- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy XCover7 Pro - burokban született One UI
- Xiaomi Mi 9 - egy híján
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- One mobilszolgáltatások
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
-
Mobilarena
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
válasz
daneel_hu #7361 üzenetére
Itt szerintem okoz némi zavart, hogy a fényképészetben és most filmezésben is van egy átfogóbb "szokásos dolog", amit HDR-nek nevezel, és mikor összeveted őket, akkor nem vezeted vissza mindkettőt a közös eredeti kiindulási pontra.
Egyrészt az szerintem pusztán csak technológiai kérdés, hogy több expozíció segítségével tolod ki a dinamikatartományt. Ha van olyan szenzorod, ami egyetlen exponálással is képes "nagy" kontraszt átfogásra (persze ez így egy relatív fogalom), azt is hívhatod HDR-nek.
A másik oldalon pedig akárhonnan jön a HDR kép (egy vagy több exponálás), általában szükséges valamilyen tone mapping, amiben most lényegében csak annyi változott, hogy többszörösére nőtt a megjelenítők szabvány szerint alapul vett tartománya. Eddig pl. ~120 cd/m^2-t feltételezett a szoftver, ha sRGB-be konvertáltál egy HDR képet, és általában nagyjából tényleg ennyire kalibrált monitoron nézegetted és simogattad utána kézzel, most pedig szabványos keretek közt is megteheted, hogy mondjuk Rec 2020 + 2084 formátumba (is) konvertálsz és lesz olyan végfelhasználód, aki meg tudja ezt nézni "helyesen".
Gyakorlatilag ugyan azt csináltad eddig HDR fotózásnál, mint az utóbbi ~10 évben a videojátékok a HDR effektjükkel. Nagy tartományban számoltak és visszatömörítették sRGB-be. A lényegi különbség az volt, hogy mozgóképen volt egy pár másodpercnyi idő, amiben fokozatosan futott át pár mapping paraméter (mikor átmentél sötétből világosba, akkor először beégette a világos részeket és aztán fokozatosan visszahúzta). Pontosabban nyilván ma is csinálja ezt a játék, még az átmeneti részt is, mert ma sem olyan világos egy TV-n a csúcsfény, mint egy vakító nap, szóval ugyan úgy van ilyen dinamikus mapping (már csak azért is, mert ha már kész volt, miért dobták volna el...?).
+ Amit még csinál a legtöbb játék és a PhotoShop (és biztos más hasonló progi is), az a "HDR Bloom", ami "fátylat" gyárt a beégő része köré, hogy ne legyen feltűnő a "vágás". "HDR kijelzőn" (bár ez nem jól definiált fogalom) erre ritkábban van szükség (vagyis szerintem szükség sohasem feltétlenül lenne, úgy értem a tatalomkészítő ritkábban érzi majd szükségét, illetve ritkábban fordul elő a szituáció, ahol ez az effekt "beindul" [ahol elfogy a kijelző --most nagyobb-- skálája]).
De próbád ki, vegyél elő egy RAW file-t, nem is kell feltétlenül több expozíciós (de nem árt, ha alacsony ISO) valami világos jelenettel és konvertáld ilyen "TV-s HDR" formátumba (olyan szoftverrel / beállításokkal, hogy a szoftver félúton is HDR-ben dolgozik), majd nézd meg a HDR TV-den.
A legjobb teszt szerintem az lenne erre a "koncenpciótesztre", ha kihagynánk a PhotoShop-ot és társait, inkább csak rögtön áthúznánk a nyers csatornákat RGB-be egy 3DLUT-alm (absolute mapping).
Csináltam már ilyet tesztképp Rec709-re, és nem igazán tetszett. Most kicsit én is kíváncsi lettem, hogy néz ez ki a HDR TV-ken.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Thinkpad P16s notebookot vennék
- BESZÁMÍTÁS! Dell Precision 5820 XL Tower PC - Xeon W-2123 112GB RAM 512GB SSD 1TB RX 580 8GB Win 11
- Nincs még weboldala, vagy szeretne újabbat? 50.000-ért teljes oldalt kap
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest