Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vistaboy

    veterán

    válasz mikk2000 #126 üzenetére

    Volt szerencsém egyik barátomnál látni a minap a GoG.com oldaláról származó Baldur's Gate-et, így tapasztalatból mondom, hogy igenis van különbség az EE és az eredeti között. Ahhoz a pixelhalmazhoz képest, amit ott láttam, a Steam alatt megjelent EE mérföldekkel szebb, hidd el nyugodtan. Igaz, egy mai grafikához szokott szemnek ez is csúnya, de egy ilyen játéknál nem mindegy, miképp újítják azt fel anélkül, hogy a hangulat ne változzon.

    Szerintem pedig jó munkát végeztek a Beamdog és Overhaul Games emberei, egyetlen dologban hibáztak csak, mégpedig, hogy pofátlanul sokat kérnek érte. Ha 10 USD-ért adnák PC-n is, ahogyan azt a többi platformon teszik, szerintem mindenki megvenné, még akkor is, ha már megvan neki az eredeti kiadás. Így csak azoknak éri meg, akiknek még nem volt meg eredetiben, de még ők is meggondolják, hogy inkább GoG-ról vegyék-e meg az EE áráért mindkét epizódot egyben... :U

    Szerk: Hejesírás... :DDD

  • Gothmog

    senior tag

    válasz mikk2000 #121 üzenetére

    Az NWN valóban ad&d szabályrendszerű lett volna? :U

    Kis segítség, hogy értsd: az AD&D a D&D felújított, módosított kiadása volt, és önmagában is megért több kiadást, majd a D&D 3. kiadása követte (később pedig újabbak). Ez utóbbit (a harmadikat) használta az NWN. Úgyhogy ne "édíendézzük" már le, mert nem az!

    Az NWN egyébként (a DA2-őt leszámítva) szerintem a Bioware leggyengébb alkotása. Sok szempontból lebutított (pl. szörnyek), 3D-be átrakott, partitól megfosztott BG. Így írnám le röviden. Persze ez magánvélemény.

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    válasz mikk2000 #86 üzenetére

    A kézzel rajzolt, festményszerű, izometrikus grafika = "ehhez hasonló rettenetesen elavult grafikájú játéktól egyszerűen hányok"

    lol. Just lol.

    Én örülnék neki, ha még mostanában is csinálnának ilyeneket (esetleg kicsit a felbontást növelhetik, de még ez sem létfontosságú), nem ezeket a csicsás, steril vackokat.

    A mai napig szép (mert az igényes art az nincs korszakhoz kötve), ezzel szemben egy NWN 1 valóban ocsmány (ami ettől függetlenül nem von le a játékértékéből).

  • Gothmog

    senior tag

    válasz mikk2000 #86 üzenetére

    Vicces, ugyanis pl. az NWN1 grafikája szerintem pont hogy kevésbé időtálló, mint a BG1-é. A 2D-s, "kézzel rajzolt" hátterek a mai napig szépek, sőt, ez az a stílus, ami igazán időtálló tud lenni.
    A figurák, a felbontás megnövekedésével (nemhivatalos moddal vagy a cikkben említett verzióval tetszőlegesen állítható a felbontás) párhuzamosan valóban elég aprók tudnak lenni, de azért erősen költői túlzás volt, amit írtál (hogy pl. még a fától sem lehet megkülönböztetni őket). Ha például itt nem látod, hogy ki kicsoda, melyik a fa, melyik a szörny, melyik a varázsló, melyik a félszerzet, akkor halál komolyan mondom, hogy menj el a szemészetre, mert valami gond lesz ott..

    Továbbá a "bugtengert" sem értem. Gyakorlatilag anno patch nélkül is tökéletesen játszható volt, és nem emlékszem pontosan, de mintha egyetlen patch jött volna ki, ami javított egy-két dolgot.
    Én mindenesetre annyit tudok mondani személyes tapasztalatként, hogy kb 6-7 alkalommal vittem végig a BG1-et TuTu és egyéb modok nélkül (később, amikor lett konverzió, akkor persze TuTu-zva is még néhányszor ezen felül) és soha, egyetlen játékot zavaró bugot sem találtam (maximum annyit, hogy a varázslók néha sebződés ellenére is be tudták fejezni a varázslataikat). És tágabb ismerősi körből sem ismerek olyan esetet, amikor valaki bug miatt elakadt vagy küldetést teljesíteni képtelen lett volna BG1-ben.
    A modifikált verzióknál (TuTu, NPCmod stb.) voltak bugok, sikerült belefutnom néhányba, de az alap BG-re, ha feltehetően nem is volt hibátlan, de pont, hogy sokkal kevésbé volt jellemző a bugosság, mint egy mostanában megjelenő átlag játékra.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés