Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak ott működik a leghatékonyabban. Ez egy nagyon fontos szempont minden termék tervezésénél. De szerintem a limitre való határolást pont az AMD-nek nem kell magyarázni, mert ők álltak elő először olyan hardverrel, ami sosem megy a limit alá 1 wattnál nagyobb fogyasztáskülönbséggel. Ez önmagáért beszél. Évek óta ezt akarják elérni.
-
Prof
addikt
A mai csucsVGA-kat, de a 7970-et se tudja kihajtani semmilyen proci legyen az Intel vagy AMD. Total ertelmetlen beszelni rola. Adott forintert X fps a lenyeg. FX 8 magos az i5-el versenyez, ami jatekban ha nem tud 8 szalat hasznalni (marpedig ne mtudnak) lenyomja siman. Renderelesben meg cserebe az FX jobb sokkal.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez kösz MS effektus. Azért kérnek a fejlesztők az AMD-től API-t, mert a DX/OGL nem úgy működik, ahogy egy modern GPU-architektúra.
Mondok egy tök egyszerű példát egy égető problémára:
Az occlusion query ugyan a GPU-n működik, de az adatot, amit erre építve generál a rendszer a CPU olvashatja. A CPU-nak tehát meg kell várnia a GPU adatait az egyszerűsített leképzésből, és onnan meg tudja állapítani, hogy mi látszik és mi nem. Na most ez azért gáz, mert számos olyan szituáció lesz, hogy mire ezt a CPU megmondja már esélyes, hogy kész lesz a frame az extra számolással is.
A Mantle-nél az occlusion query adatokat a GPU direkten visszaírhatja magának, és azt rajzolja ki csak, ami látszik. -
Prof
addikt
Ez igaz, de azert azt latni kell a PC gaming kb. Windows only. 1 eve mar valoszinu nem veletlenul az AMD egyik fejese azt nyilatkozta, hogy nem lesz DX12 soha. Szerintem tobbet beszelnek az MS DX-et fejleszto reszlegevel mint itt barki es nem ma kezdtek az API-t fejleszteni
-
pakriksz
őstag
csőfps-re talán igaz is.
A játékok meg azért nem dolgoznak olyan sok rajzolási paranccsal, mert a 3d modellezők napokig szenvednek rajta, hogy a legoptimálisabban rendezzék el a materialokat, meg "texture atlas"-t készítsenek, hogy kevés hívással ki lehessen rajzolni, sokszor beáldozva a textúra tilinget is, ami helyett viszont nagyobb textúrák kellenek, ami több vramot igényel.
A programozók meg olyanok implementálásával szüttyögnek hetekig mint a drawcall batching. Csak ezért olyan kevés. De sajnos az összes openworld játék amit láttam durván cpu limites, mert jópár ezer ojjektumot ki kell rajzolni a több km-es látótávra. -
lee56
őstag
Ez oké, de még mindíg nem értem miért akarod rám vetíteni, amit nem mondtam. Amúgy a több rajzolási parancs csak egy része a dolognak, és csak egy jelenlegi grafikai bottlenecket tenne helyre PC-n. Viszont később ezt felhasználhatják kreatívíabban is gondolom én, és talán a játékmenetre is lehet majd pozitív hatása is akár. Tehát nem biztos hogy igazad lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól, hogy GPU-limitesnek tűnik valami, még nem biztos, hogy az API jól használja a hardvert.
Például a DX11-ben eléggé problémás, hogy van egy rakás slotod, ami a regiszter az API shader ISA-jában. Ha bekötsz egy slotot, akkor rengeteg driverhülyülés kell ahhoz, hogy a rendszer a textúraadatokat egy olyan adatstruktúrába építse fel, amit a hardver megért. Eközben a GCN és például a Kepler is már pointerekkel működik és megkeresheted a textúraadatokat, amikből kialakul egy megfelelő adatstruktúra. Csak ezzel rengeteget lehet nyerni, mert úgy működteted a hardvert, ahogy azt tervezték.
Vagy a memóriaallokációnál létrehozható egy olyan terület, amit újra lehet hasznosítani. A DX11-ben ezt nem teheted meg, mert nem éred el direkten a memóriát. Az API mindenre külön erőforrást kreál.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hálózati kábelek és szerelésük
- Revolut
- Macska topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Megjelent a The Last of Us Part 1 PC-s kiadása
- Filmvilág
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- PNY RTX 5080 16GB GDDR7 Overclocked Triple Fan - Új, 3 év garancia - Eladó!
- MSI RTX 2080 GAMING X TRIO 8GB GDDR6 Videokártya!
- Inno3D GeForce iChill X4 RTX 3070 Ti 8GB GDDR6X 256bit videokártya
- Intel ARC B580, 2 év gyári garancia! Számlával, garancialevéllel, gyári dobozában!
- Gigabyte RX 6800 16Gb Aorus (LCD kijelzős)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- 122 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest