- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kiszivárgott a Pixel 10 Pro
- iPhone topik
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Huawei P20 Pro - profit csinál minden fotósból
- Légies iPhone halvány színei
Új hozzászólás Aktív témák
-
tlac
nagyúr
pci-e 2.0 x16-nál is 60 képkockával számolva, framenként jut 133 MB.
pci-e 3.0-nál meg kétszer annyi, ez nekem okosan használva elégnek tűnikRáadásul itt a visszamásolás a legfőbb gond, mert a mostani pipeline-ok egyirányúak, de az újak már visszaírhatnak. Az nincs garantálva, hogy a visszaírás még az adott jelenet időkeretében megtörténik-e, ami egy játékmenetre ható szimulációnál kötelező.
ez nekem csak szofveres korlátnak hangzik, igaz?
-
Mardel
őstag
A mikrom is sok mindent tud, de meg mindig csak melegitesre hasznalom.
A fejlesztok fogjak eldonteni, hogy mi lesz.
A multiplatform cimekben nemsok elteres lesz kiveve a fifa (bar a focit amugy is utalom), hogy konzol exkluzivban mit hoznak ossze az megint nem erdekel, de nagyon mas pc-s jatekost sem. -
Mardel
őstag
Ez eleg nagy sarkitas.
Konzolon ami nagyot dob, az a kozos memoria cimter es a jobb api.
A jaguar magok meg csak a brazos tovabbfejlesztese.
Technikailag egy szarny probalgatas.
Nyilvan ezt pc-n csak nyers erovel lehet egy darabig lenyomni, de az amd a kaverit se high end pc-kbe szanja.
A konzolok kepessegein meg tobb az elmeleti spekulacio, mint a gyakorlati demonstracio.
Egy ignite motortol mar minden "bennfentesnel" tele a pelus. -
kriszpontaz
veterán
Most lehet durva példát hozok fel de annak idején amikor bejöttek a 3D gyorsító kártyák (3DFx Voodoo), alig volt valakinek. Hasonló a helyzet most is APU ügyileg (vagyis lesz, ha kijön a Kaveri). Viszont annak idején mégis meg tudták úgy írni a játékokat hogy mind fussanak szoftveres (DirectDraw), mind hardveres (OpenGL) felületen. Pl. jó példa erre a Quake-hez kiadott patch, ami lehetővé tette a 3D gyorsítást.
Blőd kérdés lesz, de a mai 3D grafikus motoroknál nincs olyan lehetőség hogy opcionálisan támogasson pl. APU-kat, amelynél egyes számításokat (megfelelő hardver jelenlétében) automatikusan azon számolna a motor, vagy esetleg plusz effekteket, fejlettebb AI-t, fizikát kapna az ember ha már a lehetőség adott? Vehetem példának a PhysX-et, mert úgymond az is vagy fut normálisan GPU-n, ha az NV, vagy izomból számoltatod procival, de opcionális, vagy bekapcsolod, vagy nem. Vagy ott van az OpenAL, vagy támogatja a hardver, vagy nem, de még sorolhatnám.
Tehát ez annyira nagy befektetés a kiadók részéről hogy ezt a lépést megtegyék, vagy technikai akadálya van? -
Ahham... és akkor 8 évig semmilyen sportjáték nem jön PC-re az EA-tól, meg azoktól, akik esetleg licencelik a motort? Ez akkor hol is kedvező a PC-seknek?
Az AMD-nek egyébként pont jól jönne, hogy a többin meg se nyikkanna a játék, mert aki játszani akarna vele, mindenképpen venne vmilyen AMD-tartalmú vasat - konzolt vagy PC-t.
-
-
Ribi
nagyúr
Eddig úgy volt, hogy konzol kijövetelénél nyálcsorgatós volt a graf. Akkor most ez megfordul? Nem engedik kihasználni a konzolt addig amíg a PC hardware megint le nem hagyja? Nem félő, hogy ps4-en sokkal jobban kinéző dolgot csinálnak, mert ők nem a PC szint alá szánják a grafot? Vagy más programozó 3x olyan jól kinéző dolgokat csinál akkor beintenek nekik?
-
-
Az EA korábban is meglépte ezt, és meglépi most is. Vagyis a konzolokra jön először a 'friss' játékmotor, és a PC-kre meg majd 2-3 év múlva. Akár tudnák a PC-n is ugyanazt (akár kis plusz programozói munkával is), akár nem. Mint említettem: a FIFA történetében ezt már többször eljátszották, és nem azért, mert nem tudták volna átportolni a PC-re. Valószínűleg csak azért, mert a konzolokból van a nagy bevétel, és kész; aztán meg majd találnak kiskapukat (már ha kell, mert eddig még kiskapu sem kellett: nem mondtak semmit, a vásárló meg törődjön bele, hogy ez van - most a szerződése miatt majd valami indokot kitalál (ezt nem lehet a mai PC-kre átírni, mert ....)).
-
Meteorhead
aktív tag
Ez mind szép és jó, de melyik fejlesztőgárda engedheti meg magának, hogy 3 asset settet, két grafikus pipeline-t, és két motort írjon meg egy játékhoz? Szerintem egyik sem. Ha vesszük a legfeaturegazdagabb motorokat (CryEngine, Frostbite, Unigine, ...) egyik sem támogat szinte semmit a next-gen nyújtotta lehetőségekből. Legeslegjobb esetben compute-shaderből tolnak csillivilli dolgokat, mint a Frostbite a szelet, de játékmenetre egyik sincs ráhatással. Ahhoz tényleg egy IGP kell.
Illetve a vicc az egészben, hogy nem is kellene kettő motor. Írják meg IGP-re egy portable API-n és mindenki tolja ki a számításigényt amiből tudja. Ha nincs megfelelő IGP, akkor CPU fallback. Intelnek menne is nem kevés nyers erőből.
@lee56: Pont emiatt nem terjed a HW. A játékos nem vesz APU-t, mert a játékok rosszabbul mennek rajta, a fejlesztő meg nem ír APU-ra játékot, mert túl szűk piaci szegmens akinek van. A fejlesztők az idők végezetéig várhatnának mire minden piaci szereplő HWe konvergál valami közös featureset köré. Csak akkor lesz nyomás a gyártókon, ha vannak olyan nagy nevek, akik igenis azt mondják, hogy nem hajlandók két motort írni a játék alá. Lehet azt mondani, hogy minden átállás folyamatos, és nem azonnali, de úgy látom, hogy DX11 és compute shader is több mint 2 éve van, és senki sem használja. Egyszerűen túl sok programozói erőforrást igényelnek még mindig a párhuzamos algoritmusok. Az olyan holy grail jellegű fejlesztéseket, mint a Bolt vagy a C++AMP algorithms library a kutya sem használja a jó fene sem tudja, hogy miért. Mindkettő támogat GPU és CPU backendet.
Egyszerűen megszokásból, lustaságból és mondvacsinált pénzügyi kényszerből nem terjednek ezek a dolgok. És itt most nem is az APU-król beszélünk még, hanem egyszerű DX11 sem mondható elterjedtnek. A next-gen konzolok megszülik azokat a bitang jó játékmotorokat, amik PC-n legalább 5 év múlva fognak csak megjelenni.
-
ukornel
aktív tag
"Az nem megoldás, hogy kiadnak egy játékot, ami csak az érkező Kaveri APU-n fut. Ezzel az AMD is tisztában van, és ezt az EA is jól mondja. Először terjednie kell ezeknek a hardvereknek."
Ahhoz, hogy a rendkívüli képességeket kihasználó programok jöhessenek, a hardvernek terjednie kellene.
Ahhoz, hogy a hardver elterjedjen, meg kell nyilvánulnia azoknak a rendkívüli képességeknek, amihez pontosan azokra a programokra lenne szükség, amik azokat kihasználják.
Visszacsatoltam az előző sorra. Ördögi kör.Ebből a körből nem tudott kitörni pl a Cell, vagy az Itanium. Túl radikálisan új fejlesztések voltak.
Remélem, az APUk ki tudnak törni ebből. Végül is, az előző példákkal ellentétben, x86 kompatibilisek. -
ukornel
aktív tag
"De a szoftver a legkisebb gond, mert a HSA az ezt a célt szolgálja, ráadásul nyílt és platformfüggetlen."
Az lenne a kérdésem úgy általában a GPGPU kapcsán, hogy hogyan lehet majd elvileg hosszabb szimulációkra, végeselem-számításokra stb-re használni a cuccot PC-n? Szurkolni kell, hogy a Comsol, Ansys, vagy MATLAB, akármi fejlesztői írjanak egy olyan új verziót, ami képes lenne pl a Kaverin kihasználni az IGP-t?
Nem bízom benne, hogy megteszik, mikor a szegmensben a hardverek >90%-a erre technikailag nem alkalmas. -
Meteorhead
aktív tag
De milyen HW-nek kell terjednie? Vegyünk egy Intel Haswellt. Van közös memória címtér? Nincs. Vegyünk egy következő generációs Intelt. Lesz közös memória címtér? Valószínűleg nem lesz.
Te tudod jobban, hogy melyik lesz az első Intel generáció (lehet, hogy a következő, már nem emlékszem), amiben az IGP tervezését a MIC-es csoport fejleszti. Nagyon király lenne, ha le tudnának rakni egy HSA kompatibilis HW-t az asztalra. Még ha büdös is a HSA, mert az AMD, akkor is, legalább kezdődjön el az API háború. Egyelőre ott tartunk, hogy feature szintben AMD 1-2-3 évvel megelőzte a versenytársakat. Lehet azt mondani, hogy mert sikerült lenyomni mindenkinek a torkán a "Future is Fusion" dolgot, meg lehet azt is, hogy 4 évvel ezelőtt meglátták, hogy mi lesz a jövő.
Szóval én egyelőre azt látom, hogy egyedül AMD terjeszti a HW-t, illetve NV-nek a köv generációs GPU-i támogatnak majd közös memória címteret ARM alapon, de mire jó az egész ha nincs ott az Intel és CPU fronton még mindig akkora súlya van, amekkora?
-
Lacccca87
addikt
Az a baj hogy itt szőrszálon lévő piszokról beszélünk amikor egy 1mx1m es felületre se tudnak rendes texutrát hegeszteni. Ajánlom figyelmedbe a HL2 höz készül Cinematic Mod -ot kipróbálásra. Na én olyan minőségről beszélek és ott még megatexturázás sincs bevetve pedig lehet hatékonyabbá tenné a feldolgozást és így még komolyabb minőséget tudnánk elérni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Háztartási gépek
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Nyaralás topik
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Home server / házi szerver építése
- AliExpress tapasztalatok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkPad T570, T580, P51s, P52s eredeti Lenovo, külső akkumulátor eladó
- Xiaomi Redmi Note 12s 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 notebook - Ultra 5 135U16GB DDR5 512GB SSD Intel Graphics W11
- AKCIÓ! HP USB C G5 Essential (5TW10AA) dokkoló hibátlan működéssel garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro 24GB RAM 512GB SSD - garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest