- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- iPhone topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Magisk
- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
PDA_FAN
tag
Ajánlom a téma iránt érdeklődők figyelmébe a Plugshare térképét. Ott, ahol autópályán, országúton is 25-30 km-enként van villámtöltő, működik a kis hatótávú villanyautókkal utazás hosszabb távra is. Magyarország még nem ilyen. Itt az emberek a 300 km körüli valós hatótávot legalább elvárják egy villanyautótól. Ráadásul 50 kW-nál nagyobb teljesítményű villámtöltőből alig van.
Továbbá a cikkből kimaradt néhány műszaki szempont:
Kisebb aksit általában kisebb teljesítménnyel lehet tölteni, ami nem a 0-100% töltés idejére vonatkoztatva érdekes, hanem hogy 100 km-nyi hatótáv mennyi idő alatt tölthető bele. A nagy akku itt jelentős előnnyel bír.
Nagyobb akku élettartama várhatóan nagyobb lesz, feltéve, hogy kevesebb töltési és lemerülési ciklussal jár adott távolságon, mint a kisebb akku. Ez persze csak akkor igaz, ha nem egy 35 kWh fogyasztású nagy dögről van szó, ami a 90 kWh akkuval is csak kisautós hatótávra képes.
-
PDA_FAN
tag
Azt hiszem, a fékpedál kontra generátor üzemmódot kiválóan leírja Karotta a Porsche Taycan tesztjében (mellesleg a hibrid Prius is a fékre lépve először generátor üzemmódba kapcsol, pedig az nem is tisztán villanyautó):
"Muszáj átlépni a fékpedálra, ami persze ilyenkor még nem a hagyományos féket aktiválja; a Taycan 270 kW-tal tud lassítani és visszatölteni a villanymotorjaival. Ezzel most nehéz mit kezdeni, de illusztrálom. A jelenlegi 911-es Porsche 3,4 literes boxermotorjának csúcsteljesítménye 261 kW. Az kb. 350 lóerő. Vagyis a Taycan úgy tud a fékeinek a használata nélkül, elektromosan lassulni, mintha egy padlógázon nyelezett 911-es húzna minket visszafelé. Ezt képzeld magad elé, ha mered! Állítólag az esetek bő 90%-ában nem is csinálnak a 10 dugattyús fékszörnyek semmit, a közlekedésben egyszerűen nincs dolga a mechanikus féknek."
Itt a link: totalcar.hu/tesztek/2019/10/14/porsche_taycan_turbo_s_teszt/
-
PDA_FAN
tag
"En kimatekoztam anno..." - Az értékcsökkenést is kimatekoztad? A jelenlegi használtautó piaci tendencia alapján látható, hogy a használt villanyautóknál nincs az első 2-3 évben az az akár 50% feletti bukó, ami a hagyományos autóknál megvan.
Még egy szempont: nagyon sokan nem csak gazdasági szempontokat vesznek figyelembe, amikor autót vesznek. A legtöbb villanyautó ma már ad olyan kényelmi szolgáltatásokat, amelyeket a hagyományos autók 90%-ában még felárért sem találsz. Például, hogy leparkolsz, és távolról a mobilodon beállíthatod, hogy mikorra fűtse fel vagy hűtse le az utasteret, hogy mire odaérsz, ne jéghideg vagy szauna fogadjon. Van akinek a hangtalan, vibráció mentes üzemmód, a szagtalanság is számít.Vagy a jóval kisebb karbantartás igény: nem kell olajcserékre járni, és szennyezni a környezetet a fáradtolajjal.
Sőt, van, akinek a környezetvédelem is szempont. Mielőtt a troll sereg megrohanna, hadd szögezzem le: megújuló energiából villanyáramot lehet csinálni, kőolajat meg nem.