Hirdetés
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Android szakmai topik
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A OnePlus 11 is Android 15-re váltott
- Yettel topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
-
Mobilarena
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Boldog Karácsonyi Ünnepeket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
válasz BusinessGuy #43331 üzenetére
Az az XO(x) sajátossága lehet (szoftver nyavaja, vagy valami hardware keresztmetszet). Talán másképp "mozaikol", mint ahogy az UHD TV-k várják. Az a GCN2 elég régi GPU design (és nem natív HDMI 2.0, hanem Displayport 1.x-ről fut integrált átalakítóval).
Gondold végig: a GPU mindig Full RGB-ben dolgozik. Azt csak 4:4:4-be lehet geometriai információ vesztesége nélkül konvertálni, onnan pedig a 4:2:2 dob el kevesebb információt, mint a 4:2:0
Noha az is igaz, hogy az az RGB, amiből jön a 4:2:x, az legtöbbször max <=FullHD, ritkán 4k render, szóval a 4:2:0 is legtöbbször csak interpolált információt dob el, tehát nem veszítesz sokat.Még az is előfordulhat, hogy sokaknak egyszerűen csak jobban tetszik, ha egyformán homályosabb a két irányban a chroma. Játék grafikánál másképp jelenik meg az aliasing.
Én PC-n nem játszom úgy, hogy 4:2:2-t küldök a TV-re, de nekem is rémlik erről valami, hogy a 4:2:2 talán "recésebb" (aliasing), míg a 4:2:0 bár lágyabb/homályosabb, viszont ez elmossa az aliasing-et (ami chroma subsampling mellett színes recézettség).
De ez ízlés kérdése is.Viszont küszöbön a HDMI 2.1, azzal nem lesz ilyen gond, mehet minden játék RGB-ben.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest