- Mobil flották
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Fontos fejlesztéssel érkezik a Galaxy A17 5G
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Yettel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Eastman
addikt
Itt 9:47-től 9:50-ig! Behelyettesíthető bármely tantárgyra...
-
quailstorm
félisten
Az nekem is kiütötte a wattafack-metert. Legtöbbnek nem tetszett. Az a könyv azért is emlékezetes mert egy éjjel alatt olvastam ki Nokia N900-on. Azért ilyen mutatványt még egyszer nem végeznék.
(#87) bambano:
toplista nálam:Abszolút első, Zrínyi Miklós: Szigeti Veszedelem.
Stendhal: Vörös és Fekete a második nálam, pocsék hosszú és tiszta szívből gyűlölöm a karaktert. De ez lehet egyéni preferencia. Viszont a Szigetivel nem kínoznám a gyerekeket. Ha elolvasod még rosszabb mintha csak valami kivonatot keresel. -
válasz
quailstorm #85 üzenetére
A rokonokat szeretem
A legbetegebb mondjuk szerintem az arany virágcserép volt
-
rzerge
aktív tag
igy van
de szerintem fantasyt, sci-fit és lovagregényeket (van ilyen?kéne a fiúkkal lányokkal olvastatni, abból is meglesz a szókincs és a jobbak elég komoly kérdéseket is taglalnak amikből a morál és erkölcs fejleszthető.
amúgymeg inkább ne lássanak töri könyvet, mint hogy hülyeségét tanuljanak és erre ne legyenek büszkék...
-
A kőszívű még semmi, az, hogy az éppen olvasni tudó gyerekeknek lenyomják a Kincskereső kisködmönt aminek se irodalmi, se élvezeti értéke... Mondjuk a kőszívű helyett lehetne az aranyember ha már Jókai, mert irodalmilag sokkal értékesebb könyv, felesleges történelmi vonzatok nem kellenek. Vagy ott a Légy jó mindhalálig ami miatt sokáig utáltam Móriczot, az irodalom órán később megjelent művei ébresztettek rá, hogy csak az a könyv borzasztó...
-
rzerge
aktív tag
talán, ha nem kesergést tanitanának, akkor lehet javulna a helyzet. speciel nem a 45 utáni időszakra gondolok, mert az úgyis kimerült az elkövetkező években vagy évtizedben, amikor a titkositasok feloldódnak vagy nem tudnak mindenkit elhallgattatni.
a hibát valahol 1845-67 körül kell keresni, amikor megirtak az új történelmünket, amivel a zablát a szánkba lehet(ett) sikerrel akasztani. azóta is ügyesen galoppozunk és fordulunk amerre kell, ahelyett hogy szabadon száguldoznánk ha már élhetek ilyen képzavarral, hogy a példánál maradjak.mindennek érdemes utána nézni, a nyelvtan a legszebb példája az egésznek. igaz nem könnyű, de megéri...
-
bambano
titán
a történelem, főleg a 45 utáni magyar történelem véleményes, ezt elfogadom. ennek elsősorban az az oka, hogy még a hivatalos történelemtudomány sem egyezett meg, hogy mi micsoda.
elképzelésem sincs, mit lehet nyelvtanból hazudni... irodalomból sem hazudnak szerintem, csak enyhén szólva poros a tananyag. az, hogy kőszívűt tanítanak, nem hazugság, csak tévedés.
a mai diák nem azért butul, mert hazugság van a törikönyvben, hanem azért, mert nem is lát törikönyvet.
-
rzerge
aktív tag
konkrétan a történelemre gondolok, illetve ide sorolható a nyelvtan és valamilyen szinten az irodalom is. Igaz az irodalomnál tovább is kéne látni a nyilvánvalónál, és más műveket is bevenni illetve kivenni. Egy gyerek nem attól fog megszeretni olvasni, hogy Gogolt vagy Kafkát olvas, vagy hasonló kaliberű valóban remekműveket.
nem muszáj nagy dolgokra gondolni, csak ha elfogadjuk azt amit érzünk hogy nem stimmel, akkor beállunk a sorba és haladunk tovább a nyájjal, és butulunk tovább.
elég volna csak érdékésébbé tenni az órákat, de ez nem fér bele az MTA és társai keretébe, mert akkor túl sokan kezdenének gondolkodni, és hát az annyira nem jó...
de ez elsősorban a tananyag hibája, és ezután pedig a tanáré aki leadja, mert muszáj... -
bambano
titán
milyen hazugságokat? hiányolod a teremtéstörténetet?
az iskolákban jellemzően egy területen tanítanak vitatható dolgokat, ez pedig a legutolsó időszak történelme, ami még nincs rendesen tudományosan feldolgozva. más területeken nemigen tanítottak eddig hazugságokat, majd most, az új töritankönyvekkel. -
rzerge
aktív tag
Nem tudom, hogy irta-e már valaki, de...
1. hazugságokat tanítanak
2. elavult, érdektelen módon, szárazon
3. alkalmatlan tanárokkal
anno amikor én jártam középiskolába, akkor aki 2-3as tanuló volt az még elmehetett tanárnak vagy szociális segitőnek, hogy legyen diplomája. Na most ők tanítanak, persze kivételek mindig vannak.
Ha meg egy tanár vagy intézmény alternatív (értsd nem az előírt, tudományosan, "társadalmilag elfogadott") tantárgyakat, oktatást szeretne, azt valahogy ellehetetlenitik. igy marad az, hogy felnőtt fejjel kutatsz és jössz rá, találod meg az igazságokra/at.
És itt kéne képbe jönnie a szülőnek (talán alakul is ez) hogy otthon helyre teszi a dolgokat, persze csak ha foglalkozik a gyerekkel és nem bízza az iskolára hogy igy le legyen a gond. -
kmisi99
addikt
Én pont hogy nem nyomtatnám a programozást. Nekem pont ez volt a gond. Heti sok óraszámban darálták a programozást. Persze nem a megértésre mentek. Aki lemaradt az elején az örökre lemaradt. A kb 25 emberből 4 tudta tovább küzdeni a programozást, és ők érették a többi kettes hármassal vegetálta végig a többi évet. Velem meg is gyűlöltették kegyetlenül. Csak mostanában kezd érdekelni.Persze mindenképp nagyon kellene a programozás, de engem nagyon zavar ez mikor sokan informatika=programozás. Elven gondolkodnak. Első körön valóban nyomatni kellene, a számítástechnika alapokat, szoftverek telepítése, google használata. Ha nem informatikus az egyén akkor ez elég is lenne, úgy is nagyon kevés óra van tartva nekik.
A programozást se úgy tanítani, hogy darálni lefele. Lehet ezt érdekesebben is. Rengeteg programozáson alapuló játék van, vagy akár arduino mikrokontroller programozás, ami meg kézzel fogható, és érdekesebb dolog mint tölts fel egy tömböt. A régi iskolámban a régi programozós tanárom erre rájött, nagyon ráfüggött az arduino témára, azóta szakkör keretein belül, egész komoly projekteket csinálnak pár diákkal.
-
quailstorm
félisten
válasz
FireKeeper #72 üzenetére
A programtervezőihez képest.
-
FireKeeper
nagyúr
válasz
quailstorm #69 üzenetére
direkt azért mentem mérnökre, hogy ne legyen túl sok a matek.
ebben a mondatban csak én érzem az ellentmondást?még ha azt mondanád hogy direkt azért mentél mittudomén hittantanárira, hogy ne legyen túl sok a matek, az ok
-
quailstorm
félisten
Na ne már. Ez tök kibaszás. Direkt azért mentem mérnökre, hogy ne legyen túl sok a matek. Abból nem vagyok jó, típusfeladatokat be tudok gyakorolni meg sok idő ráfordításával megy, de alapvetően nekem a bölcsészeknél lenne a helyem.
Erre beszopódok.
Van 4-esem, 5-ösöm, meg a műmat. Bázz. -
vimes
senior tag
válasz
quailstorm #61 üzenetére
Hát mehet proginfóra
Hálistennek mi Fülöp Vandát kapjuk helyette
Az utolsó mondattal meg egyet értek. -
Kisgépkezelő
senior tag
Szerintem a legnagyobb gond az, hogy "ingyen" van az egész. Valójában persze a szülő fizet a szolgáltatásért, de mivel csak közvetett a viszony, így tulajdonképp nincs semmi beleszólása, hogy mit kap a gyereke a pénzéért. Ha a közoktatást adó helyett közvetlenül fizetné a szülő és ingyen legfeljebb a munkanélküliek gyerekeinek járna, akkor rögtön számonkérhetőbbek lennének az iskolák, hogy milyen szolgáltatást nyújtanak a pénzünkért. Jelenleg minden hibát rá lehet fogni arra, hogy "ingyen" van.
Felnőttként több nyelvi és szakmai képzésen is részt vettem, ott teljesen világos volt, hogy mennyit fizetünk és cserébe milyen szolgáltatást várunk el. Ott nem is voltak a témához nem értő, tanítani lusta tanárok, érthetetlen jegyzetek, kevés gyakorlat, olyan hogy a tanár csak a kedvenceit pátyolgatja, meg egyéb a közoktatásban, sőt ahogy tapasztaltam még a felsőoktatásban is előforduló anomália, mert gyorsan jeleztük, hogy mi nem erre fizettünk.
Szerintem azáltal, hogy az iskola végre nem az államé, hanem a tanulóké (a tanulók szüleié) lenne, nagyon hamar megszűnne a problémák legfőbb oka, hogy a valódi "megrendelő" nem szólhat bele abba, hogy mit kap a pénzéért. -
-
ghost364
senior tag
Elég sok dolgot felsoroltatok már, ami nekem is problémát jelent. Én jelenleg egy erős gimnáziumba járok, matek-fizika szakra. Az első, és legnagyobb problémám, hogy nagyon rossz tanáraink vannak. Fizikából pl. megkapjuk pont ugyanazt, ami a könyvben van, csak éppen sokszor belecsúszik valami hiba. Gyakorlati szemléltetést ebben az évben kb. kétszer láttam. Egyszerűen annyira unalmas, és demotiváló az egész óra, hogy a fél osztály oda se figyel, majd témazáró előtt átnézzük, a képleteket, fogalmakat meg kipuskázzuk. Ezzel meg itt a másik probléma: egy ügyesebb csaló sokkal többre jut, mint egy szorgalmas gyerek. Én is az vagyok, bevallom. Énekből és kémiából is teljesen átlagos a csalás: nem érettségi tantárgy, nem érdekel szinte senkit, felesleges rá erőt pazarolni. Tanárokra visszatérve: nagyon sok pedofil, vagy lelkileg teljesen összetört tanárom van, ami nagyon nem jó. Ami még nagyon durva szerintem, hogy gyakorlatban semmi nem megy. Jeles osztályzatok, kidolgozott test, de 16 évesen még nem látott csavarhúzót fiúként, egy ikejásbútor kifogna rajta
-
válasz
quailstorm #61 üzenetére
kalkulus és SzabóT egy mondatban... máris tudtam, hogy Szegeden tanulsz
-
quailstorm
félisten
Műszaki matematika, ami Kalkulus II kibővítve. Brutális szopás, Szabó T mindent megtesz hogy ne menjünk át, könyv nincs, a videókat abbahagyta, a gyakorlat kettes alig lett meg a szóbeli vizsga izgi lesz...
Előadást is elbliccelte mindig.
Egyébként tökmindegy mivel rémisztgetem, ha megbukik akkor nem kap diplomát. Szal inkább a durvát kell mutatni. -
vimes
senior tag
válasz
quailstorm #40 üzenetére
Ez amúgy honnan? Kalkulus II. ?
Jó köcsög vagy, hogy az Analízis tanszék rémével ijesztgeted szegényt
Amúgy nem csak itt, pl. dimatnál is vannak szögfüggvények. Én se szerettem a sin, cos-t nem volt mit tenni... zh-ra totál penge lettem belőle
-
CounterBoci
senior tag
Amennyire visszaemlékszem tíz évre, mivel gépész vagyok
áramköri elemet tanultuk meg, egyszerű áramköröket, kismillió helyettesítő valamiket, meg meséket. Én a tv képfelbontás elvéből érettségiztem. Volt sok gyakorlatunk is, legalább megtanultunk forrasztgatni, oszcilloszkópot használni, próbapanelt, mérőműszereket ami hirtelen eszembejut. Múltkor találtam egy jó vastag tankönyvet digitális elektronika címmel, soha nem vettük elő.
-
válasz
CounterBoci #56 üzenetére
De szakközépben mi van elektronika címén? Laplace transzformáltok rendesen, vagy valami mese volt helyette?
-
CounterBoci
senior tag
Aki jó infótanár az pár óra alatt lezavarja az előírt éves tananyagot, a többin meg akkoriban még half-lifeoztunk, starcraftoztunk vagy quakeztünk. Akik meg szar tanárral szívtak minden órán tanulták a semmit.
Ugyan én elektróból érettségiztem, ott is ugyan ez a helyzet. Semmi értelmes dolog. Néha bejött helyettesíteni egy értelmesebb szaki, akkor mindig valami értelmeset csináltunk. Hangszínszabályzót terveztünk meg hasonlók. Ami minden barkács tizenévest érdekel. Abból is meg lehet tanulni a passzív elemek működését és még értelme is van. Otthon meg sikerélmény.
-
bozont
veterán
válasz
quailstorm #52 üzenetére
Én pont ezt húztam még 2005-ben.
Persze meglepődtem kicsit, az infós tételeket nem néztem át, gondolván úgy is tudok bármiről beszélni ami a tananyagban volt, mivel már akkor ez a volt a hobbim. Szerencsére tudtam valamit makogni a dologról, meg hogy hogyan rendszerezik a könyveket, de közben nekem is megfordult a fejemben, hogy ez most hogyan jön az IT-hez? Tanórákon fel sem merült egyébként.
-
válasz
quailstorm #52 üzenetére
De amúgy aki az ilyeneket kitalálta az mekkora rohadt nagy kontár már
Semmi köze nincs a szakmához, de ő informatika tanár
Közben nem ért semmihez
(Félreértés ne essék ezzel nem azt akarom mondani, hogy minden infó tanár hülye, de aki ezt a könyvtárhasználatot meg hasonló dolgokat kitalálta az az)
-
nonsen5e
veterán
válasz
quailstorm #52 üzenetére
Ne is mondjad.. nekem a másik hasonlóan kiváló tételhez volt szerencsém: bibliográfia.
"A bibliográfia a. m. könyvészet. Eredeti görög jelentése a könyv tényleges írása, leírása, másolása. "
-
nonsen5e
veterán
Informatikát is lehetne máshogy értelmesebbé tenni.
A tankönyvek, de a tanárok is elavultak.
Tanrendben 3 éve még Pascal volt (3 órában lezavarva), de 5x ennyit tanították Neumann életrajzát nap pontossággal, az abakuszt (mint a számító/ológépek elődjét) és, hogy a könyvtárban (és nem a C könyvárra gondolok, hanem a Szabó Ervinre) mik alapján és hogyan vannak rendezve a könyvek.Powerpointot is tanítják, de, hogy?
Csak azt nem mondta el egy tanár sem, hogy hogyan kell felépíteni egy épkézláb prezentációt. Bármi órán bárkinek kellett valamiből előadást csinálnia, kivétel nélkül mindenki csak kimásolt 1:1-ben szövegeket az első találatról a neten, majd betapétázta vele az összes diát, amit előadás címszóval felolvasott (akadozva, mert a szöveget láthatólag még át sem olvasta előtte, tele volt számára ismeretlen fogalmakkal). -
Szerintem a legnagyobb baj a középoktatással van. Túl sok hülyeség (ének, rajz, erkölcstan, 5 tesi stb.) Túl merev a rendszer, gyakorlatilag olyan mint az általános iskolában, írj meg egy házit holnapra mert az nagyon jó lesz, 10 perces szünetek amikben wc-re nincs idő elmenni, vigyázba állunk, köszönünk, hetes jelent ez minek? Papír alapú napló (kőkorszak...) Szerintem a "faktokat" gimikben már az elejétől kellene nyomni.
Az órákat meg tömbösíteni, vagyis két óra lenne egybe mint ahogy az egyetemi órák szoktak lenni, ez máris sokkal tagoltabbá és értelmesebbé tenné a napokat. Aztán a tanár eldönti, hogy egybe vagy külön tartja.
A mostani informatika helyett célzottan programozást oktatnék, az office meg mehetne mint dokumentáció hozzá...Minimum heti 2 órában.
A házi feladatok jelenlegi rendszere sokkal inkább koncentrál kicsi értelmetlen feladatocskákra mint valami tényleg értelmes dologra, ha ki lenne adva, hogy csinálj/csináljatok meg valami cuccot egy hét alatt máris lenne valami értéke a dolognak. Nem az, hogy kiadunk a legjobbnak az adott tárgy, meg a leghülyébbnek 10 tök ugyan olyan feladatot, amit az előbbi megcsinál 2 perc alatt, az utóbbi meg szenved vele.
Szerintem a rendszer ezen sajátosságaiból fakad, hogy 11-12-ben az ember már csak azt várja, hogy végre vége legyen és ne kelljen heti 10 órára járni ami konkrétan számára az értelmetlen marhaság szintjét súrolja. -
fordfairlane
veterán
Nincs baj az oktatással, nagyon jó ez. Eltekintve attól, hogy sok a hülye.
-
bambano
titán
válasz
pulyka jocó #30 üzenetére
azért téged minősít, mert Magyarországon elterjedt az a rohadtul téves hozzáállás, hogy matekból hülyének lenni menő. nem menő. szégyen.
(#23) guftabi96 miért olyan bonyolult az a rántotthús? kiguglizod a legközelebbi ételkiszállítót, ráklikkelsz ...
(#26) Gertrius "Szörnyülködve látom, amikor alapvető problémákat nem képesek a diákok megoldani": miért, a tisztelt fórumtársak képesek? nem. egy csomó fórum azzal van tele, hogy ugyanazokat a kérdéseket felteszik újra és újra, és nemhogy guglizni vagy keresőt használni nem akarnak, visszaolvasni se. szerencséjükre van néhány birka türelmű ember, aki képes kőarccal ismételni a válaszokat ahelyett, hogy elküldenék a francba az ilyen ignoránsokat. ezeket az embereket onnan ismered meg, hogy topicgazda szöveg van a nevük alatt
-
TheLázs
tag
válasz
pulyka jocó #42 üzenetére
A szögfüggvényeket egy percig ne merészeld szidni. Az, hogy neked nem kell, az csak rajtad múlik, ismétlem CSAK rajtad. Ahogy a kollega is említette, a villanyászoknak már kell ismerni - de az egész nagy tudományok megértése is esélytelen nélküle. Jogásznak meg bölcsésznek nem "kell", de aki a világot egy kicsit is érteni akarja, annak elengedhetetlen. Ha ez valakit nem érdekel, hát oké, nem kötelező belelátni a dolgokba. Ezzel ki is zártad az életedből a rezgő mozgásokat, körmozgásokat, polárkoodrinátákat, és ezek csak példák, hogy a matematikának és a fizikának milyen komolyabb területei maradnak számodra fehér foltok, tiltott rengeteg: az, hogy ez a valóságban hogy alkalmazható, sokkal szerteágazóbb.
-
bambano
titán
válasz
RexMaximus #22 üzenetére
értem a hozzáállásodat meg amit mondasz, csak gondjaim vannak vele.
ha csúnyán akarnék fogalmazni, úgy írhatnám tömören, hogy a @ melyik végén állsz. aki a jó végén áll, annak olyan oktatás kell, amit leírtál. aki meg a rossz végén, annak olyan, mint ami nálunk van.sajnos úgy alakult, hogy mi a rossz végére kerültünk. a világ kétfelé szakad abból a szempontból, hogy vannak vezető hatalmak, akiknél a kreatív meló meg a fejlesztés van. lehet erre hozni a példádat, az ubert. meg vannak leszakadó hatalmak, akiknél a droid meló van. ezek lettünk többek között mi.
nem készítheted fel a gyereked kreatív munkára, ha szalagmelót tudsz adni neki.
nem élünk digitális korban, legalábbis a munka területén nem. miután a kreatív melókat a gazdaságilag erősebb országok megtartják maguknak, nekünk meg az a meló jut, hogy a 27-es csavart húzd meg, ehhez nem kell digitális gazdaság. a gyerekedet beirathatod a coursera-ra, hallgathat stanfordos vagy mti-s előadásokat, utána pedig kap egy állásajánlatot a tré csoporttól, ahol felveheti a telefont és a 34742. értetlen előfizetőnek is elmagyarázhatja, hogy miért f.sta össze magát megint a korporate web. ehhez nem kell stanfordos előadás.
"Adminisztráció? A nyugati világ államapparátusát működtető tömeget meddig tudják fentartani?": a nyugati világ államapparátusát szerintem nagyon sokáig fent fogják tartani, szociális okokból. mivel nekik van/lesz pénzük nem hatékony munkavégzésre is, ezért az apparátus bújtatott munkanélküliség lesz. abból a pénzből fogják fenntartani, amit itt kipréselnek a melósokból.
"Szerintem a változást a verseny fogja ránk kényszeríteni.": ez igaz. csak te még azt hiszed, hogy versenyben vagy, én meg úgy gondolom, hogy rég vesztettünk.
-
quailstorm
félisten
válasz
FireKeeper #41 üzenetére
bele is buktam SzabóT-be
én se tudom pontosan mit szeretnék, de nem OKJ-s rendszergazda szinten képzelem el a jövőmet
most már kezd visszatérni a hitem, hogy alkalmas vagyok programozónak is, sokat számít a tanár, nagyon... -
pulyka jocó
senior tag
válasz
quailstorm #40 üzenetére
Jólvan, nem folytatom tovább a beszélgetést
Majd kiderül mit hoz az élet -
FireKeeper
nagyúr
válasz
quailstorm #40 üzenetére
Azt mondjuk nem tudom egy rendszergazdától mennyire várják el az egyetemet. Komolyabb helyeken gondolom, de kisebb fontosságú melónál nem hiszem. Inkább a nagyon mély OS, hálózatos tudás kell, mintsem programozás. Az viszont tuti, hogy info szakon egyetemen elég kemény matekok vannak.
#42: Az ilyen struccpolitika nem épp a legjobb hozzáállás...
-
quailstorm
félisten
válasz
pulyka jocó #39 üzenetére
Majd ha tanulsz matekot, akkor nyilatkozzál az okosságról. Most még csak számtant tanultál kb...
Elbízod magad. Ha nem vagy a legjobbak közt is a legszerencsésebb legjobb akinek jó kapcsolatai vannak, akkor marad a keserű magyar proliélet.ilyen lesz egy egyetemi tananyag
rókából nyisd meg ne chrome-ból -
pulyka jocó
senior tag
válasz
FireKeeper #38 üzenetére
Ha lesz is, nemhiszem hogy túl nagy gondot fog okozni, nem vagyok se fogyatékos, se analfabéta, szóval meg fogok vele bírkózni. Én csak azt nemérte(tte)m, hgy szögfüggvények meg egyéb ilyen ,,okosságok" minek kellenek. Na mind1, ez van
-
FireKeeper
nagyúr
válasz
pulyka jocó #36 üzenetére
IT terület tipikusan olyan ahova kell a matek is. Jó, programozóknak inkább, de ha nem a mucsaröcsögei óvoda gépparkját akarod rendszergizdázni, akkor ahhoz is kell vmennyi.
-
quailstorm
félisten
válasz
pulyka jocó #36 üzenetére
Most kell megalapozni, hogy mivel cseszed el az életed, különben nem lesz mire visszamutogatni. Nekem inkább az a bajom, hogy kevés lenne 3 ember élete is ahhoz, amit meg szeretnék csinálni.
-
pulyka jocó
senior tag
válasz
quailstorm #35 üzenetére
Nemtudom mit hoz a jövő, szoval a rendszergazda is csak terv...
-
quailstorm
félisten
válasz
pulyka jocó #34 üzenetére
ki leszel automatizálva, vagy kirakjád az állásod offshore-ba, vendégmunkásnak, akármi
több lábon kell állni vagy csúnya vége lesz -
pulyka jocó
senior tag
válasz
quailstorm #33 üzenetére
Nem lehet mindenki fehérgalléros...
-
quailstorm
félisten
válasz
pulyka jocó #32 üzenetére
Ott nem kell. De az is kékgalléros munka. Csak modern. Meg a rendszergazda is csak egy gyűjtőfogalom, nem mindegy hol és mit csinálsz. Iskolai, vállalati, gyárban, kutatóközpontban, telekommunikációs vállalatnál. Nem mindegy.
Ha például csak műszerész, vagy villamosmérnök akarnál lenni, már kellene a sinus. Iskolai lótifuti lenézett kutyának nem kell értelemszerűen.
-
pulyka jocó
senior tag
válasz
quailstorm #31 üzenetére
Rendszergazda szeretnék lenni, ott meg nem hiszem hogy szögeket kell számolni
-
quailstorm
félisten
válasz
pulyka jocó #30 üzenetére
Mert csak annak felesleges, aki a malteroslapátnál meg az aranyfácán (kakas)-nál messzebbre az életben sem akar látni.
-
pulyka jocó
senior tag
válasz
quailstorm #29 üzenetére
Mert miért minősít? Nem mondom hogy rossz tanuló vagyok, de felesleges dolgok helyett hasznosabbakat is lehetne tanulni...
-
quailstorm
félisten
válasz
pulyka jocó #28 üzenetére
Az elején jól indult, a vége téged minősít.
Végülis, a malteroslapátot is meg kell fogni valakinek.
Igen az iskolai példák nem mutatják meg mire kell és nem motiválnak. Ezvan.
Annyiban igazad van hogy kaphatnátok mindjárt Fourier-sort is, nem kell ide gagyi példa.
Vagy akkor legalább adnának fizikafeladatot matekórán. Fénytörés, hullámelhajlás, interferencia. Akármi... -
pulyka jocó
senior tag
válasz
guftabi96 #23 üzenetére
Én most vagyok 10.-es, és érdekes dolgok vannak. Egyházi gimibe járok, hetente kemény 1 infó óra van, mint ahogy írták word-excel-powepoint volt eddig, most kezdtünk el weblapot készíteni (kompozerrel). Jó, ezek is kellenek, de én konkrétan magamtól tanultam meg hogy kell telepíteni pl: játékot (2szer vágtam földhöz így szegény windózt
).
Matekból is: minek kell szögfüggvényt tanulni, meg egyéb ilyen marhaságokat? (ha kimegyek az útra nem az lesz az első dolgom hogy húde kiakarnám számolni hogy éppen hány fokos szögben látom az iskolát, vagy mást...) oké tudjunk számolni, százalékot, törtet, stb, de sinus, cosinus és társaira a büdös életben semmi szükségem nem lesz.
Most hirtelen ennyi jutott eszembe -
quailstorm
félisten
válasz
guftabi96 #23 üzenetére
De mikor még a tanár se tud? Volt infótanárom gépezési szokása elég meredek volt a ROM-ból betöltött XPSP2-vel (2015). Majd ha lesz időm benézek de szerintem még mindig XP. Pedig mellette ott a gép, meg raktam RAMot az övébe is mielőtt elment...
És már a Win7 is csak lélegeztetőgépen van.A tanárok foggal körömmel ragaszkodnak az Office 2003-hoz, mert az az Isten. Miközben már én 2013-mal érettségiztem.
Ja igen, ECDL meg érettségi folytán én elmondhatom, hogy vizsgáztam 2003-2007-2010-2013 Office-okon. Az első 3 az az ECDL modulokat jelenti. Igen menet közben sikerült ugrálni előre. Keménnnny.Már programozni tanítják a gyereket (természetesen DOXbox-ban Turbo Pascal mert miért ne), de annak a gép még csak egy doboz egy kapcsolóval. Mindent lehet de a büdös életben nem fogja átlátni, jó eséllyel favágó lesz. Nincs gázabb mint egy programozónak IT supportost hívnia...
A helyzet mentése érdekében Tisztelt Kúrmányunk megfelezte az oktatást is, 2 év heti 1 óra. Még 1970-ben oké lett volna, de most? Nekem nyolc mert szerencsésen túl vagyok rajta, már csak röhögök a kínlódáson.
Elit gimnázium, 3 emelt érettségi megvan, délután képeztem magam ahogy tudtam az alvás meg az egészségem nem köszönte meg. Akik utánam jöttek még ennyi idejük sincs. Aztán én még szerencsés vagyok mert nem vagyok bejárós...Pályakezdő lelkes tanárt is hamar megtörnek a munkakörülmények és a diákok.
Egyetem már egy másik szopóroller, ott leginkább a nem kifejezetten jó szándékú előadókkal van bajom, akik megmondják a tutit. Nameg az anyag se valami korszerű de sokat várok. Az iskola nem azért van hogy tanuljál. Meg legalább az egyetem kap pénz.
-
nonsen5e
veterán
Ha én mint munkaadó lexikális tudást szeretnék, akkor veszek egy jobb enciklopédiát, nem pedig embereket alkalmazok 1000x annyi pénzért. Amit tanítani kéne, az az információ megszerzésének a készsége.
Szörnyülködve látom, amikor alapvető problémákat nem képesek a diákok megoldani, mikor ha beírná egy keresőbe, hogy "miért lett hupikék egyik napról a másikra az afrikai óriáscsigám" akkor rögtön találna temérdek információt és segítséget az óriáscsigás fórumokon, de egyesek még ennyit sem tudnak maguktól megtenni, nemhogy fokkal összetettebb dolgokat (gondolkozás).
IT-s témakörben én vagyok a rezidens techsupport az egész tág családi és ismerettségi körben. Természetesen közel sem tudok megoldást minden problémára fejből, de rákeresek fórumokon és utána már tudom, és tudok segíteni másoknak. Az esetek 90+%-ában ha az illető csak beírná a Google-be a problémáját, akkor az első találat alatt rögtön le van írva lépésről lépésre jó szájbarágósan, hogy hova és hányat kell kattintania, hogy megoldja magának, de ez túl bonyolult.
-
Feruendios
tag
Olyan oktatás politika hiánya ami merne belenyulni ebbe a porosz elavult rendszerbe. Például kredit rendszer bevezetése a középiskolákba, ugyanitt osztályok eltörlése!
Idegen nyelvek tanitásának további támogatása... -
Mokó
aktív tag
válasz
RexMaximus #1 üzenetére
+1,tökéletesen ezt gondolom én is.
Ez a világ egyszerűen már túl "gyors" a régen alkalmazott oktatási rendszerhez képest.Tanárok is sokszor nem tudják felvenni a lépést...
-
guftabi96
addikt
Van pár tényleg felesleges dolog, amit felesleges megtanulni, de vannak más problémák is.
Tanárok: rengeteg tanár van, aki alkalmatlan tanárnak. Vagy a módszereivel van probléma, vagy a viselkedésével,természetével. Mindegy is, sok ilyen van.Informatika: kimerül az Word-Excel-Powerpoint szentháromságban. Nemhogy egy oprendszert, de egy programot se tudnak feltelepíteni. Nem is ismerik magát az oprendszert, nem tudják, hogy mit hol lehet beállítani stb.
Nem mondom, hogy kezdjenek el hálózatokat építeni, konfigurálni, de lényegesen bővíteni kellene az informatikai tananyagot.gyakorlati dolgok:
-Minimálisan tanulj meg főzni,sütni. Nyilván nem kell egyből mindenféle bonyolultan elkészíthető ételeket csinálni, de egyszerűbb ételek ne okozzanak gondot.(nekem pl gondot okozna, ha rántotthúst kellene csinálnom magamnak ebédre. )
-nem mondom hogy tökéletesen tudjál hegeszteni, de fiúként egy lyukat azért tudjál fúrni -
RexMaximus
senior tag
"gyerek sokkal többet is bír, nem kell félteni őket." Hiába erőltetünk valamit, az alapvető törvényszerűségek egyszerűen nem fognak hozzánk igazodni. Egyébként talán ez az egyik legnagyobb kihívás a társadalmunknak. A pozitiv cashflow fogalmában sokan pengék és értik. Az embert és a környezetet is ezzel a "pozitiv" cashflow szemlélettel kéne megközelíteni.
Van pazarlás, mert közben telik az idő. Nem az a kérdés, hogy másokhoz viszonyítva jobb képességű marad hanem ahhoz képest ami lehetne mi lesz vele. Adatok tömkelegét szeretnék bemagoltatni velük, de ez jelenleg leginkább a rövid távú memóriába megy ami az elszámoltatás után tovaszáll. Még egyszer leirom, a tanulás tanulása nélkül várják el, hogy tanuljanak.
"milyen digitális korban élünk?" Az ami már lassan minden ember zsebében benne van (okostelefon). Az a digitális idegháló amin keresztül most eszmét cserélhetünk. Ami már mindennapi életünk része. Aminek a tudásmegosztást köszönhetjük és sose látott haladáshoz vezet (wiki vagy épen Coursera, ennek köszönhetően még egy átlag halandó is beülhet virtuálisan pl. egy Stanford előadásra). Egy olyan eddig sose látott Technológia amit pl. a mai oktatási modell nem hajlandó használni.
Milyen lenne ha pl. ezen keresztül olyan emberektől tanulhatnánk mint Teller Ede vagy Szentgyörgyi Albert (érdemes megnézni róluk videókat a neten, ma is vannak ilyen emberek). A tanár az ilyen anyagok mellé max support lenne, tömegével úgysem lehet jó tanárokat képezni. Szakmai dolgokat kb 15 éve így tanulom. Infótermékeken, videókon keresztűl. Iskolában meg maradt az ami kb 150évvel ezelőtt működött.
Gumigyár? Meddig? A változás egyre gyorsabb. Aki ma kezdi a sulit, mire kijut onnan hány szakma fog megszűnni vagy teljesen átalakulni?
Térjünk vissza egy picit a digitális korhoz. Nézzünk pár üzleti modellt, milyen hatással lesznek a mindennapi életünkre.
Uber (vagy egy ahhoz hasonló applikáció). Azokban a városokban ahol átütötték a kritikus tömeget olcsóbb Uberezni mint saját autót fentartani. Idő kérdése az Uberezők kis csomagok szállítására is képesek lesznek, ki fogják használni azt a csomagtartót. Ezt mind kössük össze a Google robotpilótáival. Amihez hasonlót amúgy már a Tesla is fejleszt saját autóikhoz.
Nagyon úgy tűnik ezek sokkal kevesebb balesetet okoznak mint az emberek. A Google autói már több szászezer balesetmentes kilóméteren vannak túl. Emiatt el lesz fogadtatva a használatuk. Úgy gondolom majd az emberek lesznek inkább eltiltva a vezetéstől ha az adatok nagyobb mintán is jelentős eltérést fognak mutatni. Szerintem fognak.
Nézzük ez az egy modell hány iparágat változtat meg vagy éppen automatizál. Autógyártók piaca csökkenni fog. Városok csak nőni fognak a közeljövőben. Kis csomagszállító vállalkozások modellje is sérülhet. Ők is veszítenek piacot. Autóvezető „biorobotok”? Nem lesz rájuk szükség. Ez egyetlen egy modell volt eddig.
Egy másik ami a robotikát használja és jó példa a változásra. Momentum machine. 8 négyzetméteren kiváltja egy 120 négyzetméteres gyorséttermi konyhát emberekkel. Itt is jobb minőségben, azonos szint mellett tud termelni a szerkezet. Jelentősen kevesebb a hiba, a legyártott termékek minősége közt kicsi az eltérés. Hány ilyen iparágban lehet még hasonló eredményt elérni?
Hány startup célozta meg az egészség ipart? Ott is lesz változás (automatizálás). Robotika ott is érdekes. Pár éve már szó van róla, hogy egy olyan robot ami vakbélműtéteket végezne negyed millió euróba kerülne. Legyen ez egy orvos éves bére. Csakhogy több műszakban, kevesebb hibaarány mellett, hatékonyabban fog működni. Mindezt egy orvos, egy éves béréért. Valószínűleg még karbantartással is számolva jóval olcsóbb lesz mint egy hűs vér sebész. Ha az adatok itt is azt fogják mutatni, hogy kevesebb a műhiba, lassan az emberek is el fogják fogadni.
Már kezdenek olyan appok terjedni ami a könyvelők vagy épen ügyvédek automatizálható folyamatait váltják ki. Az értelmiségiek sincsenek biztonságban.
Da ha már itt vagyuk - Adminisztráció? A nyugati világ államapparátusát működtető tömeget meddig tudják fentartani? Folyamatok jelentős része már rég automatizálható, gyorsabban, hatékonyabban, jelentősen kevesebb hibával működtethető.
Szóval a gumigyár, ami kérdés fog e addigra annyit termelni mint ma - jelentősen automatizálva lesz. Ahogy a többi gyár is. Az elején a verseny fogja erre kényszeríteni őket. Utána következik az a kérdés amit már sok helyen boncolgatnak. Valamilyen alapjövedelem. Mert ahogy a világ működött-működik az ipari kor forradalma óta jelentősen változni fog.
Jelentősen kevesebb ember kell majd a rendszerek működtetéséhez. Hogy oldják meg? Nem tudom. De azt igen hogy látványosan kerülik a kérdést. Sőt úgy érzem, hogy sokan még ideáig sem jutottak el.
A világ megváltozott, majd egyre többen felismerik.
Az alapján amit írtál az a benyomásom, hogy idősebb lehetsz (50év körül?). Nem minősíteni akarlak ez alapján csak feltűnt, hogy minél idősebb valaki, annál kevésbé látja így. De általában ilyen eszmecserék után nem is ellenőrzik trendeket, hogy van e ebben igazság.
Csak az iskolánál maradva, régen (digitális kor elött mert annyira szeretem ezt ugye
) az iskola a tudás mekkája volt, így tekintettek rá. Sok idős pl akik csak pár elemit jártak emlékeznek arra amit tanultak. Viszont régebben jóval kevesebb impulzus érte az embereket, nem kellett a figyelméért megküzdeni. Nem úgy mint ma.
Nyilván valahogy működik ma a rendszer. Leegyszerűsítve azokat választjuk meg döntéshozónak akik azt mondják amit hallani akarunk. Az adatokkal már senki sem foglalkozik, hogy egyáltalán életszerűek e az elvárások vagy amit el szeretnének hitetni velünk. Állandóságra és biztonságra törekszünk egy olyan univerzumban (nem ezoterikusan értem) amiben egy biztos törvény van, az, hogy semmi sem állandó.
Ez is az oktatás egyik eredménye. A végén így racionalizálnak az emberek. A „biorobotra” ugyanúgy igaz ez mint a „tanult” emberekre.
Felülről lefelé nem lesz megoldás, a változást nem akarják az emberek és egy akkora infrastruktúrán mint pl csak az oktatás, ha jelentősen hozzányúlnának mindenki nyivákolna. És az adott kormány belebukna.
Alulról fölfelé lenne az igazi, csakhogy hiányoznak azok a kompetenciák amiket szerintem iskolában kéne elsajátítani. Ami ahhoz vezetne, hogy a közösség érdekeit nézzük és lehetőleg adatok alapján, ne vélemények alapján hozzunk döntéseket. 20 évet töltünk el az iskolában, hogy utána vélemények szerint hozzunk döntéseket? Csak én érzem problémának?
Szerintem a változást a verseny fogja ránk kényszeríteni. Amit majd utólag valahogy megpróbálnak kezelni felülről. Nem megelőzve felkészülni rá, hanem ha bekövetkezett kezelgetni. Áhh, ha így nézem lehet az oktatatás ma is biorobotokat gyárt. Tökmindegy mennyi lesz a piacon az munkájuk ellenértéke.
-
Blindmouse
senior tag
Az a baj, hogy nincs pénz vécépapírra se.
-
bambano
titán
válasz
RexMaximus #19 üzenetére
"A mai modell az ipari korból maradt ránk.": ennek például lehet az oka az, hogy az ipari korban vagyunk.
"egyendarabokra alakított végtermékeket kapunk.": az elképzelés, hogy másra van szükség, beteljesületlen álom maradt."Jobb képességű diákok magukra maradnak, kínlódhatnak mert egyszerre halad mindenki. Hihetetlen pazarlás.": nincs pazarlás, a jobb képességű diákok mindenhol jobb képességűek maradnak és kiemelkednek. erről volt cikk nemrég a neten.
"Erőségeken nem dolgozunk, de cserébe legalább mindenből legyünk középszerűek. Valóban ez szolgája az egyén és a közösség érdekét?": mi szolgálja az egyén érdekét? hogy álmokat kergessen, magáévá tegye a nagy nyugati kamut az önmegvalósításról, meg mindenről, amiről szó van, és utána megkérdezze, hogy nagyobb kólával? minek nevelnél jobb diákot, aki olyan, mint a filmbéli álmok, hogy utána beállítsd a szalag mellé? tényleg a közösség érdeke, hogy diplomás salátaszeletelőket neveljünk a mekk számára?
"A „haladó” országokban heti 40-45 óra megy el az iskolával és leckékkel.": a haladó országokban éppen most megy csődbe ez az iskolarendszer. vannak olyan országok, ahol az egyetem utáni munkanélküliség 50+%-os. mert bevették a nagy nyugati sulikamut. a csodás finn iskolarendszerről is kiderül, hogy nem is annyira csodás. a nagy felmérésről meg az, hogy nem mér fel semmit, ami fontos lenne nekünk itt és most.
"Csak az idők változnak. Ma a Digitális korban élünk.": milyen digitális korban élünk? gumigyárat hoztak ide meg autó összeszerelést, mert erre kellünk: biorobotnak a szalag mellé. minek képeznéd jobban? akinek több esze van, az így is képes találni magának (kivételként) itthon jobb melót, lassan sztenderdként külföldön. a nagy digitális kor hírnökei meg elporoltak rég a balfenéken. most ha nagyon megerőltetném magam, összesen talán egy darab céget tudnék felsorolni, akik nemzetközi szinten számítanak és még itthon maradtak. oké, közben eszembe jutott még egy, tehát kettőt. ők felvesznek évi átlag 30-40 embert. a többivel mi legyen?
meg kellene végre érteni, hogy Magyarországon van pár ezer, 10-20 ezer kreatív munka összesen, az évi 100 ezres nagyságrendben képzett diákok (meg 50 ezres egyetemisták) zöme favágó munkát fog végezni. telefonemelgető lesz a német cég magyarországi callcenterében.
az iskola erre készít fel. az életre. szemben az álmokkal.
ted videót néz? hát egy fokkal jobb, mint a barátok közt, az igaz. én is megnéztem elég sokat, túljátszott kamu a többség.
"Mindezt olyan brutális gyorsasággal, hogy nem fogjuk tudni utolérni.": soha nem fogod őket utolérni. 22-es csapdája.
"Mellesleg főleg a gyerekek nem erre vannak tervezve.": a gyerek sokkal többet is bír, nem kell félteni őket.
-
RexMaximus
senior tag
Mi a gond az oktatással?
A mai modell az ipari korból maradt ránk. Tömegével kellett képezni az embereket, mert megváltozott körülmények miatt más kompetenciákra volt szükség. Írás, olvasás, számolás és a munkák elvégzéséhez szüksége álltalános tudás.
Ez a modell kb pont úgy működik mint a gyárak működtek. Gyártási évenként kategorizáljak gyerekeket, felteszik a futószalagra, végigmegy az előírt folyamaton, végül egyendarabokra alakított végtermékeket kapunk. Vagy nem, de a cél ez lenne.
Csapatmunka? Nincs. Csak az egyéni eredmények számítanak, így a jobb nem érdekelt abban, hogy másokon segítsen. Sőt. Pont így működik a közösség is nemigaz?
Jobb képességű diákok magukra maradnak, kínlódhatnak mert egyszerre halad mindenki. Hihetetlen pazarlás. Aki meg nem ért meg valami, annál nem lehet megállni és külön foglalkozni vele. A folyamatban elakadt, akkor onnantól nincs mire építeni nem fogja megérteni a többit sem. Nem baj majd elszámoltatjuk, végülis itt is a gyerek a hülye, ki más?
Erőségeken nem dolgozunk, de cserébe legalább mindenből legyünk középszerűek. Valóban ez szolgája az egyén és a közösség érdekét? Ha valami érdekel abból nem tanulhatsz többet, vagy nem választhatsz picit sem, megvonják a jogot és lehetőséget ettől is.
Tanulás tanulása? Nincs. Folyamatos elszámoltatás van a tanultakról annak ellenére, hogy nem tanítanak tanulni. Most erre mit írjak?
.
Véleményformálás, dolgok megvitatása? Vereselemzés esetén a helyes irány az oktató véleménye és kész. Wikipediaval szembesíti egy nebuló a halottakat a tanárnál? A wikipedia a hülyeség és kész. Meg se nézi. Biztos nem mindenki ilyen de valószínűleg sokan.
A „haladó” országokban heti 40-45 óra megy el az iskolával és leckékkel. Ha eddig nem tették tönkre a gyereket és valami csoda oknál fogva még autodidakta módon haladna abban amit szeretnének, nem marad rá se sok idő, energia.
Osztályzásnak van e értelme? Kezdenek rájönni amit sokan már tudunk. Az osztájzaté érdekében elsajátított tudásból nem sok minden marad meg. Nem a tudás megszerzése volt a cél hanem az osztályzaté. Nem kell értened, csak azt kell visszamondanod amit hallani akarnak. Mindegy amúgy, hogy igaz e vagy nem.
Célok, célkítűzés, személyes hatékonyság, feladatok kezelése vagy épen naptárhasználat? Az égegyadta világon semmit sem tanítanak erről. Pedig ez az alapok alapja. Nem a helyesírás.
Ebben a formában ahogy ma történik inkább elnyomást látok. Nem véletlen, hogy az iskola után ilyen remek élményeknek köszönhetően a büdös életbe se akarnak tanulni. Rossz dolgokat asszociál hozzá.
Csak az idők változnak. Ma a Digitális korban élünk. A tudás egyre inkább elérhető annak számára aki hozzáfér a nethez. Hány fiatal zsenit látunk mondjuk csak a ted videókban, akik forrásként amúgy a netet jelölték meg nem az iskolát.
Az oktatási rendszer álltal elismert diákok hogyan vélekednek az oktatásról? Évtizedeket vizsgálva erősen csökkenő trendet fedezhetünk fel.
Mindeközben az elmaradott országokban valami történik. Ott nem tudják ennyire terhelni a nebulókat (infrastruktúra es egyéb okok miatt). De már sokan hozzáférnek a világhálóhoz. Bizony van köztük olyan aki Ted videókat vagy éppen Courserán lóg. Ez nem egy olyan dolog amivel a haverok elött lehet vagizni, önmotiváltan tanul, azt ami érdekli.
Csak egy érdekeségnek, bár nem friss adat de a tendencia a lényeg. Stanford képzések követőinek több mint negyede 18 év alatti volt.
Csak a Stanford robotikával kapcsolatos előadásokat 50 ezren követték végig. Ebből 5 ezren vizsgáztak sikeresen. Több mint a fele 18 éven aluli, azaz kb 2500an. Meglepetés, jelentős részük nem olyan országokból ahol heti 40 – 45 órára terhelik le a diákokat csupa hasznos dologgal. Hol is lenne a helyük a mi oktatási rendszerünkben? Önmotiváltan tanultak, nem annyira sérültek mint nálunk, Ők értéket fognak teremteni. Mindezt olyan brutális gyorsasággal, hogy nem fogjuk tudni utolérni. Ha valami nem történik nagy átrendeződések lesznek amennyiben marad ez a tudás alapú társadalom.
Nálunk még létezik egy +1 hozzáadott érték amúgy. Tanár tegez de a nebulónak magáznia kell. Ezt írja az etiket is ugye?
A legundorítóbb az egészben, hogy fogjak a kis gyerekeket, termekbe zárják, ahol 6-7x45 percen keresztül, káros pózban tűrnie kell valami olyat ami nem tudja lekötni. Még annyira se mint minket, ők már multitaskingban (okos telefon, számítógép stb) mondhatni interaktív digitális világban nőtek fel. Nekik ez ami ma van az oktatásban kőkorszak, meg annyira se köti le a figyelmét. Ennek ellenére a digitális technikákat még mindig nem alkalmazzák iskolákban.
Ezek gyerekek, itt az erő nem működik. Rombol ahogy a büntetés is. El kell adni nekik, érdekessé kell tenni. Mert ez lenne a tanitó feladata. Hányan képesek erre? Egyáltalán hány tanárnak van ilyen szándéka? Igaz őket se erre képezték.
Mellesleg főleg a gyerekek nem erre vannak tervezve. Ha nem bírjak akkor ki a hibás? Naná, hogy a gyerek. De no para itt a megoldás – betegek, adjunk nekik bogyót osztán majd lenyugszik.
A végén mindig a gyerek a hibás. Akkor is ha igazából cserben hagytuk őket. Burkoltan te is erre utaltál. De akárhonnan nézem én nem így látom.
( Szerk – picit késő van, kiírtam ami hirtelen eszembe jutott, nem fogom meozni, inkább megyek aludni
)
-
dogab93
tag
Én lényegi problémának tartom ,hogy vannak olyan tanárok akik tökéletesen alkalmatlanok tanárnak.Nem egy ilyen tanárom volt anno sajnos.A középiskolai osztályfőnököm volt ennek a tökéletes megtestesítője,képen se látott gyereket nem hogy valaha is köze lett volna gyerekekhez ennek ellenére középiskolai tanár lett.Szóval én azt mondom attól mert valaki ki tudja/tudta seggelni a tanárit attól az még nem jelenti azt,hogy alkalmas is tanárnak. Semmit ,nem értett a gyerekek nyelvén semmit nem lehetett vele megbeszélni csak ahhoz értett ,hogy felkörmölte az egyenleteket a táblára azt vagy érted vagy nem.Arról nem beszélve,hogy még önkritikája sem volt mert amikor egy 20 fős osztályban 18 ember egyest ír kettő ember pedig kettest úgy gondolom akkor el kéne gondolkozni ,hogy kiben is van a hiba.Ennek ellenére mindig mi voltunk a hülyék,idegbeteg is volt szóval ....Én megértem ,hogy nem egyszerű a gyerekekkel mert többségüket semmi nem érdekli tisztelet a kivételnek ,ezen kívül neveletlenek,szemtelenek a szorgalom fogalmát sem ismerik ,de aki ezt nem tudja idegileg kezelni és nincs hozzá türelme az akár mennyire ért egy adott szakot az ne menjen tanárnak.Szóval én jobban szűrném ,hogy ki legyen/lehet pedagógus és ki nem.Ezen kívül az is biztos ,hogy a mai általános iskolások jobban ki vannak zsigerelve mint mondjuk az én időmben.Ahogy hallom már ott is 7-8 órák vannak meg nulladik óra szóval nem sok szabadidőt hagynak a gyerekeknek pedig az sem ártana.
-
bambano
titán
nem értem, mi a gond az oktatással?
az tény, hogy az oktatásunk nem felel meg a diákok álmodozásának, de az első munkahelyük se fog.
az ilyen önkifejezésre tanító meg kreativitásra nevelő meg hasonló iskolák után majd az első munkahelyén leültetik egy köteg papír elé, és tök kreatívan meg kell majd csinálnia ugyanazt a piti műveletet 500x.a felsőoktatás se olyan rossz, csak sokan képtelelen felfogni, hogy mi a célja.
oké, az oktatás pénzügyi részét most nem akarom firtatni.
-
Eastman
addikt
A jó tanár tanulni tanít.
-
andris1602
aktív tag
Sosem volt gondom a tanulással, ami szerintem az iskolák többségében az adott anyag rövidtávú tárolását és értelmes előadását jelenti. Egészen elképesztő méretű anyagokat lehet megtanulni, csak idő kérdése az egész.
Fél éve dolgozom az egyetem után, és bátran állíthatom, többet tanultam ezalatt az idő alatt, mint az egész egyetemen.
(nem elméleti tudásra gondolok persze, hanem problémamegoldásra, kombinációs képességre, emberekkel való kapcsolattartásra, stb).
Természetesen kellenek az alapok, de én azt látom a legnagyobb problémának, hogy egyáltalán nem volt olyan gyakorlati óránk, ahol a valósággal találkozhattunk volna.
-
CounterBoci
senior tag
A sírás eltűnéséhez le kellene bombázni minden kereskedelmi médiát, hogy klasszikust idézzek bevetni sóval a helyét
aztán várni egy generációt, ahol már a szülők pozitív gondolkodásúak, motiváltak, az ember nem sört vedel délután, az asszony meg nézi hozéármándót és közben gyakorolják az egyik nemzeti sportot, a panaszkodást. Szerintem. Ki mit lát otthon. Én azt láttam, hogy itthon mindenki keményen dolgozik, becsületes, a család összetart, az emberek segítenek egymásnak. Így amíg érettségi után a leendő kollégák előadás után kocsmázni mentek, én tanultam új dolgokat. Mert ÉRDEKELT a szakmám. Azóta is a hobbim is egyben, szeretem csinálni. Ugyan nagyon messze vagyok a mostani címlapos írás főszereplőjétől, mégis arra büszke vagyok, hogy már hívtak vissza a régi sulimba szaktanárnak.
Túlterheltek, aha. Nekem is 8-9 órám volt szakközépben, életemben annyi időm soha nem lesz többet gamelni.
letepem ez milyen igaz
Volt mérnök gyakornokom. Félig gépészmérnök és egy egyszerű rajzot nem tudott megcsinálni. Gyakorlatilag semmit, de szó szerint semmit nem tudtam rábízni, amit meg tudott volna csinálni. Pedig tényleg segíteni akartam szerencsétlent.
Én is azt hittem néhány dologra, hogy nekem ez soha nem fog menni, hülye vagyok hozzá. Aztán elkezdtem dolgozni és rájöttem, hogy a tanáraim segghülyék voltak ahhoz, amit tanítottak. Egy mezei gépkönyv megértette velem amit azt hittem soha nem fogok tudni. -
letepem
aktív tag
Gondolkodni, szerintem, nem iskolában tanulsz meg! Hozzászokni a tanuláshoz,"seggeléshez", ezt kapod az egyetemtől, nyilván ismeretedet is bővíted. Ha gondolkodáson múlt volna 1-2 év alatt meglett volna a diplomám!
Egy példa: ha elhelyezkedsz és esetleg mérnök vagy, már gyakornokként, pályakezdőként rájössz, hogy a munkatársaid fele, háromnegyede nem mérnök, hanem kókler! -
Máté94
addikt
Hogy nem tanítottak meg gondolkodni... És most kell, egyetemen erre ráeszmélni.
-
66zio
aktív tag
„A wordben meg minden kezdő idézőjelet ki kellett cserélni alsóra...Röhej az egész.”
Ez nem teljesen igaz így. Én is azt csináltam, de a másodikat is át kellett alakítani mert az se normális volt. Azt hiszem két sima aposztrof vagy nem tudom. De a lényeg, hogy emiatt ha jól emlékszem két pontot vesztetem mert csak az elsőt alakítottam át a magyarnak megfelelően.
Eleve az infóérettségi az arról szól,hogy ki, hogyan ismeri az officet. Wordben volt egy feladat, hogy miden alcím és az azt követő bekezdést be kell állítani olyanra, hogy mindenképpen egy oldalra kerüljenek. Oldaltörés nem jó megoldás. A helyest nem tudtam, de elég rosszindulatú a megoldókulcs. Ugyanis pl.: 9. feladat ez volt és a 10. fele is ez. A 9. egy pontot míg a 10. két pontot ért. A 10.-ben a két pont nem megbontható. Így ha a 9.-et nem tudtad akkor a 10-es is mínusz két pont. Így egy valami nem tudásával mínusz három pontot szereztem mert csak. Nagyon jó. -
AllTheBest
őstag
Tavaly sikeresen érettségiztem, idén technikusira járok.
Van egy ilyen hülyeség, hogy gyakorlati tantárgyakból ha 20% hiányzás összejön, akkor osztályozóvizsgát kell csinálni...
Automatikai tehcnikusnak tanulok most 2 évig, aminek az alapja a plc, digitális elektronika és elektrotechnika.Ez így eddig szép és jó, de 2 hetente van 2db szakmai informatikánk, ami abból áll, hogy powerpoint feladatokat oldunk meg. Ha 7 óráról hiányzik valaki, akkor egyből osztályozó, mert gyakorlati órának számít
Emellett én kevésnek tartom a 3 igazolható napot. Én már az első 4 hónapban elhasználtam az egészet, mert pl volt a az a kisebb havazás, ami miatt nem tudtam 2 napig kijutni a faluból( autóval se, hókortó nem igazán szeret bejönni hozzánk, és a faluból kivezető út egyből egy emelkedő, ahol az autók nemes egyszerűséggel visszacsúsztak).
Rengeted más gond is van, de nem éri meg leírni, mostanában úgyse fog változni semmi... -
kmisi99
addikt
Igen az ilyen word excellt stb hülyeséget le kell zavarni általános iskolában, onnantól leszarni. Annyira őskövület már az informatika oktatás. Tényleg meg kellene értelmesen tanítani a diákokat szoftvert telepíteni, keresőt használni, vírusirtókat telepíteni meg hasznos dolgok. Mostani informatika oktatás olyan mintha egy autó szerelőnek 3 évig tanítanák, a duda működését jó részletesen. Hasznosnak hasznos de általában nem azzal fog foglalkozni.
Én 6 évet tanultam középiskolában informatikát 4 év középiskola 2 év technikum (OKJ). Hát még technikumon is hatalmas gondok vannak. Vicces volt mikor bevezették az új rendszert (2013). A tanárok kaptak egy A4 es lapot, hogy mit kell leadni. Onnantól volt fejvakarás és kb abból álltak a tanórák, hogy google ben kerestük a tananyagot. Nagyjából fél év közepére derült ki mit kell oktatni. Persze a tanárnak nem volt tudása rá, szóval a diáknak kellett a netről az anyagot kikutatni és prezentálni.
Freeware
Egyetértek abban, hogy valóban a gyerekek nem tudják mik legyenek, mennek arra amire a haver, vagy arra amire felveszik őket. A tanárok csomószor még jobban nem értenek hozzá. Pedig ez is feladatuknak kellene lennie. Vagy ha nem is de kellene az iskolákba egy pályaválasztási tanácsadó, mert így mindenki megy a vakvilágba. Olyan jóízűen röhögtem az olyanon aki ment valami sportszervezői felsőoktatási szakra. Hát na az aztán a szakma. De ő nem tudja, nem fogja fel, ő csak azt látja, hogy felső oktatás, attól még nem fog értelmes állás kapni. Szóval ja sötétség van a diákok fejébe, a tanárok se vannak sokszor a helyzet magaslatán. Akinek van esze és tud gondolkodni annak van esélye.
-
Shing
őstag
Majdnem 10 éven keresztül tanították nekem a német nyelvet. Egy 4-es érettségiig jutottam. Itthon a nulláról megtanultam angolul kb. ugyan ennyi idő alatt annyira, hogy megvan a a középszintű nyelvvizsgám és mára már mindent megértek. Ez kb. elmond mindent.
-
#81556480
törölt tag
én utálom az előző kormányt ( meg a mostanit is ) de én 2002-2006ig jártam középiskolába és magával az oktatással nem volt problémám. ma annyival kéne frissíteni, hogy legyen 'science " valamiféle "tudomány" alap szinten, meg inkább legyen általános ilyen " technológia- internet -szájber" ismeret, mint mondjuk ének óra. ( elektronikai suliban 1 év heti 1 órában ének ?!?! )
én középiskolát elvégeztem, majd ugyan ott egy használható alap elektronikai tudást szereztem. (okj )
A probléma ott volt hogy az iskolánk falán kifért a kezem a folyosói repedésen ( nem vicc, tényleg) wc az kb máv várói színvonal, csak cigizni jártak oda. tehát lepukkant volt az egész iskola, retró dizájn, beülős padokkal . ( de még így is imádtam) voltak szak tantermek amiket gyárak szponzoráltak, azok frankók voltak. jól felszereltek. a tanáraink általánosságban jól képzettek voltak, és jól is tanítottak.
nem értem miért van most az a közhangulat hogy a magyar okotatás szar ? ( nem a pénzügyi finanszírozásra, meg a klikkes tüntetéses dologra gondolok) ok hogy eljárt felette az idő, de csak kicsit modernizálni kell.én közepesnek mondható iskolába, tesóm meg felső színvonalú országosan elismert gimibe járt. ő most doktorál az eltén , azt se tudom hanyadik diplomájával, 200 alatt van bőven a fizetése, de inkább 100 fölött. én csesztem tanulni, közepesen végeztem egy közepes iskolába, most kamionozom és 400 ezret keresek.
én egyházi iskola kolijában voltam, na ott látszott hogy van pénz szarásig. minden éven festés,és elég jó bútorzat. azt a kolit, mióta eljöttem már talán többször is teljesen (!!!) felújították, az iskolájával együtt, míg az iskolát ahová jártam azt nem. továbbra is romos, régi rendszert idéző a belseje.
-
#97623552
törölt tag
- baromi sok órájuk van a gyerekeknek, 9. évfolyamon minden nap 7-8-9. Az sokk
- felesleges a mindennapi testnevelés, aki akar az sportol úgy is. Legyen 2-3 egy héten. Főleg ha nap közben van, nem tudnak lezuhanyozni, mert vacak az egész vizesblokk a legtöbb helyen.
- Mivel lassan minden osztályban mindennapos tesi lesz, egy tornaterembe nyomorog 3-4 osztály. Jó idő esetén meg az udvaron, ez meg megint a 22-es csapdája.
- baromi kevés az informatika óra, de van sok helyen heti 2 hittan meg erkölcstan. Minek? Ha otthon nem tanulta meg a hamis, hiteltelen papoktól sem fogja.
- kell az alapműveltséghez a lexikális tudás is, de... a probléma megoldó képességük, szövegértésük egy nagy nulla. Ez nem az iskola problémája, ezt otthonról is hozzák. Lásd, idei informatika érettségi, amikor weblapnál az egyik képből kellett kivágni egy arcot, de nem értették a feladatot. Tény, hogy nagyon hülyén volt néhány helyen megfogalmazva. Az excel is. A wordben meg minden kezdő idézőjelet ki kellett cserélni alsóra...Röhej az egész.
- a legtöbb gyereknek halvány lila fingja nincs mi akar lenni, mi érdekli, azt hiszik a pénz az csak úgy lesz.. Nem csoda, ezt látják a tévében, az éjjel nappal Budapestben is alig dolgozik valaki, mégis jól élnek, de mondhatnám a Berki féle nézhetetlen műsort is. fújj, nem csoda hogy itt tartunk -
kmisi99
addikt
Engem ez a fix órarend zavar. Mindenki tanul minden általános tantárgyat. Általános iskoláig még csak csak oké. Középiskolában is lehetne egyetem szerűen órákat felvenni. Amerikában is így működik, a gyerek olyan órákat vesz fel ami érdekli, és később ezzel akar foglalkozni. Persze attól még lehet megkötés, hogy kell kötelezően ilyen olyan, de lehetne szabadabb is.
Ez a túlterheltség szindróma olyan mint mikor mindig sírnak érettségi után, hogy "jajj de nehéz volt". Én 2013 ban érettségiztem, én visszasírom azokat az időket. Kb semmi dolga az embernek, értem ezt úgy, hogy nem minden nap van dolgozat, ha meg van is 1-2 óra tanulás elég rá többnyire. Nekem is átlag 6-8 órám volt, lazán kibírtam. Az érettségi összesen 100 tételét (kb 150-200 oldal) Bevágtam egy hét alatt. Manapság mikor fél év alatt 600 órát tanultam tisztán, hogy megszerezzek egy bizonyítványt, ahhoz képest a középiskola nyaralás volt. Kicsit másabb bevágni közel 2000 oldalnyi tisztán angol full szakmai anyagot mint egy kis érettségicskére készülgetni, mégis simán megcsináltam. Szóval engem általánosságban ez zavar a legjobban, hogy sír a diák, hogy jajj de nehéz aztán manapság már tüntet is, holott majd ha elkezd dolgozni visszasírja a jajj de nehéz iskolát. Persze aki komolyabb "elit" gimnáziumba jár ott némileg megértem a nehézséget, de meglehetősen sokan ettől jóval lazább oktatási intézményben vannak.
A felsőoktatás is borzalom. Ebben nem vagyok benne, de a legközelebbi ismerőseim mind egyetemisták, és nagyon sok dolgot szidnak, jogosan.
-
-
TheLázs
tag
A lexikális tudás semmit nem ér. Na jó, de, csak nagyon túl van értékelve. A használatát, a gondolkodást kellene tanítani. Pl. mi semmi programozást nem tanultunk, pedig szerintem egy átlagembernek, aki képes egy gimnáziumot hármassal végigtolni, komoly gondolkodásfejlesztés lenne. Nem gondolkodtat semmi. Matek, típusfeladatok (kivéve emelt, de zömmel azért ott is). A természettudományoknál persze szükséges egy alap tudás a gyakorlatias megközelítéshez, de a csírája is hiányzik. Tanulj oszt kész, különben hülye maradsz. Ez általános. Mindezt úgy mondom, hogy édesanyám is tanár, az érme mindkét oldalát látom.
-
RexMaximus
senior tag
Igazabol a "civilizalt" vilag problemaja, nem csak a magyare.
Ipari korbol maradt rank a modell. 90-es evekben suliztam, akkor is elavult volt. Csakhat azota nagyon sokat valtozott a vilag. De ez nem igaz az oktatasra.
Oldalakon keresztul lehetne sorolni a hibakat, de a problema gyorere abban van amit irtam.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Asus Zenbook flip13 2in1 touch screen
- Dell Latitude 5450 Intel Core Ultra 5 135U 4nm 32GB DDR5 érintőképernyős laptop Dell gari 2027.09.hó
- PlayStation 4/5 kontroller analóg cseréje HALL TMR érzékelősre, 1 év garancia!!! Nincs többé drift!!
- PlayStation 5/4 kontroller analóg cseréje HALL TMR érzékelősre, 1 év garancia!!! Nincs többé drift!!
- XBOX ONE/Series kontroller analóg cseréje HALL TMR érzékelősre, 1 év garancia!!! Nincs többé drift!!
- 130+131+132+133 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Turbózd fel géped a jövő RAM-jával!
- Csere-Beszámítás! RGB Számítógép PC játékra! R5 5600X / RTX 3060Ti 8GB / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 9900K 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Honor Magic6 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged