- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Google Pixel topik
- A Galaxy Z Fold7, minden színben és oldalról
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- Külföldi SIM-ek itthon
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
Új hozzászólás Aktív témák
-
dergander
addikt
Ti hogy tudtátok elérni hogy legyen CF és sehogy nemtudom bekapcsolni?
Vagy béna vagyok.
-
dezz
nagyúr
Mi akadályoz meg, hogy priviben megkérdezd tőle? (Egyébként nem én töröltem, nincs is ilyen jogosultságom.)
A task-parallel -> data-parallel konverziót önmagában nyilván nem oldja meg a HSA, ezt nem is írtam, azonban sok egyéb lassító és nehezítő tényezőt eliminál, ami nagyon hasznos!
(#168) antikomcsi: A fizikai határok erősen nem elméletiek, hanem nagyon is gyakorlatiak... Ez programozói tudás nélkül is belátható (és itt most rád gondolok, nem magamra - ezt csak úgy Thrawn megjegyzésére).
Szerintem Pikarinak nincs tapasztalata GPGPU programozásban, csakis CPU. Ha egy GPGPU-s kódolásban tapasztalt programozó véleményére vagy kíváncsi, akkor inkább lenoxot kérdezd! (Közben vess egy pillantást az OpenCL-es kis demóira is...)
-
atti_2010
nagyúr
Feljebb nem nagyon van értelme mert egy 78xx 79xx kártyát már inkább visszafogna de egy 7770 -el ütős páros lehetne, viszont visszatér a régi kérdés hogy akkor nem jobb egy CPU+dVGA konfig mert ennek a Dualnak asztali fronton akkor volt igazán értelme mikor IDLE 30W fogyasztott egy dVGA.
-
meci77
tag
"A Dual Graphics lehetőség több Radeon VGA-val is adott lesz, de erről egyelőre még nincsenek konkrét adatok."
Na én erre leszek kíváncsi! Ha pl. a HD7770-nel dual-ba lehet kötni (vagy esetleg feljebb is), az már valami!
-
Oliverda
titán
-
ukornel
aktív tag
Úgy látszik, a törléstől még megy tovább személyeskedés, "csak" a szakmai vitát vágta félbe... :-(
162-re valaki tud megbízható infót?
-
atti_2010
nagyúr
válasz
antikomcsi #168 üzenetére
Ezeket a dolgokat valószínű hogy úgysem Pikaritól tudnád meg, ha komolyan érdekel a interneten biztos találsz leírásokat, véleményeket.
-
antikomcsi
veterán
Az a baj, hogy a PH! tele van elméleti "szakemberekkel".
Én pedig a gyakorlat vs elmélet vitára lettem volna kíváncsi. Mivel én nem tudok hozzászólni érdemileg a szóban forgó programozáshoz tapasztalat híján, ezért érdekelt volna több olyan fórumozó véleménye is aki gyakorlatban ezzel foglalkozik.
Azt tudom úgy nagy vonalakban, hogy mit kéne tudnia, és mit mondanak fentről a "nagyok". De vajon, mit mondanak manapság az alsóbb szinteken azok, akik ezzel dolgoznak. És akik nem, azok mi alapján cáfolják?
Azt azért tudjuk, már amennyire informálnak minket, hogy a nagy szuperszámítógépeket milyen számításokra és hogyan használják, és azokba nyilván nem véletlen van ott a sok-sok tesla kártya. No de mi az a feladat, ahova mondjuk nem sikerült alkalmazni, és miért?
Ezeket azért bent lehetne hagyni. Tudom furcsa, de van akit érdekelnek az ilyen viták. És bár nem szólnak bele csöndben figyelnek, és amikor valami érdekes infót hallanak innen-onnan, szépen utána néznek, hogy is van a dolog.
Rééégen....... még gyorsító tárat is dugtunk külön slotba, most meg lassan már a számítógép házat is a prociba integrálják.
-
petXYZW
tag
Köszi, hogy töröltétek a kérdésem amiben próbáltam megtudni milyen feladatok miatt csalódott Pikari.
"A HSA pedig pont azt biztosítja, hogy egyre egyszerűbb, sallangmentesebb és hatékonyabb legyen velük a munka."
Egyelőre csak szeretné elérni.
Egy másik topikban már leírtam, hogy az algoritmusok task-parallel -> data-parallel konverziója nem triviális, ha egyáltalán lehetséges, sokszor a GPGPU korlátozásai miatt. Ez a legnehezebb egyébként az AMD szakemberei szerint is. A fejlesztőknek ehhez kell felnőni és akkor lesz megfelelő mennyiségű progi...
Szerintem az igazság valahol a két álláspont között van. (marketing vs Pikari)
-
dezz
nagyúr
válasz
antikomcsi #163 üzenetére
Pikari néhány dolgot nem hajlandó tudomásul venni vagy nem érti. 1. Nem azért jó GPGPU és a HSA, mert az AMD vagy más azt mondta, hanem fizika... Lásd amit ukornel írt. A GPU-s architektúrában van a legnagyobb teljesítménysűrűség (to date). 2. A szerveres alkalmazások nem szivárognak le desktopra, az utóbbin desktop alkamazások vannak, ahol nem többszáz vagy ezer szál futását kell megoldani, hanem egy adott program adott számításait minél gyorsabban elvégezni.
Amit csinál, az kb. olyan, mint amikor annó sokan azt mondták, hogy a fene fog az FPU-val szenvedni (még külön chip volt, külön utasításkészlettel, először még túl gyors sem volt, csak gyorsabb, mint ugyanaz a művelet CPU-n elvégezve, sok utasításból), inkább a jó kis fixpontos trükközések... Aztán szépen beépültek a CPU-ba, jócskán fel is gyorsultak, stb. Ma már nem sűrűn jut valaki eszébe, hogy ne az FPU-t használja a nagy számokkal vagy törtekkel való számításokra. (Néhány kivételes eset van.) Egyre inkább ez van az FPU-s számolóegységekkel (pl. a GCN CU-i) is.
A HSA pedig pont azt biztosítja, hogy egyre egyszerűbb, sallangmentesebb és hatékonyabb legyen velük a munka.
Egyre több sokmillió dolláros szuperszámítógép sem divatozásból heterogén rendszerű.
-
Oliverda
titán
válasz
antikomcsi #163 üzenetére
Kapcsolj a Comedy Central-ra. Ott folyamatosan ismétlik.
-
antikomcsi
veterán
Figyeltem a topikot, és kíváncsi lettem volna mi lesz a vége, de sajnos 11-kor el kellett mennem.
A személyeskedés törlése érthető, de a hozzászólásokban sok szakmai vita is volt, azokat nem kellett volna törölni, mert érdekesek voltak.
Ráadásul az egyik felhasználó túl sok pihenőt kapott, pedig érdekelt volna, hogy mit beszélnek itt meg, de így nehéz lesz, amúgy lehetett tanulni a vitájukból.
-
ukornel
aktív tag
Ami igazán érdekelne, hogy a Piledriver magos FX-ek utódai viszik-e tovább az Socket AM3+-t, vagy az FM2+/FM3-mal egységesülnek-e az AMD foglalatok?
-
ukornel
aktív tag
A korábban említett, sok CPU magos koncepció nagy baja, hogy vagy a fogyasztás szökik az egekbe, vagy az egy szálú teljesítmény lesz nagyon alacsony.
Például, tegyünk most 32, vagy 64 darab, fejlett CPU magot egy csipre, a most használt legfejlettebb, 22-28 nm-es gyártástechnológiával.
A fogyasztás miatt valószínűleg a Jaguar, az Atom, vagy Ivy (ULP) magok jönnek szóba, de ha azt akarjuk, hogy el s férjenek egy kezelhető méretű lapkán, az utóbbit ki is húzhatjuk.
A fogyasztás kordában tartása miatt az órajel biztosan nem haladhatná meg az 1,5 GHz-et, holott az Intel és AMD csúcsprocik 3,5-4 GHz körül vannak.
Az egyszálú teljesítmény vállalhatatlanul kevés lenne!(Szerény, hozzá nem értő véleményem szerint...)
-
Thrawn
félisten
Jó hosszan fogott a radír, pedig csak a legvégére akartam válaszolni.
Évekig számoltam WCG-t, a vége felé jöttek ki olyan csomagok, amiken már a GPU is tudott dolgozni. Egy procimagom kb két óra alatt végzett egy csomaggal, a GPU 6-7 perc alatt. Legutóbb amikor ránéztem hol tart a dolog az derült ki, hogy rájöttek arra (DIY), hasznosabb több csomagot is ráengedni a GPU-ra, akár 4-5-öt is, mert egy bizonyos darabig számottevő lassulás nélkül elbír velük. Kipróbáltam és tényleg működik, tehát lényegében nem egy, hanem 4-5 csomag készül el ugyanannyi idő alatt.
Tök jó a GPGPU.
-
proci985
MODERÁTOR
Kérném mindenkitől a flame és személyeskedés elkerülését a továbbiakban. Aki ennek a figyelmeztetés ellenére is folytatja, az keményebb büntetéssel számolhat.
-
Zeratul
addikt
GCNnek 2 fajta CUja van, az egyszerű 32bit, és dupla pontosságú 64 bit ami megy 2x32 bit üzemmódban is. A GCN moduláris felépítése miatt tetszőlegesen lehet kombinálni a CU fajtákat, Opteronba valószínűleg több dupla pontosságú fog kerülni mint home userébe mert több tranyót igényel.
atti_2010: az említet "programozó" legújabb heppje hogy Windows Azure felhőben szoftveresen számoltassa a grafikát. Szerinted?
-
derive
senior tag
Van valami info, hogy mennyire lesz megvagva a double precision az IGPn? Ez is 1/16 mint a Trinity, vagy remenykedhetunk az 1/4-ben?
Vhol olvastam 6 magos Kaverirol, ha kijon az ugy mar eleg combos WS lenne (a Xeon WSek aranak 1/10ebol) -
Móci
addikt
A GDDR5-el szerelt lap nagyon is érdekel, remélem nem lesz horror áron, s nem 1-2 giga memóriát pakolnak rá.
Várom, nagyon várom... -
Zeratul
addikt
Ezt a baromságot honnan veszed? A 16 magos opteron elméleti számítási kapacitása 350 GFLOPS, a Knights Corner meg 1 TFLOPS, a PS4 APU pedig 1.84 TFLOPS és az csak GPUból, de a XBOX720 APU is bőven 1 TFLOPS felett van. Az ARM baromira nem hasonlít a X86ra lévén hogy az egyik RISC a másik meg CISC. A lebegőpontos műveleteket meg a GPU végrehajtókkal kell végezteti lévén hogy jóval gyorsabb mint egy CPU FPU.
-
Pikari
veterán
nekem ez igazából mindegy, de én már elég sokat buktam a gpukon, és többet nem igazán szeretnék. pont azon álláspont ellen vagyok, hogy egy adott architektúrához láncoljam magam - én nem akarok azért bukni, mert 1-2 gyökér vállalat összevissza hazudozik éveken keresztül valamiről (pl gpgpu koncepció), aztán a végén kiderül, hogy az egész az alapjaiban véve működésképtelen. nekem a legújabb fejlesztéseim nyers c és pthread_create/createthread, meg minimális mennyiségű oprendszerhívás, és úgy kezdődik, hogy int main, és nem úgy, hogy valami asszimetrikus elektronikai hulladékra ,,kernelt'' készít. és ez így is marad. amire lefordul, lefordul, amire nem fordul le, nem fordul le, ugyanis egy *értelmes*, valódi szoftver így néz ki, és én nem fogom átírni nem-neumann kódra azért, mert az amd - vagy bárki más - úgy gondolja. nekem teljesen mindegy, hogy mire fordul le, legyen az x86, arm, tilera, mips, az azonban biztos, hogy ez ilyen marad, és ami tudja futtatni, az tudja, ami nem, hát az meg így járt, nekem (és az ügyfeleimnek) ez így a jó, pont
a szervereket meg nyugodtan idekeverhetjük, az a legjobb példa - amit ott látunk, az pár éves késéssel desktopba szivárog.
-
Vartanus
őstag
A szervereket ne keverjük ide,azok egy más világot képviselnek célközönség,funkciók és sok egyéb tekintetében.
A Vishera 4modul és nem 8 mag,és ha jól emlékszem az amd roadmapra nem láttam 5modulos(10„mag”) steamroller FX tervezetet.
De az idő majd eldönti a vitánkat,ha te a homogén procikra fejlesztessz szíved joga, nekem meg ott lesz a HSA ha bukik én is vele, de ha bejön és elterjed akkor nagyot nyerek vele. -
Pikari
veterán
válasz
atti_2010 #86 üzenetére
mutasd a ,,nagy cpu gyártók'' ,,elismerő nyilatkozatát'', linkekkel alátámasztva.
nagyon szeretném olvasni az amd nyilatkozatát, amiben könnyes szemekkel elismerik, hogy működésképtelen az opteron, majd az intellel együtt sírnak, hogy mostantól a több foglalatos szervereiket ki kell dobni
és végülis csak 30-70x akkora piac, mint a teljes gpu ipar, és végülis csak olyan 600ezerrel több szoftver létezik rá, mint az összes egyáltalán gpgpu produktum, amit talán meg is lehet számlálni, hogy mennyi
elismertékhogyműködésképtelen, lol. gpgpu=szánalom.
-
Pikari
veterán
,,X86 alatt halott a monolitikus rendszer, Larabee eredeti koncepciója befuccsolt''
az amdnek meg az intelnek is működik az x86-os monolitikus rendszere, amdnél desktopon 8, szerveren 16 mag van, az, hogy a larabee befuccsolt, az inkább az intelnek szégyen.
,,a Knights Corner meg már nem X86 kompatibilis, intel is ezért dobta az eredeti elképzelést. ''
ami mellesleg nem is csoda: egy 16 magos opteron teljesítménye jóval nagyobb, mint egy 48/64 magos larrabeeé, ezenkívül a larrabee nem 64 bites, és nem is igazi monolitikus hardver, alaplapba nem is akarták integrálni, hanem bővítőkártyára került, oprendszert se tud bootolni, nem is igazi x86, etc, ezek miatt fuccsolt be. ellentétben az opteronon bebootol a linux, windows, akármi, és nagyon jól elvan, stb.
,,Az ARM egy ideig fog skálázódni a magszám növekedéssel lévén hogy jóval egyszerűbb a felépítése mint egy X86nak, de ott is eljön egy határ ahol földbe áll a skálázódás. ''
gpuval is eljött már az a bizonyos földbeállás, méghozzá olyan 2 ,,mag'' után. csak az nvidia&friends túl hülye volt ahhoz, hogy ezt megoldja, és hogy igazi processzort fejlesszen belőle. az arm pontosan ugyanúgy skálázódik a magszám növelésével, mint az x86, mert a két processzor - leszámítva az utasításkészletet - elég hasonló elven működik. de mondhatnám úgy is, hogy a gpu is ugyanúgy skálázódik a magszám növelésével, mint az x86. az fpu-t nem dobhatod ki a processzorból, mert a lebegőpontos számokat intenzíven használó szoftverek 80-400x lasabbak lesznek. az amd koncepciója az fpu terén jobb, a modulonként 2 cpu és másfél fpu pont jó, in my oppinion.
-
Pete55555
addikt
míg a GDDR5-ös verzió a szintén GDDR5-ös memóriával rendelkező Radeon HD 7750 teljesítményét éri el
Gyűjtöm a kis pénzemet...
-
Zeratul
addikt
X86 alatt halott a monolitikus rendszer, Larabee eredeti koncepciója befuccsolt, a Knights Corner meg már nem X86 kompatibilis, intel is ezért dobta az eredeti elképzelést. Az ARM egy ideig fog skálázódni a magszám növekedéssel lévén hogy jóval egyszerűbb a felépítése mint egy X86nak, de ott is eljön egy határ ahol földbe áll a skálázódás. A HSA azért születhetett meg mert GPU FPU egységek jóval egyszerűbbek és jobban skálázhatók mint X86 CPU FPU-k, a CPU FPUk a jövőben valószínűleg szanálásra fognak kerülni és CPUból csak integer végrehajtók maradnak.
-
-
eXodus
őstag
nálam okosabb és képzettebb szakemberek is
Nem feltétlenül kell elhinni amit egy szakértő (aki lehet hogy nem is az, vagy vállalati befolyás miatt) mond.
Akár egy sok millió $ SW, ami több milliárd$ bevételt termel, többszáz ember fejleszti sok éven keresztül, tele van hibával, lassú, nehezen átlátható. Szerinted mi történne ha váltani kéne a programozási technikán, mert a felsővezetés kitalálta? (Bár nekem ez csak jó mert még jobban felértékelődik a szakmám.)
-
-
Pikari
veterán
válasz
marcell991 #76 üzenetére
azonban ne felejtsük el, hogy jelenleg van 2 vagy 4 arm mag, meg valami extrém lowcost igp, és miközben elértük ezt a felépítést, a következő történt:
-eleinte egy rohadt nagy tranzisztorballaszt volt a telókban a 3d gyorsító, néhányan egyenesen külön chipként implementálták (pl nvidia)
-aztán hamar belehányták a chipbe, hogy legalább ne kelljen külön gyártani
-aztán rájöttek, hogy a legtöbb funkcionalitás remekül kispórolható a gpuból, mert a driverrel remekül emulálni lehet szoftveresen
-aztán a végén eljutottunk oda, hogy szerencsétlen chip már igazi framebuffert se tud, hanem tiled rendering révén remekül írtózatosan leegyszerűsített áramkörökkel meg lehet oldani a renderelést
-aztán most meg már ott tartunk, a pár tranzisztoros textúrázó egységeken kívül gyakorlatilag minden szoftveres renderelés, és van 4 db monolitikus, szimmetrikus arm mag
-pc-n ugyanezzel próbálkozott az intel, de az imgtec nem tudta megírni a drivereket, ezért kénytelenek voltak visszatérni a gma szériához
szerintem a trend egyértelmű
-
marcell991
tag
Az AMD csak kishal a vízben, eladnak néhány tízmillió APU-t évente, a Gartner szerint viszont kb. egymilliárd okostelefont adnak el összesek 2013-ban, aminek a többsége ARM uarchitektúrájú procival lesz szerelve. Az elterjedtebb okostelefon oprendszerek mind fogják valószínűleg támogatni a HSA-t szoftveresen (lásd Java-ba integrálás, Apple hülye lenne nem támogatni, ha már egyszer az OpenCL-t ők alkották). Az AMD azért nyomatja ennyire a technológiát, mert nekik lesz olyan termékük már idén, ami támogatja, ez másnak csak később lesz, így az érdeklődő fejlesztőket már most tudják támogatni. Nem kötelező HSA-kompatibilis programokat írni, de azokon a területeken, ahol a szoftverek között nagy a verseny, biztosan ki fogják használni.
-
Vartanus
őstag
Hybrid(GGDR5+DDR3) memória nem lesz Kaveri mellett sosem,mert úgy nehéz lenne a koherens memóriacímzést megoldani,ami pont a rendszerszintű integráció egyik nagy előnyét adja...
Pikari:
gondolom az Intel is tök dilettáns hogy gőzerővel fejleszti az APU-it és a Haswell fejlesztés egyik fő pillére pont az IGP combosítás volt.
Gondolom programozóként tudod,hogy minél jobban növeled a magok számát annál nehezebb programozni is őket,ráadásul bizonyos szint felett már nem hoz skálázódást a magok növelése:"A tervezők idővel belátták, hogy ez az út sokáig nem járható tovább, így inkább az adott processzoron vagy szilíciumlapkán belüli magok számának növelése felé indultak el. Ez egy meglehetősen tranzisztorigényes megoldás, ráadásul probléma, hogy a többmagos processzorok programozása sem egyszerű, mely helyzet a magok számának növelésével csak még tovább romlik. Mindez oda vezet, hogy az extra magok beépítése a teljesítményt alig növeli tovább a megfelelő szoftverek hiányában, vagyis a többmagos elgondolás skálázhatósága jó néhány esetben egyáltalán nem optimális."
-
Pikari
veterán
én inkább úgy vélem, hogy pont a monolitikus rendszerek irányába haladunk. 1 mag, 2 mag, 4 mag, 8 mag...
véleményem szerint általánosságban hatékonyabb szoftvert lehetne írni egy 32 magos processzorra, mint egy 4 magos + igp-s kacatra, mert egyrészt azzal kompatibilisek lennének a meglévő szoftverek és fejlesztési konvenciók (nem kéne újra feltalálni a spanyol viaszt), másrészt fogyasztásban is előbbre lennénk, ha csak procimagok lennének. ennyi magra már remek opengl és directx drivert lehetne írni, hogy ne is kelljen igp egyáltalán, összességében hatékonyabb lenne egy ilyen felépítés.
-
dkpisti
tag
Hát a VGA erő nem lesz rossz,főleg,ha későbbi modellek elérik egy hd 7790/7850 körüli szintet lenne mellé 2gb GDDR5 integrálva + mellé 8gb ddr3 már csak a CPU erő kell hogy legyen és kész. Hajrá AMD
-
-
MCBASSTION
aktív tag
lehet, csak eppen a standard megoldas lenne a legjobb, nv es ati tamogatasaval legalabb. Vagy sztem az is jo, ha nv csak kesobb szall be. Igazabol gondolom, hogy ezen a teren nem lesz tul nagy valtozas, viszont az AMD partner fejlesztok gondolom ki fogjak ezt hasznalni, foleg ha fizetik is erte oket.
Hat itt a driveres megoldas azert nem tul jo, mert most akkor a programozo honnan tudja, hogy a videokartyara ratolt adatot felszabadithatja-e utana? Hat sehonnan. Azert lenne jo egy standard extension, hogy ezt explicit lehessen lekerdezni/kontrollalni, hogy mikor lehet alkalmazni ezt az optimalizaciot.
-
Pikari
veterán
az amd azon koncepcióját, hogy a cpuikat és igpiket egybekapcsolt asszimetrikus platformként mindenféle elvadult, esztelen, normális programozást - fejlesztést - valódi szoftvert -neumann koncepciójú kódot létrehozni képtelen platformokon, sdk-kon keresztül fogjuk programozni, mert az amd azt mondta.
mert nem fogjuk. legalábbis én nem.
-
leviske
veterán
(#46) Abu85: Azért a Windows Store/Steam viszonyánál stabilabb várat
a Surface után. De verseny kapcsán én inkább a SteamBox-ra gondoltam, ami ugye -ha jól rémlik- arról szól, hogy adnak egy spéci Ubuntu oprendszert és cserébe az ember csak megszabott követelményeknek megfelelő hardverre telepítheti. (Amit ugye az AMD jelen megoldása elég jól ki tudna szolgálni és valószínűleg a partnerek is beleadnának mindent a sikerért, elvégre azért elég nagy bevételkiesés lenne az alkatrészgyártás kiesése és olybá tűnik, a videokártyákat már sikerült tényleg kifutó listára tenni. Vagyis minimum előirányozni egy komoly pozícióváltozást.)
Szóval lehet rosszul látom, de elég jó pozícióba is keveredhetne a Valve, ha megfelelő lépéseket tesz egy komoly szoftveres háttér lefektetése érdekében, mert egyelőre az OEM cégek többségének érdekében állna a Microsoft nyújtotta bizonytalanságból valamerre kiugrani. (Ugye egy X86-os Xbox elég komoly lehetőségeket rejt magában, a partnerek kárára.)
(#55) Vartanus: A legerősebb APU esetén most sem vagy meg 50k-ból, ha benne van az alaplap és a memória is az árban. És akkor arról még nem volt szó, hogy a GDDR5 beágyazása a lapokba mennyivel dobhatja meg a kialakítás árát.
(#65) Pikari: Érdekelne, hogy Te mit értesz HSA alatt. Én tudom, hogy mit értek alatta, de a véleményed alapján elképzelhetőnek tartom, hogy nem azonos az elképzelésünk.
(#66) atti_2010: Azért a mostanság átlagossá vált 2GB-os videokártyák és az új játékoknál a 4GB rendszermemóriáról való bővítés szükségessége azért előrevetít egy olyan tendenciát, hogy a 8GB összességében idővel kevéssé válhat.
-
Findzs
addikt
szerintem ez így amit abu leírt a hírekben teljesen jó
sok minden fog múlni az árazáson mint minden esetben
ha emberi áron lesz a gddr5 és lesz olyan lap amin lesz 8gb akkor lehet azt fogom választani mert én már nem nagyon legózgatokegyébként is az esetek nagy többségében ha az ember nagyot akar lépni a fejlesztésben mindig lapot is kellett fejleszteni (újabb procikhoz mindenképp)
így meg csak kaveri deszka ki kaveri utáni változat deszkástól be mellé egy 500gb ssd és kész is a rendszer
-
atti_2010
nagyúr
-
Pikari
veterán
szerintem a HSA egy téves koncepció, semmi fantáziát nem látok benne. nekem már így helyből sincs érvem mellette. önmagában persze nem rossz, gondolom rohadt olcsó, és gyors, tehát így önmagában oké. de hogy úttörő koncepció lenne, az meddő elképzelés szerintem. netbook/notebook esetén gamereknek és linuxosoknak nagyon csábító lehetne, a megfelelő driverek esetén.
-
vinibali
őstag
válasz
atti_2010 #60 üzenetére
írással terheli, nem is kevéssel. arról nem beszélve, hogy a gyors (és sok) ram használata helyett egy nála kb 40x lassabb tárolót vesz igénybe.
(#61) F34R: hagynám már a francba én is
(#62) zoltanz: vegason is lehet állítani a cachet, meg ha akarsz previewt jó minőségben nézni, sem árt adni neki rendesen videómemóriát. és sok minden szeretek egyszerre csinálni. pl megnyitni egyszerre 50 tabot chromeon és abból válogatni vagy csak simán 10-en böngészni, és akkor emelett szokott photoshop meg vegas menni. tegnap pont belefutottam egy virtualboxon belüli telepítés közben egy kevés a virtuális memória üzibe
ramdriveon csak a cache van, de még így is ír a chrome az ssd-re... nem is mentem, minden kikapcsolás után lecsó.(#63) Ed3r_X_: ez csak az alaplapgyártókon múlik, sok jóra szerintem ne számíts...
-
Ed3r_X_
nagyúr
lényeges dolog azonban, hogy megmarad a kompatibilitás az aktuálisan elérhető Trinity és az érkező Richland APU-kkal is.
Örülök ennek a mondatnak, már azt hittem megint egy radikálisan új foglalat, ami semmilyen módon nem támogatja a régebbi processzorokat, vagy fordítva.
-
vinibali
őstag
válasz
atti_2010 #57 üzenetére
gondolom a teljesítmény növekedésével arányosan nőnek számok és mivel a cikk ezeket a lehetőségeket említi, másra nem tudtam gondolni.
"csak a vrm áramkörben lesz eltérés"
na ez épp elég indok arra, hogy vehess magadnak egy új lapot és ha SSD mellett lapozófájlt tudsz használni ahhoz külön gratulálok(#58) zoltanz: hát pedig velem sokszor megesik, úgy hogy a Chromenak még van egy RAMDrive-ja és néha arra engedem rá a Vegas-t meg a Photoshopot, alapból 512, de az ideális méret itt is 1-2Giga lenne.
100 szónak is 1 a vége, 8GB ram kevés!
szerk.: és nem én vagyok nagy igényű, ezek egyszerű és ésszerű lépések -
atti_2010
nagyúr
Ki mondta hogy az FM3 BGA lesz, egyelőre nem lehet tudni hogy a DDR3 változat FM2+ vagy FM3 nevet kapja és ahogy a cikk is írja csak a VRM áramkörökben lesz nemi különbség, DDR4 szó sem esett mert az esetleg jövőre jön aranyárban, és mire emberi ára lesz már rég 2015-16 írunk.
szerintem a 8giga ram nagyon karcsú, egy lapozófájl nélküli gép 1-2giga igpnek kiosztott memória
Akkor lapozó fájlal és SSD -vel kell használni.
-
vinibali
őstag
ezt pont tegnap olvastam egy német oldalon. hát elég rossz a jövőkép, de ha úgy állnak a dologhoz mint annak idején az AM2-es deszkákkal, akkor jó előérzetem van
viszont... ha lehet használni FM2-es lapokban és FM2+ lesz hivatalosan a neve, akkor minek egy FM3, ha ott már úgyis minden bga? vagy lehetséges, hogy az FM2+ csak később jön és már DDR4-gyel lesz barátkoztatva? szerintem a 8giga ram nagyon karcsú, egy lapozófájl nélküli gép 1-2giga igpnek kiosztott memória után a maradék 6 hipp-hopp elfogy egy jó photoshop meg pár chrome tab után. remélhetőleg a DDR3-as verzió legalább 2400Mhzen kezd a Kaveri, bár a nagy bizonytalanság után, szerintem továbbra is megmarad az FM1-es konfigomA Kaveri esetében fontos megjegyezni, hogy az AMD a manapság elfogadott szokásokat felrúgva először asztali verziót készít.
ja, Richlandről is ez a hír járta és tök csend van körülötte -
Vartanus
őstag
válasz
atti_2010 #54 üzenetére
Igen,mert pl ha csak 20-25%-al több teljesítményt kapok GDDR5-el nem biztos hogy kukáznám az FM2-es deszkám. Ha viszont nagyoon emberi árat adnának(max 50-55K) a 8gbos "gyorsram"ból
és viszonylag jó áron tudnám eladni a mostanit...
De tényleg minden az ár/teljesítmény mutatón fog múlni, DE egy biztos a Kaveri sok újat fog mutatni, nem hiába lesz FX szériás APU. -
atti_2010
nagyúr
Minden attól függ hogy menyivel teljesít jobban a GDDR5 és ez menyibe fog kerülni, azért az AMD általában a földön közlekedik az árazással kapcsolatban.
Mivel kisebb frekvencián fognak működni a GDDR5 csipek mint a videokártyákon használhatnak olyan csipeket amik onnan kiesnek viszont jóval olcsóbban megkapják.
-
Vartanus
őstag
Én is így gondolom,4Gb pedig manapság már kevés lehet főleg hogy IGP-nek is ebből kell gazdálkodni.
Atti:
Az okés,de pl ha bármi van az egész kuka,vagy később ram bővíthetőség is kiesik.
De ami még fontosabb,hogy alaplapot is kéne cserélni hozzá,DDR3-nál nem(mert gyanítom azért az én A85XA-G65-ösöm boldogulni fog maj egy bios frissítés után). -
Ghoosty
őstag
Akkor ebből már lehet jó Dual graphics-ot kihozni, remélem, lesz ilyen teszt is majd itt a PH-n.
-
atti_2010
nagyúr
bár nem az a típus vagyok aki a fejleszthetőséget szereti feladni.
Megveszed a legnagyobb Kaverit 8GB GDDR5 -el (ha emberi ára lesz) azon már úgy sincs mit fejleszteni a következő platform meg szerintem úgy sem FM2 kompatibilis lesz, a DDR3 GDDR5 dologgal igazad lehet de majd elválik a tesztek során, én a GDDR5 -re szavazok ha nem lenne jóval gyorsabb nem hiszem hogy szórakoznának a GDDR5 verzióval, persze ez csak asztali fronton érvényes.
-
danikollar
őstag
Jól keveri a kártyákat mostanában az AMD. Remélem az én lapommal is kompatibilis lesz majd.
-
Vartanus
őstag
DE azt érdemes szem előtt tartani,hogy a DDR3-as 7750-es karin 1600Mhz-es ramok vannak ami 25,6Gb/s-os sávszélt ad,de a Kaveri esetében már szerintem a 2600Mhz-es DDR3-as ram sem olyan túl elvetemült elképzelés,így már 41Gb/s-osra nő a sávszél de 2400as rammal is 1,5x-ére, az-az 38,4Gb/s-ra nő. és így már lehet,hogy "csak" ~25-30%-kal lesz erősebb nem 50-nel. Ezen kívül a Kaveriben koherens memória megosztás lesz így a dVGA 7750-eshez képest csomó adatmásolás megkerülhető lesz,és IGP esetén a PCI-E sín sem korlátoz,ezek mind tornászhatják le a különbséget,de majd a tesztekből kiderül úgy is mit jelentenek mind ezek.
Viszont nagy fegyvertény,hogy pl nekem nem kell majd új lapot vennem csak bepattintom a Kaverit meghúzom jól a ramokat és GO,bár ha elfogadható lesz az ára a GDDR5-ös verziónak talán elgondolkozom,bár nem az a típus vagyok aki a fejleszthetőséget szereti feladni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Meteorhead #38 üzenetére
Nem kell azt kukázni. Lehet mellette fejleszteni párhuzamosan bármit.
Amit szeretnél az a Kaveri utáni generáció.
(#43) leviske: Szerintem a Windows Store-ral eleve nem versenyzik a Steam. Ez csak Gabe mániája. Egy csomó játék nem kerülhet fel az MS áruházára, mert túl véres. Eleve a Windows Store a játékosok szemszögéből egy nagymértékben lebutított rendszernek hat. Arra jó, hogy programot szerezz be onnan, de semmi közösségi rendszer, nincsenek öcsik, nincsenek jellemző extrák. A Steam a játékosoknak még mindig sokkal, de sokkal jobb digitális disztribúciós platform.
Bizonyos játékok esetében nyilván konkurencia a Windows Store, de összességében nem az. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
MCBASSTION #37 üzenetére
Kiterjesztést lehet rá csinálni.
Itt azért tegyük hozzá, hogy attól, hogy a Kaveriben teljesen koherensen lesz egy közös rendszermemória, még lehetőség lesz leválasztott videomemóriára. Ezt valószínűleg a driver automatikusan fogja megtenni, vagyis nem kell a BIOS-ban beállítás rá, de például az újabb DX és az OGL játékok jellemző működése miatt nem ideális, ha a grafikára vonatkozó adatok nincsenek egy leválasztott tárban. Persze van a nem jellemző működés, amikor nem jelenthet problémát a közös memória.
Szóval mindenképp szükséges a rendszernek egy alternatív működés a legacy programokhoz, de az új alkalmazásoknál már bármit meg lehet csinálni. Viszont itt meg ügyelni kell arra, hogy a Kaveri funkcionalitása egyedi lesz. Az NVIDIA 2014 végén, míg az Intel a jó ég tudja mikor fog hasonlóval előállni. Tehát azért finoman kell azzal bánni, hogy a programot hogyan írod meg, mert erősen optimalizálva a Kaverire kvázi kizárod a konkurenciát. Nyilván bizonyos feladatokat csak a Kaveri fog megoldani, így a fejlesztőknek alternatíva lesz, főleg a konzolok miatt, de a PC-re kell az alkalmazásra egy olyan port, ami a többi hardveren is működőképes. -
-
leviske
veterán
(#33) Abu85: Azzal viszont nekik is tisztában kellett lenniük, hogy a Microsofttal egy esetleges verseny nem fog annyiban kimerülni, hogy ki tart nagyobb leárazásokat a piacterén. Ahogy azt sem gondolhatták, hogy a SteamBox kimerülhet egy átszabott felületű Ubuntuban.
Szólt már be párszor hülyeséget Newell, de azért engem meglepne, ha ennyire borzasztóan hülye volna.
(#35) Pikari: A Wintel-be az AMD se fér bele annyira könnyedén. Szal ha nem adnak el annyi Kaverit, mint amennyit az egyik konzolból, akkor túl sok érv nem lesz kifejezetten arra fejleszteni, az Intel meg nagyon meglepne, ha tenne lépést a HSA irányába. Pláne, hogy ahhoz mobilfronton is túl sok versenytársa csatlakozott.
-
zoltanz
nagyúr
válasz
MCBASSTION #37 üzenetére
Nem csak játékok használják, hanem app-ok is (Photoshop, XBMC stb), Linux alatt az ablakozók is. (Meg azért Android miatt is jók a kilátásai sztem, ott igaz OpenGL ES van)
-
-
Pikari
veterán
válasz
Meteorhead #38 üzenetére
tessék, lehet menni szoftveres renderert írni, nem tiltja semmi, pentium2 óta pedig már a teljesítmény is bőven rendelkezésre áll. az a tény azonban, hogy a programozók mind a mai napig inkább az opengl bizonyos változatait használják, elhalványítja a jelentősségét annak, hogy mennyire elavult. az a defacto grafikai api, és még nagyon nagyon sokáig az is marad.
-
Meteorhead
aktív tag
Nem bántani szeretném OpenGL-t, de szerintem lassan megérik a kukázásra. Nem tudom kifejezni, mennyire archaikus és kényelmetlen a state machine jellege, hogy az ABI mennyire merev (amiről lehetett egy időben hallani, hogy OpenCL-hez hasonlóan párhuzamos implementációkat fognak engedni, aztán semmi), hogy a rengeteg verzió ami valamennyire próbál kompatibilis lenni mennyire káros...
Tényleg annyira a compute irányba mennek a dolgok, hogy lassan tényleg lehetne full grafikus APIt írni C++AMP-ban, vagy hasonló compute API-ban, ehhez viszont olyan hardver kellene, ami képes szálprioritásokat kezelni, mert egyelőre a default, hogy compute kernel fontosabb, mint a display kernel nagyon hazavágja a GUIt, bármennyire is ügyesen van a host side kód megírva, ha a HW kidobálja a display kerneleket.
...szerintem.
-
MCBASSTION
aktív tag
koszi a valaszt
engem konkretan az erdekelne, hogy pl gl-ben eddig volt az a modell, hogy a memoriat atadtad a drivernek, az csinalt egy masolatot, majd ha valamikor feltoltotte a videomemoriaba. Gondolom ha a videomemoria az maga a rendszermemoria, akkor nem tolti fel, hanem hasznalja a masolatot.
Szoval kerdes az, hogy lesz-e ugy api ahhoz, hogy explicit azt mondhassa a programozo pl gl-ben, hogy itt egy szelet memoria, hasznald, es nincs masolas, a vegen pedig visszakeri.#10 koszi
-
juzer78
tag
"a már tesztelt Kaveri APU-k integrált grafikus vezérlője DDR3 mellett nagyjából olyan gyors, mint a DDR3-as Radeon HD 7750, míg a GDDR5-ös verzió a szintén GDDR5-ös memóriával rendelkező Radeon HD 7750 teljesítményét éri el."
A GDDR5-ös 7750 átlag 50%al gyorsaabb, mint a DDR3-as verzió!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Valve sosem írt grafikus API-t. Szerintem nem most fogják elkezdeni. Az OpenGL-t pedig lehet fejleszteni. Örömmel vesszük.
(#24) marcell991: Már konkrétan futnak rajta a játékok. Az AMD is megmutatta az új DMC-t rajta egy zárt rendezvényen. Itt már nem becslésekről van szó, de tekintve, hogy az IGP a teljesítmény szempontjából egy Cape Verde (Pro), így az adatok szerintem senkit sem lephettek meg.
A GCN a Kaveriben grafikai szempontból nem fog fejlődni. Kap új ACE motorokat és ráncfelvarrott egységeket. A fő fícsőr ebből a szempontból az eszköz egységes címzése, amivel az adott kernel az LDS-t és a memóriát egyetlen címezhető memóriaként láthatja. Emellett lesz sok compute futószalag. Egy-egy ilyen 8 bekötött szimultán munkafolyamata kezelhet. Ezek mind compute irányba való fejlesztések. Illetve a debug lehetőségek javítása is (státuszbitek bevezetése), hogy jóval egyszerűbb legyen a komplex programokat debugolni. -
Dany007
veterán
Frankó! Jó hír! Remélem az alaplapom "elviseli" majd a Kaverit.
Amúgy okozhat ez valahogy lassulást? Ha sima fm2-es lapba rakom be majd biosfrissítéssel? Különbözni fog így a teljesítménye egy direkt kaverihez szánt alaplapos megoldástól?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
MCBASSTION #1 üzenetére
Úgy kell megírni a szoftvert, hogy megfelelő legyen. Az OpenCL és C++ AMP programok automatikusan megfelelnek a HSA-hoz, ha telepíted a runtime-ot. De ha ez a két nyelv nem felel meg, akkor C++ még a lehetőség, de akármilyen programozási nyelv megfelelő, amit a runtime támogat.
Lehet új grafikus API-t írni, ami jobban igazodik ezekhez a rendszerekhez, de egyelőre erre még nincs konkrét tervezet. De bárki nekiállhat, csak szerintem még nem kifizetődő.(#22) Fiery: Legjobb tudomások szerint a játékfejlesztők performance hardvert kértek a konzolokkal egy időben. A notitermék nem ilyen. Most az új konzolok mellett nekik fontos, hogy legyen egy kialakult kép, hogy nagyjából mit fog tudni tényleges sebességen a Kaveri. Annak a sebességét pedig lehet állítani, így jól szimulálható az is, hogy a notihardver mit tud majd. Gondolom az AMD szeretne olyan konzolportokat látni PC-n, amelyek erősen használják a HSA-t és a hUMA-t, így gyorsan el kell kezdeni a Kaveri terjesztését. Bár szerintem nagyobb esély van rá, hogy a konzoljátékok többségét egyszerűen nem portolják PC-re. A Never Settle promóciót itt segíthetnek, mert az konkrétan 3-5 millió dollár csípőből megy a fejlesztőknek, amennyiből nyilván bőven jó üzlet egy port, de az AMD-nek nem lesz mindegyik játékra pénze.
-
T_Stark
őstag
Kíváncsi leszek rá, főleg erre a DDR5-tel megtámogatott, alaplapra integrált megoldásra.
Én simán beneveznék egy olyanra. -
stratova
veterán
Szigorúan szvsz, de ezzel a húzással Richland-nek mint frissítés jut még egy kis levegő. Bár a konkurénciát elnézve AMD-nek annál versenyképesebb paléttája lehetne, minél hamarabb dobja piacra Kaverit, de ennek amúgy is gyakorta tesz keresztbe az OEM-eknek nyújtott marketingtámogatás a versenytárs részéről.
A max. támogatott DDR3 órajelekről akad már akár pletyka szintű információ mobil vonalon?
-
leviske
veterán
válasz
atti_2010 #25 üzenetére
Más szavakkal: erősen kétlem, hogy ennyiszer ez lenne a gond, már második processzor generációnál. Nagyon meglepne, ha a Gigabyte amellett tenné le a voksát, hogy az ő lapjai készek, ha el is adhatnak pár új revíziót más foglalattal, ahogy tették ezt a 800-as lapok esetében is.
-
atti_2010
nagyúr
Gondolom a Gigabyte lesz az egyik, aki nem tudott előre készülni "modernebb feszültségszabályozással".
Nem hiszem, a lapnak ami nekem van GA-F2A85X-UP4 a legmodernebb feszültség szabályzója van ha ez sem jó akkor egy sem, a másik ami szinten jó lesz az a MSI FM2-A85XA-G65 lehet, és az összes ami felső kategóriás, kérdés hogy közép és alsóba ki lépi meg.
marcell991 Nem 28nm jön hanem 20nm.
-
marcell991
tag
Szerintem még korai becsléseket mondani a Kaveri IGP-jének a teljesítményére, több dolog is befolyásolhatja: mennyit sikerült a GCN-en reszelni egy év alatt, a TSMC-s gyártástechnológiához képest tud-e nagyobb teljesítményt nyújtani a GloFo 28 nm-en (itt főleg az max. órajelekre meg a fogyasztásra gondolok), mennyi sebességnövekedést tud nyújtani a HSA (és mennyi idő, míg egy AAA játék kihasználja a képességeit),... Meg ugye azt se felejtsük el, hogy vajon mennyi olyan laptopba fognak Kaveri-t szerelni, amire bárki azt mondaná, hogy alig várja, hogy megvehesse/kipróbálja. Én személy szerint egy Sony Vaio-ban látnám szívesen, ha már egyszer beléptek a HSA-alapítványba és Trinity-vel 0 darab gépet sikerült kiadniuk
-
leviske
veterán
"modernebb feszültségszabályozást igényel"
Ez ismerős valahonnan. Nem lenne egyszerűbb azt mondani, hogy az alaplapgyártókra van bízva a döntés, hogy támogatják-e? Gondolom a Gigabyte lesz az egyik, aki nem tudott előre készülni "modernebb feszültségszabályozással".
"A Microsoftnak persze dolgoznia kell a PC konzolokhoz való felzárkóztatásán"
Ezt a Valve nem tudja esetleg meglépni? Linus és a Canonical párossal karöltve. Elvégre gondolom a Steam Box ötlete nem merül ki annyiban, hogy kap egy online store-t az összes Ubuntu.
(#3) Kiki18: Ez már egy ideje téma volt.
Már most se nagyon van piac 25k alatt. (Vagyis HD7-es Radeon vonalon semmiképp.)
-
Fiery
veterán
"A Kaveri esetében fontos megjegyezni, hogy az AMD a manapság elfogadott szokásokat felrúgva először asztali verziót készít. A mobil változatok a következő év elején érkeznek. Némi kutatás után megtudtuk, hogy ez elsősorban az új generációs konzolok miatt alakult így, mivel a fejlesztők a lehető leghamarabb szerettek volna olyan PC-s hardvert használni, ami az új konzolok képességeivel megegyező tudást biztosít számukra. Ezt valószínűleg úgy lehetett megoldani, ha a mobil és az asztali termékek megjelenésének időpontját felcserélik."
Egy notebook miert nem lett volna jo ilyen celra? Egy Kabini alapu miniPC (elvileg hamarosan mar piacon is) miert nem lett volna jo?
-
F34R
nagyúr
Kaverien varom
-
KAMELOT
titán
Várjuk ezt akaverit mit is tud majd!
-
Blindmouse
senior tag
Sokkal olcsóbb egy BGA tokozást csinálni, mint egy tűágyat + foglalatot, jobb a hőleadás az alaplap fele, nem lehet áttolni a gddr5 sebességet a jelenlegi foglalatokon, és lehet hogy a jövőbelieken sem, és a felhasználók 99.999%-a nem cserél procit. Nagy előrelépés ez a foglalatosdi újbóli elhagyása.
-
ViZion
félisten
Egyszerű: ezek lesznek az "alap" típusok, aki fejleszthetőségre, legózásra vágyik az fizesse meg... Így a több lépcsőben összedobok egy jó gépet koncepciónak be is havaztak...
Nem kellene az Intel után menni, de biztos jobban tudják
-
gabro0
őstag
Te jó ég... hogy haladunk
-
atti_2010
nagyúr
válasz
Meteorhead #12 üzenetére
Igaz átolvastam újra, akkor meglátjuk a tesztek és az árak mit fognak mutatni de van egy olyan érzésem hogy a GDDR5 megoldás meghúzva igen közel fog teljesíteni a HD 7770 -hez.
-
Meteorhead
aktív tag
A dedikált verzió sebessége függ attól, milyen memória van mellette. Sok gyártó DDR3-at nyom a GPU mellé, mert olcsóbb, de lassabb is lesz tőle. GDDR5-tel gyorsabb. Ez a cikkbeli mondat csak az állítja, hogy ugyanolyan teljesítmény csökkenésre/növekedésre lehet számítani asztali fronton is annak függvényében, hogy mit raknak mellé.
-
marcell991
tag
válasz
MCBASSTION #1 üzenetére
Én is tettem fel egy hasonló kérdést Abunak egy korábbi AMD-s hírnél, válasz is jött rá
[link]
Apollo_21, itt nem arról van szó, mint az Intelnél, hanem a GDDR5 memóriával technikailag csak így oldható meg a stabil működés, épp ezért nincs cserélhető integrált VGA és az MXM modulokon is ezért van az egész GPU, RAM, ... egy nyákra szerelve.
-
Valdez
őstag
Kár, hogy a gddr5 megoldásnál a proci is forrasztva lesz. Így elbukja az ember a fejleszthetőséget, a sima socketes megoldásokkal szemben ráadásul drágábban.
Remélem ez még változik és a proci nem lesz forrasztva -
Apollo_21
addikt
Csodás..nemarról volt szó h ez a forrasztózsdi még a távoli jövő koncepció szintjét surolgatják csak?
Ehhez képest..ittmár kész tényekről van szó.... -
fatallerror
addikt
végre beköszönt a jövő
abu milyen árat (ársávot inkább, legolcsóbb mennyi lehet) tippelsz 1 gddr5-ös kaverinek? mikor lehet ez olyan erős mint a ps4ben 18 cu-val? -
Atom_Anti
senior tag
Szinte biztos voltam benne valami miatt el lesznek halsztva Kaveri laptopok, de nem gondoltam volna hogy a desktop verzió miatt. Most azt lehet várni kb jövő ilyenkorig... Ami jó benne hogy Trinity laptopok időtállóbbak maradnak, nem kell cserélni
.
-
Rypejakten
addikt
Már csak azt lenne jó tudni, hogy mi az a követelmény, aminek meg kell feleljen a lap, hogy támogassa a Kaveri feszszabályozását.
-
Az IGPU eléri majd a 7750-es szintjét? Akkor nem is fog létezni VGA piac 25k alatt.
-
M107
addikt
Gondolni való volt.....
Amúgy ha egy játékos ésszerűen gondolkozik. és nem vásárolgat össze vissza mindent, s nem dől be, hogy a legújabb jobb mint a régebbi, akár egy generáción belül is, akkor 2-2.5 évre vesz gépet procit és hozzávaló lapot is.
S vele teszi el, vagy adja tovább + hozzá tesz egy keveset és megveszi az újabbat.UI: Személyem 13 éve ezt csinálja
-
MCBASSTION
aktív tag
azt lehet tudni, hogy pl azt, hogy ne kelljen masolni a gpu es a proci kozott hogy fogjak szoftveresen megoldani? pl OGL/D3D eseten lesz uj API hozza, amihez mar kell Kaveri?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Csere-Beszámítás! AMD Ryzen 7 7700 Processzor!
- Csere-Beszámítás! AMD Ryzen 7 9700X Processzor!
- Intel Core i7-7700K (8M Cache, up to 4.50 GHz) OEM Processor! 27% számlával!
- Ryzen 9 7900X /// Bontatlan // Üzletből, számlával és Garanciával!
- Ryzen 5 9600X /// Bontatlan // Üzletből, számlával és Garanciával!
- TAVASZI BOMBA AKCIÓK! STEAM, UBISOFT CONNECT, EA APP, XBOX EREDETI KULCSOK 100% GARANCIA
- CarPlay / Android Auto adapter meglévő Android alapú fejegységhez
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX Series S 512GB játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i7-6GEN I 16GB I 256GB SSD I RadeonI 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest