Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pikari

    veterán

    válasz marcell991 #76 üzenetére

    azonban ne felejtsük el, hogy jelenleg van 2 vagy 4 arm mag, meg valami extrém lowcost igp, és miközben elértük ezt a felépítést, a következő történt:

    -eleinte egy rohadt nagy tranzisztorballaszt volt a telókban a 3d gyorsító, néhányan egyenesen külön chipként implementálták (pl nvidia)

    -aztán hamar belehányták a chipbe, hogy legalább ne kelljen külön gyártani

    -aztán rájöttek, hogy a legtöbb funkcionalitás remekül kispórolható a gpuból, mert a driverrel remekül emulálni lehet szoftveresen

    -aztán a végén eljutottunk oda, hogy szerencsétlen chip már igazi framebuffert se tud, hanem tiled rendering révén remekül írtózatosan leegyszerűsített áramkörökkel meg lehet oldani a renderelést

    -aztán most meg már ott tartunk, a pár tranzisztoros textúrázó egységeken kívül gyakorlatilag minden szoftveres renderelés, és van 4 db monolitikus, szimmetrikus arm mag

    -pc-n ugyanezzel próbálkozott az intel, de az imgtec nem tudta megírni a drivereket, ezért kénytelenek voltak visszatérni a gma szériához

    szerintem a trend egyértelmű

Új hozzászólás Aktív témák