- iPhone topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- One mobilszolgáltatások
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Google Pixel topik
- Motorola G86 - majdnem Edge
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Nem nyílnak a Foldok?
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
-
Mobilarena
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
copass
veterán
a bokeh indokolatlanul túl van hájpolva. de PS-ben olyan formát csinálsz amilyet akarsz.
3Dben meg pláne.
olyan ez mint a frekvencia szeperációs retus. van akinek 1 óra, másnak meg 10 perc. rutin kérdése. -
PuMbA
titán
És ezzel megint nem azt akarom mondani, hogy baj a nagy részletesség és a tűéles kép, de ha egy adott karakteres képsorozatot akarsz csinálni, akkor a legkönnyebb még mindig úgy, hogy előkaparod a fiók mélyéről pl. a régi 5D Mark II-det és ráteszel egy nyitva CA-zó meg lágyabb 85mm f/1.8-at. És nem a Sony A7RIV-gyeddel rohansz neki meg egy tűéles, torzítás és CA nélküli Sony fix-szel. Szerintem. Előny is tud lenni a régi cucc megtartása.
-
zümzümm
senior tag
Úgy néz ki ez nálam örök dilemma lesz. Amikor "élesebb/részletgazdagabb" felszerelésem volt, akkor "lágyabbra" vágytam. Most hogy "lágyabb" van, "élesebbre/részletgazdagabb" vágyok.
Én is úgy gondolom, hogy az egyszerű szemlélődő valóban nem azt nézi, hogy lágy vagy kemény rajzolata van a fotónak, hanem egyszerűen a fotólátványt érzékeli és értékeli. Ebből a szempontból tök mindegy, sőt jobb is a lágyabb rajzolat, kevesebbet kell retusálni.
De azért mégis üdítően tud hatni az, amikor "Te" magad is, fotósként meglátsz egy 40+ megapixeles kamerával és prémium lencsével készült közeli beauty portrét igényesen retusálva, amin még a szemhéj festéket is eltudod különíteni a bőrtől, mert annyira éles és részletgazdag. -
Plexicushio
senior tag
Tudom, hogy nem az. Példát is tudok rá: Peter Read Miller (Sports Illustrated) pl. bevallottan előszeretettel használ 70-200 F4-et, mert a válla már nem bírja a kettőnyolcat...
Szabadtéren, ahol lehet, ha a téma ill. a körülmény engedi akkor én is rekeszelnék egyet F4-re a jobb rajz miatt
De FF-en más az a DoF mint croppon, azt te is tudod.
És azért is írtam f4-es obit, nem pedig rekeszt, mert azzal is tisztában vagy szerintem, hogy éppen (Canon) dSLR-en mi más előnye van még az elérhető legtágabb rekesznek, függetlenül attól amin a kép készül
-
#92251648
törölt tag
"Ha van két hasonló tudású fotós, egyiknek 35mm, 50mm, 85mm és 135mm fix, másiknál 16-35, 24-70, 70-200, akkor az utóbbi fog változatosabb, érdekesebb portré képeket lőni :)"
Ezt hogyan sikerült kiszámolnod?
"Nézz meg pl. egy Canon 70-200 f/2.8 IS II USM-et, ami úgy karcol, mint egy fix."
Szép is lenne. Az említett obj. az egyik legélesebb zoom a piacon, de elég távol van egy jó fix élességétől. Ennek dacára nálam is az alapcucc része.
"2. Fixeknek kit érdekel a kicsit jobb minősége, amikor FullHD monitoron nézzük őket?"
Ez 4-5 éve még valóban így volt.
"3. És ha a fejedben megvan, hogy mit akarsz és ahhoz a gyútávhoz épp nincs fixed? :)"
Crop. Nem hiszem, hogy ilyen éles határt kell húzni a zoom és a fix között. Feladathoz választunk eszközt, nem fordítva.
-
Plexicushio
senior tag
1. A mai zoomok képminősége kiváló. Nézz meg pl. egy Canon 70-200 f/2.8 IS II USM-et, ami úgy karcol, mint egy fix.
jó, hát kb. megtaláltad az egyetlen kivételt, de ne úgy add már elő, hogy ez a standard, és mihez képest ugye...
Oké, a másik még az EF 100-400 II.
Na pont ezen gyútávok végén vagyok most érdekelt, szóval leírnám a saját esetem, ha megengeded.
Sokszor írod, megemlíted, hogy pénzspórolás a köbön.Szeretném én is ezt, no lássuk csak.
Az összes eddigi (nem sok, három eddig) vételem mind fix:
Sigma 56 1.4
EF 200mm f2.8L II
EF 400mm f5.6L (a héten érkezik)200 & 70-200
A legtöbbek szerint a 70-200 II már veri ezt 200-as fixet szinte minden aspektusban, 1996 vs 2010 (sőt optikailag a fix első verziójához képest nem változott a kettes, az meg ~1991), ám a használt piaci árukat összevetve ott a ~2.5-3x-es szorzó (!!), a súlyán a majd kétszeres (a fix súlyra mint egy 70-200 f4, de rövidebb is annál, meg fekete is
)
Megfordítva kérdezem én; ha a képminőséget nézem, csaknem triplaár, egy olyan zoom-ért már eléri hogy egy picit jobban karcoljon, és még cipejlem is??? Kösz' de nem400 & 100-400 II
Legendás ez a fix, ennek az üvegnek is sok köze volt ahhoz, hogy a Nikon mint piacvezető bukta a pro piacot húsz év után a Canon ellenében a '90-es éveben, AF tekintetében az EOS rendszer akkor szétalázta (már megint kezdi), így nem volt kérdés a riportereknek, hogy (mire) váltanak.
A legtöbbek szerint ez is minimum egál vagy még jobb rajzra a zoom javára. 1993 vs 2010.
Itt már csak ~2x-es árról beszélhetünk a zoom hátrányáraTehát egy kicsivel megpótolva, akár a 70-200 akár a 100-400 használt árát nézem: vettem három pöpec obit, amiből az egyik zsír új, nekem ez sokkal kifizetődőbb így. A két használt meg bőven olcsóbb együtt, mint akármelyik zoom ezek közül.
Vágdosni meg nem ördögtől való, van miből manapság szerencsére, senkinek sem esik le tőle a karikagyűrű az ujjáról pár kép esetén. Legalább is én inkább tennék így, mint "cipekedek". Vagy közelebb megyek (de inkább hátrébb APS-C -n ezen gyútávok esetében)
Nyílván, más finomságokat is kapsz a pénzedért még ezeknél a zoomoknál, mint brutál IS, de pont ez nem annyira nem érdekel sportfotónál.
Nem véletlenül sincsenek a fixek annyiszor újítgatva, mint a sláger zoomok. Nincs rá szükség.Hidd el, nem nagyobb anomália ez a "fix-mánia" attól, mint hogy pl. te jéghokit f4-es telével fotózol.
-
kovsol
titán
Sportfotónál ahol nem egy általad kontrollált környezet van úgyse tudnál objektívet cserélgetni gyakran, mert elszalasztod a pillanatot.
Ha meg valaki egy modellel dolgozik, és simán be tudja állítani az elképzelt képet, akkor szépen ki is tudja mellé választani a szükséges fixet is. Nem szalad el a pillanat amíg felrak mondjuk egy 85mm helyett egy 50mm objektívet. -
duni84
aktív tag
te pontosan ezt írtad: "Nézz meg pl. egy Canon 70-200 f/2.8 IS II USM-et, ami úgy karcol, mint egy fix.", erre csak ezt a 2 dolgot hoztam fel, mint még laikusok számára is tök jól látható különbséget a fixek és a zoom-ok között, erre most azt írod, hogy ez nem mérőszám.
a te olvasatodtól vonatkoztass el egy szemvillanás erejéig. az, hogy már ismered magadat és tudod, hogy mit szoktál használni, majd utána abból a merítésből szerzed be a minőségre legjobbat nem azt jelenti, hogy "korlátozod magad", hanem azt, hogy tudod mit szeretnél és tisztában vagy vele, hogy ahhoz mire van szükséged. a zoom a biztonsági játék része volt 1970-ben is, 2000-ben és 2020-ban is. 1-1 fotós képeit amúgy viccen kívül felismerni a fények használatából, a kompozícióból és bizony a fókusztávból is, mert az is a stílus része lesz. amikor megtalálod, hogy miben vagy jó, akkor azt reszelgeted, nem az összes többit. ezt nem önkorlátozásnak hívják, hanem specializálódásnak az én olvasatomban.
a kérdésekre válaszolva:
- amelyik 70-es évekbeli fotónál a fényképész tudta használni az eszközeit, ott technikai hiba nincs a képeken (akkoriban még inkább rámentek erre), éles, jól kiemeli a témát a környezetből.- ha még nem tudod, hogy mire van szükséged és van sok pénzed, akkor tényleg a fixek felsorakoztatása segít dönteni. ennél olcsóbb viszont, ha csak csinálsz egy statisztikát abból, hogy általában milyen gyútávon készítetted a képeidet pl 1-2-5-6-10 éve, meg milyenen mostanában és mondjuk oda veszel 1 vagy 2 fixet, amit a legsűrűbben használsz, aztán meglátod, hogy átáll-e az agyad és a szemed arra, hogy azzal hogy mutatna x téma vagy maradsz a zoom adta kényelemnél. semmi nincs rád kényszerítve, csupán a lehetőség adott.
-
duni84
aktív tag
(#40905) PuMbA
1. kerek 10 éve használom a 70-200 f/2.8 IS II USM-et, valóban fényévekkel jobb, mint az elődje, de nem "karcol" úgy, mint egy fix. mint említettem tökéletes azokra a szitukra, ahol zsurnaliszta üzemmódban kell dolgozni, mert nem tudsz pontosan előre tervezni). az ügyfelek java része valóban nem látja a különbséget, de pl könyvet/plakátot/posztert zoom obival eszembe sem jutna meglőni. már simán a torzítások miatt is.2. te nézed max fullhd monitoron, nem mindenki. esetleg ha nem "eldobható" tartalmat gyárt az ember, hanem olyat, ami 10+ év múlva is elé kerül, akkor nem árt, ha nem fullhádére gyárt.
3. itt kezdődik a fényképészet és a fotós közti különbség. előre tervezel és ahhoz igazítod a felszerelésed. és ezzel nem azt írom, hogy megveszel magadnak mindent és mindig 2 serpa viszi utánad az obikkal teli szekrényt, hanem azt, hogy megismered a saját stílusodat (és ahhoz igazítod a gépparkot. pl nekem semmi értelme sem lenne egy 600mm objektívet megvenni, mert fényévente se használnám, a madár fotósnak meg nincs értelme egy haleszemet vennie)
(#40904) KTTech: nem feltétlenül az alacsonyabb gyártási szám miatt kell többet fizetni, hanem a minimális minőségi előnyért. tény, hogy röviden fogalmaztam, ezért talán arrogánsnak vagy "internetes megmondóembernek" tűnhet, de akár hiszed, akár nem: 10+ éve én is úgy voltam vele, hogy semmi szükség fixekre, mert a zoom-ok tökéletesen kiváltják őket, meg a vignettálás, torzítás, aberráció "egy klikkel javítható gépen", aztán amikor az embernek sok idejét viszi el az utómunka, akkor rájön, hogy ha egy év alatt akár csak 40.000-szer megspórolja azt a 3*/4*-szer 1 klikket (ami sohasem 1 klikk lesz), akkor majdnem 1 hónapot kap vissza az életéből, amit utómunka helyett bármi mással is eltölthet.
szóval nem is feltétlenül a tágabb rekeszért fizetsz többet, hanem magadnak veszel szabadidőt a fixekkel. ezt sem tech b*zulásból írom, csak az utóbbi pár évtized személyes tapasztalata
hobbi szinten nyilván nem éri meg a drágább fix, arra vannak az f1/1.8-asok és ott tényleg nem látni különbséget pl az említett 70-200 f/2.8 IS II obihoz képest.
-
duni84
aktív tag
az azonos kategóriájú fixek és zoomok közül a fixeknek mindig sokkal jobb lesz a minőségük. a zoom-ot ki tudod lépni. ha portrékat csinálsz, akkor a fejedben úgyis már előre megvan, hogy mit akarsz látni, ahhoz tudod, hogy melyik fixet teszed fel. a zoom a biztonsági játék része, amikor nem portrézol, hanem zsurnaliszta módban vagy, azaz nem tudod mire számíts. (ettől még egy 24/70 vagy 28/70 és 70-200 mindig a táskában fog lapulni épp a biztonsági játék miatt)
-
KTTech
veterán
Akkor képzelheted, milyen a 85/1.2L FF-en
mondjuk 2-2.2 alatt nem is nagyon használtam. Az 5Dmk2 AF rendszerével az is élességlottóként működött.
A 85/1.8 viszont nagy kedvencem volt régen is, igaz nem hibátlan, de semmi komoly gond nincs vele APS-C-n sem FF-en (ott nekem rövid volt, ezért is nem tartottam meg).
-
-
_seth_
veterán
Nem úgy értem, hogy fiatalabb darabok hanem új változat.
Ha ugyanazt hozza mint az előd... akkor az eléggé szomorú.
24-70 F4 IS mindig is éles volt, csak rövid és nem fényerős, ott volt a 24-105 aminek egész jó tele vége van, f4 is és is is van benne, vagy ott van a 24-70 2.8 amiben se is, se hosszú vég, de 2.8, na az sem mai darab.
-
_seth_
veterán
The 24-105 overall sharper than the 18-55 lens Erre a videóra gondoltál?
24-105-ből van egyébként új változat is, bár olyanom még nem volt, de biztos javítottak rajta.
-
_seth_
veterán
"24-105 APS-C-n viszont közel sem olyan éles, mint FF-en, hiszen APS-C esetén kisebb szenzor méreten van ugyanannyi megapixeled, azaz az objektívben lévő optikának nagyobb felbontó képességűnek kell lennie APS-C esetén, ami nem mindig van meg."
És hol jön képbe, hogy az FF obik is középen a legélesebbek, pont ott ahol az APS-C váz használja az obit? Vagy esetleg az EF-S obik olyan jó felbontó képességűek lennének? Mégis melyik lenne jobb mint egy átlag FF L obi?
-
Peet91
aktív tag
Láttam 115-ért egyet nem rég, talán 7k expo-val. Érdekes kérdés a kétszámjegyű vázak árképzése, mert az biztos, hogy nem értéktartóak annyira, mint egy egyszámjegyű, cserébe viszont szerintem napjainkban egy 70d a fenti árért, vagy egy 80d 170k környékén egyáltalán nem rossz deal.
-
-
Mirman
őstag
-
Van olyan szituáció, hogy az OVF nem, vagy csak nehezen elérhető, de mégis burst kell. Pl magasra állított tripodról madárfotó.
Preferenciától függetlenül az eredeti kérdés továbbra is áll, hogy miért lassabb a Live View burst, ha a tükör már nincs útban és ettől még gyorsabb is lehetne?
-
-
Plexicushio
senior tag
-
zümzümm
senior tag
Hogy töltik túl az aksikat? A Canon töltővel is túl lehet tölteni? Ez ugye töltés közben narancssárgán villog, és ha fullra feltölti akkor átvált folyamatos zöldre. De ilyenkor már nem tölt, csak jelzi hogy kész a töltés. Gondolom én, mert így lenne logikus.
Szóval a túltöltés hogyan jön létre? -
-
-
-
zodo
nagyúr
Úgy érted hogy az első nagyobb kockán belül használod az aksit?
Én amikor elkezd villogni/figyelmeztetni akkor cserélem vagy töltőm.*Ropi*
Igen, tudom hogy jó dolog de már így is buktam +155g-ot.
650D 575g vs 80D 730gFólia kérdés inkább érdekelne.
-
_seth_
veterán
Olvasd el amit korábban írtam, még RAW és JPG együttes mentésével is tovább bírja. JPG-vel pedig 70 képig hagytam kattogni, ott sem lassult be.
20 kép raw+jpg lassulás nélkül kétlem, hogy bármihez is ne lenne elegendő, az pedig, hogy jpg-ben gyakorlatilag meg sem áll szintén egy olyan funckió amire már szükség sincs.Szerk: ugyanakkor teljesen mind1 mennyit készít, ha kb 10-et tud bármelyik gép lassulás nélkül az már elég is, nekem legalábbis bőven. Az mondjuk nem rossz, hogy AI servoban egész gyorsan állít sorozat közben is AF-et, érdekes lenne összehasonlítani az 5d3-as vázakkal, de ilyen tesztekbe már régóta nem fogok bele
Anno, jártam úgy fotózáson, hogy hamar belassult a sorozat, de ezen sandisk extreme pro kártyákkal jelentősen sikerült gyorsítani.
-
Van egy oldal, ahol eléggé alaposan mérik a fényképezőgépek memóriakártya írási sebességét.
Ezen oldal szerint egy 80D 30 másodperc alatt 80 - 85 RAW képet, vagy 180 - 185 JPG képet tud kiírni egy jobb memóriakártyára. [link]
Viszont egy 7DMkII 30 másodperc alatt már 110 - 120 RAW képet, illetve 250 - 260 JPG képet tud kiírni egy gyors CF memóriakártyára. [link]
Ezek szerint a 80D is tud 6 kép/sec sebességet, illetve a 7DMkII tud 8,5 kép/sec sebességet. Szerintem ez bőségesen elegendő (mert szerintem kutyát bőven elég JPG-ben fotózni
).
(Azt persze fontos megjegyezni, hogy a 7DMkII gyorsabb burst rátája nemcsak abból adódik, hogy ez a gép milyen űberfasza, hanem abból is, hogy a 7DMkII jellemző képmérete a mérés szerint RAW-ban 30 MB, JPG-ben pedig 11 MB, míg a 80D képmérete viszont (a nagyobb felbontású érzékelőlapka miatt) RAW-ban 35 MB, JPG-ben pedig 14,5 MB, szóval nagyjából egyforma a kártya írási sebességük.)
-
Plexicushio
senior tag
-
copass
veterán
pro koncertfotósok szinte csak így használják
-
KTTech
veterán
A működési tartomány nincs megadva, milyen objektívekkel van mérve. Egyébként egyértelmű, ha beraksz egy olyan anyagot a fókuszrendszer elé, ami a beeső fény 2/3-át eldobja, akkor az csökkenti a működési tartományt. A MILC-eknél a színszűrő teszi ugyanezt, csak sokkal kisebb mértékben (a szenzor működése pedig ugyanaz a két esetben).
-
Plexicushio
senior tag
... hát... ez egy "sportfotóstól" kb. minimum eretnekség
Amit írtam, az pont azt érzékeltetné, miért NEM csak ízlés kérdése, igen, keményen korlátoz az expo-n lévő af funkció, nem flexibilis. Más világ, (újra)komponálás, sebesség szempontjából is.
Kedvenced még rendesen is bemutatja.
-
zümzümm
senior tag
A segédpontokat még majd kipróbálom.
Azzal tisztában vagyok hogy mire való a Onshot Ai servo és Ai focus, illetve hogy mik a különbségek.
De én inkább arra a dologra vagyok kiváncsi, hogy ikont ajánlatos kiválasztani statikus és mozgó témánál. A váz menüjében van külön egy ilyen menüpont, ahol finomhangolni lehet az AF-t.
AF menü, 1. lapfül -
Plexicushio
senior tag
AI Servo all the time!
Gyerekek, BackButton AF!
Pár hete van meg még csak az első vázam, de kb. 3 percig ha volt az exponáló gombhoz rendelve az autófókuszom.
AI Servo-n maradhat, aztán felengedi a BBAF gombot az af lockhoz ha úgy kívánja. Vissza nem térnék bohóckodni az expó gombra a fókusszal. -
t.imi
addikt
Akkor jó, eddig minden vázat így használtam. Spot kivételes esetekben, minden másra elég volt a kiértékelő. Holnap kipróbálom a manuál módot. Nem ráfogni szeretném szegényre, megérteni
Itt kezdtem el értetlenkedni napsütésben. EXIF rajta -
t.imi
addikt
Fénymérés kiértékelő mérésen volt, most középre súlyozva használom. Úgy tűnik, sok vizet nem zavar, néhány százalék a különbség ISO-ban. Manuál módot kihagynám, nem vagyok akkora spiller, gyereket meg nem ültethetem játék közben, hogy várj, míg beállítom.
1/640 s f/5,6 300 mm iso 5000 vs 1/125 s f/5,6 300 mm iso 500. Rekesz ill zár előválasztásban.
Ez a 70-300 sosem volt nagy szám nálunk, 750d-n szívás a back fókusz miatt, feleségem RP-n meglepően jókat produkál vele. MILC-en már nem gond ez. 90d-n úgy látom nincs gond a fókuszsíkkal, vagy nem számottevő. LVF-en azért nem olyan pontos, mint élő nézetben.iTR AF első percben kikapcsolva, erről olvastam mekkora szívás volt sportfotózásnál is.
LV-ben teljesen más záridő és ISO-val dolgozik a váz.
Tuti user error + tudás hiánya, nekem érthetetlen mi a lényeg az 1/30-1/80 záridőben fényes területen? Ekkor 400 alatt van az iso.
Pana lehet hülye-biztos gép, vagy teljesen másként számolja ezeket az értékeket. Télen, felhő hegyek/szürkeség, 100-300 ablakon keresztül madáretető 1/200 s f/5,6 300 mm ISO 3200 emiatt nem értem az egészet. Ok, sok mindent nem értek.(#40433) copass köszönőm!
-
t.imi
addikt
Megnéztem. Igaz.
A ~110 vs 170k már nem tetszik.
Nem szeretném teleírni a topikot, röviden: éppen most szálltam ki m43-ból, maradt tőke, meghagynám. Újra beletolni obikba annyit. Feleségemnek van pár obi, de annyira bejött ez a táv mikró 4/3-on. Illetve itt több lenne az 1.6* miatt. Ha hozza a 35-100 2.8 szintet, én már teljesen boldog vagyok. -
*Ropi*
félisten
"70-200 f/4 IS-en semmit, mert nincs leharcolt állapotban, illetve használat közben sem tűnt fel eddig semmi, de amikor 180-190k-ért lehet venni és boltban 430k, akkor tőlem majdnem akármilyen baja lehet, ami nem befolyásolja a képminőséget
"
Végül is, a manuális obiknak is van létjogosultsága.
-
*Ropi*
félisten
Te a szerencsésebbek közé tartozol, volt akinek mindkét újonnan vett 5D4-e folyamatosan fagyott és a szerviz sem tudott velük mit kezdeni. Ezért érdemes vázat csak újonnan (garanciálisan) venni , mert így az eladó visszavette őket. Objektíveket lehet használtan, de alaposan megvizsgálva. Pl. amit KTTech is írt, a 17-55-nél típushiba a szalagkábel szakadás - a Tiédnél, ha ennyire leharcolt, várható lesz. A 70-200/4L IS-t függőlegesen felfelé fordítva ellenőrizd, hogy rendesen működik-e a fókuszgyűrű és az AF, nem csúszik-e a kuplung.
-
KTTech
veterán
A 40D és az 5DmkII nem a modellciklus elején került hozzám (utóbbi majdnem Nikon D700 lett... akkor épp nem volt rendszerem, szabadon választhattam volna, de több Canonos ismerős volt, akiktől tudtam obit kölcsönkérni
), így vehettem volna használtan is. A 350D és az RP nem volt kérdés, frissek voltak.
Viszont a mechanikai zárak erősen véges élettartamúak, így nem akartam kockáztatni, ma se tenném. A 40D-nél így is sikerült belefutnom zárhibába 20E expó környékén - 100E expóra tesztelt zárról van szó -, ráadásul egy esküvőkiállítás közepén (a 350D húzott ki a sz*rból, ami félhivatalosan 50E-t tudott).Objektíveknél is volt már szalagkábel szakadásom többször (Sigma 18-125, 17-70), IS meghibásodás (Canon 17-55/2.8 IS, 40+tréfa javítás, 10 éve, az 1 év 1 hónapos, 300E-es objektíven), AF problémák (pl. imádtam volna a Sigma 50-150/2.8-at, ha tudott volna pontosan fókuszálni). Most épp a 24-105/4L IS modulja kezdte el rázni magát időnként... De vakuhalál is volt már nálam (Metz 58AF).
Szóval jobb az óvatosság, fényképezőgépet, számítógépet csak újat veszek
- de a kocsikkal is hasonlóan meg szoktam szívni.
-
KTTech
veterán
Ettől még nem rossz vétel. Én pl. minden gépem újonnan, boltból vettem (350D kit még bőven 300E Ft-ért - 30E-ért vették meg 5 évvel később, 40D 280E - kb. 110E-ért ment el talán 3 évesen, cserélt zárral -, 5DmkII+24-105 fél misi felett - 350 fontért ment el obi nélkül, 9 évesen -, az RP pedig 865 font volt)... és egyiket sem bántam meg. Persze eleve tudtam mit is akarok, így nem ért meglepetés... Az objektívcserék sokkal jobban fájtak anyagilag, és volt belőlük néhány...
-
#92251648
törölt tag
"Ja, de hányszor is használtam végül a forgatható és a tapizható kijelzőt? Alig."
No, ezért kell tudnunk, mi a feladat, mielőtt bárkinek is tanácsot adunk. Én elég nehezen lennék el a kihajtható kijelző nélkül, mert gyakran dolgozom állványról és alsó gépállásban is. Gyakorlatilag ezért nem vettem 5D-t.
-
_seth_
veterán
M50-et vettem egyet kipróbálni, egész jó, bár 5d3 után minden nagyon esetlen rajta, de biztos meg lehet szokni. 15-45-öt adtak vele ami FF-en pont 24-70, a baj csak az, hogy a 45-ös vége már F6.3, így rendeltem hozzá egy 22 F2-es obit, ilyenem már volt a legelső EOS M vázon, az obi jó volt, anno a váz azzal az elcsépelt 18MP szenzorral annyira nem. Visszatérve: M50 kezdőnek tökéletes lehet, árban is jó, a szenzor is jó, ha jól emlékszem ez van a 80D-ben is, van EVF is, vaku is mehet rá, illetve akár EF obik is adapterrel.
-
-
tvamos
nagyúr
Fura. En szoktam rakosgatni egyik kamerabol a masikba a kartyat, es eddig meg nem volt soha semmi gond. Nem is tudom, mi az a low level formazas.
(#40311) fapaci válasza Mr. Y (#40305) üzenetére
Engem eddig csak az utangyartott aksi szivatott meg. Kb. 5 perc utan leallt a video. Pont most volt, a legutolso szilveszterkor. Elegge haragudtam... magamra. Pont az ilyen esetekre orzom a gyari aksit. -
" élőben nagyon egyszerű eldönteni egy vázról, hogy mennyire fogja bírni a strapát."
Na igen, de ránézésre és kézben fogásra nem mondod meg semmiről sem, hogy állja-e a vizet, port vagy ilyesmi. Annyit meg tudsz mondani, hogy masszív, hogy talán nem törik ketté, ha nem pille módjára teszed le az asztalra, de egyeben nem. Ezért is kérdeztem.
-
zümzümm
senior tag
Na most az a bizonyos váz és kártya csere úgy történt, hogy a csere előtt nem mentettük le az addig készült fotókat. Szóval nyilván ezért nem is formáztuk a vázban a kártyákat.
Eddig fel sem merült bennem hogy a vázban is lehet teljes formázást csinálni, ezért nem figyeltem fel rá.
Ja értem... Na most akkor ez az alacsony szintű formázás jelenti a full-teljes-mély formázást... ugye? Ha ki van pipálva, akkor formáz így.
Értem már, kicsit félreértelmeztem. "Alacsony szintűnek" azt gondoltam hogy ez jelenti a gyors formázást. Aztán pont ellenkezőleg.
Nahát, hogy mik vannak... -
*Ropi*
félisten
CF kártyát nem tud egyetlen váz sem teljes formázással megformázni, mert nincs rá opció a menüben.
A low level format csak SD-re vonatkozik, de abból sem mindre.
Akkor leírom még egyszer, jó lassan
, hogy mindenkihez eljusson:
először mindig számítógépen érdemes teljes formázást csinálni (tehát NEM GYORSFORMÁZÁST: az eszköz alapértelmezett beállításaival, kivéve fájlrendszert, ami exFAT legyen, a blokkméret maradhat az, amit felajánl), majd utána a fényképező sajátját is, hogy beállítsa magának a könyvtárszerkezetet! Hogy miért? Mert a fényképező alapértelmezetten csak gyorsformázást csinál, magyarán csak a könyvtárszerkezetét törli le a kártyának, de az adatok ugyanúgy rajta maradnak (több más negatív tulajdonsága mellett ettől pl. lassabb is a kártya). Ha átteszed másik gépbe a kártyát vázban való (akár teljes) formázás után, rajta maradnak / újra rákerülnek az adott váz specifikus adatait tartalmazó adatok, így annak a váznak, amibe beleteszed, (gyártóazonosság esetén) jobbik esetben elállíthatja a fájlszámozását, különböző gyártók esetén esetleg be sem kapcsol vele, vagy hibát jelez. Ezért a kártya vázak közti mozgatásakor, a vázból kivétel után csak számítógépen érdemes formázni, aztán a fogadó vázban annak a sajátjával.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- iPhone topik
- Villanyszerelés
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Hyundai, Kia topik
- Fujifilm X
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- REFURBISHED - DELL Thunderbolt Dock WD19TBS docking station (210-AZBV)
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AB350 R5 2400G 8GB DDR4 240GB SSD 500GB HDD GTX 1060 3GB Rampage SHIVA 350W
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- DELL PowerEdge R730xd 26SFF rack szerver - 2xE5-2680v3 (24c/48t, 2.5/3.3GHz), 64GB RAM, 10G, H730
- Apple iPhone 13 128GB / Kártyafüggetlen 1ÉV GARANCIÁVAL
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest