- Magisk
- Fotók, videók mobillal
- Google Pixel topik
- Google Pixel 7a - venni vagy nem venni?
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Augusztusban jön a Honor Magic V Flip 2
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 40 - jó bőr
Új hozzászólás Aktív témák
-
Atom_Anti
senior tag
Elég csönd van Mantléről utobbi 1 hétben, pedig ha decemberi start volt beharangozva jöhetne már valami konkrétum is...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak ott működik a leghatékonyabban. Ez egy nagyon fontos szempont minden termék tervezésénél. De szerintem a limitre való határolást pont az AMD-nek nem kell magyarázni, mert ők álltak elő először olyan hardverrel, ami sosem megy a limit alá 1 wattnál nagyobb fogyasztáskülönbséggel. Ez önmagáért beszél. Évek óta ezt akarják elérni.
-
Lomha 8V
addikt
Szerintem várjuk ki a végét. Lehet, hogy szuper lesz. Lehet, hogy nem. De biztos vagyok benne, hogy nem hülyék dolgoznak rajta és nem a levegőbe beszélnek.
-
ABee
tag
"idegesít a folyamatos vörös-oldali csodavárás az itteni cikkekben (lehetne tanulni pl. a loldozer-es arcraesésből, meg volt még pár hasonló példa az utóbbi évek történéseiben, ha nem is feltétlenül termékek vonatkozásában)."
PH Fórum - Ki itt belépsz hagyj fel minden reménnyel...
-
pakriksz
őstag
Van ilyen sok. Kihasználja a 8 magot... 1 szál fullra pörget egy magot, a többi szál meg 10%-ra terheli a többi magot. Végül is kihasználja mindet
Egyébként pont erről szól a mantle nagyon gyakori ez hogy a render thread 1 magot felzabál a rajzolási hívásokra, és mivel nem igazán lehet ezt több magra osztani ez korlátozza a többi szálat az FPS-el, alig van kihasználva a többi mag, mert a render szál visszafogja mindet. Ez a gond, az asszimmetrikus terhelés.
Tuti hogy a phenom x6 összesített cpu használata a 100% közelében, tehát nem a proci a gyenge, hanem a program szálterhelése egyenlőtlen. Már a régebbi játékok is huszonszálakon mennek... még is 1 szál végzi a meló 99%-át...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a hőlimit alacsonyabb lesz, és átparaméterezés nélkül a kártyába betöltött profil nem úgy működik, ahogy kellene. Ez nem fizikai probléma, hanem beállítás kérdése. A PowerTune-t az AMD 90°C fölé paraméterezte. Ha ezt a profilt rárakod egy 70°C-os limitre, akkor lassulás lesz az eredménye még sokkal jobb hűtővel is. Aki hűtőt cserélt, annak azért gyorsult, mert a kártya hőmérséklete nem javult sokat. Egyszerűen igyekszik a rendszer elérni a 90°C fölötti hőmérsékletet, hogy ideálisan működhessen.
Igazából ezek azért alakulnak így, mert már rég nem a nyers fogyasztás a probléma. Az úgyis limitálva van. Az a legfőbb mérnöki feladat, hogy a kártya sosem fogyasszon lényegesen kevesebbet a limitnél. A Hawaii 1 wattra kerül ettől maximum, ami kiváló.
-
p87
senior tag
Értem, illetve azt nem, hogy hogy a viharba lehet ha lecsökkentjük a maghőmérsékletet lassabb a kártya...
Mikor az tiszta fizika, hogyha nő a félvezető hőmérséklete nő a tranzisztorok D-S ellenállása amitől többet fogyaszt az egész GPU, tehát alacsonyabb hőmérsékleten több 10W- fogyasztáscsökkenést lehet elérni.
Így bőven marad felhasználható teljesítmény TDP keretből amit a magasabb órajelre költhetne a kártya.Viszont ha ezt nem így teszi a kártya ahogy mondod hanem még lassul akkor ott valami nagyon el van szúrva.
Amúgy elég sokan cserélik le a gyári ref hűtőjüket erősebb légre vagy vízhűtésre és ahogy néztem semmi olyan gond nincs, hogy csökkenne a teljesítmény, sőt elég komoly eredmények is vannak 1200MHz körüli órajelekről is és cseppet se ugrál magórajel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A VGA-t tervezték erre a hőfokra. Azért mennek fel a hőmérsékletre kialakított boostokkal 80°C fölé, mert az áramkörök működésének ez az ideális. És nagyjából 93-95°C-on érhető el a legjobb hatékonyság.
Ezt már kipróbálták a gyártók is. Tehát, ha lecserélik a hűtést, és annyival jobb lesz a hőelvezetés, hogy a kártya 94°C helyett 70°C-on működhet, akkor ugyanazokkal paraméterezésekkel 5-9%-ot esik a hardver teljesítménye. Csak azért, mert a jobb hűtő nem engedi, hogy az ideális hőmérsékleti tartományban üzemeljen. Éppen ezért itt a hűtőcsere nem olyan egyszerű, mint korábban, mert az okozhat gyorsulást és lassulást is.
Ki kell dolgozni, hogy a különböző megcélzott hőmérsékleteken milyen paraméterezés az ideális a megcélzott teljesítmény eléréséhez. -
p87
senior tag
Nem értem az AMD-t...
Fognak jönni a custom hűtéses 290/290X-ek, amik idővel teljesen leváltják a ref verziókat, ahogy eddig is.
De azt írtad már többször, hogy valahogy kontrollálni akarják, hogy ne legyenek gyorsabbak a jelenlegi ref-eknél.
Kérdem én miért?
Egy normális hűtés ha 70 fok körül tudja tartani a GPU hőmérsékletet és a VRM-ek hőmérsékleteket is alacsonyabban mint a ref. akkor az egész kártya hatásfoka jobb lesz, és csökken a fogyasztás pár 10W-ot, így amit nyer a kártya azt a magasabb GPU órajelre tudja költeni és akár az 1000MHZ-es alap órajelet is tartósan tartani tudná.
Így a Mantle miatt sem lenne ekkora órajel visszavétel vagy egyáltalán nem lenne mert lehet bírná. -
smkb
őstag
Napi szenzáció !!! A Mantle APi-fejlesztésében egy újabb sort gépelt be, Kő Pál! Holnap várhatóan 2 sor is kerül bele, erről összefoglalóval hamarosan jelentkezünk!
-
ddaydome
senior tag
Én 6770-s GDDR5-s Radeon-ról váltottam R7 250-s GDDR5-s Radeonra. Idáig egy játéknál vettem észre minimális és nem kritikus lassulást az a Skyrim, míg pl a Bioshock 3 érezhetően folyamatosabb volt (gondolom a GCN miatt). Szóval még gyorsabb is lesz a kártya az újabb játékoknál, ha a prófécia igaz és "NEO" azaz Mantle eljön hozzánk!
Az a durva, hogy fele annyi áramból kapok kb. ugyanannyi erőt! Sajnos a kisebb r7-s kártyákról nem sok iromány van, gondoltam azért írok az első tapasztalataimról!
Üdv MIndenkinek
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Atom_Anti #92 üzenetére
De bejön, csak nagyon messze vagyunk tőle. Nem tudom, hogy a különböző fórumokon megtaláltad-e a Nixxes előadását, de ők leírták, hogy ma egy cikluson belül nagyjából az ALU-k fele kihasználatlan. És ezzel nem tudnak mit tenni, mert még szénné optimalizált kóddal sem javul a helyzet. Jelen pillanatban ott tartunk, hogy iszonyatosan rosszul használjuk ki a mai modern GPU-architektúrákat, még akkor is, ha a világ legjobban optimalizált kódjának tűnik az egész program.
A Mantle mellett az adott GPU biztos nem megy majd "alapórajelen". A StarSwarm demóban a DX11-es kóddal 1 GHz-en futott az R9 290X, míg Mantle-lel már csak 700-750 MHz körül. Nagyjából ezt az órajelszintet várhatjuk a Mantle játékokban. Ugyanígy a többi GPU sem fog a magórajelen futni. Talán a legkisebbek.
-
MaUser
addikt
válasz
atti_2010 #79 üzenetére
2500k helyére akartam egy 8350-et, mivel párhuzamosított algoritmusok verifikálásához baromi jól jön az extra mag és ugye 4 vs 8 elméletben nagyon nem mindegy, ahogy az sem hogy 24 óráig tart egy futtatás vagy esetleg meglenne kicsit több, mint fele annyi idő alatt. Na most a 8350 konkrétan 20-30%-kal lassabb, hiába használom ki az összes magját. Szóval ez sajnos ilyen, egyszerűen bulldozer alapú procik tetű lassúak, hiába a dupla mag, hiába a mhz előny, egy nyamvadt 2500k alapórajelen gyorsabb matlab pct alatt, mint ugyanitt a 8350...
-
Atom_Anti
senior tag
Itt nem jön be valami fizikai törvény, hogy egy azon architektúrából, egy bizonyos fogyasztás mellett nem lehet nagyobb teljesítményt kinyerni?
Vagyis arra gondolok, ha egy GPU korlátozva van pl. 50W-re akkor az nem fogyaszthat annál többet, tehát nem lesz többlet teljesítmény. Vagy ha Radeon R9 290x-t a hőmérséklet tartja vissza és 93 foknál a powertune működésbe lép, akkor Mantle esetén is megteszi és nem 780MHz-ra dobja majd vissza a frekvenciát, hanem mondjuk 500MHz-re...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Atom_Anti #89 üzenetére
Mutattak már teljesítménymérést. Igaz nem az AMD, hanem az Oxide a StarSwarm demóból. Az az eredmény azt mutatja, hogy kb. mennyit lehet kihozni az API-ból.
Repi azért vár az eredményekkel, mert még dolgoznak. Ezt nehéz szimulálni, mert mondjuk gyorsítanak az API-val 30-50%-ot, akkor abból még lejön annyi, amennyivel az adott GPU alacsonyabb magórajelen üzemel, és ezt nem lehet megsaccolni. Tehát tudják, hogy milyen gyorsulást akarnak kihozni az API-ból, de azt már nem tudják megmondani, hogy azt a kódot, milyen órajelen futtatják majd a termékek. Ezért nem akar Repi mondani semmit, mert van egy elég nagy ismeretlen az egyenletben. -
atti_2010
nagyúr
válasz
Atom_Anti #89 üzenetére
A baj hogy most amit látnak az közel sem annyira nagy durranás mint amit korábban számolgattak, azaz az elméletük nem tükrözi a valóságot.
Ja hogy te informáltabb vagy mint a PH és tudsz konkrétumokat is, akkor bocsi, gondolom azért akar csatlakozni annyi gyártó mert ők sem tudják hogy nem jó semmire, talán szólni kellene nekik.
-
Atom_Anti
senior tag
-
Prof
addikt
A mai csucsVGA-kat, de a 7970-et se tudja kihajtani semmilyen proci legyen az Intel vagy AMD. Total ertelmetlen beszelni rola. Adott forintert X fps a lenyeg. FX 8 magos az i5-el versenyez, ami jatekban ha nem tud 8 szalat hasznalni (marpedig ne mtudnak) lenyomja siman. Renderelesben meg cserebe az FX jobb sokkal.
-
Loha
veterán
válasz
atti_2010 #79 üzenetére
Sajnos nincs választék BF4 multiplayer CPU összehasonlításból, de találtam nektek még1et ami szerintem még jobban fog tetszeni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mondjuk a multinál megjegyzendő, hogy két menet között 20 fps különbség is lehet ugyanazon a rendszeren. Azért ez nem mindegy. Nem véletlen, hogy a legtöbb teszt inkább a single-re van kihegyezve, mert ott ugyanazzal a rendszerrel legalább stabil az eredmény.
-
Loha
veterán
Az ár-érték aránnyal tényleg semmi gond, de ha az AMD csúcs VGA-ját ki akarod hajtani, akkor a konkurenciától vagy kénytelen CPU-t vásárolni, ami gáz, de ezen szerintem sokat fog segíteni a Mantle.
Valdez: Teljesen komoly, a BF4 azon kevés játékok egyike, amik rendesen kihasználják a sokmagos procikat, és mellesleg AMD-s cím.
jozsef8: Más helyeken (sajnos) csak a single player móddal tesztelnek, ami a tipikus csőfps játékmenetet kínálja, minimális CPU terhelés mellet, ezért a CPU-k összevetésére teljesen alkalmatlan.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez kösz MS effektus. Azért kérnek a fejlesztők az AMD-től API-t, mert a DX/OGL nem úgy működik, ahogy egy modern GPU-architektúra.
Mondok egy tök egyszerű példát egy égető problémára:
Az occlusion query ugyan a GPU-n működik, de az adatot, amit erre építve generál a rendszer a CPU olvashatja. A CPU-nak tehát meg kell várnia a GPU adatait az egyszerűsített leképzésből, és onnan meg tudja állapítani, hogy mi látszik és mi nem. Na most ez azért gáz, mert számos olyan szituáció lesz, hogy mire ezt a CPU megmondja már esélyes, hogy kész lesz a frame az extra számolással is.
A Mantle-nél az occlusion query adatokat a GPU direkten visszaírhatja magának, és azt rajzolja ki csak, ami látszik. -
Loha
veterán
Nem vitatom amit mondasz, de én nem láttam arra példát, hogy nagy pénzből készült játékok PC-s portja esetében kénytelenek lettek volna csökkenteni a rajzolási parancsok számát PC-n, mert a DX nem tudott megbirkózni vele, pedig tudjuk, hogy a konzolokon a DX nem limitáló tényező. Az eléggé nyilvánvaló már egy ideje, hogy az AAA+ -os játékok esetében nem elsődleges célplatform a PC, mégis a nextgen konzolok esetében sincs semmilyen gyakorlati példa arra, hogy a DX limitációi miatt, bármit butítani kellene a PC-s porton.
lee56 : Én nem láttam gyakorlati példát arra, hogy a drawcallok PC-n bármilyen bottlenecket jelentenének a konzolokhoz képest, ahol a DX nem limitál. Természetesen a túl sok rajzolási parancs nem jó, de nem jó konzolon sem.
Valdez: Az MS-nek az az érdeke, hogy a játékok csak Windowson fussanak, amíg a Mantle csak Windowsra elérhető, addig ez szerintem nem elég motiváló tényező. Az OpenGL lenyomásában az motiválta őket, hogy az OpenGL nem Windows only.
Prof: Az MS azóta nem helyez elég hangsúlyt a DX fejlesztésére, amióta van egy sikeres konzoljuk (DX9, Xbox 360), de a PS4 várható sikere könnyen motiválhatja őket újra, hogy nagyobb hangsúlyt helyezzenek a PC gamingre. Az AMD-nek azért érdeke egy olyan API mint a Mantle, mert a CPU fronton (játékok esetében) való lemaradásukat tudják vele elég hatékonyan csökkenteni. A Mantle segítségével CPU intenzív játékokban (pl. BF4 MP) egy AMD FX + GCN kombó lehet olyan gyors mint egy i7 + NV.
Forrás. -
Prof
addikt
Ez igaz, de azert azt latni kell a PC gaming kb. Windows only. 1 eve mar valoszinu nem veletlenul az AMD egyik fejese azt nyilatkozta, hogy nem lesz DX12 soha. Szerintem tobbet beszelnek az MS DX-et fejleszto reszlegevel mint itt barki es nem ma kezdtek az API-t fejleszteni
-
Prof
addikt
Meg szerencse, hogy kulonbozoek vagyunk es nalatok is sokfele ember dolgozik a cikkeken.
Sok olvasonak a megjeleno "lattam mar szazszor rokabor termekeken" kivul a jovo lehetseges technologiai is erdekesek (szamomra sokkal erdekesebbek, mint a vegul megjeleno vasak - ezzel gondolom nem vagyok egyedul, nem mindenki kolt 780/Titanra meg 200ezres Intel CPU-ra).Az AMD erre tud menekulni csak, a nagyobb/erosebb cegekkel valo versenyben, keves bevetellel nem tud izombol versenyezni se Intel-el, se Nvidia-val, pedig aztan probalkoznak mindennel.
Az ARM architekturan is sokan csak mosolyogtak az elejen, es lam mi lett belole mara.
A konzolpiac megnyerese mutatja, hogy bejott nekik. Ket egymassal konkuralo multi is az o megoldasat valasztotta, amire meg sose volt pelda korabban.Pont az elorelato/ertelmes (nem a lusta) programozok miatt szuletett meg a Mantle, ok akartak mar nagyon regen egy ilyen API-t, mert hatekonysag szempontjabol a DX + Win kombinacio a letezo legrosszabb.
Az egyre lassulo hardver izomteljesitmenynovekedes egyre erosebben belimitalja a lehetosegeiket.
Egy oldschool programozo (plane jatekprogramozo) akit a hatekonysagra, kodra "neveltek" ezt nagyon tudja ertekelni. Ellentetben a mai megelhetesi programozokkal akik orulnek, ha kapnak fizut egy java/.net-ben "osszedobalt" kodert.Es itt az olyan atlagrendszerekrol beszelek, amit mindenki megengedhet maganak. Nem a 300 ezres borhutomeretu gamer gep kategoriarol. Az also-kozep kategoriaban, laptopokban (AMD APU), kell hogy usson a Mantle. A felsoben 100 fps vagy 200 nem erdekel senkit csak par milliomos kockat. Nem veletlen csokken a Pc piac es er el nagy sikereket a sok korabban lesajnalt ARM-os masina.
Az izomgepek kora (MHz/magszam noveles, nm csokkentes) ugyanugy lejar, mint anno az izomautoke. Ezt sajat borukon is lattak a Buldozer kapcsan es sok konzolos oromere egy masik iranyba indultak. -
pakriksz
őstag
csőfps-re talán igaz is.
A játékok meg azért nem dolgoznak olyan sok rajzolási paranccsal, mert a 3d modellezők napokig szenvednek rajta, hogy a legoptimálisabban rendezzék el a materialokat, meg "texture atlas"-t készítsenek, hogy kevés hívással ki lehessen rajzolni, sokszor beáldozva a textúra tilinget is, ami helyett viszont nagyobb textúrák kellenek, ami több vramot igényel.
A programozók meg olyanok implementálásával szüttyögnek hetekig mint a drawcall batching. Csak ezért olyan kevés. De sajnos az összes openworld játék amit láttam durván cpu limites, mert jópár ezer ojjektumot ki kell rajzolni a több km-es látótávra. -
lee56
őstag
Ez oké, de még mindíg nem értem miért akarod rám vetíteni, amit nem mondtam. Amúgy a több rajzolási parancs csak egy része a dolognak, és csak egy jelenlegi grafikai bottlenecket tenne helyre PC-n. Viszont később ezt felhasználhatják kreatívíabban is gondolom én, és talán a játékmenetre is lehet majd pozitív hatása is akár. Tehát nem biztos hogy igazad lesz.
-
mikka07
tag
Még jo hogy most vettem 7870-es videokártyát 9 év után a második radeon kártyám(az első egy 9600xt csak egy rövid kitérő volt és oriási csalodás,gyorsan vettem helyette egy 6600gt-t anno) legalább a mantle hoz egy kis pluszt(azt hogy mennyit azt majd meglátjuk,de legalább elindultak valamerre) minél többen támogatják annál jobb a gamereknek a pc-s piacra most ráfér egy kis támogatás mert hosszu távon nem sokáig fogja birni a pc az uj konzolok mellett én is majdnem előrendeltem egy ps4-et aztán inkább ugy döntöttem hogy inkább pc-t fejlesztek és a pc-t több mindenre is tudom használni mint egy konzolt(van ps3-m is).Most is rá van kötve a pc-re 46"fhd tv +xbox joy+ 5.1 hang ,ha nem mondom észre sem veszik hogy nem xboxon játszok mert ott van tv alatt az xbox csak 3 ledes
.csak sokkal jobb a grafika persze az exkluziv cimek hiányozni fognak ,de van még egy pár huzo cím pc-n is ac4,cod ghosts,crysis3,battlefield4 ,nfs rivals stb.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól, hogy GPU-limitesnek tűnik valami, még nem biztos, hogy az API jól használja a hardvert.
Például a DX11-ben eléggé problémás, hogy van egy rakás slotod, ami a regiszter az API shader ISA-jában. Ha bekötsz egy slotot, akkor rengeteg driverhülyülés kell ahhoz, hogy a rendszer a textúraadatokat egy olyan adatstruktúrába építse fel, amit a hardver megért. Eközben a GCN és például a Kepler is már pointerekkel működik és megkeresheted a textúraadatokat, amikből kialakul egy megfelelő adatstruktúra. Csak ezzel rengeteget lehet nyerni, mert úgy működteted a hardvert, ahogy azt tervezték.
Vagy a memóriaallokációnál létrehozható egy olyan terület, amit újra lehet hasznosítani. A DX11-ben ezt nem teheted meg, mert nem éred el direkten a memóriát. Az API mindenre külön erőforrást kreál.
-
Loha
veterán
-
Egon
nagyúr
Az egyetlen dolog, ami érthetetlen, hogy erre a Microsoft miért nem figyel
A monopolhelyzetbe (OpenGL más ligában játszik) könnyű belekényelmesedni. A DX évekig használhatatlan volt: muszáj volt intenzíven fejlődnie, amíg Glide-dal és OGL-lel kellett megküzdenie. Vannak paraméterek, amik sokáig változatlanok voltak, aztán nagy ugrás történt.
Nem kizárt, hogy az említett szűk keresztmetszet a következő DX-ben megszűnik (pontosabban közelíteni fog a konzolokhoz, jó kompromisszumot kínálva a fejlesztőknek). Persze más forgatókönyvek is jöhetnek. A Mantle nem igazán lesz hosszú életű, azt mindketten tudjuk (ha mégis, az nagyon rossz lesz az iparnak). -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a baj, hogy nem sok van. Azért néz ki a BF4 ilyen csodálatosan, mert Repi egy zseni. Nem elég, hogy szarráinstancingeli, de még a particle rendszert is berakja a tiled lighting fázisba. Egyszerűen zseniális ötletei vannak, de eközben ő is érzi, hogy hónapokat küzd azért, hogy ez legalább ennyire működjön, mint most.
Ezért mondta el, hogy lehet, hogy a Mantle-t nehezebb implementálni, de sokkal hamarabb eléred a performance targetet, mert az API teljesítménye jól meghatározható előre. A DirectX-re ez már nem igaz.Az egyetlen dolog, ami érthetetlen, hogy erre a Microsoft miért nem figyel. Repi nem szeptemberben beszélt először, hogy elégedetlen, hanem legalább öt éve folyamatosan ezt mondja mindenhol. És nem a gyártóknál kezdett a low-level API-ra való igényének leadásával.
-
Egon
nagyúr
Kiragadsz egy részletet, miközben a 3D-s grafika fejlettségének szubjektív, felhasználók általi (tehát a legfontosabb) megítélése még száz paraméter függvénye.
Értem én, hogy portolhatóság, de mindketten tudjuk, hogy van még egy tucat lehetőség a PC-ben a grafika felturbózására, ami a konzolokban nem lesz adott (más kérdés, hogy élnek-e vele a fejlesztők).Rypejakten: ha nem tetszik, ignorálsz, ennyi. A fórum adta keretek között, azt írok bele amit akarok, és halál hidegen hagy, hogy erről kinek mi a véleménye. Oliverda nagy bánatára, aki nagyon szerette volna, ha elhúzok a fórumról, ha éppen olyanom van (meg ráérek, és nincs jobb dolgom), akkor leírom a véleményem. Szokott ez másképp is lenni: a nyáron kb. 2 hónapig be sem léptem...
-
Rypejakten
addikt
elmondta. egyszer, kétszer. de ez cirka a 100. hozzászólása ebben a témában, és 3 fajtára le lehet szűkíteni az összes tartalmát. ez így nem más, mint flame, és kicsit sarkítva, de hsz-vadászat.
szerintem az összes Inteles hír le van közölve, ami megjelent mostanság, nem Abu tehet róla, hogy az AMD ennyire nekifeküdt a Mantle-agymosásnak. ő csak leközli a cikkeket, némi vörös hátszéllel. ha már akkora advanced user akár Egon, akár bárki, akinek herótja van ettől, hogy erre rájön, bizonyára képes arra is, hogy az információt lefordítsa magának, és leszűrje belőle a lényeget.
-
decibel
aktív tag
válasz
Rypejakten #37 üzenetére
Hagy mondhassa már el ha valami nem tetszik neki az oldalon. Értem én, hogy jobban érzik magukat egyesek ha háborítatlan a csordaszellem, de ha független és objektív portál látszatát továbbra is fenn akarja tartani PH, akkor jobb lenne visszavenni a mantrából valóban, vagy be lehetne rakni több Inteles/NV-s hírt.
-
rudi
nagyúr
Igen, erre gondoltam én is. A 10 nagy szám, ha 5-öt helyezünk kilátásba, de ha 20-at hirdetünk, akkor csalódás. Ha nincs validator meg térden áll csak össze az API, akkor még talán korai nagyokat ígérni és még koraibb nagy elvárásokat támasztani (kvázi bedőlni az ígéreteknek), mert csalódás lehet belőle még akkor is, ha egyébként a korábbinál mégis csak valamivel használhatóbb dolgot kapunk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Teljesen mindegy az API felhasználói megítélése. A fejlesztők kérték a fejlesztők használják. Ők tudják, hogy miért igényelték ezt. Tudják, hogy az MS sajnos leállt a DX hardver közelibbé tételével, és azt is, hogy a Longs Peak kódnevű OpenGL projekt jó eséllyel már nem fut. Tehát a választás az volt, hogy butítják a PC-s játékokat, vagy kilobbiznak egy low-level API-t valamelyik gyártótól.
Az a legfőbb gond, hogy a DX10 megjelenésével nagy előrelépésnek számított, hogy az API tudott framenként ~2000 rajzolási parancsot egy komplex játékban eléggé hatékonyan. Eltelt 5 év, a CPU-k tempója nőtt, és a DX11.2 tud ~2000 rajzolási parancsot framenként egy komplex játékban. Láthatod tök jól lépdelünk előre.És a PS4/X1 tud 60-70k-t is, de akár elmehetnek 90k-ig.
-
Egon
nagyúr
válasz
#32839680 #42 üzenetére
Akkora várakozások övezik ezt az API-t, akkora a hype (legalábbis itt a ph-n - külföldi fórumokat nem olvasok, így nem tudom ott mi a helyzet), hogy lassan ott tart az ügy, hogy nagyon sokan már akkor is kudarcként fogják értékelni a tényleges eredményeket, ha viszonylag szép eredményt fog hozni átlagban (mondjuk 50%-ot) - ezért is veszélyes az effajta hírverés (szerintem rudi is valahol erre (is) utalt).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Jason és Chris Kingsley a vezető programozók a cégen belül. Attól, hogy cégvezetők (nyilván ők az alapítók), még nem feltétlenül vérbeli üzletemberek. John Carmack is az ID vezére és PR embere volt.
(#39) Egon: Kétségtelenül. Le is írtam a cikkben, hogy erre egy validátor réteg lesz. Azért Repi nem csak az AMD-től kért low-level API-t. Az Intelt és az NV-t is megkörnyékezte, csak ők nem akarták megcsinálni. Pontosan tudják, hogy kontrollt adni a programozók kezébe egyszerre áldás és átok. Az AMD is csak azért csinálta meg a Mantle-t, mert a két konzol miatt úgyis mindenki megtanulja a GCN-t. Ha nem lenne a konzolban ilyen hardver, akkor ma a Mantle sem létezne, mert az AMD is magasnak ítélné a kockázatokat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha rosszul csinálod, akkor lehetséges, hiszen még nincs teljesen kész a kódvalidátor. Ezt a verziót csak az éri el, aki részt vett az API fejlesztésében, mert ez még nem "hülyebiztos" rendszer. Majd a publikus verziónál már teljes lesz a kódvalidátor, így nagyon nagy hatékonysággal meg tudja mondani a fejlesztőkörnyezet, hogy az adott kód csinál-e olyat, amit nem szabadna.
Például ma még simán megsemmisíti a program a GPU által aktuálisan használt erőforrásokat, ha ezt kéred tőle, és talán a validátor nem is jelzi, hogy ez egy gond. Na erre figyelni kell. -
Rypejakten
addikt
válasz
#31095296 #24 üzenetére
+1
Egon: értem én, hogy szinte kiakasztja a menőségi faktort a virtuális világban az akutális rendszer szegülni, de tényleg unalmas, hogy akárhány Mantle-lel kapcsolatos cikk megjelent manapság, nem volt olyan, ahol nem indítottál be egy jelentős flamewart.
ha nem érdekel, ignoráld az ilyen cikkeket, de uncsi a folytonos hangulatkeltés. -
rudi
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #23 üzenetére
Nem mondok én semmit, csak kíváncsi lennék valami kézzelfoghatóra, amit nem PR ember meg cégvezető, hanem egy valódi belsős mond. Vagy simán mutassanak kész, működő játékból 5-10-et, benchmarkoljuk meg és lássuk a tényleges eredményt. De ezekben a mi is meg mi is meg mi is támogatjuk dolgokban egyelőre csak a reklámlehetőséget látom. Jó, támogassátok, de ne a szá'tok, hanem a kezetek járjon.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
VaniliásRönk #23 üzenetére
Még nem fut az early adopter program, így csak azok érik el az API-t, akik konkrétan fejlesztették az AMD programozói mellett (DICE/EA, Rebellion, Crytek, Oxide, Nixxes/Square Enix, RSI ...). Ezt nem véletlenül csinálják így, mivel aki nem ismeri a GCN architektúra működését, az a Mantle-re nem tud jól programozni. Ezt ésszel kell csinálni, mert a Mantle driver megkerüli a WDDM-et. Olyan fejlesztők kellenek, akik ismerik, hogy mire kell odafigyelni ilyenkor, hogy az OS ne fagyjon le. Kis túlzással a Mantle memóriamodellje visszarepíti a fejlesztőket a D3D3.0-hoz. Rizikós, de legalább nem a WDDM dönt arról, hogy mennyi memória kell a programnak és hogyan használja a VRAM-ot.
-
VaniliásRönk
nagyúr
Senior tag vagy, biztosan bannoltatni akarod a reget?
#27 Egon: És mi az, amiről a PH nem írt, mert túlságosan el voltak foglalva a vörös szemüveg szárának rágcsálásával, de szerinted igenis a főoldalon a helye?
#29 Abu85: Na tessék, valaki már megint csak megszokásból fikázta az AMD-t... mik nem vannak.
-
VaniliásRönk
nagyúr
Ezzel kapcsolatban vannak történések, mégis mi a frászkarikáról írjon a PH? A chipdesignerek szerelmi életéről? Baj az neked ha pofára esés lesz? Nem. Nem jöhetsz majd az énelőretudtammal? Dehogynem. Akkor hol a hiba?
#20 rudi: Ha a Rebellion fejlesztői elbaltázzák a Mantle támogatást, ellenben (tegyük fel) maga a Mantle jó, és ezt más játékokban bizonyítja, akkor a Rebellion magát járatja le, szerencsétlen "négert" meg valószínűleg jól "felszabadítják".
Egyébként biztosan lesznek kevésbé jól sikerült implementációk (DX-re sem csak makulátlan programok készülnek), az a Mantle hibája lesz? Nem. Szóval nem értem miért akarod ráverni a balhét emiatt. Csak mert az AMD áll mögötte és ha mást nem is tudsz, egy töketlen fejlesztő bagázs silány munkáját mindenképpen le akarod verni rajtuk? Komolyan nem értem a gondolatmenetedet. -
antikomcsi
veterán
Nagyon örülök, hogy már ennyi mindenki támogatja, és beállt mögé, de annak még jobban örülnék, ha azt az egy nyamvadt játékot lehetne használni vele, amit nagy kolompolással beharangoztak.
Mert egyelőre minél több hír jelenik meg, csak annál égőbb az egész, és mire használni lehetne, már rég elfelejtik, hogy kéne, és vidáman játszanak vele, vagy nélküle.
-
rudi
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #15 üzenetére
Azért kíváncsi lennék a reális arányokra. Mert szép dolog az, hogy a Rebellion markeringje vagy fővezére kitalálja, ejj ez a Mantle most divatos, kapjuk fel mi is. De vajon mit szól hozzá a programozó "néger", aki ténylegesen heggeszti a kódot? Örömujjong, hogy mostantól hejj milyen jó lesz neki vagy beteszi az 500 tételes todo lista legaljára, hogy "és a Mantle-vel is kezdeni kell valamit, a fene egye meg"?
-
Egon
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #18 üzenetére
Nem érzem úgy, hogy túlságosan rápörögtem volna a témára - viszont némileg idegesít a folyamatos vörös-oldali csodavárás az itteni cikkekben (lehetne tanulni pl. a loldozer-es arcraesésből, meg volt még pár hasonló példa az utóbbi évek történéseiben, ha nem is feltétlenül termékek vonatkozásában).
-
Egon
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #15 üzenetére
De szerintem ez senkinek sem érdeke, még neked sem.
Engemnem igazán érint a történet: mivel egyrészt nincs túl sok időm játszani, maásrészt 95%-ban hidegen hagynak a modern játékok, inkább nosztalgiázom (utoljára talán Civ3-mal meg Populous 3-mal játszottam pár hete), így személy szerint kevéssé érint, hogy gyorsabb lesz-e a Mántli a DX-nél (és hogy mennyivel).
-
VaniliásRönk
nagyúr
Majd meglátjuk pontosan mit tud a gyakorlatban. Lebőgéshez viszont nem adná a nevét ennyi nagy kiadó, úgyhogy valamit csak tud a DX11-hez képest.
Szerintem az, hogy mennyi a különbség a DX11 és a Mantle sebessége között főleg attól függ, hogy mennyire optimalizálnak az egyikre vagy a másikra. Ha direkt olyasmire építenek, amiben mondjuk a DX nagyon gyenge, ellenben a Mantle jó, akkor brutális különbségek jöhetnek ki. De szerintem ez senkinek sem érdeke, még neked sem. -
Egon
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #10 üzenetére
Melyik fejlesztők? Akik most csatlakoztak a támogatókhoz?
Egy részük igen (pl. BF4), csak erőteljesen kérdés, hogy ténylegesen mennyi pluszt fog jelenteni ez az API (nem 8000*6000-res felbontásban stb.): a kezdeti 9x-es hírtől nagyon gyorsan eljutottunk a 30-40-50%-ig...
Nagyon örülök, hogy van végre egy nagybetűs (rudi), aki két lábbal áll a földön, és nem álomvilágban él, ha olvas egy vörös bejelentést... -
djculture
félisten
válasz
Snip3r_HUN #12 üzenetére
Nekem a sima alapjáték nagyon nem tetszett de ez isten, pedig ritkán mondok ilyet, aki ismer az tudja
-
djculture
félisten
akkor jöhet a nazy zombie army 3 is feltuningolt grafikával
A sima sniperre fél óra alatt rá untam de zombist négyen nyomni jó móka nagyon.
-
rudi
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #5 üzenetére
Cikk éppen elég volt róla itt is, csak most már kezd az az érzésem lenni, hogy nem a fícsörök, hanem a reklámerő miatt kapaszkodnak bele a fejlesztők. Aztán majd 5 perccel a start előtt jön a hírlevél, hogy sajnos az utolsó pillanatban előállt csúszás miatt nincs Mantle de(!!!) majd peccsben (ami aztán sosem jön ki). Én szeretek a jelenben élni, azért sem szimpi az AMD "majd a következőben" meg "majd nemsokára" reklámpolitikája. Lássuk a Mantle-s játékot (meg az APU-s tabletet) akkor, amikor már le lehet venni a boltban a polcról. Akkor fog csak kiderülni, mi van a PR mögött.
-
rudi
nagyúr
Na, most már addig nem akarok erről a Mantle dologról hallani, míg kész termék nem lesz az eredménye!
-
Prof
addikt
-
Picturemaker
őstag
De Mántleeee!
-
MongolZ
addikt
Az igen, belelő a hátuljába - és felrobban. Ez is egy igen komoly játék lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Goddess of Victory: Nikke
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kompakt vízhűtés
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Dell notebook topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Apple asztali gépek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Magisk
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! MSI Suprim X RTX 3080 10GB Videokártya!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ASRock RX 6600 8GB GDDR6 Challenger ITX Eladó!
- Gigabyte RX 6800 16Gb Aorus (LCD kijelzős)
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB GDDR6X 256bit videokártya
- SzoftverPremium.hu
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra! I5 12400F / RTX 3070 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B365M i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1060 3GB Rampage SHIVA FSP 400W
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE B660M i7 13700 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB Thermaltake Core X5 GB 850W
- DELL Universal Dock D6000 docking station (452-BCYH) (DisplayLink)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest