- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- iPhone topik
- Kiszivárgott a Pixel 10 Pro
- VoLTE/VoWiFi
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Huawei Mate 20 Pro - a mindenit!
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
Új hozzászólás Aktív témák
-
Meteorhead
aktív tag
Ez mind szép és jó, de melyik fejlesztőgárda engedheti meg magának, hogy 3 asset settet, két grafikus pipeline-t, és két motort írjon meg egy játékhoz? Szerintem egyik sem. Ha vesszük a legfeaturegazdagabb motorokat (CryEngine, Frostbite, Unigine, ...) egyik sem támogat szinte semmit a next-gen nyújtotta lehetőségekből. Legeslegjobb esetben compute-shaderből tolnak csillivilli dolgokat, mint a Frostbite a szelet, de játékmenetre egyik sincs ráhatással. Ahhoz tényleg egy IGP kell.
Illetve a vicc az egészben, hogy nem is kellene kettő motor. Írják meg IGP-re egy portable API-n és mindenki tolja ki a számításigényt amiből tudja. Ha nincs megfelelő IGP, akkor CPU fallback. Intelnek menne is nem kevés nyers erőből.
@lee56: Pont emiatt nem terjed a HW. A játékos nem vesz APU-t, mert a játékok rosszabbul mennek rajta, a fejlesztő meg nem ír APU-ra játékot, mert túl szűk piaci szegmens akinek van. A fejlesztők az idők végezetéig várhatnának mire minden piaci szereplő HWe konvergál valami közös featureset köré. Csak akkor lesz nyomás a gyártókon, ha vannak olyan nagy nevek, akik igenis azt mondják, hogy nem hajlandók két motort írni a játék alá. Lehet azt mondani, hogy minden átállás folyamatos, és nem azonnali, de úgy látom, hogy DX11 és compute shader is több mint 2 éve van, és senki sem használja. Egyszerűen túl sok programozói erőforrást igényelnek még mindig a párhuzamos algoritmusok. Az olyan holy grail jellegű fejlesztéseket, mint a Bolt vagy a C++AMP algorithms library a kutya sem használja a jó fene sem tudja, hogy miért. Mindkettő támogat GPU és CPU backendet.
Egyszerűen megszokásból, lustaságból és mondvacsinált pénzügyi kényszerből nem terjednek ezek a dolgok. És itt most nem is az APU-król beszélünk még, hanem egyszerű DX11 sem mondható elterjedtnek. A next-gen konzolok megszülik azokat a bitang jó játékmotorokat, amik PC-n legalább 5 év múlva fognak csak megjelenni.
-
Meteorhead
aktív tag
De milyen HW-nek kell terjednie? Vegyünk egy Intel Haswellt. Van közös memória címtér? Nincs. Vegyünk egy következő generációs Intelt. Lesz közös memória címtér? Valószínűleg nem lesz.
Te tudod jobban, hogy melyik lesz az első Intel generáció (lehet, hogy a következő, már nem emlékszem), amiben az IGP tervezését a MIC-es csoport fejleszti. Nagyon király lenne, ha le tudnának rakni egy HSA kompatibilis HW-t az asztalra. Még ha büdös is a HSA, mert az AMD, akkor is, legalább kezdődjön el az API háború. Egyelőre ott tartunk, hogy feature szintben AMD 1-2-3 évvel megelőzte a versenytársakat. Lehet azt mondani, hogy mert sikerült lenyomni mindenkinek a torkán a "Future is Fusion" dolgot, meg lehet azt is, hogy 4 évvel ezelőtt meglátták, hogy mi lesz a jövő.
Szóval én egyelőre azt látom, hogy egyedül AMD terjeszti a HW-t, illetve NV-nek a köv generációs GPU-i támogatnak majd közös memória címteret ARM alapon, de mire jó az egész ha nincs ott az Intel és CPU fronton még mindig akkora súlya van, amekkora?
Új hozzászólás Aktív témák
- Így lesz a Logitech MX Keys magyar billentyűzetes
- Samsung Galaxy A04 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Nintendo Switch bazár (Okosított Nintendo Switch konzolok, játékok, tartozékok)
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RX 7600XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest