adottsagait.
Egy pc-s cikk 90%-ban meg nem szeretnek konzol omlengest olvasni, kezd *c (konzol) gurusodni az oldal. -
Set-Comment™
senior tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyilván nem muszáj APU, ha hirtelen a semmiből kijön 150 dollárért egy i7-4960X-nél minimum kétszer gyorsabb processzor, akkor az is jó.
(#68) Stunts666: A Frostbite 3 nem használ játékmenetre ható GPGPU-s szimulációt. Az Ignite motort azért nehéz ügy PC-n, mert minden lényegesebb dolgot arra építettek benne, hogy az új konzolokban az IGP is ugyanazt látja a memóriából, mint a CPU. PC-n melyik konfig rendelkezik ilyen képességekkel? Aki ezekre az újításokra ráfekszik, és tényleg komolyan használja, akkor a PC-s portot át kell dizájnolnia.
-
Stunts666
őstag
válasz
atti_2010 #61 üzenetére
En egyetertek Crisel. Ez a fifas dolog sem bizonyitott teny. Ha a Frostbite enginnel megoldjak PC-n azt amit nem lehet nextgen konzolon, de az EA nem tudja, akkor vajon kinek lesz igaza? Talan az EA haverjai nem tudnak normalis motort csinalni vagy a dice nem tudja nextgenre irni a jatekait?
-
lee56
őstag
válasz
Set-Comment™ #64 üzenetére
Sebaj, még egy-két generációnyi hardver, és nyers erőből lenyomják megint a nextgen-konzolokat, mint kb minden eddigi generációváltáskor.
-
Mardel
őstag
válasz
Set-Comment™ #64 üzenetére
Egyelore Ignite-on kivul meg semmi nem hasznalja ki.
Addig meg felesleges hangulatkeltes.
En is ideirhatom, hogy „Aki ezt képtelen belátni az kérem finoman fogalmazva is hülye.”
Egy felkesz rendszert meregetunk papiron, ”most eppen kie nagyobb?”
A cikkiro meg nem fejleszto, csak affele tolmacs szerepet toltibe.
Aki programozik az meg nem fog cikket irni. -
lee56
őstag
válasz
->Raizen<- #41 üzenetére
Tudom hogy nehéz lenne nélküle élni, ezért is a sok szmájli
Meg aztán ki tudja mit hoz a jövő, lehet egy nagyon távoli APU-ban már csak univerzális feldolgozók lesznek, amik mindent megesznek.
Mint a videókariknál, először pixel és vertex shadereket néztük, aztán ott is jött a minél több mag móka.
Amúgymeg majd ha kijön a DDR4, eleinte a GDDR5 biztosan olcsóbb megoldás lesz még mindíg.
-
Set-Comment™
senior tag
Tudnám milyen logika alapján gondolod ezt. Jelenleg a nextgen technikailag fejlettebb bármelyik csúcs konfignál, hiába tonnányi ram és ghz. Ez kb olyan, mint amikor egy v8 alá raksz egy háromsebességes automata váltót, itt tart most a pc. Ezt nem csak itt írják, mindenhol. Nem népbutítás folyik, hanem egyszerűen sok a szűk keresztmetszett pc-n ami miatt sokkal erősebb konfigok kellenek ugyanazon teljesítmény eléréséhez.
Aki ezt képtelen belátni az kérem finoman fogalmazva is hülye.
-
-
Mardel
őstag
válasz
FIREBLADE78 #59 üzenetére
Tipikus sajtoi remhirkeltes es onbeteljesito joslatok.
A cikk is csak par mondatban szol arrol, amit a cim elorevetit.
A maradek 90%-ban, meg hogy milyen jo lesz xy uj konzol es mennyire sz*r a pc aztan meg meglepodve jonnek a cikkek, hogy esnek a pc-s eladasok.
A kedves cikkirok is tisztaban lehetnenek azzal, hogy tomegekhez szolnak akik a leirtak alapjan dontenek.
Jelenleg ez meg csak farkas kialltas. -
FIREBLADE78
addikt
Sajnálattal hallom,pedig pc felújítás előtt vagyok,de így inkább veszek egy ps4-et,mivel csak szinte fifázok.
-
SkyS1gn
félisten
Akkora hihetetlen nagy next-genek hogy a BF4-et se tudják futtatni normálisan.. 720p felskálázva woodo magic meg medium grafika...
Eléggé FAIL már most!
-
krx21
nagyúr
"A PS3 agyonreklámozott vektoros egységeit soha nem használták ki igazán"
A hasonlat azért nem jó, mert a PS3 hardverét megmozgatni, bizony nem volt kis programozói feladat volt...
Itt viszont a programozhatóság kifejezetten a fejlesztők kérése szerint alakult, ráadásul mind a két gép rokonság van... -
Cassi
őstag
Azért jó lenne megvárni, amíg számszerűen összehasonlítható adatok is rendelkezésre állnak játékokról, mielőtt a PC temetése elkezdődne. Ugyanaz a hype-cunami megy most is, mint anno a PS3 idejében, lehetetlen megállapítani néhány beetetésre kihegyezett demóból, hogy a GPGPU használata egész pontosan mennyit dob majd egy átlagos játékon, nincs jó viszonyítási alap. Például az EA bullshitelő hype-kampányvideóiból soha nem derült még ki semmi. A PS3 agyonreklámozott vektoros egységeit soha nem használták ki igazán, ezért nem árt nagyítóval megvizsgálni a mostani generációra vonatkozó hasonló állításokat.
-
krx21
nagyúr
"Kedvezhet is a PC-nek az új konzolgeneráció érkezése"
A cikket elolvasva, pont az ellenkezője jön le...
-
djculture
félisten
Ez hülyeség elég megnézni az angol eladási toplistákat pc-re megjelenés után hónapokig első szokott lenni az aktuális fifa. Ennél már csak a sims sorozat aktuális hülyeségét vfszik jobban.
Amúgy meg ha megjelenik a fifa az új konzolokra kiderül egyáltalán hogy viselkedik rajtuk az új motorral. -
kpal
nagyúr
Max mig mejelnek addig erősek a konzolok utana az is egyre sovanysbb mivel fejleszteni nem lehet csak a következő konzolok hounak ujabb elörelépést....
-
->Raizen<-
veterán
Szerintem alapvetően olyannak kellene lennie majd hogy az alaplapra van integrálva a gddr5 memória és ezt használja az apu. Szerintem a jövő ilyesmi lesz az kérdés hogy cserélhető lesz e az apu vagy fixen rá lesz integrálva az alaplapra és akkor az alaplappal együtt egy komplett gépezetet kell e majd vásárolgatni évente/2 évente.
-
Normál Pc komponensből hány és hogyan kötött kell ahhoz, hogy egy nextgen progi jól futhasson rajta?
(értem ezalatt például akár azt, hogy a sávszél miatt 1000 DDR3 ram x alaplapon x*2 ilyen olyan procival... stb... csak hogy értsem az integrálás előnyeit...) -
narumon
őstag
A legnagyobb gondot én is abban látom, hogy hiába jön ki az új AMD APU PC-hez, akik most játék mellett munkára is használják a gépet (tehát mondjuk van egy újabb i5 vagy i7 a gépben) azok nem fognak rohanni lecserélni az egész hóbelebancot csak azért, hogy majd valamikor támogassák a játékok. És fordítva; amíg a legtöbb Pc otthon más célra is meg kell, hogy feleljen és nem csak játékgép addig minek fejlesszen a fejlesztő olyan játékot ami nem futna az otthoni PC-k nagy részén. 22-es csapdája és nem is látok belőle egyelőre kiutat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Cell egy heterogén módon programozható processzor egy késleltetésre optimalizált fő mag és 8 adatpárhuzamos végrehajtásra optimalizált vektormag mellett. Az Xbox One és a PS4 APU-ja funkcionálisan ugyanezt kínálja, csak több fő mag és vektormag mellett. Nyilván nem mindenben egyezik, mert a Cell egyik fő gondja a vektormagok hatékony etetése volt, de az új rendszerek ezen is túlléptek, mivel az új vektormagokon nem egy, hanem 1024 szál fut, vagyis a hatékony kihasználás megoldott. De nyilván emiatt nem lehet a Celltől elvenni azokat az érdemeket, hogy utat mutatott a heterogén jövőképnek. Az lenne blődség, ha azt állítanánk, hogy az AMD találta fel ezt az egészet. Nem, ők csak kielemezték, hogy mi az amin javítani kell, de az úttörő a Cell volt.
-
sad_Vamp
őstag
Érdekes időszaknak nézünk elébe mindenképp. Vagy megoldja az intel pénzel meg nyers erővel ahogy mindig is szokták.... vagy kibukik.
-
lee56
őstag
válasz
->Raizen<- #34 üzenetére
Pont arról beszélt hogy a CPU-t valahogy ki kéne hagyni a buliból, alapvetően érdekes ötlet, emulált CPU
Végülis régebben VGA-kat lehetett szoftveresen emulálni, talán fordítva is működne.
-
Janus27
tag
Laikus vagyok a témában, de volna 1 észrevételem: A cikkben azt írják, hogy az új konzolokban 8 Jaguár mag van és 14 illetve 18 GCN alapú feldolgozó egység, illetve azt hogy 1 db GCN feldolgozó számítási kapacitása ugyanannyi mint a 8 Jaguar magnak összesen. Namármost, legjobb tudomásom szerint a PC-be már jelenleg is kapható GCN alapú VGA-k erősebbek az új konzolokban lévőknél, nem is beszélve a nemsokára megjelenő új generációról, ergo 14 illetve 18 feldolgozó egységnél valószínűleg több van bennük. Azt nem lehetne megoldani, hogy néhány GCN feldolgozó egységgel egyszerűen "kiváltani" a CPU-t és tulajdonképpen csak a VGA kártyán futtatni a játékot? A rendszermemória helyett pedig a VGA memória lenne az ún. egységes memória címtér!
-
Jakuu
őstag
Ezek a szakmai blodsegek, mint a hasonlit a Cell-re mert itt is van egy fo processzormag.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A pénz nem lehet gond. A portolást a Gaming Evolved esetében részben az AMD állja. Programozókat és pénzt is adnak, cserébe olcsó "Never Settle" kódokat kérnek.
(#28) Meteorhead: Azért a Unity és a Frostbite támogat majd HSA-t. Rajtuk ez nem fog múlni. A CryEngine sem kizárt, de ők erről még nem beszéltek. Ennek az egyik oka az lehet, hogy a Crytek mobilban még nem gondolkodik, márpedig a HSA-nak az ARM-os versenyzők között lesz kiemelt szerepe. Ezen a piacon a gyártói bázis 90+%-a a HSA mögött van, szóval értelmetlen nem támogatni.
(#30) Joci10: Itt nincs kiskapu, kell az egységes virtuális memória, vagy egy olyan processzor, ami tud kb. 700 GFLOPS-ot. Messze vagyunk mindkettőtől.
-
Az EA korábban is meglépte ezt, és meglépi most is. Vagyis a konzolokra jön először a 'friss' játékmotor, és a PC-kre meg majd 2-3 év múlva. Akár tudnák a PC-n is ugyanazt (akár kis plusz programozói munkával is), akár nem. Mint említettem: a FIFA történetében ezt már többször eljátszották, és nem azért, mert nem tudták volna átportolni a PC-re. Valószínűleg csak azért, mert a konzolokból van a nagy bevétel, és kész; aztán meg majd találnak kiskapukat (már ha kell, mert eddig még kiskapu sem kellett: nem mondtak semmit, a vásárló meg törődjön bele, hogy ez van - most a szerződése miatt majd valami indokot kitalál (ezt nem lehet a mai PC-kre átírni, mert ....)).
-
válasz
Meteorhead #19 üzenetére
ebből következik, hogy elég hosszú migrációs időszaknak nézünk elébe. hogy ebben mi fog történni, azt leginkább két dolog fogja befolyásolni:
- az üzleti realitások
- az ügyes kompromisszumos ötletek mennyiségea kezdeti fellelkesülés megvolt, most már a megoldáskeresés fázisában vagyunk. úgy tűnik, a Battlefieldes csávók olyan egyensúlyt találtak, ami a PC javára billenti a mérleget - talán azért, mert ezen a piacon is számottevő bevételre számítanak
a lentebb emlegetett Fifa a konzolok mellett tette le a voksot - a #23-ban látott számok tükrében ez sem meglepetés. miután a 3 platformos játékok eddig 2.5 hardverre készültek (az Xbox 360 és a PC között azért van egy csomó hasonlóság), most pedig mondjuk, hogy 2-re, ez mindenképpen előrelépés komplexitás és erőforrások szempontjából - miután a korábbi helyzetre is voltak megoldások, most is lesznek.
(#15) Abu85: viszont azt ne feledd, hogy minden szerződést lehet módosítani, bennük kivételeket kezelni - közös megegyezéssel. ill. azt sem tartom kizártnak, hogy a szerződés eleve tartalmazott olyan záradékot, hogy ezek a technológiai követelmények csak akkor érvényesek, ha ez pénzügyileg vállalható terhet jelent.
-
Meteorhead
aktív tag
Ez mind szép és jó, de melyik fejlesztőgárda engedheti meg magának, hogy 3 asset settet, két grafikus pipeline-t, és két motort írjon meg egy játékhoz? Szerintem egyik sem. Ha vesszük a legfeaturegazdagabb motorokat (CryEngine, Frostbite, Unigine, ...) egyik sem támogat szinte semmit a next-gen nyújtotta lehetőségekből. Legeslegjobb esetben compute-shaderből tolnak csillivilli dolgokat, mint a Frostbite a szelet, de játékmenetre egyik sincs ráhatással. Ahhoz tényleg egy IGP kell.
Illetve a vicc az egészben, hogy nem is kellene kettő motor. Írják meg IGP-re egy portable API-n és mindenki tolja ki a számításigényt amiből tudja. Ha nincs megfelelő IGP, akkor CPU fallback. Intelnek menne is nem kevés nyers erőből.
@lee56: Pont emiatt nem terjed a HW. A játékos nem vesz APU-t, mert a játékok rosszabbul mennek rajta, a fejlesztő meg nem ír APU-ra játékot, mert túl szűk piaci szegmens akinek van. A fejlesztők az idők végezetéig várhatnának mire minden piaci szereplő HWe konvergál valami közös featureset köré. Csak akkor lesz nyomás a gyártókon, ha vannak olyan nagy nevek, akik igenis azt mondják, hogy nem hajlandók két motort írni a játék alá. Lehet azt mondani, hogy minden átállás folyamatos, és nem azonnali, de úgy látom, hogy DX11 és compute shader is több mint 2 éve van, és senki sem használja. Egyszerűen túl sok programozói erőforrást igényelnek még mindig a párhuzamos algoritmusok. Az olyan holy grail jellegű fejlesztéseket, mint a Bolt vagy a C++AMP algorithms library a kutya sem használja a jó fene sem tudja, hogy miért. Mindkettő támogat GPU és CPU backendet.
Egyszerűen megszokásból, lustaságból és mondvacsinált pénzügyi kényszerből nem terjednek ezek a dolgok. És itt most nem is az APU-król beszélünk még, hanem egyszerű DX11 sem mondható elterjedtnek. A next-gen konzolok megszülik azokat a bitang jó játékmotorokat, amik PC-n legalább 5 év múlva fognak csak megjelenni.
-
ukornel
aktív tag
"Az nem megoldás, hogy kiadnak egy játékot, ami csak az érkező Kaveri APU-n fut. Ezzel az AMD is tisztában van, és ezt az EA is jól mondja. Először terjednie kell ezeknek a hardvereknek."
Ahhoz, hogy a rendkívüli képességeket kihasználó programok jöhessenek, a hardvernek terjednie kellene.
Ahhoz, hogy a hardver elterjedjen, meg kell nyilvánulnia azoknak a rendkívüli képességeknek, amihez pontosan azokra a programokra lenne szükség, amik azokat kihasználják.
Visszacsatoltam az előző sorra. Ördögi kör.Ebből a körből nem tudott kitörni pl a Cell, vagy az Itanium. Túl radikálisan új fejlesztések voltak.
Remélem, az APUk ki tudnak törni ebből. Végül is, az előző példákkal ellentétben, x86 kompatibilisek. -
crashpipi
csendes tag
válasz
Set-Comment™ #4 üzenetére
Nézz fel a Gamekapocsra a "http://www.gamekapocs.hu/hir/36653/assassin_s_creed_iv_traileren_a_next_gen_verzio" cikkhez, ahol épp most fejeztünk be egy sárdobálást a témával kapcsolatban a helyi észlényekkel!
-
Loha
veterán
FIFA 13 eladások az első héten:
Xbox + PS3: 4+ millió db.
PC: 49+ ezer db. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Meteorhead #19 üzenetére
Több opció lehetséges. Nem kötelező egy motorral szállítani a játékot. Lehet mellé rakni egy másikat is. Telepítéskor gépellenőrzés, és a hardverednek megfelelő verzió megy fel. Ezután már csak a matchmakingnél kell figyelni, hogy az azonos verziót használó usereket engedd össze. Ez egy nagyon jó opciós lehetőség. A lényegi helyet úgyis a tartalom foglalja, ami pedig lehet közös.
A másik opció, hogy a mobil eszközökre úgyis újradizájnolják a játékokat. A PC pedig ezeknek a portoknak a feljavítását kapja meg. Tehát lesz egy full next-gen konzolra, egy játékmenetben és grafikában butított okostelóra, és egy játékmenetben ugyan telós butítású, de grafikában konzolszintű verzió PC-re.(#21) ukornel: Ezekre már számos fejlesztés zajlik.
-
ukornel
aktív tag
"De a szoftver a legkisebb gond, mert a HSA az ezt a célt szolgálja, ráadásul nyílt és platformfüggetlen."
Az lenne a kérdésem úgy általában a GPGPU kapcsán, hogy hogyan lehet majd elvileg hosszabb szimulációkra, végeselem-számításokra stb-re használni a cuccot PC-n? Szurkolni kell, hogy a Comsol, Ansys, vagy MATLAB, akármi fejlesztői írjanak egy olyan új verziót, ami képes lenne pl a Kaverin kihasználni az IGP-t?
Nem bízom benne, hogy megteszik, mikor a szegmensben a hardverek >90%-a erre technikailag nem alkalmas. -
lee56
őstag
válasz
Meteorhead #19 üzenetére
Pontosan, ezért is furálom hogy már most néhány ember kezdi temetni a hagyományos processzorokat, mondván APU a jövő, biztos jobban fog rajta futni majd a nextgen játék, na persze, lásd Fifa14.
Amíg tényleg nincs minden gyártónak megfelelően integrált APU-ja a piacon - sőt elterjedve a felhasználók között-, addig olyan mindegy hogy hagyományos CPU-d van, vagy APU-d mert játékszoftvert nem fognak vékonyka rétegeknek eladni.
-
Meteorhead
aktív tag
De milyen HW-nek kell terjednie? Vegyünk egy Intel Haswellt. Van közös memória címtér? Nincs. Vegyünk egy következő generációs Intelt. Lesz közös memória címtér? Valószínűleg nem lesz.
Te tudod jobban, hogy melyik lesz az első Intel generáció (lehet, hogy a következő, már nem emlékszem), amiben az IGP tervezését a MIC-es csoport fejleszti. Nagyon király lenne, ha le tudnának rakni egy HSA kompatibilis HW-t az asztalra. Még ha büdös is a HSA, mert az AMD, akkor is, legalább kezdődjön el az API háború. Egyelőre ott tartunk, hogy feature szintben AMD 1-2-3 évvel megelőzte a versenytársakat. Lehet azt mondani, hogy mert sikerült lenyomni mindenkinek a torkán a "Future is Fusion" dolgot, meg lehet azt is, hogy 4 évvel ezelőtt meglátták, hogy mi lesz a jövő.
Szóval én egyelőre azt látom, hogy egyedül AMD terjeszti a HW-t, illetve NV-nek a köv generációs GPU-i támogatnak majd közös memória címteret ARM alapon, de mire jó az egész ha nincs ott az Intel és CPU fronton még mindig akkora súlya van, amekkora?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
kriszpontaz #16 üzenetére
Szerintem a Tiled Resources egy veszett nagy lobbi. Carmack próbálkozott a gyártóknál, hogy milyen cool ez a megatextúrázás, és hogy támogassák már hardveresen. Az AMD-nek ez imponált és építettek rá egy hardvert a next-gen konzolokba. Most mindenki rájött, hogy ez a megatextúrázás tényleg egy nagyon vad dolog, és elkezdték írni az új generációs motorokat erre, hiszen ott az AMD PRT a konzolokban. Az MS pedig ezt meglátta, de a DX-ben semmi lehetőség nincs erre a funkcióra. Terveztek egy Tiled Resources funkciót, aminek a hardverek nagy része csak a szoftveres szintjét tudja futtatni, mert a korlátozott tier1 Keplert, míg a teljes funkcionalitású tier2 GCN-t követel. Kapkodás volt az egész.
-
Lacccca87
addikt
Az a baj hogy itt szőrszálon lévő piszokról beszélünk amikor egy 1mx1m es felületre se tudnak rendes texutrát hegeszteni. Ajánlom figyelmedbe a HL2 höz készül Cinematic Mod -ot kipróbálásra. Na én olyan minőségről beszélek és ott még megatexturázás sincs bevetve pedig lehet hatékonyabbá tenné a feldolgozást és így még komolyabb minőséget tudnánk elérni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem tehetik meg azt. Az EA egy Gaming Evolved partner cég. A szerződésük az AMD-vel olyan, hogy ha nincs valami technikai akadály, akkor minden EA játéknál a PC-s verziónak kell lennie a legjobbnak. Ez kötelező érvényű, aláírták az EA-nél, hogy ezt vállalják. De az Ignite motor nyilván nem képes futni PC-n, így nem tudnak mit tenni. Az nem megoldás, hogy kiadnak egy játékot, ami csak az érkező Kaveri APU-n fut. Ezzel az AMD is tisztában van, és ezt az EA is jól mondja. Először terjednie kell ezeknek a hardvereknek. 2018-ig van idő, mert addig biztosan használatban marad a régi motor.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Lacccca87 #11 üzenetére
Az új konzolok támogatnak PRT-t, tehát a hardveres megatextúrázás is megoldható. Azzal szőrszálon lévő piszok is prezentálható. Csak azt megint a PC szívja meg, hiszen a Tiled Resources opcionális funkció, és a tier 2 implementációt is csak a GCN támogatja. Ilyen szegmentálás mellett hogyan akarod, hogy fejlődjünk?
A RAM az mindegy. A megatextúrázáshoz 100 MB kell és kész. -
Loha
veterán
Szerintem meg pusztán üzleti okok miatt nem portolják az új motort PC-re.
A FIFA tipikusan konzolra termett játék, valszeg arányaiban elég kevés PC-s eladással, amiért nem éri meg a PC-s portra erőforrást szánni. -
Lacccca87
addikt
Előrelépés fejlődés?
Maximum a homályosítás meg a ködösítés terén láthatunk mostanság előrelépést.
Volt egy idő amikor haladtunk, konzolok ide vagy oda, de most már leglaább 2-3 éve áll a fejlettség sőt. N+x-edik studió használja fel a kész motorokat és készítenek belőle katasztrofális megoldásokat.Mindenki azt hiszi hogy csak az effektek számítanak. Hát tény hogy számítanak de ha egy játékba nem szabad közelebb menni 3m-nél egy texturához mert olyan közelről már okádék a minősége akkor nem tudom miről beszélünk.
Talán most hogy a konzolkoba is értékelhető mennyiségü ram jut talán kapunk e téren is valami pluszt, de addig marad a homály. -
ng0ofy
KORREKTOR
válasz
Set-Comment™ #9 üzenetére
Akik megveszik a legdrágább videokártyát azért jogosan elvárhatnák, hogy kihasználhatják annak képességeit...
Egyébként Én is APU párti vagyok. Ha megveszem szinte ugyanazt a hardvert, mint ami a Boxokban van és annyi a hátráltató tényező, hogy nem képesek (vagy direkt módon nem) elkészíteni hozzá a programozási felületet, akkor kissé mérgelődnöm legyen szabad... Amit abu85 ír, hogy a HSA elkészíti mindenképp számomra nem tűnik biztosan, a konzolgyártók lobbija még ebbe szerintem bele szólhat, lassítani biztosan fogják, hisz ez az érdekük. Há nem? Há de! (:
-
Itt nyilván az lesz a kérdés, hogy mennyire fognak terjedni a Kaveri APU-k, és hogy lesz-e megfelelő szoftveres támogatás, és itt most nem csak a driverekre gondolok. Egyáltalán a Windows a jelenlegi formájában támogatja-e az egységes memória címteret, illetve annak használatát?
Plusz szerintem egyik gyártó sem fogja megkockáztatni, hogy elkezd ész nélkül a Kaveri-re portolni, mert a felhasználók többsége Intel-t használ, szóval elég necces ez a dolog. Talán egyedül a HSA erejében lehet bízni, de egyedül az AMD nem fogja megváltani a világot PC fronton, bármennyire is uralják majd a next gen konzol architektúrát
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
kriszpontaz #3 üzenetére
Hardverben technikailag képes ugyanarra, de nyilván szükség van hozzá egy megfelelő felületre. De a szoftver a legkisebb gond, mert a HSA az ezt a célt szolgálja, ráadásul nyílt és platformfüggetlen. A hardver terjedése a nagyobb gond.
(#5) darky@: Teljesen mindegy, hogy Radeonod van-e. A különálló memória a gond. Egy közös rendszermemória kell az extrák kihasználásához.
-
ng0ofy
KORREKTOR
válasz
kriszpontaz #3 üzenetére
Szerintem igen. Ahogy a cikk is említi, nincs API, ami jelenleg PC-n tudná futtatni biztosan a kódot. Gondolom hamarosan elkészül az API, ami megfelelő lesz, mert elég sokan fognak - jogosan - felháborodni, akik dupla annyit áldoztak egy PC-re, mint egy XBOX vagy PS ára...
-
->Raizen<-
veterán
Butított játékokat fogunk kapni nincs mit ezen szépíteni. Én mindenképp veszek majd egy ps4-et.
GCN-es radeon kártyákkal talán nem lesz olyan gáz egy next-gen konzolport. -
kriszpontaz
veterán
Az új generációs PC-s APU-k (Kaveri) a konzolokban alkalmazott számításokat ugyanúgy tudják majd kezelni, vagy itt is hátráltató tényező lesz a PC-s API?
-
wednesday
őstag
Na, most ha 2018-ig akarják fejleszteni az előző motort PC-re, akkor ez azt jelenti, hogy addig még csak meg sem fogják kísérelni az új generációt áthozni PC-re?
-
alevan
őstag
A sírás-rívás így is menni fog...
Ám a Kaveri sem lenne képes az új Ignite futtatására?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bontatlan Apple 96W USB C hálózati adapter (töltő) eladó
- 16GB RAM 1TB Háttér 10,1" NoName
- Chuwi HiPad Pro 8GB/128GB 10.8" 2K 8mag 2SIM Alu ház 7,5mm 450g
- BONTATLAN STEELSERIES TERMÉKEK BOMBA ÁRON! ÚJ, AZONNAL ÁTVEHETŐ!
- ASUS ROG Strix Scar 16 G634JZR i9-14900HX, 32GB DDR5, RTX 4080 (2027.08-ig garis)
- GYÁRI TÖLTŐK DELL LENOVO HP FUJITSU TOSHIBA Macbook---------- Budapest,/MPL/Foxpost
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE AORUS ELITE Z790 i7 14700K 64GB DDR5 1TB SSD 7900XTX 24GB be quiet! SB802 1000W
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest