Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz MCBASSTION #37 üzenetére

    Kiterjesztést lehet rá csinálni.
    Itt azért tegyük hozzá, hogy attól, hogy a Kaveriben teljesen koherensen lesz egy közös rendszermemória, még lehetőség lesz leválasztott videomemóriára. Ezt valószínűleg a driver automatikusan fogja megtenni, vagyis nem kell a BIOS-ban beállítás rá, de például az újabb DX és az OGL játékok jellemző működése miatt nem ideális, ha a grafikára vonatkozó adatok nincsenek egy leválasztott tárban. Persze van a nem jellemző működés, amikor nem jelenthet problémát a közös memória.
    Szóval mindenképp szükséges a rendszernek egy alternatív működés a legacy programokhoz, de az új alkalmazásoknál már bármit meg lehet csinálni. Viszont itt meg ügyelni kell arra, hogy a Kaveri funkcionalitása egyedi lesz. Az NVIDIA 2014 végén, míg az Intel a jó ég tudja mikor fog hasonlóval előállni. Tehát azért finoman kell azzal bánni, hogy a programot hogyan írod meg, mert erősen optimalizálva a Kaverire kvázi kizárod a konkurenciát. Nyilván bizonyos feladatokat csak a Kaveri fog megoldani, így a fejlesztőknek alternatíva lesz, főleg a konzolok miatt, de a PC-re kell az alkalmazásra egy olyan port, ami a többi hardveren is működőképes.

  • zoltanz

    nagyúr

    válasz MCBASSTION #37 üzenetére

    Nem csak játékok használják, hanem app-ok is (Photoshop, XBMC stb), Linux alatt az ablakozók is. (Meg azért Android miatt is jók a kilátásai sztem, ott igaz OpenGL ES van)

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz MCBASSTION #1 üzenetére

    Úgy kell megírni a szoftvert, hogy megfelelő legyen. Az OpenCL és C++ AMP programok automatikusan megfelelnek a HSA-hoz, ha telepíted a runtime-ot. De ha ez a két nyelv nem felel meg, akkor C++ még a lehetőség, de akármilyen programozási nyelv megfelelő, amit a runtime támogat.
    Lehet új grafikus API-t írni, ami jobban igazodik ezekhez a rendszerekhez, de egyelőre erre még nincs konkrét tervezet. De bárki nekiállhat, csak szerintem még nem kifizetődő.

    (#22) Fiery: Legjobb tudomások szerint a játékfejlesztők performance hardvert kértek a konzolokkal egy időben. A notitermék nem ilyen. Most az új konzolok mellett nekik fontos, hogy legyen egy kialakult kép, hogy nagyjából mit fog tudni tényleges sebességen a Kaveri. Annak a sebességét pedig lehet állítani, így jól szimulálható az is, hogy a notihardver mit tud majd. Gondolom az AMD szeretne olyan konzolportokat látni PC-n, amelyek erősen használják a HSA-t és a hUMA-t, így gyorsan el kell kezdeni a Kaveri terjesztését. Bár szerintem nagyobb esély van rá, hogy a konzoljátékok többségét egyszerűen nem portolják PC-re. A Never Settle promóciót itt segíthetnek, mert az konkrétan 3-5 millió dollár csípőből megy a fejlesztőknek, amennyiből nyilván bőven jó üzlet egy port, de az AMD-nek nem lesz mindegyik játékra pénze.

  • marcell991

    tag

    válasz MCBASSTION #1 üzenetére

    Én is tettem fel egy hasonló kérdést Abunak egy korábbi AMD-s hírnél, válasz is jött rá :K [link]

    Apollo_21, itt nem arról van szó, mint az Intelnél, hanem a GDDR5 memóriával technikailag csak így oldható meg a stabil működés, épp ezért nincs cserélhető integrált VGA és az MXM modulokon is ezért van az egész GPU, RAM, ... egy nyákra szerelve.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés