Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kmisi99

    addikt

    válasz ivana #51 üzenetére

    Én pont hogy nem nyomtatnám a programozást. Nekem pont ez volt a gond. Heti sok óraszámban darálták a programozást. Persze nem a megértésre mentek. Aki lemaradt az elején az örökre lemaradt. A kb 25 emberből 4 tudta tovább küzdeni a programozást, és ők érették a többi kettes hármassal vegetálta végig a többi évet. Velem meg is gyűlöltették kegyetlenül. Csak mostanában kezd érdekelni.Persze mindenképp nagyon kellene a programozás, de engem nagyon zavar ez mikor sokan informatika=programozás. Elven gondolkodnak. Első körön valóban nyomatni kellene, a számítástechnika alapokat, szoftverek telepítése, google használata. Ha nem informatikus az egyén akkor ez elég is lenne, úgy is nagyon kevés óra van tartva nekik.

    A programozást se úgy tanítani, hogy darálni lefele. Lehet ezt érdekesebben is. Rengeteg programozáson alapuló játék van, vagy akár arduino mikrokontroller programozás, ami meg kézzel fogható, és érdekesebb dolog mint tölts fel egy tömböt. A régi iskolámban a régi programozós tanárom erre rájött, nagyon ráfüggött az arduino témára, azóta szakkör keretein belül, egész komoly projekteket csinálnak pár diákkal.

  • kmisi99

    addikt

    válasz #81556480 #7 üzenetére

    Igen az ilyen word excellt stb hülyeséget le kell zavarni általános iskolában, onnantól leszarni. Annyira őskövület már az informatika oktatás. Tényleg meg kellene értelmesen tanítani a diákokat szoftvert telepíteni, keresőt használni, vírusirtókat telepíteni meg hasznos dolgok. Mostani informatika oktatás olyan mintha egy autó szerelőnek 3 évig tanítanák, a duda működését jó részletesen. Hasznosnak hasznos de általában nem azzal fog foglalkozni.

    Én 6 évet tanultam középiskolában informatikát 4 év középiskola 2 év technikum (OKJ). Hát még technikumon is hatalmas gondok vannak. Vicces volt mikor bevezették az új rendszert (2013). A tanárok kaptak egy A4 es lapot, hogy mit kell leadni. Onnantól volt fejvakarás és kb abból álltak a tanórák, hogy google ben kerestük a tananyagot. Nagyjából fél év közepére derült ki mit kell oktatni. Persze a tanárnak nem volt tudása rá, szóval a diáknak kellett a netről az anyagot kikutatni és prezentálni.

    Freeware

    Egyetértek abban, hogy valóban a gyerekek nem tudják mik legyenek, mennek arra amire a haver, vagy arra amire felveszik őket. A tanárok csomószor még jobban nem értenek hozzá. Pedig ez is feladatuknak kellene lennie. Vagy ha nem is de kellene az iskolákba egy pályaválasztási tanácsadó, mert így mindenki megy a vakvilágba. Olyan jóízűen röhögtem az olyanon aki ment valami sportszervezői felsőoktatási szakra. Hát na az aztán a szakma. De ő nem tudja, nem fogja fel, ő csak azt látja, hogy felső oktatás, attól még nem fog értelmes állás kapni. Szóval ja sötétség van a diákok fejébe, a tanárok se vannak sokszor a helyzet magaslatán. Akinek van esze és tud gondolkodni annak van esélye.

  • kmisi99

    addikt

    Engem ez a fix órarend zavar. Mindenki tanul minden általános tantárgyat. Általános iskoláig még csak csak oké. Középiskolában is lehetne egyetem szerűen órákat felvenni. Amerikában is így működik, a gyerek olyan órákat vesz fel ami érdekli, és később ezzel akar foglalkozni. Persze attól még lehet megkötés, hogy kell kötelezően ilyen olyan, de lehetne szabadabb is.

    Ez a túlterheltség szindróma olyan mint mikor mindig sírnak érettségi után, hogy "jajj de nehéz volt". Én 2013 ban érettségiztem, én visszasírom azokat az időket. Kb semmi dolga az embernek, értem ezt úgy, hogy nem minden nap van dolgozat, ha meg van is 1-2 óra tanulás elég rá többnyire. Nekem is átlag 6-8 órám volt, lazán kibírtam. Az érettségi összesen 100 tételét (kb 150-200 oldal) Bevágtam egy hét alatt. Manapság mikor fél év alatt 600 órát tanultam tisztán, hogy megszerezzek egy bizonyítványt, ahhoz képest a középiskola nyaralás volt. Kicsit másabb bevágni közel 2000 oldalnyi tisztán angol full szakmai anyagot mint egy kis érettségicskére készülgetni, mégis simán megcsináltam. Szóval engem általánosságban ez zavar a legjobban, hogy sír a diák, hogy jajj de nehéz aztán manapság már tüntet is, holott majd ha elkezd dolgozni visszasírja a jajj de nehéz iskolát. Persze aki komolyabb "elit" gimnáziumba jár ott némileg megértem a nehézséget, de meglehetősen sokan ettől jóval lazább oktatási intézményben vannak.

    A felsőoktatás is borzalom. Ebben nem vagyok benne, de a legközelebbi ismerőseim mind egyetemisták, és nagyon sok dolgot szidnak, jogosan.

Új hozzászólás Aktív témák