Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kikikirly

    senior tag

    Ugyanígy gondolom.Ha egyetlen FPS-t se venne le a Raytracing a mostani kártyák teljesitményéből,akkor se lenne semmi köze a NEXT Generation Gaminghez.Játékokba interakció évek óta semmit nem fejlődik(Fizika,animációk mennyisége,sokszor a sérülésmodellezés is csapnivaló,még mindig nem alap a lövésnyom a testeken,vagy ha van akkor nem működik megfelelően lásd Far Cry 4 legalább az esetek 50%nincs lövésnyom,vagy eltűnik a testről 10-20 sec múlva még akkor is ha bámulod a holltestet még azt se várja meg a motor hogy máshova nézzek Hitman Absolution).Ezek baromi feltűnőek, ha elmerülök egy játékba kizártnak tartom hogy RTX bármit is befolyásolna a játék élményen,ha egyáltalán észrevenném.Ezzel az erővel csinálhattak volna valamiféle PhysX magot amire pl könnyebb megirni a fizikai motort mint CPU-ra vagy a hagyományos GPU-kra.Erre már én is azt mondanám VAO,ha ezáltal a PhysX csak 3x annyi játékba kerülne bele évente már csóválnám a farkam.Ehelyett fizetnek ezeknek a cégeknek hogy beépitsék a Ray Tracinget,miért nem a PhysX használatért fizetnek?Demonstráló videókon is 1000X jobban látszódna a PhysX On-off.Elég csak megnézni a régi PhysX demonstráló videókat.Mivel végre nyiltá tették,AAA studiók is sokkal pozitívabban állnának hozzá.Komplett Gaming társadalom felrója a fizika minőségét,nem értem milyen érvek alapján választották a Ray Tracinget.Arról nem beszélve hogy a PhysX most hogy nyiltá tették, királyul működne dedikált magok nélkül is,nem lenne muszáj minden RTX kártyára gyártást drágitó GDDR6 és RTX magokat tenni.

    Jönnek itt még sokan hogy ez a jövő.Szinte biztosan igy van,nagyságrendileg kevesebb munka órával jár a natív Raytracing használata a megvilágításnál mint a most használatos ,,helyettesitő eljárások".
    Csak hogy jelenleg a hardver natívan képtelen kiszámolni dedikált RT mag ide vagy oda,szóval van vele munka bőven, célozható piac miatt a helyettesítő eljárásokat is be kell épiteni,hisz a userek alacsony százalékra rendelkezik 2080/TI kártyával.Mire a piac magától áttérne Raytracingre mostani RT kártyák teljesitménye a fasorba se lesz,szóval semmilyen ,,alapozó" munkát nem végez Nvidia. Egyszerűen azt hitték ettől majd minden gamer hanyat vágja magát,és mivel Radeon évek óta csak lohol a Geforcok után,bukás esetén sincs különösebb probléma.

    [ Szerkesztve ]

  • kikikirly

    senior tag

    válasz Enton #5 üzenetére

    Nvidia PhysX-ről beszélek,bekerült néhány játékba.Mafia 2 be lévő particle PhysX vagy a Fallout 4-es PhysX Debris tök jól imitálja a romboható környezetet,persze nem rombolható de elég jó jól adja a mindenfelé heverő törmelék darab.Költséghatékony megoldás rombolható környezet illuziójáért. Killing Floor 2-es Flex is elég állat,780TI/980GTX elég neki,kár hogy a játékmenet hagy maga után kívánnivalót. Én már ezekért kezet csókolnék,és vagyunk még páran.Mafia 2 akkor még ZÁRT PhysX-el együtt is vígan elfut 1050TI-on úgy hogy egyébként objektum szám,modell részletesség,grafikára mai napig megállja a helyét a játék.Hol fut neked akár RTX2050TI(ha lesz) Raytracing?
    ,,Nem eladható nagy tömegeknek így a rá való költés sem éri meg sajnos egyetlen kiadónak/fejlesztőnek sem.''
    Hogyne, az RT eladható nagy tömegeknek,a fizika nem.Mutatok neked két rövid videót.:
    (1:15-tól van a lényeg)
    https://www.youtube.com/watch?v=kIvgopJntu8&t=1s
    Zongorázni lehet a különbséget, maradjunk annyiba.
    Rövid 7 seces videó:
    https://www.youtube.com/watch?v=va6yUsIFXek
    Nem áll össze amit mondasz.

    Tükröződések,fények most is elképesztően néznek ki.Fizika minősége mellett zavaró még hogy minden harci nyom(lövedék nyom,töltény hüvely,vérnyom stb)eltűnik 20-30sec belül,ez azt jelenti hogy bőven még a tűzharc közbe bekövetkezik.Ilyen dolgokkal is lehetne javítani a részletességet.Nyilván ezzel Nvidia nem tud mit tud kezdeni,igazából a vacak fizikát se az ő dolguk megoldani,csak nem értem hogy a PhysX és RT közül hogy sikerült a Raytracinget választani.

    [ Szerkesztve ]

  • kikikirly

    senior tag

    válasz SunMount3r #7 üzenetére

    Shadow Of The Tomb Raiderbe is ehhez hasonló RTX működik,azóta is gépgyilkos.2080 alatt felejsd el.Pascal szériával 1080Ti-on se érdemes bekapcsolni,lévén Compute teljesitménybe elmarat Turing,Volta arch-tól,és RT magja sincs.Szóval elég szarul futna.2080TI-al is kb FullHD 60 körüli az FPS,nem jött hozzá Peerformance boost patch mint BF5-höz.
    Itt az on-off Comarison:
    RTX-offba az elől táncikáló embereknek nincs árnyéka,érdekes a hátul táncikálóknak van.Nem is tudtam hogy RTX kell hogy a modellek minden esetbe vessenek árnyékot....Anyátok.X D

    Közbe találtam Raytracing on RTX2080 videót FPS mérővel.

    [ Szerkesztve ]

  • kikikirly

    senior tag

    válasz Dr. Romano #10 üzenetére

    Sajnos igazad van.Koncepció volt a PhysX mögött hogy nem befolyásolhatja a játékmenetet,lévén Radeonon nem ment és konzolon se, már akkor is többen játszottak konzolon mint PC-n,igaz nem volt ekkora olló.Szóval ezért nem tartalmaz a PhysX modul rombolható környezetet stb,csak ilyen particle,fluid, stb cuccokat, ezek kizárólag a látványon dobnak.Half Life 2 fizikai motorjához képest megint csak ugyanez miatt nem csinált semmit a libikókával, a játéknak kellett hogy legyen saját alap fizikai motorja,hisz ha az egész fizikát a PhysX-re épited NV kártyákat leszámítva többi platformon ZÉRÓ fizika lenne(Talán a CPU-s PhysX működik minden platformon,alap fizikának jó lenne de amúgy ugyanazt tudja mint a Havok vagy bármelyik CPU-s fizikai motor,GPU modul hozza az extrát)(Egyébként úgy tudom a Havok is fizetős viszont módosítható a kód,elég sok játékba felelős a fizikáért).Persze hogy ilyet nem csinált senki.PhysX másik baja a fizetős opción kívül a zárt kód volt,fejlesztők nem optimalizálhatták a kódot úgy ahogy szerették volna. Gépigénynövelésen kivűl másba is megjelent,több játéknál is előfordult hogy jóval kevesebb PhysX effektet tudtak beépíteni mint szerettek volna mert nem volt kompatibilis a játék leképzőjével.Ilyenkor a megoldás az lenne hogy a PhysX kódját módosítod,de erre nem volt lehetőség(Witcher 3,AC4 is ezért került be ilyen kevés PhysX effekt).Ilyenkor azt csinálták hogy a játék leképzőjét módosítottak hozzá hPhysX-hez de ez elég sok többlet munka órával járt,és nem érte meg szóval inkább lemondtak néhány plusz effektről.
    Nemrég viszont teljesen megnyitották, ez a gond elhárítva.Kár hogy mostanra AAA cégeknek saját fizikai motorja van,igaz az összes CPU-val működik,azt meg látjuk kb elmúlt 10 évbe elég lassan fejlődött,még mindig csak effektek vannak,nincs hozzájuk törmelék fizika,így aztán persze hogy eltűnik minden még a levegőbe. :(

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák