- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Lendülettel mehet nyaralni a Samsung
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
-
Mobilarena
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
flash-
veterán
válasz
aleister #17705 üzenetére
nekem ezek a photozone tesztek eléggé furcsák...
nézel egy nikkor 35 1.8g AF DX es tesztet, azt írja 1.8 nál középen 2027 a LW/PH ami extra jónak számít már, aztán a 18-105 50mm-en F5 el ugyancsak annyi szinte (2091) mégis utóbbi élesebb ,mint az előbbi 1.8 on...az általam emlitett értékeken legalábbis a gyakorlatban! mármint hogy az 1.8on lágy ez a 35 ös! akkor hogy lehet mégis ugyanolyan éles?
szóval nem tudom mi ez az LW/PH de attól hogy magas ez az érték még lehet lágy a kép.ha pedig lágy a kép akkor nem éles.
vagy lehet egy kép éles és lágy is?végülis az éles kép ellentettje nem a lágy hanem az életlen....
na erről szivesen fogadnék egy Eperkutyus féle irományt háború és béke terjedelemben
-
-
MC Pite
veterán
válasz
aleister #17698 üzenetére
Persze ha nejem vagy húgom akar valamit használtan venni, akkor újszerű csomagot szeretne
X10 keresgélésnél persze az a tekintet amikor egyik hirdetésben csak úgy gép meg töltő volt, és egy gyors hanyag képet lőttek a hirdetéshez. De hát így szeretjük őket...
Cassidey: Hát neeem
. Így árukták, járt hozzá, tessék vigyázni rá. Nikonhoz elég ritka kábel való, vidéken csak rendelésre tudnak ilyet, drágán...
Hát, nem csak annyit jelent hogy ... khm, laza volt a tulaj a cuccalMeg hogy kevesebben szeretnél majd megvenni, mert félnek attól hogy lopott/nem vigyáztak rá.
-
MC Pite
veterán
válasz
aleister #17694 üzenetére
Ezt akartam írni
Nálam a tartozékok egy része bontatlanul várja a következő tulajt, minden szart amit veszek pluszba hajítom be a dobozába ha ahhoz is van valami ami nem használom vagy a többi darabot belőle (pl fólia). Szűrődobozból most dobtam már ki egy párat, mert vagy 15 darab összegyűlt az évek alatt, szerencsére már 'csak' 3 méretem van az összes üvegre. Szeretnek is tőlem vásárolni ismerősök; tudják hogy szart nem veszek, és vigyázok rájuk.
Engem piszkosul zavar ha úgy árulnak valamit hogy a gyári cuccai nincsenek meg, általában inkább várok tovább. D5000et így vettem (váz+töltő), otthon jutott eszembe hogy báze, hát kábelt se adtak hozzá (tudom, kártyaolvasó is van a világon). Persze csajtólAkkunál vicces az, amikor felhívom a 2**** boltot hogy mennék a vázért, akku van? Van. Chipes? Nem tudják. Mondom vidéki gyerök vagyok, legyenek már olyan jófejek hogy kiderítik, mert ha nem az, nem kis logisztikát igényel hogy találjak másik helyet és oda eljussak. OKé.
Felmegyek; csokitorta van? Nincs. Akkor ott az 5100, pattintsátok bele. 5 percre eltűnnek, és jönnek azzal a válaszzal: Nem tudják.. Fizet, megköszön, kimegy, leül, ebay.de, akku, rendel, 2 nap múlva megérkezik, olcsóbban, és ők hajlandóak voltak foglalkozni vele hogy chipes-e.
Az hogy olcsó, nem mond sokat; legyen róla rengeteg fasza értékelés (nem 1 nappal a vásárlás után). Az igazi kidobott pénz olcsón szart venni. Jó, a drágán szart venni még rosszabb, AA akukkal anno 1×-2× beszoptam, azóta nagyon utánalesek a témának.
-
-
MC Pite
veterán
válasz
aleister #17490 üzenetére
Gondolom arra gondol hogy q..a lassú a fókusz dslreken lv-ban (nekem atom zajos is volt a lv 5100on, és már így is sokkal jobb volt, mint az 5000en) és elég sok fény kell nekik (amire még röhögve harad a pdaf, általában szenved és feladja a cdaf tükrösön). Nem erre találták ki, állványra meg makróra jó, vész esetén fej fölül is, csak ne mozogjon a célpont.
-
Ijk
nagyúr
válasz
aleister #17335 üzenetére
Leginkább művészkedni szoktam, nem vagyok profi riporter, sportfotós. D50-vél megszoktam a gyenge jpeg motor miatt a raw-ot. Egyszer csináltam családi fotózáskor csak jpeg-et, de volt jópár kép amit raw-ból sokkal jobban meg lehetett volna utólag csinálni. Tipikus helyzet hogy pont a legjobban elkapott pillanat lesz pont alul vagy túlexponálva például. Na azóta az ilyeneket raw+jpeg-ben lövöm.
Mindenesetre hobbifotósként van évente max 200-300 expo-m, kártyán, számítógépen bőven van tárhely, bosszantana hogy jpeg-et kellene sokkal több izzadsággal utómunkálni egy-egy képnél. -
#40935168
törölt tag
válasz
aleister #17235 üzenetére
Ráadásul ez egy triviális feature lenne, nem is innováció. Még ez sincs meg.
Más: most olvasom, hogy a Sony A7 szériában (legalábbis az A7 és A7R-ben) lévő RAW fájlok veszteségesen tömörítettek már a képfeldolgozó által. Nyilván nem durva mértékben, de így kb. elvi dolgok.. na ez a hoppá.
-
Real_Necro
veterán
válasz
aleister #17225 üzenetére
Most nem szeretném vissza keresni, de pár éve ha valaki bejött azzal, hogy "Táj, épületek, portré, makró, állat fotózáshoz" keres gépet 100-120ezer Ft-ig, akkor azt mondtuk neki üljön le, gondolja végig nem lenne e elég neki egy multifunkciós kompakt... Aki ennyire keveset szeretne bele ölni, annak csalódás lesz, hogy nem tudja a fentieket meglőni vele nagyobb ráfordítás nélkül...
Ok, ha később hajlandó az ár többszörösét obira költeni, akkor van benne ráció.
-
Ijk
nagyúr
válasz
aleister #17088 üzenetére
Nem is úgy gondoltam hogy holnap már commander móddal akarja a levett mini softboxba telepített rendszervakut elsütni, meg egyből vesz egy 85 f1.8D-t portrézni. De 1 vagy pár éven belül hiányozhatnak ezek a funkciók. Mondjuk a normális méretű kereső vs. alagút az amit most is kihasználna.
-
RedCat
senior tag
válasz
aleister #17084 üzenetére
a D3200 és D3300 (D5200 hasonló áru) között 18-105 kit ovibal 15 eFt különbség van. Ennyivel nem érnek többet az D3300 ill 5200 tulajdonságai? Vagy csak "parasztvakítás" az egész?
Igen 15k is pénz, de ha ráköltök 200k körüli összeget egy fényképezőgépre, amit reményeim szerint több évig fogok használni, akkor jót szeretnék venni és ez ne 15k-n múljon.
Ebből az elgondolásból gondolkoztam a D3300 vagy D5200 gépeken. De szívesen meghallgatom az érveket és természetesen hallgatok is rá. -
Freddy76
addikt
válasz
aleister #16997 üzenetére
A fuji x-e2 szenzora is apsc, és igen jó. Szóval valószínűleg - ha csak a szenzort nézzük - tényleg pariban vannak a nikon szenzorokkal. A canont le is hagyják talán. Más kérdés, hogy a fuji szettek ára kissé borsos (aka qrva drága)...
Az m4/3-ról már ugyanezt nem mondanám el, nyílván ott van a méretbeli hátrány az apsc-hez képest. Ellenben m4/3 rendszerben már ésszerűbb áron tudsz összerakni egy átlagjúzernek mindenben jó allround szettet. Aminek a képeit ugyanúgy nézheted lapostévén, mint egy d3200-ét, és szerintem a legtöbb júzer nem tudna olyan körülményeket teremteni, hogy a szenzor miatt vérezzen el egy m4/3 egy d3200-zal szemben... Persze itt is igaz, hogy a d3200-ra valamivel olcsóbban tudsz egy alap szettet (mondjuk 18-105 és egy 50/1.8) összerakni...
-
#40935168
törölt tag
válasz
aleister #16872 üzenetére
Jaaaj akar a fene valtani, masodvaznak jo lesz...
(Na jo, ez volt a troll helye, de az A7R pl. rendszervaltas nem lenne, csak vaz, megy minden Nikon obi vele).
A mutogatast en sem minden kep utan csinalom, hanem ha megvan pl. egy szett es atrendezodnenk, hattercsere vagy ruhacsere, stb, akkor azelott gyorsan parat es ha van meg extra kivansaga, en szivesen felajanlom neki, h lojuk meg meg.
En Debibe, trilite studio.
Ropi plusszegy.
-
-
#40935168
törölt tag
válasz
aleister #16854 üzenetére
ali, milyen gyakran jársz műterembe ? No offense, csak én ma is voltam és interaktívabb-bizalmasabb-bla bla blább.. az élmény, ha a modellnek meg-meg mutatom, mit lőttem éppen róla. Ez úgy történik ma, hogy megfogom a gépre tekert Tamit a bajonettnél, megfordítom, cipővel vagy anélkül rámászok a fasza háttérre, amin épp áll a modell és az orra alá tolom a nyúlfaroknyi kis picsa kijelzőt, hogy na ez ilyen lett. Ha nagyon tetszik a csaj, vagy nagyon szépen kacsingat rám, még bele is zoomolok neki, bár erre ők már tojnak, tapasztalat, max smink esetén ujjongás, hogy úúúú, de a legtöbb bután "aha..."
Egy jóbarátommal
kb. ezt beszélgettük erről:
Amúgy alapból szerintem sem kell wifi, de ha elterjedni teljeskörűen akko marhanagy fun lenne, realitme visszapörgetni egy nagy tévén hogy mi a szitu. Ultrabrutál flow, és nextgenebb élmény lenne egy fotózás. Tárgyfotózást szóba sem hozva. ott már tényleg konkrétan hiányzik..
Én így gondolom. Nem odamegyek a modellhez LCD-t mutogatva, rálépve cipővel a háttérre stb. (bár sokszor leveszem a cipőt), hanem szimplán megjelenik megjelenik mögöttem egy 50-es TV-n az előző kép, elsütés után 2 mp-el a small fine jpeg-ből és együtt nézzük, hogy "na, szerinted ?"
Meg lenne egy ilyen kijező-asztal ami tácscssszkrínes. Leülni a végefelé, átnézni, szortírozni, mappázni, ami a vázon is syncelve lesz. Marhanagy lenne. Nem kell ezekbe húdedurva cucc, lófingot fogyasztana. És semmi kábel, külön pc, drive, szarakodás, hanem tiszte nextgen flow.
Na, nálam itt kezdődik az álomfotózás. Nagyapám a Wartburg idején még lehet olyanokról álmodott, mint a mai Audik. Én meg kb. egy ilyen fotózásról, mint fentebb. A technika adott. Ne mondja senki, hogy nem.
Csak igénytelen lusták + a lóvé, a marketing, az "egyből nem adunk oda mindent" elv fogja a dolgot. Ami szvsz gusztustalan.
-
-
#40935168
törölt tag
válasz
aleister #16772 üzenetére
Most hogy mondod, biztos, hogy nem lineáris. De akkor is kalkuláljon oda "valamit" ami kb. ésszerű az eltérő rekesz függvényében, mert két végpontra hiába állítasz, ha közte meg nincs korrekció
Tehát a két végpont kijelöli a korrekció mértékének két végét, közötte pedig kalkuláljon a váz. Ez egy must-have. A Canon is így csinálja most, nem hinném, hogy egy 24-70-nél csak 24-re és 70-re ad offsetet, 30-ra 40-re és 50-re meg már semmit.
@ Zééé: nem. Azt nem értem, hogy egy 14 MP-s szenzor miért kap ilyen vadállat fókuszrendszert. Illetve nem, mert nem akarok rosszindulatúnak tűnni. Átfogalmazom, jó ?
Tehát: miért nem kap egy 24-36 MP-s szenzorú gép ilyen überbrutál fókuszrendszert ?
-
#40935168
törölt tag
válasz
aleister #16769 üzenetére
De akkor már kettőt-hármat írj be gyutáv viszonylatban. Bár a kettő is már állat lenne (közte lineárisan állíthatja a gép, mi kell egy 24 és egy 70 milli közé mondjuk 50-re). A másik a focus shift ellen a rekesz-alapú külön offset, ami a gyutáv alapúhoz hozzáadódik, még azon felül hat (alapban nullán, tehát nem szól bele).
Pl. most egy Tami 24-70-re egyetlen érték adható meg.
A jövőben lehetne két érték: egyik 24-re, másik 70-re.
A nagyon messzi jövőben pedig a két végponthoz két rekeszérték fulltág és f/8 például. Vagy tág, f/5.6 és f/8. Nemtom. Ezzel kilőhető lenne a focus shift, ami márkaobikra is jellemző sokszor. -
#40935168
törölt tag
válasz
aleister #16707 üzenetére
Igen, én is néha olyan sötéteket húzok fel normálra mint az állat és pislogok, atyaég, ... jóféle dolog ez a kényelem, csak az a baj, hogy elfelejtesz vele fotózni: nem használsz derítőt, vakut, semmit, mert a határvonalon megoldod szenzorból a dolgot, ahelyett, hogy kukáznád a képeket (mert nem tudod korrigálni őket egy régebbi vázzal) és motiválna a következő alkalomra, hogy próbálkozz vmi más módszerrel.
Simán belustulsz tőle.
Jóóó az, 4-5 EV a shadow-ban benne van mint tartalék, netre who the f* cares
20 év múlva szerintem tökmindegy, mit fogunk lőni és hogyan: a helyes expó nem ahhoz fog kelleni, hogy a szenzor miatt a kép ne zajosodjon, mikor ráadsz erre-arra pár EV értéket (vagy leveszel a csúcsból), hanem ahhoz, hogy a szemednek kábé tetsszen a kép. A szenzortechnika, kiolvasás és minden egyéb addigra lehet akkorát ugrik, hogy kb. szűrőket, mindent eldobhat a fotós, még a fénymérés is egyszerűsődik, aztán majd RAW-ból elintéz mindent a csúszkákkal.
-
-
Elektrosokk
veterán
válasz
aleister #16701 üzenetére
Én mostanság elég sokat próbálgattam meg kérdezgettem az A7 A7r után. azt mondták a sony-nál hogy a szenzor ugyanaz, de a sony vázakban mutatja meg a méregfogát. Nekem amúgy nagyon bejön a cucc. brutál a sorozat sebesség meg az a sok kereszt szenzor. már csak az kéne hogy kicsit jobb áron legyenek a natív üvegek. Azt is mondták hogy a sony már egy 54 mpx-es érzékelőn dolgozik.
-
#40935168
törölt tag
válasz
aleister #16701 üzenetére
Én már magam sem tudom. A D800-é (és a D800E-é) a Sony IMX094 -es szenzor, de már olyat is olvastam, hogy az A7R-ben is ez van, csak máshogy olvassák ki, illetve 36.3 vs. 36.4 effektív megapixelnyi eltérés van köztük, ami elhanyagolható. (Dpreview szerint ugyanannyi a kettő). A Sony pedig azért jött ki (csak most) az ekkora szenzorral egy A7R gép személyében, mert exkluzív gyártásra szerződött a Nikonnal, ami mostanában járt le, amikor végre az A7R-t piacra dobhatta vele.
Szerk: gyártói oldalak alapján mindkettőből 7360 x 4912 pixel potyog ki. Szóval .... ugyanannak tűnik. A fizikai métretükből adódó pixelszám ennél picit nagyobb, 36.8 MP, de ebből effektív "csak" ennyit használnak.
Annyira nem érdekel mondjuk.. az A7R pöpec kis gép, de nem cserélném el a 800-ast arra, van az A7R-ben is elég "bug". (Mint mindenben, tökéletes gép nincs). Az A7S-t tartom nagyon érdekesnek, mert valami eszméletlen iso-ra képes úgy, hogy dinamikában is ottvan a szeren, hiszen az is Sony szenzor
Na egy olyat másodváznak a 800-as mellé bármikor.. fap fap
Az A7R / D800E optikai aluláteresztő-szűrő-mentes élessége a 800-ast jobban élesítve elérhető, cserébe alapból nincs rajta akkora moiré, ami természetfotónál nem para, ott OLPF-mentes géppel jól lehet lőni, de stúdióban, ruhánál, stb, már para. Persze ez is frekvenciafüggő, hiszen ennél sokkal nagyobb megapixelszámú, középformátumú vázak - szintén OLPF nélkül - kevesebbet moiréznak, de én ennyire már nem bújtam bele, hogy kiszámoljam, milyen ismétlődőminta-sűrűségnél, mekkora szenzorméretnél és megapixelnél vajon milyen erős vagy gyenge lehet a kapott moiré
Egy biztos, hogy a D800E-n és az A7R-en a moiré sok már, ha olyan szitut kap el az ember. Jobb a 800-on maradni szvsz. Kelby is ezt mondta
hogy rohadjon meg. -
Kleroo
veterán
-
#40935168
törölt tag
válasz
aleister #16385 üzenetére
Amúgy én is így témáznék. Egy Sony A7S-en, vagy Nikon DF-en, D4-en nem lenne téma tojni a magas iso-ra, de a 800-ból csak úgy csalható ki nagy zajmentes kép, ha alacsony marad az iso. Persze a kis fotókönyvbe nyomtatott képekhez nem kell 36MP, lemérezetve a 800 is szép képeket produkál nagy iso-n is, de nem árt neki az, amit Te is írtál.
Eddig én sem így használtam, hanem inkább felnyomtam az auto iso-t 6400-re és kész. Vagy alacsonyabban maradtam és a mozdulatlan téma (pap előtt állás, jónép ül, stb) jó lett, míg egy kis mozgás már azonnal mosódott, ahogy m3ss mondja.
Most ismerkedem én is ezekkel a bankokkal, meg már tudom azt is, mely gombokat nem használom szinte soha a gépen.
- AF ON
- Giroszkóp a bajonettnél
- BKT (még, de ezt tájfotóhoz lehet ki-ki próbálom)
- QUAL -
#40935168
törölt tag
válasz
aleister #16376 üzenetére
Simán a giroszkóp vagy mélységélesség gombra rátenni a bankváltást és kész. Az auto-iso egy zseniális cucc, feszt azon használom a vázat (kivéve stúdió, vagy amikor mozdulatlan modell fotó van és szándékosan iso100-on akarom tartani akkor is, ha R-nél bőven hosszabb a záridő - mivel a VR fogja, az auto iso pedig nincs tekintettel a VR-re).
amit egyetlen mozdulattal lehet váltani attól függően, hogy a nagylátó vagy a tele végén vagyok.
Szerintem azt akartad inkább írni, hogy egyetlen mozdulattal lehet váltani attól függően, hogy mozognak-e az emberek, vagy nem mozognak.
A nagylátó és a tele vég gyutávját ugyanis belekalkulálja a váz az AUTO ISO-ba a reciprokszabályhoz. m3ss és Te pedig épp az emberek mozgásáról vagy mozdulatlanságáról beszélgettetek.
Ergo, lenne egy normál R szabályos auto iso bank, illetve egy VR-el lőhető, mozdulatlantémás, hosszabb záridős auto iso bank (auto iso finomhangolás csúszka eltolva).
-
m3ss
veterán
válasz
aleister #16380 üzenetére
hja, ez eleg hasznos ficsor lenne. elso dolog ami igazan hianyzik a vazambol. meg a ket tarcsa felcserelhetosege..nincs ehhez ML?
nemtom, egy gugli talalatot neztem csak hirtelen, ott azt irtak mkII-on ha M modeban auto isozol akkor fix 400-on marad az iso. MKiii, 7d-n meg nem. remelem csak vmi vicc. bar lehet canonnal amugy is a 6d jobban megeri mint az mkII? na mind1 tul sokat fenymasolozok itt, majd megkerdezem amott
-
m3ss
veterán
válasz
aleister #16373 üzenetére
attol meg en nem vennem le 1/40-re mert most epp nincs mozgas es hatha nem mozdulnak be. kovetkezo pillanatban meg mar van mozgas es megint allithatod...meg az isot is. biztos nem szorakoznek ezzel egy esemeny heveben, foleg nem d800-on
persze lehet vkinek van erre ideje/kapacitasa.
epp tegnap fotoztam keresztelot..hat hulyet kaptam neha. elegge sutott be a nap egyik oldalablakon, persze neha elbujt azert. ha masik oldalra mentem total mas fenyviszonyok voltak. ja es kozben 3 obit cserelgettem, es persze mindet mas fenyeron hasznaltam. volt par parameter amin agyalni kellett
-
m3ss
veterán
válasz
aleister #16364 üzenetére
3. Azért mert elképzeltél egy bizonyos fotózási helyzetet, ideális fényviszonyokkal, attól még rengeteg egyéb helyzet adódhat, ahol igenis szükség van a stabira (turistafotók, esküvőzés, beltéri használat, stb).
millio elonye van a stabinak az teny. de pont eskuvozesnel, rendezvenyezesnel vagy akarhol ahol embereket fogsz fotozni sztem nem nagy tragedia a hianya. 1/80-nal hosszabb zaridot ugy sem fogsz hasznalni...
bezzeg egy 70-200...azt en meg sem vennem stabi nelkul. vagy csak vmi nagyon durva vazra. persze belteri hasznalatra. kintre biztos jo stabi nelkul is -
imyourfriend
őstag
válasz
aleister #16285 üzenetére
Legalább fogalmad lenne arról amit írtam, akkor nem beszélnél ilyen butaságot. Ki mondta hogy nem kell VR? Annyit írtam hogy ezen tartományon 2.8-nál nem látom értelmét a stabilizátor bevezetésének. "Nem árt ha van de a profi kategóriából hozva mind a 17-55/2.8 mind a 24-70/2.8 megállja a helyét és aki ilyen objektívet vesz az eddig is megoldotta stabi nélkül a dolgot".Ebből hol jön az hogy nem kell VR?
Elhiszem hogy nehezen megy, de értelmezd már hogy miről van szó és ne csak kitalálj valamit majd hangoztasd.
off.
-
válasz
aleister #16293 üzenetére
Az AF érzékelő DSLR-nél sosincs a szenzor síkjában
Több pontos AF használata is okozhat összevissza fókuszálást, ha az AF szenzor síkban el van állítódva, azaz ferdén áll. De akár olyan is előfordulhat, hogy a tükörrendszer nem áll vissza mindig tökéletesen, így szintén fals AF mérést előidézhet. -
spanyoll
addikt
válasz
aleister #16285 üzenetére
Igen, ez a problematika, hogy én még elnézném az ilyen dolgokat, de ha egy full kezdő benéz ide és azt látja, hogy hú, ennek a tagnak sok hsz-e van és olyan kifejezéseket használ amiket én nem ismerek, akkor biztos profi fotós lehet. Nézzük csak mit ír. Nem kell VR. Oké, akkor nem kell VR.
Aztán szépen fotóz tovább, tanul, KissPista Photography fb oldalt csinál, aztán amikor leül beszélgetni újdonsült barátaival és szóbajön a VR akkor verni fogja a mellét, hogy az ilyen gyutávra biza baromság és fel lesz háborodva ha megcáfolják. -
Graphy
aktív tag
válasz
aleister #16256 üzenetére
Megnyugodtam, hogy valaki érti amit leírtam és nem kell bővebben kifejtenem.
Munkahelyről fórumozva nincs annyi időm, hogy teljes leírást tudjak adni minden egyes beszédtémára.
Vegyünk egy fix 50-est. ...FX-en a fényviszonyok között az 1/50 még kitartható, de ugyanez DX-en már kevés lenne. És ilyenkor jön képbe (éééérted?
) a stabi.
Hmmm, várj...most lehet megzavarod őket, mert az alap 50-es objektíven nincsen képstabi. -
spanyoll
addikt
válasz
aleister #16226 üzenetére
Meg amennyire én tudom nem mászkál össze-vissza a fókusza. 17-50es taminál és 24-70esnél is hallottam, hogy hektikus néha az af (nem mindegyiknél, mielőtt Freddy megölnél, hogy neked jó volt, mert nem tesztábráztál ... én sem jókedvemben tettem
), cserébe Nikonéknál ha hozzá kell állítani kevésbé munkás. De ez csak egy tézis by spanyoll.
-
Graphy
aktív tag
válasz
aleister #16226 üzenetére
A 24-70 Tamron szerintem nagyon jó objektív, de ki kell fogni belőle a jó példányt. Az AF nekem nem tűnt lassúnak, de tény, hogy nem is mindig pontos.
A rajzolata szép, éles.
A Nikon 24-70 gyorsabb AF, sokkal pontosabb, de nincs benne VR, ja és a Tami objektíve fele annyiba kerül.
Ha azt nézzük, hogy 300-ért veszel egy objektívet aminek az AF néha mellé lő (frontos vagy backes), akkor az egyáltalán nem jó hír. De a rajzolata szép, és ha pontos az AF éles, időjárás álló is, VR is van benne, lehet hogy nagy és bumfordi, de ez egy 2.8-as obi, ne várjuk hogy könnyű és pici lesz.
...most látom, hogy nem TayRolnak ment a válaszom.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen okostelefont vegyek?
- Bittorrent topik
- Mobil flották
- Crypto Trade
- Új szintre emelte a fényűzés fogalmát az ASUS
- Diablo IV
- További aktív témák...
- Nvidia Quadro M2000/ M4000/ P2000/ P2200/ P4000/ P5000/ RTX 4000/ RTX A2000 / RTX A4000
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Xbox Ultimate előfizetések
- DELL PowerEdge R730xd 26SFF rack szerver - 2xE5-2680v3 (24c/48t, 2.5/3.3GHz), 64GB RAM, 10G, H730
- QNAP TS-870U-RP 8 lemezes Rack NAS
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest