Mercedes EQC menetpróba

Még egy elektromos hajtású SUV, ami nem lesz tömegautó, de a Mercedes is megmutatja, hogy miképp képzeli el a közeljövőt.

Bevezető

Továbbra is úgy néz ki, hogy a prémium gyártók az elektromos hajtásláncú autók kapcsán az amúgy is drága kategóriát részesítik előnyben. Az Audi az e-tront alkotta meg, ami egy jókora kredenc, a Jaguarnak mondjuk nincs is kis méretű autója, de ők is egy SUV mellett tették le a voksot, amikor az I-Pace megjelent, a Mercedes első EQ fantázianevű autója pedig az EQC, ami a GLC alapjaira épül, tehát ez sem egy kis matchbox. Oké, ők tudnak a Smart miatt a paletta másik végéről is ajánlatot felmutatni, noha ott az elektromos dolgokat a Renault adja.


[+]

A kizárólag villannyal hajtott autóknál a probléma rendre az, hogy ezek jóval többe kerülnek, mint a hagyományos, benzinmotoros változatok, ami alapvetően abból fakad, hogy az akkumulátor baromi drága. Minél nagyobb kapacitású, annál drágább. Ezért ez a prémium SUV kategória azért jön kapóra a gyártóknak, mert azok az autók úgy egyébként sem olcsók, tehát nem annyira szignifikáns az eltérés, ha ezt elektromos hajtással kínálják. Viszont ugyanakkor maga a kategória meglehetősen ambivalens: városban ezek a dögök sokszor túl nagyok, hosszabb útra remekül lehetne velük utazni, ha nem korlátozná a dolgot a hatótáv. Szóval (és ezt már az e-tron kapcsán is meg kellett jegyezni) ez a kombináció valahogyan nagyon erőltetett, de nyilván gazdasági megfontolások miatt is hajlanak ebbe az irányba a prémium kategóriás márkák.


[+]

Jelenleg az akkumulátortechnológia csak lassan fejlődik, az energiasűrűség kapcsán vannak előrelépések (kisebb helyre lehet nagyobb kapacitású telepet begyömöszölni), de továbbra is ugyanazt a Li-Ion technológiát használják az autók, amit például a telefonok, ám itt sokszor nagyobb az áramfelvétel, ergo egy normális hatótávhoz bődületes méretű akku kell, pláne mert egy SUV az nem éppen az áramvonalasságáról híres, szóval fogyaszt is rendesen. Éppen emiatt értékeltük annyira a Kia e-Nirót, ami roppant takarékosnak bizonyult, az EQC-nál is láthatóan igyekeztek leszorítani a fogyasztást, mert a telep “csak” 80 kWh-s, ám mégis ki lehet autózni belőle 350-380 kilométert. A kérdés itt is az, mint az összes hasonló kocsinál: mennyire valós a hatótáv és milyen gyorsan tudjuk tölteni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • A Mercedes A-osztály fedélzeti rendszere

    A fiatalosabb célcsoportnak szánt A-osztály kapta meg a Mercedes megújult fedélzeti rendszerét először, amely tényleg teljesen más alapokra került, mint a korábbi megoldás. És elég jó is lett.

  • A Mercedes E-osztály fedélzeti rendszere

    Érintőkijelző nélkül igyekszik a német cég infotainment rendszert nyújtani, ami nagyon átgondolt és biztonságos addig a pontig, amíg telefont nem csatlakoztatunk hozzá.

Hirdetés