- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- MIUI / HyperOS topik
- Fotók, videók mobillal
- One mobilszolgáltatások
- Nem minden Nothing Phone (3) születik egyenlőnek
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
Új hozzászólás Aktív témák
-
kikikirly
senior tag
válasz
Dr. Romano #10 üzenetére
Sajnos igazad van.Koncepció volt a PhysX mögött hogy nem befolyásolhatja a játékmenetet,lévén Radeonon nem ment és konzolon se, már akkor is többen játszottak konzolon mint PC-n,igaz nem volt ekkora olló.Szóval ezért nem tartalmaz a PhysX modul rombolható környezetet stb,csak ilyen particle,fluid, stb cuccokat, ezek kizárólag a látványon dobnak.Half Life 2 fizikai motorjához képest megint csak ugyanez miatt nem csinált semmit a libikókával, a játéknak kellett hogy legyen saját alap fizikai motorja,hisz ha az egész fizikát a PhysX-re épited NV kártyákat leszámítva többi platformon ZÉRÓ fizika lenne(Talán a CPU-s PhysX működik minden platformon,alap fizikának jó lenne de amúgy ugyanazt tudja mint a Havok vagy bármelyik CPU-s fizikai motor,GPU modul hozza az extrát)(Egyébként úgy tudom a Havok is fizetős viszont módosítható a kód,elég sok játékba felelős a fizikáért).Persze hogy ilyet nem csinált senki.PhysX másik baja a fizetős opción kívül a zárt kód volt,fejlesztők nem optimalizálhatták a kódot úgy ahogy szerették volna. Gépigénynövelésen kivűl másba is megjelent,több játéknál is előfordult hogy jóval kevesebb PhysX effektet tudtak beépíteni mint szerettek volna mert nem volt kompatibilis a játék leképzőjével.Ilyenkor a megoldás az lenne hogy a PhysX kódját módosítod,de erre nem volt lehetőség(Witcher 3,AC4 is ezért került be ilyen kevés PhysX effekt).Ilyenkor azt csinálták hogy a játék leképzőjét módosítottak hozzá hPhysX-hez de ez elég sok többlet munka órával járt,és nem érte meg szóval inkább lemondtak néhány plusz effektről.
Nemrég viszont teljesen megnyitották, ez a gond elhárítva.Kár hogy mostanra AAA cégeknek saját fizikai motorja van,igaz az összes CPU-val működik,azt meg látjuk kb elmúlt 10 évbe elég lassan fejlődött,még mindig csak effektek vannak,nincs hozzájuk törmelék fizika,így aztán persze hogy eltűnik minden még a levegőbe. -
Enton
addikt
válasz
Dr. Romano #10 üzenetére
Most már hogy open source lett így már más tészta, meg egész elfogadhato amit tud:
Kérdés már csak az, hogy csak a physx vagy a többi, apex/flex/flow/blast/nvcloth is szabadon felhasználható-e?
De ahogy eddig olvasgatom, keresgélek csak a physx rész az. -
Enton
addikt
válasz
Dr. Romano #10 üzenetére
Sajnos erre esélye sem volt az elején a dedikált hardver végett, nv után meg a fizetős mivolta gátolta.
Amúgy képes lenne teljeskörű fizika ellátására is csak azt valakinek meg kéne írni(fizetni). -
Dr. Romano
veterán
A fizx csak látvány fizika volt, úgy emlékszem játékelem beli funkciókat nem töltött be. Leginkább szövet szimulálás, falevelek és egyéb particles effektekre volt használva a legtöbb játékban.
Emlékezetes volt a Mirrors Edge első része amikor szépen lengett minden zászló, lógó szövet stb, azonban amikor egy libikóka felemelt végére álltam a karakterrel meg sem mozdult.A Half Life 2-ben lévő fizika nagyon tetszett anno és a Havok "motor" sem volt rossz.
-
Enton
addikt
A physx-et konkrétan a nv fizetős politikája ölte meg anno mikor bekebelezték a céget.
A maffia 2 nagyon jó példa arra, hogy működhetet is volna teljesen jól.
Itt a fallout 4-ben sem a fizikáért felel mint olyan csak plusz törmelékért(ami nem baj), csak egy játék megjelenése után már a kutyát nem érdekli, én magam is f4-ezek de pl nekem is új infó volt. Mondjuk sokáig nem is nyultam a játékhoz csak most hogy a VR-t verziot beszereztem.
Sajnos a jobb fizikára való igény még sokáig meg lesz amíg nem jön valaki valami nagyon átütő könnyen beépíthető általános kóddal. Ami persze ingyenes is. -
kikikirly
senior tag
válasz
SunMount3r #7 üzenetére
Shadow Of The Tomb Raiderbe is ehhez hasonló RTX működik,azóta is gépgyilkos.2080 alatt felejsd el.Pascal szériával 1080Ti-on se érdemes bekapcsolni,lévén Compute teljesitménybe elmarat Turing,Volta arch-tól,és RT magja sincs.Szóval elég szarul futna.2080TI-al is kb FullHD 60 körüli az FPS,nem jött hozzá Peerformance boost patch mint BF5-höz.
Itt az on-off Comarison:
RTX-offba az elől táncikáló embereknek nincs árnyéka,érdekes a hátul táncikálóknak van.Nem is tudtam hogy RTX kell hogy a modellek minden esetbe vessenek árnyékot....Anyátok.X D -
SunMount3r
nagyúr
Azok az árnyékok (Soft Shadow) már tényleg kezdenek hasonlítani az "igazi" árnyékokra (na végre). Ha jól hallottam azt mondta közben, hogy ez is a Ray Tracing eredménye. Akkor vajon milyen gépigény kellhet majd az ilyen látványhoz/árnyékokhoz mire megjelenik?
Egy GTX1060 6GB már elbírna vele? Vagy felejtsük el és ez is 2080Ti kategória...???
-
kikikirly
senior tag
Nvidia PhysX-ről beszélek,bekerült néhány játékba.Mafia 2 be lévő particle PhysX vagy a Fallout 4-es PhysX Debris tök jól imitálja a romboható környezetet,persze nem rombolható de elég jó jól adja a mindenfelé heverő törmelék darab.Költséghatékony megoldás rombolható környezet illuziójáért. Killing Floor 2-es Flex is elég állat,780TI/980GTX elég neki,kár hogy a játékmenet hagy maga után kívánnivalót. Én már ezekért kezet csókolnék,és vagyunk még páran.Mafia 2 akkor még ZÁRT PhysX-el együtt is vígan elfut 1050TI-on úgy hogy egyébként objektum szám,modell részletesség,grafikára mai napig megállja a helyét a játék.Hol fut neked akár RTX2050TI(ha lesz) Raytracing?
,,Nem eladható nagy tömegeknek így a rá való költés sem éri meg sajnos egyetlen kiadónak/fejlesztőnek sem.''
Hogyne, az RT eladható nagy tömegeknek,a fizika nem.Mutatok neked két rövid videót.:
(1:15-tól van a lényeg)
https://www.youtube.com/watch?v=kIvgopJntu8&t=1s
Zongorázni lehet a különbséget, maradjunk annyiba.
Rövid 7 seces videó:
https://www.youtube.com/watch?v=va6yUsIFXek
Nem áll össze amit mondasz.Tükröződések,fények most is elképesztően néznek ki.Fizika minősége mellett zavaró még hogy minden harci nyom(lövedék nyom,töltény hüvely,vérnyom stb)eltűnik 20-30sec belül,ez azt jelenti hogy bőven még a tűzharc közbe bekövetkezik.Ilyen dolgokkal is lehetne javítani a részletességet.Nyilván ezzel Nvidia nem tud mit tud kezdeni,igazából a vacak fizikát se az ő dolguk megoldani,csak nem értem hogy a PhysX és RT közül hogy sikerült a Raytracinget választani.
-
Enton
addikt
Sajnos a jelenlegi grafikai motorok alapfelépítése nagyban behatárolja a hozzájuk rendelhető fizika "milyenségét". Plusz a fizika részletessége olyan brutális számolási igényt tud jelenteni mint maga RT technológia, mely látványban 20ad részét sem adja egy RT jelenethez képest.
Nem eladható nagy tömegeknek így a rá való költés sem éri meg sajnos egyetlen kiadónak/fejlesztőnek sem.
Maga a RT mint számításigényes folyamat nem egy rossz irány ha azt vesszük hogy évek múlva ha már minden megy full RT-n utána már nem sokminden marad fejlődni.
Még a quake 2-3 idejében bőven arról volt szó, hogy felesleges is lenne dedikált hardver RT alá akkor sem érné meg a hozzá kellő sw&hw kifejlesztése. -
kikikirly
senior tag
Ugyanígy gondolom.Ha egyetlen FPS-t se venne le a Raytracing a mostani kártyák teljesitményéből,akkor se lenne semmi köze a NEXT Generation Gaminghez.Játékokba interakció évek óta semmit nem fejlődik(Fizika,animációk mennyisége,sokszor a sérülésmodellezés is csapnivaló,még mindig nem alap a lövésnyom a testeken,vagy ha van akkor nem működik megfelelően lásd Far Cry 4 legalább az esetek 50%nincs lövésnyom,vagy eltűnik a testről 10-20 sec múlva még akkor is ha bámulod a holltestet még azt se várja meg a motor hogy máshova nézzek Hitman Absolution).Ezek baromi feltűnőek, ha elmerülök egy játékba kizártnak tartom hogy RTX bármit is befolyásolna a játék élményen,ha egyáltalán észrevenném.Ezzel az erővel csinálhattak volna valamiféle PhysX magot amire pl könnyebb megirni a fizikai motort mint CPU-ra vagy a hagyományos GPU-kra.Erre már én is azt mondanám VAO,ha ezáltal a PhysX csak 3x annyi játékba kerülne bele évente már csóválnám a farkam.Ehelyett fizetnek ezeknek a cégeknek hogy beépitsék a Ray Tracinget,miért nem a PhysX használatért fizetnek?Demonstráló videókon is 1000X jobban látszódna a PhysX On-off.Elég csak megnézni a régi PhysX demonstráló videókat.Mivel végre nyiltá tették,AAA studiók is sokkal pozitívabban állnának hozzá.Komplett Gaming társadalom felrója a fizika minőségét,nem értem milyen érvek alapján választották a Ray Tracinget.Arról nem beszélve hogy a PhysX most hogy nyiltá tették, királyul működne dedikált magok nélkül is,nem lenne muszáj minden RTX kártyára gyártást drágitó GDDR6 és RTX magokat tenni.
Jönnek itt még sokan hogy ez a jövő.Szinte biztosan igy van,nagyságrendileg kevesebb munka órával jár a natív Raytracing használata a megvilágításnál mint a most használatos ,,helyettesitő eljárások".
Csak hogy jelenleg a hardver natívan képtelen kiszámolni dedikált RT mag ide vagy oda,szóval van vele munka bőven, célozható piac miatt a helyettesítő eljárásokat is be kell épiteni,hisz a userek alacsony százalékra rendelkezik 2080/TI kártyával.Mire a piac magától áttérne Raytracingre mostani RT kártyák teljesitménye a fasorba se lesz,szóval semmilyen ,,alapozó" munkát nem végez Nvidia. Egyszerűen azt hitték ettől majd minden gamer hanyat vágja magát,és mivel Radeon évek óta csak lohol a Geforcok után,bukás esetén sincs különösebb probléma. -
Őőő...igen?
Most tényleg annyira kellenek azok az árnyékok? Őszintén mondva, ha nem figyelek oda, észre sem veszem a különbséget. Még egy szerepjátékban sem pont az árnyékokat fogom figyelni, hanem a karakterekre koncentrálok és hogy mit beszélnek.
Ahol ezt esetleg el tudnám képzelni, valami horrorjáték.
-
laceszgamer
addikt
Egyre inkább kezd kínossá válni inkább ez a nagy RT erőltetés.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen videókártyát?
- ldave: New Game Blitz - 2025
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Napelem
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Házimozi haladó szinten
- További aktív témák...
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, élettartam garanciával, problémamentesen! Immáron 8 éve!
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 1xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G RJ, HBA330, áfás
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z390 i5 9400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060Super 8GB Corsair Carbide Series 200R 600W
- AKCIÓ! Intel Core i9 14900K 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest