- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Eltűnhet a Dinamikus Sziget
- Google Pixel topik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Hammer 6 LTE - ne butáskodj!
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- One mobilszolgáltatások
Új hozzászólás Aktív témák
-
_drk
addikt
válasz
negyven2 #16155 üzenetére
Árnyalhatja a képet, hogy 23 volt az első rendes évük, mert előtte ellátási gondok voltak.
De sokkal nagyobb vissza esésre is számítok ha nem lesz pro gép, mert a mostani promó anyag sokkal gyengébb mint PS4 érában. Akit eddig nem győzött meg a cucc, a szinte semmi pláne nem fogja.
GTA6nál lesz megint nagyobb eladás az biztos. -
#25237004
törölt tag
válasz
negyven2 #15984 üzenetére
Tudom, hogy működik az újságírás, és a sok baromság ellenére, ami ott születik, azért akár még egy IGN-nél vagy egy Verge-nél is léteznek tények. Lehet, hogy cikkekre hivatkozni sokszor nem jó ötlet, de a másik véglet is butaság, hogy "ott akkor minden kamu". A Kotakut is kifejezetten rühellem összességében én is, de még ott sem 100% bullshit minden.
De azt egyébként ettől függetlenül, akár cikkek nélkül sem nehéz összerakni szerintem, hogy ha egy anyacég 3 alárendeltjénél is masszív leépítéseket eszközöl gyakorlatilag negyedévente, akkor vajon ki lehet a "shot caller"?
Az meg, hogy ilyenkor a "kisebb" cégeknek meg van mondva, hogy "lőjj le 10-ből 5-öt, mert így döntöttünk", és akkor ők lelőnek 5-öt, az szerintem nem kifejezetten "az ő döntésük". Ez nem ugyanaz, mint mondjuk egy átszervezés egy nyugis időszakban, ahol úgy döntenek, hogy egy céget kilőnek, átcsoportosítanak dolgozókat, mert nem működött valami.
Itt nincs arról szó, hogy "vége van", egyszerű boom and bust ciklus volt, most látjuk a bustot. Mindig is így volt, most is így van, és így is lesz továbbra is.
Annyit még mondanék, hogy az ilyen "megtisztulás" (most nem csak a Microsoftról beszélek) után szokott jönni az erős periódus, nem lepne meg, ha 3-6 év múlva kifejezett "gaming aranykor" jönne. Indie-AA stúdiók, és azok a nagyobb vállalatok, akik felismerik, hogy érdemes a legtehetségesebb, kisebb stúdióknak pénzt adni és hagyni őket dolgozni.
-
negyven2
veterán
-
#25237004
törölt tag
válasz
negyven2 #15975 üzenetére
Még egyszer: Olvassátok el az IGN-es cikket, kiemelt figyelmet fordítva a levélre Matt Booty-tól.
"Az MS-nél azért vannak olyan csapatok amik még ennyit se tettek le mint ezek, és mégis élnek és virulnak "
Januárban küldtek el 1900 embert vegyesen mindenhonnan. Esélyes, hogy még ezzel a zenimaxos bulival sincs vége. Mondom, elég egyértelmű, mi történik, de ahogy gondoljátok. -
Döglött Róka
veterán
válasz
negyven2 #15973 üzenetére
Csak ezek a studiok mar onmagukban brandnek szamitanak, a tango/arcane/mar fingom sincs mi volt a harmadik meg nem.
@alratar: miert mit csinal? Segitek egy parhuzammal:
Az 1950es evekig nem volt mainstream tv adas az otthonokban, akkor vittek el a mozgokepet mindenhova, addig mehettel moziba. Az MS pont hogy platformot epit mar jo regota, es a cel az, hogy mindenhova elvigye a gaminget. Ehhez egy diverz portfolio kell, lehetoleg koltseghatekonyan hogy valami bevetele is legyen es tudjon tartalmat gyartani.
Ehhez kepest a sony csak kapkodja a fejet mar, a nagy felvasarlasi lazaban keson kapcsolt (valojaban ok kezdtek), hogy szolgaltatast is kene epiteni. Egyelore jol megvannak, de kozeptavon mar kerdeses.
-
#25237004
törölt tag
válasz
negyven2 #15971 üzenetére
Ami egyértelművé teszi ezt a kérdést, és azt, hogy ki/mi döntött (a levél megfogalmazásán kívül, amit a fentebb linkelt IGN-es cikk tartalmaz), az az elküldött emberek, bezárt stúdiók száma.
Ha bezárják mondjuk az egy szem Tangót, akkor sokkal kisebb az esély arra, hogy fentebbről indul, mint amikor ilyen átalakítás megy végbe.
Egyébként valószínűleg mindig van oda-vissza kommunikáció.
De erre írtam a "zárj be 10-ből 9 stúdiót" dolgot, aztán az ember kiértékelheti magának, hogy szerinte ilyenkor "ki döntött".
Mielőtt valaki félreértené, nem azt írom, hogy legfelül Satya úgy ébredt, hogy "rohadtul nem kell a Tango, telefonálok már egyet". -
negyven2
veterán
válasz
negyven2 #15971 üzenetére
De azért leírom itt is. Nekem se tetszik ez, hogy csak úgy bezárták, nem csak a Tango-t, de a Arkane Austin-t is. Ha az Asustin nem is, de szerintem a Tango-t, meg kellett volna tartani pet project szinten. Vagyis lehet nem termelnek nyereséget, de egyedi játékokat letehettek volna. Ugye az Xbox Game Studios tele van ilyen szintű csapatokkal. Vagyis racionálisan gondolkodva az ott lévő csapatok nagy része nem igazán fog letenni olyan játékokat amik tömegeket vonzanának be a GP-be, és ez mellett még szép eladásokat is hozna. Egy Double Fine biztosan nem fog saját magától tömegeknek szóló, mainstream játékot csinálni. Ha meg az MS ráerőltetne bármi ilyesmit, akkor Tim bácsi és a csapat egyből lépne le, és alapitanának egy új stúdiót. De szerintem ugyan ez a helyzet az Obsidian és az inXile esetében is.
-
_drk
addikt
válasz
negyven2 #15888 üzenetére
Nem hiszem hogy annyira számítana a library.
Nyilván van köze hozzá de korántsem akkora.Nem is kell feltétlen cserélni az eszközt ilyen játék árak mellett a hardver arra a pár évre elenyésző költség.
Jelenleg 7 évre 400 ezer Ft lenne a 2 konzol. Ez 14 új játék ára kb.Ha vannak jó játékok és szolgáltatások úgy is megveszik a cuccot. Most hogy a Sonynak is alig jön nagy címe( Ronin és Stellar Blade nem az) simán lehetne box-ot venni és játszani az ott felgyűlt exkluzívokat csapatni, csak hát alig van valami.
Akik meg boxot vettek mert PS5ot nem lehetett kapni már régen vettek PS-t is, mert csak jött pár hívogató cím.
Nintendo meg ezért fut ennyire mert másodlagos konzol, vagy elsődleges, kinek mi ügye.
-
opr
nagyúr
válasz
negyven2 #15926 üzenetére
"A Crackdown/BG3 dolgot úgy szerettem volna leírni, hogy alapvetően, hogy ha odaáll melléd valaki és azt mondja, hogy neki a Crackdown 3 a világ egyik legjobb játéka, és az egyik legjobb játékélményt adta, akkor lehet furcsán fogsz ránézni. De mi van akkor ha ez mellé azt mondja, neki pl. a BG3 is meg kb. az összes Sony ex. is."
Mosolygok, mert akkor ez az egyik legjobb vevom lesz, mert szeleskoru az izlese, valoszinu ez a hobbija, es kolt is ra.
Itt nagy szamok meg statisztikak jatszanak, az egyent vizsgalni ertelmetlen. -
Zó
aktív tag
válasz
negyven2 #15894 üzenetére
Mindent lehet relativizálni, és akkor mindenki jól csinál mindent, csak hát ez van. Az semmiképp nem árt, ha egy játékot a játékosok és/vagy kritikusok szeretnek. Ez sem abszolút mérce, de jelenleg ebben nem fényes a mérce. Kevés játék jelenik meg, az is kevéssé meghatározó, a Starfield sem lett akkora jelenség, mint a Skyrim.
Persze én bukott, meg nem értett kultklasszikusoknak is tudnék örülni, de nyilván nem az a siker útja.
-
opr
nagyúr
válasz
negyven2 #15894 üzenetére
Igen, a Palworld is jo jatek. Nem nekem, de nagyon jo jatek. Sok ember imadta, es akik jatszottak vele, azt ha megkerdezted rola, mind vigyorogva meselte, milyen hulyeseget csinalt eppen benne. Szoval igen, jo jatek, mert sok ember szereti, es azok nagyon. Hozott is annyi penzt, hogy azt se tudjak, mit kezdjenek vele.
BG3 milyen merce szerint nem jo jatek? Minden letezo kritika szerint zsenialis termek, be is zsebelt egy raklap dijat.
Nem is ertem, most min megy a vita, komolyan. Kezd olyan erzesem lenni, mint amikor a viccben mondjak a rendornek, hogy itt egy villanypozna, kosson bele...
-
hombre[EU]
veterán
válasz
negyven2 #15881 üzenetére
Letehetik a legjobb hardvert (képletesen értve), és letehetnek Sony ex. verő címeket is, attól az emberek nem fognak rohanni Xbox-t venni.
és ez mégis kinek a hibája? a világé?!
ha nálam van a legjobb termék, de mégsem tudom eladni...akkor az kinek a hibája?
figyelj én bírom az xboxot. veszek 5ojrós enebas kódot és letolok 1-2darab 80ojrós játékot. a pénztárcám imádja
de nem állom neki megmagyarázni,hogy nem ōk a hülyék, hanem az univerzum körülöttük -
opr
nagyúr
válasz
negyven2 #15889 üzenetére
Nem olyan rohadt nehez ez, hogy elkezdjunk ilyen szinten kotekedni, meg ilyen hulyesegeket puffogtatni, hogy ensz-hatarozat meg stb.
Mi a jo ex cim? Egyszeru: Az, amit szeretnek az emberek. Amivel jo jatszani. Amirol jol nyilatkoznak a jatekosok, aminek pozitiv "sajtoja" van.Gears of War, Halo, Forza, Fable, Ori, meg mittudomen, ezek mind mind kiemelkedo alkotasok. Mert az a celcsoport, akiket celoztak vele, az szerette. Mert jo volt vele jatszani.
Mondjuk egy Redfall-nal 10p alatt kiderult volna, hogy az egesz egy jatszhatatlan szar, ha csak egyszer a kezebe vett volna egy kontrollert egy donteshozo. Az van, hogy olyanoktol varjuk el, hogy jo jatekok jojjenek letre, akik talan meg eletukben nem jatszottak semmilyen videojatekkal. Es ha a donteshozok kedvenc jateka az excel meg az outlook, akkor... Nos, azt pontosan lathatjuk, mi a vege a dolognak. MS es SONY oldalon is ujabban.
-
Zó
aktív tag
válasz
negyven2 #15888 üzenetére
USA-ban és a briteknél a 360 tarolt, és a kontinentális Európában is versenyképesek voltak, innen sikerült leküzdeni magukat sokkal rosszabb pozícióba. Azt persze aláírom, hogy Európát elszúrták, de már akkor is, és ebben is van önhiba.
Azzal maximálisan egyetértek, hogy a PlayStation és a Nintendo számít sok helyen a konzolnak, ezért tudtak mélyről is visszajönni, amikor más hasonló teljesítmény mellett bedobhatta volna törülközőt. Az Xboxnak is kellett volna egynél több sikeres gen, kiépíteni a bázist.
-
opr
nagyúr
válasz
negyven2 #15881 üzenetére
"és letehetnek Sony ex. verő címeket is, attól az emberek nem fognak rohanni Xbox-t venni"
Hat, szerintem meg erre majd terjunk vissza, ha egyszer ez konkretan sikerul is nekik. Mert eddig amit en latok, az par magasabb indie szintet meg par tenyleg letezo legfelsobb kategorias platformert leszamitva a "dragan fejleszteni szart" metodika. Mondjuk abban vilagverok, az teny. Plane AAA kategoriaban.
-
Zó
aktív tag
válasz
negyven2 #15881 üzenetére
De szoftver szinten is (az elején főleg arányaiban, utána már ténylegesen is), a PS3 többet hozott, nagyobb volt ott az egy konzolra jutó szoftveres nyereség.
Ezt furcsállom, hiszen a generáció nagy részében nemcsak eladott gépben vezettek, hanem a legtöbb nagy multiplatfrom név is jobban fogyott rá, már az alapján a nem kevés szám alapján, ami rendelkezésre állt.
Hardvereladásokban is akkor előzött a Sony, amikor a japók még ütötték az exkluzívvasat, jött bőven remaster (Boxra is, de sok PS2-es klasszikus is így lett játszható PS3-on), az UE3 már nem volt kínosan lemaradva a gépükön, volt beetetős ajánlattal PS Plus. Eközben az Xbox 360-at látszólag elengedték, ha volt is egy Halo 4 még a végén meg egy-két más, a még valamennyire futó Kinecten túl könnyen lehetett azt érezni, hogy ezt már elengedték, ideje PS3-at is venni. Aztán jött a következő generációra a tívítívítívíőrület, a Sony által meglovagolt használtjátéktéma (hogy mennyire korrekten, az más kérdés) és a gyengébben sem túl olcsó One a kötelező Kinecttel, és az előző generáció végére visszahozott PS3 mellett ez kevés volt.
Azt is hozzá tenném, hogy a Halo, Gears, Fable a műfajon belüli vezető névből folyamatosan lesüllyedt, még a Halo 3 tudta multiban jól tartani magát, de a CoD 4 már akkor elvette tőlük a "konzolos" FPS címkét Live-on, ami a Halo 1-2 idejében elképzelhetetlen volt. A Fable is elvesztette system seller jellegét, és a Gears sem akkora jelenség már (pedig modern single lövöldéből csak kevesebb van). Emellett ugye a visszajött a PC is, és tarol a mobil. Van külső ok bőven, de szerintem 2010 után nagyon elszúrták, eljátszották az előnyüket, és széles körben rosszfiúkká váltak sokak szemében, akikkel szemben a Sony lehetett a megmentő.
-
hombre[EU]
veterán
válasz
negyven2 #15874 üzenetére
nézd már meg az xbox elmúlt 8-10évét. ha ezek mögött nincs egy billió dolláros corp. akkor már rég elásták volna az egészet,mert maguktól semmire sem képesek.
képzeld el,hogy ezt saját zsebbōl,hitelekbōl kellene összegazdálkodni,mint pl. egy nintendo. már nem létezne a brand,mert nincs eszük,nincs egy vision,nincs semmilyük a micro cashén kívül -
hombre[EU]
veterán
válasz
negyven2 #15842 üzenetére
játszuk még a hülyét
tudjuk,hogy mi történik. felvásároltak egy rakás céget, elzavarták a fejeseket, beültetik a "sógorokat", akiknek egy dolguk van: duzzasztani a micro számláját és költséget csökkenteni. nem pedig az,hogy számunkra érdekes,jó játékok készüljenek.
miért zárt az austin? mert a felvásárlás elōtt gyorsan egy live service játékkal próbálták értékesebbé tenni a portfóliót a micronak, akik miután megvették biztosan tudták,hogy ez egy nagy kamu projekt, de végigvitték...aztán eljátszotta a spencer,hogy meglepōdött majd felgyújtotta az egész céget. abban a putriban senkinek sincs kedve gondolkozni, az a nagy baj. még az is lehet,hogy ezeket a döntéseket egy chatgpt dobja össze
-
Zó
aktív tag
válasz
negyven2 #15851 üzenetére
Jelenleg elég sok értelemben hiánycikk ott a siker, és Phil Spencer sem most került oda. Eközben leépült a 343i, sok év után problémásan jelent meg az új FM, az FH egyre inkább önismétlés stb. Egyelőre a felvásárolt Bethesda csalódás keltő játékokat ad ki (nyilván nem az lett a Starfield, aminek várták, a Redfallt nem kell magyarázni, a Hi-Fi Rush kiadóját meg beszántották, az Obsidian, inXile lassan haladgat, a Double Fine látszólag tetszhalott stb.). Nem mondom, hogy ez mind Spencer hibája, de a valamit (bármit!) virítástól messze van, ha nem Game Passról, felvásárlásról vagy felhőjövőről beszélünk.
Az AW2 helyzete egy érdekes kérdés. Egyrészt a Remedy leggyorsabban fogyó játékaként nyitott (tehát durván sokba kellett kerülnie, hogy ne térüljön meg azóta sem), másrészt a fizikai kiadása vagy PC-n az Epic-exkluzivitás alig segített, miközben tavaly éppen akörül sorjázott a konkurencia szépen.
És ugye az AW1 sem tarolta le annyira a piacot. Személy szerint mindig is gyengécskének tartottam a játékmenet miatt, de ma már azt látom, hogy aki szerette régen, az is repetitívnek tartja már (szerintük rosszul öregedett, szerintem meg mindig is problémás volt). Ez persze csak az én kis mintám, érdekes lenne látni, hogy általában az AW, mint IP mennyire húzónév, mert ebben pedig a számokon és a személyes érzéseken túl emiatt is szekptikus vagyok.
Érdekes, hogy a Controlnál elégedettek voltak az eladásokkal, pedig az sem volt éppen egy indie projekt. Talán túl megalomának voltak az AW2-nél, vagy csak sok felhőhorgoló technikust vettek fel jó magas bérért, hogy tartalmasabb lehessen a stáblista.
-
Zó
aktív tag
válasz
negyven2 #15842 üzenetére
Sok minden lehet a háttérben, én is ezt írtam, de ami történik (gyenge megjelenések, bezárások) a nyilvános információk alapján teljesen bizalomleépítőek játékosszemmel (és azt sem hiszem, hogy a piacnak jó üzenet). Ha ezt sem kommunikációval, sem tettekkel nem tudják ellentételezni, annak nem lesz jó vége. Várom a további fejleményeket.
-
Moby
veterán
válasz
negyven2 #15842 üzenetére
Szerintem ez mostanra tökéletesen érthető. Phil a játékosok szemében évek óta kudarcot-kudarcra halmoz. Az egyetlen komoly sikere inkább jogi és pénzügyi szempontból tekinthető sikernek, ami a játékosokat kevéssé érdekli. Ő maga lett a platform első számú ellensége. Ami szerintem csak részben igaz, de ez igazából mindegy, mert emberünk egy kommunikációs csődtömeg, ami még akkor is bajokat hozna, ha amúgy minden sikeres lenne.
-
Moby
veterán
válasz
negyven2 #15839 üzenetére
Amikor a Tango az evil withint csinálta, akkor egy 20-30 fős manufaktúra volt.
Az utolsó jelentésük szerint most meg voltak 140-en. Elhisszük, hogy egy Ghostwire: Tokyo elkészítéséhez valóban ötször annyi ember lenne szükséges? Annyival szebb/jobb/nagyobb projekt lenne?
Ugye nem.
Megnézném hány totál elmebeteg poszt van ezekben a stúdiókban tanácsadásra, viráglocsolásra, diverzitás fenntartására, pszichofelvigyázásra, meg az isten tudja milyen nyomorékságra nem. És hány olyan tényleg szakmai poszt, akik a 60 hónapos projektben dolgoznak maximum ötöt. Ezelőtt 10-15 évvel meg úgy készültek a nagyprojektek is, hogy összedobta az a pár tucat szaki amilye volt, és a hangokat a studó udvarán csinálgatták meg pvc csövekkel, meg lánocokkal, mindegy volt, hogy grafikus vagy kóder, aki ráért, az csinálta lelkesedésből. Nem kellett minden fosra fulltime ember. Ok, mondjuk nem is az volt a cél, hogy min 200 millió dollár profitot letegyenek a nagybefektőnek, hanem az, hogy bankhitelek vissza legyenek fizetve, és mindenki megkapja a fizuját. És ha ez megvolt, akkor érdemes volt a projektet végigvinni. -
Zó
aktív tag
válasz
negyven2 #15836 üzenetére
A kérdés az, hogy ha építkezés, rendcsinálás helyett kukáznak mindent, ami pillanatnyilag nem nyomtatja a pénzt, akkor mi marad abból, amibe öntötték a pénzt? Ha el akarnak kergetni az ökoszisztémájukból, jó úton jár a két nagy konzolgyártó.
Eközben a Nacon örömködik az UE5-tel azért többnyire elég durván kinéző RoboCopnak (melynél kellett fizetni a licencért, költöttek reklámkampányra), mely all-time peakre annyit tud Steamen, mint a Hi-Fi Rush (nulla reklám), de az azóta sem volt Game Passban, nemhogy day1 óta folyamatosan.
Persze nem tudhatjuk, hogy mennyi projektet lőttek le, milyen működési problémák voltak, miket prezentáltak stb., de ha csak arról van szó, hogy ezek nagy veszteséget termelnek, akkor valami valahol nagyon nincs rendben. A live service többnyire nem működik, szét-DLC-zésre sem alkalmas minden játék, 100-200 euróért árulva 10-20 órás játékokat pedig csak tovább csökkentenék az eladásokat (pláne, ha Game Passban is van, hiszen akkor végképp "mindenki" így játszaná). Marad a költség oldala (benne a nevetségesre nyúlt fejlesztési időkkel). Csak vicces lesz, amikor az indie-k töredéke pénzből grafikában is leverik a nagyokat
-
Moby
veterán
válasz
negyven2 #15832 üzenetére
"komoly gondok vannak az iparban"
Csakhogy ez nem egy természetes folyamat következménye, és most pontosan azoktól várod a megoldást, akik létrehozták. Márpedig amit biztosan tudunk, hogy nem lehet ugyanazzal a gondolkodással megoldani, ami létrehozta. Az iparnak az a baja, hogy ha egy játék nem termel 500 millió dollárt, akkor rá van mondva, hogy veszteséges.
Nade miért is?
Valszeg ugyanazért, amiért normálisnak gondolja a piac, hogy egyetlen piaci szereplő ér 80 milliárd dollárt. A videójáték évtizedekig nem arról szólt, hogy nagybefektetők végtelen pénzeiket forgassák meg benne. Megjelentek a végtelen pénzek, a végtelen tétek ebben az iparágban, és már másról sem szól az egész csak arról, hogy elhitte mindenki, hogy ez nem lehet már másképp csak így, és ezt most így kell működőképessé tenni. Egyrészt nem lehet, szerintem erre mindenki megkapta a választ, csak még nem hajlandók elhinni. Másrészt sokáig működött másképp. Persze a mindig is a pénzről szólt, és mindig a profit kergetése hajtotta, csak nem a 80 milliárd dolláros tétekben, amikben ma játszák. Ez nem normális dolog, nem természetes dolog, nem szükségszerű dolog, és nem racionális dolog.
Neki kell állni racionalizálni, de nem úgy, hogy szétverik a működő szervezeteket. Ez nem racionalizálás, ez csak pazarlás, illetve a hanyatlás jele. Az sem nagy baj, ha ez nem történik meg, mert léterjön organikus módon: addig fog tartani a hanyatlás, amíg kivonul a nagytőke, és megindul az újraépítés a maga módján. Ez a hosszabb, és fájdalmasabb út, de úgy fest ez marad, mert a jelenlegi szereplők nem hajlandók változtatni semmin. -
opr
nagyúr
válasz
negyven2 #15832 üzenetére
Hi-Fi Rush nem tunik akkora jateknak, hogy 3 millio jatekos mellett ne legyen boven nagyon nyereseges. Kiveve, ha a GP model olte meg, azt el tudom kepzelni.
De persze ha van errol adat, hogy a sikerek ellenere is veszteseges volt a studio, akkor so-so ok, ertem, de... Az van, hogy hany masik studiojuk van, ami tenyleg sikeres jatekot rakott le az asztalra ebben a generacioban? A SONY azert rossz pelda, mert nekik meg ugy is sok van, hogy ez eddig egy gyenge generacio. De MS-nel? Hirtelen nem is emlekszem a Hi-Fi Rush-on kivul egyetlen jatekra sem, aminek az lett volna a vege, hogy pozitivan nyilatkoznak Xbox studios jatekrol a kritikusok es a jatekosok is. Azert ezt leloni, az akkor se tunik okosnak, ha amugy tenyleg nem hoz sok penzt.
-
Moby
veterán
válasz
negyven2 #15707 üzenetére
Ott nem az API volt a probléma, hanem az, hogy sokáig foglamuk sem volt a devekenek hogyan és mire lehetne a valós felhasználásban az SPE-ket munkára fogni. Olyannyira nem, hogy az első években még a sony belsős címei is úgy használták a PS3-at, hogy csak az a csoffadt PPC mag, és az RSX működött benne. Aztán lassan-lassan kezdték csak el használni az SPE-ket, de úgy teljesen, kihasználva a ringbus-ban rejlő potenciált csak nagyon kevés címben.
Ha a PS3-ból kivonjuk logikailag az SPE-ket, akkor tonképp minden ponton egy rohadtgyenge konzolt kapunk mondjuk az X360-al összehasonlítva, és pontosan ezt láttuk a játékokon is. Viszont az SPE-k használata az akkori eszközökkel és általános fejlesztői tudással finoman szólva sem volt triviális. -
Moby
veterán
válasz
negyven2 #15702 üzenetére
És ezt nem csak én látom így, mert hiába van az, hogy nyers hardverben erősebb a Series X, mint a PS5
Csakhogy ez sosem volt igaz, csak addig, amíg ilyen kőmatekkal TFLOPS-t számolunk. De a valóság meg az, hogy vannak, voltak, és lesznek helyzetetek, amikor a jóval magasabb freki többet hoz, mint a lassabb, de több CU. És akkor arról még nem beszéltünk, mennyivel fejlettebb API-ban a sony, mint az MS. -
_drk
addikt
válasz
negyven2 #15702 üzenetére
Ez a különbség amúgy számít?
Megnéztem a videót de ez a játék amúgy iscsúnya,nem a grafikája miatt játszik vele bárki is. Az meg hogy a fps itt-ott droppol egy kicsit meg észre veszed.Amúgy meg szerintem az indok annyi, hogy az friss ropogós új kód hibákból tanulva, nem sok éve "tákolt" mint xboxon.
Vagy úgy vannak vele, hogyha másnak csinálják akkor jobbnak kell lennie. Asszony is úgy főz, ha másoknak lesz akkor sokkal jobban odafigyel
-
Wesder
titán
válasz
negyven2 #15702 üzenetére
"
Avilág legerősebb konzolja" a One X volt. A Series X-et már úgy mutatta be Phil a TGA-n hogy "a világ legerősebb Xboxa."Legalábbis én így emlékszem.Szerk.
Irigylem hogy van türelmed így kifejteni dolgokat, csak néha az az érzésem hogy nem sokat ér.
Mármint most ha ezt Facen vagy X-en írnád le, 3 mondatnál tovább ùgyse jutna az akinek amùgy el kéne olvasni.
-
Bad Pritt
félisten
válasz
negyven2 #15663 üzenetére
Én inkább indítok majd valami melee badass karaktert és azzal jó lesz aprítani a jófiúkat. Talán a lvl 30-ast megcsinálom a mostanival, cannibal perk és lehet menni falatozni Rivet City-be.
Meg most a Nuka-Cola Quantumos mellékküldi lesz szenvedős, 30-at össze kéne szedni, de véges számú van a világban és egy csomót megittam az AP pontok miatt, lehet az is a bad karma karakterre marad. -
_drk
addikt
válasz
negyven2 #15521 üzenetére
Az tényleg nem! Egész család ami vagy 5 konzol 12 év alatt 75 millió.
De akkoriban ugye nem erre mozdult az ipar.Amúgy MS ha már annyira nem érdekli csak a kiadói státusz simán behozhatná a Bill+egért konzolra.
Sok MMO játékosnak biztos jó lenne ha nem kéne a hardverrel szórakozni. -
opr
nagyúr
válasz
negyven2 #15469 üzenetére
Igazabol az mar ezerszer bizonyitva lett, hogy onmagaban az eros HW loszart se jelent a konzolpiacon, nem ertem, miert vannak erre igy beakadva.
Ami szerintem szamit (aztan max tevedek):
- Jatekok
- Szolgaltatas
- Nevezektan
- BrandKifejtve, szemelyes velemenyek kovetkeznek:
- Jatekok teren fogalmazzunk finoman van hova fejlodni.- Szolgaltatas szerintem pipa, ez a resze fasza, igy tovabb
- Nevezektan teren viszont az a velemenyem, hogy innen mar csak felfele van hova menni. Ha egy csepp eszuk is van, XBOX 6 neven adjak ki. Nem valami MS-fele szokasos Xbox xircle 720 noscope Jani XxX-BOXXX Series Ultra baromsag. Egy sima XBOX 6 az oda tudni szurni a PS-nek, mert a laikusok szemeben annyi lenne, hogy a 6 jobb, mint az 5. Aztan innentol lehet siman szamozni es kesz.
- Brand: Haaaat, ha van valami, amiven el konzol brandet meg lehet olni, akkor szerintem az az, ha barmi azt sugallja, hogy azonos aron fele annyi idore veszel egy gepet, mint a konkurenciatol. Marmint, Nintendo, PS: Megveszed, minimum 7 evig jatszol, de pl jelen generacioban ez az ido gyakorlatilag 9-10 ev PS oldalon. Ha az MS ezt leviszi 4 (6? 7?) evre, az azert eleg nagyot borit az ar-ertek aranyon szerintem.
Aztan meglatjuk, siman lehet, hogy hatalmasat tevedek es minden, amit itt leirtam, baromsag of da highest orda'. ¯\_(ツ)_/¯
-
-
ρσгτσ
addikt
-
-
_drk
addikt
válasz
negyven2 #15385 üzenetére
Növekszik az, csak nem olyan mértékben ahogy azt a részvényesek elvárnák.
Több helyről azt hallom amúgy most a PC "tábor" erősödött sokat. Csak ehhez ügye nincsenek konkrét számok.
Elméletek vannak pl ha már fiatalok, online oktatás miatt megszokták a laptopot/PC-t és azon nyomják és tényleg azt hallom a legtöbb helyről hogy a "gyerekeknek" ez kell.
Ügye home office a felnőtteknek. Legtöbb haver GoG-on vesz mindent... retro játékok integrált izéken is elmennek.
A bányák is össze dőltek és lehet drágább a hardver de egy fokkal időt állobbak is elvileg.
De van Gamepass és jönnek a PS exkluzívok, Nintendo elmulator is van.
Ár növekedések... -
ρσгτσ
addikt
-
Döglött Róka
veterán
válasz
negyven2 #15374 üzenetére
Ne menjünk bele a sony játékok irdatlan buta mivoltukba mert még a végén megköveznek
SZVSZ az optimalizáció mint olyan, megfoghatatlan fogalom, köbö mint a zabhegyezés...
Motoronként és játékstílusonként mást jelent de még ide lehetne érteni hogy a fejlesztőnek mi a fontosabb. Amikor ezen a "szakmai" fórumon dobálózik vele valaki, az nálam azonnal leírja magát.
UI: a hasonlatod amúgy tök jó
-
Zó
aktív tag
válasz
negyven2 #15358 üzenetére
A hozzáértő szemszög fontos, de azért egy játékosnak mégis az az elsődleges, hogy ő mit lát játék közben, hogyan éli meg a hobbiját. Jó legalább felületesen ismerni a hátteret, észszerű elvárásokat támasztani, de ezeket abszolutizálni sem lehet.
Manapság nagyon nehéz már akkor robbantást csinálni, mint régen, amikor egy felbontásduplázás tízszer látványosan volt, mint ma egy négyszerezés. És eközben egy stúdió következő nagy nevére meg nem 6-7 évet kellett várni, hanem 1-et. Erre pedig még vegyük hozzá, hogy fiatalabbak voltunk, nosztalgia stb.
Mindenesetre mindent figyelembe véve sokkal vállrándítósabb már számomra egy generációváltás, ami részben a crossgen átmenet miatt sokáig még kevésbé érezhető.
-
Döglött Róka
veterán
-
T.Peter
őstag
válasz
negyven2 #15354 üzenetére
Hiaba vagyok fejleszto, nem szoktam megnyilvanulni nagyok sok dologban, mert vagy egyaltalan nem latok bele, vagy nem elegge. Az UE5-ot ismerem mert azt hasznaljuk, de meg az UE-vel kapcsolatban sem szoktam mindenhez hozzaszolni mert hiaba olvasom es hasznalom rendszeresen az UDN-t is pluszban, ez nem eleg ahhoz, hogy azt erezzem hogy rendben van minden szempontbol az, amit irnek.
-
Zó
aktív tag
válasz
negyven2 #15279 üzenetére
Egy eleme ez is az annak az öngerjesztő folyamatnak, hogy a PlayStation mint márka számít A konzolnak, illetve, hogy mi van a legtöbb havernak. A crossplay ez utóbbin tud némileg enyhíteni, de a csoporthatás attól marad. Az MS maga is bénázik, leépítette az ikonikus frencsájzait, és nincsenek újak a helyükön. Lehet látszólag sikeres ideig-óráig egy Halo vagy egy Gears, de már nem akkora jelenségek, mint voltak. A Fable-nél is jó kérdés, hogy feltámad-e a tetszhalálból. A Forza Motorsport legutóbbi eljövetele nem lett valami dicsőséges, a Forza Horizonnal pedig nem tudom, ki hogy van, de számomra már annyira bloated, hogy már inkább függésre valónak érzem. Annyit ment a 4, hogy az 5-öt azóta se tudom már kívánni.
Persze a Halo 3-ig a Live-ot is sokáig tudták uralni, a Call of Duty 4-gyel felpörgő multis trend is tehet róla, hogy azóta ez nem igazán megy.
-
hombre[EU]
veterán
-
opr
nagyúr
válasz
negyven2 #15296 üzenetére
En is dev vagyok. En is gondolkodtam mar ezen. Szerintem nincs, hacsak nem az van, hogy csak azon fog rendesen futni a GTA6, mert akkor meg egyenesen muszajkell. De amugy szerintem a vilagon semmi ertelme nincs most egy felgennek. Plane ugy, hogy (SONY) jatek se jon ra, ami eladja. ¯\_(ツ)_/¯
-
zozika84
őstag
válasz
negyven2 #15279 üzenetére
"Vajon az ilyen hírek tudnak-e spirálisan hatni lefelé."
Tudnak bizony.
Sokan a gamertársadalmat az itteni fórumozókhoz mérik, pedig a nagy részükben akkora sötétség és tájékozatlanság honol ilyen téren, hogy egy ilyen hír- ha eleget ismétlik- simán tönkretehet bármit és bárkit -
Bad Pritt
félisten
-
.LnB
titán
válasz
negyven2 #15062 üzenetére
Még jó, hogy kiborulok egy RDR2 7,5-es értékelésén! A mai napig kiborulok!
Amikor mellé, a COD-okat, meg Ubisoft játékokat is erre a szintre, vagy magasabbra pontoznak. Szerintem felháborító az a pontozás, még akkor is ha ez csak az ő véleménye. Annak a játéknak rengeteg olyan erénye van, ami a mai napig top szintnek számít. Nem említve a technikai oldalát, és a komplexitását. Ha az ő véleménye, ha nem, egy véleményt bedob a közösbe azzal, hogy publikálja. És figyelembe kellene venni azt is, hogy más játékok milyen értékelést kapnak. Mert oké, hogy ő nem tesztel CoD-ot, meg a többi tucat trash-t. Ez tök jó. És így az ő értékelési rendszerében 7,5 a játék. Csak amikor publikálva lesz egy ilyen teszt, akkor bekerül egy halmazba, ami idióta tesztelők túlértékeléseivel van tele. És ott meg nincs a helyén ez a 7,5 pont.
Amúgy nagyon csípem őt. Én akkor is élesen kritizáltam azért a tesztért amikor elsőre olvastam, és a mai napig kiállok emellett a véleményem mellett. Még akkor is ha számomra mit sem számít. Mert szerintem minden idők legjobb játéka amúgy. És ezeket a sorokat is mosolyogva írom, nem dühösen.
Nekem ez is fura, hogy az Alan Wake 2-t nem csípi. És nem mondja el sehol, hogy miért. Annyit hallottam tőle, hogy "komoly bajai vannak vele". Érdekelne, hogy mi?! Meg amúgy a Baldur's Gate 3-mal is vannak bajai.. Persze, az ő ízlése, oké. Csak ez inkább tűnik amolyan lázadásnak a mainstreamebb, sikeresebb játékok iránt. Szeret felkarolni nagyon, kis indie címeket, és ezek felé az AAA játékok felé helyezni. Ezt nem negatívumként írom, csak az ő értékeléseit, érdemes ilyen szűrőn keresztül nézni, hogy ezt tudja az olvasó.
-
Wesder
titán
-
_drk
addikt
válasz
negyven2 #15023 üzenetére
Nem utálják MS-t. Egyszerűen látják a piacot és ők ebben vannak már 30 éve így átfogóbb képük van mi hogy működik.
Nintendo és Sonynál rengeteg remek dolog van és ott megy is a szekér, már amikor megy.
Meg ők masabbul is állnak a dolgokhoz, ha megnézed az év végi toplistát, tök fura játékok is vannak benne, nem igazán a mainstream irányban vannak mindig.
MS-nél meg alig van valami, csak rengeteg felvásárlás amiből 1-2 jó dolog születik de az így összességében kevés.Én elhiszem hogy Xbox tulajként ezek a tények nem tetszenek, meg távolról nézve a jövőbe révedve a Gamepass és cloud tök jó, csak hogy akinek nem kell gamepass a cloud meg minek, exkluzív alig van, akkor nagyon kevés pozitív dolog maradt.
A számok meg nem hazudnak, tehát nem csak ők, hanem az egész világ így van az xboxxal.
A Sonyt lehet szidni, de volt Helldrivers, most jött új FF, jön a Ronin és a Stellar Blade.
Xbox-ra mi jön? Gamepassba Diablo4...Amúgy a sok elbocsátást senki nem érti, pont chekpointnál is ez volt a téma, hogy sajnos sok kutatási eredmény nincs, hogy kellene az ilyen válságokat kezelni de a jelenlegi nagy elbocsátások lehet nem a legjobb módja.
-
Moby
veterán
válasz
negyven2 #15023 üzenetére
A legtöbb oldal/youtuber/bárki okádék módjon mélytorkozza s sony-t. És a poén, hogy az esetek többségében nem is a sonynak szól, mert az a létezésükről sem tud, csak egyszerűen tudják, hogy ezzel tudják a nézők nagyobb8ik felét megfogni, hiszen az adatok ismeretében egyszerűen ők vannak többen. Nem azért savazzák az MS-t, mert ők maguk feltétlenül utálják, csak azt gondolják (talán joggal is), hogy ezt várja tőlük a közönség nagyobbik része. És ez így szépen lassan beépül a kollektív tudatba. Az övékébe is, miközben ez a nézettségről, a kattintásokról, a statisztikákról szól.
-
Döglött Róka
veterán
válasz
negyven2 #14871 üzenetére
"Sajnos tapasztalatból mondom, hogy néha ez már nem elég. S11 óta, nem egyszer fordult elő, hogy a semmiből ott volt egy ellenséges hajó mellettem a szigeten. Igen néztem a horizontot, és senki nem volt ott, majd 1 percre rá már tüzeltek rám"
A season 11 videókban is elmondták, le is írták. Nem jön mögéd ember a mélyből. Csak az első ember mehet oda Dive-al."How do Raid Voyages work?
Even though you can now create World Events on-demand, only one can still be active at a time. So, if you vote to start a Raid Voyage, you will dive and resurface on a new server with the World Event you voted for.
You will never dive and resurface at an in-progress World Event. Likewise, other crews will never dive and resurface at a World Event you started. You will always dive to an uncontested emergent World Event. When you are below waves, you will search for a vacant emergent World Event and resurface when you’ve found one. The emergent World Event will then turn into the on-demand World Event."A rendszer nem engedi, hogy bárki rádzuhanjon ha már elkezdtél egy raid voyage-t.
-
pzstm
titán
-
F-ECT$
titán
válasz
negyven2 #14871 üzenetére
De mint írtam, a PvP-ben tényleg az a legkellemetlenebb, hogy órák munkáját tudják pillanatok alatt "tönkre tenni"
Erre voltam kíváncsi. Illetve az erős ellenfél alatt azt értettem, hogy x órát már beleölt a játékba, én meg újoncként az se tudom, hogy mi merre hány méter.És akkor ezt a részét úgy kell elképzelni, hogy elmész a PVE környezetbe kincseket / nyersanyagokat szerezni, ha összeszedtél eleget, akkor visszaviheted valami városba, ahol ha eladtad, akkor az már a tiéd, de ha útközben beleakadsz valakibe, akkor harcolhattok, és az egyikőtök győzni fog, és elveheti a másik hajóján lévő, még be nem váltott cuccokat?
Illetve mit tud ez a sandbox, hogy 1000+ órát el lehet vele tölteni? A hajókázás / felfedezés része ad ennyit, vagy a PVP?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 XC 12GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- BESZÁMÍTÁS! Asus B760M i7 12700KF 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB Rampage SHIVA FSP 700W
- Xiaomi Redmi 10 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- PlayStation Plus Premium előfizetések
- Apple iPhone 14 Pro 128GB, Kártyafüggetlen,
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged