Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Enton

    addikt

    válasz Dr. Romano #10 üzenetére

    Sajnos erre esélye sem volt az elején a dedikált hardver végett, nv után meg a fizetős mivolta gátolta.
    Amúgy képes lenne teljeskörű fizika ellátására is csak azt valakinek meg kéne írni(fizetni).

    "mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."

  • Enton

    addikt

    válasz Dr. Romano #10 üzenetére

    Most már hogy open source lett így már más tészta, meg egész elfogadhato amit tud:

    4.0 physx sdk

    Kérdés már csak az, hogy csak a physx vagy a többi, apex/flex/flow/blast/nvcloth is szabadon felhasználható-e?
    De ahogy eddig olvasgatom, keresgélek csak a physx rész az.

    "mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."

  • kikikirly

    senior tag

    válasz Dr. Romano #10 üzenetére

    Sajnos igazad van.Koncepció volt a PhysX mögött hogy nem befolyásolhatja a játékmenetet,lévén Radeonon nem ment és konzolon se, már akkor is többen játszottak konzolon mint PC-n,igaz nem volt ekkora olló.Szóval ezért nem tartalmaz a PhysX modul rombolható környezetet stb,csak ilyen particle,fluid, stb cuccokat, ezek kizárólag a látványon dobnak.Half Life 2 fizikai motorjához képest megint csak ugyanez miatt nem csinált semmit a libikókával, a játéknak kellett hogy legyen saját alap fizikai motorja,hisz ha az egész fizikát a PhysX-re épited NV kártyákat leszámítva többi platformon ZÉRÓ fizika lenne(Talán a CPU-s PhysX működik minden platformon,alap fizikának jó lenne de amúgy ugyanazt tudja mint a Havok vagy bármelyik CPU-s fizikai motor,GPU modul hozza az extrát)(Egyébként úgy tudom a Havok is fizetős viszont módosítható a kód,elég sok játékba felelős a fizikáért).Persze hogy ilyet nem csinált senki.PhysX másik baja a fizetős opción kívül a zárt kód volt,fejlesztők nem optimalizálhatták a kódot úgy ahogy szerették volna. Gépigénynövelésen kivűl másba is megjelent,több játéknál is előfordult hogy jóval kevesebb PhysX effektet tudtak beépíteni mint szerettek volna mert nem volt kompatibilis a játék leképzőjével.Ilyenkor a megoldás az lenne hogy a PhysX kódját módosítod,de erre nem volt lehetőség(Witcher 3,AC4 is ezért került be ilyen kevés PhysX effekt).Ilyenkor azt csinálták hogy a játék leképzőjét módosítottak hozzá hPhysX-hez de ez elég sok többlet munka órával járt,és nem érte meg szóval inkább lemondtak néhány plusz effektről.
    Nemrég viszont teljesen megnyitották, ez a gond elhárítva.Kár hogy mostanra AAA cégeknek saját fizikai motorja van,igaz az összes CPU-val működik,azt meg látjuk kb elmúlt 10 évbe elég lassan fejlődött,még mindig csak effektek vannak,nincs hozzájuk törmelék fizika,így aztán persze hogy eltűnik minden még a levegőbe. :(

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák