Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PDA_FAN

    tag

    Ajánlom a téma iránt érdeklődők figyelmébe a Plugshare térképét. Ott, ahol autópályán, országúton is 25-30 km-enként van villámtöltő, működik a kis hatótávú villanyautókkal utazás hosszabb távra is. Magyarország még nem ilyen. Itt az emberek a 300 km körüli valós hatótávot legalább elvárják egy villanyautótól. Ráadásul 50 kW-nál nagyobb teljesítményű villámtöltőből alig van.

    Továbbá a cikkből kimaradt néhány műszaki szempont:

    Kisebb aksit általában kisebb teljesítménnyel lehet tölteni, ami nem a 0-100% töltés idejére vonatkoztatva érdekes, hanem hogy 100 km-nyi hatótáv mennyi idő alatt tölthető bele. A nagy akku itt jelentős előnnyel bír.

    Nagyobb akku élettartama várhatóan nagyobb lesz, feltéve, hogy kevesebb töltési és lemerülési ciklussal jár adott távolságon, mint a kisebb akku. Ez persze csak akkor igaz, ha nem egy 35 kWh fogyasztású nagy dögről van szó, ami a 90 kWh akkuval is csak kisautós hatótávra képes.

  • PDA_FAN

    tag

    válasz BoC1ka #79 üzenetére

    Azt hiszem, a fékpedál kontra generátor üzemmódot kiválóan leírja Karotta a Porsche Taycan tesztjében (mellesleg a hibrid Prius is a fékre lépve először generátor üzemmódba kapcsol, pedig az nem is tisztán villanyautó):

    "Muszáj átlépni a fékpedálra, ami persze ilyenkor még nem a hagyományos féket aktiválja; a Taycan 270 kW-tal tud lassítani és visszatölteni a villanymotorjaival. Ezzel most nehéz mit kezdeni, de illusztrálom. A jelenlegi 911-es Porsche 3,4 literes boxermotorjának csúcsteljesítménye 261 kW. Az kb. 350 lóerő. Vagyis a Taycan úgy tud a fékeinek a használata nélkül, elektromosan lassulni, mintha egy padlógázon nyelezett 911-es húzna minket visszafelé. Ezt képzeld magad elé, ha mered! Állítólag az esetek bő 90%-ában nem is csinálnak a 10 dugattyús fékszörnyek semmit, a közlekedésben egyszerűen nincs dolga a mechanikus féknek."

    Itt a link: totalcar.hu/tesztek/2019/10/14/porsche_taycan_turbo_s_teszt/

  • PDA_FAN

    tag

    "En kimatekoztam anno..." - Az értékcsökkenést is kimatekoztad? A jelenlegi használtautó piaci tendencia alapján látható, hogy a használt villanyautóknál nincs az első 2-3 évben az az akár 50% feletti bukó, ami a hagyományos autóknál megvan.

    Még egy szempont: nagyon sokan nem csak gazdasági szempontokat vesznek figyelembe, amikor autót vesznek. A legtöbb villanyautó ma már ad olyan kényelmi szolgáltatásokat, amelyeket a hagyományos autók 90%-ában még felárért sem találsz. Például, hogy leparkolsz, és távolról a mobilodon beállíthatod, hogy mikorra fűtse fel vagy hűtse le az utasteret, hogy mire odaérsz, ne jéghideg vagy szauna fogadjon. Van akinek a hangtalan, vibráció mentes üzemmód, a szagtalanság is számít.Vagy a jóval kisebb karbantartás igény: nem kell olajcserékre járni, és szennyezni a környezetet a fáradtolajjal.

    Sőt, van, akinek a környezetvédelem is szempont. Mielőtt a troll sereg megrohanna, hadd szögezzem le: megújuló energiából villanyáramot lehet csinálni, kőolajat meg nem.

Új hozzászólás Aktív témák