- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Yettel topik
- iPhone topik
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Brutál akkuval érkeztek az Ulefone X16 modellek
- Betiltották a Pixel 7-et Japánban
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
Új hozzászólás Aktív témák
-
woryz
senior tag
Szerintem akit előbb vesz észre az ellen, de lehet, hogy van rá más kiskapu... Előre vinném a helyedben a törpét és kicsit később a két másikat letesztelni, hogy tényleg azt támadják-e aki elől van.
De ha megtaláltad esetleg a választ, akkor szólj lsz, engem is érdekelne.
-
Louro
őstag
Sziasztok!
Kicsit furcsa kérdés, de nem találtam a guide-ban rá választ. Lehet valahogy azt menedzselni, hogy kit támadjon az ellen? Pl. én törpe védelmező vagyok és van 2 közelharcos mellettem, akkor elég lenne nekem kard+pajzs, másik kettőnek két egykezes vagy egy kétkezes, hogy hatékonyabbak legyünk.
Vagy, aki előbb odaér, azt csapja? Vagy életerő alapján megy a legkisebbre az ellenfél?
-
woryz
senior tag
Elképzelhető, hogy a mobil verzió rendelkezik magyar felirattal? Nem lehet ezt valahogy PC-re is applikálni? Amit találtam magyarítást, ott a Ű / Ő betűk "kis téglalap"-ok.
-
woryz
senior tag
Kicsit felélesztem a topicot (igaz, hogy nem a teszthez / tesztről szeretnék kérdezni).
Milyen jelleműek a transmuter specialist mage-k? Én szeretnék egy ilyennel játszani, de néhány helyen azt olvasom, hogy az alteration iskola leginkább a káoszra épül, és én egy neutral good karaktert szeretnék készíteni...
Vagy milyen karaktert ajánlotok?
-
Dr. Akula
félisten
"Habár mindenkinek magának kell eldöntenie, kiad-e 20 dollárt az Enhaced Edition újításaira, azonban ha elég sokan vesszük meg a programot, akkor azzal nem csak a folytatás érkezését biztosítjuk be, hanem talán ráébresztjük a kiadókat is, hogy ideje lenne ismét stílust váltani és csillogó grafika helyett inkább minőségi tartalmakkal telepakolni a játékokat."
Az lehet. De a munkáltatókat is ráébreszthetné már valaki hogy amerikai szintű fizetéseket kéne adniuk, hogy legyen miből amerikai árakon vásárolnunk.
-
Krapter
tag
válasz
Robo sapiens #139 üzenetére
Ezen az áron már nagyon megéri megvenni. Az elején eléggé ellenkeztem EE ellen, de őszintén azért sokkal élvezetesebb (vizuálisan) élményt ad mint az eredeti.
gog.com-on most az eredeti Fallout 1&2 is le van akciózva
-
Krapter
tag
válasz
Robo sapiens #137 üzenetére
Nem csak ott, hanem Steam-en is:
-
Robo sapiens
tag
Le van árazva a BG:EE iPaden.
-
El_Gigante
tag
Miért bugos a legelső küldetés?
-
meoindil
aktív tag
válasz
Aranygyerek #128 üzenetére
Ezt (és hasonló) játékot nem érdemes úgy játszani, hogy nem érted, mert pont a lényegről maradsz le. Én az új játékokban épp azt a hatalmas háttérinformáció halmazt hiányolom ami ezekben még meg volt, amik kiegészítették a történetet.
Mikor először játszottam végig, még nem volt magyarítás hozzá. Nagyon sokat szótáraztam, és nagyon sokat tanultam is közben. -
Freiherr
őstag
Elég távol áll tőlem ez a fantasy világ,de ezt ki fogom próbálni.
Hogy miért?Mert a 'gyengéim' ezek a kézzel rajzolt,izometrikus nézetű játékok.Pl. a Blitzkrieg-el a mai napig játszok,nálam a mai csilli-vili játékok meg sem közelítik ezt a fajta játékélményt,van valami varázsa számomra ennek a stílusnak.
-
#57018880
törölt tag
válasz
Vistaboy #127 üzenetére
A 6. oldalon 'Karakter Létrehozása 4.' oldalán még mindig sok az eperturmix
.
— Armor osztályozás még nincs. { Ligth >> Exotic } Armor Proficiency <<
— Fegyver osztályozás szintén.
— Base Attack Bonus nincs, helyette To Hit Armor Class 0 = azaz legalább ennyit kell dobni 0-as AC eltalálásához. Például: 11 THAC0-val, egy -4AC ellenhez 15-öt kell gurítani.
— Maximum Dexterity Bonus nincs még. Legalábbis nem ilyen értelmezésben.
— Armor Check Penalty ilyen van, de más értelmezésben, sajnos ezt kézikönyvből kell kitúrni.
— Arcane Spell Failure ilyen nincs még, ha varázsolni akar valaki akkor Robe/Elven Chain.
— Shield Proficiency nincs még. Class-hoz kötött a pajzsviselés, illetve a harcmódra lehet pakolni pontot, ahogyan írtad is. -
raggg
senior tag
válasz
Vistaboy #127 üzenetére
Tényleg ennyire lényeges lenne ennél a játéknál a grafika? Egy nagy mese az egész (itt-ott azért elég darkos mese), nameg a fantáziáról szólna ez az egész. Csak mára már kezd kiveszni a játékokból, hogy kell egy kis kreativitás, képzelőerő és fantázia, hog yigazán bele tudd élni magad. Én tavalyelőtt nyáron végigmentem a Baldurs Gate sorozaton és egyáltalán nem zavart, hogy 24"-es monitoron látok kb egy tucatnyi színes pixelt, ugyanúgy bele tudtam élni magam.
Egyébként nálam az NWN is hasonló volt anno, tényleg nem egy vizuális orgia, illetve a parti nekem is hiányzott, de egyébként nagyon jó a sztori (bár kicsit gyengén, sablonosan indul, ez igaz), jópár órát bele lehet tenni abba is.
-
Vistaboy
veterán
válasz
mikk2000 #126 üzenetére
Volt szerencsém egyik barátomnál látni a minap a GoG.com oldaláról származó Baldur's Gate-et, így tapasztalatból mondom, hogy igenis van különbség az EE és az eredeti között. Ahhoz a pixelhalmazhoz képest, amit ott láttam, a Steam alatt megjelent EE mérföldekkel szebb, hidd el nyugodtan. Igaz, egy mai grafikához szokott szemnek ez is csúnya, de egy ilyen játéknál nem mindegy, miképp újítják azt fel anélkül, hogy a hangulat ne változzon.
Szerintem pedig jó munkát végeztek a Beamdog és Overhaul Games emberei, egyetlen dologban hibáztak csak, mégpedig, hogy pofátlanul sokat kérnek érte. Ha 10 USD-ért adnák PC-n is, ahogyan azt a többi platformon teszik, szerintem mindenki megvenné, még akkor is, ha már megvan neki az eredeti kiadás. Így csak azoknak éri meg, akiknek még nem volt meg eredetiben, de még ők is meggondolják, hogy inkább GoG-ról vegyék-e meg az EE áráért mindkét epizódot egyben...
Szerk: Hejesírás...
-
mikk2000
őstag
Lehet hogy sok munka lenne, de a pénzért általában meg kell dolgozni. Úgy legalább nem nézne ki hányadéknak az egész. Az a pixelvonaglás, amit a karakterek animáció címszó alatt levágnak, az inkább szánalmas.
A hátteret úgyis nagyítani kell játék közben is, hogy az ember lásson valamit, tehát ha alapból nagyítanak rajta, akkor a karakterek nagyobb felbontású animációját kell már csak elkészíteni, és a hátterekhez akkor nem kell nyúlni.
-
Gothmog
senior tag
válasz
mikk2000 #121 üzenetére
Az NWN valóban ad&d szabályrendszerű lett volna?
Kis segítség, hogy értsd: az AD&D a D&D felújított, módosított kiadása volt, és önmagában is megért több kiadást, majd a D&D 3. kiadása követte (később pedig újabbak). Ez utóbbit (a harmadikat) használta az NWN. Úgyhogy ne "édíendézzük" már le, mert nem az!
Az NWN egyébként (a DA2-őt leszámítva) szerintem a Bioware leggyengébb alkotása. Sok szempontból lebutított (pl. szörnyek), 3D-be átrakott, partitól megfosztott BG. Így írnám le röviden. Persze ez magánvélemény.
-
mikk2000
őstag
Az NWN az egyik legnagyobb és legélvezetesebb rpg játék volt. Ráadásul ugyanazt az ad&d szabályrendszert használja. Végig is vittem természetesen. A grafikája pedig egyáltalán nem (volt) rossz, persze ajánlott élsimítást tenni rá, és ami nagyon fontos, anizó 8-16x szűrést, hogy legyen minden mosott fos, ami nem az orrunk előtt van.
De mint ahogy neked "ocsmány" az NWN1, úgy ocsmány nekem a BGEE, elhiszem hogy a sok hátteret nem fogják újrarajzolni, hiszen a fő cél a pénzszerzés minél rövidebb idő alatt, de a kareketereket és azok animációját egy nagyságrenddel nagyobb felbontásúra dolgozhatták volna át... mert így sajnos hányingerkeltő és idegesítő.
-
-
meoindil
aktív tag
Ez butaság, már ne is haragudj! Én is a Steamen vettem meg, automatikusan frissíti magát és (bár lehet az elején az volt) nem bughalmaz. Tökéletesen fut Win7-en, nem kell semmiféle kompatibilitási mód.... Még a magyarítás is működik vele, ha valaki úgy szeretné játszani.
-
oxox
addikt
válasz
Mister_X #111 üzenetére
melyik mostani rpg-re gondolsz? fallout-ot kiveve...amugy BG-ben teljesen jol megvolt csinalva a harc rendszer. ha nem lett volna, nem lenne ekkora neve a mai napig.
Diniboy en commodore vc20-on kezdtem....c64 best of game: wizard of wor !!!! (meg a creatures is szerettem) pc-n eleg kesoi jatekokat emlitesz...titus, prince, commander keen, dune2, testdrive...volt egy csomo autos jatek amiknek a nevukre sem emlekszem...mindezt chrome/hercules, majd ega monitoron (cga szerencsere kimaradt) ...meg mikor 4mb-rol 16mb-ra valtottam (potom 20k-ert...az olyan volt mint most egy generacio valtas...de ez mar kesobb volt
-
Diniboy
aktív tag
Hatalmas game volt, bár csak egyszer volt türelmem végigtolni, utána többször is újrakezdtem de félbe maradt mindig
Még c-64en kezdtem a szakmát, de utána a pc-n voltak azok a játékok amik beszippantottak igazán. BG I-II, IWD, Fallout 1-2, Wizardry 8, Might and Magic sorozat, Heroes sorozat.... Lehet csak annyi a baj hogy megöregedtem, de ezekhez képest az új játékok sehol sincsenek.
Még eszembe jut a melléjük a Jagged Alliance... meg az UFO-k, X-Comok.. ajaj.
"Time to take out the trash" -
#57018880
törölt tag
válasz
Mister_X #111 üzenetére
Ez egy elégé elhanyagolt funkció volt bár, de azért jelen volt. Ami azt illeti elég nagy szabadságot adott, hogy milyen AI scriptet adsz a karaktereknek. Például Rangernek adhattál full offense melee, rogue vagy ranged/support AI-t is. És képességeinél fogva működött mind hárommal.
Általánosságban minden alaposztályhoz tartozott, offenziv, defenziv, support/ranged. Nyilván ez arra nem elég, hogy beszkripteled a partit majd beküldöd őket a tömegbe és auto-win.
-
Mister_X
nagyúr
Nem tudom, nekem a mai szerepjátékok is tetszenek. És egy mondatot ki is ragadnék a tesztből: itt nem elég csak rámutatni az ellenfélre és hátradőlni, amíg csapatunk tagjai maguktól lemészárolják őket. Ez mind szép és jó, mert figyelnünk kell, taktikázni, de egy kicsit életszerűtlen is, hogy máskülönben állnak, mint a cövek, egy mai játékban azért legalább hátrál, pajzsot von maga elé vagy mittudomén, várja a "Béla, a papot szedd le" utasítást, ha nincs automatán. És azért az ilyen játékokban a főszereplő egy rangosabb valaki, aki elvár az embereitől bizonyos fokú önállóságot az engedelmesség mellett.
-
-
Gothmog
senior tag
Egy hatranya volt anno...tedd be a 3-as cd-t...mapot valtottal tedd be az 5-s cd...most tedd be a 2-es cd-t...en ettol kaptam hulyet
Ez előhozott bizonyos emlékeket
A játék megjelenésekor 1 gigás vinyó csücsült a gépemben, és bizony ment a CD-k cserélgetése. Ugyanakkor full installt is lehet nyomni, és úgy már nem zavaró a dolog.
fallout 1-et azert nem szerettem mert idore ment ahogy emlekszem...itt bogaraszhatsz amennyit akarsz.
Ez csak félig igaz. A water purification chip megszerzése volt időkorlátos (ha jól emlékszem, alapból 150 nap, de ezt ki tudtad tolni 100 nappal, ha megegyeztél a vízkereskedőkkel), de ha sikerült beszerezned, akkor onnantól kezdve megszűnt minden időkorlát.
-
Drizzt
nagyúr
Grafikailag pedig tényleg voltgyfajta csoda az Nwn-ben, amit még aztán a Kotor 1-2-ben használtak, aztán teljesen kihalt, legalábbis rpg-kből biztosan. Ez pedig az volt, hogyha kardoztál valaki ellen, s esetleg hárítást dobtál, akkor ténylegesen szépen odatette a pajzsot(vagy kardot), s elütötte vele a fegyvert. Kotor 2-ben ért ez a csúcsra, aztán valahogy azóta elfelejtődött.
-
oxox
addikt
válasz
stratova #105 üzenetére
Mas mint a fallout....ha ad&d-ztel valaha, akkor kotelezo.
Egy hatranya volt anno...tedd be a 3-as cd-t...mapot valtottal tedd be az 5-s cd...most tedd be a 2-es cd-t...en ettol kaptam hulyet
fallout 1-et azert nem szerettem mert idore ment ahogy emlekszem...itt bogaraszhatsz amennyit akarsz.
-
stratova
veterán
Ezt a leirást még olvasni is élmény volt. Ha jól sejtem közelebb áll Fallouthoz, mint egy korábbi Final Fantasy-hez. Erről mint összehasonlítási alapról érdekelne, Vistaboy és [oWn]f4te véleménye, mert bátorkodom feltételezni, hogy nektek nem idegen egy FF VIII, FF IX, ezek harcrendszere nekem tetszett (az is körökre osztott csak talán látványosabb), az FMV-ktől még anno lementem hídba (merem állítani, hogy a VIII korának legéletűbb latványát nyújtotta az átvezetőkben, de biztosan a PS-t is keményen megizzasztotta maga a realtime grafika). Viszont próbáltam a Fallout-ot és azt egy kicsit vontatottnak éreztem. Magával az izometrikus nézettel abszolút nincsen gondom, ha szép.
-
Vistaboy
veterán
Nem tudom, nálam a Steames verzió minden gond nélkül futott Win8 alatt, kompatibilitások nélkül. Frissítéseket meg hogy a manóba ne adnának már ki hozzá, minden Steames játék frissül automatikusan. Vagy ha nem, akkor a Beamdog oldaláról letöltheted a patch-eket.
Ui.: Mondjuk én bugokkal sem találkoztam, bár igaz, még nem értem el a legvégéig.
-
Plinkett
csendes tag
Köszönöm a tesztet, ha kap steamen egy -50-est, megveszem.
-
Ringman
félisten
utánaolvastam kicsit az Enhanced Editionnek, itt pl kicsit kevésbé pozitív az összkép: [link] - érdemes pár oldalt (előre/hátra) átfutni, mik a reakciók.
-
VIC20
őstag
,,...ami nem más, mint egy 15 éves program"
,,nagyon jó volt ismét feleleveníteni az élményt, amit a valaha is kiadott egyik legjobb szerepjáték okozott számomra negyed évszázaddal ezelőtt"
Matek?
-
batai15
félisten
hmm tetszetős játék,asszen kipróbálom :-)
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Azt nem mondtam, hogy a NWN jó volt, csak azt, hogy a kopár grafika nem vont le az értékéből. Mindenesetre nem kötött le túl sokáig.
Ellenben a Warcraft 3 szándékosan baltával faragott, rajzfilmszerű színorgiája és effektjei igenis szép (és igényes) összhatást keltenek, még most is. Emellé a fenomenális CG-átvezetőkkel megtűzdelt, könyvbe illő, darkos történet és a végletekig kiegyensúlyozott játékmenet (amit az elkövetkező patch-ek csak tovább tökéletesítettek) örök top 3 (kompetitív) RTS-be avanzsálták. A map editor is megérne egy külön misét. Ezeket kár lenne tagadni.
-
joysefke
veterán
válasz
Synthwave #88 üzenetére
A NWN ocsmány és szar.
legalább 3x nekiálltam, úgy, hogy a BG, Fallout2, BG2:ToB már mind a hátam mögött voltak és sose jutottam vele 4-5 óránál meszebb. A játék maga is szar volt, egy buta szar. És ocsmányul is nézett ki.
A többiek meg oda vissza voltak, hogy milyen jól néz ki, meg hogy "ez a jövő". Bazz. Nagy csalódás volt.
BG2 ezerszer jobban nézett ki. Meg aToEE is (bár azt sem tudtam sosha végitólni)
Abban az évben jött ki a Warcraft3 is. Oh, de rusnya volt az is, mindent mintha baltával faragtak volna gyurmából.
Szar egy év volt a 2002 ebből a szempontból az biztos
J.
-
#57018880
törölt tag
válasz
Synthwave #88 üzenetére
Szerintem is jobban öregedtek az infinity engine játékok mint például a NWN. Mondjuk nekem a Neverwinter nem igazán tudta elnyerni a tetszésem, eléggé steril hatású volt már megjelenéskor.
Az viszont elég fontos, hogy a BG:EE, valójában nem HD, hiszen nem voltak meg a forrás anyagok, hogy új rendereket mentsenek ki nagyobb felbontáshoz.
Ahogy látom jelenleg maradt a zoom és a magas felbontás mód utófilterezés keretén belül. Ez már 1920x1080 + felbontásokon eléggé meglátszik.
Én a $20-os árral leginkább akkor tudnék egyet érteni, ha újra tudják renderelni a területeket és a karakter sprite-okat is. Összességében nekem úgy tűnik egy erősebb és jelentősebb modot sikerült összehozniuk.
Ettől függetlenül remélem sokan megveszik, mert a BGII:EE-ben szerintem sokszoros a potenciál.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
A kézzel rajzolt, festményszerű, izometrikus grafika = "ehhez hasonló rettenetesen elavult grafikájú játéktól egyszerűen hányok"
lol. Just lol.
Én örülnék neki, ha még mostanában is csinálnának ilyeneket (esetleg kicsit a felbontást növelhetik, de még ez sem létfontosságú), nem ezeket a csicsás, steril vackokat.
A mai napig szép (mert az igényes art az nincs korszakhoz kötve), ezzel szemben egy NWN 1 valóban ocsmány (ami ettől függetlenül nem von le a játékértékéből).
-
Gothmog
senior tag
Vicces, ugyanis pl. az NWN1 grafikája szerintem pont hogy kevésbé időtálló, mint a BG1-é. A 2D-s, "kézzel rajzolt" hátterek a mai napig szépek, sőt, ez az a stílus, ami igazán időtálló tud lenni.
A figurák, a felbontás megnövekedésével (nemhivatalos moddal vagy a cikkben említett verzióval tetszőlegesen állítható a felbontás) párhuzamosan valóban elég aprók tudnak lenni, de azért erősen költői túlzás volt, amit írtál (hogy pl. még a fától sem lehet megkülönböztetni őket). Ha például itt nem látod, hogy ki kicsoda, melyik a fa, melyik a szörny, melyik a varázsló, melyik a félszerzet, akkor halál komolyan mondom, hogy menj el a szemészetre, mert valami gond lesz ott..Továbbá a "bugtengert" sem értem. Gyakorlatilag anno patch nélkül is tökéletesen játszható volt, és nem emlékszem pontosan, de mintha egyetlen patch jött volna ki, ami javított egy-két dolgot.
Én mindenesetre annyit tudok mondani személyes tapasztalatként, hogy kb 6-7 alkalommal vittem végig a BG1-et TuTu és egyéb modok nélkül (később, amikor lett konverzió, akkor persze TuTu-zva is még néhányszor ezen felül) és soha, egyetlen játékot zavaró bugot sem találtam (maximum annyit, hogy a varázslók néha sebződés ellenére is be tudták fejezni a varázslataikat). És tágabb ismerősi körből sem ismerek olyan esetet, amikor valaki bug miatt elakadt vagy küldetést teljesíteni képtelen lett volna BG1-ben.
A modifikált verzióknál (TuTu, NPCmod stb.) voltak bugok, sikerült belefutnom néhányba, de az alap BG-re, ha feltehetően nem is volt hibátlan, de pont, hogy sokkal kevésbé volt jellemző a bugosság, mint egy mostanában megjelenő átlag játékra. -
mikk2000
őstag
Sok-sok rpg-vel játszottam már, annak idején pedig commodore játékok, ami 320*240-el felbontást meg talán 16 színű grafikát jelentett. De ma már sajnos az ehhez hasonló rettenetesen elavult grafikájú játéktól egyszerűen hányok, és nem bíok vele játszani. Amikor kb 5 percig kell bámulnom egy "karaktert" ahhoz hogy rájöjjek, ez most melyik csapattag, sőt, nem-e egy állat vagy fa véletlenül, akkor nem sok kedvem van ehhez. Tudom, erre az az általános szöveg hogy "vérbeli játékosnak nem számít a grafika". A baj az hogy én is vérbeli játékos vagyok és mégiscsak számít. Én pl a Gothic II /Neverwinter 1 stb grafikájával is jól elvagyok pedig nem mai játékok azok sem, de ez... Ha már csináltak egy feljavított változatot, akkor egy kicsit modernizálhatták volna is a játékot. Arról nem beszélve hogy az egész játék egy bugtenger, nem véletlen a vége-hosszan megjelent javítások, és annak kilométeres listái. Mintha a leírás nem is erről a játékról szólna. Persze aki tudja élvezni, annak hajrá.
-
#57018880
törölt tag
A képek a cikkben kicsit elmosottnak tűnnek és fakónak, ez a játékban is ilyen? Kb olyan, mint ha egy fekete háttéren kapott volna egy .85 --- .9 áttetszőséget. Azt hallottam, hogy valami 2D filtert használnak a zoom-hoz, ezt azonban még nem láttam nagy képeken összehasonlítva sehol.
UI: Catmull-Rom
-
Tnil
tag
Ez most meghozta a kedvem a játékhoz. ^^
-
meoindil
aktív tag
Jó cikk!
Én is hiányolom a hasonló játékokat manapság. Be kell vallanom, hogy nekem semmi bajom a grafikájával... Pillanatok alatt feledteti el a játék hangulata, hogy nem a mai technikához igazodó szuper grafika társul a történethez.
Mikor megjelent sok kritikus hozzászólást lehetett olvasni a bugokról. Én csak nemrég vettem meg, mikor akciós volt a Steamen, de eddig egyetlen buggal találkoztam csak, az is csak bosszantó volt, de nem tette játszhatatlanná a játékot. (A legelején Candlekeepben hiába próbáltam beszélni Tethorillal nem adta oda a tekercset...)
Mindenesetre most éppolyan öröm játszani vele, mint régen. Én is a BG miatt vettem új gépet akkoriban. -
bali93
tag
"Viszont aki szerint a Diablo egy szerepjáték, az jobban teszi, ha elkerüli a Baldur's Gate-et, mert ez a műfaj nem neki való." - Ez tetszett.
-
LaleeeSan
tag
Nagyon jó írás, színvonalas mint mindig
Egyetlen baj van vele, hogy kedvet kaptam a játékhoz miatta, de nincs most időm játszani vele és pénzem megvenni -
Na, ezt nem értem. 17-nél miért váltanának happy-re? A semleges elvileg annál happy-bb (micsoda szó
), minél közelebb van a 10-hez. Elvégre a semlegesek azt se szeretik, ha túl jó valami.
Igazából sosem figyeltem miképp van ez megvalósítva a játékban, szóval lehet rosszul gondolom. -
Gothmog
senior tag
válasz
Synthwave #76 üzenetére
Szerintem a Vegas sehol nincs a sima Fallout 3-hoz. Butítás.
Nem kötekedésképpen, de őszinte csodálkozással kérdem, hogy mi a butítás az F3-hoz képest? A beépített hardcore mod? Az, hogy visszahozták az első két részből a páncéltörő és egyéb spéci lövedékeket? (Ezzel párhuzamosan a páncéloknál is visszaállították a régi rendszert) Az, hogy itt már igazán számít, hogy melyik frakcióval milyen viszonyban vagy?
Emellett a New Vegasban sokkal több fajta ellenfél (számosat visszahoztak az első két részből), fegyver és páncél van, újrahasznosíthatsz a töltényektől kezdve nagyon sok mindent (emlékeim szerint alapból ezt a Fallout3-ban nem tehetted meg, csak valami moddal).
Nekem lehet, hogy nincs 1000 órám a trilógiában, vitatkozni sem akarok, de még anno, a megjelenésekor találkoztam először a Fallout1-gyel, és az első két részt fejenként majd' tucatnyi alkalommal vittem ki, tehát van némi lövésem nekem is a játékhoz. És számomra, bár ez nyilván szubjektív, a New Vegas ezerszer inkább falloutos, mint a harmadik rész. De ha megnézem a készítőket (a New Vegas készítőit), akkor nem is csoda...75: Tim82: A New Vegas legeleje nekem nem jött be annyira (mint ahogy a kaszinóváros maga sem), a kezdése nagyon gyenge a harmadik részéhez képest, ugyanakkor idővel azért kimutatja a foga fehérjét és tele van kellemes visszautalásokkal a korábbi részekre. És csakis hardcore módban érdemes nekikezdeni. Viszont sajnos durván bugos, bár éppen most játszom újra, és komoly buggal egyelőre nem találkoztam (kb. 25 órám van most benne ezzel a karakteremmel).
-
-
Razermazer
őstag
Én annak idején ezt saját generált karakterrel is végigtoltam és magával Drizzt Do' Urden-nel is, szerintem még meg is vannak valahol az elmentések és a karakterek is.
A pcguru régi stábja által leírt walkthrough alapján mentem egy két helyen, mert a kiutat nem találtam emlékszem Lilly volt a szerepjátékokat tesztelő isteni leírásokat csinált a nyomtatott informatikai sajtó a fénykorát élte(mai napig megvannak az újságok is leírás is).
Imádtam szerettem, ezért kellett pentium procit vennem, mert a cyrixomon nem ment.
Itt az idő újra elővennem, de nekem megfelel a régi is majd karácsonykor mikor ráérek.
Örülök neki, hogy felújították, csak van egy érzésem, hogy a mostani generációnak az ilyen típusú játékokhoz már nincsen türelme. -
Gothmog
senior tag
Vicces, kb. 4 hónapja indítottam egy paladint (Inquisitor kites) én is BG1-ben (TuTu konverzió), de magam is jegelem per pillanat, és állandóan tervezem, hogy folytatom, persze ToB végéig elmenve vele. Előbb-utóbb rá is szánom magam.
Egy korábbi itteni hsz-edre reagálva még: bár nem nekem szólt a kérdés, de számomra nem hogy nem rossz a New Vegas, hanem egyenesen az a Fallout2 utódja. A Fallout3-mal úgy vagyok, hogy hatalmas főhajtás a Bethesdának a sorozat felélesztéséért, illetve látvány és dizájn tekintetében maximálisan hozták az első két rész hangulatát, ami óriási szó és dicséret a részemről, ugyanakkor szellemiségben, érzésben nekem nem "falloutos" az a rész. A New Vegas viszont már az.
-
Vistaboy
veterán
-
Jó jellemű karakterek a 13-nál magasabb népszerűségi szintet szeretik, a semlegesek 16 felett kezdenek örülni, míg a gonoszok 5 és az alatti "rémhírnév" esetén boldogok igazán.
2. oldal. A semlegesek nem a 10-et szeretik nagyon?
Én sajnos nem játszottam az első résszel, kizárólag a másodikkal (de azt nem tudnám megszámolni hányszor toltam végig). Lehet, hogy ideje volna.
-
Tim82
félisten
most beütöttem a képkeresőbe: "baldur's gate 2 portrait" és ahogy a képekre nézek, életem egy (kellemes) szeletét látom.
Kb. két-három hónapja kezdtem újra az első részt egy jó jellemű csapattal (de el akarom vinni a bagázst a ToB végéig), csak kicsit jegeltem a témát - szerintem melóból hazaérve viszont folytatom.
-
joysefke
veterán
Köszi a tippet. Az igazság az, hogy nem szívesen végzek félmunkát, az utolsó végigjátszásra egy brutális partit hoztam össze, gyakroratilag mindenki (5-en) varázsképesek, így annyira sok mikromanagement-tel járt a játék a végén (varázslatok bekészítése 5 könyve, mindegyik könyvben kb max szintig), hogy azt már nem bírtam. Mellesleg ebben a végigjátszásban már használtam MOD-okat, amelyik az erős ellenfeleket még sokkal durvábbá teszi.
lehet egyszer újra nekiállok.
most beütöttem a képkeresőbe: "baldur's gate 2 portrait" és ahogy a képekre nézek, életem egy (kellemes) szeletét látom.
J.
-
joysefke
veterán
A kettest kb 3x végigtóltam (ennek ellenére a Watchers Keepre sosem éreztem erőt).
Az első végigjátszás még gyakran szenvedés volt, a nehezebb ellenfelekkel nehezen bántam el, gyakran sokadik nekifutásra. Drizzt bandáját pedig alig tudtam kinyírni, már amikor poénból megpróbáltam.
Harmadikra olyan csapatot raktam össze, hogy Drizzt bandájából egyedül a sötételf tudott elmoccanni a helyéről a többike szinte instant meghaltak (3x Mage+2x Cleric a bandában, nem tudom volt-e hatodik karakter, de ha volt akkor az Korgan volt).
Szóval ha valaki az ADnD-t jól kiismeri, sokkal sokkal könnyebben boldogul, mint az elején. Talán ez lesz a kezdő kanadozóknak nehéz az elején, és ezért fogják sokan abbahagyni.
J.
-
Valdez
őstag
válasz
Synthwave #62 üzenetére
"Az Infinity Engine egy remek találmány. Én sajnáltam, hogy nem jött ki vele több dolog."
Én is, imádtam... Sajnáltam, hogy mindenki rápattant egyből a 3d-re még akkor is ha annak idején csak sokkal rondább összhatást tudtak vele elérni mint egy szép 2d-s munkával.
Remélem az Overhaul elkezdi továbbfejlesztgetni -
Tim82
félisten
válasz
Synthwave #62 üzenetére
Én régóta nem játszom aktívan, de szerintem az lfg.hu-n, illetve a gameofthrones.hu-n beregisztrálás után tudsz IRL játékospartnereket is keresni. Utóbbin online is megy mesélés.
Ha budapesti vagy -környéki vagy, akkor meg beballagsz a Sárkánytűzbe és megkérdezed az eladót, hogy nem tud-e valamilyen lehetőséget. Ott rendszeresen vannak ugyanis szerep- és kártyajátékos találkozók.
Btw, a Fallout New Vegas rosszabb lenne a Fallout 3-nál?
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz
Colonel993 #20 üzenetére
ROFLMAO
A grafika századrangú ebben a műfajban, ráadásul ez még szép is, a mai napig.
Oblivion és a topic-alapú beszélgetés elég gagyi. A Morrowind még nem volt rossz, de ott is csak akkor lehetett igazán RPG-zni, ha maga a player játszott szerepet, úgymond "játékon kívül".
S.T.A.L.K.E.R., mint RPG.. Feeling-es (kaland-)FPS, semmi több. Mondom ezt úgy, hogy szívem egyik csücske a radioaktív, halott puszta-betegfless.
Az Infinity Engine egy remek találmány. Én sajnáltam, hogy nem jött ki vele több dolog.
Az utolsó jó szerepjáték a Fallout 3 volt, de ahhoz sem ártott egy-két plusz mod (CotW és FWE <3)
------------------------------------------------
Más: vannak köztetek olyanok, akik IRL is szoktak (színvonalasan) szerepjátékozni, tapasztalt KM-mel és játékosokkal (Érden és közvetlen környékén)? Mondjuk Vampire / Werewolf / Changeling / Mage, Ars Magica, Codex, M.A.G.U.S., MERP, ADnD, Shadowrun, Call of Cthulhu? Akár új rendszerekre is nyitott vagyok. 10 évig játszottam, de a társaság már szétszéledt..
-
Ringman
félisten
olvastam, hogy valaki végigtolta a 2-es részt (+tob-t) szintlépés nélkül
azt hiszem van 1 str, dex, const, char, 2 (vagy 2) int és 3wisdom könyv
valamint az alacsonynövésűek15const fölött a mentődobásaikra pluszt kapnak.
a feltápolás igen egyszerű, ha nem elsőre játszol, van pár kombó, ami OP, kettes részben méginkább. -
Tim82
félisten
No worries.
A PC-nek meg simán össze lehetett hozni 20-as DEX-et (18-as tulajdonság + ha elfként indítottál = +1 DEX, + volt erre is egy tome).
Emlékszem, a sorcerers.net-en voltak (illetve máig elérhetőek) egy Dave Milward nevű fickó teljesen power gamer szemléletű komplett walkthrough-jai, ő nagyon keményen tudott azzal sakkozni, hogy milyen az ultimate evil meg az ultimate good party, milyennek kell lennie a PC-nek, milyen csapattársai legyenek, azokat hogyan kell
feltápolnifelszerelni...Az Xbox Classic-os játékokkal játszott valaki? Ha jól sejtem, elvileg azok inkább a Diablo-ra hajaznak, csak a brand sikerét lovagolták meg. (Baldur's Gate Dark Alliance I-II.)
-
Kansas
addikt
Azért nem privátban küldtem, mert bár tőled idéztem, nem kizárólag, nem főleg neked szólt.
Egyébként meg nem az élő fába kötöttem bele, hanem egy - szerintem - hibás gondolkodásra hívtam fel a figyelmet.
Másrészről nem kell új kategóriát feltalálni, a BG igazi szerepjáték(ahogy írtam is) csak épp nem azok miatt a tulajdonságai miatt, amiket többen hozzád hasonlóan az "RPG-séghez" társítanak.Peace
-
Tim82
félisten
Még nem jelent meg az Android-os verzió sajnos. ("Coming soon...")
Én is a HP Touchpad-re venném meg, de májustól lesz a családban iPad Mini is, úgyhogy ha addig nem jön ki a droidos változat, marad az iOS.
-
parkasz
senior tag
Nagy kedvenc még most is!
Nem Diablo, de nem is baj. Én mindkét stílust szeretem. Legyen az hack & slash vagy csapatban kujtorgós. De jó nekem
Amúgy androidra honnan lehet beszerezni? Ilyen játéknak mindig akad hely az Asus tf101-en. -
viharhozo
addikt
Nyilvan itt adottsag volt, de az AD&D azert eleg sok megkotest tartalmazott, valami jofele Wizardry-reboot kellene (termeszetesen nem lesz), annak a rendszere/vilaga sokkal erdekesebbre sikerult.
-
whitezo88
nagyúr
válasz
#57018880 #38 üzenetére
anno a BG1-et soloban is végig vittem, fighter/cleric volt. harcolni se volt rossz és mellé volt egy rakat hasznos varázslat, pl a Hold Person eléggé OP volt. első részben. gyorsan felment az ember max szintre és egy embernek mehetett az összes jó cucc.
amúgy valahogy az első rész hangulatban jobban tetszett, zeneileg meg főleg. BG2 is egyik kedvenc, sokrétű, sok helyszín van, múltkor elővettem csak kb semmire se emlékszem (betéve tudtam hol lehet ezt meg azt az imba cuccot beszerezni) meg nagyon sok idő.
volt volt hozzá egy fanmade mod, a Darkest Day.
Ja meg a Watchers Keep milyen szopóroller volt főleg a labirintus a random varázslatokkal...
-
-
oxox
addikt
Baldurs Gateben 1-ben az volt a legdurvabb, hogy tovabb lehetett vinni a karaktert, ill. egy karakterrel tobbszor is vegig lehetett vinni a jatekot (ha meg mar nem emlekszem milyen modban inditottad akkor tobb karaktered is bevallogathattad)....torpevel vegigtoltam joparszor az elsot, es nehany tulajdonsagnovelo konyvnek koszonhetoen 20-onsok volt az ereje mar...ha jol emlekszem embernek 18/00 volt a max...ebbol kifolyolag a masodik reszt gyakorlatilag mint kes a vajon toltam vegig a torpicsekemmel
-
#57018880
törölt tag
Lehet, hogy érdemes még mellékelni, hogy a Dual-Class további limitációkkal is rendelkezik. A DC által elég OP karikat lehet alkotni, részleteket éppen ezért nem is említem.
Ezen oldal utolsó kommentjét egy táblázatban lehetne mellékelni szerintem, ez még a kézikönyvből is kimaradt.
UI: Szerintem nem érdemes kimatekozni a karikat, mert alapból is elég kemények
.
-
Gothmog
senior tag
Hmm, ízlések és pofonok. Számomra (hangsúlyozom, számomra) a BG1 a mai napig sokkal kedvesebb élmény, mint a BG2 (azzal együtt, hogy a BG2 is hatalmas játék). Jobban szerettem a történetét, jobban szerettem, hogy szabadon kalandozhatok, és nem csak a fő vagy mellékküldetések által kijelölt helyszínekre lehet elutazni, és jobban szerettem a - természetesen fantasy környezeten belüli - realitását. És valahogy jobban szerettem, hogy "kezdő" hősöket lehet terelgetni, és figyelni, ahogy erősödnek.
És jobban szerettem a realitását, ami alatt azt értem, hogy nekem a BG2-ben kissé röhejes és illúzióromboló volt, hogy egy olyan városban, ahol a legkisebb elfingott varázslat után is megjelent a varázscsendőrség (ha nem volt kiváltott engedélyed), na ebben a városban a temető hemzseg az élőhalottaktól és vámpíroktól, a csatornarendszerben egy ősöreg beholder tanyázik a kultuszával, az elhagyatott házakban lichek szövögetik terveiket, és amúgy a legközönségesebb kalandozó/zsoldos/tolvaj/akárkicsoda, akivel összeakadhatsz ellenfélként, minimum 10-12. szintű... oké, tudom, kell a kihívás a játékosnak, de ez bizony sokat elvesz a játék realitásából. Irenicus sztorija pedig... Sarevoc valahogy ezerszer karizmatikusabb volt.
Ugyanakkor tény, hogy a BG2 nagyobb, profibb, több varázsholmi, alkasztok választási lehetősége, magasabb szintkorlát, az AD&D klasszikus bestiái (sárkányok, lichek, beholderek, démonok stb.), plusz elmehetsz Mélysötétbe is, és nem utolsósorban ott vannak a zseniális NPC szövegelések (Jan Jansennel és a fehérrépa mániájáával az élen.) Szóval, papíron jobb a BG2, de valahogy a hangulat... az nekem az 1-ben volt az igazi.
De mondom, ízlések és pofonok, nem vitának/trollkodásnak szántam
-
orion1025
őstag
Sokáig én sem bírtam a játékot, számomra a Diablo után kicsit visszafejlődés volt.Ellenben a Fallout2, Diablo, Diablo II-nél nem tudok magasabb színvonalú játékról ebben a műfajban.Évről-évre előveszem az említett címeket, de a Baldur sosem kötött le és sosem fogott meg semmiben.
-
Sanchez638
addikt
Na ez a játék az amihez mindig hozzá jutottam, de sose próbáltam ki
-
#57018880
törölt tag
Azzal a motorral tényleg meg lehetne csinálni. Annyi, hogy pre-render helyett real time 3D lenne, a fix kamerát meg egyéni ízlés szerint lehetne állítani.
Persze így sem lenne 100% ugyanaz, de ez csak a fejlesztőkön/moddereken múlik.
On: Ha kijön a BG2 EE is, akkor lehet megint nekiállok. A BG-vel nekem már csak az a baj, hogy rongyosra játszottam, szinte mindent ismerek benne, így nincs sok kihívás.
Akinek első felfedezés, annak kiemelten ajánlott. Elsőre szerintem érdemes 5-6-os partyval játszani. Másodikra érdemes duo/trio -val nekiállni.
* Enchanter Mage
* Thief/Mage (Illusion + Abj)
* Undead hunter PaladinEgyik kedvenc partim a fenti.
-
Diopapa
addikt
"Azoknak a PC-s játékosoknak, akik már rendelkeznek az alapkiadással, első pillantásra a 20 dolláros ár soknak tűnhet és ez így is van. Viszont az Enhanced Edition immár egy multiplatform fejlesztés, ami Windows mellett Macintoshra, iOS-ra és Androidra is elkészült, így a költségek tetemes hányadát a portolás jelentette."
Nem csak elsőre tűnik soknak, hanem mocskos nagy lehúzás. Nekem megvan az első rész is dobozos verzióban és nem értem, hogy engem mint vásárlót miért kellene érdekelnie annak, hogy muliplatform? Magyarul azért fizessek többet, mert elkészül iOS-re is? Remek...
-
Valdez
őstag
válasz
animatrix11 #33 üzenetére
Ez már nem ugyanaz... teljesen más feelingje van így a játéknak.
-
animatrix11
őstag
Ez mind szép és jó. Valszeg fogok játszani a bg2 EE editionnal ha lesz
de miért nem így csinálják meg? Baldur's Gate II Redux – Dragon Age: Origins Mod
A story megvan, a grafika nagyjából megvan, csak a pályákat kéne megszerkeszteni, és az év játéka lehetne belőle...
-
Vistaboy
veterán
Oké, megtennéd, hogy linkeled akkor nekem a megfelelőt és kijavítom az értékeket? Kerestem pár helyen, de ezt találtam egyedül.
(#29) Kansas: Ez az egyik oka annak, hogy miért nem szeretnek sokan ide cikkeket írni, mert mindig akadnak olyanok, akik még az élő fába is belekötnek. Oké, legyen igazad, stratégiai szerepjáték. De attól még a mondandóm lényegén ez mit sem változtat.
Különben is, kértelek titeket, hogy privátban küldjétek az észrevételeiteket...
-
Ringman
félisten
ahhoz képest, hogy gog-on a bg 1+2 összesen kerül 20$-ba (amit pár havonta min. 50%-os leértékelésen - múlt héten 80% is lehetett), nem biztos hogy jó vétel, ha wint használsz, ugyanis az eredeti bg-khez is van már widescreen mod, szóval akár fhd-ben is lehet játszani velük. (az 1-hez van mod, hogy a 2. rész motorját használja.
[link] -
Kansas
addikt
De kedves hölgyek-urak, nem szokhatnátok már le róla, hogy a körökre osztott taktikát, a loot management-et és a pontosztogatást tartjátok az RPG-k ismérvének?
"Itt bizony komolyan oda kell figyelnünk rá, hogyan harcoljunk, kit vegyünk be csapatunkba, milyen képességeket használjunk, vagy hogyan öltöztessük fel karaktereinket és még rengeteg másra is" Ez mind igaz, csak épp semmi köze a játék RPG voltához, ez bizony stratégia és nem szerepjátszás.Ettől persze még a BG2 igazi RPG, csak épp a következő dolgok miatt: döntési helyzetek, jól megírt párbeszéd-opciók, amik viszonylag jó lehetőséget adnak a különböző karakterek különbözőképpen való megalkotására/kijátszására, valamint attól, hogy a cselekedetek sikere nem a játékos (kéz)ügyességétől, hanem a karakter(ek) képesség/képzettség szintjétől függ(random faktorral megspékelve).
Ez utóbbi hiányzik a manapság divatos akció-RPG-kből...Az, hogy a szimulációs rendszert egy meglevő pen&paper szerepjátékból vették, az adott játékot játszóknak/ismerőknek könnyebbség lehet, de ha jobban belegondolunk, a rendszer csak egy eszköz kéne legyen, és nem a cél, annyival jobb, realisztikusabb rendszert lehetne csinálni számítógépen, épp azért, mert nem kellene foglalkozni annak a bonyolultságával, rá lehetne bízni a számolgatást a gépre, és elrejteni a részleteket a játékosok elől.
Nem mellesleg a P&P szerepjátékok is már jóval túlhaladták a D&D/AD&D színvonalát, már a 90-es években...(mielőtt bárki a koromon és a tapasztalatomon kezdene el lovagolni, '94-ben kezdtem el P&P RPG-kkel játszani, és nem sokkal később cRPG-kkel is)
-
GTompi
csendes tag
Vistaboy
Én AD&D 2E-t és D&D 3E-t is játszottam. A BG eredetileg AD&D 2E szabályrendszert használt, ha ez így van az enhanced editionnél is, akkor nem jó a tulajdonság táblázatod, mert azt a 3E-ből (azt használ egyébként az NWN és ID2) vetted. Ahogy nézem Minsc ereje 18/95, szóval majdnem biztos, hogy ez is 2E. -
IreN!CuS
addikt
Egyszer csak megélem ,hogy lesz pár száz óra szabadidőm akkor ennek is nekifekszek vagy nyolcadjára
-
#51736960
törölt tag
válasz
Colonel993 #24 üzenetére
akkor mégsem vagy olyan fiatal
egyébként bevallom, én mindig szemeztem a bg-vel, soha nem játszottam vele. viszont ez az új kiadás nagyon meghozta a kedvem, el is kezdem hamarosan. (persze tudom, így sem lesz egy crysis 3, de nem is ez a lényeg)szerk: nagyon alapos a cikk, elismerésem
-
Colonel993
senior tag
válasz
#51736960 #21 üzenetére
Ohhh ismerem én ezt a gammát...
Mókás volt még úgy 8-9 éve...
Sőőőt a szerepjátékok kiélése korszakomat a HKK-val űztem...Még véletlenül sem a játék pocskondiázása a lényeg, hanem az, hogy ez már leszolgálta a korát... ki lett nőve...
Ne akarjunk már Trabantba Porsche motort... vagy gyöngyház festét felvinni... akkor is Trabi marad...
10 év múlva meg feljavítják a STALKER-t vagy a Cysis-t hogy már 4Dx-en lehessen játszani vagy kitudja... csak hogy még lehúzzanak róla pár réteg bőrt...Aki szereti a Baldur's Gate -et az most így is fog vele jászani, extra Grafos fícsőr nélkül is használható...
Aki meg nem az így se fogja megvenni...Tim82:
Legutolsó sorban... még az is az...
Én legalább is a pár kiegészítő után már igen szívesen megépítem a magam kalandozóját, hogy felfedjem a pusztaság minden rejtett radioaktív bugyrait -
Tim82
félisten
válasz
Colonel993 #20 üzenetére
A Stalker, mint szerepjáték? Muhahaha...
-
kelly416
veterán
"Szinte nincs is olyan rajongó, akinek ne lenne meg (Akár CD-n, akár GoG-ról), vagy legalábbis ne hallott volna róla az elmúlt 15 év alatt."
Azért megkérdezném azt a rajongót, aki még nem hallott róla, miérti is rajong.
Amúgy jó cikk, köszönöm szépen. -
#51736960
törölt tag
válasz
Colonel993 #20 üzenetére
a klasszikus szerepjáték a dobókockás d&d, erre épül a bladurs gate.
ezekhez képest az oblivion egy hack&slashgondolom elég fiatal lehetsz (nem bántásból írom)
-
Colonel993
senior tag
Izometrikus nézet...
6 másodperces idővallumok (Valós idő akkor most, hogy is van? )
Muhaha...Szerepjáték nálam úgy vagyon hogy Oblivion... legutolsó sorban még STALKER...
Nem fárasztom magamat minden áron az Őskövületekkel...
Komolyan nem tudnak már jobbat kihúzni a kalapból mint, hogy fel Áppgrédolnak egy rég letűnt kor játékát?
(Mikor utoljára hallottam az AoE II ráncfelvarrását azon megmosolyogtam, mert cefet szeretem... noh de már milyen ez? megveszem megint... újra minden mint réges-régen, csak kicsit barátibb a szemnek? Ugyan...)
Tessék felfogadni jó játék fejlesztőket, belefogni komolyabb prjektbe... merni kockáztatni... nyitni az ÚJRA...
És mindezen felül normálisan megfizetni őket és rendszeresen a körmükre koppintani
Nem Tucat EFPÉES kópákat gyártani alulfizetett sufnituning Windóz Tímmel... -
mephi666
nagyúr
haverom csak pislogott, amikor meglátta az első "csapatomat", amivel először végigvittem: 2 íjász volt
több xp-t kaptak fejenként, gyorsabban fejlődtek és szétnyilaztak mindenkit... simán megcsináltam, hogy az egyikkel húztam a lényeket, másik meg csak lődözte őket
vagy fordítva... casterek se jelentettek problémát, mert mire nyikkantak egyet, kaptak is 1 nyílvesszőt, ami interruptolta a spellt
második résszel is sokat játszottam, de ott leírás kellett fell woods-hoz, mert anélkül halál volt: asszem 4-5 kijárat is volt helyszínenként és csomó helyen visszavitt valamelyik előzőre...
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Ennél már csak a Fallout-ok jobb RPG-k.
Közvetlenül mögötte meg ott leledzik a Planescape Torment és a Star Wars: KotOR 1-2 (pedig alapjáraton rühellem a Star Wars-t).
Szóval alapmű.
-
djculture
félisten
Fater 10 éve nyomja a bg2-t a kieggel de még mindig talál olyan szituációt vagy helyet ami újdonság
Az egyes bg viszont még kezdetleges volt szerinte is, a kettes visz mindent. -
GeryFlash
veterán
Ez egy nagy lehúzás. A játék jó volt, és ma is aki szerette tud vele játszani, de ennyiért ez egy rohadt nagy lehúzás, akár az age of empiresök... nem értem, mit képzel egyes kiadók, mit jelent az ,, Enchanced editon" szó...
Nagyon alapos cikk, gratula hozzá, jó volt olvasni, lehet előveszem a szekrény mélyéről a játékot
-
Bazzzs
senior tag
Rég olvastam ennyire velős és részeltes cikket. Az ilyen irományok is körülbelül akkor voltak elterjedtek mint az igazi szerepjátékok. Ettől függetlenül örömmel olvastam és nagyon tetszett
Egyszer tuti beszerzem ezt az új kiadást is, bár lehet, hogy csak valamilyen akció keretében
-
Tim82
félisten
A Guide of True RPGs for Dummies.
Amúgy igen, erősen gondolkodom, hogy kell-e nekem az eredeti játékok mellé az Enhanced Edition vagy sem.
-
saelin
veterán
Velős cikk.
-
Elismerésem a cikkbe fektetett munkáért!
-
Valdez
őstag
Az utolsó mondat üt és teljesen egyetértek
(bár azt is megértem ha valaki azt is szereti, én sem vetem meg a hack'n slasht).
A harcos osztály nincs részletezve.Amúgymeg régi kedvenc ez a játék, kár h nincs időm mostanában játszani
-
Vistaboy
veterán
Szeretnék megkérni mindenkit, hogy ha bármilyen hibát vagy pontatlanságot észlel a cikkben, privátban értesítsen és írja oda azt is, melyik oldalon található az elírás. Aki nálam otthonosabb AD&D témában és azt látja, hogy nem a valóságnak megfelelően van leírva valami, az is kérem, jelezze, mert én is szeretném pontosítani ismereteimet.
Előre is köszönöm.
(#5) Gothmog: Kijavítottam, természetesen igazad van, én köszönöm, hogy szóltál.
-
Gothmog
senior tag
Éppen csak elkezdtem olvasni a cikket, és annyit rögtön megjegyeznék halkan, hogy az IWD és a Planescape: Torment nem Bioware játékok (csak az Infinity Engine-t adták hozzá). A Black Isle és a Bioware nem ugyanaz, ne mossuk össze őket.
Szerk: OK, elnézést, nem szoktam belekotnyeleskedni, ha hibát látok, akkor sem (így nem ismerem a módit), de ez most kijött belőlem.
-
Hahhh, én az Icewind Dale-t imádtam. Kár a Black Isle Studios-ért.
-
trufa12
addikt
Tudom hogy a diablo nem szerepjáték
de sajnos nekem ultra brutál nehéz ez a game
(
pedig olyan szívesen játszanám :S
-
Remek írás, remek játék. Ilyeneket kéne gyártani és nem qte baromságokat.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- LEGO klub
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen routert?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...
- SZÉP Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Laptop -75% 15,6" i9-11950H 64/2TB RTX A4000 8GB UHD OLED
- Szép! Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB/512GB FHD IPS
- Eladó Apple MacBook Pro 13" A1706 (Late 2017, Silver - EMC 3163)
- Amazfit GTR 2 Classic okosóra dobozában töltőkábellel
- Mac mini M1 chip 8 magos CPU-val, 8 magos GPU-val
- ÁLTALÁNOS IGAZGATÓHELYETTES tábla
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad 330S-15IKB - i5-8G I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Honor 200 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest