- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Brutál akkuval érkeztek az Ulefone X16 modellek
- Betiltották a Pixel 7-et Japánban
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- Magisk
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
Emericus Max
tag
Már miért lenne az a kormány feladata, hogy kiépíttesse a töltőket? A benzin kutakat sem a kormány építteti és üzemelteti, hanem gazdasági társaságok. Ez üzlet, kissé ördögi kör is. Amíg ilyen drágák az elektromos autók, addig a hazai bérszínvonal mellet csak nagyon kevesen engedhetik meg, viszont amíg nincs sok e-autó az utakon addig a gazdasági társaságoknak nem éri meg bővíteni a töltő hálózatot. Azt meg végképp nem szeretném, hogy a szar bérekből befizetett adóból épüljön a tehetősebb rétegeknek töltő hálózat. Már csak azért sem, mert hazánkban pont ez a tehetősebb réteg az, aki csak nagyon minimális vagy semennyi adót nem fizet. Értem én a környezet védelmi szempontokat, meg a globális felmelegedés elleni harcot meg mindent, csakhogy a megoldás az ilyen e-autók árának drasztikus csökkenése lehetne vagy a magasabb állami támogatás a vásárlásnál. De addig amíg 2-3 normál autót veszek 1 e-autó árából, vagy egy luxus autót egy Nissan Leaf árából, addig ez a nagy többségnek nem alternatíva.
-
osztraksajt
őstag
Semmi gond nincs ezzel, nem vagyunk egyformák. Én toltam már le furgonnal olasz fuvart oda vissza, 2400km 22óra alatt, úgy hogy a végsebessége az Ducato-nak óra szerint 150 (valóságban GPS szerint inkább 135), tehát még nem is 200-al jöttem mentem vele, és nem haltam bele, pedig nem hivatásos sofőr vagyok csak épp én voltam bevethető.
De nyáron Velence(olasz) környékére szoktunk járni Debrecenből, két megálló szokott lenni, egy Nagykanizsánál a határ előtt, egy meg a szlovén-olasz határ mellett a szlovén oldalon a Nova Gorizia MOL kúton tankolás-mosdó erejéig, de ott is csak azért mert sokkal olcsóbb az üzemanyag mint az olaszoknál.
Én konkrétan meg is zavarodnék a 2-300 kilométerenként 5-20 percre meg kellene álljak.
-
Baltazár123
őstag
Aláírom én is, hogy érdemes megállni. Nem is 200km-t mondanék, inkább egyéni ez, inkább azt mondanám, hogy 1,5-2 óra vezetés után kifejezetten jó megállni kicsit nyújtózkodni.
A vezetés egy durva ülőmunka, amit még ront egészségügyileg a folyamatos koncentráció és a vele járó egyébként észrevehetetlen stressz. Az előzgető barmoknak a városban kb 150-es a vérnyomásuk közben, de ők csak azzal foglalkoznak, hogy mekkora raj csávók. Mindenki bemeséli magának, hogy őt pihenteti a vezetés, ami egy hazugság egyébként. Éppen olyan hazugság, mint hogy aki 8 órát ül a székében a munkahelyén, az pihen. Ráadásnak ott van a vezetéssel járó nehezen észrevehető stressz. Sarkos vélemény, de nem normálisak azok, akik csak tankolni állnak meg az autóval. Azt ne is mondjam, hogy egyébként még a hosszú ülés az utásoknak is káros egészségileg, de őket legalább a vezetéssel járó stressz nem éri.
Az elektromos autózás témához annyit, hogy lehet egy újabb olajválság hozza meg az elektromos autók áttörését. Sajnos viszont ezek a prémium elektromos autók még nagyon kilógnak egy átlag magyar pénztárcájából, sőt mindegyik elektromos autó jelenleg, de mondjuk ha 500ft lenne a benzin vagy még afölé is menne, akkor más lenne a matek valószínűleg. -
Napfénysüti
nagyúr
Kicsit úgy vagyok ezzel az e-tronnal mint a zsiráffal: szép-szép, de otthonra nem kéne.
-
axioma
veterán
válasz
Lacccca87 #39 üzenetére
Annyit meg az ion is tud (3x20). Az aram meg a dugozaskor is km-aranyosan fogy. A Vac az mar mas, oda kene rex vagy hibrid - azert az se mindegy, hogy az Ampera meg Foldvarra is jelentosen csokkentette az utikoltseget a 60km (plane Bp-n at) szakasz elektromosan megoldasaval.
-
babosmiki
addikt
Nagyon jó teszt, jó volt olvasni! A kocsi meg nem nekünk való, sajna..
-
D.Va
őstag
Augusztusban 35 fokban nyomtam le 2105-ös Ladával 200km-t megállás nélkül úgy hogy néha még a fűtést is be kellett kapcsolnom mikor melegedett a motor nagyon. Szóval minden volt az úton csak kényelem és komfort nem, de probléma és kényeskedés nélkül így is simán lenyomtam a 200 km-t megállás nélkül... (fele út sima utak + fele út autópálya (m3))
-
_Atesz
addikt
válasz
Lacccca87 #35 üzenetére
"amikor MO-n belül szülőkhöz megyünk 300KM simán egy seggel"
Ha ennek a nagyobb része nem autópályán történt, az már finoman szólva is perverz és káros az egészségre (visszeres vérrögképződés, stb.).
Amúgy nem arra gondoltam, hogy nem lehet, hanem arra, hogy általában nem szokás maratoni távokat menni. Sportból persze, én is tudnék menni 400-500km-t, de a francnak sincs kedve megálló nélkül letolni.
Annyi kompromisszumot meg simán meg lehet kötni egy villanyautóért, hogy 250km-ként megállj fél órára. Ha valaki üzletember, az persze más téma. -
Lacccca87
addikt
Nem
pénzügy
. 200KM azért kellene mert van hogy elrohangálok BP ról Vácra vagy asszony miatt körbe kell menni a városon ha bevásárolunk
. De lehet bőven elég lenne a 100-150 is. Igazából napi munkába járás most kb 20km oda vissza + 20 al számolok ha van kitérő is, mert hát Bp nagyváros és észre se vesszük mekkora távolságok vannak benne.
-
hemaka
nagyúr
Szép nagy elektromos krumpli.
-
Lacccca87
addikt
Pont az idén toltuk le Veszprém-Medulin utvonalat cirka 550 KM 8-9 dugóba futottunk bele klíma nélkül de azért kellett az a 2 megálló igaz 10 óra volt az út
de speciel amikor MO-n belül szülőkhöz megyünk 300KM simán egy seggel. 500Km még annyira nem vészes. Városba simán elfogadnék egy pusztán elektormos hajtásút aminek min 200KM-es hatótáva van.
-
axioma
veterán
Ion (2011) 2.25-ert es Ampera (2013.12) 3.85-ert (tavaly oktober es iden februar), utobbi 55-60km valos csak elektromos tavval. Igaz, neztem mindketto elott a piacot honapokig, ezzel nyertem ugy 10%-ot (meg akkor meg szelidebb volt a forintarfolyam is), de a 8M-ba ma is siman belefernek.
Eladott autok Suzuki Alto es 2001-es Prius. Viszont azota - otthoni arammal - a parom is kevesebb mint 1 liter benzin araval megy egy nap 2x25 km-t, en meg plane a 2x17-t. Nem beszelve arrol hogy en kedvezmenyesen 15e-ert tudtam parkolni a melohelynel, most ingyen. -
_Atesz
addikt
válasz
Eugene Roe #25 üzenetére
Kérdezd meg a boltosokat, hogy kinek kellett kifizetni az új pénztárgépeket, kinek kell szervizeltetni őket, stb.
Még te nem láttál/tapasztaltál eleget.
Kopi31415Eddig csak a hozzám hasonlók véleményét hallottam, most hogy beírtam ide, a föld alól is előbukkannak az egy seggel 500km-t menők. Érdekes.
Amúgy Németország picit más kávéház, ott annyival mész, amennyivel tudsz, a cikkben Magyar-Horvát út volt.. Ott egy picit máshogy mennek a dolgok. -
Ez használtra is igaz. Ott még durvább a különbség arányaiban, mert egy ugyanolyan villanyautót akár 3x-os áron kapsz, mint belsőégésűt. Nézegettem volna második autónak villanyt anno, e-Upot, Fiat 500e-t vagy Peugot-nak azt a kis villanyát. 3,5-5 millióba kerültek 7-8 évesen. Ugyanezt kb. másfélért adták szívó benzinnel.
Nem tudom te mit csíptél meg, de nagyon szerencsés lehetsz.
-
axioma
veterán
-
GSP
aktív tag
Szép kis autó
-
Jelenleg csak az vesz villanyautót, aki tényleg ezt akarja, nem az, akinek a felhasználás alapján érdemes lenne. Mert olyan eszméletlen felára van, amit a vásárlásnál semmivel nem lehet megindokolni.
Nézzük pl. a Golf - e-Golf párost. Az utóbbi 100 kW-os (136 LE), alap listaára kb. 12,5 millió. A belsőégésű motoros változatoknál ugyanezt kb. 7,5-8 millióért kapod meg.
Kérdem én, mikor fog az a közel 5 milliós különbözet megtérülni? Soha. -
axioma
veterán
válasz
Eugene Roe #25 üzenetére
Jelenleg szerintem 20e sincs (rendszamon en eddig 18 kiadott betuharmast lattam zoldben), es ennek is szamottevo resze hibrid, aminek nem kell a gyorstoltes, megy inkabb tovabb benzinbol. Azokat az autokat amik mar az utakon vannak, ugy vettek, hogy nem szamitottak a (gyors/villam) toltohalozatra. A kesobbi autok eladasahoz inkabb lenne ertelme kotni a fejlesztest...
-
cellpeti
nagyúr
jo cikk, érdekes. Jövő felé mutató technológia. De emberek, kinek készülnek ezek? 40, azaz 40 millió forintról beszélünk.
-
Eugene Roe
őstag
-
axioma
veterán
válasz
noPublicFG #9 üzenetére
??? A hazi rofi is egy fazis. Az utcai toltokbol is van szerintem olyan, de most inkabb nem eskudnek.
A mi fali toltonk konkretan 1x32A-t tudna, de a type-I autok csak 1x16-t kezelnek (es a tolto az type-I "tankpisztollyal" jott de ezert nem fognak mas belsot gyartani hozza).
A 3 fazis sokkal macerasabb, mar kiepiteni haztartasba is pl. a 3 fazisu fi-rele miatt, epp benne vagyunk napelem-rendszer telepitese miatt. -
_Atesz
addikt
válasz
Eugene Roe #22 üzenetére
Hihetetlen, hogy nem tudtok szöveget értelmezni: [link]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Aki ezt írta, nem vezetett egy huzamban 200km-t, vagy többet.
Megállás nélkül csak kényszerből megy az ember, mert üldözik, vagy sietős..
Ha ebből az országból indulunk ki és az átlagot vesszük, még talán van is alapja annak, amit írtál, egyébként semmi. Én évekig vezettem Európa nagyobb városaiba, ha 200 kilométerenként megálltam volna tötymörögni, kb sehova nem értem volna oda, csak akkor álltam ki, ha már nagyon kellett nekem is, meg az autónak is. Főleg az utolsó 4 évben, ezért nekem ezek a villamos autók (még) mindig nem alternatíva. Az asszonynak az van (Leaf), de az pont arra jó, hogy munkába járjon, bevásárolni, gyerkőcökkel ide-oda etc... Mert ezzel - vagyis egy "villanyossal" - elindulni egy hosszabb útra? Én biztos nem. -
ncc1701
veterán
Az a baj a 3 német presztizs márkával, h itthon úgy lejáratták a zsíros nyakú parasztok, h akkor sem járnék velük, ha ingyen lennének. Az ára persze kellene.
-
-
bkercso
nagyúr
De sz@r lehet ilyen kompromisszumokat kötni...
-
_Atesz
addikt
Az legalább 8 órás út, ez nekem elég hihetetlen, hogy a kicsi DVD-t nézett egy 8 órás műszakon át és a többi gyerek is elvolt. A korábbi felsorolásból kimaradt a bagózás, nálunk különösen sok a dohányos.
Én a nyáron mentem muterral, meg húgommal németbe, én vezettem, és kifejezetten jól esett megállni kb. 200 kilométerenként. WC, cigi (én nem dohányzok, de ők igen), kaja, kis mozgás, stb. Lazán elröppen fél óra, az idő alatt azért lehet töltögetni egy elektromos autót is gyorstöltéssel. -
_Atesz
addikt
Leszedáltad a kölköket, vagy mi?
A családosok különösen sokszor szoktak megállni, és viszonylag nagyobb időkre. Szóval úgy látszik ide a fórumra csak országúti maratonisták járnak..
Szerintem mindjárt jön a következő, aki asszonykórussal ment egy Föld-körüli útra, és csak egy hurrikán miatt álltak meg. -
Köszi a tesztet!
Egyáltalán nem vagyok Audi párti, viszont most először érzem azt, hogy ez egy Audi (Prémium kategória), nem pedig egy túlextrázott Skoda.(#1) axioma
"nalunk Type-I miatt csak 1x15A"
Sajnos nem ismerem a jelenlegi szabályozást, de nem veszélyes egy fázisra kötni a villanyautót? (Vagy az is lehet, hogy nem értettem a leírásod ezen részét.) -
_Atesz
addikt
Ha autópálya mellett laksz, nincs forgalomelterelés, nincs sebességkorlátozás (csak az van..), baleset, egyéb okból torlasz, stb.
Ilyen útszakasz csak elméletben létezik, vagy nagyon ritka.Hogy on is legyen: nagyon jókat hallottam eddig a tesztelt alanyról, én vígan kiegyeznék vele. Az pedig a mindenkori kormány feladata lesz, hogy kiépíttesse a benzinkutakra a töltőket.
-
_Atesz
addikt
" amivel el tudnak menni megállás nélkül a horvát tengerpartra"
Aki ezt írta, nem vezetett egy huzamban 200km-t, vagy többet.
Megállás nélkül csak kényszerből megy az ember, mert üldözik, vagy sietős.. -
axioma
veterán
Visszataplalas: teljesen egyeni, hogy kinek mi jon be. En pont szeretem az elektromosban, hogy ha nem nyomom a "gazt" (menetpedalt), akkor lassit, igy tudok jol lavirozni a varosi ingazasban. Parom forditva, o gurulni akar mint Bog, az ove (csak hibrid, Ampera) szerencsere elektromos uzemben is olyan. Persze mikor keresztben hasznaljuk valamiert akkor jon a panaszkodas
De teny, eleg lenne egyszer (vagy mondjuk kulcsonkent) allithatonak.
Piros pont az 5 ulesert, ha mar tavolsagi.
Mondjuk azert AC es AC toltes kozott is van kulonbseg. Soknak tunik a 10 ora, kerdes hogy ennek az autonak vannak-e fokozatai mint az Amperanak (annak defaultja csak 6A), de ha normal haztartasi rofibol eszik, akkor az (jellemzoen, biztonsagi okokbol) max. 10A. Viszont ha a 30M-s autohoz 100-200e koruli fali toltot (megfelelo keresztmetszetu betaplalassal) beszerez a tulaj, akkor AC ellenere tovabb csokken a toltesi ido (nalunk Type-I miatt csak 1x15A tud kihasznalodni, de harom fazis mindket oldalon tovabbi gyorsitas, es meg mindig nem gyors/villamtoltes).
[Ez a topik miert is a Navigaciok ala kerul be?]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Szép! Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB/512GB FHD IPS
- Eladó Apple MacBook Pro 13" A1706 (Late 2017, Silver - EMC 3163)
- Amazfit GTR 2 Classic okosóra dobozában töltőkábellel
- Mac mini M1 chip 8 magos CPU-val, 8 magos GPU-val
- Moza R9/KS Steering wheel eladó pedál szett nélkül
- Felújított számítógépek/merevlemezek Számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
- 24" Eizo FlexScan EV2146W, 1920X1200 szép, hibátlan nélkül
- Samsung Galaxy S23 Plus 256 GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 7 Plus 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest