- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #77443 üzenetére
Ma mindenki rohan. Nekem sincs türelmem telefonról végigbasztatni az ékezetes betűket, akinek nem tetszik nem olvassa el legfeljebb. Megpróbálom a kommentek 99.99%-át PC-ről írni épp ezért. Aki nem most 20 éves az meg pláne megszokhatta volna anno az SMS korszakban, hogy ékezettel mennyivel kevesebb szöveg fért bele egy SMS-be. Szóval ebben semmi újdonság nincs.
-
lsebestyen
addikt
válasz
forceberg #76668 üzenetére
Így videóról nekem úgy tűnik, h még a tükörbenézés is belefért volna, de lehet csal a látószög. Nyilván ha nincs idő/jönnek mellette inkább ne rángassa a kormányt. Ellenben biztos, hogy nem ezért nem húzta félre, hiszen a csatt után, mikor kisorol simán leszorít két autót is.
-
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #76391 üzenetére
A gyári Renault könyv írja a 10 évet, de nem emlékszem, hogy cserét ír vagy csak ellenőrzést. De valószínű cserét.
Nem tudom mennyibe kerül, de ugye már az M1-ben is van 4 légzsák meg 2 övfeszítő, ráadásul mindegyik dupla patronos, mert kétlépcsősen tud felfújódni, nem hangzik olcsón.
Szerencsére a Megane passzívan is jól meg van építve, ha nem nyílik a légzsák és nem feszít az öv még akkor is nagy eséllyel életben maradsz. -
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #76385 üzenetére
Nem baj ha kicserélte újra, mert a 20 éves patron franc tudja kidurranna-e mikor pont kell vagy nem-e késve durran ki, mert elöregedett (10 évente cserélni kéne őket egyébként), csak hát ez egy nem túl bonyolult hiba és ha ezen elakad a szerelő akkor tapasztalatlan. Nem biztos, hogy kókler, csak még nem szerelt elég sokféle autót.
-
Ghandi
aktív tag
válasz
forceberg #76325 üzenetére
Hát nem tudom. Én izzócserénél nem is látok belőle semmit, csak tapogatással operálok. Már többször volt hogy mivel nem látok belőle semmit, ezért a tapogatással rosszul értelmeztem a dolgokat és nem felül toltam oldalra a drót rögzítőt, hanem azt hittem hogy össze kell nyomni alul a drót két végét. Na ezzel kipattintottam az egélsz rögzítőt a foncsorból ami leesett. Vehettem le az alsó takarólemezt, mert nem esett ki, és vakon rakhattam vissza az egészet...... Én ezt tuti nem tudom a gyári helyén átsaruzni, de a lámpák kivételéhez meg le kell venni a lökhárítót..... Nincs erre időm meg türelmem.
-
Ghandi
aktív tag
válasz
forceberg #76321 üzenetére
Az én kettes Meganomban is megégett a stekker a lámpánál, lehúzásnál szét is porladt az égett műanyag. Most külön a saruk vannak az izzón, de egy kicsit össze kellett nyomni a sarukat, annyira lazák voltak. Biztos ezért is égett meg. Az ujrasaruzáshoz gondolom az egész lámpát ki kell szerelni mi?
-
válasz
forceberg #75884 üzenetére
Indulás előtt persze löttyintek rá vizet, de a többi/volt autónknál is hasonló (Picasso, C3, 208; a C8 hasonló volt mint a Magic Wash) és ott elég jól vizezte széltében, ez nem annyira szépen terít, de sokkal jobban mint a gyári - videón nem olyan jól látszik külön külön, ezért csináltam a gifet. Nyilván a visszacsapó is javít még valamennyit. Ki is megyek kipróbálom...
Szerk: 20 órával az mosás után: [link]
Ez azt jelenti, hogy ezzel tervezték az autót, majd jól kicostsaveingelték belőle. Pedig ez facelifteknél jellemző csak, hogy addig dícsérje a sajtó.Azaz szerintem igen, a szélvédő/lapát amortizáción határozottan javít.[kép]
-
mycso
Topikgazda
válasz
forceberg #75838 üzenetére
Igen, siker van. (a luk egy műanyagházas, porvédő és folyadék "elosztó/légtelenítő" cső nélküli csapágyat adott és nem passzolt ennek a csőnek a befogadó mérete. Valeora cseréltük, ami kopp olyan, mint a gyári: fémház, porvédő, cső)
Meg-meg csúszott a kuplung, meg elég kemény volt már.
A kinyomó borzasztó állapotban volt, a tárcsa az még határeset, a lendkerék pedig: [link]Ez utóbbinak semmilyen jele nem volt, semmi rendellenes hang vagy rezonancia.
-
Xantomas
őstag
válasz
forceberg #75653 üzenetére
Igen, sajnos a betét megette a tárcsa felét. Bár, annak ismeretében, hogy amikor vettem 6mm alatt volt a tárcsa, és mérés alapján fékerőben nem volt hiány a fene tudja... Ez azért, a hozzá való betéttel azért el lesz a köv 50e km-en, míg 7mm-re kopik a 8mm-es tárcsa. (kopp-kopp-kopp)
Azért a nyár végén rámérek mennyit kopott, 2 hónap alatt nem mérhető, bár használva sem volt. -
harry
veterán
válasz
forceberg #75343 üzenetére
Amennyire én tudom (az elmúlt két nap utánajárás alapján), tetősín azért van, hogy használjuk
ez egy rá illeszkedő tetőcsomagtartó max 75kg terhelhetőséggel. Kocsi útmutatóban le van írva a tető terhelhetősége (tartószerkezettel együtt értendő), ezt ne lépd túl, másról nem tudok (nálam pl 80kg). link
-
Xantomas
őstag
válasz
forceberg #75332 üzenetére
Nekem meg hátul Brembo tárcsa, Ferrodo SL betét. Szintén nyikorog.
A betét nem kopik, a tárcsa igen. Fekete fékpor helyett vasoxid domináns por van. Az ősz végén festett acél felnijeim azt hittem, hogy rozsdásak. Már felkészültem arra, hogy újracsiszolás, és fényezés, helyette egy alapos mosás lehozta mindet.Részemről megint betétcsere lesz. Most Brembo megy Brembo tárcsa mellé, hátha ez a kombó esetén a betét fog kopni, és csendesebb lesz, mert most, ahogy a párom szokta mondani, olyan cigányautós.
-
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #75020 üzenetére
Viccesek ezek a gyári ábrák. Mindenesetre ott van felette a valóság is.
A Wikin is 1750rpm van kiírva max nyomatéknál, de ezek a dci-k soha nem voltak ennyire alacsony fordulaton nyomatékosak, még a V6-os TDI sem tudja ennyire lent.
A 2500 sokkal valósághűbb, a 65 lovas dci-nél is így van, pedig annak is 2000rpm van beírva. 2000 rpm-nél ha lepadlózom még téli álmot alszik, nemhogy nyomatékcsúcsot. -
válasz
forceberg #74942 üzenetére
Úgy látom 0,8 helyett 2b a megkerülő, és elvileg ezekhez jó:
1.4 TCe, Gyártás éve 05.2009 - ..., 1397 ccm, 130 LE
1.5 dCi, Gyártás éve 03.2009 - ..., 1461 ccm, 86 LE
1.5 dCi, Gyártás éve 11.2013 - ..., 1461 ccm, 95 LE
1.5 dCi, Gyártás éve 02.2009 - ..., 1461 ccm, 110 LE
1.5 dCi, Gyártás éve 05.2009 - ..., 1461 ccm, 90 LE
1.5 dCi, Gyártás éve 02.2009 - ..., 1461 ccm, 106 LE
2.0 TCe, Gyártás éve 09.2012 - ..., 1998 ccm, 190 LE
2.0 TCe, Gyártás éve 09.2012 - ..., 1998 ccm, 220 LE
2.0 TCe, Gyártás éve 11.2008 - ..., 1998 ccm, 180 LESzóval már megint nem megy túl simán
-
válasz
forceberg #74865 üzenetére
Egyik autónk a DPDnél van, nemrég küldtek a szervizből képeket a kollégának, hogy a féknyereg is megsérült, addig mentek az autóval. Ott nem vason volt a betét, hanem a vas kopott el a betétből. Meg úgy minden más is... A veszélyeztetésen túl biztos megérte nekik megvenni pluszba az új nyergeket.
-
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #74865 üzenetére
Hogy műszakin van-e, kötelező-e megnézni a fékbetét vastagságot azt nem tudom. De az fix, hogy ha a mérőpadon megvannak az értékek akkor átmegy. Márpedig a mai modern fékrendszerek még fémen is fognak annyit, hogy meglegyen. Na így mennek át, mert át tudnak.
Egy csomó hiba van ami tesztvezetés nélkül ki sem deríthető, tehát eleve még ha be is lenne tartva a műszaki precízen akkor is olyan lyuk van rajta, mint az állat amin áteshetnek szar, veszélyes autók. Mivel a műszaki vizsgán nem feltétel a tesztvezetés.A műszakiról meg annyit, hogy konkrétan vannak neppertelepek akik helyben bepecsételik, aláírják és kész a vizsga, a tipikusan külföldről behozott 50-100ezer Ft-os mocskok 300-400-ért hirdetve, azok a telepek ahol csak ilyen autókat hirdetnek fullra. A felük valahogy így szórakozik a műszakival. Hogy ez az állami rendszerbe hogyan kerül be utólag azt nem tudom, de erre is biztos megvannak az embereik.
Egyébként tegnap ment előttem egy dobozos autó, külön fék és helyzetjelző hátul és mindkettőbe 25W-os izzó volt. Egyforma erősen világított a helyzetjelző meg ha fékezett felette a fék is ugyanolyan erővel. Először azt hittem fékez mikor utolértem, de nem, egyforma izzókat rakott mindenhova.
Na most ez megint tipikusan olyan, hogy 10 műszakival odébb sem fogják megnézni, így éli le az életét az autó. -
Predator2
addikt
válasz
forceberg #74840 üzenetére
Köszönöm a válaszokat (rob210 )
Azért fontos a mennyiség, mert amikor leeresztem az olajat, hosszú órákig hagyom csepegni utána, amikor abbamarad a csepegés is akkor kapja meg a friss olajat, de a nívópálcán egyszerűen nem látni a tényleges szintet. Vagy csak az én szememmel van probléma.
Másik kérdésem (fontos lenne a válaszotok):
Házilag kivitelezhető szerintetek egy vonóhorog felszerelés? Clio2 1.5dci 82HP 2004-es évjárat.
Természetesen a bekötést szakember végezni, csak a mechanikus részét ő nem vállalja.THX
-
-
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #74810 üzenetére
A kisebb felület lehet kompenzálva van az anyagsűrűséggel vagy vastagsággal vagy a mikroszálak elhelyezkedésével. Ezt kb. sose tudjuk meg.
Ha valamelyik csökkentve van a másikakkal lehet ellensúlyozni. Szar nem lehet, mert a Champion jó márka. Én azért Mannt veszek mindenből, mert nem tudom. Az iskolában az összes traktoron az volt, mert a szaktanárunk azt kedvelte. Nekem meg nem volt még bajom velük. -
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #74808 üzenetére
Jah, értem. Nem tudom a K4J-nek mekkora nyomásérték kell a biztonsági szelepnél, de a Kauffer ezt a szűrőt hozta fel motorkód alapján a többi mellé, meg tavaly is.
1.3 bart ír a Mann szűrőre. A többi márkához meg semmit nem ír. Lejjebb van pár arra meg 1.35-öt ír. Gondolom akkor jó.Mondjuk nálam szerintem szűrő nélkül is ellenne a motor, ilyen futások mellett. Az olajat úgy is cserélni kell.
-
válasz
forceberg #74771 üzenetére
Olcsóért a Mannol készletével políroznék(bár nekem a másik, kasznira, tükörre annyira nem jött be, lehet én voltam béna), ha védeni is akarom utána a felületet az uv-tól (szerintem úgy van értelme) akkor a Philips szettjét venném.
Vagy olyan helyen políroztatom ahol le is lakozzák a polírozás után.(Felénk ez 8000 a párra.)
-
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #74771 üzenetére
Műanyag. Nekem a sofőr oldali nagyon picit kezd mattulni, a másik semennyire. Még tökéletes, úgyhogy nem piszkálom.
A Ladán most újítottam fel, üveggel ugye nem kell foglalkozni, a foncsort lecsiszoltam, kitisztítottam és tükörjavító sprével kifújtam több rétegben. Szerintem állat jó lett, bár kétlem, hogy kibírna újabb 25 évet, mondjuk nem is kell neki.
-
dj79
senior tag
válasz
forceberg #74262 üzenetére
Nem, felénk megyeszékhelyen ennél egyszerűbb a helyzet: a sietős, metálfénnyel rendelkező golfkombi -passat-arteon-focus-mondeo-superb-oktáv a dájrektor / meniddzsör forma (majd én megtanítom járni ezt a fost mentalitással), a sietős fehér kombi alsóközép pedig vagy területi képviselő, vagy valami frissen behozott dízel rom, amit külföldön (le)használtak a cégek.
-
shifty!
senior tag
válasz
forceberg #74254 üzenetére
Ezért szeretek vidékre járni.
Példa, ahova gyakrabban járunk, Jászberény és térsége, ami azért még BP-től nem a világ vége, olyan mély kontrasztban van, hogy elrémisztő...minden tekintetben... pedig még az a térség egész jó, a sok gyár miatt (pl. Samsung, Jász-Plasztik, Bosch Hatvan)BP és környékén sem biztos hogy az a "valóság" amit látsz, a jobbnál jobb autók kb. fele szerintem menedzser móka flottából, és a menedzser, ha nem tennék alá a céges Passat, valszeg egy olyan "lerúgott" Megane2 kategóriájú autóval járna, mint én, mert nem érdekelné / nem arra akarna költeni...
-
válasz
forceberg #74254 üzenetére
Az esetek 90%-ában vállalkozások, cégek tulajdona, hitelre vásárolva. Olyan cégeké, akik nem fizetnek rendes bért az alkalmazottaknak, pláne nem fehéren. Hidd el, elég ritka jelenség, hogy magánszemély beguruljon a szalonba és vásároljon magának egy új autót kp-ra. Céges flottákban pedig sajnos nincs helye sem a Talisman-nak, sem a twingonak.
És nem azért mert rossz autók lennének. Twingo ár per értékben nem jó, nagyon nem, aki meg talisman kategóriát néz, annak meg minimum egy fauvé kell már, de inkább karika, csillag vagy propeller, nehogy már egy sz*ros franciával lássák a szomszédok.
-
-
LamerGyuri
senior tag
válasz
forceberg #74222 üzenetére
Székesfehérvár.
Ez a szomorú. Én, aki mindent betartok, meg gyári alkatrész, semmi mókolás, még a matricák is ki vannak mérve, nehogy rossz helyen legyen, majdnemhogy szigorított KF vizsgán kezdtem érezni magam. Ami szutykok meg sufnituningok jönnek-mennek szembe az utakon típustól és évjárattól függetlenül...nem értem én sem. -
Gombinyó
őstag
válasz
forceberg #74005 üzenetére
Valóban, ma már nem az árelőny miatt vesz valaki Renaultot, mert elhanyagolhatóan olcsóbb a konkurenciánál vagy épp drágább is, ha extrázol. Én azért vettem volna, mert amúgy tetszik és jó autónak tartom a Meganet/Kadjart, de most a Corolla egy hajszállal jobb volt. Nekem. Végigültem jó pár alsó közép kat autót, kaptam ajánlatokat, mire ez lett.
-
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #73898 üzenetére
A műanyag flakon is átereszti a levegőt hosszú időn át, úgyhogy biztosan nem jó. Nincs olyan rossz, mint egy autóban lévő 10 éves folyadék, de egy 5 évessel tuti felér már, azt meg minek belerakni.
Fékfolyadékot még lánckenőolajnak sem lehet felhasználni fűrészbe, mivel nem nagyon ken.
Ha van valami roncs Ladád akkor abba kicserélheted, a gyári 25 évesnél jobb lesz. Másra tényleg nem jó. -
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #73352 üzenetére
Gumisnak elvileg hitelesített mérője van, ott meg lehet nézni mennyit mér félre és akkor úgy kell kalkulálni a sajátunkkal.
Nagy a szórás amúgy, a minőségibbnek kinéző Extol mérő 0.15-öt téved nekem felfele, a noname 900Ft-os műanyag mutatós pedig pontosan 2.2 vonalon áll a gumisnál 2.2-re fújt keréknél. -
-
polonic
félisten
válasz
forceberg #73230 üzenetére
Mondjuk a városban pont nem fogyaszt keveset a dízel sem.
Mert amíg hideg, az is nyeli a gázolajat. Városban kb még be sem melegszik.Másik dolog meg, hogy amíg nem üzemmeleg a motor, addig a kipufogógáz tisztító berendezések sem működnek. A sima katalizátor sem. Benzinesen sem.
Így meg több tízszeres is lehet a károsanyag kibocsájtás. -
-
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #73172 üzenetére
Rohadt drága az egy Clioért....
Kombi szerintem a Megane miatt maradt ki. Benzines fap meg sokkal többet bír, kevesebb kormot kell benyelnie és sokkal hamarabb melegszik, magasabb hőmérsékleten dolgozik, szerintem ezek élettartamot is kibírhatnak, ha nem lesz olajzabálós a konstrukció és okádja bele vagy önti a jónép a 10W40-et.... Majd lesz más ami tönkremegy benne... -
rob210
Topikgazda
válasz
forceberg #73172 üzenetére
Mert túl nagy konkurencia volt a meganenak.
Pont azért, mert egy kisebb család 4 fő kényelmesen elfért benne.A benzinesnél nincs annyi megfogni való, 2x / 3x tovább bírják mint a dieselé.
A kettőstömegűre is igaz ez , kisebb a remegés rántás.
Persze észnélkül minden tönkre tehető.
-
Gombinyó
őstag
válasz
forceberg #73172 üzenetére
Szerintem pont azért amit te is említesz. Megane vevőket buktak a clio grandtour miatt. Akinek kell a csomagtér vegyen Meganet elven kimaradt az új clioból a kombi.
Mikor ajánlatot kértem, akkor mondta is az értékesítő, hogy idén erősíteni akarják a Megane eladásokat, mert nem nagyon megy. -
Gaskin
aktív tag
válasz
forceberg #72972 üzenetére
Amikor megjött a probléma, akkor megáltam, leállítottam, és döbbenten nézegettem a gépet, nincs-e olajszivárgás. Ujraindításra a motor hibátlanul járt. Kb azokon a fordulatszámokon (kb 1700-1900 után) jött a zaj elő, ahol a turbónak már érdemben munkát kéne végeznie. Legalábbis erre emlékszem. Olyan gondolatom volt, mintha a turbó kompresszor, és a turbina közötti kapcsolat megszünt volna. Felpörög, túlpörög, de munkát nem végez. Kvázi mint egy turbó-tengely törés.. de bizonyára ez nem lehetséges.
-
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #72908 üzenetére
Itt nem a Passat a probléma és nem a prémium fenntartása. Egy 6 éves Clioban se tudná megcsináltatni a turbót meg a részecskeszűrőt. Akinek kevés pénze van az ahhoz való konstrukciójú autót nézzen, a prémium és típus huszadrangú jelen esetben, mert alsókategóriás kisautóból is lehet venni olyat aminek sok a fenntartása és nagyból is lehet olyat aminek kevés.
-
-
longwild
aktív tag
válasz
forceberg #72781 üzenetére
Állj.
Én arra jutottam magamtól, hogy a lencse nem érhető el a lámpatest roncsolása vagy szétszedése nélkül. Nem szedtem még ki a lámpatestet, ebben a "jó" időben nem is tervezem, de lencsét már kerestem (mert volt olyan vélemény hogy csak a lencse a rossz), azonban nem találtam. Azaz arra jutottam, hogy ez a lámpatest nem bontható.
Mi a módja a lencséhez jutásnak? -
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #72620 üzenetére
Ha mondom akkor kevesebb lesz az M0-án a vakító lámpák száma? Nem. Kiidegeli az embert feleslegesen? Igen. Nem a usernek lenne feladata, hogy ezzel foglalkozzon, hanem van erre adónkból eltartott társaság... Én nem fárasztom magam olyannal amivel semmire nem megyek, de közben nekem meg árt. Sokat pusztít az emberen a felesleges frusztráció. Aki akar járjon vakító leddel. Remélhetőleg a rendőr kiszedi és a forgalmit is darabokra tépi érte, meg rátekeri a user nyakára mindkét rendszámot.
Én ilyen vagyok, bocs. Megfáradt. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
forceberg #72528 üzenetére
Nekünk 1.9 dízelben volt 60-as, bírta elég jól. Ha sok a rövid út (pl bevásárlás általában 4 db 1-2 km-re lévő bolt), akkor érdemes lehet nagyobbat nézni, de ha hosszú távú a normál használat, akkor elég kisebb is. Nem nagy differencia köbcentiben - 1.3 dízel Fiorino-kban 45 Ah van gyárilag.
Ja,és olcsó SCT kell kauffertől
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo ThinkPad X13 Yoga i5-10310U 16GB RAM 256GB SSD 13.3 FHD Touch 2in1
- LG K61 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 Super 6GB Rampage SHIVA Thermaltake 500W
- LG 55G4 - 55" OLED evo - 4K 144Hz & 0.1ms - MLA Plus - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2020 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2183, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest